Forum >> Giulia

Shadin30-09-2024 17:52:31 // 37358
Szóval én azt csináltam, hogy végigtekertem jobbra balra a kormányt hogy mennyi a vége, volt a nullához képest eltérés, elfeleztem a kapott értéket, odatekertem a kormányt és ott reszeteltem a kormányszöget nullára, nem tom mennyi volt az eltérés, de az lett a 0 és utána ment futóműállításra. Kb. így emléxem :-)
Shadin30-09-2024 17:46:42 // 37357
Lehet hogy egyenes fizikailag a kormány és 0 a szög, attól még nem biztos hogy ezen csillagegyüttállás mellett kalibrált a kormány. Én is arrébb tudom tekerni és nullázni a szöget, de nagyon gyanús, hogy ezzel nem tudsz futóművet állítani :-(

1. A 0° kormányszög ellenőrzése, (azaz oda kell tekerni h nulla legyen az érték) Electric Steering - Parameters - Steering angle. (szürke (6) adapter) Ezután a kormányt nem tekergetjük.



2. A PROXY rendezéshez javasolt USB-s vagy WiFi-s diagnosztikai eszköz, nekem a régi jól bevált BT-s már nem tudott a PROXY-hoz csatlakozni. Kell a diag eszköz és a kék (5) meg a szürke (6) MES adapterek. Rendezés közben a MES kérni fogja az adapterek cseréjét. Én a csere után elszámolok 10-ig, úgy rendesen működik, volt már rá példa, hogy túl csors voltam és sikertelen volt a folytatás így a komplett rendezés is. Body - CAN Setup / Proxy Alignment Procedure (952) - Adjustment - PROXI Alignment procedure

3. A PROXY rendezés végén, ha az hibátlan volt kiírja h success, majd utána, hogy vedd le a gyújtást. Miután így teszel a MES ki is lép a főmenübe.

4. Amikor már semmi nem világít gyújtást adunk ismét és csatlakozunk az ABS modulhoz (szürke (6) adapter) ahol ellenőrizzük, hogy nem tekertük el a 0°-ról a kormányt. ABS - Continental ABS MK C1 - Paramters - Steering angle

5. Ezután a ABS - Continental ABS MK C1 - Adjustments alatt végrehajtjuk a képen látható beállításokat., majd töröljük a hibákat az ABS modulban.



6 A beállítások végrehajását követően amikor lecsatlakozunk az ABS modulról, némi relékattogás kíséretében megszűnnek a kiírt hibák. Ezután vegyük le a gyújtást és várjunk amíg a kijelzőn minden kialszik.

7. Ezután futtassunk egy Scan DTC-t és töröljük a végén az összes hibabejegyzést.

DE amíg ezek nem okék, addig ne csinálj semmit:



MiTo-ban próbáltam ezt a kalibrációt, retek nehéz volt beállítani, nekem pl. picit elhúzott valamerre mert nem volt OK kalibrált állapotban. Vettem egy kormányátvezetőt, erre megjavult :-)
SD30-09-2024 16:20:02 // 37355
Bár szerintem ez 27 le-nél is menne:D
SD30-09-2024 16:19:34 // 37354
Ha asszonynak erősebb villanyautója lenne mint a Giulia?:D
Az ér?:D Mi lesz ha én visítok majd mellette?:D
WarbiRunner (Gyuri)30-09-2024 15:44:30 // 37353
XD Így is van. És akár saját magammal is beszélgethetek .-)
WarbiRunner (Gyuri)30-09-2024 15:44:06 // 37352
Akkor lehet hogy eleve nem volt kalibrálva és ezért nem vette be a Type 2 beállítást?
Hogy lehet szebben csinálni? Nyilván a hiba ott maradt, pedig végigtekergettem oda-vissza.

