Forum >> Forma-1
zolee14514-03-2006 10:18:01 // 6481
sőt, Senna nem utasítást kapott, csak a két pilóta közti megállapodással kapcsolatban kapott információt, vagyis hogy Berger már vezetett annyit, hogy ő nyerjen. Ez a megállapodás a két pilóta közt köttetett, és a csapat csak számolta a köröket.
Amúgy az első számú pilóta kérdése a gyorsaságon múlott, ha Berger meg tudta volna előzni Sennát akkor megtehette volna, Barri szerződésében meg ha igaz volt egy olyan pont, hogy az első 3 futamon van esélye, ha azok után nem vezeti a vb-t akkor hali.
Inner Circle14-03-2006 10:11:22 // 6480
Ja, hát nagy vonalakban hasonlítanak, ez igaz, végülis Montgomery és Hitler is egyenruhát viselt, kb. ugyanakkor éltek és sok katonának parancsoltak, szóval alig van különbség... :D Annyi a különbség, hogy az egyik pilóta a saját döntése alapján engedte el a másikat, a másik pedig a csapat utasítására és csaknem sírógörcsöt kapott a dobogón. Senna esetét Coulthard és Hakkinen 1998-as Melbourne-i helycseréjéhez hasonlíthatod, ott is jó előre le volt beszélve hogy egymással nem vívnak. MS-nél és Birkánál semmi ilyesmiről nem volt szó. Senna úgy kapta az utasítást, hogy azzal ő is egyetértett!
Inner Circle14-03-2006 10:08:09 // 6479
"(Pl Nissan a 24 órás versenyeken TVR-ral építtetett versenyautót, a zuperokos Japók csak a Nyissan matricát küldték hozzá.)"
Mikor volt ez? Néhány éven belül, vagy régebben?
Inner Circle14-03-2006 10:06:49 // 6478
6396, könyörgöm! Igaza volt az előbb az olvtársnak, ne menjünk már le az A5.hu szintjére! Ne legyünk már write onlyk, basszus... vagy ha nem értünk egyet, azt tessék érvekkel megindokolni.
Inner Circle14-03-2006 10:04:41 // 6477
Nem, ez egy nagy hülyeség... Nem tudom, hol él Symonds, de aki látott életében mondjuk három F1-es futamot, az tudja, hogy a kerékcserékből az szokott jobban kijönni, aki később megy ki, aki néhány kört még bent tud maradni, és a könnyű autóval gyorsabb köröket tud futni. Ez kb. 2002-2003-ban kezdett megváltozni, amikor élesben kezdett menni a gumiháború. A Williams-ek kezdtek jobb köröket menni az új gumikon, mint a régieken. Azóta láttunk furcsa dolgokat, például MS leggyorsabb szektorát a hétvégén, egyből a kerékcsere után. Ettől függetlenül az ökölszabály továbbra is az maradt, hogy a könnyebb autó gyorsabb.
Már csak azért is érthetetlen Pat Symonds-tól ez a mondat, mert tavaly egy guminak 60 kört kellett kibírnia, most megy csak 20-at; nyilvánvalóan más összetételűek az idei gumik, de akkor se olyan nagy csoda, hogy 20 kör után még leggyorsabb kört lehet velük futni. Ha Kimi futotta volna a leggyorsabb kört BÁRMIKOR a versenyben, arra már én is felkapnám a fejem...
BadBoy14-03-2006 10:04:26 // 6476
Ha az a büntetés nincs akkor forditott a sorrend az első két helyen.
Inner Circle14-03-2006 10:00:38 // 6475
Persze hogy jól jött, de inkább azt kéne figyelni, hogy nem ezen múlt :D
TarP14-03-2006 09:32:05 // 6474
Toyotás témához: Akkor lesz jó autójuk, ha átjönnek Európába és megvesznek egy csapat mérnököt.
Sok Japó így csinálja (Pl Nissan a 24 órás versenyeken TVR-ral építtetett versenyautót, a zuperokos Japók csak a Nyissan matricát küldték hozzá.)
Szóval Toyota ennyi pénzből kb 3.- 4. helkyre lenne várható.
Ferke14-03-2006 09:14:46 // 6473
Még egy érdekes mondat Symonds-tól, a gumikkal kapcsolatban: "A Williams-t csak a szemem sarkából figyeltem, de nagyon jónak tűntek. Érdekes, hogy (Nico) Rosberg közvetlenül a kerékcseréje előtt futotta a leggyorsabb kört. Nem, ez inkább félelmetes."
