Forum >> Forma-1

mesa20-03-2006 10:44:22 // 6917
Egyébként tudtommal van egy szabály arra, hogy az orrkúp átmérőj enem lehet kissebb, mint 10/12 cm. Na tessék, évek óta a Mclarenek horoglótű hegyes orrkúppal hasítanak. az szabályos-e ? Mikor a Ringen megbukott a Renyó a Mislen gumákkal, amik gyorsan szélesebbre koptak, akkor mi volt a helyzet, kedves IC ? Addig szenvedett a Ferrari. alfonsó is lekörözte Sumákot. Érdekes módos utána megint kettős Ferrari győzelmek következtek az év hátralevő részében. Érdekes, nem ? :DD
Ferke20-03-2006 10:39:15 // 6916
He meg mégse sikerül lekoppintani a Ferrari-t, akkor mószerolunk a FIA-nak. DE azért van pár csapat, akiknek sikerült lekoppintani, és mégis mószerolnak.:)) Ez röhej. De a FERRARI VISSZATÉRT! Lám, megint mindenki őket figyeli, témázza! Ez jóóóó!!!!!
TarP20-03-2006 10:37:42 // 6915
No, most a sportrajongók kiutálnak, de én magam, amennyire konyítok az aerodinamikához, örülnék, ha az utcai autókon előbb utóbb megjelennének az aktív diffúzorok. Szuper ötlet, zseniálisan vezérelhető, jobbá teszi a stabilitást, ha az kell, vagy javít a légellenálláson. Ezt nevezem fejlődésnek, nem CSAK azt, hogy 20000-es percenkénti fordulattal 1000lóerőre növeljük a motor teljesítményét. Szóval várom ezt az utcai Ferrarikon :) Az F1-nek pedig a legfontosabb értelme számomra, hogy jól letesztelje az ilyen találmányokat. Ne feledjük, az autónkaban rengeteg jó dolgot az F1-nek köszönhetünk (ABS, ASR, 4-5szelep/henger, injektor...) Szóval éljenek a zsenik!!! :)
mesa20-03-2006 10:37:37 // 6914
N haragudj, de ez a pár kép egymásutánjában semmi mást nem mutat, mint hogy terhelés alatt annyit konyul le a szárny, amenynit a szabályok engednek (kb. 4 mm). Ha azt hiszed, hogy a többi autón a szárny nem hajlik enynit, akkor nagy tévedésben vagy! Szerinted feltalálták már azt a szuper anyagot, ami ilyen vékony, enynire könnyű, és nem mozdul egy mm-t sem ? :DD M'ér nem kajabálsz a zizegő Renault hátsó szárnyakért ? Nekik szabad ? Nyilván, ha remeg az a szárny, akkor hajlik is. Ezt mindenki látja, kivéve téged. Azért miért nem reklamál szintén senki, hogy alfonsó megint úgy rajtolt le mindenkit, mintha nem is ő, hanem egy rajtautomatika startolt volna ? A meghatározott szabályokat pedig meghatározott mérési módszrekkel hitelesítik. Ha a hitelesítéskor megfelelt, akkor mindig megfelel. Az a tizenegyes, amit a játékvezető megad. Ezt kell elfogadni, mert ilyen a szabály. Aki nem tud a szabály szerint játszani, az abba hagyhatja. Jövőre egységes ECU-t akarnak, ki is akar szállni a csigazabáló banda. Miért ? Mert már nem tudnának többet olyan jól kigyorsítani, rajtolni, kanyarodni. Érted, ugye ? :DDDD
Mike.20-03-2006 10:36:32 // 6913
Valószínű mert a Honda azt mondta, hogy ők már fél éve gyanakodnak a szárnyakra, de nem volt bizonyítékuk.
BadBoy20-03-2006 10:33:21 // 6912
Én nem azt irtam, hogy a többieké szabályos, csak azt, hogy szerintem ez mozog. Anit valaki a teszteken kipróbál azt a többiek is koppintják, mert szerintem kimondhatjuk, de az F1-en belül elég nagy az ipari kémkedés.
