Forum >> Forma-1
Inner Circle20-03-2006 13:53:14 // 6967
"NEM adnak meg határértéket! VS NEM adnak meg határértéket!"
Szerintem a kettő azonos, de ha te nagy különbségeket vélsz köztük felfedezni, akkor csak nyugalom, biztosan igazad van, inkább nem hergelünk téged, csak vedd fel ezt a kényelmes, fehér kabátot... :D
mesa20-03-2006 13:52:51 // 6966
Helyesbítés (copy paste hiba)
IC!
Most már egy hsz-en belül is ellentmondásba keveredsz saját állításoddal ! :D
NEM adnak meg határértéket! VS Itt valóban van egy határérték
Mielőtt tovább vitáznánk, döntsd el magadban, melyik számodra az igaz! :)))
TarP20-03-2006 13:52:01 // 6965
Én azért nem félnék a helyükben.
Eddigi mérlegük alapján ők a legerősebb csapat. Bár én sok jót várok a Mercedestől is. A Ferrariban megvanaz esély, meg az akarás, de úgy tűnik még nem állt össze a cucc.
mesa20-03-2006 13:51:25 // 6964
Az első szárny elemeinek száma nincsen szabályozva (a hátsóé igen)
A felület mérete sem ?
Emlékszem, mikor a Ferrari kitalálta a periszkóp kipufogókat, a csigazabálók, azé' is szóltak. :D
Mindig csak beszólnak (Ki az a Schumacher?), ennyit tudnak, Mint a kutyák.
mesa20-03-2006 13:46:23 // 6963
Mi ez a Ferrari feljelentősdi, óvásosdi ???
Ez kérem, RETTEGÉS !
Valljuk be, mindkét helyszínen a Ferrari (nem teszt) pilótája futotta a legjobb időeredményeket üres tankkal. Az elsőt kettős Ferrari pole-lal tetézve, a másodikon pedig motorcsere miatt fél pár autóval is megvolt a 4. hely, sőt reggel Sumáknak a Fastest Lap is.
Fociban is a vesztesek szoktak óvni.
Rettegnek a Renyósok, hogy vége a jólétüknek. Ennyi :DDD
mesa20-03-2006 13:41:05 // 6962
IC!
Most már egy hsz-en belül is ellentmondásba keveredsz saját állításoddal ! :D
NEM adnak meg határértéket! VS NEM adnak meg határértéket!
Mielőtt tovább vitáznánk, döntsd el magadban, melyik számodra az igaz! :)))
Mike.20-03-2006 13:37:57 // 6961
És???? Belefér???? Igen!!!
Akkor ezt is kipipálhatjuk! Kilyukadtunk oda, hogy mégiscsak szabályos. Ezt már a többi csapat sem vitatja csak te.
BadBoy20-03-2006 13:36:59 // 6960
Nem azért, de ehhez mi marha kicsik vagyunk, hogy eldöntsük kinek van igaza.
A szárny nincs fixen rögzitve ez igaz?!?
Ez sportpolitika hogy mi lesz a vége ennek az ügynek.
A szabályok, meg nem jól vannak megfogalmazve, mert hagynak kiskaput.
TarP20-03-2006 13:36:18 // 6959
Pont ezt mondom. Ha most a Toyota pikkelyes festéket alkalmazna, amivel 0.0001%-kal kisebb a légellennállás, le se trottyná senki, mert szarul mennek nagyon.
Most a Piros nem igazán ütőképes, pláne a mezőny végéről... Így aRönó csak keveri a szart, esetleg pont azért, hogy a figyelmet ilyen csip-csup dolgokra terelje. De miről? Saját győzelmükről? Nem logikus!
Ferke20-03-2006 13:35:06 // 6958
NA ilyenkor durran el az agyam. Hogy ásná el magát a playboymenedzser...
Briatore: "Hol vannak az ellenfelek?"
Annyira megnézném a fejét az 5.-6. futam után...
Mike.20-03-2006 13:33:04 // 6957
Ez a vesszőparipád. Olvass néha vissza is!