Ferke14-03-2006 09:12:50 // 6472
Lááám, a dácsiások is elismerték...:)))"Jól jött Schumacher büntetése, ismeri el a Renault"
Hakuna14-03-2006 09:05:56 // 6471
Senna versenyzoi kepessegeinek es eredmenyeinek vitatasa nelkul azert megjegyeznem, hogy viszont is igaz, Piquet is villantott olyan roncsokkal, amibe Senna addigra mar nem szallt volna be. Mindossze a ket pilota maskor volt a csucson. Ehhez kepest Senna feltorekvo ifjonckent villantott, Piquet pedig nyugdijba vonulni keszulo oregkent. Es ez nem ugyanaz a kategoria. Schumira valoban hasonlit Senna annyiban, hogy az elso par jo eredmeny utan elkezdtek felkapni.
No de mikor mar Sennanak jutott a csucsmodell, akkor azert Piquet nyert Lotussal is futamot, majd visszavonulasa elott az utolso kettot Jordannel, ami kozel sem volt akkor meg jo, igaz azota sem. Es a Senna csucsmodellje nem annyival volt jobb a mezonynel mint a Piquet-é, ha emlékszel, épp akkor kezdett a mezőny szétesni, elszakadni csucsmodellek a tobbitol.
Ettol fuggetlenul kemenyen megdolgozott erte, azt nem vitatom.
Mellesleg Mansell is ott ult abban a legjobb autoban par evet.
Akkoriban meg felvaltva volt divat nyerni a versenyekent csapaton belul es azok kozott is. Egyebkent eppen Senna volt a szememben az, aki miatt a kulonbsegtetel csapaton belul megujhodott. S azota tavalyelottig altalaban volt mindenhol egy elso es egy masodik pilota.
Mike.14-03-2006 09:02:59 // 6470
Van még 1-2 Indy, CART és egyébb bajnok, mégsem kötnek ki az F1-ben, vagyha mégis, akkor leszerepelnek. Pl. Andretti
pb_14-03-2006 09:00:21 // 6469
Azért a Lotus nem volt annyira rossz abban az időben. Igazából, akkor kezdődött a mélyrepülés, mikor Piquet odament, és a Camel lett a főszponzor. + talán valami ilyesmi is rémlik, hogy a Reneult lett a motorszállító, de ez 1általán nem biztos.
Mike.14-03-2006 08:59:39 // 6468
Én is az Ausztriai esetre gondolok.
És mi a különbség? Nagy vonalakban itt is ott is csapatutasítás szerinti döntés történ ami alapján az egyik autós elengedte a csapattársát. Egyik helyen sem a VB cím sorsa dölt el.
A különbség ott van, hogy Sennánál senki sem szólt egy negatív szót sem, míg az utóbbinál mindenki Sumit, Barit fikázta, pedig ők is csak egy utasítást hajtottak végre.
Inner Circle14-03-2006 08:53:48 // 6467
Villeneuve CART és Indy 500 győztes volt, mellesleg kanadai születésű és soha életében nem foglalkozott mással, mint autóversenyzéssel, úgyhogy túlzás lenne Sir Frank felfedezettjének nevezni :D
Inner Circle14-03-2006 08:52:25 // 6466
"Nézd, Senna idejében csak egyedül neki volt versenyképes autója. Kivéve, amikor Prost volt a csapattársa -na akkor kettőnek -, de egyébként unalmas volt, hogy minden időmérőt a Senna nyert..."
Juuuujjj. A Toleman, mint legjobb autó? Vagy a Lotus? Senna olyan roncsokkal villantott, pl. a legjobb autóban ülő Piquet-vel szemben, amibe most még Ide is szégyellne beszállni. Ayrton nagyon keményen megdolgozott azért, hogy a legjobb autóba ülhessen, ugyanúgy mint MS most.
Inner Circle14-03-2006 08:50:53 // 6465
A Ferrari viszont elérte, amit eddig senki: hogy a győztest is kifütyüljék.
Inner Circle14-03-2006 08:50:10 // 6464
Akkoriban még nem néztem sok F1-et, de Senna egy jelenség volt, az biztos.