Mike.20-03-2006 10:30:35 // 6911
Lehet, hogy igazad van és mozog. Győzz meg engem és még itt egy párunkat róla, hogy a másiké nem mozog! Mutass egy másik szárnyról készült videot hasonló sebeségnél, hasonló pályán! Engem most ez foglalkoztat, hogy miért nem óvnak akkor ha szabálytalan??? Talán mert nem az? Vagy az övéké is hasonlót produkálna?
BadBoy20-03-2006 10:25:16 // 6910
Az a baj, hogy ezek a szabályok hasonlitanak inkább egy költői kérdéshez mint egy tiszta nyilt parasztosan megadott irányhot, amit követni kell. Ezeket a szabályokat mindenki a maga nyelvén értelmezi /angol, francia, japán, olasz, angol, magyar :)/ és úgy oldja meg ahogy neki tetszik, de a szabály előirásainak keretein belül. Ezek okozzák a gondot. Na most lehet megleszek kövezve, de IC által feltett videón nekem is inkább mozgásnak tűnik mint fényjátéknak.
Alfista20-03-2006 10:00:57 // 6909
Amit a 6905-ben írtál, teljes mértékben osztom! Úgy látszik, mi egy húron pendülünk ebben! :-))) IC! Van egy kis "hályog" a szemeden!? :-)))
Mike.20-03-2006 09:49:55 // 6908
Jaaa, és aFIA 3 kérdésben vizsgálódik és nem csak a Ferrarinál! -illegális-e? -széndákos-e a kialakítás? -jár-e teljesítmény növekedéssel?
Mike.20-03-2006 09:47:35 // 6907
8 csapat petíciót (nem óvást!!) nyújtott be a FIA-hoz, de ebben csak azt kérik, hogy módosítsák a szabályokat! Valyon miért nem óvnak és miért a szabály módosításét harcolnak???? Azért mert a mostani szabályok lehetővé teszik az ilyen és hasonló szárnyakat!?!?!?
Tom1220-03-2006 09:24:45 // 6906
"Inkább árnyék - fény játék látható!!!!" - igen, de csak a nagyobb hatás kedvéért.:-) Lehet, hogy le van lassítva, a valóságban meg úgy működik, mint a kolibrinél, azért megy olyan "könnyeden" a Ferrari...:-)))) Egyébként meg legalább ugyanabban a kanyarben fényképezték volna, ha már annyira bizonyítani akarnak...:-)
GEORGE20-03-2006 06:55:31 // 6905
Ezen igazából mozgás, de főleg a te álltalad emlitett 5 cm-es nem látszik! Inkább árnyék - fény játék látható!!!! Ennyire a "rönyő"-é is mozog!! S mint ahogy kiderül nem is szabályos az övéké!! Ez hogy is van akkor??
Mike.20-03-2006 06:51:54 // 6904
Érdekes, hogy a múlt héten fikázott hátsó szárny esetében aki legjobban verte a nyálát az a RENAULT volt. Kiderült a vizsgálatok alapján, hogy az ő szárnyuk is úgy mozgott mint a Ferrarié. "Én szurkoló vagyok, csak itt a tifosikat olyannyira nem érdeklik a tények, hogy kifejezetten jólesik időnként beledörgölni az orrukat a valóságba" Azt vallod magadról, hogy nem vagy Ferrari ellenes, csak egy szurkoló!?!? Hagyjuk máá' Ibolykát, ez csak magyarázkodás! Érdekes módon csak a Ferrarit fikázod mindig!! Ezt a RENAULT-os esetet miért nem magyarázod olyan bőszen mint a Ferrariét? Érdekelne minket ez a valóság is! Valóság? A valóság az, hogy a FIA vizsgálta a Ferrari hátsó szárnyat is és mindent a szabályoknak megfelelően rendben talált. A valóság az, hogy összeül a FIA vezetősége a technikai szakemberekkel, hogy valamilyen megoldást találjon a szabályokban lévő homályos foltok eltávolítására. Amit meg a szabályok nem tiltanak azt szabad, és ezt az elvet követi minden csapat.