Már írtam tegnap is, hogy nem biztos az utolsó helyről indult. Lehet, hogy a 18-19.-ről, de nem azon van a hangsúly ezt szerintem te is tudod. Vagy talán ezt nem? :-P
Ferke20-03-2006 13:31:33 // 6956
Na azért ez nem így van. Mindenki tudja, hogy a Ferrari villantani fog, lehet, h már Melbörnben. Már Buttonék is ezt mondogatják...:)))
Inner Circle20-03-2006 13:30:55 // 6955
Mellesleg azért is mosolyogtató ez a "Jaj de bántod a kedvencünket!" felháborodás, mert az egyik legelső hozzászólásom a szárnyügyhöz ez volt: "Vihar egy pohár vízben. Ha a FIA rábólint, akkor a többiek is ilyen szárnyat fognak feltenni, és kész."
Vagyis engem összességében nem nagyon zavarnak a szárnyak (főleg amíg ilyen sepangi eredmények jönnek ki velük), de azóta ez valahogy központi kérdés lett :-)
Sokkal izgalmasabb kérdés lenne, hogy miért a Ferrari nevéhez fűződik a legtöbb motorcsere... hiszen a minőség a Ferrarinál 2001-óta gyakorlatilag hibátlan volt. Todt-éknak is inkább ez okozza a fejtörést. Elvégre gyanús szárny nélkül is végigmennek a versenyen, legfeljebb pár tizeddel lassabban, de motor nélkül már nehéz.
TarP20-03-2006 13:28:24 // 6954
Ja, ha nem adtak meg határt, akkor hibáztak és azonnal adjanak meg egy limitet.
Ilyen egyszerű.
Mike.20-03-2006 13:27:56 // 6953
Te meg kerülöd a kérdésemre a választ! :-P
Mike.20-03-2006 13:27:55 // 6952
Te meg kerülöd a kérdésemre a választ! :-P
Mike.20-03-2006 13:27:55 // 6951
Te meg kerülöd a kérdésemre a választ! :-P
Mike.20-03-2006 13:27:47 // 6950
Te meg kerülöd a kérdésemre a választ! :-P
Mike.20-03-2006 13:26:57 // 6949
Óvtak?? Nem !
Akkor most miről beszéljünk?
Koptassam feleslegesen a billentyűzetet? :-)
Inner Circle20-03-2006 13:26:25 // 6948
Épp erről beszélek, hogy ezt a határértéket csak a vizsgálatok során nézik, egyébként a szabály az, hogy mereven kell rögzíteni a szárnyat!
A Ferrari szárnya pedig flexibilisen van rögzítve.
Alfista20-03-2006 13:25:46 // 6947
Úgy látom, hogy nem értetted az elöbbi hszemet!
Ferke20-03-2006 13:25:27 // 6946
Hü vaze, Veled vitatkozni?!?! Politikusnak vagy ügvédnek kéne állnod....:)))))
Mike.20-03-2006 13:24:59 // 6945
De van határérték! A vizsgálatok során is azt nézik, hogy bizonyos terhelésnél mennyit mozdul el és ezt viszonyítják a megadott értékekhez.
Inner Circle20-03-2006 13:24:58 // 6944
De aranyos! Karácsony előtt kérném, már augusztusban, ha lehet, mert akkor ezzel ráncigálnám el a Hungaroring mellől a lerobbant McLareneket :D
TarP20-03-2006 13:24:40 // 6943
De mi a túrótól félnek, mikor a két piros látványosan nem retegnivaló, legalábbis egyelőre nem.
Ezzel pedig egyetértek. Ha megadnak egy határt, amin belül kell maradni, pl 80km/h a boxutcai sebesség, akkor aki 78-cal megy, nem hőzönghet az ellen, aki 79.99km/h-val megy.
Inner Circle20-03-2006 13:23:48 // 6942
Látom, kerülöd a hasonlatot 2003-mal. Ott mire föl óvott volna Jean Todt? Vétettek a szabályok ellen a többiek? Nem!
Vagy ő a levegőbe beszélt?
Inner Circle20-03-2006 13:22:47 // 6941
Én nem csodálkozok, én visítva röhögök :DDD remélem ti is ugyanolyan jól szórakoztok :-)
Nagyon helyes, beszélgessünk arról hogy valóban igazam van-e. Kezdjük azzal hogy MS nyert-e futamot az utolsó helyről :-)
Mike.20-03-2006 13:22:30 // 6940
És mir e fel óvnának?? Ezt most komolyan kérdezem.
