Forum >> Forma-1

Zsolt15515-03-2006 12:25:41 // 6582
Értem. :-))) (Egy idős vagyok a Schumacherrel) Természetesen nem dobom el, csak azért mert nem fiatal! Fiatal versenyzők folyamatosan kerülnek be a Forma 1-be. Amelyik kiemelkedőbb teljesítményt nyújt marad, a többi szép lassan eltűnik. Páran lehetőséget is kapnak egy nagyobb csapatnál. Belőlük kerül ki az új generáció. Most több is van. Alonso, Button, Raikkonen, stb. Nagyon nagy becsvággyal, energiával küzdenek. Ezért a vetélytársaiknak folyamatosan a csúcson kell lenni! Egy idő után, ezt a nyomást egyre nehezebben viseli az ember. Nehezebben tud ennek az egyre magasabb elvárásoknak megfelelni. A tapasztalat is nagyon fontos tényező, de a spiritusz - szerintem - inkább!
Azmo15-03-2006 12:17:25 // 6581
viccelődsz, de az ilyen "egy gumival menjenek az egész versenyen" szabályok után, ne csodálkozz ilyen hülyeségeken ha mégis bevezetik :D Tényleg, valaki gyorsan össze tudja foglalni nekem mik lettek az új szabályok idéntől?
mesa15-03-2006 12:13:36 // 6579
És mennyit számít a tapasztalat ? Ebben a kategóriában szerintem ennek kiemelt jelentősége van. ;DD Kocsid jó ? Mindegy, de le kéne már cserélni, mert öreg. Érted, ugye ? ;)
count M15-03-2006 11:56:40 // 6578
Az biztos, hogy minden csapatnak rengeteg beszállítója van. De az is, hogy a Ferrari és a Toyota a lehető legtöbb mindent házon belül intéz (ellenben pl. a polírozott istennyilaival, akik állandóan küzdenek a motor beszállítójával :/).
Grando15-03-2006 11:56:12 // 6577
Szóval akkor legjobb lenne, ha korhatárt szabnának szted? Lenne egy junior + egy senior forma 1? Vagy az "öregek" kapjanak akkor bónuszpontokat a kor arányában. Szuper ötlet! :DDD
Zsolt15515-03-2006 11:50:10 // 6576
Egy "fiatalabb" versenyzőben több a kockázat vállalás, és kevesebb félelem érzet van. Ráadásul a reflexek is másként működnek! Ebben a kategóriában szerintem ennek kiemelt jelentősége van. Tévedés ne essen, nem írtam le a többieket.
Azmo15-03-2006 11:41:18 // 6575
na igen, good point
Grando15-03-2006 11:38:49 // 6574
És akkor mi van, ha beültetsz egy 120 éves matuzsálemet a verdába, és xarrá veri a mezőnyt? Tűnjön el, mert öreg????
Azmo15-03-2006 11:27:51 // 6573
Montoya???? vazze, azé az még fiatal....igaz szart se tud, amig be nem nő a feje lágya....
Zsolt15515-03-2006 11:24:07 // 6572
O.K. akkor visszavonom! Rosszul tudtam. Én úgy tudtam, hogy a csapatok az autók bizonyos alkatrészeinek gyártását - főleg a karosszériáét - különböző cégeknek adják ki.
Zsolt15515-03-2006 11:17:41 // 6571
Nagyon nagy, és jó versenyzőnek tartom Schumachert! De néha az az érzésem, hogy az Ő korosztályának/generációjának (Villneuve, Coulthard, Montoya) már lassan lejárt az ideje. Sok a fiatal, és tehetséges fiatal versenyző: Alonso, Raikkonen, Rosberg. A Ferrarinál is be kellene ezt látni, és a frissitésen, a váltáson kell(-ene) lenniük!
count M15-03-2006 11:16:16 // 6570
Toyota biztos. Amúgy pl. a kis méretű de extra súlyú, speckó ötvözetből készített egyedi ballaszt-súlyokat egyetlen egy cég gyártja megrendelésre - gyanítom a vörösök is tőlük veszik, mint mindenki más. :)
Mike.15-03-2006 11:08:59 // 6569
Akkor oda az élvezet. Én nagyon tudok örülni, ha kusban van Lacika és hallgathatom a motorok hangját. :-)
csocsi15-03-2006 11:04:01 // 6568
Legfeljebb lehalkítod :)))
Tom1215-03-2006 11:00:36 // 6567
kepott = kapott...
