Forum >> Forma-1
zolee14513-04-2006 14:12:46 // 7660
"így is, hogy egyértelműen csaltak a mislenesek, vissza is estek, még így is szerinte a ferrari csalt, mert vékonyabb volt a gumi."
mesa! Már párszor írtam, de csak a te kedvedért újra leírom: olvasni, értelmezni!
Áruld már el, hogy a hsz-em melyik része győzött meg arról, hogy szerintem a Ferrari csalt a vékonyabb gumival???? Azt mondtam, hogy a Ferrari azért záratta be a kiskaput az FIA-val, mert ők amúgy is a másik irányba indultak el, vagyis valamilyen aerodinamikai megfontolásból vékonyabb első gumikat használtak.
Egyébként ez a dolog eléggé végigkíséri a Ferrari elmult néhány évét, vagyis valaki kitalál valamit, amivel azonnal elkezd kísérletezni a Ferrari is, és ha nem jutnak eredményre akkor betiltatják. Hallottam olyat (nem voltam ott, nem láttam, nem mértem meg) hogy pl a kétpedálos fékrendszerrel is kísérleteztek.
Persze a kétpedálos dolog aztán bebizonyosodott, hogy nem sokat számít, mert utána is ugyanúgy elpicsázták a mezőnyt a Mclarenek. A titok inkább a hosszabb tengelytávban volt, ha vissza tudsz emlékezni (miért gondolom hogy vissza tudnál...?) akkor a Ferrarinak az év közepe felé már volt egy xxl kasztnija is.
mesa13-04-2006 14:09:52 // 7659
Dupasquier says
Bocs.
:DDDDDD
Inner Circle13-04-2006 13:40:42 // 7658
Neked minden érvelés szánalmas, mert nem tudod követni őket.
Mindenesetre ennél szánalmasabbat, mint hogy "ja, tuggyuk, ott vótá' és lemérted centivel ...", nehéz elképzelni. Gondolom te is eddig csupa olyat írtál, amit a saját szemedde láttál... azért szabálytalanok a Michelinek, mert te személy szerint lemérted őket.
Nem, nem én mértem le, hanem a FIA:
"At the end of the day, the one piece of information unknown to the public until now is what cars were found to have an oversized tread width after the Hungarian Grand Prix. Were all Michelin runners sharing the same trait? Was this, indeed, an issue pertaining exactly half of the grid?
"Well, it really depends on the car," Dupasquier says. "In Hungary, we did not check them, all of them, carefully - the FIA did. We've been told [by Charlie Whiting] that particularly the Williams was a bit wider - 276mm - yet the Renault was absolutely within the 270mm. Interestingly, the one car lapping Michael Schumacher was Renault - [Fernando] Alonso's car in Hungary, after the race, has been reported to be within the 270, and he won, lapping Michael! So they'll (Ferrari) have to find another argument [to explain why they lost] because this one (of tread width) doesn't stand!" "
Tudod, ha nem tudsz veszíteni...
mesa13-04-2006 13:23:33 // 7657
Alfonsó a nagy varázsló :DDDDD
mesa13-04-2006 13:21:23 // 7656
ja, tuggyuk, ott vótá' és lemérted centivel ...
hagyjuk, szánalmas érvelés.
mesa13-04-2006 13:17:51 // 7655
így is, hogy egyértelműen csaltak a mislenesek, vissza is estek, még így is szerinte a ferrari csalt, mert vékonyabb volt a gumi.
na ez a szemellenzős, értelmetlen bemószerolás.
és még minket vádolnak elvakult fanatizmussal.
muhahahahaha
Inner Circle13-04-2006 12:30:50 // 7654
Ez egyáltalán nem biztos, sőt: az ellenkezője biztos. A szabályos gumit használhatod szabálytalanul, mint ahogy egy szabályos szárnyat is beállíthatsz szabálytalanul. Az, hogy a Williams hogyan használta a gumijait, nem érinti Alonsót: ő teljesen szabályos gumikkal körözte le Schumachert.
zolee14513-04-2006 12:18:30 // 7653
azért komoly volt a Montoya - Raikkonen féle félkörös párbaj Hockenheimben, aztán jött a visszavágó a Ringen!
Mike.13-04-2006 12:12:36 // 7652
Én nem bontom szét, hogy Alonsoé vagy Montoyáé volt e szélesedő.
Egy biztos az ő álltaluk használt gumik nem voltak teljesen szabályosak.
Inner Circle13-04-2006 12:02:58 // 7651
Nem arról van szó, hogy a gumi szélesedése szabályos volt-e, hanem arról, hoyg egyáltalán nem szélesedett!