Ferke19-03-2006 22:33:10 // 6903
Megfelel az elvárásoknak, a szabályoknak is, csak ugye a szabály menyei eszméjének nem. No persze csak zárójelben pedig b van szarva most mindenki, mert jéé, már nam 2005 van, a Ferrari újra a régi! Nincs ebben semmi meglepő, 3-4 éve ugyanezek a támadások jelen voltak, csak ugye kicsit elszoktunk tőlük. hozzá kell szokni megint, és kész.:)
Ferke19-03-2006 22:28:51 // 6902
Hagyd már azt a Ferrarit békén, csak szólok, így sose leszünk igaz barátok!:)))
Tom1219-03-2006 21:56:23 // 6901
Nem a vita kedvéért, de szerintem ez a kép nem igazán meggyőző számomra sem, gondolom a FIA-nak sem... A másik, hogy ennyi mozgást más autóknál is felfedezhetnének bármikor. Montoya bal tükre pl. igencsak labilis volt egész futam alatt, jó, arra nincs szabály, de gondolom, nem kell Neked magyaráznom, meg alátámasztgatni, milyen mnyomást fejt ki a légáramlás 300-nál egy szárnyra. Megnézném én azt az autót /F1/, ami Toldi Miklós módjára "rezzenéstelen szárnyakkal" bírja a több száz kiló nyomást... Most megint belekötöttek egy olyan dologba, amit 100%-osan úgy sem tud senki bizonyítani...
Inner Circle19-03-2006 21:49:43 // 6900
Állítólag egyébként hatalmas ötlet ez a Ferraritól. Bahreinben a hátsó szárnyat cseszegették a többiek, most meg az elsőt, és nem véletlenül: már Bahreinben felmerült hogy a hajlékony szárny felborítja az autó egyensúlyát (ld. Massa kipördülése és MS gyanús állítgatása menet közben), ezt küszöbölné ki a trükkös első szárny. A hátsó szárny deformálódása csökkenti a légellenállást, ezzel nagyobb sebességet tesz lehetővé, viszont az első szárny épp ez ellen dolgozik, ott nem a légellenállás csökkentése a cél, hanem hogy a kanyarokban helyrehozza az autó egyensúlyát. Mint mozgó aerodinamikai eszköz, ugyanolyan szabálytalan mint Lauda porszívós Brabham-Alfája (ontopik :-) ), de zseniális ötlet és pazar kivitelezés.
Tom1219-03-2006 21:46:12 // 6899
Meg van, mint a többi is... Mpeg, DVD, vagy ami kell...
Inner Circle19-03-2006 21:41:21 // 6898
Nektek bármit :-)
Inner Circle19-03-2006 21:40:43 // 6897
Szóval kedves tifosik, kedvenc csapatotok a "FIA FORMULA ONE WORLD CHAMPIONSHIP 2006 Sporting Regulations - 2006 Technical Regulations" 3.15-ös pontját tiporja lábbal:

"3.15 Aerodynamic influence :
With the exception of the cover described in Article 6.5.2 (when used in the pit lane) and the ducts
described in Article 11.4, any specific part of the car influencing its aerodynamic performance :
- Must comply with the rules relating to bodywork.
- Must be rigidly secured to the entirely sprung part of the car (rigidly secured means not having any
degree of freedom).
- Must remain immobile in relation to the sprung part of the car."

A 3.17-ben megadják, hogy ezt milyen mérésekkel igazolják - ezeken a méréseken a Ferrari kétségkívül meg is felelt. Csakhogy itt nem arról van szó, hogy ha a teszten átmegy, akkor szabályos... arról van szó, hogy nem mozoghat. És a szabályban explicit benne van, hogy ha a FIA úgy látja hogy a méréseket valamelyik csapat kijátssza, akkor tetszőleges más mérést is bevezethet, hogy a 3.15 pontnak érvényt szerezzen:

"3.17.7 In order to ensure that the requirements of Article 3.15 are respected, the FIA reserves the right to introduce further load/deflection tests on any part of the bodywork which appears to be (or is suspected of), moving whilst the car is in motion."