Inner Circle14-03-2006 08:49:41 // 6463
Dehogynem. Csak különbség van köztük. Amihez hasonlít, az kb. Indy 2004 vagy Sepang 1999, de nem is ezekért fikázzák a Ferrarit, hanem 2001 és 2002 Ausztriáért.
Inner Circle14-03-2006 08:48:14 // 6462
Valahogy úgy szeretem a mai F1-et, mint a mai Alfákat. Külsőre vannak köztük nagyon szépek, műszakilag viszont csak messziről ugatják a régieket. Azokat még mérnökök tervezték, nem közgazdászok. Elfogadom hogy egy mai autónak ilyennek kell lennie, de a szívem ottmaradt a '60-as, '70-es, '80-as években, amikor McPherson helyett volt képük torziós rugót tenni egy autó alá és megengedhette magának az Alfa Romeo, hogy legyártson egy utcai szupersportkocsiból 18 darabot...
Mike.14-03-2006 08:32:48 // 6461
És ezt senki sem fikázza, fikázta pedig nem sok különbség van az emlékezetes Sumi/Bari + csapatutasításos esetéhez.
zolee14514-03-2006 08:28:23 // 6460
Senna a kedvencem volt, így elég sokat olvastam róla. Természetesen lehet mind hazugság is, de azért érdemes más szemszögből megnézni a Senna-Berger esetet. Kettőjük közt volt egy megállapodás, hogy aki a futam nagyobb részében vezet az győz. Berger szépen elkapta a rajtot, Senna pedig maradt vívni Mansell-el. Ha jól emlékszem egy jobbosban elszállt a jó öreg Nigel, és ekkor Senna megnyerte a vb-t, de a futamból még volt hátra. Elindult Berger után. Azt tudni kell Sennáról, hogy mindig győzni akart (ahogy azt egy versenyzőnek kell) így most is. Utolérte Bergert, majd meg is előzte, és száguldott a cél felé, csak szóltak neki rádión, hogy elkésett, Berger már vezetett annyit, hogy győznie kell. Ezt Senna alig hallotta a nagy zajban, de tudta, hogy ezt soha senki nem hinné el neki, így visszavett a gázból, és rákérdezett, hogy tényleg el kell-e engednie. Ekkor újra mondták, hogy igen, és ő elengedte...
Ezt persze akkor a futamon Palik úgy kommentálta, hogy megmutatta Bergernek, hogy nagyon meg tudja verni, majd elengedte, hogy ezzel is megköszönje az egész éves támogatást. Az igazság viszont az, hogy Senna győzni akart, mert az hogy bármilyen legyen is a helyzet, de ő ne próbáljon nyerni az nem fért bele a versenyzéshez való hozzáállásába.
Mellesleg a fenti történetet maga Senna nyilatkozta, sőt, talán a Senna emlékfilmben is benne van.
Mike.14-03-2006 08:22:15 // 6459
Persze, csak szelektív a hallásom, látásom. :-))))
zolee14514-03-2006 08:18:04 // 6458
azt hittem vágod, hogy Sumák sumákságai miatti rossérzésemet próbáltam beleszőni a hsz-be:)))
Mike.14-03-2006 08:05:57 // 6457
A médiák elvannak most a Rosberg gyerek méltatásával. Mondjuk nem alaptalanul, csak nehogy elszáljon a sok dícsérettől. :-)
Azért az öreg Sir Williams tudhat valamit a pilóta válogatásnál. Pl.: Coulthard, Villeneuve, Button, Montoya mind az ő felfedezetjei. Most meg itt van az újabb nagytehetségű reménység. :-)
Mike.14-03-2006 06:22:56 // 6456
Az lehet, de mégis az F1 a nézettebb. És a DTM-ben és a WTCC-ben is a pénz dominál. :-)
Tedi13-03-2006 23:27:44 // 6455
Nem is kell :) jól szóltál :)
mesa13-03-2006 23:18:43 // 6454
Ezt már nem fejtjük meg!
Jó éjt mindenkinek!
mesa13-03-2006 22:50:22 // 6453
Nézd, Senna idejében csak egyedül neki volt versenyképes autója. Kivéve, amikor Prost volt a csapattársa -na akkor kettőnek -, de egyébként unalmas volt, hogy minden időmérőt a Senna nyert, minden versenyt rajt-cél győzelemmel, előzés nélkül. És igen, akkor is volt egyes számú pilóta -Senna. Emlékezzetek 2 év után elengedte Bergert, hogy érezze meg a győzelem ízét, mikor Sennának már mindegy volt.