Az a baj, hogy bármihez is vissza kell dugni azt a qva sgw bridge-t. Vagy a kezem cseszi szét, ha benőgyógyászkodom a kormány alatt, vagy bontogatni kell alul a burkolatokat. Úgyhogy előbb ezt fogom megoldani. Rendelek egy 4 darabos bundle kábelt. Ami hosszabbító és toldó. Vagyis ki tudom húzni a kormány alatt a csatlakozási pontot, és bármikor kínmentesen rá tudom tenni a kis kütyüt.
RomeoOne30-09-2024 15:37:13 // 37351
Akkor ez a fórum nem csak arra jó, hogy ha kérdésed van, válaszolnak, hanem ha kérdésed van, leírod és beugrik magától :DDD
Shadin30-09-2024 15:36:44 // 37350
Ennél a kormánytekergetésnél lehet ezt szebben is csinálni, a fele hibát benthagyja. A nem kalibrált kormánynál meg nem fog menni a Race átállítása.
WarbiRunner (Gyuri)30-09-2024 15:31:12 // 37349
Jajj de jó..rájöttem mit bénáztam. Mivel levettem az akksi sarut a végén a bypass leszedéséhez, megint végig kéne tekerni a kormányt a két végállás közt.
WarbiRunner (Gyuri)30-09-2024 15:26:41 // 37348
Nem is eröltetem tovább, kipóbáltam, aztán most marad így. A hibák miatt és a kormányom miatt csatlakoztam főként, ugyanis nem állt igazán egyenesen 0 foknál. Nem nagyon hittem benne hogy ez korrigálható, mert mechanikus dolog ez elvileg, a kormányt kéne arrébb rakni fizikailag. Gondoltam én.. De most mégis jó lett, egyenesen áll, és 0 fokot ír. És kiírja hibának hogy nincs kalibrálva :-( Pedig megtettem az ABS modul alól és a kormány modul alól is a kormányszög kalibrációt. Szóval fingom nincs mi nem tetszik neki.
Shadin30-09-2024 15:17:47 // 37347
A borítás 3 darabból áll, a két szélsőt hívja védőlemeznek.
Shadin30-09-2024 15:16:39 // 37346
Nekem ugye nincs gari, SGW bypass tartósan a helyén van.
Aksi le nálam már nem játszik, szükségtelen.
Az a gáz, hogy count-olja a PROXY rendezést és hát nekem már van egy pár :-)
Garban meg nem biztos h jó ha látszik...
Shadin30-09-2024 15:13:06 // 37345
Egyébként jólvanez így, legalábbi élménykedni a Stelvión biztosan nem kell több.
Viszont nagyobb sebességű autópályázásnál jól jöhet ha erősebb felül.
WarbiRunner (Gyuri)30-09-2024 15:07:24 // 37344
A védőlemezek mik?
Nekem nem jött össze elsőre a race mód, és nincs kedvem újra nekiállni. Valahol bénázhattam biztos, de a proxy rendezés lement, töröltem minden hibát, akksi megint le, SGW bridge le. Ahelyett, hogy kipróbáltam volna előbb XD

Valamiért nem fogadta el a Type 2-t, és minden az eredetiben maradt. Én meg nem kezem el megint bebűvészkedni az SGW bridge-t. Így is azért raktam fel, mert törölni akartam két hibát. Az egyik a fék szervizkor mehetett bele, kézifék modul hiba. A másik érdekesebb, a kanyarkövető tárolt hibát. És láttam is párszor kancsi szemmel parkolni már.
Remélem a kiterjesztet gari a kanyarkövető fényszóróra is él. Kicsit tele a butykos a meglelpi hibákkal.
SD30-09-2024 14:36:26 // 37343
Én is chippelésre készülők egyfolytában amíg megy egyszer azt mondom hogy jól vanazúgy:D
SD30-09-2024 14:35:37 // 37342
úgy nem is sok hogy végül is felesleges:)))
de tetszik:)
Shadin30-09-2024 14:03:36 // 37341
Shadin30-09-2024 13:55:53 // 37340
Most ki van kapcsolva, mert folyamatosan csippelésre készülök és addig a gyári konfigot akartam hagyni.
WarbiRunner (Gyuri)30-09-2024 13:25:16 // 37339
Végül te a race móddal mire jutottál? Bekapcsolva hagytad?
WarbiRunner (Gyuri)30-09-2024 13:23:30 // 37338
Igen, pont ezt néztem, hogy patentokkal van feltéve, és a helyük is megvan.
Shadin30-09-2024 12:53:40 // 37337
Még kell 6db patent is: 51834606
WarbiRunner (Gyuri)30-09-2024 11:06:01 // 37336
Köszi a cikkszámokat :-)
Shadin30-09-2024 10:42:35 // 37335
50541250
50541251
50532380
Shadin30-09-2024 10:39:56 // 37334
Ugye hogy ugye? Full luxy!
WarbiRunner (Gyuri)30-09-2024 10:14:21 // 37333
Óó de kis kultúrált dolog. Ez nekem is tetszik. :-)
SD30-09-2024 08:05:03 // 37332
elsőre nem néz ki rosszul de hogy azon kívül hogy a szerelő prémiumabbnak érezze a gépet, van-e :D