Montoyáé pl. igen (a Ringen leszerepelt, mint mindig), Alonsóé nem.
Mike.13-04-2006 11:55:26 // 7650
Hol van az, hogy szabályos volt a gumi?
Igaz, hogy azt sem tudták 100%-osan bebizonyítani, hogy nem az volt, de felettébb gyanús, hogy utána sehol sem voltak a versenyben ezek az gumik.
Satti13-04-2006 11:53:56 // 7649
Nem olvastam most vissza,úgyhogy nem tudom volt-e már szó róla,de a mai blikk-ben olvastam,hogy az egyik svájci újság leleplezte a hírt,miszerint Kimi jövőre MS csapattársaként a Ferrarinál fog versenyezni.
Inner Circle13-04-2006 11:49:52 // 7648
Szerintem próbáljátok meg megemészteni, hogy Alonso szabályos gumikon körözte le Mihályt. Ciki, de így van.
Ezt már ötször leírtam, de rutinosan kikerülitek, mert összedöntené az egyik kedvenc kártyaváratokat :D
Mike.13-04-2006 11:45:59 // 7647
Te így látod, de a szabályok egyértelműen meghatározzák milyen szélességűnek kell lenni a guminak. Itt a FIA elbaszta mert azt nem szabályozta le, hogy a verseny végén is olyan szélesnek kell lenni. Miután ezt pótolták rögtön eltünt az előnyük.:-)
Szó se róla okosan kihasználták a kiskaput, de nehogy azt akard bemagyarázni, hogy ez mind így oké? :-)
Jaa, ha ezt a Ferrari csinálja akkor rögtön támadásba kezdenél!?
zolee14513-04-2006 11:37:04 // 7646
melyik autóban volt vajon az új motor, ami már nincs lefojtva???
:))))
zolee14513-04-2006 11:32:42 // 7645
a Michelinnél addig is szabályos gumit gyártottak! Azért kellett változtatni, mert változtattak a szabályokon, év közben... A Bridgestone is csinálhatott volna "szélesedő" gumit, csak a Ferrari miatt amúgy is keskenyebbet csináltak.
Adott egy szabály, amit az egyik így, a másik meg máshogy használt ki. Amikor kiderült, hogy a Michelin, és az általa támogatott csapatok döntöttek jól akkor a Ferrari elérte az FIA-nál, hogy év közben változtassanak.
zolee14513-04-2006 11:29:26 // 7644
a gumihoz csak annyit, hogy a Ferrari amúgy is keskenyebb első gumit használt, mert szerintük az jó aerodinamikailag. Az egész ügyben az volt a suttyóság, hogy azt mondta a Ferrari, hogy ha nyerik a vb-t akkor minden fasza, de ha veszítenek akkor a gumik miatt megóvják az egész évet...
Mike.13-04-2006 11:18:37 // 7643
Mert kénytelenek voltak az ellenőrzések miatt a Michelinnél szabályos gumit gyártani. :-)
mesa13-04-2006 11:18:25 // 7642
Mert új gumikat kellett szállítania a Michelinnek.
Szerintem ne próbáld meg eljátszani az értetlent. ;)
Inner Circle13-04-2006 11:09:46 // 7641
Hát akkor miért?
mesa13-04-2006 10:45:48 // 7640
helyesebben 1-3.
Szerintem egyébként Monza (szept 14) és Indianapolis (szept 28) sem volt hűvösebb pályán. Suzukára már nem emlékszem (Okt 12) ...
De nem azért táltosodtak meg, mert nem volt már európai forróság! :D
Inner Circle13-04-2006 10:43:13 // 7639
Olyannyira érdekes, hogy nem is igaz :D Három futam volt a Hungaroring után, mindhármat Ferrari nyerte, és egyiken sem volt a második helyezett is Ferrari. (2004 meg ugyebár teljesen más tészta.)
mesa13-04-2006 10:32:14 // 7638
Sőt, onnan kezdve kettős győzelmekkel tértek vissza az addig szenvedő vörösek.
Érdekes :)
Mike.13-04-2006 10:06:54 // 7637
Hogy ma mérik-e azt nem tudom.
Az eset 2003-ban történt és a hungaroringre bukott ki az eset. A FIA évközben hirtelen megváltoztatta az eddigi gyakorlatot és a gumik méretét nemcsak a verseny előtt, hanem utána is megvizsgálta. Innentől eltűnt a Michelint használók nagy előnye és hirtelen a Ferrari ismegtáltosodott és Sumi is megnyerte a már elveszettnek hitt világbajnoki címet.