Tom1215-03-2006 10:59:25 // 6566
Azt hiszem, inkább a "kis Rosberg"-re "jegyeznek elő.:-) Igaz, 1 futamból nem lehet megítélni egy versenyző képességeit, de alakított már szépeket más sorozatokban is, következő generációnak meggondolandó...
Mike.15-03-2006 10:58:52 // 6565
Egy bögyös szőke, köcsög dumával. Na még pont az hiányzik. :-)))))
Mike.15-03-2006 10:57:25 // 6564
Nagyon sokan így gondoljuk, de sajnos bevan betonozva az ertéelbe. :-(
Zsolt15515-03-2006 10:54:38 // 6563
Már úton van a kis Palik, úgy hogy már meg van utána ki fogja közvetíteni a F1-et!
Azmo15-03-2006 10:50:31 // 6562
Palik monnyon le!
Zsolt15515-03-2006 10:49:48 // 6561
"Néhány éve ez igaz volt, azóta viszont van önálló Toyota, Honda és BMW-csapat. A "mai napig" meg pláne nem igaz, mert közben is voltak ilyen csapatok." Az utolsócsavartól kezdve, a motoron át a karosszériáig valóban mindent ők készítenek??? A Ferrarinál igen, a többiekben nem vagyok ennyire biztos.
Tom1215-03-2006 10:49:34 // 6560
Nem lenne csoda, vasárnap is szinte "életre kepott" a tavalyi "depressziós" év után...:-) ...csak 2 dudás 1 csárdában... ...nem tudom, hogy alakulna...??
Zsolt15515-03-2006 10:46:01 // 6559
Maximálisan egyet értek veled a "Palik" kérdésben!!!
Azmo15-03-2006 10:12:46 // 6558
hmm, pedig azt hittem idén még vb bajnok lesz és abbahagyja
mesa15-03-2006 10:10:41 // 6557
Alonso nem lesz soha a Ferrarinál. Meg is mondta a Todt, hogy nekik tehetséges fiatalemberekre van szükségük, mint Raikönnen, Alonso nem érdekli őket. Ezután igazolt a McLarenhez Alonso, miután látta, hogy a vörös hadseregnél hiába kopogtat :DD
Ferke15-03-2006 00:08:27 // 6556
Durva lenne, Alonso a Ferrarinál. Kimivel nincs baj, Ferrarinál nyerhet, egye fene...:)
Xixo15-03-2006 00:03:49 // 6555
Lécci várjatok már egy évet Kimivel! Jövőre, ha minden igaz már nálunk lesz és akkor nyerhet! :-))) Csak alfonzót ne hozzák ide, mert akkor kifordulok magamból...
Xixo15-03-2006 00:00:03 // 6554
Az biztos! Gondolom a nagyokos biatórétól tanult. Néhány éve még szimpi volt a dácsia, de már nagyon elszálltak maguktól. Gondolj csak a 2005ös pólós esetre. Ki az a Sumi? Hát idén megtudják!!! :-)))
GEORGE14-03-2006 23:45:13 // 6553
De minek integetett???? Hisz egyik versenyzőtársa se láthatta, hogy integet!! Túlon, túl nagyképű a kiscsávó...
Xixo14-03-2006 23:39:01 // 6552
Hát az tényleg nagyon vicces volt! Hogy integetett mindenkinek a hős alfonzó. 2005-ben már láthattunk ilyet tőle, csak akkor a fizikellának mutogatott. Persze akkor nem volt hőbörgés a csapatsorrend miatt! Pedig szerintem lekörözni nem lehet olyan nehéz...
Grando14-03-2006 23:21:56 // 6551
Ma este hallottam vmelyik sporthírekben, hogy Schumi valószínűleg további 2 évre meghosszabbítja a szerződését a Ferrarival, és jövőre Kimi-gép lesz a csapattárs. Hmmm...