Vétettek a szabályok ellen? Nem!!
Most miért nem óvnak? Mert tudják, hogy nincs miért.
Ennyi. Nincs tovább miről beszélni meg óvni.
Inner Circle20-03-2006 13:21:54 // 6939
De könyörgöm, éppen arról van szó, hogy NEM adnak meg határértéket! Lehet hogy sokszor elolvastad a szabályt, de úgy látszik, ez végig elkerülte a figyelmedet.
A mérés során a szárny valamennyire deformálódhat - miután Vipex és mások is nagyon helyesen rámutattak, hogy deformáció-mentes szárnyat lehetetlen készíteni. Itt valóban van egy határérték. De ettől még menet közben nem viselkedhet mozgó eszközként, a menet közbeni kitérésre nincsen határérték! Ha nem így lenne, akkor nem lenne a szabályban az a kitétel, hogy a FIA bármikor bevezethet másik mérést, mert nem a mérés a lényeg, hanem a szabály leírt betűje! Ezen tényleg nincs mit vitatkozni, fehéren-feketén ott van.
Ferke20-03-2006 13:20:53 // 6938
IC! Karira ez fogod kapni: Ajándék IC-nek
:))))
Alfista20-03-2006 13:19:08 // 6937
IC!
Az törvényszerű, ami itt a topicban most történik!
Tehát többségben vannak a Ferraristák és kisebbségben a többi márka.
Namármost ha Te izélgeted a Ferrarit, akkor ne csodálkozz, ha visszaizélgetnek!
És még az is nagyon kérdéses, hogy valóban igazad van-e!
Inner Circle20-03-2006 13:17:48 // 6936
Ebben egyetértünk, csakhogy ez valószínűleg ugyanolyan egyirányú út, mint a Michelinek esetében volt. Vagyis: "Oké, ügyesek voltatok, brávó, tényleg, de ezt azonnal tüntessétek el."
És ha így lesz, akkor felmerül egy érdekes kérdés. Ugye Jean Todt 2003-ban kijelentette, hogy ha nem lesznek VB-k, akkor az egész 2003-as bajnokság eredményét megóvják a gumikra való hivatkozással. Ezt állítólag novemberig megtehették volna.
Tegyük fel hogy a Ferrari szárnyainak menniük kell, azt mondják hogy "Eddig engedtük, most már nem." Ennek ellenére Schumacher 10 ponttal megnyeri a világbajnokságot. Ekkor a második helyezett, ugyanúgy ahogy JT annak idején kilátásba helyezte, megóvja a bahreini és sepangi futamok eredményét, ahol ugye MS összese 11 pontot szerzett. Mindezt novemberben. Ti mit szólnátok?
Ferke20-03-2006 13:15:03 // 6935
Ejj de sokszor elolvastam a szabályt! Még ha úgy is tűnik - mert csak azt hajtogatom, hogy Ferrrari, Ferrari -, hogy elvakult tifosi lennék, rosszul gondolod, meglepően régóta olvasok el mindent, mindenhol, ami F1. Tehát nem lőttem lábon magam, lehet, hogy régebben elolvastam a szabályt, mint Te. Valóban az áll benne, hogy a szárny nem lehet flexibilis. És megadnak egy határértéket. A Ferrari kicentizte a végsőkig a határértéket, míg mások nem tették. Kihasználták a kiskapukkal teli szabályalkotást. Ennyi a történet. Mindenki csapat ezt csinálja, csak most a Ferrari a téma, mert félnek az újabb sokéves Ferrari sikertől. Ezen témán szerintem nincs mit tárgyalni ennyit, le kéne már zárni végre.
Inner Circle20-03-2006 13:13:59 // 6934
"Valamikor nagyon megbántották a Ferrarisok valamivel, s azóta nem is kértek bocsit IC-től. / csúnya Ferrarisok ejnye bejnye :-( /"
Fordítva: úgy látszik, én bántom meg folyamatosan a ferrarisokat valamivel :-)
Mike.20-03-2006 12:58:27 // 6933
Ha a szabálynak nem felelne meg a Ferrari első szárnya akkor biztos, hogy a többi csapat megóvta volna az eredményt. Mivel nem egyértelműek a leírt szabályok ezért kérték a szabályok tisztázását!
