Forum >> Giulia
Erhard 242 (Pure Energy)28-05-2020 11:42:08 // 15693
ezt nem osztom... ott is szar műanyag lapátos és bizony cserélni kell, mert beszívja...
Giuntini28-05-2020 11:37:04 // 15692
Az 5 hengeresben a szívósor is jobb minőségű, csakis Pierburg-ot használtak, ott nem igazán volt lapátka benyelés. Viszont a 4 hengereseknél a Marellik hajlamosak voltak erre a mutatványra.
De nem akarok offolni, hiszen ez a Giulia topic! Egy szó mint száz, szerény véleményem szerint a 2,2 dízel bármilyen teljesítményszinttel nem adja azt az érzetet, mint az 5 hengeres 159!
De nem akarok offolni, hiszen ez a Giulia topic! Egy szó mint száz, szerény véleményem szerint a 2,2 dízel bármilyen teljesítményszinttel nem adja azt az érzetet, mint az 5 hengeres 159!
Erhard 242 (Pure Energy)28-05-2020 10:59:30 // 15691
mindenből? nincs rajta +1 szűrő vagy vezérlés stb ami fogy általában :))) 4 vagy 5 henger mind1, nagy átlagban szinte alig keresnek motorikus alkatrészeket nálam...
Giuntini28-05-2020 10:49:01 // 15690
Jobb az 5 henger! Ezt nekem elhihetitek, pedig tudjátok... Totál más érzet! Ez végigvonul mindenhol, Gyuri szavait idézve!
Piritu - 1.000.00028-05-2020 10:48:57 // 15689
Mert ott mindenből 5 db van a 4-hengeressel szemben :-)
Erhard 242 (Pure Energy)28-05-2020 10:42:06 // 15688
miért kéne több?
Piritu - 1.000.00028-05-2020 10:34:29 // 15687
Azt értjük hogy neked jobb az 5 henger, mert több alkatrész kell hozzá :-)
Erhard 242 (Pure Energy)28-05-2020 09:58:20 // 15686
arra befizetek, hogy egy gyári 4 hengeres JTDM jobb, mint az 5 henger érdekes lenne :)))
Zolibácsi28-05-2020 09:18:36 // 15685
Kész lesz a gt fényezése viszlek egy kört. El engeded majd hogy 5 henger jobb erősebb mint a 4 henger. Persze a hangja frankó, de én úgy is többször hallgatók zenét mint a motor hangját.
Giuntini27-05-2020 22:17:58 // 15684
Mekem os ez feltűnt! Széles a középkonzol, és közel ülsz az ajtóhoz.
Lev27-05-2020 22:10:03 // 15683
Már akkor eldőlt, hogy mi lesz az utód :)
Lev27-05-2020 22:09:33 // 15682
Teljesen megértelek.
Piritu - 1.000.00027-05-2020 21:54:20 // 15681
Anno 17-ben az első körömet egy kormossal mentem.
Azonnal megvett.
Azonnal megvett.
Giuntini27-05-2020 20:52:13 // 15680
Az a baj, hogy a 159 2,4 után a Giulia dízelmotorja nagyon nem... Nehéz az 5 henger után hasolót találni... Tudom, modernebb, kevesebbet fogyaszt meg mi egyéb, de a 2,4 amit művel főleg autópályán és előzéseknél, meg ahogy, annak nem igazán van kihívója.
Lev27-05-2020 20:07:26 // 15679
Próbáltam a dízelt is, jó volt az is, de teljesen más a két autó, szerintem. Ízlés és használat kérdése, hogy ki melyiket preferálja, de egy biztos: ez az autó minden verzióban "álom" :)
Giuntini27-05-2020 19:49:09 // 15678
En is nagyon díjaznam az 1,75-öt! A 4C-ben😊 Ott aztán van műsor!
Erhard 242 (Pure Energy)27-05-2020 19:34:37 // 15677
no ugye :) szerintem még jobban tökélesítették az 1.75-öt ... csak ezt már rég meg kellett volna tenniük ...
Piritu - 1.000.00027-05-2020 18:59:35 // 15676
Miután átültem a 2,0 turbóbenzinbe elkezdtem megérteni a TiBi utáni rajongást.
