Forum >> Forma-1
Willy20-01-2006 11:05:12 // 5308
Sumák és massza.
Whiteskull20-01-2006 11:04:19 // 5307
Hát sajnos én nem érek rá, nem enged el a cég. :)))
Kilo166 (Droid#1)20-01-2006 10:57:48 // 5306
Kik lesznek a Ferrari sofőrjei?
Willy20-01-2006 10:48:30 // 5305
Igen ezt én is olvastam. Kár, pedig szvsz így néz ki legjobban.
Chichi20-01-2006 10:37:15 // 5304
Állitólag nemsokáig lessz sárga.
Willy20-01-2006 10:32:30 // 5303
A narancssárga McLaren sokkal szebb. :-PPPP
:-))))))))))
Halesz20-01-2006 10:29:22 // 5302
Így a szép, a gagyi vodafone logó nélkül!!!!!!!! :)
SKrisz20-01-2006 10:26:33 // 5301
Nézőpont kérdése, de az biztos, hogy brutálisan néz ki!:)))
Whiteskull20-01-2006 10:25:34 // 5300
Még mindig szép! :)))
SKrisz20-01-2006 10:24:24 // 5299
Mike.19-12-2005 19:25:11 // 5298
Na, most már több helyen is olvastam erről. Alonso is elismerte az átigazolást. :-)
Tommi19-12-2005 16:09:22 // 5297
Hogy van ez? Ha nem tudod legyőzni az ellenfeldet, akkor vedd meg? :)))
Mike.19-12-2005 16:05:58 // 5296
Valószínű, hogy ez nem kamu, de ez felvet rengeteg új kérdést. Pl. mi lesz Montyval és Kimivel. Azt mondják tárgyalnak velük is, de csak két pilóta kell, és az ki lesz?
Lehet,hogy nem volt alaptalan a pletyka Kimi és a Ferrari jövőbeni kapcsolatáról?
Tedi19-12-2005 15:46:49 // 5295
Tommi17-12-2005 13:17:08 // 5294
Én is ezt mondtam :) A műsorban is úgy okoskodtak, hogy ez az egyik leghihetőbb magyarázat...
Mike.16-12-2005 17:33:22 // 5293
Kerpen felé fordulva, mondtam is egy köszönetet és imát. :-D
raga16-12-2005 15:38:43 // 5292
Felütközött az autó alja az úthoz 1 "buckán" mert le volt puhulva a gumi a safety car miatt lehült, és így lejjebb volt az alja, megszünt a szívóhatás, ergo a tapadás is,onnan mintha a jégen, bumm.
Inner Circle16-12-2005 15:25:10 // 5291
Hát épp ez az, hogy van minek örülnöd, akkor meg minek örülnél egy hülyeségnek? :D
Wickey16-12-2005 13:31:02 // 5290
ja, valószínű a cikk írója is így volt vele, hogy "ez a körítés hogy nehézmegfojtott nem érdekel, írom azt, hogy Sumi félálomban lenyom vényóccal egy vétizet mer az jobban hangzik vaze"... :PPP
Mike.16-12-2005 13:14:23 // 5289
Ez a körítés, hogy fojtás meg nehezebb, nem érdekel! A lényeg, hogy a Ferrari van az élen. Ilyen már úgy is régen volt. :-))))))))
Inner Circle16-12-2005 13:01:02 // 5288
Azért tudom ilyen pontosan, mert Laudától akkor megkérdezték hogy kit tart esélyesnek jövőre, és azt mondta hogy "Természetesen Hakkinent! Vagy Coulthardot!" 2000-ben természetesen MS nyert, innentől datálódik az hogy Lauda MINDIG hülyeséget mond :D
Tommi16-12-2005 12:49:46 // 5287
Ejha, ilyen régen lett volna? Gyorsan öregszem :)))
Inner Circle16-12-2005 12:42:04 // 5286
Szokásos F1hirek.hu színvonal, paliki magasságú szakértelem :P "Jóval erősebb V10-ek", mi? Agyon vannak fojtva, plusz sokkal nehezebbek... annak kell örülni hogy a többi V8-ast lenyomta, a V10-ek már nem érdekesek.
Inner Circle16-12-2005 12:40:26 // 5285
"Lauda egy-két éve vezetett egy McLaren-t, nem tudom már milyen apropóból meghívta őt a csapat..."
