Azt elhiheted. Minden más ami az utcán volt, csak gyenge díszlet volt, ez a kettő volt a sztár.
Leültünk Lacival meginni bent egy cappucino-t, egy 20 percre kb., majd fizetésnél kérdezte, a pultos csaj, hogy miénk az a két szép autó? Mert azt nézi, hogy senki nem tud elmenni mellettük úgy, hogy ne nézné körbe, meg mindenki fényképezi. Mondom igen, ez ilyen, már több mint fél éve tapasztalom ,hogy milyen amikor rocksztár az ember kocsija :DDD
Jött egy óvodás csoport, na azok még őszinték. Ahogy meglátták a kocsikat, visongtak, mutogattak rá, "úúú milyen autók" "azt nézzéétek" "aaaaa", tátott szájjal. :D
Ahogy
Vályi is mondta a Giulia Q tesztben, mikor bőgette kicsit a motort: "Úgy gondolom, hogy a gyerekek jellemfejlődése szempontjából nagyon fontos"

Zselé09-03-2022 21:42:05 //
25006
Bekóstolt ma egy új Passatos. Valami TDIDSGPDMittomén mi. Tipikus malac fejű köztisztviselő vagy bankár forma sofőr meg egy szőke csaj az anyóson. Elkezdte padlózni a zöldre. Odaléptem neki. Nem mondanám gyorsulási versenynek, inkább kikerülésnek, majd szépen nyugodtan besoroltam elé. Nagyon csalódott volt az arca a kövi lámpánál a tükörben. Ottan ma este nem lesz szex XD
Mondtam jól szól, kell egy ládika és mély is van...
Kócosw09-03-2022 21:04:05 //
25004
Cityn villanthatod 😁
Meglepett ma az autó. Pontosabban az alap hifi. Elkönyveltem, hogy jó szarul szól, de úgysem szempont. Új korában inkább borzalmasnak mondtam volna a hangminőséget. Azért néha a rádió megy... és ennek köszönhetően lassan bejáratódtak a hangszórók. Ma egy Tankcsapda szám ment a Best FM-en, kicsit felhúztam a hangerőt és csak ámultam. Az alja hiányzott nyilván, de a hangszerek elkülönítése, a részletek, és a magasak úgy kompletten jobbak mint az eddigi Bose cuccok. Kellemes egyensúlyban volt, nem egy zajhalmaz jött ki belőle, sőt a mélyek amiket tud, az is szépen elkülönül, nem puffog céltalanul. Alap hifinek több mint jó.
Faxán festenek Merse Pali is nézne 🤣🤣🤣
gecsa09-03-2022 20:02:43 //
25001
No, végül ebből nem lett semmi. Konkrétan kb. minden kopó alkatrész cserés. Nem véletlenül olcsóbb, mint a többi. Ja műszaki is lejárt, de potom 5000€ felárért mindent megcsinálnak. Annyiért már van választék bőven, csak a keretbe nem fér bele. Megcsinálnám itthon, de akkor meg trélerrel vacakolni, meg nincs mivel járni pár napig. Szóval ezt elengedtem. Továbbra is várakozás. 😐
leopop309-03-2022 18:40:17 //
25000
Akkor csatlakoznék ehhez az Alfa Rosso Bellával ;)
Ne vetíts, tudom, hogy sír most egy kicsit a lelked, hogy nem látsz ott egy szép duplabicepszet is :D
Mindketten azt az elvet képviseljük, hogy a
78%-os fehér-szürke-fekete autó színspektrumot (amiből a maradék 22% jó része is valami sötét színárnyalat) meg kell törni szép, élénk, kihívó színekkel. Főleg, ha ilyen különleges autókról van szó ;)
Nem a beolvadás a cél :D
Nekem így elsőre kicsit karácsonyfa hangulata van a képnek :)
De azért kéne mindkettő :)
Kócosw09-03-2022 17:47:07 //
24994
szípek no, és mennyivel jobb hogy most nem állt bele semmi keszeg a képbe 🤣
zgi52109-03-2022 11:44:46 //
24992
okosodtam koszi, dezinformaciom volt ezek szerint.
(Jó, tök hagyományos abban a tekintetben, hogy kuplungtárcsa van benne, de az egész szerkezet max 100 mm lehet átmérőben és 1 kiló környéke a tömege...)
Jaj, eddig azt hittem viccelsz...
Félautomata váltók vannak a Forma 1-es autókban, amik egyenes fogazásúak, a szinkronizációs problémák is ezért fordulhatnak elő, amikor a motorvezérlés valamilyen hiba miatt nem a megfelelő időpontban szakítja meg a nyomatékot.