Már anno amikor a 159-et vettem sajnáltam hogy nem volt belőle MultiAir mint a Giuliettában. Ha lett volna már akkor elcsábultam volna...
Már anno amikor a 159-et vettem sajnáltam hogy nem volt belőle MultiAir mint a Giuliettában. Ha lett volna már akkor elcsábultam volna...
Piritu - 1.000.00027-05-2020 18:36:17 // 15675
olvassák át ők :-DD
zgi52127-05-2020 16:12:19 // 15674
a 2.2 AT8 olyan 170 -nél forog 2100 -at, 140 magassága olyan 1700 lehet :)
de 120-170 között is úgy tol, mint induláskor ezt a lenti zeperfs teszt is mutatja.
jahh, és minnél gyorsabb annál halkabb a motor, emiatt ne tedd, hogy nem választod :)
és hát a féktáv miért rövidebb a 2.2 nek...? érdekes :)
de 120-170 között is úgy tol, mint induláskor ezt a lenti zeperfs teszt is mutatja.
jahh, és minnél gyorsabb annál halkabb a motor, emiatt ne tedd, hogy nem választod :)
és hát a féktáv miért rövidebb a 2.2 nek...? érdekes :)
zgi52127-05-2020 16:07:40 // 15673
sztem a szerviz előtt olvasd át, hogy a S&S mennyi perifériát figyel, hogy működjön..
Erhard 242 (Pure Energy)27-05-2020 15:01:43 // 15672
Vagy túlszárnyalja 6.ban 70-230 a tartomány :))))
Liquid27-05-2020 14:59:14 // 15671
a TIBI karakterisztikában igen közel áll egy modern dízelhez
Liquid27-05-2020 14:56:49 // 15670
A TIBI nem hangosabb, sőt a Q4-nél halkabb, ezt a kolegák mondják, nem én :)
WarbiRunner (Gyuri)27-05-2020 13:53:39 // 15669
Ugye :-) De szépen leírtuk ugyanazt XD
tdemeter27-05-2020 13:21:53 // 15668
Ma voltam Kelet pestben, lett új DNA kapcsolóm, szóval végre mehetek A-ban is;)
Láttam 2 db giuliettát, 2020-as modellt, szerintem abból az autóból mindent kihoztak amit lehetett. Teljesen kultúr, sportos vas, bármikor beleülnék szívesen még a giulia mellett is.
Szinte hihetetlen, hogy az egy több mint 10 éves forma...
Láttam 2 db giuliettát, 2020-as modellt, szerintem abból az autóból mindent kihoztak amit lehetett. Teljesen kultúr, sportos vas, bármikor beleülnék szívesen még a giulia mellett is.
Szinte hihetetlen, hogy az egy több mint 10 éves forma...
VKG231!!! (156+75)27-05-2020 12:30:15 // 15667
140-nél 1900-at.
Giuntini27-05-2020 12:08:51 // 15666
Tudom, ezért is mondtam, itt más a helyzet a 8 sebességű automata miatt. Kíváncsi lennék, ha valamelyik dízeles cartárs megírná, hogy 150-nél mennyit forog a 2,2 diesel!
Piritu - 1.000.00027-05-2020 11:26:59 // 15665
Így van, de még mindig meglep. (Volt 9 évem megszokni)
RomeoOne27-05-2020 11:26:52 // 15664
A turbo a karakterisztikáját változtatja meg a benzinmotornak, a Gyuri által említett nyomatékgörbe (és mivel ezt a fordulatszámmal felszorozva kapod a teljesítményt) és teljesítménygörbe változik meg. Felpúposodik alacsonyabb fordulatokon is. És ezek megint nem forognak annyit, csak itt míg a dízelnél a gázolaj égési sebessége limitálja a fordulatot, addig a TB-nél a turbo által szállított levegő mennyisége. Rohadt nagy turbo kéne 10ezres vagy afeletti fordulathoz.
Nyomaték kb. teljesítmény/fordulat, de ez csak a karakterisztikája, ha leosztod a LE-ben megadott teljesítményt a fordulattal, nem fogsz Nm-t kapni. Kell még oda pár konstans.
