Forum >> Giulia
szana829-06-2025 18:47:32 // 39457
Rendben, bár ilyet még nem láttam hogy a gumi magasság elől nagyobb mint hátul.
Shadin29-06-2025 18:09:26 // 39456
Az pont úgy fasza méret, nem babrálnám.
szana829-06-2025 17:32:46 // 39455
Sziasztok,
Gumi csere előtt állok. Viszont ami most van fent szerintem nem stimmel teljesen. 19-es kétszéles felnim van. Elől 225/40 hátul 255/35Z. Gondolom ez így nem fasza. Egy magasságú kellene. Kinek mi vált be 40 vagy 35? Veloce 19-es a kocsi.
Gumi csere előtt állok. Viszont ami most van fent szerintem nem stimmel teljesen. 19-es kétszéles felnim van. Elől 225/40 hátul 255/35Z. Gondolom ez így nem fasza. Egy magasságú kellene. Kinek mi vált be 40 vagy 35? Veloce 19-es a kocsi.
Shadin29-06-2025 15:59:56 // 39454
Ha esetleg érdekel valakit ülésmagasító az jelezze.
Centerline USA ihlette, de sajját tervezés ill. méretezés, olcsóbb és jobban passzol.
Biztonságos csap-horony kialakítás.
Nekem nem jött be, de mások szerint must have :-)
Párja 25e Ft
Centerline USA ihlette, de sajját tervezés ill. méretezés, olcsóbb és jobban passzol.
Biztonságos csap-horony kialakítás.
Nekem nem jött be, de mások szerint must have :-)
Párja 25e Ft
Piritu - 1.000.00028-06-2025 20:02:21 // 39453
Zselé28-06-2025 13:24:18 // 39452
Első 5 év ingyenes, aztán van valami éves díja de úgy emlékszem, nem vészes.
Átírni nem tudom hogy kell, de mivel az új autónál a kereskedő aktiválja a regisztrációt, gondolom ez esetben is ők tudnak segíteni.
Átírni nem tudom hogy kell, de mivel az új autónál a kereskedő aktiválja a regisztrációt, gondolom ez esetben is ők tudnak segíteni.
Bagee28-06-2025 11:34:29 // 39451
van valami alfa connect amivel távolról látom a kocsit, lámpát kapcsolhatok stb... mit kell róla tudnom? hogy tudom "átírni" ? be kell gurulnom egy alfa kereskedésbe adásvételivel? fizetős?
Shadin27-06-2025 14:44:25 // 39450
CTEK is írja, hogy a narancssárga 4-esnél már jó ill. indításra alkamlas az akku
WarbiRunner (Gyuri)27-06-2025 13:50:44 // 39449
Fölösleges vele küzdeni :-) Nekem a töltő aljzat a CTEK-hez visszajelzős, kb állandóan pirosan világít, ha állt az autó egy napot. Zölden szinte soha nincs. 1-2 havonta töltöm CTEK-kel, hosszú utak függvényében. Ha megyek hosszút, nem töltök. Télen nagy hidegek előtt mindkét autót fullra töltöm. Ennyit foglalkozok vele. A tavalyi övcsat szenzor cserekor én teljesen meg voltam győződve, hogy az akksi kuka, az írta be a sok fura hibát. Aztán rámértek nekem, és kiderült, hogy hiába mutat a ctek lámpa pirosat állandóan, az akksi köszöni, jól van. Szóval folyatatom ezt a rutint, néha ötletszerűen feltöltöm, ha már régóta nem ment hosszút az autó. Nagy mínuszban nem töltök, és nagy melegben sem. Csepptöltőn sem hagyom sosem.
SD27-06-2025 12:36:02 // 39448
de nekem eleinte felment az utolsóig.. aztán azóta sosem, de vagy 1 évig mindig azon állt..
Shadin27-06-2025 11:55:00 // 39447
Én is csak max. 7-esig láttam ever a CTEK LED-jeit, ha ez vígasztal :-)
Shadin27-06-2025 11:53:59 // 39446
Az IBS nincs felkészülve az állandóan 100%-ra csepptöltött akkura sztem, ő csak 80%-on akarja tartani erőből a töltöttséget.
SD27-06-2025 11:14:05 // 39444
Az új AGM akkuval sem ment fel az utolsó led-ig most a töltés..
Zölden világított már a kis akku ikon de az azutáni impulzusos töltés már nem jött ki..
Most akkor hol nézzek ennek utána, mert nekem ez totál új info hogy 80%-ra tölti az ólomsavas akku-t?
Amit én találtam hogy ha nincs járatva az akku esetleg elszulfátosodik, és ezt kellhet oldani, ha még van mit...
De hogy a 100% is probléma?
Jó az hogy 2 hétig csepptöltőn legyen azt abbahagyom az tényleg csak kockázat nincs értelme..
illetve gondolkozok egy mérőke beszerzésén.. vagy beszerelésén:D:D:D
Bár mint látjuk a feszültség nem is mond semmit:P:P:P
De majd az aliexpresses kütyüm az mindent meg mond:)))) Már várom:)
Zölden világított már a kis akku ikon de az azutáni impulzusos töltés már nem jött ki..
