Forum >> Forma-1

Satti13-03-2006 20:20:28 // 6409
Sokszor,már sok helyen ment a vita,erről az Alonso kérdésről,hogy így szerencséje volt,meg úgy jól jöttek ki a dolgok,az biztos,hogy a tavalyi évben,sokszor mosolygott rá fortuna,mikor Kimi-től meg rendesen elpártolt,de az biztos,hogy eddig eljutni,nem egyszerű dolog,nekem sem a kedvencem,ezek csupán tények.Ha már a szerencséről van szó,azért tudjuk,hogy Schuminak is sokszor besegített a szerencse.Na mindegy,Kimi a király:)
Satti13-03-2006 20:14:36 // 6408
Teljesen utolsó helyről nyerni,ahogyan ezt tavaly Kimi tette suzukában,pusztán a tudásának,és nem szerncsének köszőnhetően,előtte kb. "100" évvel ezelőtt James Hunt-nak sikerűlt.2000-ben Barikának nagy szerencséje is volt,hiszen egy barom tűntető miatt,bejött a safetycar,így fel bírtak zárkózni a mclarenekre,a végén meg elkezdett esni,és Ő nem jött ki kereket cserélni,hanem elcsúszkált a célig,és szerencséjére ez bejött.
Ferke13-03-2006 20:13:17 // 6407
Ne viccelj, ilyet akkor sem íhatsz le, hogy Alonzó jobb, mint Sumi. Ettől a kijelentéstől szerintem itt mindenki lehidal. Barichello, Montoya? Nem azokról beszélek, akik 1-2szer előre tudtak jönni, de sztem nagyon jól tudod, hogy mi a különbség egy Alonzó, Montoya és egy Kimi, Sumi között. 1 biztos, ha Alonzó ült volna ugyanakkor, ugyanazokban az autókban, nem tudott volna ennyi vb cimet bezsebelni, mint Sum. Alonzo egy ideggyenge, mindkét keze a levegőben, ha más is van a pályán, nem csak ő. Ezt legutóbb is láttuk. Ha Sumi nem, akkor Kimi fogja eltiporni idén.
BadBoy13-03-2006 20:07:23 // 6406
Olvastam néhány helyen,hogy Schumi miért nem előzött. Nekem a véleményem ezzel kapcsolatban az, hogy ha megnézzük a versenyeit, neki mindig a boxtaktika volt a legerősebb fegyvere. Szerintem ő már versenyben nem is nagyon tud előzni. Nem azért irom ezt,hogy őt lemondjam, hanem azért mer ez az észrevételem. Alonso meg elég sokat járhat temploba azért hogy ilyen nagy mázlista legyen. Szerintem sem akkora nagy tehetség mint anno Schumaher volt vagy most Kimi és a Rosberg gyerek. Mert mind a kettejük versenye parádésra sikerült.
Inner Circle13-03-2006 19:55:48 // 6405
"Vegyük példának: 3 pilótát tudok az utsó 6-8 évben, aki képes arra, hogy totál hátulról dobogóra álljon: Kimi, Sumi, Mika." Nem kell sokat visszamenni az időben: tavaly megcsinálta ugyanezt Montoya (21. - 2.), 2000-ben a Hockenheimen pedig Barrichello a 18. helyről indulva nyert... nehogymá' a Ferrari történelméből nekem kelljen órát adnom! :D Akiket felsoroltál, azok inkább "Az elmúlt 6-8 év jó autóban ülő elsőszámú pilótái". "Ezt Alonso soha nem tudná véghez vinni, láttuk már Őt eleget, hogy ezt tudjuk róla." Nana. Ha "eleget láttad", akkor gondolom emlékszel a Minardis korszakára is, nem beszélve az F1 előtti teljesítményéről. Vagyunk néhányan, akik nagyon vártuk őt az F1-be, nagyjából úgy, mint most Sebastian Bourdais-t (akit én még azelőttről ismerek személyesen, hogy Champ Car bajnok lett :-) ). Más kérdés hogy a Renault-s versenyzése óta minden szimpátia elpárolgott belőlem, már egyáltalán nem kedvelem a fejét, de ettől még iszonyatosan tud vezetni.
