Azt se felejtsük el, hogy ha adott esetben 2344-re sikerülne elérni, hogy az energiaigény 100%-át (jelenlegi) telejsen megújulóból fedezzék, de az lókuki, hogy finoman fogalmazzak :) Ugyanis nem számol azzal az elképesztő plusz szükséglettel, amit az autók töltése generálna.Nagyon nem mindegy hogy 16-32A vagy párszáz, feltéve hogy ugyanúgy mondjuk 2-t kell ellátni háztartásonként gyorstöltővel, mint most üzemanyaggal.
Ráadásul jellemzően éjszaka töltené a jómunkásember az autóját.
Vagy van olyan előkalkuláció ami ezzel is számol?
Forum >> Giulia
Liquid20-03-2017 12:27:15 // 3202
WarbiRunner (Gyuri)20-03-2017 12:18:15 // 3201
Laborban már a hagyományos (ha a Si egykristályra gondolsz) napelemek 2005-ben 28% környékén jártak, ha jól tudom az Amonix volt akkor a csúcstartó. Hatásfokban legjobbak a multijunction cellák, de ezek tényleg csak spéci labor eredmények, nem sok köze van egyelőre a valódi energiatermeléshez (2015, Fraunhofer Institut: 46% !).
Viszont ami ennél lényegesebb és érdekesebb, az a tömegtermelésben gyártott napelemek hatásfokának a növekedése. Évekkel ezelőtt a 16% elfogadott volt. Most 18-18.6% környékén jár. PÁr év és elérhető a 20% feletti, csak épp kelle egy komolyabb technológia váltás hozzá.
Egyébként a napenergiában nagyon sok lehetőség van, nem véletlenül működnek mindenfelé napelem farmok. Ha szlovákiában a hegyoldalan elfér és rentábilis, akkor az Alföldön is működhetne éppen. Nyilván földrajzilag nem tökéletesen ideális hely, attól még lehet rentábilisan üzemeltetni. A csúcserőművekre nyilván szükség van, de örvendetes tendencia, hogy egyre nagyobb % megújuló energia.
Bécsben pl. működik egy olyan napelem farm, ahol a lakosság kapacitást tud venni. Vagyis nem a saját háza tetejére szereli a napelemet és a túltermelést visszaveszik tőle, hanem eleve a farmon vesz adott kapacitást és simán csak levonják a villanyszámlájából az ott megtermelt mennyiséget. Ésszerű, nem? Sok sok ilyen ésszerű ötlet kéne még :-)
Viszont ami ennél lényegesebb és érdekesebb, az a tömegtermelésben gyártott napelemek hatásfokának a növekedése. Évekkel ezelőtt a 16% elfogadott volt. Most 18-18.6% környékén jár. PÁr év és elérhető a 20% feletti, csak épp kelle egy komolyabb technológia váltás hozzá.
Egyébként a napenergiában nagyon sok lehetőség van, nem véletlenül működnek mindenfelé napelem farmok. Ha szlovákiában a hegyoldalan elfér és rentábilis, akkor az Alföldön is működhetne éppen. Nyilván földrajzilag nem tökéletesen ideális hely, attól még lehet rentábilisan üzemeltetni. A csúcserőművekre nyilván szükség van, de örvendetes tendencia, hogy egyre nagyobb % megújuló energia.
Bécsben pl. működik egy olyan napelem farm, ahol a lakosság kapacitást tud venni. Vagyis nem a saját háza tetejére szereli a napelemet és a túltermelést visszaveszik tőle, hanem eleve a farmon vesz adott kapacitást és simán csak levonják a villanyszámlájából az ott megtermelt mennyiséget. Ésszerű, nem? Sok sok ilyen ésszerű ötlet kéne még :-)
Kócosw20-03-2017 11:44:19 // 3200
Pntosan ahogy irod, küzdenek azzal hogy az eszaki tengeri területeken a sok szelerömütelep miatt, van energia doszt de nem birjak lecibalni delre...
RomeoOne20-03-2017 11:05:22 // 3199
Ezek ilyen álom kategóriába tartoznak a hozzáértés helyett, már bocsi. Szeretnek ilyen nagy szavakkal dobálózni a zöld szervezetek, hogy 100%-ban zöldáramból ment egy nap a villany. Kb. úgy kell elképzelni, mintha te el akarnál menni 100 km-re kocsival, aminek 60%-a országút 90 km/h-s korlátozással, 40%-a lakott terület. Zöldvillany ebből a szempontból olyan, mint ha azt mondanám, hogy ugyanannyi energiából elviszlek 100 km-re, de ebből 25 km 200 km/h-val lesz, 75 meg 20 km/h-val. És azt sem te mondod meg, hogy melyik szakaszon mennyi legyen. A végén 100 km lenne elméletileg a megtett táv, csak nem biztos, hogy eléred a végét :)
RomeoOne20-03-2017 10:57:56 // 3198
Ez nem így van. Európa kontinentális része van összekötve és jár szinkronban (ENTSO-E). Nagy-britannia és a skandinávok nincsenek benne, ahogy Ukrajna, az oroszok sem. Délebbre nem tudom pontosan, de Balti állam sem sok van benne. Az ázsiaiak meg főleg nem. Meg a határkeresztező kapacitások mindenhol kisebbek, mint az országon belüli összeköttetések. És nem is túl gazdaságos nagy távra vinni villamos energiát. Ez a gondja a németeknek is. Északon termelik meg a sok off-shore szélenergiát, de a bajor tartományban lenne rá szükség. Oda meg mire eljut, addigra lefektetik a lengyel meg a benelux államok villamos energia rendszerét is. Egyenáramú távvezeték meg kva sokba kerül, amivel nagy távon is lehetne villanyt utaztatni.