TarP20-03-2006 12:49:45 // 6932
Már értem miért remeg a pilóták feje a belső kameraképeken, az is mozgó aerodinamikai eszköz :)
Nyugodtan ülhetnének, de mind remeg, mint a nyárfalévél :)
Inner Circle20-03-2006 12:46:28 // 6931
Én ezt tiszteletben tartom, de akkor ne abajgassatok már amiatt hogy a Ferrariról beszélünk és nem a Suzukiról :D
Inner Circle20-03-2006 12:45:46 // 6930
Lécci-lécci-lécci, olvasd el a szabályt, és akkor legközelebb nem lövöd lábon magad :-) Ejnye, hányszor írjam még le a szabályt? A szabály egyszerű: nem lehet mozgó eszköz az autón. Pont. A writeonly topiktársak ezt még cifrázhatják egy darabig, de a lényegen ez nem változtat :-)
Például egy rezgő szárnyat az különböztet meg a Ferrari első szárnyától, hogy a merev pozícióra tervezett szárny a terhelés hatására rezeg és esetleg másképp látja el ugyanazt a funkciót, a Ferrari első szárnyát meg a feltétezések szerint direkt úgy tervezték hogy deformálódjon és ebben a helyzetben más funkciót lásson el. Ettől lesz "mozgó aerodinamikai eszköz".
Ferke20-03-2006 12:44:28 // 6929
Lehet másképp gondolkodni????? Ferrari az FERRARI!:))))))))
Inner Circle20-03-2006 12:42:47 // 6928
Az egész topikban az a legbájosabb, hogy a sok, saját bevallása szerint is diehard tifosi még engem tart hályogos szemellenzősnek :-)
Tehetek róla, hogy ti erre a témára kaptok? Azt is beírtam, hogy a Renault már 2003-ban szabálytalan volt, de nem érdekelt senkit (sőt alighanem észre se vette néhány kollega, mert amiatt próbálnak zargatni hogy én a Renault-nak mindent elnézek). Ha erre is reagált volna valaki akkor ezen is jól lehetne vitatkozni. De titeket csak a Ferrari érdekel és arról is csak a jó, na emiatt áll itt a bál :D
Ferke20-03-2006 12:40:09 // 6927
Most már ezt végképp nem értem : "Nem tudom, miért olyan nehéz megérteni, hogy az autónak a leírt szabályoknak kell megfelelnie."
Nem az a szabály, hogy bizonyos pontokon, bizonyos terhelés alatt bizonyos mértéket meg nem haladva deformálódhat a szárny? Mert ennek a leírt szabálynak a FERRRARI megfelel!
Egyik hsz.eddel ütöd a másikat...:)))
Inner Circle20-03-2006 12:39:28 // 6926
Szerintem injektor már a második világháborúban is volt, amikor ugye F1 még nem :-)
Inner Circle20-03-2006 12:37:40 // 6925
"Érdekes módon gondolkozol, az már biztos ! :D"
Nem inkább azt akaratad mondani: "Te gondolkozol, az biztos, ez már érdekes"? :D
Én úgy gondolkozom, ahogy a szabály le van írva. Az első szárny elemeinek száma nincsen szabályozva (a hátsóé igen). Nem tudom, miért olyan nehéz megérteni, hogy az autónak a leírt szabályoknak kell megfelelnie. Hatszáz eleme is lehet az első szárnyak és még mindig szabályos lesz; viszont ha valamelyik elem "mozgó aerodinamikai eszköz"-nek minősül, legyen az AKÁRHOL az autón, az kapásból szabálytalan. Így szól a szabály, úgyhogy a szabályalkotókkal veszekedj, ne velem :D
Inner Circle20-03-2006 12:35:17 // 6924
Oké, akkor lécci prezentáld a Renault szárnyának lehajlását... anélkül ugye nem áll meg az érvelésed... :P nem, nem amiatt jelentget fel. csak szeretnéd ezt hinni :-)
mesa20-03-2006 12:21:14 // 6923
2005 :
Szerintem nem csalás, csak a hiányos fogalmazású szabályok kijátszása volt a Renyó részéről, hogy tavaly már pagoda szárnyakat alkalmaztak ...