GT Ɨ|ѯ13-03-2006 18:23:14 // 6404
:-))))))Akkor eltapossa:-)))))
Ferke13-03-2006 18:21:46 // 6403
Iszonyúan idézőjelben, pejorativan gondoltam én is a több évet...:))))
Tommi13-03-2006 18:15:04 // 6402
A ló mióta eszik halat? :)))
GT Ɨ|ѯ13-03-2006 18:13:05 // 6401
Igazad van!:-)))De tényleg!A Ferrari idén +eszi a halacskákat!
Tommi13-03-2006 17:42:28 // 6400
Nana, Alonsonak nincs még sokéves eredménye :) "Csak" egy vb címe egyenlőre :)
Ferke13-03-2006 17:30:37 // 6399
öreg Sith-nél azért jobb??? Ezt biztos viccnek írtad. a tavalyi produkciójából állapítottad meg ezt? Összevetetted a két ember sok éves teljesítményét, és egy hajszállal Alonzó jött ki jobban?:))
Ferke13-03-2006 17:27:10 // 6398
Na jól van, szerintem hagyjuk ezt az Alonzó-Sumi kérdést, ami szerintem nem is kérdés. Alonzó akkora mázlifaktorral bír (azon kívül, hogy az átlagtól jobban vezet), hogy iylen nincs is! Vegyük példának: 3 pilótát tudok az utsó 6-8 évben, aki képes arra, hogy totál hátulról dobogóra álljon: Kimi, Sumi, Mika. Ezt Alonso soha nem tudná véghez vinni, láttuk már Őt eleget, hogy ezt tudjuk róla. Alonzó el fog vérezni az idén, de nem csak Sumi vonatkozásában, de Kimi, Button is helyre fogja tenni. Sőt, még talán Massa is odarak neki. Mi meg szépen eltemetjük Őt, ennyi..:)
Mike.13-03-2006 17:24:41 // 6397
És ha mégis másként történik akkor valami elszámoltál. :-)))))
Inner Circle13-03-2006 17:16:36 // 6396
"Szerintem félreérted a dolgot, az időmérőn OTT VOLT az a pár liter benya Sumi autójában" Szerintem te érted félre, mert ez már a második boxkiállásra vonatkozik, az első során korrigálhatták a taktikát. "Csak mivel 1 kört a 110%on kivül teljesített, ezért 1 környi benyát nem tankolhatott vissza!!!" Hja kérem, a szabályok közismertek voltak már a futam előtt is, nem? :D Egyébként Montoya két kört nem kapott vissza, Alonso viszont az összes során szabályos tudott maradni, úgyhogy neki nem volt ilyen gondja.
Inner Circle13-03-2006 17:14:59 // 6395
Akkor csodálkozni fogsz, mert tudok róla :D És teljesen lényegtelen. Ez csak az első boxkiállásig számíthatott, akkor már annyit tankolhattak bele, amennyit akartak. Különösen, hogy 6mp előnye volt Alonsóval szemben. Azt a 3-4 liter benyát tizedmásodperecek alatt benyomhatta a töltő. Az első boxkiálláson pedig azért nem múlt semmi, mert Alonso Mihály mögé jött ki és néhány kör alatt úgy behozta azt a kb. 6mp lemaradást, hogy még rá is szóltak a boxból hogy nem kell annyira nyomnia, elég ha tartja a távolságot. És nem a lekörözések miatt érte utol, hanem valóban azok közben, de MS-t nem tartotta fel senki. (Ha igen, kicsoda, és a mögötte jövő Alonsót miért nem? Alonsót Heidfeld tartotta fel, amikor MS leggyorsabb szektorokat tudott menni.) Talán használt gumikat kapott az öreg Sith a második stinthez (miután a lehetséges hét szettből a Ferrari, a többiektől ellentétben, pénteken kettőt is megkezdett)? Nem tudom, de könnyen elképzelhető. Úgyhogy ezt tényleg hagyjuk :D
Ferke13-03-2006 17:11:32 // 6394
Összejön az neki. De ha mégse, akkor is van kompomisszum bennem hajlam a kompomisszumra: legyen Massa...:)))) Nyernie kell a Ferrarinak, egész egyszerűen nem történhet másként...
