Forum >> Forma-1
GEORGE07-04-2006 23:58:16 // 7409
Sumi 7 utána a nagy szünet.....:-)))))))
Suminak nem számit a bonusz, van lové doszta :-DDDD
Lehet, hogy unatkozott s direkt vágta oda, éles törésteszt :-DDDDDD
zolee14507-04-2006 23:56:02 // 7408
igazad van! Előbb Schumák vágta oda a falhoz a gépet majd nagy szünet és Montoya...ja nem, Montoya megfogta a fal előtt.;)
Persze sokra nem ment vele, de legalább nem változik a biztosítási díja a károkozás miatt.:)))
zolee14507-04-2006 23:53:50 // 7407
hmm, optimizmus 1: "Neki van 7 gólja (optimistán: addigra lesz 8)"
optimizmus 2: "Jövőre lesz nehéz megmondani, ki az egyes számú pilóta.
Természetesen Sumák.:)"
ó, már meg is van az újabb vitatéma: ha MS nem vonul vissza, és Rajkó tényleg megy a Ferrarihoz akkor szegény MS-t így nyugdíj előtt csúnyán el fogja picsázni a finn gyerek.:)))
nem nehéz vitatémát találnunk, szerintem csak az Alfákban értünk egyet.:DDD
GEORGE07-04-2006 23:52:57 // 7406
jaj már fiúk.
Sumi, utána nagy szünet és jönnek a többiek!! :-))))))
Tudom, tudom megint 1 kicsit elfogult vagyok :-DDDDD
mesa07-04-2006 23:49:06 // 7405
Massa for the Masses !
Sz'tem RB egy rossz húzás volt. Ha Sumák nem engedi nyerni, nem jön össze neki a 9.
Barrichelo huszonévesen már kopasz volt. :)
Felipe jó srác, de szintén nem világbajnok.
Inkább bábfigura, aki nem látja a végtsgjait mozgató köteleket.
Irvine nulla volt, MS nélkül (lábtrösées év) azonban majdnem betalált.
Barrichello javulás volt Irvinehoz képest. Egyszer majdnem megverte Sumákot, de aztán a célvonal előtt elengedte (Ausztria)
Massa Sumák előtt végzett a második közös versenyükön.
Jövőre Raikönnen versenyez Sumák oldalán.
Jövőre lesz nehéz megmondani, ki az egyes számú pilóta.
Természetesen Sumák.:)
Neki van 7 gólja (optimistán: addigra lesz 8).
Mindketten jó hatással lesznek egymásra.
De lehet hogy nem.
zolee14507-04-2006 23:16:14 // 7404
beszélgessünk arról hogy Massa jobb válsztás volt-e mint RB? Szerintem nem! Nagyon úgy fest, hogy az eddigi sikereket is MS hozta, és ezután is így marad, még ha nem is bírom elviselni a fejét...
Kicsit az a szitu mint a Rönónál: van egy ember aki hozza az eredményeket, és van mellette a nagy tehetség, akiből évek alatt a nagy be nem váltott ígéret lesz.
Tessék lehet ellenkezni! :DDDDDDDDDDDDDDD
mesa07-04-2006 23:12:01 // 7403
há' de kifogytam! :)))
zolee14507-04-2006 22:36:01 // 7402
oké keressünk új témát, amúgy meg a tanácsom számodra: olvasni, értelmezni, átgondolni.:)))
Ja: mielőtt elküldöd a hsz-t olvasd át!;)
mesa07-04-2006 22:29:36 // 7401
Keressünk új témát !
Patt helyzet. Kapitulálok !!!
:)))))))
(Ne válaszolj, én sem fogok)
mesa07-04-2006 22:24:39 // 7400
Figyelj, nagy keverőgép vagy te!
Ezennel én befejeztem.
Szerintem eleget vitatkozol te a saját állításaiddal is :DD
Én mindenütt azt írtam, hogy van egy bázis csomag (al al komplett autó) + a kiegészítő, csereszabatos elemek (pölö kaszni, hűtés).
És hogy ezt mind a mérnökök télen még megtervezik, utána pedig tesztelik , cserélik felhasználják.
TE KEVERED A SZEZONT A FAZONNAL!
Azt mondtam, hogy szinte minden pályára jó az azonos - adott pillanatban legfejlettebb - aero csomag, csak a beállítások változnak.
Nem. Te azt mondtad ma, hogy több autót használnak fel.
Majd ezt a nézeted eldobtad, miután világosan megmutattam, hogy a Ferrari milyen autókkal indult idén, 3 különböző stílusú pályán - ugyanazzal !
Most elővettél egy újabb badarságot, most már szerinted csupán egy autót használnak, a mindenkori legújabb fejlesztést (kb. 23x írtam róla, hogy nem a mindig legújabb fejlesztést használják - lásd tavaly a McLarennél is).
És csupán a beálíltások változnak.
Ember!