A kétülésest vezette és a fiait vitte körbe, és az nem egy-két éve volt, hanem 1999 végén / 2000 elején, röpül az idő fiúk :-) Azóta a Jaguarnál is ment valamennyit, miután nagy arccal közölte hogy ezeket az autókat egy majom is tudná vezetni, de talán egy kört se hozott össze, szinte azonnal kicsúszott... vissza is vett az arcból :-)
Zsolesz16-12-2005 07:46:21 // 5284
Azt hogy a rönyó megint csal. Lefojtott V10 mi? :))))
Mike.15-12-2005 19:45:17 // 5283
Mit szóljak? Hát ezt. :-DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
Whiteskull15-12-2005 19:35:22 // 5282
És ehhez mit szóltok? :))))
Schumi visszatért a pályára!
Halesz15-12-2005 13:59:08 // 5281
És ehhez mit szóltok???
Kiszáll a Michelin a Forma-1-ből
Index/MTI
2005. december 15., csütörtök 10:47
Amit már a nyáron valószínűnek tartottak, december közepén hivatalossá vált: a francia gumigyártó Michelin kivonul a Forma-1-ből. Jövőre még ellátja abroncsokkal az ügyfeleit, 2007-től viszont már nem. A döntés egyértelműen a Ferrarinak kedvez.
Vikk7515-12-2005 00:04:06 // 5280
A másik hír amit ma olvastam és kicsit rossz érzéssel töltött el, hogy a Vodafone átmegy a Mclarenhez jövő évtől. Nem mintha Vodafone mániás lennék, de az évek alatt hozzá szoktam a Ferrari és a Voda közös reklámjaihoz, ráadásul mindkettőnek a piros a jelképe stb... Na mind1, mostmár tényleg lemegyek megnézem a vasat :P
Tom1211-12-2005 17:10:27 // 5279
A Senna balesetet is láttam élőben, meg azóta "milliószor", de nekem azóta is az az érzésem, mintha hirtelen rosszul lett volna, vagy ilyesmi. Pl. nem ritkaság ilyen gyors kanyarokban /a "G"-k miatt/ a látáskiesés pár pillanatra, meg ilyesmi. Csak azért gondolom, mert egy ideig szépen elindult az íven, aztán, mintha "kikapcsolt" volna, ki jobbra... Az sincs kizárva, hogy ez volt az oka a balesetnek. Igaz, feltették a netre /még akkor/ Senna márciusi "szokásos" orvosi ellenőrzésének a kitűnő eredményeit, de más 300-nál egy kanyar közepén, meg más pl. otthon egy fotelben egy "uhh, hogy megszédültem" vérnyomásváltozás, amit nem lehet előre kimutatni... /sem utólag/
Tom1211-12-2005 16:56:28 // 5278
Ratzenbergernél nem volt kétséges az ok, a kanyar előtt letört a hátsó szárnya...
SKrisz27-11-2005 19:49:50 // 5277
Hát igen. Az a hétvége valóban súlyos volt. Szombati edzés és a futam is "érdekesen" sikerült...
Tommi27-11-2005 19:37:33 // 5276
Igen, Ratzenberger asszem szombaton halt meg. Arról semmit nem tudok, hogy mi volt a baleset oka. Azt is valami titokzatos műszaki hiba okozta?
Tudom ezt most szemét módon hangzik, de valahol érthető, hogy egy 3x világbajnok halála jobban megmaradt az emberekben és nagyobb hírverést kapott, mint egy kezdő, a Forma-1-et akkor éppen csak kóstolgató emberé, a média csak azt kapta fel. Ettől függetlenül ugyanannyi emlékezést érdemel. És ugye azon a fekete hétvégén Rubens is majdnem ottmaradt az egyik edzésen, de neki szerencséje volt.
SKrisz27-11-2005 19:31:09 // 5275
Itt is ez az igazság. Senna balesete esetében nem a baleset volt ennyire érdekes, hanem a balesetet szenvedő pilóta. Ott van pl. Ratzemberger (asszem így írják) uazon a hétvéégn halt meg ő is. A kutya nem foglalkozik már vele...
GEORGE27-11-2005 19:30:04 // 5274
Ezt a müsort láttam én is.