Satti14-03-2006 20:08:10 // 6550
Kimi még sosem volt másodhegedűs,a Ferrarihoz csak akkor megy,ha az Öreg már nincs,legalábbis ez a logikus,de majd meglátjuk.
Tedi14-03-2006 20:02:20 // 6549
Viszont, ha jövőre is marad és a Rai megy oda, akkor megint csak másodhegedűs lesz.
Satti14-03-2006 20:01:05 // 6548
Az biztos.hogy Massa-nak kell idén mutatnia vmit,1-2 alkalommal idén már fel kellene kerűlnie a dobogóra,ha jövőre is akar szerződést és piros overallt:)
Ferke14-03-2006 19:54:42 // 6547
Elöl lesznek azok, igazából kettős győzelem a cél, nekem 1 Ferrari nem is elég elöl...:)
Satti14-03-2006 19:49:27 // 6546
Malajziában a párás meleg,azért még bekavarhat,ill.az erős eső sem ritkaság ilyenkor,na az még érdekes lenne.
Mike.14-03-2006 19:17:58 // 6545
Engem nem érdekel, hogy hogyan csinálják, csak elől legyenek a Ferrarik. :-))
Satti14-03-2006 19:11:22 // 6544
Az úgy jó is,mert onnan simán nyer,már megszokta.Nem akarják,hogy olyan unalmasak legyenek a futamok,mint 2004-ben,ferrari indult előlről,Ferrari nyert,közte dögunalom.Itt van egy kis kavarás,vagy müszki hiba,vagy 10 helyes bűntetés,onnan utána dobogó.
Mike.14-03-2006 19:05:58 // 6543
Jaa, Kimi nyer....az első edzésen, és így a 17. helyről indulhat. :-)))
Satti14-03-2006 18:56:26 // 6542
Bocsánat,de vmi nem stimmelt az előbb.
Satti14-03-2006 18:40:46 // 6541
Nem akarok vitatkozni,de most vasárnap Kimi nyer,majd legközelebb nyerhet a Ferrari is egye fene:)Egyébként épp most olvastam az f1hírek.hu-n,hogy Kimi menedzsmentje,a Toyotánál járt,megnézték a céget,ez nem tudom,mit jelent,hogy itt is körűlnéznek egy esetleges szerződés miatt,vagy ez csak kamu,kell egy kis hűlyítés.Sztem,nem kellene ezt variálni,az Öreg jövőre elmehet pihenni,Kimi meg mehetne a Ferrarihoz,ami,ha jó marad,vagy inkább még jobb lesz,akkor alázza majd a mezőnyt.
Satti14-03-2006 18:40:43 // 6540
Nem akarok vitatkozni,de most vasárnap Kimi nyer,majd legközelebb nyerhet a Ferrari is egye fene:)Egyébként épp most olvastam az f1hírek.hu-n,hogy Kimi menedzsmentje,a Toyotánál járt,megnézték a céget,ez nem tudom,mit jelent,hogy itt is körűlnéznek egy esetleges szerződés miatt,vagy ez csak kamu,kell egy kis hűlyítés.Sztem,nem kellene ezt variálni,az Öreg jövőre elmehet pihenni,Kimi meg mehetne a Ferrarihoz,ami,ha jó marad,vagy inkább még jobb lesz,akkor alázza majd a mezőnyt.
Satti14-03-2006 18:40:08 // 6539
Nem akarok vitatkozni,de most vasárnap Kimi nyer,majd legközelebb nyerhet a Ferrari is egye fene:)Egyébként épp most olvastam az f1hírek.hu-n,hogy Kimi menedzsmentje,a Toyotánál járt,megnézték a céget,ez nem tudom,mit jelent,hogy itt is körűlnéznek egy esetleges szerződés miatt,vagy ez csak kamu,kell egy kis hűlyítés.Sztem,nem kellene ezt variálni,az Öreg jövőre elmehet pihenni,Kimi meg mehetne a Ferrarihoz,ami,ha jó marad,vagy inkább még jobb lesz,akkor alázza majd a mezőnyt.