Én ezesetben a plusz hűtőlevegőt amit nem fog let többre értékelném:D
Amúgy nyilván spórolás:)
SD30-09-2024 08:01:55 // 37331
és tényleg


és itt a kivétel:D


Illetve a vonatkozó forum:D
SD30-09-2024 05:00:50 // 37330
lehet pont ez vesz el annyi levegőt. a macitető elól hogy ne libegjen:D
Shadin29-09-2024 22:42:19 // 37329
Vagy csak a drágább modell kapott ilyet.
SD29-09-2024 22:24:24 // 37328
Ahha:) 300-nál lehet kell:)?:)
Vagy a karbon mocitetővel van összefüggésben?
Shadin29-09-2024 22:08:22 // 37327
QV borítása
SD29-09-2024 21:57:40 // 37326
Deezmiez, a zárhídra felülről, nincs ilyen rajta, mihez való, kell?:D
Shadin29-09-2024 18:31:39 // 37325
Mindent nem oldhatok meg helyetted :-)
SD29-09-2024 16:28:37 // 37324
Na akkor intézzük meg, megpróbálom én ezt a véget:)
Kandalló zsinór mitől marad ott?
Liquid29-09-2024 14:20:35 // 37323
Semmi extra, csak egy ELM327, nem kényes semmire. Amúgy is az elektronika vagy jó vagy nem, ha jó akkor nincs olyan hogy kicsit jó :)
Ahogy Shadin írta kell a két adapter (kék és szürke) aztán annyi.
Egy dolog van még: ha 2018 utáni (nem tudom pontosan mikor volt a váltás) akkor van benne védelem és nem lehet hozzáférni csak akkreditált cuccal, vagy kell hozzá egy bypass modul.
Shadin29-09-2024 11:25:22 // 37322
Nem érdemelne egy ilyen borítást a halandó Giulia is?
Vajon simán feltehető?
SanyiJTD29-09-2024 11:05:43 // 37321
Szuper ;) 🤝
Shadin29-09-2024 09:54:22 // 37320
A szürke és a kék adapter kell csak. Nekem ez a tuti tippem:
link
Shadin29-09-2024 09:50:18 // 37319
Ha 57-es a kölsőd akkor neked pont jó a tip, nekem a külső 60-as.
Alapból nem akartam kilógatni a gyáriból, csak a perem belső feléhez ígazítani hó kis fűrésszel. Ill. a kettő közé menne a tömítőzsinór, ami enged némi mozgást, de össze nem fognak érni.
Shadin29-09-2024 09:46:44 // 37318
Az enyém 88.9mm :-)
Lehet h csak hátulról megy bele :-)
A zörgésre az a megoldásom, hogy hűálló kandalló zsinórt tekerek a kamu és a ríl közé,
így az esetleges gázok és zajok is hátul maradnának.
SD28-09-2024 22:43:02 // 37317
Nekem is van ilyen ELM bluetooth cucc, android Torque appal ki is olvastam..
Semmi hibakódot nem talált, max ilyen hűtővíz hőmérséklet ennyit látott.