Blade20-03-2017 10:56:05 // 3197
Igen, vannak ilyen problémák még. De idővel (szerintem viszonylag gyorsan) a fejlesztések miatt ezek megoldódnak. Már most is vannak olyan napelem táblák, amik felhős időben is termelnek. A "hagyományos" napelemek is egyre jobb hatásfokúak, laborban már 25-30% -os cellák is vannak, erről se álmodott senki sem pár éve. Ausztrália pl már most is tud 100%-ban zöldből ellátni az országot illetve kontinenst egész nap, és 2025-re tervezi hogy teljesen leszámol a szénnel és csak zöld áramból fog üzemelni. Dániának már most sincs fosszilis erőműve, egy részét importálja a többit zöldből állítja elő.
A mátrai erőmű is ami Magyarországon a 2. legnagyobb erőmű Paks után, a 2. napelem parkja 100MW-os lesz, az öt szenes blokk és a kettő gázturbina mellett. A mátraiban nincs tartalék, 99 óta az utolsó MW-ot is kicsikarják belőle folyamatosan. Van is karbantartási költség rendesen:)
A mátrai erőmű is ami Magyarországon a 2. legnagyobb erőmű Paks után, a 2. napelem parkja 100MW-os lesz, az öt szenes blokk és a kettő gázturbina mellett. A mátraiban nincs tartalék, 99 óta az utolsó MW-ot is kicsikarják belőle folyamatosan. Van is karbantartási költség rendesen:)
Jani5520-03-2017 10:50:08 // 3196
Alapvetően igazad van, de mindenféle erőművek nagyjából mindenhol vannak, ezek alapból termelnek is, meg aztán csúcsra is járathatják őket és össze vannak kötve a rendszerek. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy ha pl nálunk kevés az atomenergia alapú villamosenergia, nincs szél, szmog van, akkor az áram jön ázsiából, ahol pl már éjjel van és fölös kapacitás jelentkezik. Vagy, pl a Balti tenger felől óriási szélenergia alapú áram érkezik, esetleg a németeknél meg ezerrel süt a nap, a felesleg onnan is megy a rendszerbe. A villany nem áll meg az országhatárokon, évszaktól, napszaktól, pillanatnyi fogyasztástól, termeléstől, meg még ki tudja miktől függően oda-vissza áramlik, (export-import), szükség szerint.
Erhard 242 (Pure Energy)20-03-2017 09:59:55 // 3195
azért mert a lítium véges és valami más technológia kell... én jobban örülnék valami térhajlításos cuccnak vagy mint a startrekben az átsugárzós izénak egy millenium falconról már nem is beszélve, de jöhetne egy jó öreg Delorean DMC-12 ami banán héjjal is megy :DDD
RomeoOne20-03-2017 09:45:12 // 3194
Franciaországban nem jellemző a cunami veszély. Meg Fukushima után felülvizsgálták a világ összes atomerőművét, hogy megállapítsák, hogy rendesen lett-e megállapítva a tervezési alap. Amúgy Fukushima/Csernobil szintű balesetnél is elég az erőművek 20 km-es körzetét lezárni. Az hogy a világ másik pontján is érzékelik a sugárzást, csak a műszereket dícséri és nem veszélyt jelent. Az itteni szeizmográffal is lehetett érzékelni a szumátrai földrengést is, de ettől még nem kellett attól félni, hogy itt összedőlne tőle akármi is.
BeeGee20-03-2017 09:44:20 // 3193
Azért a Giulia QV kaphatna egy KERS-t :) Az innovatívabb lenne, mint beprogramozni a ZF váltót.
OFF: miért gondoljátok, hogy az alternatív hajtás nem fog már fejlődni? Idővel egyre több problémát oldanak meg hatékonyság és tárolás területén, míg végül összeér az olló és meglesz a megfelelő hatótáv elérhető áron, zöld energiából, olcsón tárolva. Még Erhard és Gombóc is megéri :)
Ford is így kezdte, aki önmagában marha sokat tett a mai autózás megteremtésében. Utakat épített, benzinkutakat ahhoz h el tudja adni a termékét. Pepitában ugyanilyen problémákkal küzdött ő is, mint ma a villanyautós. Sőt, még ellenérdekeltek is voltak, de talán ma az olaj lobbi erősebb, mint annó a vasutas vagy a szén lobbi.
