Forum >> Giulia

Peti16V04-03-2023 13:39:12 // 29610
Ilyenkor csak az akksicsere segít, vagy van vmi alternatív gyógymód?
Töltés vagy a saru levétele segíthet? Mondjuk lemerülve nem lehet, mert egy 1700 km-es út végén dobta be 😏

Shadin04-03-2023 10:37:45 // 29608
Én mentem 2.0 és 2.2 Veloce Giuliaval és (elnézést érte) egyik sem volt az az autó ami állatkodásra késztetett volna, mindkettő tette a dolgát, de olyan steril nyugati módon, nem Alfa módon :-(
Akkor meg már sok lett volna a kompromisszum.
Élvezetfaktort a GT is ad, nem is keveset, szeretem érezni hogy élek és a GT-nél a halálfélelem már 120.nál is jelen van, míg a Giulia-ban a maga tökéletes sterilségével akkor érzni ilyet feltehetőleg, amikor már nagyon elnéztél valamit és épp pereg le az életed az elmédben, rmélve, hogy túléted.
Giuntini04-03-2023 10:37:23 // 29607
Én tavaly nyáron Olaszországban tapasztaltam meg igazán, hogy mennyire perfekt a nem TI ülés hosszútávon!
A MiTo tényleg a cukiság mögé rejtett állat. Kiscica bőrbe bújtatott kölyök oroszlán!
Shadin04-03-2023 10:28:20 // 29606
Na ez meg a másik, nem kell olyan autó amivel nincs munka :-)
Shadin04-03-2023 10:27:48 // 29605
Ti kötelező mert szép, de nagyon nem praktikus :-(

MiTo még mindig harmonikusabb nekem kívül-belül, mint a Giulietta, nem azért mert szebb, hanem mert jobban passzol a hátulja az elejéhez, Vagy fordítva.
Vezetni értettem inkább hogy férfias, a 135 lovas MA egy nagyon jó karakterisztikájú motor, kuplunk, fék, kormány inkább kemény mint csajos (Lehet h a kuplungom már gatya...).
Az első futóműgeometriát meg el kell csalni, hogy ne legyen túlkormányozott és minden oké.

A MiTo egy cukiságnak készült, ha nem vagy elég PC, akkor nem tudsz elvonatkoztatni :-) :-)
Giuntini04-03-2023 10:26:44 // 29604
Ez így van, én a Giulia 2,2 180 lovas dízelét vezettem kézi váltóval, lényegesebben könnyedebb az is mint a 159 2,4. A 2,4 egy tank! Menni, menni és menni, ahogy egyszer Liquid mondta, egy autópálya romboló. Emlékszel, Erhard mondta, hogy a nagy E-hybrid Mercedesében van az az érzés, amit a 159 ad. A 159-el is baromian lehet kanyarogni (nem budapesti utakon), de annyira flegmán és a tank érzettel csinálja hogy hogy ebben ez a lehengerlő. A Giulia dízel tényleg egy könnyűnek érződő autó volt. Az 5 henger hangját viszont a szememben nem tudja pótolni semmi, csak a QV!
Shadin04-03-2023 10:19:46 // 29603
Mindenben egyetértek :-)
Shadin04-03-2023 10:18:49 // 29602
Nem járok ide rendszeresen, mert mindig rákívánok egy Giulia-ra, ami most nem logikus.
Shadin04-03-2023 10:17:37 // 29601
Nem győzködök én semmit, de Liquid is alá tudja támasztani amit írtam, hogy a TBi egy sokkal könnyedebb érzés mint bármelyik másik, leginkább mint az 1700 kilós 2.4. Bár a TBi sem könnyebb jelentősen, de mégis fickósabb volt.

A "Számomra viszont sokkal sokkal töbebt nyújt a Giulietta élmény szinten" kijelentés egyenesen következik a másik kijelentésből, miszerint "A Giuliettát sosem gondoltam egy kategórának vele, pontosan érződik, hogy egy kisebb autó, és egy modernebb, összeszedettebb műszaki konstrukció."

Erre céloztam hogy a kettő könnyedségét teljesen felesleges hasonlítgatni, vagy ha igen, akkor a biztosan van pl. egy Clio RS ami még nagyobb élvezetet nyújt még fickósabb módon.

Én is nézek régóta Giulietta QV-t magamnak, miután a családi autó flotta modellbe, csak a sokadik játszós autós Alfa fér bele és az nem a Giulia.