Szerintem is alaposan körbejárták kiboncolgattaák a részleteket.....
Tommi27-11-2005 19:27:50 // 5273
Persze, ez is csak egy elmélet, de az eddigi műsorok vagy újságcikkek közül nekem eddig ez tűnt az egyik legalaposabbnak...
Ez kb olyan, mint a Kennedy-gyilkosság. A Nemere István írt róla egy nagyon jó könyvet, ami számba vett minden rendelkezésre álló forrást, infót és abból összerakott egy valószínű magyarázatot, de majd csak az unokáink fogják megtudni mi újság, ugyanis 75 évre titkosították az összes iratot.
Nem Senna esete volt az egyetlen rejtélyes baleset, gondoljatok vissza néhány korábbi versenyzőre, aki szintén furcsa módon lett baleset áldozata.
SKrisz27-11-2005 19:20:36 // 5272
Tényleg volt már ezer és egymillió elmélet a balesettel kapcsolatban, ez is lehet egy... Persze ez is hagy túl sok kérdőjelet is...
Viktor8527-11-2005 19:18:32 // 5271
Ez az elfogadott FIA magyarázat, ezért a baleset után megszabták a min. hasmagasságot, és guminyomást.
Tommi27-11-2005 19:13:30 // 5270
Ja, jut eszembe: tegnap éjjel volt egy érdekes műsor a Nat. Geo.-n, Senna balesetét boncolgatták és mondtak néhány olyan dolgot, ami nekem új volt.
Méterről méterre elemezték a történéseket és egy számomra egészen hihető elmélettel álltak elő, persze kérdés mennyi igaz belőle... Szóval:
A rajtnál volt egy nagy baleset, ami miatt a Safety Car mögött kellett köröznie a mezőnynek (SC egy Opel Vectra!!! volt akkoriban :))) ). Aztán elengedték őket és a baleset a 7. körben történt. Előtte a célegyenesben látni lehetett, hogy szikrázik az autó, tehát leért az alja.
Magyarázat: az SC mögött ugye lassan mennek a kocsik és lehűl a gumijuk, aminek következtében azok kicsit összezsugorodnak. Mivel a fenéklemez alapból is kb gyökkettő mm-re van az aszfalttól, a gumi hűlése miatt még lejjebb került a Williams hasa, ezért ért le. Ezért az nem tudta betölteni rendesen az úthoz ragasztó funkcióját, a kocsi alja elvesztette a rendes tapadását.
A Tamburello előtt (a fekete doboz szerint) Senna satuféket nyomott, ellenkormányzott, mindent csinált, de a gép megindult hátulját már nem tudta megfogni. Az ominózus kormányösszekötő rúdról pedig azt mondta az egyik akkori Williams mérnök, hogy azokat eredetileg úgy tervezték, hogy legyen valamennyi holtjátéka fel-le és hosszirányban is, mivel a nagy igénybevétel, rezonancia, sok G erőhatás miatt erre szükség van. Tehát nem azért mozgott, mert hibás volt, hanem azért, mert ilyenre csinálták. Persze itt most egészen pici mozgásra gondoljatok, ne tornázós-kormányt nyakba vevős holtjátékra :) A fekete doboz szerint az utolsó pillanatig érte erőhatás a kormányt, Senna próbált kormányozni, tehát a baleset pillanatában nem volt eltörve, hanem annak következtében tört el.
Összességében elég alaposan körbejárták a dolgot és arra jutottak, hogy az autó valamiért elvesztette a tapadást a célegyenes végénél és a Tamburelloba már úgy érkezett, mint egy darab vas, amivel már nem tudott túl sokmindent kezdeni Senna. A közvetlen ok pedig ugye az volt, hogy az a bizonyos rúd átszúrta a sisakot pont azon az icipici részen, ahol nem annyira precízen védi a fejet... :(((
Tudom, most biztos mindenki meg fogja mondani a frankót a balesetről, sokmindent hallottunk már vele kapcsolatban, de nekem ez a tegnapi összefoglaló-elemző műsor volt a legvilágosabb, legérthetőbb és a rendelkezésre álló információk alapján szerintem nagy valószínűséggel akár így is történhetett a dolog.