Érted te a Forma1-et? Most őszintén ???
Szerinted elég csak csavarni egyet-kettőt a szárnyálláson azt' kész, mehet a Hungaroringre, egy-két csavarás, és mehet Monzába ?
Nem vetted még észre, hogy a gyors pályákon lényegében tök sík szárnyakat használnak, míg a lassabb pályákon meredek, osztott szárnyakat, nem vetted észre, hogy a lassabb pályákon nagyobb hűtőnyílású kasznit, míg a gyorsabbakon szűkebb, áramvonalasabbat ? Még a fékhűtések is változnak, figyeld csak meg !
Melyik a te értelmezésedben a legfejletteb aero csomag ?
A leggyorsabb köridőt elérő, vagy a legjobb cw értékkel rendelkező, vagy a legjobb hűtést biztosító, vagy a legjobb tapadást biztosító ???
Ne haragudj de kész, ennyi... :DDDDD
zolee14507-04-2006 22:02:28 // 7399
egy egész keveset:)))))))))
GEORGE07-04-2006 21:52:20 // 7398
Jóóó van naa, tudom ,hogy hogy 1 egész kveset elfogult vagyok :-)))
zolee14507-04-2006 21:49:15 // 7397
köszi George, ez legalább világos beszéd:))))
zolee14507-04-2006 21:45:54 // 7396
na vegyük sorra:
a hsz-ed egyik bekezdése:
"Olyant hol mondtam én, hogy a téli tervezés alatt tervezik meg a Hungaroringi autót ???"
nem pont a Hungaroringit, hanem szerinted mindet, de majd Te megmondod, kicsit lentebb:
"Én azt mondtam egész nap, hogy télen megtervezik a bázis csomagot (ami az autó - Ferrari viszonylatában úgy tűnik a #250, vagy egy kettővel előtte), ehhez az összes olyan aerodinamikai elemet, amit a lassúbb és gyorsabb pályákon alkalmazni fognak."
Nézzük tovább, mert van ám csavar benne rendesen:
"Továbbra is tévhit, hogy féloránként berohangálnának egy-egy elemért a teszt során, mert a százharminckettő borításból az egyik majdcsak beválik!"
szerintem nem félóránként, de arról szól a teszt, hogy csiszolgatják a dolgokat, és megpróbálják kihozni a legjobbat az alapkoncepcióból, de ha jól olvasom Te is ezt mondod:
"Amikor összeállt a bázis csomag a kiegészítőkkel, kimennek és tesztelnek.
Közben nem tétlenűl várnak a fejlesztők, hanem már a következő bevethető elemen törik a fejüket.
Ha valami bebizonyosodik a teszt során, hogy nem jó, akkor azt lefújják, és új elem tervezését javasolják."
Na még tovább, mert van olyan amit úgy cáfolsz, hogy én soha nem állítottam:
"Olyan pedig nincs, hogy egy pályán ki tudnák próbálni az összes aero elemet. Gondold csak el, ha a Monzába szánt kasznit raknák fel egy Monte carlo-i stílusú tesztpályán, elszállnának mint a délimadarak tél előtt! Ugyanez fordítva, annyira lassúak lennének, hogy nem lenne értelmes kézzelfogható eredmény."
Így igaz! Kérdem én, hogy mikor állítottam az ellenkezőjét? Azt mondtam, hogy szinte minden pályára jó az azonos - adott pillanatban legfejlettebb - aero csomag, csak a beállítások változnak. Azért szinte, mert Monza kivétel, mint egyetlen megmaradt száguldós őspálya. A többi inkább technikás.
Még mindig nincs vége!:)
"De mire idáig eljutnak, hogy nemzetközi tesztre mehessenek év elején, igenis le kell gyártani egy bázis csomagot, meg a ráilleszthető elemeket.
Mégsem várhatnak a februári tesztekig az új elemekkel, és nem a nemzetközi közös tesztek alatt fejlesztik ki a titkos fegyvereiket."
Asszem nagyon találó volt az NFSU hasonlatom! Meg kellene már végre értened, hogy nincs 1-es 2-es meg 3-as tuning csomag!!! Fejlesztés van! Ez nem várakozás kérdése! A fejlesztés idő, és pénz kérdése! Ez nem arról szól, hogy gyorsan kifejlesztik, hogy ne a közös teszteken kelljen. Arról van szó, hogy folyamatosan fejlesztenek! Éjjel-nappal, egész évben!
De nincs ám vége az ámokfutásodnak! Íme:
"A motorfejlesztőknek szintén nincs szükségük igazán a tesztekre, hiszen a motorok a laboratóriumokban működneka fékpadon, ott le tudják mérni a teljesítménynövekedést. Tesztelni csak a kocsiszekrénybe építve azért kell, hogy a motor az ideális hűtést kapja.