Most akkor hol nézzek ennek utána, mert nekem ez totál új info hogy 80%-ra tölti az ólomsavas akku-t?
Amit én találtam hogy ha nincs járatva az akku esetleg elszulfátosodik, és ezt kellhet oldani, ha még van mit...
De hogy a 100% is probléma?
Jó az hogy 2 hétig csepptöltőn legyen azt abbahagyom az tényleg csak kockázat nincs értelme..
illetve gondolkozok egy mérőke beszerzésén.. vagy beszerelésén:D:D:D
Bár mint látjuk a feszültség nem is mond semmit:P:P:P
De majd az aliexpresses kütyüm az mindent meg mond:)))) Már várom:)
SD27-06-2025 11:10:56 // 39443
Én úgy tudom a gyáriak is már javított verziók amik kaphatók, azt is érdemes megnézni.
És én a kerékjárati ívben lévő reléket tudom cserésnek a többi nem jellemző probléma.
Alapvetően a starter relay szokott beégni mert alulméretezett volt gondolom.
Ha ezeket cseréled az már jó alap:)
Valaki írja meg aki már cserélte hogy hogyan kell.
És én a kerékjárati ívben lévő reléket tudom cserésnek a többi nem jellemző probléma.
Alapvetően a starter relay szokott beégni mert alulméretezett volt gondolom.
Ha ezeket cseréled az már jó alap:)
Valaki írja meg aki már cserélte hogy hogyan kell.
SD27-06-2025 11:09:17 // 39442
Igen most hallom először hogy a fedélzeti elektronika 80%-on tartja az akku-t én meg a csepp töltővel 100%-ra töltöm lehet tényleg túltoltam.. de az is lehet hogy szar akksit kaptam...
Minden esetre most elsőre puposra töltöttem aztán majd meglátom hogy legyen.. még utánanézek ennek, mert rengeteg hibajelenség van az akku lemerüléséből én ezt próbáltam elkerülni, és ezért nem is volt soha gondom 34k km alatt és 3 év alatt, de most megdöglött az akku..
igaz az utóbbi 2 hónapban tényleg nem használtam..
Minden esetre most elsőre puposra töltöttem aztán majd meglátom hogy legyen.. még utánanézek ennek, mert rengeteg hibajelenség van az akku lemerüléséből én ezt próbáltam elkerülni, és ezért nem is volt soha gondom 34k km alatt és 3 év alatt, de most megdöglött az akku..
igaz az utóbbi 2 hónapban tényleg nem használtam..
Fornitore26-06-2025 20:57:42 // 39441
Én még soha sem töltöttem az aksit és 5 éves múlt(40000 km van benne). Start-stop megy , ablakfűtés megy úgy hogy olyan rossz nem lehet. 3 hét után is úgy indul mint a pinty. Lehet nem tesz jót neki jót hogy mindig töltitek.
szana826-06-2025 19:27:58 // 39440
Sziasztok, valószínűleg a relék még eredetiek amik benne vannak most a kocsiban. Lelki megnyugvásom végett szeretném kicserélni. Azt szeretném kérdezni hogy ezeket honnan illetve milyen típusra érdemes cserélni. Mind egyforma? Illetve ha valakinek lenne linkje hozzá valami webshopba azt megköszönném. Még egy kérdés, jól tudom hogy csak azt a 6-ot érdemes cserélni ami a kerékjárati ívbél van? Köszönöm
SD26-06-2025 18:01:29 // 39439
Hádö várjunk már... ólomsavas akku 80%? Mi a tök? :O
Shadin26-06-2025 16:36:37 // 39438
AGM akkut AGM-mel töltünk.
Én nézem folyamatosan a töltési szintet (BACCAble) és azt látom, hogy full CTEK töltés után a kocsi ill. annak IBS-e leereszti 80%-ra. És ezt a maximumot tartja, hogy az akku maximális élet védje. Jó vagy rossz ez van. Tehénben a szintén AGM-es akku töltési maximumát felvettem 90%-ra, jobb is volt a működés szempontjából, ritkább használat mellett jobban bírta a tétlenséget, nem merült ki.
Szóval a 80 az új 100, bármikor teszed majd töltőre a maradék 20%-ot fogja feltölteni a töltő, de nem biztos hogy jót teszel vele...
Én nézem folyamatosan a töltési szintet (BACCAble) és azt látom, hogy full CTEK töltés után a kocsi ill. annak IBS-e leereszti 80%-ra. És ezt a maximumot tartja, hogy az akku maximális élet védje. Jó vagy rossz ez van. Tehénben a szintén AGM-es akku töltési maximumát felvettem 90%-ra, jobb is volt a működés szempontjából, ritkább használat mellett jobban bírta a tétlenséget, nem merült ki.
Szóval a 80 az új 100, bármikor teszed majd töltőre a maradék 20%-ot fogja feltölteni a töltő, de nem biztos hogy jót teszel vele...
SD26-06-2025 06:42:10 // 39437
Nem értem: teljesen tegnap beraktam a zsír új akku-t, utána elmenetem egy kis körre, hogy mégis megmelegedjen az olaj ha már ráindítottam.