Inner Circle13-04-2006 10:03:40 // 7636
Mármint a Red Bull? Nem mentek ők olyan rosszul a továbbiakban sem. Szerintem az év közbeni visszaesés annak köszönhető, hogy a fejlesztésben nem bírták a tempót. Az alapvetően jó konstrukciót nem tudták ugyanúgy finomítani, ahogy a többiek, így hátraestek. DC a Red Bullal az elején még mindkét McLarent verte - mikor a két Meki magához tért, automatikusan kettővel hátrébb sorolódott a mezőny. (Ha néhány évet visszanézel, például a Sauber tipikusan olyan istálló volt mindig is, akik év elején frankón mennek, viszont az év közbeni fejlesztési versenyt sosem bírták a nagyokkal szemben.)
Az biztos hogy más csapatok is érintve voltak a botrányban, mivel az üzemanyagtartályokat gyártó és beszállító cég kis idővel korábban közölte minden csapattal (sokan használnak ilyen tartályt), hogy a szabálytalan felhasználásból eredő következményekért nem vállal felelősséget. Állítólag a FIA szólt is a csapatoknak, hogy tud a "kiskapuról" és ne próbálkozzanak, a BAR meg szart rá, és ettől Max Mosley nagyon bepöccent, ezért is hozatták elő a spéci szivattyút Imolában. Tudták, hogy mire vadásznak...
A BAR állítólag azért trükközött, mert a Honda-motor a többinél nagyobb nyomáson kapta a benzint és ehhez több benya kellett a tankban. Miután más nem ment Honda-motorral, szerintem ugyanezt a disznóságot más nem követte el. Igaz hogy ettől még a "benzint ballasztként" trükköt persze alkalmazhatták és akkor ahogy mondod, módosítaniuk kellett az autót a következő futamra.
Inner Circle13-04-2006 09:56:35 // 7635
Nem mérik a gumikat ma sem, és mondom hogy a Renault előnye úgy szűnt meg, hogy addig se szélesedett a gumija - ezt magyarázd meg! :-) Mármint magyarázd meg a szélesedéssel... Mással nem nehéz: elmúltak a tűzforró európai futamok.
Magát a visszaélést nem bizonyították (hiszen akkor kizárták volna őket), de a funkciót megtalálták.
mesa13-04-2006 09:45:25 // 7634
Tegyük hozzá, hogy a duplatankos BAR bukta után két másik gyártó is új tankkal jelentkezett a következő futamon. Hogy kik, azt nem tudjuk.
De érdekes, hogy az addig jól teljesítő Totoya, valamint a Jaguar(?) a későbbiekben nem tudta megismételni addigi jó szereplésüket...
Egyéb tipp, vagy egyetértés van ? :)
Mike.13-04-2006 09:11:30 // 7633
Igaz a helyesbítés, de a lényegen nem változtat. Amiért beírtam az, hogy más csapatok is okoskodnak. (csalnak)
És akkor pontosítsunk a tiedén is! :-))
A McLaren bemutatta a féket amit elfogadtak, de a többi csapat óvása miatt tiltották be. És igaz, Hekinen így is elverte a népet.
A gumi balhé után mérték a verseny után is a kerekeket és rögtön megszűnt az előnyük az ezeket használóknak.
Ebben nem vagyok biztos, de úgy tudom, hogy 1994-ben a Benettonnál nem találták csak sejtették az elektronikai kütyükkel való visszaélést.
Inner Circle13-04-2006 09:06:54 // 7632
Külön kínos, ha igaz, hogy Massa állítólag a régi aeróval ment, Gene meg az újjal, ami big sztep forvárd és mézsör ápdét :-)
Inner Circle13-04-2006 09:00:35 // 7631
Nem teljesen így történt...
- A fékrendszert az idény előtt bemutatták a FIA-nak és hivatalos jóváhagyást kaptak rá. Azért tiltották be, mert a McLaren a komplett mezőnynek kört adott az első futamon (asszem Ausztrália), a másodikon meg csak MS-nek nem (Brazília?). Ha szabálytalan lett volna, akkor a pontokat is elveszik a McLarentől.
- 1999-ben a Ferrari ELSŐ szárnyai nem voltak szabálytalanok, csak az első cikkek szóltak erről, tévesen. A "bargeboard"-okért zárták ki őket, és tegyük hozzá, hogy utána a kizárást visszavonták és a Ferrari így csapat-VB címet szerezhetett.