"Moving whilst the car is in motion", azaz ahogy a mellékelt ábra mutatja:

Tom1219-03-2006 21:36:42 // 6896
Ez is egyfajta "kitüntetés" a többiek részéről...:-) Pl., ha mondjuk Scuderia Noname volna, a kutyát nem érdekelné, milyen szárnya van, vagy egyáltalán van-e rajta szárny... Látod, a volt Minardi mehet V10-essel is és mégsem támadják ennyien, a Ferrarinál 1 alátét nem felel meg az előírásnak és egyből meg van a téma a következő futamig...:-)
Grando19-03-2006 21:33:28 // 6895
Leborulunk nagyságod előtt Mester! Ne kímélj minket, oszd a szabályt.
Inner Circle19-03-2006 21:28:56 // 6894
Kösz, fiúk, ez annyira jólesett hogy hálából megkeresem nektek annak a szabálynak a pontos szövegét, amiről sz.rt se tud egyikőtök sem, de azért osztjátok róla az észt :DDD
Grando19-03-2006 20:59:49 // 6893
Igazán megtisztelve érezzük magunkat, hogy egy ilyen tapasztalt, nagytudású szellemóriás szakértő jellegű hozzászólásait, tényfeltáró jellegű, átfogó ismeretekről tanúbizonyságot tevő elemzéseit, szellemes és már-már irodalomtörténeti magasságokba emelkedő esszéit, írásait olvashatjuk. Köszönjük, hogy vagy nekünk, és világosságot hozol sötét elménkbe! Vivát!
GEORGE19-03-2006 20:44:08 // 6892
:-))))))) Ilyen is van :-))))))
Alfista19-03-2006 20:39:35 // 6891
OK!!! No de ilyet!!! :-)))
Xixo19-03-2006 20:38:09 // 6890
Szerintem akkor fikázd a Ferrarit, amikor bármelyik másik csapat annyi VB nyer zsinórban, mint az elmúlt években ők!!! Ez igaz MS-re is! (pedig igazából nem ő a kedvenc, hanem a FERRARI!!!)
GEORGE19-03-2006 20:33:03 // 6889
IC már csak ilyen furcsa gyerek! :-( Valamikor nagyon megbántották a Ferrarisok valamivel, s azóta nem is kértek bocsit IC-től. / csúnya Ferrarisok ejnye bejnye :-( / Ezért minden alkalmat megragad a fikázására. Fogadd el ilyennek öt! :-)
Alfista19-03-2006 20:18:16 // 6888
Te ebben leled az örömöd?! Sajnállak! :-(((
Satti19-03-2006 20:17:35 // 6887
A modern technika átka,hogy most ilyen vita van erről a szárnyproblémáról,mert úgye ha nem volna ennyi minikamera a gépeken,marhára nem lehetne látni,hogy mi,hogy csavarodik,vagy hajlik,vagy ilyesmi.Most még lehet rajta vitatkozni,a köv.futamtól,már úgyis megoldódik a dolog.
Inner Circle19-03-2006 20:02:52 // 6886
Én szurkoló vagyok, csak itt a tifosikat olyannyira nem érdeklik a tények, hogy kifejezetten jólesik időnként beledörgölni az orrukat a valóságba :D Érdekes, hogy nem azokat cseszteted, akik hetet-havat összehordanak a Ferrari dicsőségére, aztán ha valamit mögé kéne tenni, hogy ne csak fantasy legyen, akkor elfogy a tudomány... de hát lelked rajta, kinek mi esik jól :DDD
Inner Circle19-03-2006 20:01:32 // 6885
Nem a rezgésről van szó, hanem a deformációról. Az egyetlen autóról meg annyit, hogy gondolom te is láttad a belső kamera két összehasonlító képét a Ferrari első szárnyáról, fékezés és fullgáz közben, és a két állapot közötti 5cm különbséget...