Jelenleg építem MO. legdrágább és legjobb GT JTS-ét :-)
Shadin04-03-2023 10:06:28 // 29600
Jól szét kell tarttatni és oké lesz.
Shadin04-03-2023 10:05:22 // 29599
Nem tűnt fel, de lehet hogy köze van a vektoros kormányzáshoz :-(
SD03-03-2023 23:52:07 // 29598
Répa, kalapács, metaxa, Mito, hova keveredtem?:D
WarbiRunner (Gyuri)03-03-2023 22:35:00 // 29597
Figyi, az ötkilós kalapácsról beszélek, leszarom a sárgarépát. És ez eddig is így volt :-) De csak hadonássz tovább a répával, tényleg nem értelek...
Giuntini03-03-2023 22:22:31 // 29596
A kinézet izlések és pofonok! Vasárnap kipróbálhatod!:)
Liquid03-03-2023 22:13:18 // 29595
ott a pont
Liquid03-03-2023 22:12:40 // 29594
Nem kell meggyőzni senkit, csak annyi hogy ha csak az 5 kilós kalapács volt a a kezedben, akkor fogalmad sincs milyen fogni egy sárgarépát :)
Viccet félretéve tényleg nagy a különbség egy TBI, egy 2.4 és egy 1.9 vagy 2.0 között, és még árnyalja a képet a Q4. Tudom ignorálod de nekem volt két különböző egyik se volt tohonya 1000x leírtam, ellenben kihozta az állatot. Érdekes módon a Stelvio kevésbé hozza ki. Vagy az is lehet hogy nem veszem észre hogy kihozta :D
Ahogy a nagy nepper mondotta volt: virágozzék minden virág :)
Amúgy egész jót lehet ámokfutni pl. asszony 86 lovas I10-esével is :)
Liquid03-03-2023 22:05:41 // 29593
úgy-úgy :) De valami olyat kell találnia amit kedvére szétszerelhet :D
Liquid03-03-2023 22:04:19 // 29592
Az Alfatex kárpit (hihetetlen kényelmes volt), vagy akár a 156 plüss ülése szerintem is sokkal jobb mint a TI, legalábbis ülni benne, kinézetre nem kérdés: mindent visz a TI.
A tohonyaság szerintem csak az alulmotorizáltakra illetve a gyári programos 2.4-ekre igaz főleg ha elöl kaparnak.
Szerintem se lehet a Giuliettát a 159-el összehasonlítani, már méret, más célok, más kor satöbbi. Ahogy tetovált gyúrós cimboránk mondaná: almát körtével.
A Metaxa jó, szerejük :) Én TatraTea-t ittam (narancssárgát)
Azé a MiTo férfiasságán vigyorogtam kicsit :D Azzal sincs baj egyébként ,mert egy luxusPunto (jó értelemben), csak ne nézne ki úgy :D
WarbiRunner (Gyuri)03-03-2023 21:22:42 // 29591
Az biztos hogy nagy különbség lehet típuson belül is, a 2.4 automata egyértelműen autópályás/utazó autó volt. A TBi Ti lehet ennek tipusnak a csúcsa. Belül, igen, azt a belteret nagyon szerettem :-)
RomeoOne03-03-2023 21:07:26 // 29590
Amúgy simán lehet. Nem azért mert hétfői, de mert 2,4 és elölhajtós, plusz automata. A Shadiné meg 1,75 Tbi, azaz sokkal kisebb súly elöl és puttonyos, ami még inkább hátrébb helyezte a súlypontot. Plusz manuál, tehát annyival is könnyebb. Ezek azért már együttesen elég nagy különbséget adnak, hogy egész más autó feelingje legyen.
Liquid-é meg kapart hátul is, az megint csak fundamentális különbség.