Szervízben meg mondták hogy voltak benne hibakódok.. “alfás hülyeségek” amikor semmi nem rossz csak valamelyik bigyó nem csatlakozott fel időben pl..

Na ezt nem látta… de pl ki lehetne próbálni egy akku saru levéttel azokat látja-e.
quash28-09-2024 22:29:14 // 37316
Nekem egy kb. 10-12 éves kinai ebay-es ELM327 kábelem van, még Stilo-hoz vettem talán, idáig mindent tudtam vele olvasni/írni amit MES kezel.
Ha mást is szeretnél mint ECU-t olvasni, akkor Giuliánál már kellenek a színes adapterek is, 3 v. 4 színre biztosan szükséges van ahhoz hogy minden modulhoz hozzáférj.

Ha 2019 utáni az autó akkor ahogy Shadin is írta akkor kelleni fog egy SGW bypass is!
quash28-09-2024 22:26:48 // 37315
SGW nélkül tudod olvasni!
Csak módosítani nem!
SD28-09-2024 21:17:22 // 37314
Én arra gyanakodnék a pontos adatokat nem nézve hogy előre tört az amerikai nacionalizmus.. az olasz autókat mindig divat volt lehúzni ott..

Mivel a Giulia Stelvio kifutó, már érdektelenség van.
A dealerek meg simán képtelenek épkézláb megjavítani...

Sok bénán karbantartott lízingelt használt autó került ki a piacra indul a lejtmenet:/
SD28-09-2024 21:10:35 // 37313
szóval jelen pillanatban 57/90

57 az SS külső átmérője ez rendben.
90-es a gyári end, belső pereme, 1-1.5 cm-nél jobbn én nem lógatnám ki az már sanszos hogy megsérül meg hogy is néz ki..

De akkor az endtip-et kéne átvariálni?
Mennyitengedsz a felibű?:)
SD28-09-2024 21:07:25 // 37312
90mm-re re tudtam legtágabbra kitolni a tolómérőt vízszintesen a lökösbe épített auspuff endtip beperemezett végében.
SD28-09-2024 21:06:32 // 37311
Fent felejtettem a wörtezé setupot az autón egy ideje:D
Hát ma esőben mentünk asszonynak autót nézni.
Kapaszkodott a hátsó:D:D:D Keresztbe ment nem egy kanyarban:D:D:D

Óriássi:D Sosem tudom ilyenkor kívülről úgy nézé ki mintha világbénája lennék vagy ez most vagány?:D Mert bentről az elektronika + egy ellenkormány egyenesbe hozta.

Egyébként meglehetősen engedékeny volt az menetstabi ma:D:D:D
Játékos:D Kigyorsításnál is 3x kellett gázt nyomonom.

Most az a bajom hogy már annyi kerekem van hogy avilágon nincs annyi gumi:D
De olyan szépek:D
WarbiRunner (Gyuri)28-09-2024 21:02:23 // 37310
WhatCar.
Korábban ügy emlékszem jó helyen szerepelt a Giulia Stelvio, szóval bem teljesen konzisztens ez.
SD28-09-2024 20:57:52 // 37309
Na kitúrtam a képet amit csináltam. nagyon professzionális módon egy trapéz alakúra hajtott karton pappert dugtam a kipuba, és azt ahol megjelölte a cső ott lemértem tolómérővel.

Így a belső átmérő lett 54mm ebből arra következtetek hogy ha pl. 1.5mm-es a zacél, akkor pont 57-es az én kimeneti dörrentőm is.

Na az integrált kipu véget még nem néztem de akkor abba is belefér csak feltehetően zörögni fog? Az a baj..

Én amúgy azt vettem észre mintha pörsenne az az auspuff end tipe berendezés, szóval azzal úgy is kell kezdenem valamit, nem fogom gariban lecseréltetni:D:D:D

Akár tényleg azt is lehetne hogy megkarbonoztatni:))) Ledremelezni a visszafordított élét, és akkor jobban elfér benne a kálhacsü:)

Na megmérem ezt a mekkora is az a lik a lökösön?

Nekem tecc a púzód:D De ne értsd félre:D
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.