Mike.19-03-2006 20:00:07 // 6884
6856 hsz. :-)))
mesa19-03-2006 19:59:24 // 6883
Mondd, te miért vagy nem szurkoló, hanem csak egy mezei antiferrarista ??? Neked miért jó, ha b.sztatják a Ferrarit ? Erre leled örömed, most komolyan kérdezem ! :)))
mesa19-03-2006 19:54:37 // 6882
Remélem valaki rögzítette mpeg fájlba a futamot !!! Megmondom miért! Egyetlen egy autó volt, aminek rezgett a hátsó szárnya, mert olyan flexibilis. És ennek az autónak a hátsó szárnyára azt volt ráírva - már amennyit a rezgésből ki lehetett venni-, hogy Telefonica. Aki a leghamarabb észreveszi a fingszagot, az az első számú gyanusított. :D Szerintem a csigazabálók csalók.
Mike.19-03-2006 19:28:58 // 6881
Ha 2 győzelemről lenne szó nem is lenne gond de így .... ?:-P Jó, lehet, hogy nem az utolsó hanem a 18-19. helyről de az már tök mindegy. :-)) Hogy nem szoktál hülyeséget írni? Azért csak előfordul néha. ;-)
Mike.19-03-2006 19:25:25 // 6880
Hallottam WG dumáját erről és kivételesen egyetértek vele. Ezek a gondolatok bennem az első óváskor már felmerültek, így , hogy más is megpendítette a témát bátrabban írtam le. :-P
Satti19-03-2006 19:21:50 // 6879
Barika azt hitte,hogy a Ferrarinál eltőltött évek során,Ő milyen jó csávó lett,de rá kell dőbennie,hogy nem tud labdába rúgni,mire megszokja az új csapatot,ahogy Ő mondja,lehet ,hogy már késő lesz.
Inner Circle19-03-2006 19:20:35 // 6878
Igen, és épp ezért én nem szoktam hülyeségeket beírni, vagy ha igen, akkor van annyi gerincem hogy be is látom :P
Inner Circle19-03-2006 19:19:52 // 6877
Nem, a revans a tavalyi VB hirdetéskor volt, meg úgy általában egész évben :D nem kell ám mindent szó szerint elismételni, amit az RTL Klub műsorában hallottatok :P
Mike.19-03-2006 19:16:38 // 6876
Téényleg! A "nagy" Bariról nem is esett szó! :-))) Ennyit tud és kész. Nem kellett a Ferrari 2.-pilóta állása amivel az elsők között lehetett? Most jobb neki a Hondánál 2. számú pilótának sereghajtóként? Így legalább csatázhat Szatóval a 12 helyért. :-)))
Willy19-03-2006 19:11:13 // 6875
Kiváncsi leszek, hogy a Honda meddig tűri Bari lassúságát......
Satti19-03-2006 18:56:53 // 6874
Olyan volt párszor,hogy elég hátúlról kellett előre jőnni Misinek,de útolsó helyről,győzelem nem volt.De ennek semmi jelentősége,ebben Kimi a király,sajnos rá van kényszerítve,hogy így versenyezzen.
Mike.19-03-2006 18:53:52 // 6872
Annyira nem érdekel ez, hogy elkezdjek kutakodni a régi anyagok között. :-)) Te tudsz itt mindent jól, neked kellene emlékezni rá! :-P
Mike.19-03-2006 18:50:52 // 6871
Ha csak ennyivel reagáltál akkor igazam van! :-)))))
Inner Circle19-03-2006 18:49:56 // 6870
Én is várom, hogy a sok óriási Ferrari-rajongó mikor szedi elő az agyának a hátsó polcáról MS utolsó helyről aratott, fényes győzelmének adatait, de egyelőre a lelkesedéssel pótolják a pontos információkat :D
Inner Circle19-03-2006 18:48:24 // 6869
LOL, és mit mondasz az 1998-as, 1999-es, 2000-es McLaren-cseszegetésre a Ferrari részéről? :P
Inner Circle19-03-2006 18:47:48 // 6868
Nem, hanem azért mert mindenki kiesett előlük, aki számít :D
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.