A futóművet szintén elegendő egyszer kifejleszteni megbízhatóra, elég hozzá a saját tesztpálya. A beállításai ugyanis minden pályán mások lesznek. Ezek a beállítások mankóként a több éves versenytapasztalat meg a begyűjtött telemetrikus adatokkal rendelkezésre állnak (már akinek, a Totoyának pölö nem :))"
Motor: ugye a motornak csak az érdekes, hogy hűtve legyen... Ezek szerint nem lényeges, hogy hol van a súlypontja az autónak, aminek nagy részét a motor adja, nem lényeges a motor által keltett vibráció ami szétrázza csavarokat stb.
Futómű: szerinted év közben nem jöhet valami marha nagy ötlete egyik konstruktőrnek sem? Amúgy a beállítások témakörében már nyilatkoztam, de a korábbi hsz-eidet olvasva már nem is várom el hogy figyelmesen olvass el valamit.:)
És aki azt hitte, hogy a hsz-ed végére nem marad érdekesség az téved! Tessék:
"az új fejlesztések meg amikor készen vannak és a tesztek bizonyítják, hogy jó, és megbízható azonnal rákerül a kocsira (zolee145 írta)
Nos, azt láthatod, hogy a Ferrarinál sem megy a két pilóta ugyanazzal a kocsival. Egyáltalán nem raknak be csupán egy új fejlesztésű alkatrészt, ami esetleg rosszabbul működne a régebbi elemekkel, ekkora kockázatot nem vállalnak.
Természetsen egész évben megy a fejlesztés és igyekeznek mindenből előnyt kovácsolni - de nem minden áron - lásd tavaly a Ferrai augusztustól feladta az F2005 további fejlesztését, s helyette a V8-as következő generációra koncentráltak.
Mielőtt versenypályára kerülne valami rendesen, letesztelik.
Ha nem teszik, akkor hibáznak. Vagy kockáztatnak, mint tavaly a Mclaren."
Az első bekezdés azért érdekes, mert cáfoló hangnemben ért egyet az általad kiemelt résszel.:)) Gondolom megint a figyelmetlenség, csak azt sikerült elolvasnod, hogy azonnal .
Második bekezdés: igazad van, de ha jól emlékszem egész nap ezt mondtam, a fejlesztés állandóan megy.:)
Harmadik bekezdés: azt hittem, ha valamit kiemelsz, hogy reagálj rá akkor talán végig is olvasod, ha ezt tetted volna rájöttél volna, hogy pont ezt mondtam.:)))
A végére muszály feltennem egy kérdést: Te el is olvasod azt amit leírsz????
:DDD
GEORGE07-04-2006 21:22:56 // 7395
Nincs is mit vitázni a Ferrari a leges legjobb.
Ha valaki gyorsabb az csal és kész!!!!
:-DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
zolee14507-04-2006 21:10:41 // 7394
7335 hsz utolsó bekezdéséből nekem az jön le, hogy szerinted mindent télen fejlesztenek ki.
mesa07-04-2006 21:06:46 // 7393
Rájöttem, hogy veled nem érdemes vitázni! :))
amit mondtál, hogy mindent kifejlesztenek télen. Honnan tudnák, hogy a Magyar Nagydíjra már annyira le lesznek maradva, hogy szükségük lesz egy izé-bizgentyűre, így azt kifejlesztik, és majd augusztusban felrakják a kocsira
Olyant hol mondtam én, hogy a téli tervezés alatt tervezik meg a Hungaroringi autót ???
Ez még mindig a te képzeleted szüleménye, hogy több autót terveznek!
Én azt mondtam egész nap, hogy télen megtervezik a bázis csomagot (ami az autó - Ferrari viszonylatában úgy tűnik a #250, vagy egy kettővel előtte), ehhez az összes olyan aerodinamikai elemet, amit a lassúbb és gyorsabb pályákon alkalmazni fognak.
Ehhez nem kell tesztelni, mindent aszámítógépen, valamint a szélcsatornában megoldanak.
Továbbra is tévhit, hogy féloránként berohangálnának egy-egy elemért a teszt során, mert a százharminckettő borításból az egyik majdcsak beválik!
Nem. Ahhoz túl sok pénz forog kockán, hogy tévesszenek. Erre vannak a szimulátorok, ott ki tudják elemezni a kocsi várható tulajdonságait.
Amikor összeállt a bázis csomag a kiegészítőkkel, kimennek és tesztelnek.
Közben nem tétlenűl várnak a fejlesztők, hanem már a következő bevethető elemen törik a fejüket.
Ha valami bebizonyosodik a teszt során, hogy nem jó, akkor azt lefújják, és új elem tervezését javasolják.
Olyan pedig nincs, hogy egy pályán ki tudnák próbálni az összes aero elemet. Gondold csak el, ha a Monzába szánt kasznit raknák fel egy Monte carlo-i stílusú tesztpályán, elszállnának mint a délimadarak tél előtt! Ugyanez fordítva, annyira lassúak lennének, hogy nem lenne értelmes kézzelfogható eredmény.