Tesla/Musk ugyanezt az utat tapossa ma, és elég jól veszi az akadályokat. Nyilván kezdő az autóiparban és olyanok a termékek, amilyenek, de még így is többet fejlődött 10 év alatt, mint bármelyik klasszikus autógyár.
OFF: miért gondoljátok, hogy az alternatív hajtás nem fog már fejlődni? Idővel egyre több problémát oldanak meg hatékonyság és tárolás területén, míg végül összeér az olló és meglesz a megfelelő hatótáv elérhető áron, zöld energiából, olcsón tárolva. Még Erhard és Gombóc is megéri :)
Ford is így kezdte, aki önmagában marha sokat tett a mai autózás megteremtésében. Utakat épített, benzinkutakat ahhoz h el tudja adni a termékét. Pepitában ugyanilyen problémákkal küzdött ő is, mint ma a villanyautós. Sőt, még ellenérdekeltek is voltak, de talán ma az olaj lobbi erősebb, mint annó a vasutas vagy a szén lobbi.
Tesla/Musk ugyanezt az utat tapossa ma, és elég jól veszi az akadályokat. Nyilván kezdő az autóiparban és olyanok a termékek, amilyenek, de még így is többet fejlődött 10 év alatt, mint bármelyik klasszikus autógyár.
Zsolt15520-03-2017 09:15:44 // 3192
OFF
Milyen boldog a franciák ezért. Nem keveset fizetnek a németek nekik az áramért. De az lényeg, hogy náluk nem lehet olyan baleset, mint Fukusimában. Mintha a határon megállna a sugárzás.
ON
Milyen boldog a franciák ezért. Nem keveset fizetnek a németek nekik az áramért. De az lényeg, hogy náluk nem lehet olyan baleset, mint Fukusimában. Mintha a határon megállna a sugárzás.
ON
Zsolt15520-03-2017 09:12:37 // 3191
A nap és a szélerőművekkel az a gond, hogy a nap 24 órájában, az év 365 napján nem tudnak stabilan elvárt szintű és mennyiségű áramot előállítani. Ha átmenetileg tudnak is többletet termelni, akkor nincs mód, lehetőség azok eltárolására. A mai egyre növekvő áram igényt nem lehet erre alapozni.
Egy olyan szélcsendes és felhős időszakban (mint ami a szmog riadó esetén volt Magyarországon idén januárban) is szükség van energiára. Egyszerűen lehetetlen a kórházak, közintézmények, gyárak, informatikai rendszerek és lakosság életét attól függővé tenni, hogy süt a nap, vagy fúj a szél.
A hőerőművek (szén, olaj, atomenergia) ezt tudják és pluszban van bennük tartalék, azaz egy extrém hideg vagy meleg napon többletet (pl. fűtés, klíma) is képesek előállítani. Ezért egyenlőre az alternatív megoldások csak átmenetileg segítenek.
Egy olyan szélcsendes és felhős időszakban (mint ami a szmog riadó esetén volt Magyarországon idén januárban) is szükség van energiára. Egyszerűen lehetetlen a kórházak, közintézmények, gyárak, informatikai rendszerek és lakosság életét attól függővé tenni, hogy süt a nap, vagy fúj a szél.
A hőerőművek (szén, olaj, atomenergia) ezt tudják és pluszban van bennük tartalék, azaz egy extrém hideg vagy meleg napon többletet (pl. fűtés, klíma) is képesek előállítani. Ezért egyenlőre az alternatív megoldások csak átmenetileg segítenek.
Jani5520-03-2017 09:09:16 // 3190
Jól számolod, ez a gyorstöltés esete, amikor a ténylegesen erre rendszeresített és méretezett helyen vételezed az áramot, tehát NEM otthon.
Otthoni körülmények között (1 fázisról) 240-es hálózatról 10A-es áramigénnyel, 10 óra alatt kényelmesen megtörténik a töltés. (Általában alapból 32A minden ingatlan/háztartás áramvételezési lehetősége, ezt 1, 2, vagy 3 fázisra adják, de összesen 32. Ez a minimum, de természetesen lehet több is, ettől tehát semmiképp nem "dől be" a villanyoszlop.) Ha valakinek még a régi, 16A-es kiépítettsége van, az majd beosztja, mosógép, vagy bojler, vagy töltés (de nem hiszem, hogy ezen helyek lakói jellemzően a tárgybani kocsika vásárlói lennének).
Kisebb cégek, üzemek, nagyobb vállalkozások 100A, ott már a gyorstöltés sem okoz gondot.