Ezek után letettem a gépet, és feltettem csepptöltőre hogy nézzem lefut-e végig a progi ami a régi akksival már az utolsó led előtt megakadt, nem nagy különbség de érdekel.
Nézem ma reggel és még csak a 4. LED-nél tart.. hmm. akkor most mi a szösz, vagy nemtom:D
Most jó ha töltikézem mert ennyire nem teszi teli a Giulia menet közben, vagy mivan-mivan:D
Jó igazából kb. 8 óra mire lefut a töltési program a csepptöltőn szóval ez nem hiba.. de mégis, meg persze nem volt gondolom a boltban sem puposra tölve:D
Még egy másik info: utána néztem az AGM opciónak a töltőn, és azt monjda magáról hogy ezesetben 14.7 V-al tölt, amit most elsőre bekapcsolatam, de szerintem nem fogom használni, mert akkor úgy látom hogy ennek nem az akku típushoz van köze, csak plusz delejt pumpál bele ha valaki intenzíven start-stop -ozik, én meg azt nem teszem.. (Giulia őfelsége 14.3 volt körül tölt alapjáraton pl..)
Verdikt ráalvás után: tojok az akku lelklivilágára, nekem sokkal többet jelent hogy soha semmi hibaüzenet nem érkezett az elmúlt 3 évben:)))
Azon már amúgy is gondolkoztam hogy folyamatosan csepptöltőn tartni inkább csak kockázat: vihar, túláram.. nylván így viszont bármikor kész van az autó a bulira:)
Majd ebben találok valami középutat.. azért nem szerenék 3 évente akku-t cserélni:D

Ezek után letettem a gépet, és feltettem csepptöltőre hogy nézzem lefut-e végig a progi ami a régi akksival már az utolsó led előtt megakadt, nem nagy különbség de érdekel.
Nézem ma reggel és még csak a 4. LED-nél tart.. hmm. akkor most mi a szösz, vagy nemtom:D
Most jó ha töltikézem mert ennyire nem teszi teli a Giulia menet közben, vagy mivan-mivan:D
Jó igazából kb. 8 óra mire lefut a töltési program a csepptöltőn szóval ez nem hiba.. de mégis, meg persze nem volt gondolom a boltban sem puposra tölve:D
Még egy másik info: utána néztem az AGM opciónak a töltőn, és azt monjda magáról hogy ezesetben 14.7 V-al tölt, amit most elsőre bekapcsolatam, de szerintem nem fogom használni, mert akkor úgy látom hogy ennek nem az akku típushoz van köze, csak plusz delejt pumpál bele ha valaki intenzíven start-stop -ozik, én meg azt nem teszem.. (Giulia őfelsége 14.3 volt körül tölt alapjáraton pl..)
Verdikt ráalvás után: tojok az akku lelklivilágára, nekem sokkal többet jelent hogy soha semmi hibaüzenet nem érkezett az elmúlt 3 évben:)))
Azon már amúgy is gondolkoztam hogy folyamatosan csepptöltőn tartni inkább csak kockázat: vihar, túláram.. nylván így viszont bármikor kész van az autó a bulira:)
Majd ebben találok valami középutat.. azért nem szerenék 3 évente akku-t cserélni:D

SD25-06-2025 20:14:51 // 39436
indítózás közben nem mértem, eddig azzal nem volt gond..
azt néztem hogy 20 perc, xeonon+venti+gyújtás és 10.5V-ra esett..
azt néztem hogy 20 perc, xeonon+venti+gyújtás és 10.5V-ra esett..
SD25-06-2025 19:02:05 // 39435
Igen nagyon úgy néz ki hogy egy jól fejlődő teljes összeomlás felé haladt az akku...
Tartotta a feszültséget, de terhelésre fél óra alatt összeomlott, majd vissszaállt...
Indításnál már nem néztem feszültséget mert alig forgatta másodikra körbe a motort...
Indítás előtt néztem töltés nélkül előző napról volt 12.5 volt..
Veszek pár nagylevegőt és ha már nem izzik a levegő rákötöm az új akkut:D
A túlfolyó vagy mi, azt csak bele kell erőltetni oldalt az akku likába?
Már kétszer kiszedtem mert mindig maga alá gyűrt valamit harmadszor már nem szedném:D
Tartotta a feszültséget, de terhelésre fél óra alatt összeomlott, majd vissszaállt...
Indításnál már nem néztem feszültséget mert alig forgatta másodikra körbe a motort...
Indítás előtt néztem töltés nélkül előző napról volt 12.5 volt..
Veszek pár nagylevegőt és ha már nem izzik a levegő rákötöm az új akkut:D
A túlfolyó vagy mi, azt csak bele kell erőltetni oldalt az akku likába?
Már kétszer kiszedtem mert mindig maga alá gyűrt valamit harmadszor már nem szedném:D
Zselé25-06-2025 16:45:09 // 39434
Hmmm 12,5V-n nem indul be? Az szerintem nem lemerült, hanem cellazárlatos… mennyire esett be a fesz indítózásnál, nem nézted?