De mire idáig eljutnak, hogy nemzetközi tesztre mehessenek év elején, igenis le kell gyártani egy bázis csomagot, meg a ráilleszthető elemeket.
Mégsem várhatnak a februári tesztekig az új elemekkel, és nem a nemzetközi közös tesztek alatt fejlesztik ki a titkos fegyvereiket.
Ebbe egyszer már belebukott a Williams, az említett rozmár orral! Télen a tényleges fejlesztés alatt nem tették fel, mert féltek hogy lelopják az ötletüket. Ezért nem is tudták rendesen kitesztelni, csak verseny alatt derült ki, hogy az elvnek megfelel, jobb lett az áramlás a kocsi alatt egyenesben, azonban kanyarokban nem csökkentette az alulkormányzottságot.
A motorfejlesztőknek szintén nincs szükségük igazán a tesztekre, hiszen a motorok a laboratóriumokban működneka fékpadon, ott le tudják mérni a teljesítménynövekedést. Tesztelni csak a kocsiszekrénybe építve azért kell, hogy a motor az ideális hűtést kapja.
A futóművet szintén elegendő egyszer kifejleszteni megbízhatóra, elég hozzá a saját tesztpálya. A beállításai ugyanis minden pályán mások lesznek. Ezek a beállítások mankóként a több éves versenytapasztalat meg a begyűjtött telemetrikus adatokkal rendelkezésre állnak (már akinek, a Totoyának pölö nem :))
az új fejlesztések meg amikor készen vannak és a tesztek bizonyítják, hogy jó, és megbízható azonnal rákerül a kocsira
Nos, azt láthatod, hogy a Ferrarinál sem megy a két pilóta ugyanazzal a kocsival. Egyáltalán nem raknak be csupán egy új fejlesztésű alkatrészt, ami esetleg rosszabbul működne a régebbi elemekkel, ekkora kockázatot nem vállalnak.
Természetsen egész évben megy a fejlesztés és igyekeznek mindenből előnyt kovácsolni - de nem minden áron - lásd tavaly a Ferrai augusztustól feladta az F2005 további fejlesztését, s helyette a V8-as következő generációra koncentráltak.
Mielőtt versenypályára kerülne valami rendesen, letesztelik.
Ha nem teszik, akkor hibáznak. Vagy kockáztatnak, mint tavaly a Mclaren.
zolee14507-04-2006 17:56:06 // 7392
Az az érzésem, hogy kevered az F1-et az NFS Underground-dal!:)))
ez nem olyan, hogy már minden fejlesztés rendelkezésre áll, csak még nem nyert meg elég gyorsulási versenyt MS, hogy beletehesse a nagyobb mocit a gépbe. Biztos vagyok benne, hogy a Ferrari a műszakilag, és aerodinamikailag is legerősebb de letesztelt autójával áll rajthoz, csak ez jelenleg erre elég...
zolee14507-04-2006 17:48:16 // 7391
kb már leírtam, hogy szerintem hogyan zajlik, de nézzük:
van nekünk egy főtervezőnk, meg gondolom őt körülveszi néhány specialista (futómű, váltó, aerodinamika, kompozit anyagok szakértője, stb.) akik elkezdenek agyalni hogy hogyan is kéne felépülnie az autónak. Régebben gondolom az aero elemeknél a papír is előkerült, manapság inkább szgépen dolgozgatnak. Az egyes elemek tervezésének az irányát a főkonstruktőr adja meg, függetlenül, hogy házon belüli tervezés, vagy beszállító tervezi. Manapság ha jól tudom van jónéhány szimulációs szoftver, amivel már a tervezés fázisában lehet vizsgálni az új alkatrészt, persze ez nem helyettesíti a tesztet, csak megakadályozza, hogy alapvetően rossz dolgot csináljanak. Ezután szélcsatorna, törésteszt, a motort pedig padra teszik, és vizsgálgatják. Ha összeáll az autó, akkor kezdődik a teszt. Végeláthatatlan körözés a pályán, adatgyűjtés. Az adatok alapján ha valami nem oké akkor azt vagy módosítják, vagy újra tervezik, és utána újabb teszteken vizsgálják stb, stb, stb. Ekkor egy átlagosan a célnak megfelelő autó készül, amit majd a beállításokkal tesznek az adott pályára alkalmassá. Közben elkezdődik a szezon. Versenytapasztalatok, plusz a többiek sebessége alapján mindenki rájön, hogy hol is tart valójában, de a fejlesztés nem áll le. Kész autó nincs, csak olyan aminek leállnak a fejlesztésével. Az viszont a legnagyobb butaság, hogy egy tesztelés nélküli alkatrészt bevetnek. Annál jobb a már letesztelt cucc, még ha esetleg azzal nem is olyan gyors az autó. Láttuk tavaly a Mclarent és a Renault-t, ki járt jobban aki gyors volt, vagy aki megbízható?