Nekem minden jellemzőjében megfelel a Nissan, a kocsikázási szokásaimon sem kell változtatnom, inkább azt kell mondjam, az én igényeimre tervezték, építették.
És milyen jó lenne, ha az Alfánál pl a Mito, vagy a Julis tisztán e üzemmódú változatban is kapható lenne. Bánom is én, álljanak össze a fiattal, a nissannal, vagy bárkivel, közösen, vagy külön-külön, ha csak az emblémában lenne eltérés, azt is elfogadnám.
Otthoni körülmények között (1 fázisról) 240-es hálózatról 10A-es áramigénnyel, 10 óra alatt kényelmesen megtörténik a töltés. (Általában alapból 32A minden ingatlan/háztartás áramvételezési lehetősége, ezt 1, 2, vagy 3 fázisra adják, de összesen 32. Ez a minimum, de természetesen lehet több is, ettől tehát semmiképp nem "dől be" a villanyoszlop.) Ha valakinek még a régi, 16A-es kiépítettsége van, az majd beosztja, mosógép, vagy bojler, vagy töltés (de nem hiszem, hogy ezen helyek lakói jellemzően a tárgybani kocsika vásárlói lennének).
Kisebb cégek, üzemek, nagyobb vállalkozások 100A, ott már a gyorstöltés sem okoz gondot.
Nekem minden jellemzőjében megfelel a Nissan, a kocsikázási szokásaimon sem kell változtatnom, inkább azt kell mondjam, az én igényeimre tervezték, építették.
És milyen jó lenne, ha az Alfánál pl a Mito, vagy a Julis tisztán e üzemmódú változatban is kapható lenne. Bánom is én, álljanak össze a fiattal, a nissannal, vagy bárkivel, közösen, vagy külön-külön, ha csak az emblémában lenne eltérés, azt is elfogadnám.
Erhard 242 (Pure Energy)20-03-2017 09:06:57 // 3189
senki nem beszélt a fejlődés vissza fogásáról csak a következményeiről a gőzgép hasonlat erősen sántít a mostani ipari forradalom sokkal nagyobb az újabbnál újabb technológiák miatt no meg a népesedés miatt... az elektromos autó egyenlőre nem tud teret hódítani ahogy látom és az a piszok nagy fejlődés sincs sehol amit beígértek, amíg nem tudnak a hatótávon duplázni, triplázni kevesebb költségen addig nincs miről beszélni... addig marad a hibrid ahol viszont látványos fogyasztás csökkenéseket érnek el, bár pont reggel olvastam, hogy egy hibrid kia-nak is 52A kell a gyors töltéshez egy családi házhoz adnak 2x16A-et ha jól emléxem kis hazánkban meg az autók átlag életkora 14 év, ha most minden második ember hibridet venne akkor is 2030-ra érnénk el, hogy az autók fele hibrid legyen és 2045-re lenne az, hogy mindenkinek az legyen... na erre írtam, hogy nem fogom megélni :DDD
Zsolt15520-03-2017 08:55:07 // 3188
RomeoOne20-03-2017 08:45:47 // 3187
Kb. ez a helyzet. Amikor megindul a nap meg a szél, akkor nem tudják hova rakni az áramot és áttolják a környező országok villamosnergia rendszerére (VER). Instabillá teszik az egész európai VER-t, a szomszédaik már azon gondolkoznak, hogy levágják a határkeresztező kapacitásokat és egyék meg a németek, amit megfőztek. Persze a CO2 kibocsátásuk ettől még a csúcson van, mert a szenes erőműveket nem lehet ki-be kapcsolgatni csak úgy. Amikor meg hirtelen jön néhány felhő vagy eláll kicsit a szél, akkor viszont azonnal kell máshonnan pótolni. Egy gázturbinát már inkább lehet gyorsan szabályozni. Mondjuk ez nem fogja csökkenteni a külső függőségüket, de érdekes módon Északi Áramlat épülhet, a mi gázvezetékeinket meg elkaszálják...
Az Energiewende-vel kapcsolatban pedig már a legtámogatóbb hangoktól is csak annyit hallani, hogy "tulajdonképpen azért nem is teljes kudarc". Aha, persze :)
Ez a "fejlődik a nap meg a szélenergia" egy jó mondás, csak nem sokat ér. Hiába fejlődik, az alapvető problémát nem oldja meg, ami ahhoz kellene, hogy tényleg jól hasznosíthatóak legyenek. Ez pedig az energiatárolás problémája. Nem lehet ipari mennyiségben villamos energiát tárolni. Így pedig csak kiegészítő szerepe lehet. Amíg ez nincs megoldva, addig az egész csak marketing kamu szöveg, Tesla power wall-ostól meg az összes nagy dumával együtt.