Tommi13-03-2006 17:07:36 // 6393
Alapban ofkorsz én is Ferrari-drukker vagyok, de megmondom őszintén, nagyon-nagyon örülnék, ha idén Kimi végre összehozná azt a vb címet. Az elmúlt években bebizonyosodott, hogy vezetni nagyon tud, csak a McLaren nem képes egy megbízható autót alá tolni...
Inner Circle13-03-2006 17:02:59 // 6392
Értsd: szimpatikusabb, vagy inkább: kevésbé esik rosszul ha VB lesz. Nekem jobb, ha ő győz, mint ha Mihály. Persze Button lenne a legjobb, még inkább DC, de hát az már a sci-fi kategóriája lenne :D
Mike.13-03-2006 16:46:27 // 6391
Legalább is nagyon szurkolok, hogy ne ő legyen megint. Ha már Suminak nem jön össze a 8. , akkor inkább Kimi vagy Button legyen az. :-) Jaaa, hogy ez nem kívánság műsor!? :-)))
Mike.13-03-2006 16:43:24 // 6390
Öööö.....pontosan melyikre gondoltál? :-)))
Mike.13-03-2006 16:41:02 // 6389
Azt hittem ezt vágod, de akkor elmondom. :-P A kerék kerék elleni csatát nem szó szerint kell érteni! :-)
Ferke13-03-2006 16:11:56 // 6388
Valszeg ez egy vicc. Alonzóónak meg kéne becsülnie ezt a tavalyi vb címet, mert ekkora szerencsáje még1x nem lesz, az tuti.:)
Ferke13-03-2006 16:03:31 // 6387
Szerintem félreérted a dolgot, az időmérőn OTT VOLT az a pár liter benya Sumi autójában, csak mivel 1 kört a 110%on kivül teljesített, ezért 1 környi benyát nem tankolhatott vissza!!!
Grando13-03-2006 16:00:29 // 6386
A "Ferrarinak a lehető legjobban alakultak a dolgok"-hoz annyit, hogy egy időmérős körük benne volt a 110%-os gebaxban, úgyhogy pont annyival kevesebb üzemanyaggal indultak, amennyi azt a hangyányi hátrányt kiváltotta volna az ominózus kanyarban. Ezt nem én találtam ki, az "öreg sith" mondotta az egyik interjúban a németen. Nem csodálom, ha nem tudsz róla, a magyaron - a tökkelütött kommentátoroknak és "szakértőknek" köszönhetően - nem hangzott el ilyesmi. Forgalomban pedig mindketten voltak a verseny alatt, úgyhogy ezt hagyjuk. Egy ízben biztos, hogy a lekörözések miatt tudott Alonso felzárkózni. !Az öreg mégsem integetett, mint egy félőrült.)
mesa13-03-2006 15:56:38 // 6385
Ki Alonso ? Menj már ... vagy ez vicc ?
Tom1213-03-2006 15:27:54 // 6384
...meg hát az a helyzet, hogy idén sokkal jobb a Ferrari /vagy a gumik, vagy...?:-)/, de egyelőre nem bírt a Renaulttal, vagyis nagyon kiegyenlítettek a viszonyok. A kanyarokban gyorsabb a Renault, az biztos. Azt figyelte valaki, hogy az egyenesekben hogy beremegtek a visszapillantó tükrei? Ezért nem jár diszkvalifikáció? :-DD Lehetett volna még izgalmasabb / látványosabb az utolsó pár kör, de igazából egyikük csapata sem akart feleslegesen kockáztatni - szerintem. Első futamhoz képest még így is rögtön a "sűrűjében" találták magukat a nézők, nem csak a "kóstolgatások" mentek, mint általában így év elején. Egyébként a német RTL-en tényleg jó a közvetítés, hozzáértő emberek, átfogó elemzések /a futam előtt és után/, tegnap már a reklámok is rövidebbek voltak, mint tavaly...:-)) "Palik témában" még annyi, hogy jókat mosolyogtam rajta, mikor minden kanyarban elmondta, hogy: "Hát, ez a Schumaccchhher mennyivel később fékez a kanyarokban!!!" Persze, hogy később fékezett, ha egyszer a sors úgy hozta, hogy Alonso előbb ért a kanyarokba, így előbb kellett fékeznie is....:-)) Inkább azt figyelhette volna, hogy Alonso fékezett, aztán gázt adott, "Sumi" meg szinte minden kanyarban + gázfröccsökkel tartotta a fordulatot. Persze, ha lehet hinni az "on screen" grafikának...:-)
Inner Circle13-03-2006 14:51:55 // 6383
De ha Mihály verdájában ott van az a pár környi benya az időmérőn, akkor ugye Button és talán Alonso mögül indul :D
Inner Circle13-03-2006 14:50:47 // 6382
Én se kedvelem, de az öreg Sith-nél azért jobb :D Azért jegyezzük meg, hogy az első boxkiállás után Alonso nevetve legyűrte a hátrányát a Cipésszel szemben, vagy hat mp-t hozott rajta pár kör alatt, utána meg csak a távolságot tartotta. Szerintem a Renault-nak a legrosszabbul alakultak a dolgok, a Ferrarinak meg a lehető legjobban; Mihály Bridgestone-jai remekül teljesítettek már az első körben (jobb kört ment, mint a régi gumikon kevés benzinnel!) és Alonso is forgalomba került. Szóval a körülmények ELLENÉRE, nem azok miatt jött össze Alonsónak.
