Forum >> Forma-1

Vega10-03-2006 10:29:04 // 5867
Bakker, lemaradtam valamirol? Mikor es hol enzitek Ti ezt? en nem tudok semmifele F1-rol most...
Vega10-03-2006 10:25:04 // 5866
Whiteskull Csak ugy atfutottam amiket irtatok es akkor egy par gondolat a temaval kapcsolatban! Nem csak neked hanem a tobbieknek is ,hogy kepben legyenek! Nem kezdem el itt magyarazni ,hogy mi van ha kevesebb a benzin, tobb a benzin, szegenyebb ill. surubb a keverek, inkabb peldaval elek, ugy jobban megerted ill ertitek! Igaz az en tudasom korlatozodik a 2 utemu motorokra de gyakorlatilag ilyen szempontbol nincs kulombseg kozottuk, csupan annyi ,hogy a 2 utemu mocik millioszor erzekenyebbek... Ugye en regen gokartos voltam. Na mar most azok a kis szerkentyuk ritka kihegyezett "muszerek". Alig 100 ill 125 ccm-bol 30-45 lovat preselnek ki! Siman forognak 20.000 fordulaton! Nekem volt motorom ami megfeleloen rovid attetellel 21.000 folott forgott :)) A lenyeg ,hogy nem ritkan elofordult ha valaki "elkarburalta magat" ami annyit tesz ,hogy tul szegenyre allitotta a kevereket (vagy eppen tul surure de most nem ezt a peldat nezzuk) akkor nagy valoszinuseggel par koron belul megragasztotta a motorjat....magyarul megszorult! A karburalast tobbnyire a gyertya allapotabol illetve a kipufogogaz "milyensegebol" lehet megallapitani...mind a kettot szemre merve persze....na meg erezni is lehet mert ragadas elott azert erezhetoen kezd veszteni a teljesitmenyebol a motor, de ez igen rovid ido...raadasul elotte ha nagyon kihegyezettre van karburalva meg erosebb is , pengebb is a moci csak ugye ez gyorsan atbukuk a masik oldalra... Ha eltalalod a megfelelo aranyt akkor olyan 130 fok korul mozok a motorok uzemi homerseklete... A motorokat illik "megetetni" bizonyos idokozonkent ami koznyelven annyit tesz ,hogy megszivatod...erre azert van szukseg ,hogy oblitsen egyet a motor...tobb uzemanyag jusson be es ezzel LEHUTI a motort...ez nagyon fontos....ennek elmulasztasa szorulassal jarhat...es itt koronkenti 1 vagy akar tobbszori "etetesrol" beszelunk... Igy mar azt hiszem ertheto ,hogy a nagyobb uzemanyag mennyiseg adott levegohoz!!!!!!!! ami nagyon fontos, nem melegedest hanem hulest okoz...nem eg el az osszes uzemanyag ezaltal lehuti a motor belsejet.... Fontos ,hoyg adott levego mennyisegehez...A lenyeg ,hogy akkor melegszik a legjobban a moci ha a leheto legtokeletesebb az eges...mind1 ,hoyg ez keves vagy sok uzemanyag mellett megy e vegbe...ha a legtokeletesebb az eges tehat jo az oxigen es benzin aranya az egesterben akkor fog a leghevesebben egni...tehat ekkor fog a legjobban melegedni.... Ha ugyan ennyi levegohoz tobb benzint juttatsz be...az drasztikusan lehuti a motort....ha meg kevesebb benzint juttatsz be akkor drasztikusan felmelegiti... A surlodasnak is van termeszetesen szerepe a dologban...de a motorok illesztese nem olyan ,hoyg ez lenne az elsodleges melegedesi tenyezo...a baj ott van ha a mar fent leirtak miatt tulmelegszik a motor akkor ez hotagulast okoz...es ezert ragadnak vagy szorulnak meg a mocik...dugattyu a huvelyben ugye... Persze ez a negyutemuekre annyiban nem igaz, hoyg ott egyebkentis minden szamitogep vezerelt...es kenye kedve szerint allitja a levego ill benzin kevereket ,hogy az a legoptimalisabb legyen... De nem is ez a lenyeg hanem csak annyit akartam ,hogy akkor most hoyg is van ez a tobb benzintol meg kevesebb benzintol melegszik jobban a motor dolog :) csokolom :)
Inner Circle10-03-2006 10:24:11 // 5865
Azok a "csomóan" Webber, Rosberg, Barrichello és Button, vagyis a Williams és a Honda versenypilótái. A harmadik autóikkal kijöttek.
