Forum >> Forma-1
Mike.12-04-2006 18:12:07 // 7610
Hát ez az!? "DC nem csinált semmit!"
De akkor mit keres egy F1-es pályán egy F1-es versenyautóban?? :-))))
Willy12-04-2006 16:58:10 // 7609
Néha én is azt érzem, mintha óvoda középső csoportosai próbálják egymást túlszárnyalni. :-))))
zolee14512-04-2006 16:50:23 // 7608
senki sem senkizhet senkit!:)
mesa12-04-2006 16:49:11 // 7607
Senkik senkizhetnek ! :D
count M12-04-2006 16:44:02 // 7606
Amúgy tök szórakoztató ez a topik, jó olvasgatni. :) Komolyan. Csak azt nem értem amikor befeszültök, meg megy a sértegetés... azért kár.
count M12-04-2006 16:41:00 // 7605
Néha olvasni is kéne...
zolee14512-04-2006 16:37:17 // 7604
szerintem elfelejtetted megérteni, hogy miért raktam idézőjelbe a balfaszjankót...
amúgy köszi hgy lesenkiztél. Jól esik a kritika egy ilyen nagy embertől mint te vagy!
mesa12-04-2006 16:33:35 // 7603
"balfaszjankó "
Mindenki magából indul ki.
Ha te senkiként lebafaszjankózól valakit, mert neked nem szimpatikus, akkor aki 7x világbajnok, az téged hogy sajnáljon le ?? :DD
zolee14512-04-2006 15:54:10 // 7602
"ez kábé olyan, mint mikor valaki kéretlenül lesmárol egy lányt és kap érte egy pofont. 1-1, senki sem vethet semmit a másik szemére :-)"
Te aztán tudsz élni!:))))))))))))
Inner Circle12-04-2006 15:39:58 // 7601
Vagyis DC nem csinált semmit, rossz látási viszonyok között PASSZÍVAN ment, MS meg üvöltve azzal vádolta hogy meg akarja ölni. Irvine meg jó látási viszonyok között emberkedett a pályán és a manővereivel AKTÍVAN veszélybe sodorta a versenyben vezető pilótát.
Persze Irvine nagyon jól tette, hogy csatázott Hillel és végülis pontot szerzett, az más kérdés hogy kapott érte egy pofont; ez kábé olyan, mint mikor valaki kéretlenül lesmárol egy lányt és kap érte egy pofont. 1-1, senki sem vethet semmit a másik szemére :-)
Inner Circle12-04-2006 15:34:10 // 7600
Valóban van különbség a kettő között. Az egyiknél egy eszét vesztett, hisztérikusan üvöltöző embert kellett vagy négy másiknak lefognia, a másiknál meg ez történt (és itt kiderül, hogyan is volt az a "szimpla visszaelőzés" valójában):
"Much speculation surrounds Ayrton Senna's encounter with Eddie Irvine after the 1993 Japanese GP. The following is a transcript of that now infamous event ...
The scene: Eddie Irvine is sitting alone on a table in the Jordan cabin. Jordan's commercial manager, Rubens Barichello and several other people, mostly Team members, are also present. Suzuka was Irvine's first ever F1 race and everyone is watching a re-run of the Senna-Hill-Irvine incident.
Suddenly the door opens and in walks Ayrton Senna accompanied by Norman Howell, director of communications for McLaren and Giorgio Ascanelli, Senna's engineer.
Senna is looking for Irvine, but either he doesn't see him or he doesn't recognise him. Eddie Irvine raises his hand and Senna walks over to him ...
Irvine : Here!
Senna : What the **** do you think you were doing?
Irvine : I was racing!
Senna : You were racing? Do you know the rule that you're supposed to let the leaders come by when you're a back marker?
Irvine : If you were going fast enough, it was no problem.
Senna : I overtook you! And you went three times off the road in front of me, at the same place, like ****ing idiot, where there was oil. And you were throwing stones and all things in front of me for three laps. When I took you, you realised I was ahead of you. And when I came up behind Hill, because he was on slicks and in difficulties, you should have stayed behind me. You took a very big risk to put me out of the race.
Irvine : Where did I put you in any danger?
Senna : You didn't put me in any danger?
Irvine : Did I touch you? Did I touch you once?
Senna : No, but you were that much from touching me, and I happened to be the ****ing leader. I HAPPENED TO BE THE ****ING LEADER!