Tommi13-03-2006 13:18:37 // 6381
Jaja, kb fél másodpercen és pár méteren múlott... Alonsonak 1 mp-el gyorsabb volt a boxlátogatása, illetve ugye pár körrel kevesebb benyát kapott, így gyorsabban tudtak végezni vele a szerelők.
bubble13-03-2006 13:14:15 // 6380
Szerintem meg egyszerűen mázlija volt Alonsonak, hogy sikerült a Cipész elé kiérni. Saccra játszottak. Vagy sikerül vagy nem. Aztán már Schumi is úgy döntött jobb a biztos második, mint a bizonytalan első. Különben is utálom ezt a felfújt, nagyképű hólyagot. :-)
bubble13-03-2006 13:08:16 // 6379
Akkor a megoldás, hogy a német RTL-en nézed végig. :-) Egyébként nekik jobb is a műsoruk. Sokkal érdekesebb. Egyébként én csípem a Palikot. Hülye, de azért jó. WéGé-t is csípem, de beborulok a monoton hangjától.
Tommi13-03-2006 13:07:11 // 6378
Wégé most egy turbós Renault Mégane-nal jár, de azért még szeret minket :))) Nemrég felhívtam és mondtam, hogy igazán írhatnának az egomi buliról, aszonta megpróbál valamit tenni az ügy érdekében :))) Szerintem Palik Laci csak azért lehet ott, mert ő az egyik főb@zmeg a retek klubnál és nem lehet kitenni. Más kérdés, hogy az illetékes elvtársak is biztos látják-hallják mit művel és mégsenem foglalkoznak vele évek óta...
zolee14513-03-2006 12:54:23 // 6377
amúgy egyik sem volt kerék kerék elleni csata. 94-ben Hillel autó (Benetton) - felfüggesztés (Williams) elleni csata volt, 97-ben meg kerék (Ferrari) - oldaldoboz (Williams) elleni csata volt. :)
zolee14513-03-2006 12:51:21 // 6376
szerintem csak szimplán balfácán:))) amúgy egy visszaváltós kerékbeállós pördülése volt egyszer Hakkinennek is, Monzában, utána pityergett egyet a pálya mellett.
TarP13-03-2006 11:20:58 // 6375
Én sejtem. hármat váltott vissza, szinte egyszerre amitől pillanatra túlpörgött volna a motor. Két eset van, vagy bepánikolt és ráfékezett picit, vagy a ledadogó motor ránott egyet a hátsó kerekeken. Mindkettő elég, hogy megpördüljön, de ezek csak az én saját elképzelésemre épülnek.
Inner Circle13-03-2006 11:10:30 // 6374
Baszki, nem is ezt akartam beidézni... erre lett volna válasz: "Most Sumi adta fel" Egyébként még nem tudják, mitől pördült meg Massa.