Abban sem hiszek amit mondtál, hogy mindent kifejlesztenek télen. Honnan tudnák, hogy a Magyar Nagydíjra már annyira le lesznek maradva, hogy szükségük lesz egy izé-bizgentyűre, így azt kifejlesztik, és majd augusztusban felrakják a kocsira. Szerintem ami új fejlesztés, le lett tesztelve és jó, az azonnal rákerül a kocsira. Mondom, ez alól kivétel Monza, oda egész más dolgok kellenek, de a többi pálya eltéréseit a beállításokkal tudják kezelni, az új fejlesztések meg amikor készen vannak és a tesztek bizonyítják, hogy jó, és megbízható azonnal rákerül a kocsira. Ha a Ferrarinak meglenne az a fejlettségű autója, amivel az idei szezont be fogja fejezni akkor miért hagyná Alonsót meglépni a pontversenyben???
mesa07-04-2006 16:54:59 // 7390
Egyébként meséld már el a te verziódat, hogyan is zajlik te szerinted a fejlesztés / tesztelés !
Mert most nagyon az jön le belőle, hogy nem előre tervezik meg a cuccokat, hanem kimennek körözni a pályára és beszólogatnak a tervezőknek, akik akár több ezer kilométerre is vannak, hogy mi a probléma, akik azonnal legyártanak futóművet, kasztnit, aero elemeket, és max egy óra múlva ott van a helyszínen a cucc... :D
Szóval meséld el nekünk, te hogyan látod ezt ! ;)
mesa07-04-2006 16:51:47 // 7389
én nem is írtam tesztpilótát. Valami másik fórumon olvashattál erről :)))
mesa07-04-2006 16:50:50 // 7388
Hát, EZ vicces. :DDD
zolee14507-04-2006 16:32:31 // 7387
nehéz eldönteni miben vagy jobb: az általam mondott dolgok félremagyarázásában, vagy az általam soha nem mondott mondatok kitalálásában. Asszem eddig egálra áll a két dolog.
Egy kérésem van, és részemről is lezárt a vita: kérném, hogy add meg azoknak a szakkönyveknek a listáját ahol olyanokat olvastál, hogy a teszt nem része a fejlesztésnek, a teszten kizárólag a tesztpilóta vesz részt, az összes aero elemet télen kifejlesztik, stb. Láthatod, bennem van a megvilágosodás igénye, kérdés, hogy erre nekem van-e nagyobb szükségem, vagy Neked?
Nem hinném, hogy visszaolvasva olyan unalmas lenne, én spec nagyon jókat kacagtam a hsz-eiden.:DDD
mesa07-04-2006 16:14:27 // 7386
IC,
Ez a csirkenyak-tekerős hasonlat undorító!!!
Felfordult a belem tőle!
Nem lehetett volna süteményen levezetni ? :)))
mesa07-04-2006 16:13:23 // 7385
Persze, rövidre zárva : IGAZAT ADOK NEKED !!!! ;)
Kimennek a tesztpályára, és ott fejlesztenek.
Mennek körbe körbe egy viasztestes karosszériával, majd időnként begurulnak a boxba. Akkor elmondja Gené, hogy szerinte nem megy eléggé ezen a pályán a kocsi. És akkor neki esnek a mérnökök és elkezdik kézi gyalukkal alakítani a karosszériát. És ezt addig fejlesztik, amig tökéletesen gyors lesz azon a pályán az autó. Így olvad eggyé a fejlesztés és a tesztelés. ;)
Szerintem látogass el egy csapathoz ha van rá módod, vagy olvass sok F1-es könyvet (amit nem a Dávid Sándor írt) , és megvilágosodsz !
Téma részemről lezárva.
Szerintem aki kihagyott egy napot, a visszaolvasás közben biztosan elalszik! :D
zolee14507-04-2006 15:28:23 // 7384
jut eszembe, nem tudom Mesa, hogy észrevetted-e, hogy én mindig tesztelő csapatról beszélek. Nem a versenyző végzi a tesztelést egy személyben. Ő az akinek az a feladata, hogy az autóból kihozza a maximumot, különösebb teljesítmény ingadozás nélkül (a saját vezetői teljesítményére gondolok). Ezután elmondja a saját tapasztalatait, és a mérnökök a telemetria adatait is kielemzik. Gondolom hallottál már arról hogy van jó meg rossz tesztpilóta. Van aki megtesz több 10 kört is úgy, hogy az adott körülmények közt a határon megy, az ő adatait más-más beállításokkal marha jól ki lehet elemezni.
zolee14507-04-2006 15:05:34 // 7383
ennyire szemléletesen nem tudtam leírni, de kb erről van szó.:)
Inner Circle07-04-2006 15:02:15 // 7382
"Ha megint túl sok pályacsúcs dőlne meg, lejjebb vetetnék a fordulastzám maximumból, és kész."