Tök hagyományos kuplung van bennük, amiket kézzel vezérelnek.
Semmilyen közük nincs egy hagyományos autó váltójához...
A BBW rendszereknek sincs semmi közük a Forma 1-hez, hacsak annyi nem, hogy madzagon megy a fék. De az alapjait az energia-visszanyerő rendszerek fektetik le, az alfában meg dehogy...
Még mindig picit remélem, hogy vicceltél.
zgi52109-03-2022 11:03:46 //
24989
én úgy tudom igen, ahogy a brake by wire system is.
a ZF8 ott elég jól bírja a rajtokat :)
Zselé08-03-2022 19:16:58 //
24987
Sajnos ma észre vettem az első mitesszert az autón mosás után :(
Egy jó hete felcsapódott egy kavics előttem az M1-en és hatalmasat csattant. Azt hittem a szélvédő, de nem láttam nyomát. A jobb oldali A oszlop kapta el, egy gombostű fejnyi pöttyön megsérült a fényezés. Mondjuk ez ha a szélvédőt kapja el, az tuti cserésre üti, ha ilyet okozott a lakkon.
Mentem, rendeltem Budaörsön gyári javító festéket. Jól jön az még a sok pályázáshoz :(
Zselé08-03-2022 19:12:14 //
24986
Ez lehet a “föttögés”? :D
Zselé08-03-2022 19:11:10 //
24985
Igen, most elég sokat járom az országot :)
Kócosw08-03-2022 18:43:49 //
24984
koma itt nem olyan emberek vannak akik beveszik ezt a kamut... 😁🤣
Nem gondolnám, de ki tudja? Fogalmam sincs mi van bennük :-)
Igen, ez a jó kérdés! Ha le van korlátozva a nyomaték normálisan erre a szituációra, akkor mechanikailag nem szabad, hogy problémás legyen. Ezt viszont nem tudom, hogy a Giulia fel van e készítve jól erre. A 159 biztosan nem volt.
Szerintem igen, a legkárosabb, ha sokáig fékkel van ellentartva a nagy nyomatéknak.
zgi52108-03-2022 17:31:47 //
24980
a forma1 -es autokban nem ez a ZF8 van?
Köszi Gyuri! Vajon egy rendes launch control esetén is ráengedi a teljes nyomatékot a nyomatékváltóra, mikor taposod a gázt és a féket egyszerre?
Én ezt akkor úgy értem, hogy lehet csinálni, de akkor nem szabad sokáig a féken állva forgatni a motort, hanem fék + nagygáz és ahogy eléri a motor a max fordulatot (amire korlátozva van ilyen helyzetben) le is kell lépni a fékről. Ez a legkisebb terhelés ebben a helyzetben. Vagy rosszul értem?
Egy kis
videó a "citromról". Érdemes megérteni a dologhoz, hogy hogy működik a nyomaték átadása.
Amikor a féken állsz, a motort felpörgeted, a motor felőli "impeller" nagy erővel pumpálja a folyadékot. A féken állsz, tehát a kihajtás oldalon a turbina és a stator állnak. A bemenő nyomatékot ez többszörözi, és nagyon gyorsan, nagyon sok hő fejlődik, miközben a rendszert feszíti a ráküldött nyomaték. Az lyen terhelés hamar túlmelegíti és meghígítja az ATF folyadékot is. A mechanikai terhelés is hatalmas, hiszen pont álló helyben a legnagyobb a nyomaték sokszorozó hatás. Az eleve nem kevés 400Nm felkonvertálva kitudja mennyire, feszíti a mechanikát. Túl gyakran nem játszanám vele.
A 159 Aisin váltónál hiába 450Nm a méretezési nyomatéka, az egy pici váltó, mechanikailag is gyengébb mint egy ZF8. Plusz extrémen érzékeny a meghíguló váltófoladékra, ez a típushibája. Azzal nem merném eröltetni, pláne nem pl. egy chipes 2.4-gyel aminek sokszorozás nélkül is nagyobb a nyomatéka, mint a váltó méretezési limitja (450Nm).
Giuliánál is a dízelnél lennék ezzel nagyon nagyon óvatos, ez a ZF váltó 500Nm-re méretezett darab (a Q pedig 750Nm). Egy 200 lovas Super jóval nehezebben nyírja ki, mint egy 450Nm-t rászabadító 2.2.