Ferke10-03-2006 10:10:02 // 5864
Ja téényleg. Assziteem mindenki nyomul majd ezerrel. Csomóan ki se jöttek...
Willy10-03-2006 10:08:20 // 5863
Az a trükk, hogy a "versenyzők" nem is nagyon nyomták neki és alig mentek ki. Rai 6, Schumi pedig 5 kört ment. Ráadásul nem mindegyik volt teljes kör.
Ferke10-03-2006 10:06:00 // 5862
és vajon mi van alosnoékkal?
Ferke10-03-2006 10:05:40 // 5861
Ez a kubica és wurz mitől volt előrébb töb bmint 1 mp-vel??? it valami trükk van
Willy10-03-2006 10:03:49 // 5860
Kubica: 1.32.170 Wurz: 1.32.184 Raikkönen: 1.33.388 M. Schumacer: 1.33.469 Asszem ez a vége már.
Grando10-03-2006 09:46:48 // 5859
Na megjött az öreg 'SITH' :))
Grando10-03-2006 09:44:24 // 5858
Schumit ma még nem látták, biztos pihen... :)
Ferke10-03-2006 09:42:08 // 5856
Ez a kubica miylen autót vezet???
Ferke10-03-2006 09:41:29 // 5855
Börni kinyalhajta, egyébként ki a fene nézné, munkaidőben? CSak pozitívuma lenne, ha lehetne nézni neten is.
Gabesz10-03-2006 09:40:49 // 5854
Köszi!Akkor nem sok mindenről maradunk le...
Inner Circle10-03-2006 09:38:47 // 5853
Állítólag a Gonosz Törp (Börni) nem engedi a netes F1 közvetítést.
Willy10-03-2006 09:36:19 // 5852
Még a versenyzők nem mentek mért kört. Kubica: 1.33.577 -el vezet Wurz: 1.35.079
Ferke10-03-2006 09:35:28 // 5851
Rögtön le is kapcsolták megint, ahogy vége volt a híreknek.Tehát nem túlterhelés, hanem direkt nem megy.
Willy10-03-2006 09:35:14 // 5850
Bemondták, hogy élőben most következik a szabadedzés, de a neten nem lehet nézni. :-(((
Gabesz10-03-2006 09:34:43 // 5849
Valaki beírná nekem az aktuális köridőket,elég lenne csak az első 6 pilótáé!
Grando10-03-2006 09:32:09 // 5848
A germánok szerint most megint megy a livestream, bár most hírek van :(
Ferke10-03-2006 09:30:34 // 5847
Pedig hogy beleéltem magam, hogy látni fogom...:)
Gabesz10-03-2006 09:27:39 // 5846
Csak live timing van, a www.f1.com-on csak regisztrálni kell. Az n-tv lehet szándékosan kapcsolták le, mert szerintem nem adhatják az interneten is,vagy csak túl sokan akarják nézni,és nem bírja a rendszerük...
Ferke10-03-2006 09:27:03 // 5845
Ja, ez nekem is megvan. Jó fej ez az n-tv...
Willy10-03-2006 09:23:51 // 5844
Én is azt nézem, de ott csak az időket írják.
Ferke10-03-2006 09:19:29 // 5843
Most próbálom a formula1.com-on
Ferke10-03-2006 09:14:01 // 5842
Pont ezt akartam mondani. huuu de ideges vagyok...Nem tudtok más net-tv-t, ahol adják?