Vékony zöld vonallal bejelöltem, mi az ami a többiek kocsijáról hiányzott tavaly, és ami miatt idén annyit feljelentget a csigazabáló banda :D

Maradjunk csak a Ferrarinál. Ők sem alkalmaztak pagoda szárnyat, mert a szabályokat szigorúan vették. Tavaly tehát nem is hajolhatott meg az , ami szerinted idén most meghajlik.
Tehát szerinted a Renault használhat akár 4 szintes szárnyat is, de ha valakinek a 2 szintes szárnya is egy millimétert is meghajlik, az csal ...
Érdekes módon gondolkozol, az már biztos ! :D
Szerintem nem csalás, csak a hiányos fogalmazású szabályok kijátszása volt a Renyó részéről, hogy tavaly már pagoda szárnyakat alkalmaztak ...

Vékony zöld vonallal bejelöltem, mi az ami a többiek kocsijáról hiányzott tavaly, és ami miatt idén annyit feljelentget a csigazabáló banda :D

Maradjunk csak a Ferrarinál. Ők sem alkalmaztak pagoda szárnyat, mert a szabályokat szigorúan vették. Tavaly tehát nem is hajolhatott meg az , ami szerinted idén most meghajlik.
Tehát szerinted a Renault használhat akár 4 szintes szárnyat is, de ha valakinek a 2 szintes szárnya is egy millimétert is meghajlik, az csal ...
Érdekes módon gondolkozol, az már biztos ! :D
Mike.20-03-2006 12:15:11 // 6922
Nem volt óvás a szárny miatt!! Kérték a FIA-t, petíciót nyújtottak be a szabályok tisztázására.
Ferke20-03-2006 12:09:15 // 6921
Az a5.hu-n van topic. Ez már szinte tökugyanolyan...:(
mesa20-03-2006 12:08:44 // 6920
IC!
Már ne haragudj, de ezt az egész dupla első szárnyat a Renault találta ki. Senki nem szólt be miatta tavaly.
Na már most az eddigi ~30 év alatt,mióta első szárnyakat használnak, nem volt felül ilyen. Tehát összekötő elem sem, ami hiányzik a ferrarinál.
Eddig a 30 év alatt nem volt gáz, hogy hajlik-e ?!
Szerintem mulatságos az érvelésed !
Kioktatni egyedül TE próbálod itt a többieket. :P
Inner Circle20-03-2006 12:01:38 // 6919
"az orrkúp átmérőj enem lehet kissebb, mint 10/12 cm"
Jut eszembe, az orrkúpnak csak a neve kúp, egyébként geometriailag nem kúp alakú; nem forgásszimetrikus testnek pedig hogyan lehetne átmérője? :D
Inner Circle20-03-2006 12:00:31 // 6918
Először is a Ferrari szárnya nem azért deformálódik, mert vékony, hanem azért mert ilyennek tervezték. Emlékszel még arra a kis távtartóra, ami hiányzott a Ferrari hátsó szárnyából, és csak az övékből? Na, ugyanez van az első szárnnyal is. Tessék:

A nyíllal jelölt összekötő elem hiányzik. Ettől az egész egység szépen lekonyulhat kifelé. Ha ott lenne - másnál ott is van - akkor nem konyulna. Nehéz lenne azt állítani, hogy ez véletlen, ugye? :-)
Egyébként ki mondta, hogy a Renault szabálytalansága nem zavar? Nekem aztán se kutyám, se macskám, tessék, kajabálj miatta nyugodtan :D Nem is alaptalanul kajabálnál, mert a 8 csapat közül, aki megóvta a Ferrari szárnyát, kettő állítólag maga is érintett... Az egyik szinte biztosan a Renault (hiszen már 2003-ban is rezegtek a szárnyai (pontosabban a motortér burkolata ereszkedett lejjebb), ez megint valami olyasmi, amit CSAK ÉN említettem meg, mint vak Ferrari-ellenes aki a Renault-nak mindent elnéz, ugyebár? :P ), a másiknak a Williams-t tippelem, de ez tényleg csak tipp.