És a lényeg: a gyári akku nem garis?? :D
És a lényeg: a gyári akku nem garis?? :D
SD25-06-2025 15:30:40 // 39433
Érik a blog bejegyzés, most ott tartok hogy benne van az új akku az autóban de még nem kötöttem rá, mert mindig maga alá gyűr valamit, és veszek pár mély levegőt előtte:D
Szóval tegnap a dugóban állva gondoltam egyet és megrendeltem az új akku-t mondom nem kockáztatok én lehet még húzza egy darabig, vagy észhez tér...
De behúzhatja a töltő elektronikát egy komoly cellazárlattal.. ilyet éltem már meg a 155-el.. generátor felújítás lett a vége, az is Varta volt:P
Aztán ott is maradhatok valahol, az meg nem baba.. Szóval rendeljünk csak:)
Ma délután mondom menjünk el az akku-ért csak átugrok csepelre..
Most direkt nem dugtam rá csepptöltőre, tegnap óta, de rámértem 12.5V van benne...
indítás.. nyekk.. nyekk.. pahh.. tik tik tik.. na fasza hát ezzel nem megyek akku-ért..:(
Szóval ennyi tartalék volt az akku-ban, megint csak tökéletes az összhang jó szervíz szól előre, kicsit hitetlenkedek, vizsgálok.. mert miért ne, intézkedek és minden időre összeáll:)

régi ezennel kukaérett.. ha egy este alatt megmerül..

új remény
ne tudjátok hogy nyalták a szájuk szélét az akku boltban az eladó csajók a villany verdára:D egy pillanatra megfordult a fejemben hogy kézpénzre váltom, de ugye ez nem lenne szép dolog, meg meleg is van:D:D:D Azért egy kicsit aggasztó hogy abban nem egy db. ilyen 80k értékű akku van hanem egy köbméter:D ...
hát ezt kiszerelni azért nem olyan egyszerű....
Szóval tegnap a dugóban állva gondoltam egyet és megrendeltem az új akku-t mondom nem kockáztatok én lehet még húzza egy darabig, vagy észhez tér...
De behúzhatja a töltő elektronikát egy komoly cellazárlattal.. ilyet éltem már meg a 155-el.. generátor felújítás lett a vége, az is Varta volt:P
Aztán ott is maradhatok valahol, az meg nem baba.. Szóval rendeljünk csak:)
Ma délután mondom menjünk el az akku-ért csak átugrok csepelre..
Most direkt nem dugtam rá csepptöltőre, tegnap óta, de rámértem 12.5V van benne...
indítás.. nyekk.. nyekk.. pahh.. tik tik tik.. na fasza hát ezzel nem megyek akku-ért..:(
Szóval ennyi tartalék volt az akku-ban, megint csak tökéletes az összhang jó szervíz szól előre, kicsit hitetlenkedek, vizsgálok.. mert miért ne, intézkedek és minden időre összeáll:)

régi ezennel kukaérett.. ha egy este alatt megmerül..

új remény
ne tudjátok hogy nyalták a szájuk szélét az akku boltban az eladó csajók a villany verdára:D egy pillanatra megfordult a fejemben hogy kézpénzre váltom, de ugye ez nem lenne szép dolog, meg meleg is van:D:D:D Azért egy kicsit aggasztó hogy abban nem egy db. ilyen 80k értékű akku van hanem egy köbméter:D ...
hát ezt kiszerelni azért nem olyan egyszerű....
leopop325-06-2025 10:24:35 // 39432
Ne ez tántorítson vissza az élethosszig megtartáshoz nem sűrűn kell cserélni 😉
RomeoOne25-06-2025 10:14:58 // 39431
Jó nekem a Q és abban észre sem veszem a Skodákat :DDD
WarbiRunner (Gyuri)25-06-2025 09:59:13 // 39430
Érdekel a dolog, csinálhatnánk egy szétszedős talit :-)
SD25-06-2025 09:57:31 // 39429
Bónusz: végre beállt max-ra az olaj, szerviz óta:)
SD25-06-2025 09:52:49 // 39428
Vegyél egy jó super-t azzal nem vagy felette erőben az élmezőnynek.
Élmezőny: értsd minden ami 300ló és felette:)
Tegnap milyet kapott egy nem élvonalbeli taxis superb:D a kalácsfejű elkezdett emberkedni a hetes út hajtűkanyaros részen mógóttem:D egyenesben elötte megvolt 130, de a 60-as kanyarban kénytelen voltam fékezni, az eco contact már nem az igazi:D erre utólér azt ott puposkodik:D na itt azt hitte, ennyi volt, de meg sarkantyúztam kanyar felénél a gépet és pont kiadta egy karcosab előzéssel, hogy beragadt a kalácsképű, aztán ott ugrándozott, egész a szoborparkig mögöttem.. de innen enyém volt a helyzet mert kb ez volt az utolsó lehetöség előzni..
Belém költözött a kisördög, hogy akkor váltogatok vissza minden kórforgalom elött is, hallgassa csak a supersprintet, én is azt teszem mostanában lehúzott ablakkal :D meg meg meg dobtam a seggét, na ez csinálja utánam a hombárjával:D
a barom nekifeszülve a kormánynak, vadászkutya pózban, én meg röhögök a tükörben..