Attól még belülről a tied volt a legszebb (kívülről is dobogós, az biztos). Amikor beleültem, akkor döntöttem el, hogy ha nekem lesz következő alfám, abban bőrkárpit lesz, ha fene fenét eszik is :D
WarbiRunner (Gyuri)03-03-2023 21:06:03 // 29589
Külső lesz az, csak nekem se kéne borozni. Rohadt péntek este..😅
RomeoOne03-03-2023 21:04:30 // 29587
Kéne már neked egy Giulia, hogy többet járj a topikba :D
WarbiRunner (Gyuri)03-03-2023 20:54:24 // 29586
Elkezdhetjük újra, hogy meggyőztök a 159 könnyedségéről XD
Kizárt hogy sikerüljön. Csak kifejezetten az enyém volt ilyen buta, tohonya, sárnehéz dög, ami picit is a határán túl ment bután egyenesen az árok felé. Ez az egy hétfői példány szegény ilyen lett, nem tehet róla. Sok élményt köszönhetek neki, és sok tanulságot is, azóta sem bántam meg azt az 5 évet.
A Giuliettát sosem gondoltam egy kategórának vele, pontosan érződik, hogy egy kisebb autó, és egy modernebb, összeszedettebb műszaki konstrukció.
Számomra viszont sokkal sokkal töbebt nyújt a Giulietta élmény szinten.
Fotózni én sem tudom, vagy csak kínok árán, nagyon nehéz. Lefotózom, és tényleg bénának látom. Élőben meg szeretem nézegetni, ez van. A gazdijának meg pláne nagyon tetszik, de tudjuk, női autó. Csak ha ilyen lenne minden női autó, félnék utcára menni XD
A D módot a női tulaj szerencsére még soha nem próbálta ki. Azt a mai napig nem értem, hogy gyárilag ilyet hangolni...kinek? A boltba, vagy az iskolába menetben van szükség egy konkrét rallyautó feelingjére? XD Én mindenhol szeretem, beteg módon leget vele menni, és élvezet az egész. És ugye pici motor, alig tol orrot, rohadt jó egyensúlya van. Ha meg tolná is, akkor olyat belefékez az ívkülső kerékre, hogy helyben sarkon fordul és nem megy le az útról. Jó, ehhez nagyon otrombán be kell baszarintani a kanyarba, és hát nem kellemesen szól hogy sok voltál, de ez már bőven azon a ponton túl van, ahol Zen őfelségét már árokból húzza a traktor...XD
Giuntini03-03-2023 20:32:09 // 29585
Ki kell próbálni! Sajnos nagyon sokszor valótlanságolat írnak a "szalértők". Az a baj hogy mennek vele 20 km-t, és úgy írnak róla mintha megismerték volna a típust. Én is a MiTo-t több ezer km után ismertem ki igazán.
G-MANN🍀03-03-2023 19:41:40 // 29584
A kevés km sokat segít 😊
SD03-03-2023 19:36:24 // 29583
mondjuk ez bajt nem okoz.. max hibakódot.. de viszont ha az 5.2-ből fogy, az már lehet baj:P
SD03-03-2023 19:35:53 // 29582
mondanám hogy a Giulia gyári olaj feltöltése 5.5L volt, és 5.2 lett:)
VKG231!!! (156+75)03-03-2023 19:30:46 // 29581
Lásd még 159 dízel olajajánlás... :D
SD03-03-2023 19:21:53 // 29580
de ezek az olaszok komolyan mondom:D

kihoznak egy fasza autót rossz beállításokkal:D

aztán mire már senkit nem érdekel jó lesz:D
VKG231!!! (156+75)03-03-2023 19:01:49 // 29579
Csodák nincsenek, csatolt lengőkar keményre hangolva.

A nagyobb baj az, hogy gyárilag az elején rosszak voltak a futóműbeállítási értékek előre, ezért szaglászik folyamatosan....
De már elmúlt :D
VKG231!!! (156+75)03-03-2023 19:00:05 // 29578
Pontosan, de azért a 20 millás alapáron már lehet keresni is gondolom... :D
SD03-03-2023 18:56:54 // 29577
és a mito-ról amit írtak hogy bénán dobja a seggét?
Shadin03-03-2023 18:38:04 // 29576
Én is rohadtul nem szerettem a Giulietta-t, de a múltkor az Érdi Turul utcai bontó előtt bambultam egy fehéret (egyhelyben állt) unalmamban, míg Petire vártam és simán megtaláltam azt a nézetet, ahonnan egyáltalán nem volt zavaró a lámpája. Sőt véltem benne felfedezni azt amiről formázták.

Az a baj, hogy minden fotó a Giulietta-ról (meg úgy általában) ugyanabból a perspektívából készül, áll előtte a nepper és "széles" módban fentről lefelé 35-45°-ban kapja le mobiltelefonnal (mobiltelefon, mint a neve is mutatja, telefonálni való, fényképezőgép meg ezzel szemben fényképet készíteni :-) )

Ha ezt a nézetet tudatosan kerülöd és laposabban és oldalabbról nézed, akkor kiadja (nekem). Így lapos és széles az orra és sokkal jobban néz ki. (pláne ha mozgásban van, mert annak dinamikájával megint egy kombinált perspektívát kapsz, többet a forgó kerekeknél)

Mindamellett állítom, hogy nekem van igazam és a Giulietta-t nem lehet a 159-cel összehasonlítani, más kategória, más kor, más koncepció stb.

Egyik autóm sem volt olyan könnyed, mint a patkány, mai napig visszasírom, én nem éreztem benne Warbi által vélt tohonyaságot, vagy akár a súlyát stb. :-(

De az biztos, hogy a Ti ülés nekem sem volt a szívem csücske, hosszú távon biztosan nem.