Alonso rajtja miatt azért nem kajabál senki, mert mindenki képes volt szinkronba hozni egyszerre három agysejtjének a működését, és rájött hogy ha Alonso 2x annyi benzinnel kvalizott mint eredetileg akart, és ezért nem is töltött vissza egy csomót (amit visszatölthetett volna), akkor valószínűleg sokkal gyorsabb / könnyebb az autója, mint ahogy a pozíciója mutatja, ezért jobban is fog rajtolni (az feltűnt, hogy Rajkó, MS és a többi hátrakerült gyors autó is jól rajtolt), tehát előzni is tud - főleg miután a két Williams elég béna volt. Fisichella meg a másik Rönóban meg egyáltalán nem húzott el Buttontól.
Egyébként is, miért kéne pusztán a jó teljesítmény miatt kajabálni? Ezt légyszíves részletezd nekem :D
Node a legérdekesebb tétel itt található:
"A meghatározott szabályokat pedig meghatározott mérési módszrekkel hitelesítik. Ha a hitelesítéskor megfelelt, akkor mindig megfelel."
Eszerint nem olvastad el a szabályt, ugye? Merthogy ott benne van, hogy milyen módszerekkel mérik, de az is, hogy ettől még a szabálynak meg kell felelnie, és ha csak a mérésen felel meg de a valóságban nem, akkor bármikor rámérhetnek mégeccer... nem vitatkozhatunk, mert le van írva a FIA által hogy nekem van igazam :D
De még ennél is érdekesebb, hogy akkor ugye a 2003-as Michelin-gumibalhé teljesen alaptalan volt, merthogy a Michelinek megfeleltek a méréseknek... akkor miről beszélünk? :D
De tényleg jó lenne, ha egy kicsit utánanéznétek az adatoknak egy-egy ilyen kioktatás előtt, mert akkor nem futnátok bele ilyen malőrökbe, mint a hungaroringi lekörözéssel példálózás... Ugyanis Alonso gumija a Hungaroringen mindenféle szabályértelmezésnek megfelelt. Voltak abroncsok, pl. asszem Montoyáé (aki nem alakított nagyot) ami szélesebb volt, de Alonsóé full szabályos. Merthogy a Michelines autók se egyformán használják el a gumit. Ehh... és akkor még nem beszéltünk a gumiszabály és a szárnyszabály eltérő megfogalmazásáról, ami pedig még érdekes téma lenne, avagy miért volt szabályos a Michelin és miért szabálytalan a szárny :D
(De hogy a kérdésedre is válaszoljak, azért javult fel utána MS és csapata, mert egyrészt a BS is fejlődött, másrészt a Michelin az európai hőségben rendezett futamokon tarolt, ami épp a botránynál ért véget. A Hungaroring, ahol különösen szenvedett a Ferrari, egy hírhedten forró futam, pl. a Red Bull közleménye a sepangi versenyről külön kiemeli, hogy a másik hasonló GP a magyar lesz.)
Az orrkiképzésről nem ismerek szabályt, ismertesd.
Az egységes ECU-t nem tudom, hogy gondolja a FIA, lévén tök más motorokról van szó. Mindenesetre kissé csúsztatás azt mondani, hogy emiatt akar kiszállni a Renault, lévén még ötven másik szabálymódosítást is lebegtetnek, ami nagyon sokaknak nem tetszik. Pl. egységes váltót is akarnak, ami szintén totál hülyeség és a Honda is rázza rá a fejét. Meg szerintem a Ferrari sem örülne, nekik is nagyon jó a váltójuk.
Ja és azt hogy nem akarják az ECU-juk által (szerinted) nyújtott előnyöket feláldozni, hogy függ össze azzal, hogy az ECU-juk szabálytalan? Ennyi erővel a Ferrari is szabálytalan, mert ragaszkodnak a saját tesztpályájukhoz? :D

A nyíllal jelölt összekötő elem hiányzik. Ettől az egész egység szépen lekonyulhat kifelé. Ha ott lenne - másnál ott is van - akkor nem konyulna. Nehéz lenne azt állítani, hogy ez véletlen, ugye? :-)
Egyébként ki mondta, hogy a Renault szabálytalansága nem zavar? Nekem aztán se kutyám, se macskám, tessék, kajabálj miatta nyugodtan :D Nem is alaptalanul kajabálnál, mert a 8 csapat közül, aki megóvta a Ferrari szárnyát, kettő állítólag maga is érintett... Az egyik szinte biztosan a Renault (hiszen már 2003-ban is rezegtek a szárnyai (pontosabban a motortér burkolata ereszkedett lejjebb), ez megint valami olyasmi, amit CSAK ÉN említettem meg, mint vak Ferrari-ellenes aki a Renault-nak mindent elnéz, ugyebár? :P ), a másiknak a Williams-t tippelem, de ez tényleg csak tipp.