Ferke14-03-2006 17:01:34 // 6538
Ne viccelj már, nem közelező lenyilatkoznia, hogy segített nekik a Sumi büntetése, ebben az esetben nem pecsételhetjük meg azzal, hogy ostoba, veszteni nem tudó, fecsegő valaki. Lehet, hogy egyébként az, de ez a nyilatkozat pont nem az Ő érdeküket szolgálja, amiatt nem kell magyarázkodnia, hogy megnyerték a futamot.:))) Csodálom a dácsiásokat, hogy elismertek egy ilyen tényt, és Sum nyilatkozatát ezzel meg is erősítették. De olyan mindegy, vasárnap nyer a Ferrari és kész.:)))
vipex14-03-2006 16:47:56 // 6537
IC "A hátsó szárny eleméről úgy szól a szabály, hogy NEM LEHET FLEXIBILIS - pont." akkor a F1 most be lehet zárni mert olyat nem lehet csinálni semmilyen szilárd anyagból aminek nincs rugagalmassága és ha szárnyat mint kéttámaszú tartót képzelünk amelyre valamilyen szintű leszorító/felhajtó erő hat ( márpedig hat ha megy vagy felhajtó vagy leszorító akár milyen is a profilja mert tökéletesen sima felület és aszfalt esetén is figyelembe kell venne a föld görbületét :-) ) akkor mindenképpen alakváltozást szenved magyarul flexibilisé válik az erő hatására, ennek csak a mértéke kérdéses nem? Tehát mégis csak a mérték a kérdés azt pedig egy merőeszközzel ellenörzik nem? :-))))))))))))))
mesa14-03-2006 16:42:15 // 6536
A szabály az, hogy 5 kg-ot fél óráig kell rajta tartani, és nem süllyedhet le hátul 2, elől 1 mm-t. Érdekes, utána néztem, és sem a McLaren, sem a BMW, sem a Williams, sem a Toyota nem használ hátsó merevítő rúdat a szárny alatt. De gyanítom a Torro Rosso és a Midland, valamint a Red Bula sem. Ezek mind csalók, akár a Ferrari - a te szemszögedből ? :DDDDDD
mesa14-03-2006 16:35:18 // 6535
Nem, csak te írsz érdekes dolgokat :-) Érdekes, mert egy alfás fórumon egyedül TE fikázod a kis tesó Ferrarit :DD
Inner Circle14-03-2006 16:22:18 // 6534
A hátsó szárny eleméről úgy szól a szabály, hogy NEM LEHET FLEXIBILIS - pont. Nem úgy, hogy ha a teszten átmegy, akkor szabályos! Ha átmegy a teszten, attól még lehet szabálytalan - gondolom olvastátok a szabályt, abban világosan le van ez írva, sőt az is pontosan benne van, hogy a FIA bármikor bevezethet új tesztet. Nem tette meg, lelke rajta, akkor mostantól a többi csapat is csinálhat ilyen szárnyat - sőt meglepődnék, ha nem lenne máris ilyenjük a szélcsatornában. (A Renault már 2003-ban feszegette a szabályokat, az is ugyanolyan necces volt, mint most a Ferrari.) Az eset 2000-re emlékeztet, amikor MS sokat volt a pole-ban, de a McLarenek általában lerajtolták (a spéci diffijükkel), ezért az öreg Sith elkezdte rajt után keresztbe húzni az autót a pályán. DC ezt kifogásolta a FIA-nál, a FIA meg azt mondta, hogy szabályos. OK, mondta DC, csak ezt akarta tudni. A következő futamon ő volt a pole-ban, keresztben rajtolt ő is, Schumachernek korrigálnia kellett és ennek következtében Fisichella a Benettonnal ezerrel beleszállt a seggébe, mindketten ki is estek. De Mihály utána korrektül elismerte, hogy DC-nek semmit sem vethet a szemére.
Inner Circle14-03-2006 16:16:26 // 6533
Akkor döntsétek el, hogy Pat Symonds az abszolút hiteles forrás (és a Williams gumijai félelmetesek), vagy ostoba, veszteni nem tudó, fecsegő valaki (és oktalanul vádolja a Ferrarit) :D (Vagy legalább tegyétek be a hiteles forrásokat (ne magyar oldal legyen, mert ott olyan fordítások vannak hogy csak nyüszít az ember), mert én nem találom sehol. Amit én találtam, ott Pat Symonds nem beszél a Bridgestone-okról.)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.