Akkor volt csak élet, mikor a Prosstal lökdösték egymást :))
Meg amikor Mansell szarabb kocsival győzött.
Szerintem tök hasonló most is a helyzet.
Akkoriban is rengeteg pénzt toltak az F1-be, csak a kommunizmus miatt kevés dologról tudtunk.
Viszont az ilyen jellegű nosztalgiázások a saját fiatalkorunk felidézése, és utólag nem (csak) azért tűnnek vonzóbbnak, mert tényleg zaok lettek volna, hanem mert együtt a fiatalságunkkal, sok kellemes emlékkel együtt emlékezünk vissza.
Tíz-tízenöt év múlva a mai tinik fogják mesélni, hogy az ő idejükben hogy vívott a Sumák meg az Alonso, na, akkor volt még élet az F1-ben ! :DD
BadBoy13-03-2006 22:44:55 // 6452
Ezzel azt akarom mondani,hogy a több a szósz mint a verseny. Már nincsenek olyan igazi kötetlen csaták mint mondjuk a 90es évek elején.
Tommi13-03-2006 22:44:19 // 6451
Az Extrack is kivisz, ha akarod... Tavaly 4 szakaszra osztották a távot, amikre lehetett befizetni, egy szakasz ára 1,5 misi volt, tehát ha az egész versenyen végig akartad magad vitetni, az potom 6 millió volt. Ezért cserébe mindent intéztek, Neked csak ülni és utazni kellett :)
BadBoy13-03-2006 22:40:44 // 6450
Matikailag értem,de nekem már kezd elcsépelt lenni a sok háború, meg a sok veszekedés civakodás, és civakodás már unalmas.
mesa13-03-2006 22:36:06 // 6449
A győzelem pénzzel jár.
Kicsit sántít a képleted! ;D
Sok pénzzel pedig könnyebb nyerni.
Ez az összefüggés. :)
mesa13-03-2006 22:34:18 // 6448
A győzteseknek szoktak tapsolni.
Egy versenyben győztesekre van szükség.
Különben az F1 is ott tartana, mint a (befizetős turistás) Dakar.
BadBoy13-03-2006 22:31:51 // 6446
Nekem is összszorul a szivem amikor látok valami régi versenyt és ő is ott van.
Tommi13-03-2006 22:30:15 // 6445
Én is imádtam, a mai napig bőgve nézem meg a Senna dupla DVD-t... :)
BadBoy13-03-2006 22:29:15 // 6444
Nehogy azt mond te is Senna drukker voltál!?! En azon nőtem fel, a legjobb versenyzője volt a korának.
Grando13-03-2006 22:26:11 // 6443
De azért ugye még szereted a forma 1-et? :)
Inner Circle13-03-2006 22:20:55 // 6442
Ráadásul Senna halála után elkezdődött az autók és a pályák szuper-biztonságossá tétele, elkezdték csökkenteni a szélességet, a pályákat teletűzdelni sikánokkal, a gumikat barázdázni, úgyhogy mostanra már alig beszélhetünk versenyautókról a 15 évvel ezelőttiekhez képest.
Inner Circle13-03-2006 22:19:27 // 6441
Igen, ezért eredményes a Ferrari. Meg kell hagyni, ők aztán mindent tudnak arról, hogyan kell győzni. Ilyen téren a McLaren vagy a Williams a fasorban sincs hozzájuk képest; ott még vannak bizonytalan erkölcsök meg érzelmek a sport és a versenyzés irányában. A Ferrari viszont egyszerűen azért van itt, hogy győzzön, minden eszközzel ahogy csak tud. Csak ez számít. Egyenlet vége.
BadBoy13-03-2006 22:15:38 // 6440
Az biztos, hogy egy DTM verseny meg vagy egy WTCC verseny mára sokkal izgalmasabb és érdekesebb mint az F1.
Az a baj,hogy a mai világot nem a versenyzés és a győzniakarás hajtja, hanem a pénz.