Feladta lekanyarodott:D enyém volt a napja is:D
Élmezőny: értsd minden ami 300ló és felette:)
Tegnap milyet kapott egy nem élvonalbeli taxis superb:D a kalácsfejű elkezdett emberkedni a hetes út hajtűkanyaros részen mógóttem:D egyenesben elötte megvolt 130, de a 60-as kanyarban kénytelen voltam fékezni, az eco contact már nem az igazi:D erre utólér azt ott puposkodik:D na itt azt hitte, ennyi volt, de meg sarkantyúztam kanyar felénél a gépet és pont kiadta egy karcosab előzéssel, hogy beragadt a kalácsképű, aztán ott ugrándozott, egész a szoborparkig mögöttem.. de innen enyém volt a helyzet mert kb ez volt az utolsó lehetöség előzni..
Belém költözött a kisördög, hogy akkor váltogatok vissza minden kórforgalom elött is, hallgassa csak a supersprintet, én is azt teszem mostanában lehúzott ablakkal :D meg meg meg dobtam a seggét, na ez csinálja utánam a hombárjával:D
a barom nekifeszülve a kormánynak, vadászkutya pózban, én meg röhögök a tükörben..
Feladta lekanyarodott:D enyém volt a napja is:D
RomeoOne24-06-2025 21:54:50 // 39427
Én is csak szarkazmusnak szántam :)
A videó pont arról szól, hogy az öreg már az életről is lejött ettől a szereléstől. Egy generátor cseréhez szét kell bombázni a kocsit. Nem igazán erősíti meg a hitet bennem, hogy de jó lesz élethosszig megtartani a gépet :'(
A videó pont arról szól, hogy az öreg már az életről is lejött ettől a szereléstől. Egy generátor cseréhez szét kell bombázni a kocsit. Nem igazán erősíti meg a hitet bennem, hogy de jó lesz élethosszig megtartani a gépet :'(
Piritu - 1.000.00024-06-2025 21:24:39 // 39426
Mióta egy ilyen videó alapján kicseréltem az Rita Minijében a kuplungot nem hiszek már az angol szerelési videókban. Ott csak egy csavar ki- és betekerését NEM mutatta meg a csávó. Azt amivel fél napot töltöttem + még egy felet mire összeszedtem elég 1/2-es szárat :-)
Piritu - 1.000.00024-06-2025 21:21:18 // 39425
Giuseppének van egy rossz MA modulja, meg lehetne nézni...
RomeoOne24-06-2025 20:47:51 // 39424
Jó ez a csatorna. Generátorcsere a 2.9TT-n. Könnyed esti ujjgyakorlat :DDD
RomeoOne24-06-2025 20:36:13 // 39422
Érdekes vidi. De akkor szét kell szedni a multiair modult és kicserélni azt az tömítőgyűrűt? Ez vajon mennyi munkadíjban meg alkatrészben? Van olyan, aki ezt csinálja itthon?
Piritu - 1.000.00024-06-2025 19:07:14 // 39421
Szerintem kicsit túlgondolod a dolgot :-)
"Ha leállítod és visszateszed gyújtásra dinamicban meglátod hogy felugrik a vízhőfok.." - nem kell kíváncsiskodni és nincs para :-)
Az eddigi 170e km alatt egyszer se jutott eszembe :-)
"Ha leállítod és visszateszed gyújtásra dinamicban meglátod hogy felugrik a vízhőfok.." - nem kell kíváncsiskodni és nincs para :-)
Az eddigi 170e km alatt egyszer se jutott eszembe :-)
Piritu - 1.000.00024-06-2025 19:04:52 // 39420
A fő gyilkost itt nevezi meg. Semmi köze ahhoz amire fogjuk...
Piritu - 1.000.00024-06-2025 18:59:53 // 39419
A vizet keringeti leállítás után is. Jól hallani ahogy a szivattyú megy.
RomeoOne24-06-2025 17:16:04 // 39418
Azért kicsit vad elmélet, hogy a turbó miatt magasabb a nyomás a kerékben 😅 Főleg, ha dugóban állsz és nem is fűt. Előbb precízen be kéne állítani uazt a nyomást mindkét oldalon, de mivel? Benzinkúti nyomasmérők nem túl megbízhatók. Ha egyik oldalát süti a nap a kocsinak és direktben kapja a kerék, az sztem előbb okoz ilyen eltérést.
Vízhőfokot hol látom meg?
Vízhőfokot hol látom meg?
SD24-06-2025 16:50:44 // 39417
Szerintem több összetevős:
- turbo akkor meleg ha pumpálod az üzemanyagot, ha szegény keverékkel gurulsz akkor már nem izzik:)
- a turbo a környezetét is fűti, hengerfej stb, ha meleg turboval lecsapod a biztit, akkor csak a keringető tudja már elvinni a hőt, de szeirntem az alapjárat még szegényebb mint a gurulás, megéri egy-két pecet
- az üzemi vízpumpa azért a motorban is forgatja a vizet... nagyobb teljesítményű..
