Forum >> Forma-1

Stee14614-05-2005 06:59:17 // 1007
Szerintem nem az öreg Enzo által összehozott legendával van a gond, azt mindenki csodálja. A szakik is elismerést érdemelnek azért hogy kihozták a Ferkát a mélyvízből. Nekem is inkább azzal van bajom hogy az utóbbi néhány éveben túl nagy a Ferka és MS "hátszele" az F1-ben. Szó szerint nem csalásról van szó, hanem arról a sok apró részrehajlásról, trükközésről (amiket Inner Circle is említett) ami adott esetben egy világbajnoki címet is eldönthet. MS nagy vagányan fürdik a legendás legyőzhetelen figura szerepében holott, ehhez elég sok olyan dolog kellett ami súrolja a sportszerűség alsó határát. Úgy néz ki mintha ő lenne a történelem legjobb F1 pilótája, ezzel maga mögött hagyva a nagy legendákat Fangio, Mansel, Piquet, Senna, Prost stb... Pedig szó sincs erről, ezek a régi legendák még igazi küzdelem, versenyzés és kockáztatás árán lettek bajnokok. MS pedig maximum a "hátszélnek" a jó kocsinak és a "boxból előzéses taktikai" versenyzésnek köszönheti a győzelmeket. Csak az a baj, hogy húsz év mulva senki nem fog emlékezni ezekre a trükközésekre és MS majd bevonul a sportörténelembe mint az F1 koronázatlan királya. :((( Részemről akkor lesznek újra igazán érdekesek a futamok ha MS lelép, jön helyette egy forrófejű fiatal pilóta és legalább egy csapat lesz a mezőnyben aki egyáltalán tud versenyezni a Ferkával. Akkor tényleg lenne értelme a Ferrarinak drukkolni.
Tom1213-05-2005 22:28:22 // 1006
Sajnos mással is kell foglalkoznom, mint, hogy ki, kinek, mikor tett keresztbe a F1-ben, de azért a többi csapatot se kell félteni...:) Egyébként csodállak, hogy ennyi adatot tudsz egyszerre "előkapni a szerves HDDd-ről" csak így. Csak 1 -2 megjegyzés, mielőtt újra jön a lehengerlés... Persze, hogy van szava a Ferrarinak a F1-ben, hiszen az elejétől ott vannak. Még szép, hogy nem a Jordan, vagy Bar /vagy más/ szeretne "beleszólni" a dolgokba. Ennyit minden "öreg kutya" megenged magának az élet bármely területén. Arról, hogy pont Ferrarival akarta kilökni Villeneuve-t a Schumacher, arról nem az autó tehet. Lehet, hogy a McLaren fékrendszerét jobban átnézték a FIA-sok és rájöttek, hogy tényleg nem egészen szabályos - na jó ezt csak azért írtam, mert annyira biztos, mint az, amit "dobtak" a hírekben a nagyközönségnek. Vagy csak én nem hiszek már minden hírnek? Ki tudhatja közülünk, milyen megegyezés született a színfalak mögött és valójában mi is volt azokkal a fékekkel. Valahogy megáll azóta is minden autó:)) Irvine esete is nnnnnaaaaagggggyyyyyyoooonnnn vitatható. Az tény, hogy jó versenyző volt, de most megint lehetne oldalakat írni róla, meg végig nézni azt az évet, minden egyes előzést, gumicserét, meg hasonlókat elemezni... Schumacher volt az 1-es versenyző, ő a 2-es, mert ő nem VB-ként jött oda, ilyen egyszerű. Ez is mindenhol így lett volna. Barrichelloról. Igaz, voltak gyönyörű versenyei, de az kevés egy VB megnyeréséhez. Azért azt nem mondták neki, hány mp-el maradjon le, de sokszor elég távolról "egyengeti" MS karrierjét:) Az, hogy Ausztriában olyan látványosan a verseny végén előre engedte MS-t, az tényleg a F1 egyi "szégyenfoltja", de azt "valaki" eldöntötte, nem az autó, vagy a versenyzők tehetnek róla... Jean Todt hiába jelentené ki, kivel akar VB-t nyerni, ha nem lennének meg a feltételek /jó autó, jó versenyző/, legfeljebb jót mosolyognának rajta... "Aki azt hiszi, hogy Rubens megnyerheti a VB-t, az rossz csatornán nézi a TV-t." - lehet, hogy éppen a fent említettekre értette ezt Montezemolo. Hoppá, már így is elég hosszúra sikerült megint. A lényeg az, amit már az elején is leírtam valahol. Szerintem akkor sem kis dolog, amit az öreg Enzo összehozott és én lennék a világ legboldogabb embere, ha az én cégem is "legalább" ennyire vinné. Vagy nem az olasz maffiának köszönheti csak azt is??? Vannak róla elég GYANÚS napszemüveges felvételek:DDD - "és ebben nincsenek benne a Ferrari "politikai" húzásai..." - csak erre gondoltam:) Másik csapatot nem keresek, akiről ennyi "rosszat" össze lehet hordani, mert az "igazságtalan" lenne, mivel ők később szálltak a F1-be. Mit is írhatnák még ide... ...van egy ötletem, írjunk könyvet a témáról, ja nem, mert akkor mi is lesüllyednénk a Ferrari szintjére, mert így keresnénk pénzt "mások káran".:) Ja, még valami. Azt, hogy "megabrutálistencsászármindenkitalázó" sosem mondtam a Ferrarira, bizony hosszú éveken át nem jöttek össze a dolgok nekik, sőt voltak évek, mikor kimondottan élő halott volt az autó de azért azt elismerheted, hogy "onnan" visszahozni egy márkát a csúcsra, nem semmi teljesítmény, meg munka. Meg azért sem "istenítem", mert az is csak egy tárgy, igaz legalább egyet szeretnék a garázsomban tudni:)
BF15613-05-2005 14:45:44 // 1005
Ez érdekes. Tavaly még a rallyeban akarta folytatni.