Giulietta tengelytávja, súlya miatt könnyedebb, de ez igaz egy Golfra is, vagy bármi kompaktra.

Ja igen, Metaxa-t ittam...


Ja MiTo, csajos macipofa, de keményebb autó az annál, csak nem a külsőség alapján kell ítélni :-)

Giulietta ue.

Megyek inni...
carver03-03-2023 18:37:24 // 29575
Alapesetben nem kell.

Helyi hóviszony esetén vannak utak ahova kirakják a kötelező hólánc táblát, oda nem is mehecc be mással (és nem is érdemes, ezt tanúsítom).

Országos helyzet esetén már a határon sem mehetsz be hólánc nélkül, de nagyon valószínű hogy nem fogják megnézni hogy passzol-e.

Azért én télen akkor érzem magam biztonságban ha van (jó) hólánc. Lehet hogy egy kezemen meg tudom számolna hányszor használtam hóláncot, de ha akkor nem lett volna akkor sokáig ott ültem volna a többiekkel az út szélén.

A hegy nem viccel, Alpokban pillanat alatt leszakadhat 15 cm hó, sőt az alföldön is kerülhet az ember olyan hóátfúvásba ahova kell a cucc (vagy térkő + lapát).

Mondjuk lehet hogy az 2022 előtt volt amikor télen még nem 12 fok volt az átlaghőmérséklet...
SD03-03-2023 18:32:36 // 29574
nem tűnik még vállasnak:))
carver03-03-2023 18:22:52 // 29573
"én eleve nem értem hogy miért kell egy Alfának prémiumnak lenni:D"

ez szerintem amolyan kényszerű reverse engineering. Feladtuk hogy többet adjunk el 35 ezernél, de akkor legalább legyen prémium, akkor legalább lesz rajta haszon is...
Shadin03-03-2023 18:21:29 // 29572
Egy újabb kiinduló alap csak egy jó vitázáshoz, amiben mindenki ugyan azt mondja, de mindenki IS máshogy érti :-)
Shadin03-03-2023 18:20:39 // 29571
valami sárgás cimkés 5 csillagost :-)
RomeoOne03-03-2023 17:59:43 // 29570
Olyan szép... Csak cserélni ne kelljen :DDD

Kazes☻03-03-2023 17:49:38 // 29569
Úgy is van! Nekem volt is és nagyon jó volt vele haladni! Kívülről meg nem nagyon nézegettem... nem az a típus volt, amire visszanézel még kétszer a parkolóban. 😁
Giuntini03-03-2023 16:32:12 // 29568
De jó!
Liquid03-03-2023 16:29:28 // 29567
Na a MITO még megosztóbb :)
VKG231!!! (156+75)03-03-2023 16:06:50 // 29566
Semmi baj nincs az arnával.

Senki soha nem vette figyelembe, hogy azt az autót a 33 alá pozicionálták, igyekeztek a legtöbbet spórolni rajta, de saját motorokat kapott, egy Ti-vel nem sokkal lehet kisebbet autózni, mint egy 33-mal...

Le lehet éppen szólni, de akkor az összes csicsafiatot is, aminek szerintem semmi értelme.
pettinke03-03-2023 15:52:24 // 29565
ne feledd, hogy Alfa boxer van benne.
https://youtu.be/8p_hkr13UmU
Giuntini03-03-2023 15:27:33 // 29564
Egy kivétel azért van!:) Az Arna, abban semmi alfás értéket nem találni!
Giuntini03-03-2023 15:24:53 // 29563
Én értem hogy mit akar mondani Shadin! A MiTo tényleg férfias játékszer. Annak idején mikor Zoliét kipróbáltam, engem kilóra megvett a 135 lovas Multiair. Én is vettem egyet, igaz az enyém csak a 77 lovas Junior, mert városi strapabíró autó, de futóműve ugyanaz. Hihetetlen stabil, a városi szűk kanyarokban tűpontosan lehet vele nagy sebességgel kanyarodni. A MiTo-t elkönyvelték női autónak, de azok a csajok akik vezetik, nincsenek tisztában vele hogy ez az autó mit tud, mert sohasem próbálták. Erhard is vett egyet, és ő is megállapította, "ezt nem gondoltam volna róla". GT meg egyenesen el van halva a QV-től.
Minden Alfában megvan az érték, a Sudtól kezdve a Tonaléig!
SD03-03-2023 14:31:08 // 29562
ilyenkor bukunk le hogy milyen olvasótábor van:D
Liquid03-03-2023 14:26:35 // 29561
mit fogyasztottál? :D
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.