- 2003 óta sem vizsgálja a FIA a gumik futófelületét a verseny után. A Michelin jó szereplése nem magyarázható a gumik szélesedésével, mert ez csak néhány michelines autónál (így a Williams-nél) fordult elő. A Schumachert leköröző Fernando Alonso autójának abroncsai például a futam után sem voltak szélesebbek.
- A benzintartály stimmel, aláhúznám hogy a benzin ballasztként használata miatt zárták ki a BAR-t, továbbá azért, mert a FIA-ellenőrök szemébe hazudtak az autó futam utáni vizsgálatánál. Ugyanis az üzemanyag eltávolítása után a FIA megkérdezte, hogy van-e még benzin az autóban, erre azt mondták hogy nincs, mire a FIA hozott egy nagyobb szivattyút... Szinte biztos, hogy a BAR-t feldobta valaki, aki tudott a suskusról.
És két komolyabb ügy, amit nem követett retorzió:
- 1994-ben a Benetton elektronikájában elrejtve tiltott rajtautomatikát találtak. A Benetton szerint ez "tesztfunkció, sosem használtuk".
- 2000-ben Mika Hakkinen rendszeresen sokkal jobban rajtolt, mint a vetélytárs Michael Schumacher, és az idény kétharmadánál három tipikusan Schumacher-kedvenc pályán is nyert (Hungaroring, Spa, a harmadik meg ki van zárva, mert nem tudom). A Ferrari ekkor a FIA-tól kérte, hogy értelmezzék a kipörgésgátlóként használható elektronikus eszközöket tiltó szabályt. A FIA értelmezése szerint nem csak elekronikus, hanem más eszközzel sem szabad a túlpörgést megakadályozni. Mindez a monzai futam előtt történt, ahol MS már fölényesen győzött, és az idény további részében a Ferrari már a McLaren fölé nőtt.
A közvélekedés szerint a McLaren differenciálművében mechanikusan akadályozták a kipörgést, és amikor erről le kellett mondaniuk, az autók elvesztették az addigi fölényüket, és több csodarajt sem volt...
Mike.13-04-2006 06:53:39 // 7630
Egy pár adat arra, hogy nem csak a Ferrari sumákol.
1998-ban a McLaren használt különleges fékrendszert. Az autónak külön-külön pedállal lehetett fékezni a jobb illetve a bal oldali fékjeit, ezzel elősegítve a kanyarodást. A FIA a McLaren fékrendszerét szabályellenesnek minősítette.
1999-ben a Ferrarik a szárnyakkal próbáltak jogosulatlan előnyt szerezni.
FIA-ellenőrök a maranellóiak oldalsó és első légterelőit találták szabályellenesnek és a futam után Eddie Irvine-t és Schumachert is kizárták.
2003-ban a Michelin-t meszelték el az FIA részéről, mert a vetélytárs Bridgestone rájött, hogy a franciák gumijai a futam előtt ugyan szabályosak, de a futam közben "megnyúlnak" és ezáltal nagyobb felületen tapadnak. A Michelin csupán azt a kiskaput használta ki, hogy a gumik futófelületét csupán a verseny előtt mérték le, utána nem. A FIA évközben hirtelen megváltoztatta az eddigi gyakorlatot és a gumik méretét nemcsak a verseny előtt, hanem utána is megvizsgálja.
Tavaly a BAR autók benzintartálya nem felelt meg az előírásoknak. Button autójában a San Marinói Nagydíj után két rejtett üzemanyagcellát találtak a tankon belül, és a vád szerint az azokban lévő üzemanyagot ballasztként használta a csapat. A FIA megfosztotta a pontjaiktól, és nem indulhatnak a következő két futamon.
someq-14713-04-2006 00:25:54 // 7629
ezek tények!! nem lehet velük vitatkozni!!! De ....
Whiteskull13-04-2006 00:22:32 // 7628
Ezt helyettem is mondtad. :)))
Xixo13-04-2006 00:21:06 // 7627
Hidd el, hogy sokan csak a Ferrari feltámasztása miatt szeretik. Mert szerintem az is egy vitathatatlan tény, hogy volt némi köze hozzá.
A tienegynehány év is egy tény, ezt sem éri ám meg mindenki az F1ben. Ez is csak őt dícséri...
De a lényeg, hogy felőlem ülhet bárki a Ferrariban, akkor is nekik fogok szorítani!!! :-)))
someq-14713-04-2006 00:09:00 // 7626
tisztában vagyok vele!!! és én nem is az eredményei miatt szerettem őket!!!!