Viktor8513-05-2005 14:09:30 // 1004
Inner Circle13-05-2005 13:59:14 // 1003
Először is nem támadom elszántan a Ferrarit; de itt a Ferrari a szent tehén, és ha valaki csak azt mondja hogy a Ferrari király, nem azt hogy a Ferrari megabrutálistencsászármindenkitalázó, az már önmagában elszánt, aljas támadásnak látszik :DDD Például itt az az alapállás, hogy a Ferrari nem csinálhat rossz autót és ha mégis ócska lett, akkor az a gumi, a szabályok vagy a garabonciás deákok hibája, mindenkié csak a Ferrarié nem - na, ehhez én nem adom a nevemet :-) "Ezért mondjuk nem egészen értem, honnan tudod, hogy az "átgázolós" személet pont a Ferrarira jellemző. Ők csaltak idáig a legtöbbet? Jó, jó, tudom, ne folytasd, hogy igen, de nem tudták bizonyítani, stb., stb... Mert hivatalosan nem ők." Nem csak csalásról van szó, sőt elsősorban nem arról. Arról, hogy kímélet nélkül átgázolnak mindenki máson és ezért nincs az a befolyás amit latba ne vetnének, nincs az az erkölcs és sportszerűség amit lábbal ne tipornának. De nézzük csak az utóbbi néhány évet. - 1996: A Ferrari fenyegetőzik, hogy ha nem lesznek VB-k, kiszállnak az F1-ből. Ekkor még sokan legyintenek, hogy na és akkor mi van, de nézzük csak tovább. - 1997: Schumacher megpróbálja kilökni Villeneuve-öt, a büntetése nevetséges. - 1998: A McLaren fékrendszere a FIA állásfoglalása szerint legális. Néhány versenyen nagy előnnyel nyernek a Ferrari előtt, erre a fékrendszert betiltják. - 1999: A Ferrarit diszkvalifikálják Sepangban. Ecclestone egyből kijelenti, hogy a VB-nek Suzukában kell eldőlnie. A Ferrarit felmentik. (Nemrégen hogy is volt ez a BAR-ral? A FIA óvta meg a stewardok felmentő határozatát...) - Irvine hajszálra áll a VB-címtől. Jean Todt kijelenti, hogy ő Schumacherrel akar VB-t nyerni. (Ennyit a csapathoz való hűségről.) - Mellesleg Irvine azért nem lehetett VB, mert az évad elején, amikor még semmi nem volt lejátszva, pontot engedett át Schumachernek. - 2000: Barrichello az évad egyik legjobb futamán zseniális vezetéssel győz és megmenti Schumachert attól hogy elveszítse a vezető helyét, sőt ő maga is egész jó helyre kerül a bajnokságban. A McLaren pilótái, Coulthard és Hakkinen a vállukra emelik a dobogón, mindenki gratulál neki. Luca di Montezemelo így nyilatkozik: "Aki azt hiszi, hogy Rubens megnyerheti a VB-t, az rossz csatornán nézi a TV-t." Sportszerűség... - 2001: Schumacher és Coulthard holtversenyben állnak az élen az imolai futam után, ekkor engedélyezik a TC-t és a McLarenek sorra rohadnak le a pályán. Ausztriára Schumacher verhetetlen lesz. A versenyt Coulthard nyeri, az utolsó körben Barrichello félrehúzódik Schumacher elől. Botrány. - 2002: A Ferrari autója verhetetlen. Éppen Ausztriában mégis ugyanez ismétlődik meg, ezúttal az 1-2 helyen. A Ferrari büntetése még csak jelképesnek sem mondható. - Montoya és Schumacher Sepangban ütköznek. Montoya 10 mp büntetést kap, bár még Schumacher szerint sem vétkes. - 2003: A Ferrari Bridgestone abroncsainak nyáron esélye sincs a Michelinek ellen, Alonso a Hungaroringen lekörözi Schumachert. A Ferrari ekkor balhét csinál, új szabályértelmezést csikar ki és azzal vádolja a michelineseket, hogy a gumik szabálytalanok és csalással szereztek előnyt, holott Alonso gumijai még az újraértelmezett szabályoknak is megfelelnek. A Ferrari ezek után úgy nyilatkozik, hogy ha övék lesz a VB-cím, akkor nem óvják meg az eddigi futamokat, ha viszont a pályán vesztenek, akkor óvni fognak. Ebből az epizódból látszik legjobban, hogy mennyire szereti a Ferrari a tiszta versenyt: ha ők győznek, akkor nincs kifogásuk a csalás ellen? - Schumachert a pályamunkások tolják vissza a pályára. Ugyanebben az évben Barrichellot, 2004-ben Alonsót nem tolják vissza hasonló helyzetben. - Montoya az USA-ban Barrichellóval ütközik. A helyzet gyakorlatilag ugyanaz, mint tavaly Sepangban, csak fordítva. Ám most is Montoya kap büntetést, és ezzel elveszti esélyét a VB-címre. Csak ami hirtelen az eszembe jutott. Szóval a Ferrari csapat kétségkívül iszonyatosan hatékony, győzelemre termett formáció. De a becsület, sportszerűség, igazságosság stb. olyan fogalmak, amik ezzel nem férnek össze, és ezt szóvá is fogom tenni a jövőben is. Ha nem értesz egyet, válassz egy másik csapatot akiről ugyanennyit össze lehet hordani... (És ebben a felsorolásban még nincsenek benne a Ferrari "politikai" húzásai, amikor nyíltan vagy leplezve hátbaszúrta a többi csapatot.)