Elvileg így is lesz. Gondolom, a FIA és a három motorgyártó közös megállapodásában szereplő "reduce engine speed" a fordulatszám-korlátozást jelenti.
Inner Circle07-04-2006 15:00:22 // 7381
"Azt a lehetőséget miért hagyod ki, hogy a tesztelés része a fejlesztés ?"
Szerintem azért, mert a cél nem az, hogy sokat teszteljenek, hanem az, hogy nagy fejlődés legyen. Úgyhogy a fejlesztés érdekében csinálnak ezt-azt, például tesztelnek is, de visszafele ez nem érvényes, mert a tesztelés önmagában nem okoz boldogságot a csapatoknak :D
"Hogy mást ne mondjak neked, a fejlesztést mérnökök végzik tervezőasztalnál, a tesztelést pedig autóversenyzők kinn a pályákon.
Nem lehet része egyik sem a másiknak, mert akkor a mérnökök helyettesíthetők lennének a versenyzőkkel és fordítva."
Ha én töltött csirkét akarok sütni, akkor kiküldöm a nagypapit az udvarra hogy tekerje ki egy csirke nyakát. A csirkesütésnek ugye egy része és a további folyamatok előfeltétele a döglött csirke előállítása. De ez mégse jelenti azt, hogy a nagypapi is meg tudná sütni a csirkét, merthogy fogalma sincs a fűszerezésről, meg azt se, hogy én is ki tudnám tekerni a csirke nyakát, lévén hogy undorodok tőle. Vagyis nem vagyunk egymással helyettesíthetőek.
zolee14507-04-2006 14:34:16 // 7380
hsz 7358 "még valami: szerintem nem kétfajta autó van, és vagy ezt viszik valahova, vagy azt, hanem sok: van egy ami mindenhova jó, kivéve Monzát, és az a szezon folyamán állandóan fejlődik, így baromi sok verziója van, és van a Monzában használatos."
Külön kiemeltem: baromi sok verziója, érteeed???? Verzió, nem külön alváz vagy gyártási vagy nemtom milyen számmal rendelkező modellváltás, egyszerű facelift! Bár tudom, hogy nem örülsz neki, de emlékszem mit mondtam, sőt ha nem emlékeznék akkor vissza lehet keresni.:)
Ha szerinted a tesztelő csapat, meg a fejlesztő csapat nem ugyanolyan fontos, és a munkájuk nem egymásra épül, vagyis nem része egymásnak akkor tényleg nincs miről beszélni, nem sikerült egymást meggyőznünk, ez van.
Azt ne mondd, hogy az összes pályára való cuccot kifejlesztették télen! Azt hiszem eddig ez a legképtelenebb ötleted. A fejlesztés arról szól, hogy a szezon előt csinálnak egy autót ami szerintük tökéletes. Aztán jön a szezon, látják a lemaradást, vagy új ötletek, esetleg új anyagok, és folyamatosan fejlesztik az autót. Az alapot. Jelenleg egy olyan pálya van ami tökre más a többinél, ez Monza. Arra külön készülni kell, de a többire elvileg jó ugynaz, persze apróbb módosítással, ezt hívják beállításnak (szárny dőlésszöge, váltóáttétel, gumi keverék megválasztása, guminyomás, hűtők mérete.)
zolee14507-04-2006 14:22:57 // 7379
hehe, az 1,8 vvtLi asszem pont 192 LE-s (OFF Celica T-sport, Corolla T-sport)
a 2,0-ás nemtom hány LE-s.:)
Slowfeet07-04-2006 14:22:14 // 7378
Azon vagyok, csak a túraautó egész más....
Amúgy meg a toyota igenis csinált ugrásszerű teljesítménynövekedést...a 2.2 dízeljei 140 körülről ugrottak 170 Le-re, persze nem az F1 miatt.
Bár az ójdi lemansra csinál gázolajos járgányt....de F1-ben fura lenne verseny előtt az 1 perces néma izzítás Rudolf Diesel emlékére.
Mindenesetre ez a két hetes motor a legrosszabb, és simán bejött, hogy manipulációra ad lehetőséget...amiről mindenki beszélt anno, ma meg mindenki csinálja, ha gondja van. Szal vagy legyen egész éves motor, vagy legyen úgy mint régen.
mesa07-04-2006 14:15:25 // 7377
Egyébként neked javaslom, hogy nézzél WTCC futamokat! Szerintem az neked is tetszene !
mesa07-04-2006 14:14:16 // 7376
Szerintem meg nem sok köze van az utcai autókhoz az egész történetnek.
Gondolod, hogy a Minárdi fejlesztéseit bárki is kamatoztatja? :)
Vagy felhasználnak az utcai autókban az űrtechnológiai elemekből,vagy azokból, amik egyébként utcai autókba nem kerülhetnének a környezetszenynező hatásuk miatt ?