Tommi27-11-2005 18:58:50 // 5269
Lauda egy-két éve vezetett egy McLaren-t, nem tudom már milyen apropóból meghívta őt a csapat. Ment pár kört, egész jó időket hozott össze, de aszonta neki ennyi elég volt, nem igazán ülne többet versenyautóba, öreg már hozzá :)
Viktor8515-11-2005 15:43:06 // 5268
A nyáron volt egy veseműtéte, gondolom az orvosok féltik a kiszáradástól a versenyen.
zolee14515-11-2005 10:27:21 // 5267
akkoriban sokat agyaló-ötletelő konstruktőrök voltak, manapság meg szélcsatorna van.
Inner Circle15-11-2005 10:26:00 // 5266
Mekkora buli, hogy minden autó tök máshogy néz ki :-) Manapság ha átfestenék az autókat, csak a diehard rajongók vennék észre a különbségeket.
pb_15-11-2005 10:22:23 // 5265
Nem lenne rossz, de Piquet, és Rosberg is beszállhatna.
zolee14515-11-2005 09:52:52 // 5264
Tudom hogy kicsit OFF, de mégis kapcsolódik a témához. Ha valaki meg akarja figyelni a vasárnap látott pilótákat "természetes élőhelyükön" akkor feltétlenül próbálja ki az F1Challenge-hez készült F1Seven mod-ot. Íme egy kép:
Amúgy Brands Hatch-ben vagyunk, a rajt után.
Jut eszembe, Lauda nem akar beszállni jövőre? Talán még ő sem felejtett el vezetni.
Amúgy Brands Hatch-ben vagyunk, a rajt után.
Jut eszembe, Lauda nem akar beszállni jövőre? Talán még ő sem felejtett el vezetni.
Inner Circle14-11-2005 17:57:17 // 5263
Asszem pár éve meg is ismételték ezt a műsorszámot, már mindketten ősz hajjal vigyorogva öklöztek valahol :-)
Mike.14-11-2005 14:51:12 // 5262
Hát igen. Az évek megszépítenek mindent. :-)
A versenyzők szidják egymást, kötekednek és pár év múlva egymás nyakába borulva ünnepelnek. Lásd vasárnap, GP masters futam után.
pb_14-11-2005 14:06:34 // 5261
A történet a képekhez:
"Hockenheimban megfutotta a leggyorsabb kört és vezetett, amikor le akarta körözni a chilei Eliseo Salazart (ATS-Ford), aki azonban becsukta előtte a "kaput" és összeütköztek. Ekkor Piquet-n kitört latin temperamentuma és kipattanva az autójából elkezdte ököllel, lábbal ahol érte csépelni Salazart. A történetnek folytatása is volt: amikor Piquet magányosan bandukolt vissza a boxba az eset után, mellé ért egy furgon és a sofőr felajánlotta neki, hogy visszaviszi. Amikor azonban Nelson megtudta, hogy Salazar is az autóban ül, visszautasította. Újra fellángolt közöttük a vita, Salazar és a sofőr is kiszállt, hogy rendezzék a nézeteltérést. Ekkor Piquet fogta magát, beugrott a kocsiba és elhajtott vele, faképnél hagyva Salazart és a sofőrt is...
Tíz évvel később egy BMW mérnök elárulta Nelsonnak, hogy azon a versenyen két körön belül amúgy is felmondta volna a motor a szolgálatot. Piquet erre azt mondta, hogy ezek szerint a lehető legjobb történt, ami csak történhetett, hiszen így a BMW legalább megmenekült egy lebőgéstől hazai pályáján. Azonnal fogta a telefont és felhívta Salazart, hogy elmesélje neki a sztorit és jót nevessenek együtt az egészen. " formula.hu
Inner Circle14-11-2005 13:42:39 // 5260
Áh, az ilyesminek hagyománya van az F1-ben. Montoya is pofánvágta a riportert, Rajkó lökdöste a pályabírókat, Senna meg... láthattuk. Lehet hogy csak a McLarenesek ilyenek? :-) Nem... íme Piquet és Salazar kulturált, visszafogott, úriemberekhez méltó társalgása a pálya mellett:
A témának megfelelő hangszereléssel:
A témának megfelelő hangszereléssel:
Viktor8514-11-2005 13:40:03 // 5259
1.Mansell
2.Senna, Fittipaldi
...
5654245. schumi:D
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
514
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?