A bemelegítés nálam alap. A dízelben még a fűtést is kikapcsoltam, amíg valami értelmes hőfokot el nem ért a víz. :-/
Ettől függetlenül nem nagyon fogom az így indulást erőltetni, végül is elég jól rajtol enélkül is. Valamenyik éjszaka egy Prius taxis állt be mellém erőlködni, minden piros után csikorgó kerekekkel indult. Nem értettem, hogy mire gondolt igazából?
Sok minden múlik a szerviz jóindulatán. Én biztos, hogy már bemelegített autóval csinálnám, ha ezt akarnám. Meg azért nem túl gyakran. De az újságírós autók is folyton ezt kapják, aztán csak nem hullanak szét azok sem. Vagy ki tudja...
Ja, ilyesmire gondolok én is.
Csak bennem még az volt, hogy a 159 Aisin váltójával kapcsolatban írták, hogy ilyet szigorúan tilos csinálni. Azzal nem is próbáltam egyszer sem.
Egy haverom csinálgatta ezt a V6 A6-osával, azt mondta, hogy bírnia kell, de aztán kinyíródott valami a hajgásláncban. Sajnos a részleteket nem tudom, meg azt sem, hogy emiatt volt-e, a márkaszervízben mindenesetre azt mondták neki, hogy túlzott igénybevételnek volt kitéve az autó és mindenféle méltányossági javítástól elzárkóztak.
Néztem én is, bejön a gép! Manapság számomra van egy kis trollkodás érzete a hibrid rendszert villanyturbó hajtására használni (vagy a villanyturbós rendszert hibridnek nevezni)! Imádom! :)
Nyilván van benne védelem. Egy automata autóban szerintem már nem nagyon tudsz kárt tenni pedálokkal, meg váltással. Ki van ez találva. Ha lefelé váltanál magas fordulaton, akkor sem vált el, nehogy túlforgassa a motort. Nem fog széthullani a kocsi, ha néha í]y indítod meg, de nagyobb igénybevétel lesz neki.
A Giuliában 3000 fölé nem hagyja tekerni, ebből godnoltam, hogy valami ezzel kapcsolatos funkcionalitást csak beleheggesztettek.
Aha, azt olvastam is valahol, hogy a Giuliette gépkönyvében benne van, de a Giuliáéba vajon miért nem írták le, hogy ezt lehet? Igen, nyilván az sem tesz jót, ha nagyon dinamikusan vezetsz, ahhoz képest, mikor országúton, állandó és kényelmes tempóban közlekedsz hosszú meneteket, de a kérdés az, hogy kifejezetten rosszat tesz-e? Beleolvastam külföldi fórumokba is, de ott sem volt teljes egyetértés, hogy akkor most ezt lehet-e.
leopop308-03-2022 12:56:02 //
24969
Motul nekem is segített jts-nél sokkal halkabb lett a motor és finomabban jár.
Örültem is hogy megfogadtam szegény Isten nyugasztalja Berci tanácsát hogy motul menjen bele. Szerintem váltó olajból is azt kap majd ha van belőle Motul.
A dödöle az nálunk hadada vagy hebrákolás (ami mára mást jelent).. a Ladás időkből XD
Szerintem se állítsd le, semmiképp nem tesz jót neki. Hadd járja körbe az olaj rendesen, akkor lesz hosszú életű. A következő szerviz alkalmával viszont mindenképp jelezném a dolgot, azért az, hogy lefullad biztosan nem normális. Egy egy kihagyás még retros feeling is, de ne fulladjon már le.
mondjuk az nem sok, nálam ez talán a 45 és a 60e-es olajcsere előtt kezdte de már hibakódot is dobott ami újra indítás után elmúlt ...
Egy bő hónap alatt mentél vele 6ezret? Nem semmi :D
Motul... lassan olajcsere, majd leírom mi a tapasztalat, egyenlőre pl nem fogy, nincs dödöle...
Zselé08-03-2022 10:16:11 //
24963
Milyen olajra váltottál?
Zselé08-03-2022 10:07:30 //
24962
6020 km-el az órájába…
nekem is így hümmögött ... aztán olaj váltás, azóta nem hümmög :P
2021-es az autó, talán még csak nem hümmedt meg a MultiAir :-)
de a MultiAir nélküli 1750 TBi is ilyen, a Giulietta QV is kényes az indítás utáni első 1-2 percre.
multiair modul csinál hidegen ilyen dadorászást ...
Zselé08-03-2022 08:42:47 //
24958
Pedig már kerestem a bowdent hol lehetne visszatolni :D Igen, valóban emeli a fordulatot és nyomja neki a kraftot.
Marad az, hogy járva hagyom míg becsukom a kaput - csak a gyerekek reklamáltak a bimm-bamm miatt, mert a kulcs persze a zsebemben… dehát így jártak :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.