Alonso rajtja miatt azért nem kajabál senki, mert mindenki képes volt szinkronba hozni egyszerre három agysejtjének a működését, és rájött hogy ha Alonso 2x annyi benzinnel kvalizott mint eredetileg akart, és ezért nem is töltött vissza egy csomót (amit visszatölthetett volna), akkor valószínűleg sokkal gyorsabb / könnyebb az autója, mint ahogy a pozíciója mutatja, ezért jobban is fog rajtolni (az feltűnt, hogy Rajkó, MS és a többi hátrakerült gyors autó is jól rajtolt), tehát előzni is tud - főleg miután a két Williams elég béna volt. Fisichella meg a másik Rönóban meg egyáltalán nem húzott el Buttontól.
Egyébként is, miért kéne pusztán a jó teljesítmény miatt kajabálni? Ezt légyszíves részletezd nekem :D
Node a legérdekesebb tétel itt található:
"A meghatározott szabályokat pedig meghatározott mérési módszrekkel hitelesítik. Ha a hitelesítéskor megfelelt, akkor mindig megfelel."
Eszerint nem olvastad el a szabályt, ugye? Merthogy ott benne van, hogy milyen módszerekkel mérik, de az is, hogy ettől még a szabálynak meg kell felelnie, és ha csak a mérésen felel meg de a valóságban nem, akkor bármikor rámérhetnek mégeccer... nem vitatkozhatunk, mert le van írva a FIA által hogy nekem van igazam :D
De még ennél is érdekesebb, hogy akkor ugye a 2003-as Michelin-gumibalhé teljesen alaptalan volt, merthogy a Michelinek megfeleltek a méréseknek... akkor miről beszélünk? :D
De tényleg jó lenne, ha egy kicsit utánanéznétek az adatoknak egy-egy ilyen kioktatás előtt, mert akkor nem futnátok bele ilyen malőrökbe, mint a hungaroringi lekörözéssel példálózás... Ugyanis Alonso gumija a Hungaroringen mindenféle szabályértelmezésnek megfelelt. Voltak abroncsok, pl. asszem Montoyáé (aki nem alakított nagyot) ami szélesebb volt, de Alonsóé full szabályos. Merthogy a Michelines autók se egyformán használják el a gumit. Ehh... és akkor még nem beszéltünk a gumiszabály és a szárnyszabály eltérő megfogalmazásáról, ami pedig még érdekes téma lenne, avagy miért volt szabályos a Michelin és miért szabálytalan a szárny :D
(De hogy a kérdésedre is válaszoljak, azért javult fel utána MS és csapata, mert egyrészt a BS is fejlődött, másrészt a Michelin az európai hőségben rendezett futamokon tarolt, ami épp a botránynál ért véget. A Hungaroring, ahol különösen szenvedett a Ferrari, egy hírhedten forró futam, pl. a Red Bull közleménye a sepangi versenyről külön kiemeli, hogy a másik hasonló GP a magyar lesz.)
Az orrkiképzésről nem ismerek szabályt, ismertesd.
Az egységes ECU-t nem tudom, hogy gondolja a FIA, lévén tök más motorokról van szó. Mindenesetre kissé csúsztatás azt mondani, hogy emiatt akar kiszállni a Renault, lévén még ötven másik szabálymódosítást is lebegtetnek, ami nagyon sokaknak nem tetszik. Pl. egységes váltót is akarnak, ami szintén totál hülyeség és a Honda is rázza rá a fejét. Meg szerintem a Ferrari sem örülne, nekik is nagyon jó a váltójuk.
Ja és azt hogy nem akarják az ECU-juk által (szerinted) nyújtott előnyöket feláldozni, hogy függ össze azzal, hogy az ECU-juk szabálytalan? Ennyi erővel a Ferrari is szabálytalan, mert ragaszkodnak a saját tesztpályájukhoz? :D
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
3
Guests3
600
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?