Igen igazad van de az sem volt egy világverő korszak!!:-(
mesa12-04-2006 23:57:20 // 7625
Imádom a Ferrarit amikor még Berger és Alesi volt a két pilóta
... akkor épp egyik mélypontján volt a maranelloi gárda, már annak is örültek, ha Berger vagy Alesi egyedüliként célba tudott érni!
Akkor annál a Prostos Manselles korszak is jobb !
mesa12-04-2006 23:51:06 // 7624
De hová tűnt Sumáker ? :)
zolee14512-04-2006 21:22:32 // 7623
Mike.12-04-2006 19:51:43 // 7622
Kizártnak tartom, hogy másik csapatban versenyezne. :-)
Mike.12-04-2006 19:50:04 // 7621
Amikor Berger és Alesi volt ott akkor is a Ferrari volt a kedvencem, de akkor a futottak még katregóriába tartoztak.
Amióta Sumi és a vele együtt érkező szakemberek megérkeztek akkor kezdett haladni a szekér.
Ha jön Kimi akkor is a Ferrari lesz nekem a sztár csapat, de nem biztos, hogy ő egyedül jó lesz.
Mi van a elmegy az összes főnők a csapattól? Akkor jó pár év amire újra összerakják a nyerő gépet.
Satti12-04-2006 19:20:04 // 7620
Nagyon sok a találgatás mindenhol,Én is olvasok mindenfélét,de ,hogy pontosan mi lesz az csak év vége felé fog kiderűlni,vagy még akkor sem.A redbull-MS párosításról már hallottam,nem tudom van-e valóságalapja,mindenesetre ott anyagi problémák nem lesznek,szinte minden lényeges sportban benne van a redbull/wtcc,motogp,airrace,extrémsportok,stb./
someq-14712-04-2006 19:13:03 // 7619
szerintem sumák még marad jövőre is!!!! sőt szerintem kimi is!!!!
Az a baj ha sumák lelép akkor nagyon sokan lépnek vele!!!! Mert SZVSZ még sumák levezetés gyanánt beül egy évre a bikákhoz!!!! és azért valjuk be nagyon tudatosan építík a csapatot a bikáknál!!! És 2 év múlva igen is reális közelségbe fog kerülni nekik a futamgyőzelem
Satti12-04-2006 19:08:50 // 7618
Az sztem is jó lehetne,ha Kimi beülne a gépbe,csak a technika is jó legyen,akkor Alonso felkötheti a gatyót.
someq-14712-04-2006 19:05:25 // 7617
:-)))
Imádom a Ferrarit amikor még Berger és Alesi volt a két pilóta húúúú na akkor csak Ők léteztek!!! De mióta ott van sumák egy picit megváltozott minden!!!! de talán előbb utóbb elkeveredik és jön helyette egy fiatal pl Kimi:-)))
És ismét itt a .......:-)
zolee14512-04-2006 19:03:32 // 7616
nekem a ferrarival mint f1 csapat is van bajom, sumákkal együtt. Túl soknak találom a kivételezést.
a Ferrarival mint márkával nincs bajom, sőt! (599)
Satti12-04-2006 19:00:00 // 7615
Nehéz dió ez,mert nekem pl.a Ferrarival nincs bajom,de MS-t nem bírom.
someq-14712-04-2006 18:53:10 // 7614
vagy mindenkinek:-))))))
Tom1212-04-2006 18:50:17 // 7613
Én próbálok "középen" maradni...:-)))
Satti12-04-2006 18:41:08 // 7612
Visszaolvastam ezt a rengeteg délutáni szócsatát,amiből csak az jön le sztem,hogy vannak a fanatikus Schumi rajongók,akik,szerint bármit csinál,mégha szabálytalant is vagy hibázik,akkor is Ő az isten,mindenki más aki mást gondol,vagy mond vagy tesz akár a forma1 többi résztvevője ,az hülye,csak MS-nek lehet igaza.A másik oldal meg nyílvánvalóan utálja mint a sz.rt,a sok eléggé vitatható dolga miatt,az eredményeket,csúcsbeállításokat,meg hasonlítgatásokat,meg sztem nem kell nagyon emlegetni,hiszen sok dolog a hosszú idő/15év/ miatt jött többek között ossze.Így kívűlről nézve ,így fest a dolog,mindenki tépheti a száját itt,vagy bőszen csépelheti a billentyűket,szidhatja egymást,senkinek nincs igaza.
Mike.12-04-2006 18:16:36 // 7611
Pofozkodott?......Igen!
Bunkóság volt?.....Igen!
Akkor mit akarsz még itt bizonygatni? Ettöl egyszerübb nincs, ezt kár magyarázni. :-)))
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
460
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?