Ez inkább csak egy jó példálózás, hogy az utcai autós, kvázi TE, mint néző egyszer részese lehessél egy olyan technológiának, amit az F1 használ.
Néha van ilyen (lásd kerámia fék), de a legtöbb fejlesztés annyira specifikus, hogy még más kategóriákban sem tudják hasznosítani, nem hogy az utcákon.
Például hiába lett F1 csapata a Totoyának, az utcai autóikon semmi ugrásszerű teljesítménynövekedés nem történt. Nem lett hirtelen 150 helyett 192 lóerős 2 literes szívómotorjuk, se jobb V8-asuk, de nem is tudnak 39 méter alatt nagyon megállni százról... ;)
Slowfeet07-04-2006 13:56:34 // 7375
Én meg azt mondom, legyen akármilyen csúcstech beépíthető, tőlem aztán egy Silicon Graphics erőgépet is beépíthetnek a blokk mellé, csak a blokk bírjon egy évet:)
Így talán sokkal több fejlesztés kerülhetne az utcai autókba is....
mesa07-04-2006 13:56:00 // 7374
Nem!
(Szerintem már nem is emléxel mit állítottál)
Nem rég még azt álltottad, hogy több, sok versenyautójuk van, és előhúzzák a zsebükből az ta kocsit, amelyik éppen alkalmas arra a pályára!
Ezzel szemben én végig azt hangoztattam egy alap csomag van, azon cserélgetik az aero elemeket azt' jóccaka!
Tessék, itt a bizonyíték.
Ugyanazt a ferrarit hajtották eddig az összes futamon, kivétel Massa, aki a futam előtt összecsukta az aktuális fejlesztésű autóját.
ui: Ezeket az aero elemeket pedig már télen kifejlesztették, és a tesztidőszakban (mint most is) a tesztpályákon tesztelik az alapcsomag autóikon.
mesa07-04-2006 13:51:30 // 7373
Jól éreztél rá, a Rózsi néni egy vicc !!!
Pontosan arra utaltam vele, hogy azé' a csapatban is vannak alakok, akik többet érnek, mint a többiek. Lehet az egy Sumák, egy Wurz, egy Newey - kivétel Gascoyne :))
Tehát nekem van igazam, ne vegyük egy közös halmazba a fejlesztőket a tesztelőkkel, mert nem ugyanazt végzik, nem ugyanolyan fontosságúak. ;)
zolee14507-04-2006 13:45:40 // 7372
én nem ezt mondtam??? Fajta alatt az aero elemeket értettem amit folyamatosan fejlesztenek.
zolee14507-04-2006 13:43:58 // 7371
"Azaz, ahogy kifejlesztettek valamit, versenybe küldik."
Ejnye! Ezek a fránya csapatok hol tesztelnek egy alkatrészt, hol nem. Van amikor kiderül a tesztpályán a hiba, és leadják az infot a mérnököknek, de van amikor az új cuccal rögtön rajthoz állnak, lesz ami lesz.
Nem szeretem azt kijelenteni, hogy nem fogsz tudni meggyőzni, de az eddigiek alapján mégis azt mondom: a tesztelés a fejlesztés része!
A Rózsi nénis hsz akár humoros is lenne, de egy kicsit tévedésben vagy. Azt mondják mindenki pótolható. Ha ez igaz lenne akkor nem keresne MS milliókat, meg nem lenne sztárkonstruktőr meg mifene. Van sok ember akinek ugyanaz a végzettsége mint egy-két tervezőnek, mégis alkalmatlanok.
Ezzel csak azt akarom mondani, hogy Rózsi néni könnyebben pótolható mint a Ferrari régebbi főkonstruktőre, persze nem is keres annyit...
Nem kellene Rózsi nénit egy kalap alá venni Adrien Newey-val. Az F1 csapatmunka.
mesa07-04-2006 13:39:31 // 7370
zolee145,
után néztem a kocsiknak !
1. GP Bahrein:
MS: # 253
FM: # 252
2. GP Malaysia:
MS: # 253
FM: # 252
3. GP Australia:
MS: # 253
FM: # 250 (!) - mivel megtörte a 252-est.
Jól látszik, hogy 3 eltérő karakterisztikájú pálya, de a kocsi végig ugyanaz.
Vagyis 1 bázis csomag (2-3/év/pilóta) létezik, azon cserélgetik az aero elemeket, a páylának megfelelően.
mesa07-04-2006 13:29:55 // 7369
Te nagyon szigorú vagy!
Akkor nem is lenne már F1. akkor leminősülne egy Astra-kupa szintjére, azt hiszem! :DD
Az emberek az F1-ben azt szeretik, hogy az autóversenyzés csúcsa. Itt legyen a legtöbb technikai csoda kifejlesztve, ide öljék a legtöbb lóvét fejlesztésre.
A túl sok szigorítás egyenlő lenne a márkakupák eredményével, azokra pedig túlzottan senki sem kíváncsi, ahogy az világosan látható...
Én azt mondom, fejlesszen mindenki amit csak bír!!!
Ha rafkósak, akkor rafkósan.
Egyedül a fordulatszámba nyúlnék, az mndenkinek legyen maximálva.
Ha megint túl sok pályacsúcs dőlne meg, lejjebb vetetnék a fordulastzám maximumból, és kész.
mesa07-04-2006 13:25:09 // 7368
Nem, ugyanis ha megnézed, ezek a számok általában lineárisan nőnek.
Azaz, ahogy kifejlesztettek valamit, versenybe küldik.
Néha rosszabb lesz, mint számítottak rá, és visszaveszik a régebbi autót.
Ha ügyesek, akkor a következő utáni futamra megint van egyel emelkedett számú kocsijuk, ha nem , mennek még a régebbi verzióval :)
Spec. a maranellóiak szinte sosem váltanak egyszerre, MS és RB, izé FM nem ugyanabban a fázisban levő fejlesztéssel versenyez.
De nem azért van 2-3 gyári szám idényenként, mert 2-3 típusú pályára lenne bázis csomag, hanem mert ennyit 'léptek' évközben.
mesa07-04-2006 13:18:57 // 7367
Persze, igazad van A NAGY CSAPAT MUNKA :DD
Mindenki egyformán szükséges, és ugyananynit ér a csapatban!
Tehát a tíz éve disszidált Rózsi takarító néni a McLarennél ugyanannyira fontos elem a fejlesztésben/tesztelésben, mint bármelyik mérnök, tesztpilóta!
Mi lenne ugyanis ha büdös lenne a főhadiszállás retyóján, és senki nem menne be szívesen pisilni ?
Feszélyezve éreznék magukat a konstruktőrök és nem tudnának megfelelő odaadással tervezni, aminek a végeredménye egy gyengébb teljesítményű motor, lassabb karosszéria, kovájgó futómű lenne!
Éljen az egyenlőség, testvériség! Éljen Rózsi néni!!!
:))))
zolee14507-04-2006 13:08:58 // 7366
én úgy tudtam, hogy fajta alatt eddig az aero csomagot értettük, de ha a másik szavainak a kiforgatásába menekülsz tedd.:)
mesa07-04-2006 13:07:53 // 7365
persze, totál hülyeség!
Nagyon jól látszik a Toro Rosoon, hogy amit az Amik már évtizede kitaláltak, az tökéletes módja az autók megzabolálásának, és kvázi nulla fejlesztést igényel.
Frodulatszám maximalizálás. Ilyenm egyszerű.
zolee14507-04-2006 13:07:25 // 7364
"Nem lehet része egyik sem a másiknak, mert akkor a mérnökök helyettesíthetők lennének a versenyzőkkel és fordítva."
Tipikus esete annak amikor valaki észbe kap hogy az egyik hsz-e ellent mond a másiknak, és elkezd görcsösen ragaszkodni az eredeti, egyébként sztem helytelen kijelentéséhez.
Az, hogy csapatmunka mond neked valamit?
mesa07-04-2006 13:06:04 // 7363
Amiről te beszélsz, az KITT a Knight Riderből.
Abból volt vagy 3 változat, az egyik terepre, a másik ugratásokhoz, a haramdik szépen mutatott, a ráadás negyediknek pedig volt beleseje is :)
Amit mondasz, azt csak úgy elképzeled ? Ha megnézed a jegyzőkönyveket, ott pontosan szerepel az autó gyári száma. És az idényeknként ált. 2-3 szokott lenni / pilóta, ha ugye nem törik rommá őket, mint most Sumák és Massa (4-3) :))
mesa07-04-2006 13:02:25 // 7362
Azt a lehetőséget miért hagyod ki, hogy a tesztelés része a fejlesztés ?
Tyúk-tojás esete. Ezért is jobb különválasztani a két dolgot.
Hogy mást ne mondjak neked, a fejlesztést mérnökök végzik tervezőasztalnál, a tesztelést pedig autóversenyzők kinn a pályákon.
Nem lehet része egyik sem a másiknak, mert akkor a mérnökök helyettesíthetők lennének a versenyzőkkel és fordítva.
;o))
mesa07-04-2006 12:59:14 // 7361
Há' pedig voltak akik komolyan gondolták, úgy 2003 környékén,hogy a Ferrari az időjárást is képes befolyásolni, azért nyernek folyton! :DD
Slowfeet07-04-2006 12:52:35 // 7360
Én egyben lennék benne!
A motor ne két hétvégés legyen, hanem plomba az évadnyitó futam előtt, és csak minimális alkatrészcserét engednék :))))) Aki elfüstöl annak év közben max 1 motorcsere, de a megszerzett pontjainak a fele is füstbe!
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
4
Guests4
460
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?