Pl: dugóban ma vettem észre hogy 2.8-o volt a kerék ami a turbónál van.. a többi 2.6, 2.7..
Ha leállítod és visszateszed gyújtásra dinamicban meglátod hogy felugrik a vízhőfok..
- turbo akkor meleg ha pumpálod az üzemanyagot, ha szegény keverékkel gurulsz akkor már nem izzik:)
- a turbo a környezetét is fűti, hengerfej stb, ha meleg turboval lecsapod a biztit, akkor csak a keringető tudja már elvinni a hőt, de szeirntem az alapjárat még szegényebb mint a gurulás, megéri egy-két pecet
- az üzemi vízpumpa azért a motorban is forgatja a vizet... nagyobb teljesítményű..
Pl: dugóban ma vettem észre hogy 2.8-o volt a kerék ami a turbónál van.. a többi 2.6, 2.7..
Ha leállítod és visszateszed gyújtásra dinamicban meglátod hogy felugrik a vízhőfok..
SD24-06-2025 16:46:33 // 39416
Igen van vízkeringetés, az hallani is lehet egy darabig mormol.
Mégis ha csak úgy leállítom megy a hűtőventi is, ha várok kicsit akkor már hűtőventit nem kapcsol.
Illetve észrevettem ha pl: garázsba beállás előtt lekapcsolom, akkor mikor újraindítom egész magas a vízhőfok a Dinamic/Gas, Brake, Water temp középső kijelző és ahogy átfordul a motor akkor kezd visszamenni.
Tehát leállítgani nem szoktam, hanem ha megérkezek addig jár míg bemegy a helyére.
Ugyan úgy garázsból ki, nem. kapcsolom le..
Sőtt tudja az autó azt is, hogy ha rázárod járó motornál, akkor csak ha közeledsz a kulccsal akkor nyit rá, különben rángathatják a kilincset:))))
De itt 1-2 percekről beszélünk nem 10 percekről.. életében nem hagytam még gyújtást sem rajta 10 percig:D nem hogy motort:D
Mégis ha csak úgy leállítom megy a hűtőventi is, ha várok kicsit akkor már hűtőventit nem kapcsol.
Illetve észrevettem ha pl: garázsba beállás előtt lekapcsolom, akkor mikor újraindítom egész magas a vízhőfok a Dinamic/Gas, Brake, Water temp középső kijelző és ahogy átfordul a motor akkor kezd visszamenni.
Tehát leállítgani nem szoktam, hanem ha megérkezek addig jár míg bemegy a helyére.
Ugyan úgy garázsból ki, nem. kapcsolom le..
Sőtt tudja az autó azt is, hogy ha rázárod járó motornál, akkor csak ha közeledsz a kulccsal akkor nyit rá, különben rángathatják a kilincset:))))
De itt 1-2 percekről beszélünk nem 10 percekről.. életében nem hagytam még gyújtást sem rajta 10 percig:D nem hogy motort:D
RomeoOne24-06-2025 16:24:52 // 39415
Én sem aggódnám túl. Nyilván, ha padlógázon mész hegynek felfelé, akkor ne állítsd le azonnal, amint megérkeztél a tetejére, de kicsit túl van lihegve ez a téma. Főleg a Giulia-nál, ami külön vigyáz magára a leállítás utáni hűtéssel.
Egyik kolléganőm, miután vett valami turbós autót, elmondták neki, hogy nem szabad gyorsan leállítani terhelés után, mert a turbó... Csak ugye, akinek nincs viszonyítási alapja, honnan tudja, hogy mi a terhelés? Ő reggel munkába menet jött autópályán, aztán pár km lakott terület, és beért a céghez. Na, itt már semmiféle turbóhűtés nem lett volna indokolt, de hát neki megmondták a jó műszaki érzékű férfiak, hogy hűteni kell. Ezért még járva hagyta 5-10 percig az autót, a parkolóban, bejött, bekapcsolta a gépet, lepakolt, utána állított le... Addig, amíg egyszer el nem felejtette, és délben ,ebédnél vette észre, hogy a kocsi még mindig ott pöfög a parkolóban alapjáraton reggel 8 óta.
Másik ilyen agyrém, ez a hidegen ne forgasd... Amiből az szokott lenni, hogy elváltogatnak 1500-nál, még 50 km múlva is. Szerencstélen motor meg megpusztul az alacsony fordulaton nyektetéstől. A Giuliában az N mód mondjuk magától is megcsinálja ezt. Lehetneinkább S mód a neve, mint Suicide.
Az, hogy ne forgasd hidegen, csak annyit jelent, hogy ne húzasd padlón tiltásig azonnal, ahogy kigurulsz a kapun, nem azt, hogy nyírd ki alacsony fordulaton... Megjegyzem, nem is lehetne. Egyszer kipróbáltam, hogy hidegen jól odalépve mi történik: nem adta le a teljesítményt. Gondolom, a body comp figyeli a paramétereket, látja, hogy még hideg az olaj, hideg a víz és nem adott elég üzemanyagot a motornak. És nem csak az Alfa tudja ezt, más márkáknál is megvan ez a user error elleni védelem.