Inner Circle13-03-2006 10:36:08 // 6373
"50 éve az egyetlen csapat, amelyik egyetlen futamot sem hagyott ki, mindíg ott állt a rajtnál..." Szerintem MS-nek esélye sem volt, Palik ugyan ejakuált egy szép nagyot hogy "Erre csak két világbajnok képes", de Alonso simán kijött a belső ívre és nyerő helyzetbe került; MS persze végig nyomta a gázt, de ő is tudhatta hogy ha Alonso nem csinál valami hülyeséget, akkor gond nélkül elöl fog maradni. Látványos helyzet volt, sok lehetőség viszont nem volt benne. Ennél sokkal komolyabb, valóban kérdéses kimenetelű csatákat nyomott pl. Heidfeld és Coulthard, ott tényleg volt tétje a dolognak. (Mellesleg Heidfeld rondán kitette a skótot a pályáról, a futam után a FIA figyelmeztette is érte.) Ugyanígy Barrichello-Button, Montoya-Button, Rosberg-mindenki más :-)
Mike.13-03-2006 10:30:22 // 6372
Úgy kell érteni, hogy ketten egy kanyarban és ki bírja tovább idegekkel. :-) Most Sumi adta fel és szerintem az év végén sem lesz ez másként.
zolee14513-03-2006 10:25:24 // 6371
a kerék kerék elleni csatát úgy kell érteni, hogy kilökte-megpróbálta kilökni... :)))
Inner Circle13-03-2006 10:24:19 // 6370
"50 éve az egyetlen csapat, amelyik egyetlen futamot sem hagyott ki, mindíg ott állt a rajtnál..." Hát a jóég tudja, ha megvakarnánk kicsit a '80-as évek történelmét, lehet hogy meglepetések érnének, akkoriban voltak érdekes futamok. Pilóta-bojkott a futam előtt, rivális F1 szériák és hasonlók :-)
Inner Circle13-03-2006 10:23:27 // 6369
Akkor már inkább az a kérdés, hogy melyik csapat NEM maga készíti a teljes autót :DDD
Inner Circle13-03-2006 10:22:43 // 6367
"Az első két évében/'96,'97/Schuminak is voltak gondjai a géppel..." '96-ban már megkapták az új V10-est. "...de '98-tól fokozatosan egyre jobb lett a Ferrari" Már '95-től javult, '98-tól inkább "egyre tökéletesebb" lett :-)
Inner Circle13-03-2006 10:21:24 // 6366
"A többiek, ha nem megy nekik szép csendben eltűnnek." Éppen ezzel fenyegetőztek ők is és ezt nem tartottam etikusnak. Illetve ők még fenyegetőzzenek, esetleg nem erkölcsös olyat mondani hogy "Ha nem nyerünk idén akkor kiszállunk", de ha mondani akarják, hát mondják. Az igazán nagy baj az, hogy a Mosley-félék hallgattak és hallgatnak rájuk. "Rajtuk kívül mindegyik csapat külön céggel készítetik a kocsikat. A Ferrari a mai napig az egyetlen csapat, amelyik maga készíti az autóját." Néhány éve ez igaz volt, azóta viszont van önálló Toyota, Honda és BMW-csapat. A "mai napig" meg pláne nem igaz, mert közben is voltak ilyen csapatok.
Halesz13-03-2006 10:21:07 // 6365
Renault...
Mike.13-03-2006 10:20:45 // 6364
Akkor még jobban őt favorizálom. :-)))
Inner Circle13-03-2006 10:18:19 // 6363
És WéGé régen 147-tel járt, most nem tudom mivel, mindenesetre kebelbeli :-)
Willy13-03-2006 10:17:50 // 6362
De azok az utolsó versenyek voltak, ez pedig a szezonnyitó. Ha most belemegy az adok kapokba és mindketten kiesnek az sokkal rosszabb mint 8 pont. Ha ez lett volna a szezonzáró és ezen múlik a VB címe akkor biztos megpróbálta volna.
Mike.13-03-2006 10:08:17 // 6361
Lehet, hogy igazad van ebben a motor témában, de emlékszünk még a vehemens Sumira. Csak két leghíressebb/hírhettebb : Amikor Hillel kerék kerék ellen csatában nyert VB címet. Vagy Villeneuve ellen ugyanolyan csatában pont elbukta a címet. Most vagy meggondoltabb, érettebb versenyző lett, vagy bevan szarva a csatáktól. :-)
Mike.13-03-2006 10:02:53 // 6360
Wébert én csípem. Jó a dumája ért is valamicskét az F1-hez. Én benne lennék a cserében. :-)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.