Az Energiewende-vel kapcsolatban pedig már a legtámogatóbb hangoktól is csak annyit hallani, hogy "tulajdonképpen azért nem is teljes kudarc". Aha, persze :)
Ez a "fejlődik a nap meg a szélenergia" egy jó mondás, csak nem sokat ér. Hiába fejlődik, az alapvető problémát nem oldja meg, ami ahhoz kellene, hogy tényleg jól hasznosíthatóak legyenek. Ez pedig az energiatárolás problémája. Nem lehet ipari mennyiségben villamos energiát tárolni. Így pedig csak kiegészítő szerepe lehet. Amíg ez nincs megoldva, addig az egész csak marketing kamu szöveg, Tesla power wall-ostól meg az összes nagy dumával együtt.
Kazes☻19-03-2017 23:22:15 // 3186
"a fejlődést visszafogni teljes mértékben értelmetlen" - ez kb. úgy hangzik, mint amikor a deviza hitelek forintosításáról beszéltek anno... : /
De különben egyetértünk. :)
De különben egyetértünk. :)
Chianti19-03-2017 23:09:49 // 3185
Azt hittem rossz helyen járok... Vissza kellett olvasnom pár oldalt, mire rájöttem: ez tényleg a Giulia topic... :o)
Blade19-03-2017 22:37:12 // 3184
Forza 3179 ;-))
Vannak olyan országok, akik egy teljes napot is csak zöld energiából fedezték. De ha még nincs is azon a szinten a zöld áram, szerintem ne legyen kétség, hogy el lehet érni a 100%-öt. A napelem táblák is egyre jobbak, amellett hogy az áruk is komoly mértékben csökken évről évre. A szenes erőművek is mint pl a Mátrai, már rendelkeznek saját napelem parkkal. A Mátrai erőmű 850MW -os , plusz egy 30MW os napelem parkkal. Most építik a másodikat. Pár éve tervben volt egy 450MW os lignit blokk epitese de elvetették. A fő tulajdonos a német RWE , akitől a magyar állam meg akarta szerezni az erőművet, pontosabban visszavenni , 20 éven keresztül nem sikerült , pedig a magyar állam minden piszkos trükköt bevetett. Most lesz tulajdonosvaltas, mert az RWE csökkenteni kezdte a szenes erromuveiben a reszesedeseit, Németországban is. Egy mega multirol van szó, ez azért beszédes...
Vannak olyan országok, akik egy teljes napot is csak zöld energiából fedezték. De ha még nincs is azon a szinten a zöld áram, szerintem ne legyen kétség, hogy el lehet érni a 100%-öt. A napelem táblák is egyre jobbak, amellett hogy az áruk is komoly mértékben csökken évről évre. A szenes erőművek is mint pl a Mátrai, már rendelkeznek saját napelem parkkal. A Mátrai erőmű 850MW -os , plusz egy 30MW os napelem parkkal. Most építik a másodikat. Pár éve tervben volt egy 450MW os lignit blokk epitese de elvetették. A fő tulajdonos a német RWE , akitől a magyar állam meg akarta szerezni az erőművet, pontosabban visszavenni , 20 éven keresztül nem sikerült , pedig a magyar állam minden piszkos trükköt bevetett. Most lesz tulajdonosvaltas, mert az RWE csökkenteni kezdte a szenes erromuveiben a reszesedeseit, Németországban is. Egy mega multirol van szó, ez azért beszédes...
Piritu - 1.000.00019-03-2017 22:04:02 // 3183
Tényleg. A trükk csak annyi, hogy ez a nap egy vasárnap volt, amikor nem mennek a gyárak :-)
Liquid19-03-2017 22:01:54 // 3182
tényleg? Mert én épp arról hallottam, hogy miután lelőtték az atomot a franciáktól veszik...mondjuk amit nem veszek annak a 50% lehet hogy megújuló :)
Piritu - 1.000.00019-03-2017 21:59:52 // 3181
OFF
Tavaly volt már olyan nap, hogy a németek az energiaigényüknek 50%-át alternatívból (nap, szél) fedezték.
ON
Tavaly volt már olyan nap, hogy a németek az energiaigényüknek 50%-át alternatívból (nap, szél) fedezték.
ON
trxAlfa19-03-2017 21:52:38 // 3180
Néhány ipari forradalmat megélt már a társadalmunk, és még jó néhány ezután következik. A gőzgép, az az átkozott, mennyi munkahelyet tett tönkre. Igen, nyilván, de anélkül nem fejlődhettünk volna, mai napig lovak húznák az egytengelyes fa kocsikat.
Minden forradalom változást hoz. Sosem lesz rosszabb, csak másabb. Sosem szűnnek meg a munkahelyek, maximum újraosztják őket. Bármilyen hihetetlen az automatizált gyártósorokra is kellenek emberek, csak nem kézzel lakkozzák a karosszériákat az emberek, hanem a robotokat üzemelik/karbantartják. Hatékonyabb az utóbbi, sokkal produktívabb a termelés és emberi szakértelem is társul mellé.