De, ahogy egy pályázással foglalkozó ismerős mondta: "Ne forgasd, amíg bemelegszik? Hát mitől fog bemelegedni, ha nem forgatod???" :DDD
Egyik kolléganőm, miután vett valami turbós autót, elmondták neki, hogy nem szabad gyorsan leállítani terhelés után, mert a turbó... Csak ugye, akinek nincs viszonyítási alapja, honnan tudja, hogy mi a terhelés? Ő reggel munkába menet jött autópályán, aztán pár km lakott terület, és beért a céghez. Na, itt már semmiféle turbóhűtés nem lett volna indokolt, de hát neki megmondták a jó műszaki érzékű férfiak, hogy hűteni kell. Ezért még járva hagyta 5-10 percig az autót, a parkolóban, bejött, bekapcsolta a gépet, lepakolt, utána állított le... Addig, amíg egyszer el nem felejtette, és délben ,ebédnél vette észre, hogy a kocsi még mindig ott pöfög a parkolóban alapjáraton reggel 8 óta.
Másik ilyen agyrém, ez a hidegen ne forgasd... Amiből az szokott lenni, hogy elváltogatnak 1500-nál, még 50 km múlva is. Szerencstélen motor meg megpusztul az alacsony fordulaton nyektetéstől. A Giuliában az N mód mondjuk magától is megcsinálja ezt. Lehetneinkább S mód a neve, mint Suicide.
Az, hogy ne forgasd hidegen, csak annyit jelent, hogy ne húzasd padlón tiltásig azonnal, ahogy kigurulsz a kapun, nem azt, hogy nyírd ki alacsony fordulaton... Megjegyzem, nem is lehetne. Egyszer kipróbáltam, hogy hidegen jól odalépve mi történik: nem adta le a teljesítményt. Gondolom, a body comp figyeli a paramétereket, látja, hogy még hideg az olaj, hideg a víz és nem adott elég üzemanyagot a motornak. És nem csak az Alfa tudja ezt, más márkáknál is megvan ez a user error elleni védelem.
De, ahogy egy pályázással foglalkozó ismerős mondta: "Ne forgasd, amíg bemelegszik? Hát mitől fog bemelegedni, ha nem forgatod???" :DDD
Zselé24-06-2025 14:08:58 // 39414
Én úgy tudom, hogy a Giuliát már nyugodtan leállíthatod akármekkora menet után, intézi magának az utókeringetést/hűtést... vagy nem?
Bagee24-06-2025 13:49:01 // 39413
igen a turbó hűtésről hallottam, arra figyelek, várostábla előtt se nyomom már annyira hogy töltsön... meg mire beszenvedem magam a garázsba addig is van ideje... :D
SD24-06-2025 12:27:09 // 39412
azok nekem is vannak:D
alapvetően a GME 4T (General MId engine) motor elég strapabíró, kiebb alfás félelmek nyúlván adottak:D De hát mi akartunk valamennyire takarékos de erős autót, megkaptuk:D
Nem eszik 30 litert mégis megy:)
Ja még a turbo-hűtést javasolnám, ne állítsd le rögtön ha megérkezel, akkor nem is kapcsol hűtőventit megállás után.. de aztán tudja a faxom ez segít-e vagy olyan mint a csepptöltés, aztán most cserélhetem szégyen szemre az akksit:D
alapvetően a GME 4T (General MId engine) motor elég strapabíró, kiebb alfás félelmek nyúlván adottak:D De hát mi akartunk valamennyire takarékos de erős autót, megkaptuk:D
Nem eszik 30 litert mégis megy:)
Ja még a turbo-hűtést javasolnám, ne állítsd le rögtön ha megérkezel, akkor nem is kapcsol hűtőventit megállás után.. de aztán tudja a faxom ez segít-e vagy olyan mint a csepptöltés, aztán most cserélhetem szégyen szemre az akksit:D
Bagee24-06-2025 11:58:13 // 39411
áhhhh értem, hát köszi az információkat! biztos sok kérdésem lesz még! :D
SD24-06-2025 11:41:26 // 39410
Tehát maga a multiair rendszer lényege hogy olajnyomással állítja elő a szelepnyitást, egy elektro hidraulika nemtom:)))
Vannak nagyon jó videók, hogy működik, a lényege hogy egy elektromágnes vezérel egy szlepet és egy nagy nyitású lapos vezértengely által emelet szelep karakterisztikát bármely időpillanatban meg tud változtatni, pl: ha elereszti az olajnyomás vissza tudja zárni a szelepet, mintha hegyes lenne a tengely, ha meg tartja akkor lent nyomatékos mint egy dízel:)
NA és pont ebből van egy kis para.
Annak ellenére hogy Fiat 500-ban, Alfa Mito-ban már évtizedek óta lassan mennek ezek a motyók.. Van amelyik bekrepál van amelyiket meg feltuningolják mint az állat:D
A giulia esetén az okozza az egyik aggodalmat hogy a Multiair szűrő csak a hengerfej eltávolításával cserélhető. stílusosan egy kis bomba formája van az egységnek:)))
Viszont maga az MA szűrő felüelte sokkal nagyobb mint a korábbi modelleké.