Nyomaték kb. teljesítmény/fordulat, de ez csak a karakterisztikája, ha leosztod a LE-ben megadott teljesítményt a fordulattal, nem fogsz Nm-t kapni. Kell még oda pár konstans.
Erhard 242 (Pure Energy)27-05-2020 11:17:49 // 15663
s mi a helyzet a turbó benyással ott ugye kisebb köbcentinél is nagyobb a lóerő... (matekból sosem voltam jó kivéve az osztás, szorzás, összedás, kivonás, % számítás :))))) ha a lóerő=nyomaték x fordulat akkor a nyomaték = lóerő / fordulat ugye? akkor ezért dízelebb a dízelnél a TBi?
RomeoOne27-05-2020 11:14:05 // 15662
Előbb megjöttél, mint gondoltam :D
RomeoOne27-05-2020 11:13:38 // 15661
Na majd talán jön a másik fizikus is és kijavít ha kell, de kb. a következőképpen lehetne konyhanyelven magyarázni. A nyomaték az az erő, amit a motor ki tud fejteni. A teljesítmény már egy kombináltabb szám, az kb. a nyomaték és a fordulatszám szorzata (meg még egy rakás konstanssal való szorzás/osztás, de a lényeg, hogy a furdulatszám a változó a teljesítmény képletében és első fokú függvénye).
Tehát lehet a teljesítménye két motornak ugyanakkora, hogy ha az egyik keveset forog, de ott jó nagy forgatónyomatéka van, a másik meg nem olyan nyomatékos, de azt nagy fordulaton is tudja.
Ugye a dízel alacsonyabb fordulaton nyomatékosabb és nem is forog annyit. Ezért a váltó áttételezése is más, alacsonyabb fordulaton tudja ugyanazt a sebességet az autó. Tehát nagyobb az áttét. Mintha a mountain bike-ot a legnagyobb áttétre teszed. Nem tudod nagyon gyorsan tekerni, de nagy erővel kell taposnod és gyorsan megy. Ha nem vagy olyan erős, de kisebb erővel nagyobb fordulaton tudod tekerni a pedált, akkor kisebb fokozatba teszed és mész ugyanolyan gyorsan.
Ahogy zgi521 is mondta, hasonló teljesítményű benzinesnél és dízelesnél a dízel a nagy, alacsony fordulaton rendelkezésre álló nyomaték miatt alacsonyabb sebességnél jobban megindul, csak nagy sebességnél már gyorsan kéne tekerni egy nagy áttétet, ami már duplán hátrány egy dízelmotornak. Nem is erre van kitalálva.
A Velocek-nél viszont már túl nagy a különbség. Ahogy írtam is, kb 250 ló körüli dízel kéne, hogy pariban legyen a 280 lovas benzinessel.
Tehát lehet a teljesítménye két motornak ugyanakkora, hogy ha az egyik keveset forog, de ott jó nagy forgatónyomatéka van, a másik meg nem olyan nyomatékos, de azt nagy fordulaton is tudja.
Ugye a dízel alacsonyabb fordulaton nyomatékosabb és nem is forog annyit. Ezért a váltó áttételezése is más, alacsonyabb fordulaton tudja ugyanazt a sebességet az autó. Tehát nagyobb az áttét. Mintha a mountain bike-ot a legnagyobb áttétre teszed. Nem tudod nagyon gyorsan tekerni, de nagy erővel kell taposnod és gyorsan megy. Ha nem vagy olyan erős, de kisebb erővel nagyobb fordulaton tudod tekerni a pedált, akkor kisebb fokozatba teszed és mész ugyanolyan gyorsan.
Ahogy zgi521 is mondta, hasonló teljesítményű benzinesnél és dízelesnél a dízel a nagy, alacsony fordulaton rendelkezésre álló nyomaték miatt alacsonyabb sebességnél jobban megindul, csak nagy sebességnél már gyorsan kéne tekerni egy nagy áttétet, ami már duplán hátrány egy dízelmotornak. Nem is erre van kitalálva.
A Velocek-nél viszont már túl nagy a különbség. Ahogy írtam is, kb 250 ló körüli dízel kéne, hogy pariban legyen a 280 lovas benzinessel.
WarbiRunner (Gyuri)27-05-2020 11:03:45 // 15660
Hadd pontosítsak :-) A nyomaték fordulattal(!) ér valamit. Nagy itt a kavar nyomaték és lóerő témában, pedig egyszerű:
lóerő = nyomaték x fordulatszám
Ezért lehetetlen két adatból (csúcsnyomaték és max lóerő) megmondani, hogy melyik fog jobban menni. A nyomaték görbe az amiből minden kiderül. Majdnem minden :-)
Mert ugye a dízel nagyobb nyomatékú, de kevesebbet forog. Tehát hosszabb áttételt tesznek hozzá. Így lesz az, hogy adott esetben a nagy nyomatékú 4000-ig forgó dízel keréken pont annyit tud, mint a kisebb nyomatékú, de tovább forgó benzines.
Ilyen meg egyszerűen nincs, hogy a nyomaték alul tol, a lóerő meg felül (húz?) :-)
Szóval dízelben is, benzinesben is az a jó, ha a nyomatékát fordulaton is tartja a motor. Abból lesz sok lóerő.
Példa. Van egy dízelünk, ami 2000-nél 350Nm-t tud, 4500-nál fogy el, ott még a 200Nm kijön, aztán lekókad.
A 300Nm-rel 2000-nél lead kb 129 lóerőt, 200Nm 4200-nál 155 paci.
Vegyünk egy szívó benyást, ami 4000-nél 175Nm-t tud, és ez 6300-nál 135-re esik. Szép "fennsík, ahogy mondani szokás. 4000-nél ez 129 lóerő, 6500-nál pedig 157 lóerő.
Ha megfgyeljük, mindkettő 2500 rpm körüli fordulatszám tartományt fed le csúcsnyomaték és csúcs teljesítmény között, tehát valószínűleg hasonlóan lehet kiautózni a kettőt.
A vita azért bárilyen fórumon kb örökké menne rajta, hogy de a nyomaték alul tol, de a fordulat felül húz XD
lóerő = nyomaték x fordulatszám
Ezért lehetetlen két adatból (csúcsnyomaték és max lóerő) megmondani, hogy melyik fog jobban menni. A nyomaték görbe az amiből minden kiderül. Majdnem minden :-)
Mert ugye a dízel nagyobb nyomatékú, de kevesebbet forog. Tehát hosszabb áttételt tesznek hozzá. Így lesz az, hogy adott esetben a nagy nyomatékú 4000-ig forgó dízel keréken pont annyit tud, mint a kisebb nyomatékú, de tovább forgó benzines.
Ilyen meg egyszerűen nincs, hogy a nyomaték alul tol, a lóerő meg felül (húz?) :-)
Szóval dízelben is, benzinesben is az a jó, ha a nyomatékát fordulaton is tartja a motor. Abból lesz sok lóerő.
Példa. Van egy dízelünk, ami 2000-nél 350Nm-t tud, 4500-nál fogy el, ott még a 200Nm kijön, aztán lekókad.
A 300Nm-rel 2000-nél lead kb 129 lóerőt, 200Nm 4200-nál 155 paci.
Vegyünk egy szívó benyást, ami 4000-nél 175Nm-t tud, és ez 6300-nál 135-re esik. Szép "fennsík, ahogy mondani szokás. 4000-nél ez 129 lóerő, 6500-nál pedig 157 lóerő.
Ha megfgyeljük, mindkettő 2500 rpm körüli fordulatszám tartományt fed le csúcsnyomaték és csúcs teljesítmény között, tehát valószínűleg hasonlóan lehet kiautózni a kettőt.
A vita azért bárilyen fórumon kb örökké menne rajta, hogy de a nyomaték alul tol, de a fordulat felül húz XD
Erhard 242 (Pure Energy)27-05-2020 10:57:28 // 15659
a 8HP miatt :DDD
Piritu - 1.000.00027-05-2020 10:56:10 // 15658
A benzines Júlia kevesebbet forog a pályán mint a diesel 159/Giulietta.
Giuntini27-05-2020 10:50:14 // 15657
Ott a pont! Hosszú távú autózásnál nincs párja a dízelnek! Erre példa a 159 2,4 jtdm vs Tibi. 150-nél az 5 hengeres 2500-at forog. A Tibi 4000 felett. Akkor melyik a nyugtatóbb és halkabb?
Tudom a Giuliánál más a helyzet, de azért ez ott is valamennyire igaz, főleg ha a fogyit vetjük össze! Csak indulásnál, lassú tempónál a dízelnek ne lenne ilyen tolakodó hangja! Az első pillanattól fogva a legnagyobb negatívumnak tartom.
Tudom a Giuliánál más a helyzet, de azért ez ott is valamennyire igaz, főleg ha a fogyit vetjük össze! Csak indulásnál, lassú tempónál a dízelnek ne lenne ilyen tolakodó hangja! Az első pillanattól fogva a legnagyobb negatívumnak tartom.
Piritu - 1.000.00027-05-2020 09:43:25 // 15656
Tegnap hazafelé meglepett Júlia egy üzenettel és a sárga tengeralattjáróval.
Indulás után kb 1 km-re közölte hogy a startstop nem áll rendelkezésre és mellé jött a lámpa. Amúgy működött rendesen. Megálltam, újraindítottam és eltűnt minden.
Egyenlőre betudom a szokásos hisztinek hogy keveset megyünk, de ha még egyszer csinálja elviszem a szervizbe.
Indulás után kb 1 km-re közölte hogy a startstop nem áll rendelkezésre és mellé jött a lámpa. Amúgy működött rendesen. Megálltam, újraindítottam és eltűnt minden.
Egyenlőre betudom a szokásos hisztinek hogy keveset megyünk, de ha még egyszer csinálja elviszem a szervizbe.
tdemeter27-05-2020 09:06:52 // 15655
Erhard 242 (Pure Energy)27-05-2020 08:58:17 // 15654
jó példa erre a traki pl egy 90 le 2000-es fordulaton 350Nm nyomatékot ad le ... faxán lehet vele szántani :D
egyéb iránt mindig azt mondom van helye a delej autóknak, hosszú távra még mindig az a leggazdaságosabb... engem vittek 2.2 Gyulával szépen teszi a dolgát semmi baj sincs vele!
egyéb iránt mindig azt mondom van helye a delej autóknak, hosszú távra még mindig az a leggazdaságosabb... engem vittek 2.2 Gyulával szépen teszi a dolgát semmi baj sincs vele!
Liquid27-05-2020 08:56:53 // 15653
a cél mindig az, hogy gyors legyen :)
Erhard 242 (Pure Energy)27-05-2020 07:36:15 // 15652
Dehogy kevés nem Honda ez :)))
Erhard 242 (Pure Energy)27-05-2020 07:34:30 // 15651
Te vagy a fizikus bakker:))) Azt hiszem arányosítva kell nézni hiába nagyobb a nyomaték 15%kal, ha a lóerő a másik oldalon 40%-kal több az lesz a jobb...
Lev27-05-2020 06:59:20 // 15650
Nem is 2.0 Veloce :)
RomeoOne27-05-2020 00:21:50 // 15649
Hát ez nem 5.2
G-MANN🍀26-05-2020 23:10:47 // 15647
2 másodperccel jobban 0-60? a 2.2 dízel, mint a 2.0 Veloce benzin?
Na ez kizárt.
2.0 Veloce 0-100 5.2
Na ez kizárt.
2.0 Veloce 0-100 5.2
G-MANN🍀26-05-2020 23:02:11 // 15646
👍 és ott a pont
Egy benzines egy dízel nyomatékával, nekem érzésre ez a Veloce benzines
Nehogy azt mondjuk, hogy kevés egy 2.0 benzinesnek ennyi nyomaték 😂😂
na jó egy egy nagy hajóba (Stelvio) brutál lehet a 310/460 😉👍
Egy benzines egy dízel nyomatékával, nekem érzésre ez a Veloce benzines
Nehogy azt mondjuk, hogy kevés egy 2.0 benzinesnek ennyi nyomaték 😂😂
na jó egy egy nagy hajóba (Stelvio) brutál lehet a 310/460 😉👍
G-MANN🍀26-05-2020 22:57:44 // 15645
Élőben nem ezt tapasztaltam. Nem vagyok nyomaték függő, csak élvezet👍😉 ez a benzines Veloce egy álom
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
589
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?