Mindenkinek szíve joga eldönteni, hogy a történelem melyik szakaszában érezné a legjobban magát, viszont a fejlődést visszafogni teljes mértékben értelmetlen. A belsőégésű turbós motor sem jöhetett volna el sosem, ha a 18. században a megalakuló munkás szakszervezetek kiharcolják az összes gőzgép megsemmisítését. Az ipar mindig is fejlődött és a továbbiakban sem fog ez megállni.
A járműipar valóban a küszöbén áll egy esetleges elektromos inváziónak, viszont amíg lesz igény a hagyományos motorokkal megáldott darabokra, addig kínálat is lesz, ami ezt kielégíti. Pár száz évre előre pedig senki sem lát, de engem nagyon érdekelne.
Minden forradalom változást hoz. Sosem lesz rosszabb, csak másabb. Sosem szűnnek meg a munkahelyek, maximum újraosztják őket. Bármilyen hihetetlen az automatizált gyártósorokra is kellenek emberek, csak nem kézzel lakkozzák a karosszériákat az emberek, hanem a robotokat üzemelik/karbantartják. Hatékonyabb az utóbbi, sokkal produktívabb a termelés és emberi szakértelem is társul mellé.
Mindenkinek szíve joga eldönteni, hogy a történelem melyik szakaszában érezné a legjobban magát, viszont a fejlődést visszafogni teljes mértékben értelmetlen. A belsőégésű turbós motor sem jöhetett volna el sosem, ha a 18. században a megalakuló munkás szakszervezetek kiharcolják az összes gőzgép megsemmisítését. Az ipar mindig is fejlődött és a továbbiakban sem fog ez megállni.
A járműipar valóban a küszöbén áll egy esetleges elektromos inváziónak, viszont amíg lesz igény a hagyományos motorokkal megáldott darabokra, addig kínálat is lesz, ami ezt kielégíti. Pár száz évre előre pedig senki sem lát, de engem nagyon érdekelne.
Liquid19-03-2017 21:52:02 // 3179
ebben a napenergia a király, dologban azért nem értek egyek :) Drága és pont akkor megy tönkre amikor már megérné :) A széntüzelés sajnos jelenleg is megy erősen, az atomról meg annyi, hogy Paks azé még mindig 50%-ot ad, szóval el lehet gondolkodni mi lenne ha lekapcsolnák :)
A széllel is az a gond ami a napenergiával napsütés nélkül. Qurva szép dolog, de nem lehet rá alapozni, mert áram akkor is kell ha nem süt a nap vagy épp szélcsend van, meg elfogyott a lítium.
Persze mindenki a skandikakal péltdlózik, de azért ők korántsem átlagosan vannak megáldva megújuló energiaforrásokkal...
A széllel is az a gond ami a napenergiával napsütés nélkül. Qurva szép dolog, de nem lehet rá alapozni, mert áram akkor is kell ha nem süt a nap vagy épp szélcsend van, meg elfogyott a lítium.
Persze mindenki a skandikakal péltdlózik, de azért ők korántsem átlagosan vannak megáldva megújuló energiaforrásokkal...
Liquid19-03-2017 21:43:37 // 3178
kb úgy hogy: "merjek padlózni? mert akkor nagyon piros lesz az ecomérő, és már a klímával/fűtéssel úgyis rosszat teszek, hazaérek vajon?" :D
Giuntini19-03-2017 21:28:53 // 3177
Éljen a hang! Meg a jó kis dízeles kerregés! Ennek az ötvözete a 2,4! A Leaf meg maradjon meg a taxisoknak! Mesélte múltkor egy taxis, a Leafból utasokkal teli fogyott el a delej. Gombóc, a legszebb elektromos autót is a BMW gyártja. Pfuj!!
Erhard 242 (Pure Energy)19-03-2017 21:19:20 // 3176
én sem fogom megélni no para, szerencsés vagyok, hogy még a belsőégésű turbó korszakban lehetek tulaja jobbnál jobb Alfáknak :))) Engem sem vonz ez a hang és érzelem nélküli elektronyos mizéria, lassan kiveri helyettünk az autó :DDD
Nem tudom mi lesz 1-200 év múlva, de az emberiség nagy pácban lesz, szakmák szűnnek meg tömegével meg munka helyek, nem lesznek szerelők, építési munkások (nyomtatnak egy házat pár nap alatt), futárok, szállítók (drónok, önvezető autók), katonák (robotok), nem kell több tenyész állat (kitenyésztett labor húsok), nem kellenek tolmácsok, eladók, menedzserek stb, stb (mesterséges intelligencia) stb, stb.... érdekes lesz, de már nem nekünk :D
Nem tudom mi lesz 1-200 év múlva, de az emberiség nagy pácban lesz, szakmák szűnnek meg tömegével meg munka helyek, nem lesznek szerelők, építési munkások (nyomtatnak egy házat pár nap alatt), futárok, szállítók (drónok, önvezető autók), katonák (robotok), nem kell több tenyész állat (kitenyésztett labor húsok), nem kellenek tolmácsok, eladók, menedzserek stb, stb (mesterséges intelligencia) stb, stb.... érdekes lesz, de már nem nekünk :D
Don Gombóc19-03-2017 21:03:54 // 3175
Az fasza, az pont passzol egymáshoz. Ferdinánd forog a sírjában. :-)
Azt hiszem én nem élem meg a villany és önvezető szarságok általános elterjedését. Lehet hogy nem is érdemes, mert ha mesélsz a fiatal generációnak az orrodban oxigén csővel, a töködben katéterrel, vastüdő alatt, el sem hiszik mit gabógyázik itt a vén gyagyás.:-) Mondjuk az előnye is meg lesz, mert nem logikáznak majd egy kereszteződésben a jobb kéz szabályon, mert akkor talán már jogosítvány sem fog kelleni, mivel mindent a számítógép csinál majd. Csak előfizetsz egy sofőr applikációra aztán gyá ! :-)
Addig is maradjunk a régi jó környezet szennyező megoldásoknál. :-)
Halál a zuzmókra! :-) Éljen a Co és a Nox ! :-)
Azt hiszem én nem élem meg a villany és önvezető szarságok általános elterjedését. Lehet hogy nem is érdemes, mert ha mesélsz a fiatal generációnak az orrodban oxigén csővel, a töködben katéterrel, vastüdő alatt, el sem hiszik mit gabógyázik itt a vén gyagyás.:-) Mondjuk az előnye is meg lesz, mert nem logikáznak majd egy kereszteződésben a jobb kéz szabályon, mert akkor talán már jogosítvány sem fog kelleni, mivel mindent a számítógép csinál majd. Csak előfizetsz egy sofőr applikációra aztán gyá ! :-)
Addig is maradjunk a régi jó környezet szennyező megoldásoknál. :-)
Halál a zuzmókra! :-) Éljen a Co és a Nox ! :-)
Erhard 242 (Pure Energy)19-03-2017 20:16:11 // 3174
porke csinált fasza V8-as hibridet asszem...
Zsolt15519-03-2017 19:33:28 // 3173
Pedig az az igazi. :-)))
Zsolt15519-03-2017 19:30:09 // 3172
Főleg úgy hogy ha nyáron bekapcsolják a klímákat az emberek, már fogják a fejüket az elektromos hálózatok szakemberei.
Magyarországon ~3millió személygépkocsi van. (2005 végén megközelítette a 2 millió 889 ezer darabot.) Ezeknek az otthoni és az út közbeni (pl.autópályák mellet) töltéséhez szükséges infrastruktúra kiépítése se lesz semmi feladat.
Magyarországon ~3millió személygépkocsi van. (2005 végén megközelítette a 2 millió 889 ezer darabot.) Ezeknek az otthoni és az út közbeni (pl.autópályák mellet) töltéséhez szükséges infrastruktúra kiépítése se lesz semmi feladat.
Don Gombóc19-03-2017 19:23:41 // 3171
Mi a tököm ez Hibrid topic ? És az autózás önvezetés nélkül az már nem játszik? :-)
Piritu - 1.000.00019-03-2017 19:14:19 // 3170
Huhh, bakker.
24 kWh 40 perc alatt - ha jól számolom - 52A három fázison. Kérdés még, hogy hány kWh-t kell belenyomni az akkuba, hogy 24-et kivehess belőle, mert annyival több lesz. Lesz mit fejleszteni az elektromos hálózaton, felénk a fél utca kap ennyi villanyt.
24 kWh 40 perc alatt - ha jól számolom - 52A három fázison. Kérdés még, hogy hány kWh-t kell belenyomni az akkuba, hogy 24-et kivehess belőle, mert annyival több lesz. Lesz mit fejleszteni az elektromos hálózaton, felénk a fél utca kap ennyi villanyt.
Zsolt15519-03-2017 19:12:56 // 3167
A BMW i3 is csak 110-120km-t, vagy az erősebb 94Ah-s motorral180km-t tud megtenni. Csak ha hybrid változatban veszed meg, vagy ahogy a BMW mondja extraként választod az "opcionális Range Extender-t" ergo kérsz hozzá benzinmotort, akkor tud ideális esetben maximum 330km-t.
Zsolt15519-03-2017 18:31:32 // 3166
A Green Taxisok szerint 100-120km-rel lehet Budapesten kalkulálni. Jó esetben 150km a hatótáv. Igaz ez csak gyorstöltővel (40 perc alatt) a 80%-os töltöttségnél.
Zsolt15519-03-2017 18:25:20 // 3165
"... Nissan, 250-300km jelenleg a hatótáv ... "a hivatalos adatok szerint, a Leaf 24 kWh-s modellel 100–160 km közötti, a 30 kWh-s modellel 125–200 km
Chianti19-03-2017 18:05:32 // 3164
Látszik, hogy egyre népszerűbb a Giulia, na de ennyire??? Ma délután épp a völgyben kocsikáztunk a gyerekekkel, és nem hazudok 5 km-en belül kettőt is jött szembe... Annyira meglepődtem ezen, hogy még fénykürtözni is elfelejtettem. Persze nem valószínű, hogy értenék miért villog egy 159, de legközelebb kipróbálom. Bár múltkor összetalálkoztam egy belga rendszámos szintén Rosso 159-el, ő azonnal vette a lapot, és visszavillogott. :o)
Kazes☻19-03-2017 17:09:14 // 3163
Igen, köszönöm... :)
Kazes☻19-03-2017 16:11:52 // 3161
Erhard 242 (Pure Energy)19-03-2017 16:10:34 // 3160
Oksa majd hivlak :))))
Erhard 242 (Pure Energy)19-03-2017 16:10:04 // 3159
Jah a napcella ami télen alig termel :))) Sajnos mindenhol van ismerösöm a Jülichnél az ember a napcella részleg vezetöje a háza tele van vele gáz nincs, az áramra kb 2 kilót fizet rá éves szinten úgy hogyvissza termel :))))) Igaz kb 200nm a ház... de akkor is
Blade19-03-2017 16:03:37 // 3158
Fogok is venni, aztán majd adok tanácsot akkor, ha nem tudod eldönteni milyet vegyél majd magadnak:))
Blade19-03-2017 16:02:37 // 3157
Az újrahasznosítás mai napig meglévő probléma, a mostani autóknál is , nem az elektromos autók sajátja. Az elektromosnál bejön a képbe az akksi újrahasznosítás pluszban, de számtalan más alkatrész újrahasznosítási problémája eltűnik.
Nem fog emelkedni az áram ára, mert egyrészt már ma is meglehet termelni otthon is akár szigetüzeműen is , amellett , hogy pl. napenergiából sokkal olcsóbb előállítani mint fosszilisből, az atomról nem is beszélve.
Nem fog emelkedni az áram ára, mert egyrészt már ma is meglehet termelni otthon is akár szigetüzeműen is , amellett , hogy pl. napenergiából sokkal olcsóbb előállítani mint fosszilisből, az atomról nem is beszélve.
Erhard 242 (Pure Energy)19-03-2017 15:50:07 // 3156
Akkor mire vársz, vegyél olyan autot :) Kb 6 éve hallgatom az elektronyosok átveszik a hatalmat.... nem nagyon látom :P Nekem van ügyfelem aki 8 kiloért vett akku pakkot amisosem megy tönkre....
Kócosw19-03-2017 15:48:37 // 3155
Meg maradjunk annyiban hogy ezen akkupakkok ujrahasznositása sem igen megoldott.ha széles körben elterjednek akkor meglehet nézni mi marad utanuk.Nem beszélve arrol hogy szerintem elég naiv dolg azt hinni hogy az áram ára növekedő igény esetén nem fog megugrani.Városban ettöl függetlenül hibátlan választás egy e auto.
Blade19-03-2017 15:43:02 // 3154
1895-1900 között mennyit nőtt a hatótáv?
Statisztikák szerint már most is elég megbízhatóak , simán elmennek 400ezreket hibák nélkül, eredeti fékbetétekkel. (A fék is kis túlzással dísznek van rajta.) A teslák is ennyi idő alatt kb 10%-ot vesztenek az akku kapacitásukból. De ha tönkre is megy valami egy elektromosban, ne hasonlítsuk egy dízel vagy benzineséhez hogy azokban mi mehet tönkre, illetve mennyi szart kell állandóan cserélgetni bennük...
Az elektromos előnyeit csak az nem látja be 2017-ben, aki nem akarja. Meg fogod élni szerintem:)
Statisztikák szerint már most is elég megbízhatóak , simán elmennek 400ezreket hibák nélkül, eredeti fékbetétekkel. (A fék is kis túlzással dísznek van rajta.) A teslák is ennyi idő alatt kb 10%-ot vesztenek az akku kapacitásukból. De ha tönkre is megy valami egy elektromosban, ne hasonlítsuk egy dízel vagy benzineséhez hogy azokban mi mehet tönkre, illetve mennyi szart kell állandóan cserélgetni bennük...
Az elektromos előnyeit csak az nem látja be 2017-ben, aki nem akarja. Meg fogod élni szerintem:)
Erhard 242 (Pure Energy)19-03-2017 15:28:38 // 3153
Igen kapufa 5 év alatt mennyit nött a hatótáv 10%ot??? Ez a nem megy tönkre dumát birom a legjobban az ampera egy igazi pénzvesztö pl... az lesz a jövö csak én sem fogom megélni :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
3
Guests3
550
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?