Willy10-03-2006 09:13:03 // 5841
Az n-tv -n most nem adnak semmit. :-(
Gabesz10-03-2006 09:12:08 // 5840
Az n-tv -n félóránként hírek vannak,de legalaább élő az f1 szabadedzés. Én meg a suliban vagyok,de se az n-tv-t nem tudom nézni a neten,se a live-timing ot,mert nincs telepítve a gépekre a Flash player+real Player+társai!!!!! B*szameg!!!!!!!!!!
Tom1210-03-2006 09:09:53 // 5839
"Vegyétek figyelembe, hogy majdnem fél éve nem láttam futamot. :)))))" Az év egyik "legkeményebb időszaka". Nem is tudom, hogy bírtuk...:-)) Ráadásul ez a hideg...:-//
Whiteskull10-03-2006 09:04:59 // 5838
Én se akarok belemelegedni, de olyan jól esik már ilyen közelségből beszélgetni róla. :)))). Vegyétek figyelembe, hogy majdnem fél éve nem láttam futamot. :)))))
Whiteskull10-03-2006 09:03:18 // 5837
A legnagyobb hő nem a surlódáskor, hanem az égéstérben keletkezik. És ez tényleg összefügg a motor hatásfokával. De szerintem kevesebb benzínből, akkor is kevesebb hő keletkezik. A fordulatot meg szerintem nem nagyon tudják számottevően feljebb vinni, mivel éppen a nyolc henger miatt sokkal nehezebb kiegyensúlyozni.
Ferke10-03-2006 09:01:52 // 5836
Nézi vki az n-tv.de-t? Mert 8.55-kor kezdödött, de ez a hülye n-tv még politikai híreket ad...
Inner Circle10-03-2006 08:59:29 // 5835
Az a motor hatásfoka, amiről te beszélsz :D
Inner Circle10-03-2006 08:58:55 // 5834
Ugyan már, uraim! TRACK STATUS: GREEN!!! :D
Mike.10-03-2006 08:58:04 // 5833
Nem akarom kiszámolgatni azt meghagyom a mérnököknek. :-)
Mike.10-03-2006 08:55:26 // 5832
Nem akarok nagyon belemenni ebbe, de szerintem nem az elhasznált benzin mennyiségétől függ a hőmérséklet nagysága. Szerintem a surlúdástól és a surlodó felület nagyságától. :-)
Whiteskull10-03-2006 08:51:34 // 5831
Szerintem is kevesebb hő termelődik, mivel egyenlőre kisebb teljesítményűek ezek a motorok, és kevesebb benzínt is fogyasztanak. Kevesebb benzín=kisebb hőtermelés.
Ferke10-03-2006 08:50:49 // 5830
Még 5 perc!:)))
Inner Circle10-03-2006 08:43:34 // 5829
Formula1.com lájvtájming mindenkinél ketyeg a képernyő sarkában? :D
Inner Circle10-03-2006 08:42:53 // 5828
Ja persze, ezzel nem is vitatkozom, kiegészítő információnak szántam :-) Szerintem amúgy a hűtők is kisebbek, nem csak a beömlő nyílások. "a V8-as kisebb nyomatéka és ereje miatt magasabb fordulaton pörög és így jobban melegszik" Tény. Viszont sokkal kisebb tömeg mozog benne, ezért sokkal kisebb a súrlódása (ha nagyon unatkoznánk, akár ki is számolhatnánk, mert valahol biztos megtalálnánk a furat / löket adatokat), így kevesebb hő termelődik. A két hatás egymás ellen dolgozik, persze ahhoz nálunk sokkal nagyobb spílernek kéne lenni hogy megmondjuk, melyik hatás lesz a nagyobb... A szakértők szerint végső soron kevesebb hűtés kell. Ahogy Matula bácsi mondta: "Űk tudják." :D
10-03-2006 08:41:25 // 5827
Már volt pszichologusnál?
Mike.10-03-2006 08:29:10 // 5826
Jaaaa, és most jut eszembe, hogy újra versenyzik Szato, a kamikaze! :-))))
Mike.10-03-2006 08:27:54 // 5825
Szép festés, de a versenyre bemutatott autó nem ilyen. :-)
Gabesz10-03-2006 08:23:17 // 5824
A Scuderia Toro Rosso új festése:
Mike.10-03-2006 08:07:11 // 5823
A redbulnál vagy a Ferkánál lehet, hogy elszámolták magukat , de az összes új autónak kisebbek a beömlő nyílásai! Nézd meg az oldalsó és a fej felettieket is, és hasonlítsd össze a tavalyival. "A motor kissebb hűtést igényel" ezt a röno motorjávak kapcsolatban olvastam a múltkor. Kicsit csodálkozom ezen, mert a V8-as kisebb nyomatéka és ereje miatt magasabb fordulaton pörög és így jobban melegszik. Vagy nem? A logika és a fizika ezt diktálná, de hát láttuk már ezeketn cáfolni. :-)
Inner Circle10-03-2006 07:44:01 // 5822
"A hátsó légterelő pl. egy elemből áll, a kiáramló légörvény csökkemtésével kissebb a légellenállás." Mármint azonos szárnyállás mellett gondolod, hogy kisebb a légellenállás? Mert amúgy az F1-eseknek iszonyat rossz a légellenállásuk a nagy leszorítóerő miatt; minél lassabb pályán mennek, annál rosszabb a szárnybeállítások miatt. "A légbeömlő nyílások nagysága csökkennt mivel a motor nem igényel olyan hűtést." A Red Bull is azt hitte, aztán hosszú ideig három kört se bírtak menni egymás után, olyan gyorsab felforrt a Ferrarijuk. Állítólag az egyik mérnök a Ferrari által átadott motorhűtési igényhez képest elszámolta magát 30 celsius fokkal :D Kínos, ha valóban így van... volt valami Mars-szonda is, amivel azért vesztették el a kapcsolatot, mert az Atlanti-óceán két oldalán fejlesztették közösen, és valaki azt hitte néhány adatról hogy nem méterben vannak megadva, hanem lábban :D
Mike.10-03-2006 06:24:32 // 5821
Már beszéltünk itt sok mindenről, de az aerodinamikai szabály változtatások nem igazán kaptak szót. A hátsó légterelő pl. egy elemből áll, a kiáramló légörvény csökkemtésével kissebb a légellenállás. A mögötte közlekedőnek is könnyebb a helyzete. A légbeömlő nyílások nagysága csökkennt mivel a motor nem igényel olyan hűtést. Ez a Sumi marad vagy megy? Kimi jön a Ferkához vagy megy máshova? Hagyjuk már, ez egy lerágott csont. :-)
Grando09-03-2006 20:56:42 // 5820
Csak akkor fejezi be, ha megint bexarik a mutatvány. Tekintve, hogy Alonso jövőre már biztos, hogy a McLarennél nyomul, a nyilatkozatok és a titkolózás ellenére a 'Jégemberke' is vszínű, hogy arrébbvadul egyel. Az idei leosztás viszont már megvan, lássuk mit produkálnak a srácok!
Satti09-03-2006 20:34:25 // 5819
Hűha,este fél9,és seholsenki,délután is Én voltam itt 3-kor az utolsó,holnapután kezdődik a balhé,és nincs itt senki,na sebaj.A mai f1 hírek között olvastam,ismét egy halovány utalást,miszerint Todt szívesen dolgozna Kimivel,Schumi,meg nem fog várni a szezon végéig,hamarabb bejelenti,hogy mi lesz tovább,de valszínű,hogy befejezi.
Satti09-03-2006 15:09:25 // 5818
Jó a meglátás,tetszik az okfejtés:)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.