Inner Circle13-03-2006 22:15:07 // 6439
Csakhogy a Ferrari is szegényebb lett. Idén már aláírták a tesztkorlátozást (vajon miért? mert nincs pénz végtelen tesztekre, igaz hogy engedményeket is kaptak), és rebesgetik hogy Schumacher és Raikkönen fizetését már ki se tudnák fizetni egyszerre. Állítólag az MS-nek fizetett vagyonokat közvetlenül a Vodafone fizette, akik ugye átmentek a McLarenhez. Szóval nagy kérdés hogy marad-e Mihály, mert mellette talán nem is lesz pénz egy nagyágyúra (amúgyis pénzkidobás lenne, mert MS mindig első számú maradna). Ha elmegy, akkor lehet hogy beruháznak Rosbergbe. Ő egyértelműen a holnap embere, Raikkönen jövője meg kezd kérdésessé váltni...
Inner Circle13-03-2006 22:11:46 // 6438
Szerintem meg az a fő baja, ami az egész világnak is: az egyéniség és az innováció teljesen a perifériára szorult, a csúcsra járatott tömeggyártás a menő. Nézzetek meg egy 20-30 évvel ezelőtti futamot, ott még ahány autó volt, annyiféleképpen nézett ki. Még hatkerekű is volt. V8, V12, sor négyhengeres, turbó, amit akartok... volt néhány zseniális konstruktől, azok közül valaki kitalált egy szárnyat vagy bármit és lehetett vele kaszálni. Már akkor, ha beleült egy remek pilóta.
Most meg hiába van egy Raikkönnen-szintű zseniális pilóta, de akár Schumákot is mondhatnám, mindegy! Senna és Alesi még beülhettek egy olyan autóba, aminek még a boxutcáig sem lett volna szabad eljutni a papírforma szerint, és vezethették vele a versenyt, annyi múlott a pilótákon - most viszont MS, Rajkó és MINDENKI MÁS IS egy ócska kocsiban még a középmezőnyben sem lehet! Láthattátok tavaly... Eltűnt az egyéni kezdeményezés minden eredménye. Az egyéni zsenialitást felváltotta egy profin felépített csapat munkája. És egy zseniális mérnök nem feltétlenül remek menedzser is. Az utóbbi szerep mostanra már fontosabbá vált. Rengeteg pénz a háttérben, csúcsszinten ellenőrzött gyártási folyamatok: ez a siker receptje.
Sajnos az F1-ben ez egyirányú utcának tűnik :-( Megfordítani csak a technika kemény korlátozásával lehetne (hiszen az azonos autós versenyek sokkal izgalmasabbak tudnak lenni), az viszont a "Királykategória" imidzsének a maradékát is eltüntetné :-(
Tommi13-03-2006 22:08:59 // 6437
Frank Williams-nek mindig is jó szimata volt az ilyesmihez :) Csak fizetni nem szeret, miután világbajnok lett nála valaki :)))
mesa13-03-2006 22:08:24 // 6436
Az öreg rokker jó pénzért bárkitől megválik.
Meg aztán elég smucig is, fizetni nem igazán szeret. Ha a Ferrari hívja Nicot, egy percig sem fog gondolkozni, hogy odamenjen-e. Ez 100%.
BadBoy13-03-2006 22:05:43 // 6435
Az biztos,hogy ha egyszer szerencsém lenne találkozni vele elmagyaráznám neki milyen butaságokkal rontja a verseny nézettségét, na meg hogy gátolja a fejlődést.
Inner Circle13-03-2006 22:03:15 // 6434
Rosbergnek hároméves szerződése van a Williams-szel. Nem hülye az öreg Sir Frank, pontosan tudja hogy kire kell rátennie a mancsát... Buttonon is jól kasszírozott, mikor eladta a Hondának.
Inner Circle13-03-2006 22:02:28 // 6433
Na azt a vén barmot agyon kéne lőni. Saját kezűleg mondjuk nem tenném meg, de saját lábúlag bármikor seggberúgnám, hogy az orrára akad a protkója...
mesa13-03-2006 21:46:37 // 6432
Én azt szeretném (utalás a sci-fi gondolatmenetre), hogy Miska szerezze vissza a trónt, és nyolcszoros királyként vonuljon vissza, hogy aztán jövőre nagy csatában az RR szekció a Ferrarival döntse el a VB címet.
RR mint : Raikonnen + Rossi vagy Raikonnen + Rosberg.
Az ifjú Rosberg egyébként is Ferrari örökös, úgyhogy ott a helye ;)
Alonso gyors, de egy hihetetlen mázlista, és még csak nem is hálás érte.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
437
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?