Irvine : A miss is as good as a mile.
Senna : I tell you something. If you don't behave properly in the next event, you can just rethink what you do. I can guarantee you that.
Irvine : The stewards said "No problem. Nothing was wrong."
Senna : Yeah? You wait till Australia. You wait till Australia, when the stewards will talk to you. Then you tell me if they tell you this.
Irvine : Hey, I'm out there to do the best for me.
Senna : This is not correct. You want to do well. I understand, because I've been there I understand. But it's very unprofessional. If you are a back marker, because you happen to be lapped ...
Irvine : But I would have followed you if you'd overtaken Hill!
Senna : You should let the leader go by ...
Irvine : I understand that fully!
Senna : ... and not come by and do the things you did. You nearly hit Hill in front of me three times, because I saw, and I could of collected you and him as a result, and that's not the way to do that.
Irvine : But I'm racing! I'm racing! You just happened to ...
Senna : You're not racing! You're driving like a ****ing idiot. You're not a racing driver, you're a ****ing idiot!
Irvine: You talk, you talk. You were in the wrong place at the wrong time.
Senna : I was in the wrong place at the wrong time?
Irvine : Yes. I was battling with Hill.
Senna : Really? Really? Just tell me one thing. Who is supposed to have the call? You, or the leader of the race who comes through to lap you?
Irvine : The leader of the race.
Senna : So what have you done?
Irvine : You, you were too slow, and I had to overtake you to try to get at Hill.
Senna : Really? How did I lap you if I was too slow?
Irvine : Rain. Because on slicks you were quicker than me, on wets you weren't.
Senna : Really? Really? How did I come and overtake you on wets?
Irvine : Huh?
Senna : How come I overtook you on wets?
Irvine : I can't remember that. I don't actually remember the race.
Senna : Exactly. Because you are not competent enough to remember. That's how it goes you know.
Irvine : Fair enough. Fair enough. That's what you think.
Senna : You be careful guy.
Irvine : I will. I'll watch out for you.
Senna : You're gonna have problems not with me only, but with lots of other guys, also the FIA.
Irvine : Yeah?
Senna : You bet.
Irvine : Yeah? Good.
Senna : Yeah? It's good to know that.
Irvine : See you out there.
Senna : It's good to know that.
Irvine : See you out there ...
Appearing to turn away Senna then turns back and hits Irvine with his left hand. The blow lands on the right side of Irvine's head. Irvine loses his balance and falls off the table. Senna is still shouting as he is hustled towards the door.
Irvine yells "Insurance claim there!"
Senna (leaving) retorts "You got to learn to respect where you're going wrong!""
zolee14512-04-2006 15:29:55 // 7599
én úgy emlékszem, hogy a kigyorsítási szakaszon, egy enyhe jobbos ívben belül haladt DC, semmilyen kiszámíthatatlan mozdulatot nem tett, és a "balfaszjankó" sumák nekiment:))))
Mike.12-04-2006 15:19:35 // 7598
Mondom! Keresd meg azt a cikket és olvasgass. Majd meglátod kik és mennyit csalnak.
Mike.12-04-2006 15:18:40 // 7597
A két eset véletlenül sem azonos. Az egyiknél egy DC nevű balfaszjankó bénázott, aki miatt súlyosabb eset is történhetett volna a másik esetnél pedig egy szimpla visszaelőzés volt.
zolee14512-04-2006 15:11:01 // 7596
biztos hogy túl naív vagy! 94-et végigcsalta a Benetton, persze sumák nem tudott semmiről... ne viccelj!
zolee14512-04-2006 15:09:25 // 7595
az egy vándordíj! Senna is kapta azt a pofont valakitől még kezdő korában, amúgy nem hiszem hogy a visszaelőzésért lett volna, ha pozícióharc lett volna nem hinném hogy Senna pofozkodott volna. (majd jön IC az F1 lexikon és elmondja milyen volt a szituáció)
kicsivel lentebb tárgyaltuk, hogy sumák egyszerűen nekiment DC-nek, majd a boxban meg akarta verni... persze sumák nem arogáns.:)
Mike.12-04-2006 15:07:28 // 7594
mellesleg a "sumák" 94 óta ragadt rá az istenetekre, talán nem véletlenül
Mert ő délutánonként direkt lecsiszolta a benetton alján lévő fa lemezt, hogy azzal, hogy az 1 mm-el vékonyabb fa léccel előnyre tegyen szert.
Ugyan menny már az ilyen kamu dumával. :-))
Valaki a múltkor belinkelt ide egy cikket amiben leírják az F1-ben történt turpisságokat. Ajánlom neked olvasgatásra. Van benne egy-két érdekesség.
Különben pedig pilótáktól függetlenül azt vallom, hogy ezt a csapat vezetői döntik el és a pilóták nem tudnak mindenről.
Lehet, hogy túl naiv vagyok? :-)
Mike.12-04-2006 14:59:33 // 7593
Nem sok pofozkodás volt az F1-ben. Az egyik az Senna nevéhez fűződik, mert egy fiatal újonc viszza előzte.
Számomra ez arogáns bunkóság volt!
zolee14512-04-2006 14:11:15 // 7592
"Faarcú, beképzelt játkos volt, akit a fiatal Sumák is elpicsázott."
igazad van, hiszen 93-ban a legújabb fejlesztésű ford motort a Benetton kapta, az előző fejlesztést pedig a Mclaren, az elpicsázás pedig ilyen viszonyok közt úgy nézett ki, hogy
Ayrton Senna 2. hely, 5 győzelem, 1 pole, 73 pont
Michael Schumacher 4. hely 1 győzelem, 0 pole, 52 pont.
jól elpicsázta...
94-ben Senna 3 futam 3 pole, versenyt nem fejezett be, de az azért sokat elmond sumákról, hogy ha nem húz rá hillre akkor nem nyer abban az évben. Érdekes (igen, megint így kezdem, köss bele) 97 ben törölték hasonló szituban az éves eredményét sumáknak, igaz akkor amúgy is kiesett JV meg ment tovább, szóval sehogy nem lett volna vb.
mellesleg a "sumák" 94 óta ragadt rá az istenetekre, talán nem véletlenül.
"Ha nem lett volna Menccel, akkor bojkottálták volna már akkor a tv-stábok az F1-et."
úgy látom van pár sötét folt az emlékezetedben. Nézz utána egy névnek: Alain Prost (Google-ba beírod és kész:D)
"Akkor legendát kezdtek faragni belőle, még életében. Pedig ha az eredményeit összevetjük Sumákkal, nevetségessé válnak, mai szemmel."
eredményesség tekintetében tényleg sumák áll jobban, bár azt is érdemes megnézni, hogy hány f1 rajtja volt, és az is érdekes lehet, hogy a csapattársa soha nem versenyezhetett ellene. Ha jól tudom Senna elég korán lett 3xVB, szóval ha az élet hagy még neki időt nem biztos hogy sumák nyer 7x, de tudjuk, hogy nincs értelme "ha"-val kezdeni.
zolee14512-04-2006 13:55:06 // 7591
általában nem volt kivel, de amikor véletlenül RB-nek kijött a lépés és elöl volt akkor szóltak neki hogy fék....
Senna nagyképű arogáns? lehet hogy nem ugyanarról az emberről beszélünk.
Inner Circle12-04-2006 13:49:38 // 7590
Nem, az eredeti kérdés marad fenn valaki olyannak, aki tud rá válaszolni.
mesa12-04-2006 13:47:57 // 7589
Alfonsó nem szerencsés világbajnok, ő megküzdött keményen a címéért.
Gyakorta látták mázsás kristálycukros zacskókkal a McLaren boxa körül ...
:DD
mesa12-04-2006 13:44:49 // 7588
Így van. Sosem csíptem Senyát!
Faarcú, beképzelt játkos volt, akit a fiatal Sumák is elpicsázott.
Nulla ponttal távozott az élők sorából.
De amig futott neki a szekér, folyton rajt-cél győzelmet aratott, nagyon unalmasak voltak tőle a versenyek.
Ha nem lett volna Menccel, akkor bojkottálták volna már akkor a tv-stábok az F1-et.
Akkor legendát kezdtek faragni belőle, még életében. Pedig ha az eredményeit összevetjük Sumákkal, nevetségessé válnak, mai szemmel.
Nem az érdemeit kérdőjelezem meg, csak emlékeztetek rá, hogy már az Ő idejében is volt ilyen hangulat egy ember miatt.
Akkor kezdett igazán érdekelni a forma 1, mikor csetlett-botlott a Williamsben :)
mesa12-04-2006 13:39:31 // 7587
A levegő tudod áttetsző. A pálya meg fekete.
Egyéb fura kérdés ?
Mike.12-04-2006 13:35:04 // 7586
A 7 VB címet úgy lőtte a tavalyi majáliskor a céllövöldében. 3 pálcán volt! :-O
:-DDD
Inner Circle12-04-2006 13:34:17 // 7585
Egészségükre :-) Akkor ugye a Red Bull, a Toro Rosso és a Williams volt még a pályán, és Karthikeyan 49 ezredet (!!!) kapott Badoertől. Zsóti szerintem már túl kemény dió lett volna Lucának :D
A Honda, a McLaren, a Renault, a Toyota, a BMW-Sauber, sőt még az igen veszélyes Super Aguri is csak mától tesztelnek.
(Nem teljesen értem, hogyan lehet a levegő 16,5, a pálya meg 41 fokos Katalóniában. Nincs itt egy kicsit túlzott eltérés?)
pb_12-04-2006 13:33:37 // 7584
Nem +fogta, marha nagy szerencséje volt. Ennyi erővel falat is foghatott volna.
KGB12-04-2006 13:31:39 // 7583
Lehet egyébként, hogy Sumi szarpilóta, de akkor zseniális üzletember és kurva szerencsés: legjobb fizetés, 7xVB1
Inner Circle12-04-2006 13:29:23 // 7582
Hogy ki tagad micsodát?
Mike.12-04-2006 13:23:07 // 7581
Nagyon úgy néz ki, hogy az a baj! :-D
Mike.12-04-2006 13:21:50 // 7580
Sennát ne keverjük bele!? Miért is? Mert nagyképű arogáns volt?
Én meg őt nem kedveltem.
Sumi is csatázott volna, ha lett volna kivel. A saját csapattársa is csak kullogott utána így nem volt kivel harcolni.
mesa12-04-2006 13:21:12 // 7579
Hagyd Mike., a múltkor csak egyetlen autó szárnya meletti onboard kamerát adtak be, és nem véletlenűl !
Van aki ezt is tagadja...
Biztos csak a közvetítésvezető mellékapcsolt, azért láttuk egy darabig a Renyó integető első szárnyát. :D
Mike.12-04-2006 13:15:14 // 7578
Mindig csak sarkítva a dolgokat vádoltok, és a ferrari, Sumi szimpatizánsok cáfolnak. Így tényleg kezd a topic hasonlítani egy fikázzuk a Ferrarit és Sumit topicra.
Mást nem engedtek még el? Más csapatnál nincs 1-es és 2-es számú pilóta?
Másik csapatnál nem próbálják kihasználni a jogi kiskapukat? Másik pilóta nem törte még össze az autóját és magát? Másik pilóta nem lököt még ki másik autót? Stb.
Nem kell sokat gondolkodni mert mindegyik kérdésre lehet így válaszolni, hogy: de igen.
mesa12-04-2006 13:13:21 // 7577
Ja, most már emléxem!
Az volt az az eset, mikor Alfonsó a pálya szélére került (nem vezetői hibából olyat csak az öreg Sumák tud), kiszállt, káromkodott, fingott egyet, visszaült és csodálkozva figyelte, hogy az integetésére nem rohan oda egy pályamunkás sem segíteni ... Így volt, ugye ? :))
Alfista12-04-2006 13:12:16 // 7576
Ha mindent megtesz a győzelemért akkor az a baj!
Értem én, nincs rajta füstszűrős sapka! :)
mesa12-04-2006 13:10:58 // 7575
Ami miatt elmaradt, az pedig az, hogy míg Sumák sorra nyerte a futamokat, vagy kűzdött az első helyért, addig csapattársai a pontszerzésért küzdöttek meg keményen.
Így nehéz lett volna összehozni házon belüli csatákat! :DD
De majd jövőre, Rajkő és Sumák biztosan megküzd.
zolee14512-04-2006 13:10:24 // 7574
nocsak! Mi ez az új hozzáállás?? Eddig soha nem zavart, hogy valamire nem emlékeztél, attól függetlenül nekiálltál vitázni...
:DDDDDDD
mesa12-04-2006 13:08:27 // 7573
IC, köszi!
"Marc Gené, Ferrari’s test driver, was at the wheel of the fastest car in the first day of test at Catalunya. He registered a time of 1:16.122, ahead of Nico Rosberg (Williams), who scored 1:16.313. Luca Badoer (Ferrari) was third with 1:16.391"
Tehát az első 3-ból kettő Ferrari volt.
Köszönjük! ;)
zolee14512-04-2006 13:08:06 // 7572
Sennát ne keverjük bele, mert más helyzet volt! Akkoriban a Mclarennek volt olyasmi előnye mint nemrég a Ferrarinak, és Sennának is csak a csapattársa jelenthetett ellenfelet, viszont az jelentett is! Prostnak nem kellett elengednie Sennát! Egy csapat volt akié lehetett a vb cím, mégis izgalmas vérre menő csaták voltak. Na ez maradt el sumáknál...
KGB12-04-2006 13:07:56 // 7571
Számomra sem Sumi a legszimpatikusabb, sőt..de ő egy piros Ferrari-ban ül. A szín és a márka pedig kötelez...úgyhogy hajrá FERRARI
mesa12-04-2006 13:05:51 // 7570
Ugyan ilyen kis szerencsevadász mitugrálszokkal én nem foglalkozom. Nem is emlékszem rá.
Add elő a történetedet, ebben nem fogok veled vitázni ! :)))
zolee14512-04-2006 13:05:18 // 7569
"Egy sokszoros VB-nek nem kellene ilyenre rászorulni..."
szorult másra is sumák, pl arra hogy barri elengedje... sőt, már Verstappen is arra panaszkodott, hogy bár tudta hogy sumáké az elsőbbség, de azt nem is sejtette, hogy a csapatnál ennyire minden a németért van. Ez 94-ben volt, ha jól emlékszem akkor még nem "hécceres világbajnok" volt sumák, sőt csak abban az évben nyerte az elsőt (ne bolygassuk, hogy hogyan...)
Alfista12-04-2006 12:58:09 // 7568
Hajaj, belenyúltam a hangyabojba!
Nem csak neked szólt Willi!
Nem vagyok Sumi mániás és ha van jobb pilóta, akkor nyerjen a gyorsabb!!!
Csak nem szabad elfelejteni, hogy Sumi mit tett le az asztalra.
Emlékezzetek csak a Senna korszakra, akkor is hasonló indulatok voltak.
Én védem tradíciót!
A Ferrari pedig számomra egy etalon.
Minden körülmények között!!! :)
zolee14512-04-2006 12:56:32 // 7567
"De ha úgy kezdesz egy mondatot, hogy "érdekes módon" , akkor abból a sértődöttség és nem az objektivizmus szól. Na ugye! ;)"
oké, nézzük meg alonso esetét úgy ahogy csak te tudod, reálisan: hallgatlak
Inner Circle12-04-2006 12:54:21 // 7566
Nem kell egy tengellyel a pályán lennie.
MS esetében a dolog lehetett szabályos, viszont ugyanabban az évben az USA-ban Barrichellót nem tolták vissza, egy évre rá meg a már említett Alonso-affér volt, úgyhogy vitathatatlanul lejt a pálya MS-nek. Egy sokszoros VB-nek nem kellene ilyenre rászorulni...
Mike.12-04-2006 12:52:34 // 7565
Jaa, Király Kimi ....... a Király Sanyiii után szabadon.:-)))
Mike.12-04-2006 12:50:23 // 7564
Felvezető körben megpörögni azért az ciki. :-)
Amúgy abban a kanyarban is Sumit akarta utánozni, de még ez sem jött be neki. :-)
zolee14512-04-2006 12:49:48 // 7563
oké, értem én, sumákot vissza kell tolni, de mi a helyzet alonsóval??? Őt nem???
Inner Circle12-04-2006 12:49:24 // 7562
Na Massa is feladta a harcot. Eresztenek az új szelepek? :-)
Circuit de Catalunya
Willy12-04-2006 12:48:50 // 7561
Akkor úgy veszem észre ez nekem szólt. :-)
1.Én nem tagadom, hogy nem szeretem Sumit. De a bajának se örülök. Pl amikor eltörte a lábát annak se örültem.
Szerintem az nem kárörvendés, ha egy tehetséges fiatalember megelőzi ugyanazzal a technikával.
2. Azért mert ez Alfa fórum nem kell feltétlenül a Ferrarinak drukkolni.
És még annyit, hogy én csak Sumit nem szeretem, mert nem szimpatikus nekem. Ennek ellenére - mint már jópárszor elmondtam - az eddigi eredményeit elismerem, és jó pilótának tartom.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
367
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?