Tom1210-05-2005 13:07:27 // 1002
Pontosan azért írtam ezt: "Na, de ezt úgysem mi fogjuk itt eldönteni" tegnap a hozzászólásom végére, mert lehetne erről 10000 soros hozzászólásokat is írni, de minek? F 1 történelmi adatokat sorolni, meg érveket felhozni szünet nélkül felesleges, mert akit érdekel, úgy is tudja, akit meg nem, az meg el se olvassa. Te sem, meg én sem /sajnos/ nem élünk közvetlenül a F1-ben. A hírek, meg a történelem az egy dolog, a másik meg, hogy egy Ferrari, vagy McLaren, vagy más csapat "cégi" gyűlésein miről van szó és miről hogyan döntenek, az meg a másik. Azt csak pár ember tudja, aki a "tűznél van". Ezért mondjuk nem egészen értem, honnan tudod, hogy az "átgázolós" személet pont a Ferrarira jellemző. Ők csaltak idáig a legtöbbet? Jó, jó, tudom, ne folytasd, hogy igen, de nem tudták bizonyítani, stb., stb... Mert hivatalosan nem ők. Ami a házasságkötő termet illeti: Bizony sokan jobban átgondolhatnák azt is, mit mondanak, nem csak "hirtelen felindulásból" igen, aztán majd valami lesz...:-) ...és még többen vannak azok, akik már rég megbánták, hogy nem inkább Pitagorasz tételét mondták akkor:DDD Persze tisztelet a kivételnek! WTCC: ...és nem jó így a WTCC? Legalább van kit szidni, ha nem mennek jól a dolgok és nincs egymásra mutogatás:-))) A BMW jó sokat gondolkodik rajta. Már a 4 hengeres Brabham óta, nem mintha sürgetném, csak mondom. A "régi szép időknek" az tett be, mikor jöttek a NAGY szponzorok és vége lett a kisebb /gyári/ csapatoknak, mert nem bírták anyagilag. Szerinted nem lennének érdekesebb versenyek? Arra a Concorde-i szerződésre nem emlékszem egészen pontosan. Hogy is volt az? Még mindig fizetnének a Ferrarinak? Azért , hogy legyen piros autó is a mezőnyben, vagy meg ne előzze őket? /Na, jó ez csak vicc volt/ Kérdezhetek valamit? Te kinek szurkolsz, hogy ilyen elszántan támadod a Ferrarit?
zolee14510-05-2005 12:59:43 // 1001
néztem tavaly f1-et! a M (Michelin) mindig jobb állapotban volt mikor lecserélték mint a B (Bridgestone), ebből az következik, hogy a M jobban bírja a nagyobb meleget. Ez 15-20 kör alatt nem jön ki annyira mint mondjuk 60-70 kör alatt. A Ferrari folyamatosan kompromisszumra kényszerül, mert vagy lassú (nincs tapadás) vagy elfogy a gumi. Ezért mondom, hogy tavaly tudták kompenzálni a B gyengélkedését, mert lehetett rövidebb távokra osztani a futamot, és olyan gumit tudtak feltenni ami tapadt. Ha megfigyeled azt a 15-20 kört most is bírja a gumi, és ha egy fokozattal lágyabbat választanak most is ment volna Kimivel, mert már az időmérőn sem ott végzett volna ahol...csak most a teljes futamra kell gondolni. Oké, szerinted akkor a M-es pilóták is mást választanak, de ez a gumi-dolog csak szélsőséges helyzetekben jön ki ennyire. Nekik nincs annyival jobban kopó-jobban tapadó gumijuk hogy tavaly a rövid távokon is kijött volna ez a különbség. szerintem... amúgy meg csak találgatunk, az igazság odaát van:)
Inner Circle10-05-2005 12:48:17 // 1000
"szerintem a Ferrari eddig annyival jobb volt a többieknél, hogy kompenzálni tudta a gumi gyengeségét," Tényleg nem nézte senki a tavalyi idényt? :D Mikor az első körbenegy michelines, teszem azt egy BAR kb. 1mp-t adott Mihálynak, aztán két körrel később úgy otthagyták, mint Szent Pál az oláhokat... Most mondjuk 1 mp-t kapnak a Ferrarik körönként. Tehát a schumanoid álláspont: 2005: a Ferrari 2mp-vel gyorsabb a mezőnynél, csak a gumi lehúzza 2004 első kör: a mezőny élmenője 1 mp-vel gyorsabb a Ferrarinál, tehát a Michelin körönként 3mp-vel jobb (1 + idei 2 mp) Úristen, ti tényleg elhiszitek hogy 3mp-vel gyorsabb CSAK AZ AUTÓ a többinél??? Emlékszik valaki a komplett Forma-1 történetéből olyanra, hogy a két legjobb csapat autói között azonos gumikon ennyi különbség volt??? Ilyen még a McLaren-Honda és a Williams-Renault éveiben sem volt. "Imolában láttuk, hogy amikor nincs nagyon meleg a Ferrari 1,5-2 mp-t ráver a mezőnyre, és ha lehetne gumit cserélni ez a melegebb pályákon is így lenne," Ez már nagyon "ha a nagyinak kereke lenne" történet; ha lehetne gumit cserélni akkor a többiek se olyan gumival mennének ami végig kibírja, nem? :D
zolee14510-05-2005 11:58:30 // 999
szerintem a Ferrari eddig annyival jobb volt a többieknél, hogy kompenzálni tudta a gumi gyengeségét, ráadásul sztem az sem véletlen, hogy MS mindig sok kerékcserével ment. Az a Bridgestone ami tapad nem tart sokáig, ami sokáig tart nem tapad, és ez az 1 gumi/verseny szabály miatt most nagyon kijön. Imolában láttuk, hogy amikor nincs nagyon meleg a Ferrari 1,5-2 mp-t ráver a mezőnyre, és ha lehetne gumit cserélni ez a melegebb pályákon is így lenne, de most kompromisszum van: MS jól ment, 2 defekt...RB végigbírta...de minek:) ez van, vennei kell a Ferrarira egy garnitúra Matadort, vagy Barumot, és akkor megint győzni fog.
Inner Circle10-05-2005 11:50:48 // 998
Kissé szemellenzős vagy...
Inner Circle10-05-2005 11:50:07 // 997
"Tapossunk el mindenkit, legyünk elsők midegy milyen áron és a végén akkor alszunk nyugodtan, ha jól átvágtuk a világot... Érdekes szemlélet." Ez, kérlek, PONTOSAN a Ferrari szemlélete. "Sajnos, ma már ott tartunk, hogy ha valaki "igazságos versenyről" beszél, azt vagy nem értik, vagy hülyének nézik." Persze, ha abszolút oda nem illő helyen dobja be valaki, akkor hülyének nézik. Mintha a házasságkötő teremben "Igen" vagy "Nem" helyett a Pitagorasz-tételt mondod be, akkor hülyének néznek :DDD A Forma-1 annyiból igazságos, hogy elvileg mindenkire ugyanazok a szabályok vonatkoznak. De hogy autógyáranként kéne egy autót építeni?... Ez egyszerűen szólva tiszta hülyeség. Erre ott van pl. a WTCC. "A Toyota is csinált magának autót és azzal versenyeznek, sőt egyre jobban. Ezt nem tudná megcsinálni egy olyan cég, mint a Mercedes, vagy a BMW ?" A BMW speciel gondolkozik ezen, de a Forma-1 az elmúlt negyven évben nem AUTÓGYÁRAK hanem CSAPATOK versenye volt. Régen volt Alfa Romeo, Ferrari, Maserati és társaik, de ennek a korszaknak már azelőtt vége volt hogy mi megszülettünk volna :-) A Forma-1-ben CSAPATOK indulnak, évtizedek óta ott van a McLaren (többek közt Ford, Peugeot, Honda és Porsche motorokkal), a Williams (Honda, Renault, BMW) és persze a Ferrari, aki valóban maga csinálja az egészet. (Ha már igazságos versenynél tartunk: az mennyiben igazságos, hogy a Ferrarinak MINDEN MÁS CSAPAT fizet évente egy bizonyos összeget, beleértve a Minardit is? Biztosan a sokszoros VB-nek van szüksége arra, hogy a többiek szponzorálják a Concorde-i szerződés értelmében?) De a motorgyártók másodlagosak és még véletlenül sem egy-egy nagy autógyártónak kell adnia az autókat, olyannyira hogy pl. a Cosworth autókat nem is gyárt, csak motorokat! 20 éve olyan is volt, hogy a Ferrarin kívül csak Ford motorok voltak az F1-ben. Úgyhogy az ilyen fajta "igazságos verseny" egy szép gondolat, de ne keverd össze az F1-gyel. Van ilyen, de máshol és azt máshogy hívják :-)
Tom1209-05-2005 21:21:03 // 996
Még valami. A versenyzésről. A versenyzés pedig a sportszerűséről, a sportszerűség meg az egyenlő esélyekről, de miért lenne pont itt igazság... Vagy szerinted miről kéne, hogy szóljon? Tapossunk el mindenkit, legyünk elsők midegy milyen áron és a végén akkor alszunk nyugodtan, ha jól átvágtuk a világot... Érdekes szemlélet. Sajnos, ma már ott tartunk, hogy ha valaki "igazságos versenyről" beszél, azt vagy nem értik, vagy hülyének nézik. Egyébként már van külön étrendjük a pilótáknak, ezt a javaslatodat már "ellopták";-) Azt hiszem, leragadtál annál az egy szónál, hogy "igazságos" de a lényeg nem az volt, az csak egy kérdés volt. A Toyota is csinált magának autót és azzal versenyeznek, sőt egyre jobban. Ezt nem tudná megcsinálni egy olyan cég, mint a Mercedes, vagy a BMW ? Na, de ezt úgysem mi fogjuk itt eldönteni...:-)
explosive09-05-2005 17:48:12 // 995
Végre lesz munkahelye a helyieknek!
Robi09-05-2005 16:44:59 // 994
Továbbra is fenntartom a véleményem, miszerint a jó eredmények nem a Bridgestone-nak, hanem a Ferrarinak voltak köszönhetőek. És azt is, hogy a Michelin mind tavaly, mind idén jobban teljesített a Bridgestone-nál. De reményeim szerint előbb-utóbb kirúgja végre a Bridgestone-t a Ferrari, és akkor kiderül, hogy mennyivel jobb a Michelin.
Inner Circle09-05-2005 16:12:50 // 993
"A gumikopást nem a leszorítóerő, vagy a függőleges irányú terhelés okozza, hanem a vízszintes irányú erők. " Igazad van, az IS. De az általam írtak is. "Tavaly nézted a Forma-1-et? Figyelted, hogy mindig az első kettő (Ferrari) és az utolsó kettő autó volt Bridgestone-os?" Nem figyeltem, mert nem így volt :-) A Jordan és a Minardi nem vehetők komolyan, mint csapatok. De még ha jó csapatok is lennének, van még két ok: 1. a Bridgestone CSAK a Ferrarira fejleszt, ezért hagyta őket ott a McLaren 2. a Minardikon nem ugyanolyan gumik voltak, mint a Ferrarikon. Paul Stoddart, a Minardi csapatfőnöke mondta, hogy a Ferrari gumija számukra is elérhető lenne, ha ki tudnák fizetni! Ezenkívül a Sauber tavaly még Bridgestone-okon ment, olykor nem is rosszul. (Az, hogy idén váltottak, nem feltétlenül azt jelenti, hogy tavaly a Bridge rossz volt, hiszen a Ferrari motorokat is le akarták cserélni MÁR TAVALY, pedig azok VB motorok voltak.) "Már akkor se tudott gumit csinálni a Bridgestone. Na jó, mondjuk úgy, hogy már akkor is le volt maradva a Michelin-hez képest." Ez olyannyira nem igaz, hogy az időmérőkön ugyan a Michelinek taroltak, de a versenyen a Ferrarik szinte azonnal megelőzték az előttük menőket. A Michelinek egy körben nagyon jók voltak és utána rohamosan vesztettek a teljesítményükből, a Bridgestone konzisztensen teljesített az egész futamon. Pierre Düskakárki, a Michelin sportigazgatója ugyan széltében-hosszában hangoztatta hogy a Michelinek a VB ismert lefolyása ellenére is jobbak a japán gumiknál, de ezt valószínűleg ő maga sem gondolta komolyan. Ehhez a Ferrarinak olyan irreálisan jobbnak kellett volna lennie a mezőnynél, amit 1. még a legelfogultabb rajongó sem hihet el 2. még hihetetlenebbé tenné az idei visszaesésüket. Ahogy írtam, a Bridge kizárólag a Ferrarira fejlesztett, amitől a Ferrari egy darabig tarolt. Ám ezért sorozatban otthagyta a McLaren, a BAR és a Sauber, és hosszabb távon ennyi tesztről képtelenség lemondani úgy, hogy a konkurrencia ne kerüljön előnybe. A kezdeti előny (csak nekik fejlesztett gumi) után itt a feketeleves (elavult gumi), de már így is többet facsartak ki belőle, mint amennyit vártam. És persze a saját gumi egyszer-egyszer még a michelinesek "közgumija" fölé kerekedhet.
Inner Circle09-05-2005 16:00:23 // 992
"Akkor lenne igazságos, nem? " IGAZSÁGOS??? Hát ez meg hogy jutott az eszedbe? :D További javaslataim: - minden csapat központjának ugyanolyan messze kell esnie a különböző tesztpályáktól - fejvesztés terhe mellett nem térhetnek el az előre megszabott fejlesztési pénzektől; ha többet akarnak, spóroljanak, ha meg kevesebbet, akkor szórják el valami baromságra - a csapatok mögött álló autógyárak gazdasági helyzete ugyanolyan állapotba hozandó, akár nagyszabású világgazdasági újrarendeződés árán is - a rajongók száma áttérítéssel beállítandó úgy, hogy mindenkinek ugyanannyian drukkoljanak; ha ez nem sikeres, klónozás és láncfűrészes népességszabályzás is engedélyezett - a pilóták étrendjét egy FIA központi szakács főzze és lepecsételt dobozokban szállítsák ki mindenkinek, más étel fogyasztása tilos - szakértői testület felügyelje a pilóták szexuális életét és ügyeljen rá, hogy a verseny napján a rajt előtt félórával garantáltan ugyanannyira kielégült állapotban üljenek autóba - még valami? :DDD Ez nem az igazságosságról szól...
Robi09-05-2005 15:22:39 // 991
A gumikopást nem a leszorítóerő, vagy a függőleges irányú terhelés okozza, hanem a vízszintes irányú erők. Egyébként tényleg nem csak a gumigyártón múlik a gumi kopása. "Annak hogy csak a japók felejtettek el gumit csinálni, kb. annyi a valószínűsége, mint hogy a Ferrari felejtett el autót építeni." Ez így nem igaz. Tavaly nézted a Forma-1-et? Figyelted, hogy mindig az első kettő (Ferrari) és az utolsó kettő autó volt Bridgestone-os? Már akkor se tudott gumit csinálni a Bridgestone. Na jó, mondjuk úgy, hogy már akkor is le volt maradva a Michelin-hez képest. És ez csak tovább romlott. Tavaly még annyival jobb volt a Ferka a többieknél, hogy még a szar gumi ellenére is végigverte a mezőnyt. Sajnos idén már nincs meg az a fölényes technikai előny, ráadásul a Bridgestone csúnyán lemaradt a konkurenciához képest. Így nem csoda, hogy nem tud érvényesülni a Ferrari.
Azmo09-05-2005 15:09:17 // 990
Másik kedvenc nyilatkozatom tegnap a nagyokos Alonso-tól jött.....hát hogy nem fair, hogy a Ferrari ennyit tesztelhez.......mi a tököm van már? Most akkor az legyen mint az ETCCben, hogy az Alfák nagyon mennek ezé találjunk remek súlytöblet szabályt? Könyörgöm, tíltja valaki a Renaultnak, hogy teszteljen? Hogy lehet ilyen baromságot mondani???? Ez az egész új szabályrendszer a Ferrari miatt van kitalálva, mert nehogy már unalmas legyen az F1....remek, persze, én megértem azokat is, de akkor a Ferrarival szemben mégis ki az aki fair??? Senki!
Tom1209-05-2005 14:56:55 // 989
Igen, most nézem, hogy azt nem írtam, hogy második lett, így van, de szerintem az a második hely annyi jó versenyző közül olyan terepen, ami a rally versenyzőknek jobban ül, nem semmi eredmény. "Todt, Brawn, Byrne, Schumacher és a többiek" - alkalmazottak. ...ha lehet így fogalmazni. Egy üres csarnokban ők sem tudnának sokat kezdeni a tehetségükkel. Mauro Forghieri is "digó" volt és tudott VB győztes motorokat tervezni, Agip olajjal...:-) Most nem is a "digóság" volt a lényeg, hanem az, hogy miért nem tud egy olyan gyár, mint a Merc. /vagy a BMW/ összehozni egy tényleg saját autót? Akkor lenne igazságos, nem? Ahhoz, hogy megvegsz egy jól menő csapatot, ad nekik egy bivaly erős motort, nem kell sok fantázia, csak pénz. /Na, jó hivatalosan nem vette meg, de a lényeg ua./ Ennyi erővel lehetne a Ferrari is Fiat, mert onnan jöna "táp" nagyobbik része. ...de erről vitatkozhatnánk jövő ilyenkorig...:-)) Sajnos ez van. Minden területen a pénz lett a legnagyobb úr. Kár volt kitalálni.:-)) ...akkor most lehet, hogy jobb versenyek lennének, szívből jönne minden:-)
Inner Circle09-05-2005 14:31:44 // 988
Pontosabban a gumi-autó pároson. Nézd meg a Michelint és a spanyol futamon a középcsapattá süllyedt Williams-t meg a szárnyaló McLarent (azért ezt a kettőt mondom, mert a stílusuk, felépítésük és anyagi lehetőségeik hasonlóak). Tavaly és tavalyelőtt is látható volt, hogy ugyanazt a gumit az egyik autó kímélte, a másik pedig "megette". (Ennek a rossz aerodinamikától a rosszul beállított kipörgésgátlóig számos oka lehet; állítólag a 2003-as Williamsnak igen jó volt a traction control-ja, nem radírozta a gumit gyorsításkor és ezért taroltak év közben, még a többi michelineshez képest is.) Sőt, idén a McLaren fő baja Imoláig az volt, hogy TÚLSÁGOSAN KÍMÉLTE a gumikat! Nem koptak el eléggé a gumik az időmérőre, nem volt elég jó a tapadásuk, ezért rosszul szerepeltek. A futamon meg már hiába kopott be, elvesztek a mezőnyben és nem harcolhattak dobogóért. A McLaren puhább gumikat kért, nem tudom hogy megkapta-e, de láthatóan megoldották a problémát. Aerodinamikailag a McLaren jelenleg mérföldekkel veri a mezőnyt (igaz, volt már idén defektjük, de ennek a gumikopáson kívül más oka is lehet). Nem vagyok profi, de azok azt mondják, hogy a McLaren orra nem kelt örvényeket, a levegő simán jön hátra, az autó hasítja a levegőt, nem pedig csak tolja maga előtt. Ennek biztos rengeteg előnye van, de az biztos, hogy kisebb légellenállás = kisebb gumikopás. A Ferrarit nehéz megítélni, mert nincs más jó Bridgestone-os csapat, de a gumik kopását nem lehet elválasztani az autó teljes teljesítményétől. A legegyszerűbb példa: ha rosszul viselkedik az autó a kanyarokban (pl. nem jó a futómű), akkor nagyobb leszorítóerőt kell adni, amivel nagyobb gumikopás jár. De a fenti Williams TC példa is jellemző. Vagy ha kevés tankolásra jönnek ki, akkor az autó egyszerre sok benzint visz, ami gyilkolja a gumiat... Következtetés: Májköl, Zsán, Rossz és a többiek jól mondják, hogy a Bridgestone-nal együtt nyerték meg a VB-ket, és együtt is vesztik el. Eddig a japók mindig tudtak egy olyan gumit hozni, ami alkalmazkodott a Ferrari autójához - illetve kölcsönösen össze tudtak rakni egy nyerő párost. Ez most nem sikerül. Annak hogy csak a japók felejtettek el gumit csinálni, kb. annyi a valószínűsége, mint hogy a Ferrari felejtett el autót építeni.
Inner Circle09-05-2005 14:20:45 // 987
Azon a versenyen speciel Kovalainen (biztos nem így írják :D) elverte Mihályt, nem? Ő még csak az F1-ben sincs, most GP2-es... Ami meg az egy helyen összehozást illeti, valaki a kész alkatrészeket hozza egy helyre a világ minden tájáról, valaki meg a szakembereket meg a know-how-t és megcsinálja egy helyen. Mindkettő működik, de én egyiket se tartom a másik fölött valónak... Todt, Brawn, Byrne, Schumacher és a többiek, meg a japán gumi hozzá, hát nem éppen egy szín-digó csapat :-)
Tom1209-05-2005 13:45:48 // 986
Ja, az még kimaradt, hogy ha a gumikat is ők gyártanák, lehet, hogy még mindig nyerők lennének...:-)))
Paco09-05-2005 13:40:38 // 985
Csak hogy örüljetek :-P Új megaberuházás: Magyarországra jön a Bridgestone! [ 2005. 05. 09. - 11:43 ] Magyarországon épít gyárat a japán Bridgestone Corp., amely 190 millió eurót költ majd el Tatabánya közelében található üzemére. Az építkezés jövőre indul, a gyártás pedig 2008-ban startol - közölte a Forbes magazin. A társaság bejelentése szerint 2009 első felében már napi 8000 gumiabroncs gyártására lesz képes a magyar üzem. A tatabányai gyár lesz az első olyan európai üzem, amelyben a BIRD-technológiát használják majd. A Bridgestone-nak ez lesz az 51. gyára, Közép-Európában pedig a második üzeme. Forrás: MKB gazdasági hírek.
Tom1209-05-2005 13:35:31 // 984
Szerintem Suhamér Mihály bizony meg tudna ugyanúgy lépni a mezőnytől a jelenlegi mergával, mint Raikkonen. Hoppá! Milyen Mercédeszről beszélünk? Valami virtuális autó? Melyik az? A logó az ezüst autó elején? ...és ott is végződik? Ja, akinek sem a motort, sem a kasztnit nem sikerül egy helyen összehozni, csak megtömi gázsival a nemzetközi gárdát, hogy összehozzanak neki egy "saját" autót... Én pl. az elejétől fogva a Ferrarinak drukkolok. Nem divatból. Akkor is nekik szorítottam, mikor még a Tyrrell volt a csúcson, akkor is mikor Gilles Villeneuve mutatta be "akrobata mutatványait", akkor is, mikor Alesi-nek az idegeit őrölték fel az állandó hibák, akkor is, mikor Sumi-nak szétesett a boxba menet, meg akkor is, mikor többször nyertek világbajnokságot egymás után... és tisztelem Enzo Ferrarit, hogy ezt mind így össze tudta hozni. Most, hogy pár versenyen nem nyernek, a gumi, vagy más miatt, benne van a pakliban, ez a F1, attól még nem írom le őket. A Mihály meg azért tud vezetni, meg lehet nyugodni. Nem tudom, látta - e valaki a "téli szünidő" alatt, mikor azt hiszem WRC, meg valami buggi autókal mérték össze a tudásukat rally, meg más versenyzők, ott is második lett /nem láttam az egészet/, "terepen". Ha pályán versenyeztek volna...?? Ezt most nem azért írtam, hogy Schumi-rajongó lennék, csak, hogy ne mondjunk már annyira le róla a pár gyengébb verseny miatt...:-)
bubble09-05-2005 13:29:05 // 983
Igazad van az elején úgy is látszott, hogy az autó sincs normálisan összerakva, legfeljebb tákolva. Azóta viszont az látszik, hogy a gumi nincs a helyzet magaslatán MS-nél. Rubinho-nál meg az, hogy az autóját összehajigálták valószínűleg. Egyébként te is tudod, hogy ez csapatsport vagyis kis porszem a gépezetben elég a szar eredményhez. Ez a porszem /sivatag! :) / most a gumigyártóknál van.
bubble09-05-2005 13:29:04 // 982
Igazad van az elején úgy is látszott, hogy az autó sincs normálisan összerakva, legfeljebb tákolva. Azóta viszont az látszik, hogy a gumi nincs a helyzet magaslatán MS-nél. Rubinho-nál meg az, hogy az autóját összehajigálták valószínűleg. Egyébként te is tudod, hogy ez csapatsport vagyis kis porszem a gépezetben elég a szar eredményhez. Ez a porszem /sivatag! :) / most a gumigyártóknál van.
SKrisz09-05-2005 12:57:35 // 981
Szerintem sokmindenkinek ez jön le. Akinek meg nem ez jön le, annak úgyis mind1!:)))))
Robi09-05-2005 12:56:06 // 980
Nekem ebből az jön le, hogy a gumin úszik el minden.
Robi09-05-2005 12:55:12 // 979
A jó gumi szükséges, de nem elégséges feltétele a győzelemnek.
Inner Circle09-05-2005 12:51:49 // 978
"Ha a gumiszerződések tényleg így vannak, akkor saját csapdájukba estek és nem rajtuk múlik a VB győzelem. " Eszerint az eddigi VB győzelmek sem rajtuk múltak, akkor meg mit van úgy oda mindenki a Ferraritól? :D
Inner Circle09-05-2005 12:50:56 // 977
Támadnak a kölykök a hátsó udvarból :PPP Nem minden a hero worship. Nézzük csak azokat a futamokat. Ausztrália: hideg idő, még esett is a futam előtt. Birka eredményesen megy, Mihály bénázik mint egy nyeretlen kétéves. De az autó ütőképes, ez látszik. Birka azt mondja: a gumik még egy futamot kibírnának. Sepang: gumigyilkos, forró pálya. A Ferrarik labdába sem rúgnak. Birka kiáll, mert elfogytak a gumijai! Bahrein: gyakorlatilag ua. Mihály ugyan elölről áll ki, de a gumijai már láthatóan lekoptak. Birkát DC lazán körbeautózza a futam végén. Imola: hideg pálya, a Ferrarik jók és Ausztráliához képest itt van az F2005. Nagyjából ennyivel gyorsabbak is. Raikönnen autója megáll, pedig addig éppúgy bucira verte a mezőnyt, mint most - nem csak kevés benzinje volt. Alonso autója, amit Mihály szorongat, rémes állapotban volt végig (károsodott a motor még Bahreinben). Barcelona: hangsúlyozottan gumigyilkos, meleg pálya. Ferrarik a fasorban sincsenek. Ehhez még adjuk hozzá az időmérő edzés körülményeit. A Bridgestone-nak NINCSEN OLYAN GUMIJA, ami bírja a forróságot ÉS gyors ÉS egy kör alatt is gyors (időmérő) ÉS az F2005 nem eszi meg a futamon. Szemfülesebbek észrevehették azt is, hogyan alakul Mihály helyzete az SC utáni pár körben Montoya és DC között (aki ezek után meglepődött azon hogy Mihály begyorsult, az halkítsa le a TV-t és Palik helyett próbáljon az eseményekre figyelni). Folytassuk?
Robi09-05-2005 12:37:41 // 976
Csak hogy képben legyél: A szar gumik ellenére Schumi fel tudott jönni a második helyre az előző, és a mostani futamon is, pedig igencsak hátulról kezdte a versenyt. Szerinted akkor elfelejtett vezetni? Meg a Ferrari elfelejtett autót építeni? Ezt gondold át még egyszer.
Robi09-05-2005 12:35:19 // 975
Most őszintén. Láttál te már akár csak egy forma-1-es futamot idén? Mert amit írsz, az alapján az jön le, hogy nem.
pb_09-05-2005 12:10:30 // 974
Ha 1 másik gumigyártóval kezdene a Ferrari, akkor lehetne esélye is.
bubble09-05-2005 12:09:40 // 973
Asszem csak úgy hipp-hopp talán nem felejtettek el autót építeni, az MS meg vezetni. Ha a gumiszerződések tényleg így vannak, akkor saját csapdájukba estek és nem rajtuk múlik a VB győzelem. Mert hát láthattuk, hogy ha az a nyavalyás papucs működik, az autó is megy, mint a mérgezett egér.
Azmo09-05-2005 12:01:06 // 972
azt hiszem pontosan temeted a Ferrarit....azé ne gondoljuk már, hogy egy VB győzelem után csak úgy hipp-hopp el fog tűnni....ugyan már!
Inner Circle09-05-2005 11:58:30 // 971
Nem becsülöm le és nem temetem. MS a legjobb csapatjátékos, ezt nem vitatom, és eddig a legjobb csapattal nyert. De már nemhogy nem a legjobb a csapata, de a jobbak között sincsen. Így meg nem tud elérni semmit. A csapatát meg igenis temetem... még egy-két villanásuk lehet, bőven belefér mondjuk egy suzukai győzelem az idényükbe (hiszen a McLaren is nyert tavaly), de a VB-re halottholvány az esélyük. Ja és sokkal kevésbé erős amit írok, mint amilyen erős a Ferrari és MS pajzsra emelése a környéken. Tessék a bálványozókra is rászólni! :DDDD
Inner Circle09-05-2005 11:55:34 // 970
"Srácok! A Ferkának mennyire kötött a szerződése a gumigyárral? Hogy működik ez, hogy lehet felbontani??" Erről annyit, hogy a Michelin mikor az F1-be jött, megkereste a Ferrarit hogy versenyezzenek együtt. A Ferrari meg azt mondta, hogy persze, és mondta hogy mennyit KÉR azért hogy Michelint használjon. Nem keveset. Erre a Michelin azt mondta, hogy OK, akkor a pályán találkozunk... beletelt pár évbe, de mostanra fordult a kocka. És a Michelint nem lehet kötelezni arra, hogy gumit adjon a Ferrarinak - van egy keret, hogy egy gyártónak hány csapatnak kötelező gumit adni, és ez már betelt (asszem a BAR-ral, és a Saubernek is már csak "szívjóságból" adtak). 2007-től, ha minden igaz, csak egy gumigyártól lesz, még nem tudni, hogy melyik. Ja és a Ferrari fúrta meg azt, hogy már 2006-ban is csak egy gumigyártó legyen. Most elgondolkozhatnak rajta, hogy mennyire volt jó ötlet...
Azmo09-05-2005 11:54:03 // 969
azé kicsit erős ez hogy így temeted már MS-t......nem kéne lebecsülni!
Inner Circle09-05-2005 11:52:00 // 968
Hero worship, hőstisztelet? :D Ugyan már. MS csak 1 a 20 (most 18) közül, és régen volt már ő a legjobb... ha volt... Nagyszerűen látszik, hogy most kiesett mögüle a szupercsapat, és olyan lett, mint Batman a cuccai nélkül. Kapar még, de a jól működő csapatok (amilyen a Ferrari volt eddig) fel se néznek, mikor átmennek rajta.
Buves09-05-2005 11:03:28 // 967
Én úgy gondolom, hogy mindig a F1 ben vonultatják fel a világ csúcsteknikáját és ha ott már nem csak az a cél, hogy a motor egy versenyt, a gumi csak néhány kört bírjon ki, az hosszú távon jó hatással lesz a hétköznapi dolgokra. Sztem az JÓ, hogy az időtállóság, és a megbizhatóság hangsúlyosabb lett. Ugyanakkor valóban kétélű a dolog, mert mégiscsak többet ér az ember élet! De hogy kedvenc showmenemet idézzem, "Ahol fát vágnak ott hullik a forgács!" :)
SKrisz09-05-2005 10:39:43 // 966
Simán igazad lehet. Sőt logikus is lenne... Csak mostanában a Forma-1 nem a logikáról szól már:(((
Azmo09-05-2005 10:39:40 // 965
ilyenekkel ne viccelődj....ebben az országban ez nem lenne meglepő!
bubble09-05-2005 10:39:29 // 964
Egyébként ezen is el lehet ám gondolkodni, hogy miért kellett az egygumis szabály. Végül is emberéletek múlhatnak gumikon, ezt már az utcai autóknál is a nép fejébe verik a marketingesek. Akkor most mi van a Forma 1-ben? Vgül is bármikor előfordulhat, hogy a defekt miatt úgy a falra kenődik valaki, hogy ottmarad. Akkor talán majd észbe kapnak a szabálythozó faagyak.
bubble09-05-2005 10:36:27 // 963
Az esőgumira cseréléshez kell az engedély. A másikra meg nem tudom. Majd utána nézek kicsit. :)
bubble09-05-2005 10:35:21 // 962
Nem hiszem, hogy az lettt volna a probléma, hogy állóra fékezte a járgányt. Már csak azért is, mert ennél a pályánál a bal első gumit nagyon megviselik a pályakörülmények. Inkább egyszerűen elfogyott. Sajnos a Palik mondott egy értelmeset is. :))) Azt mondta, hogy nem érti mi történi a Ferrarinál, mivel ők évek óta toronymagasan vertek mindenkit és vezettek. Nekik már tavaly az utolsó futamok alatt lehetőségük volt tesztelni az új járgányt is. Mégis az indulás óta agyonverik őket. Mi történt???? Én sem értem. :(
Buves09-05-2005 10:35:08 // 961
Én úgy tudom ki lehet cserélni, az ember élet azért fontos! Persze csak akkor, ha indokolt az eset és engedélyezik a bírák. Pont erről volt szó a futam előtt. Ha a boxba veszik észre sztem nem cserélhetik le csak úgy UKK MUKK FUCK!
Willy09-05-2005 10:27:18 // 960
Arra viszont kiváncsi lennék, hogy hányszor fékezte állóra a bal első kerekét Schumi? Mert amikor a defektet kapta igencsak blokkoltak a kerekek. Lehet hogy már nem ez volt az első alkalom. De ez csak feltételezés, mert nem igen mutatták a közvetítés alatt. Inkább Alonsoval voltak elfoglalva a spanyol tv-sek.
bubble09-05-2005 10:05:35 // 959
Meg akkor is, ha jól láthatóan sérült a gumi, de még nem defektes. Legalább is én így tudom.
SKrisz09-05-2005 10:03:57 // 958
Sajnos nem engedi meg. Lehet, hogy rosszul tudom, de gumit cserélni, csak defekt esetén engedélyeznek a szabályok.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.