Tehát a gyárban valósznüleg úgy gondolták hogy ezzel a keresztmetszettel és szűrő mérettel már élethosszig jó lesz és igazából csak a kettétört hajtókar darabjait nem kéne hogy elszívja az egység, ha egyszer oda jut a gép:P:D
Na és ezért egy kis mítosz övezi a kérdést.. Mert nyilván vannak olyan autók amikben életükben nem cseréltek olajat.. aztá mégis elment 120k-t úgy és még 170k-nál is rendben van...
Van olyan ami 30k alatt megadta magát, aztán azóta meg már jó.. a cseredarab..
A fő gyilkos nem a modul, nem a szűrő hanem:
- az ellinkelt olajcsere periódus, vagy városi fingatáss és a 15k megtartása....
- az EU gyilkos kötelező váltó programja ami A és N módban 1300-1500 fordulaton akar gyorsítani ami olyan rezgéseket csinál a motorban amire nem lehet tervezni..
- a katalizátor/részecskeszűrő fűtés miatti buzi program ami félig bemelegedett állapotban egy életellenes hosszú szelepnyitással melegíti a rendszert.. ezzel halálba baxtatja az egységet... decat:D:D:D
- a start-stop, ami hiába a turbo hűtés meg a tökömtudja.. ha megállítod az autót mikor elindítod a HF-ben 120-130 fok is lehet a hőmérséklet mert nem forgott a víz..
Na szóval sok sok agyalás, és para lehetőségét adja ez.
Egészen pontosan ha alfa-ként használod, és kap olajat, vizet, akkor sokáig jó lesz, ha egyszer ki kell cserélni és saját pénzen akkor pedig majd sírunk együtt..
Vannak nagyon jó videók, hogy működik, a lényege hogy egy elektromágnes vezérel egy szlepet és egy nagy nyitású lapos vezértengely által emelet szelep karakterisztikát bármely időpillanatban meg tud változtatni, pl: ha elereszti az olajnyomás vissza tudja zárni a szelepet, mintha hegyes lenne a tengely, ha meg tartja akkor lent nyomatékos mint egy dízel:)
NA és pont ebből van egy kis para.
Annak ellenére hogy Fiat 500-ban, Alfa Mito-ban már évtizedek óta lassan mennek ezek a motyók.. Van amelyik bekrepál van amelyiket meg feltuningolják mint az állat:D
A giulia esetén az okozza az egyik aggodalmat hogy a Multiair szűrő csak a hengerfej eltávolításával cserélhető. stílusosan egy kis bomba formája van az egységnek:)))
Viszont maga az MA szűrő felüelte sokkal nagyobb mint a korábbi modelleké.
Tehát a gyárban valósznüleg úgy gondolták hogy ezzel a keresztmetszettel és szűrő mérettel már élethosszig jó lesz és igazából csak a kettétört hajtókar darabjait nem kéne hogy elszívja az egység, ha egyszer oda jut a gép:P:D
Na és ezért egy kis mítosz övezi a kérdést.. Mert nyilván vannak olyan autók amikben életükben nem cseréltek olajat.. aztá mégis elment 120k-t úgy és még 170k-nál is rendben van...
Van olyan ami 30k alatt megadta magát, aztán azóta meg már jó.. a cseredarab..
A fő gyilkos nem a modul, nem a szűrő hanem:
- az ellinkelt olajcsere periódus, vagy városi fingatáss és a 15k megtartása....
- az EU gyilkos kötelező váltó programja ami A és N módban 1300-1500 fordulaton akar gyorsítani ami olyan rezgéseket csinál a motorban amire nem lehet tervezni..
- a katalizátor/részecskeszűrő fűtés miatti buzi program ami félig bemelegedett állapotban egy életellenes hosszú szelepnyitással melegíti a rendszert.. ezzel halálba baxtatja az egységet... decat:D:D:D
- a start-stop, ami hiába a turbo hűtés meg a tökömtudja.. ha megállítod az autót mikor elindítod a HF-ben 120-130 fok is lehet a hőmérséklet mert nem forgott a víz..
Na szóval sok sok agyalás, és para lehetőségét adja ez.
Egészen pontosan ha alfa-ként használod, és kap olajat, vizet, akkor sokáig jó lesz, ha egyszer ki kell cserélni és saját pénzen akkor pedig majd sírunk együtt..
SD24-06-2025 11:08:41 // 39409
No para elsőre a többit kifejtem később:)
nem több mint egy szett gumi, ha beszarik kátyút fogtál vedd úgy..
nem több mint egy szett gumi, ha beszarik kátyút fogtál vedd úgy..
Bagee24-06-2025 07:46:41 // 39408
Nos.. ne kíméljetek... mi van ezzel a MultiAir cuccal.... mennyit bír, mit csinál ha kezd bedögleni? Ezekben nincs amúgy szűrő? Giulietta MA-ban van és az cserélhető is... Ebben ezt elbaszták? vagy ilyen biztosra mentek hogy fosson be az egész?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
581
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?
Members
New members
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV