Forum >> Gumi, felni, futómű
Giuntini25-11-2015 11:28:52 // 18713
Az tény, ha minden tulajdonságot egybevetünk, akár téliben, akár nyáriban a Michelin a legjobb gumi. Valóban drágább, de az tény, hogy nagy átlagban a legnagyobb futásteljesítményt a Michelintől várhatjuk el. Lehet hogy vannak bizonyos disziplinákban jobbak, de ha az egészet egyben nézzük, a Michelin az élen, vagy legalábbis az élmezőnyben van. mostanában az összes gumiteszt az ADAC, illetve az Auto Bild kezében van, mindenki ezeket olvassa, természetes, hogy itt is a Conti nyer általában mindent. Ez ugyanolyan, mintha egy németek által szervezett tesztben, mindig a VW valamelyik márkájának kell nyernie. Az egész manipulálva van.
Giuntini25-11-2015 11:21:00 // 18712
Egy kis javítás! 159-esre nem jó méret az itt ajánlott! Ha 17-es a felni, ami a nagyfékeseknél az alapméret, akkor 225/50R17 a helyes gumiméret. Az itt leírt nem jó, egy mindenhol odavered, a másik hogy a kilométer óra is csalni fog.
WarbiRunner (Gyuri)25-11-2015 10:53:37 // 18711
Lehet ott olvastad, de értetted is?
A profilmélység csökkenése hogyan okozza azt, hogy nem deformálódnak a "profil kockák". Elkopik a rugalmassági modulusuk? :-)
Legnagyobb hatással a tapadásra nyilvánvalóan a gumi úttal érintkező felülete van, ahol a gumi felületén egy vegyes súrlódási állapot alakul ki. A gumi egyes részecskéinek az úthoz viszonyított sebessége a kontakt ponton 0, más részek csúszási súrlódásban vannak. Közben kopik a gumi, tehát gumi részecskék válnak le a futófelületről.
Ezek miatt pl számít a gumi szélesség és a tapadó felület (ami egy ellipszis kontúrján belüli foltokból áll össze).
A gumi deformálódik. Nincs olyan hogy nem, ez a funkciója. Hogy kevésbé deformálódik azáltal hogy kopik a mintából az lehetne egy állítás, de ez sem mond semmit a tapadásról. MENNYIVEL deformálódik kevésbé?
El lehet vitatkozni azon a szinten, hogy "de nem", meg "de igen". Le lehet modellezni, hogy a felkeménydő gumianyag eredményez e kisebb deformációt, vagy a lekopó minta. "Izomérzetre" azért gyanús, hogy az előbbi. Az is megérne egy modellt, hogy a fogyó minta miatti csökkenő abszolút deformáció (met a modulus ugyanaz marad :-)) pl. mekkora guminyomás változtattással kompenzálható. Ha engedek egy tizedet pl.?
A másik út, a jóval egyszerűbb, ha hiszünk a tapasztalatnak. A gumik felkeményednek, ezáltal romlik a tapadásuk. Az ujj műszernek is nyugodtan lehet hinni, az emberi szervezetnek sok olyan műszere van, amit technikailag elég nehéz felülmúlni. Épp egy olyan képfeldolgozási problémán dolgozok, amit szemre 1 másodperc alatt bárki megbízhatóan megold. Szoftverre kódolni meg egy szívás.
A profilmélység csökkenése hogyan okozza azt, hogy nem deformálódnak a "profil kockák". Elkopik a rugalmassági modulusuk? :-)
Legnagyobb hatással a tapadásra nyilvánvalóan a gumi úttal érintkező felülete van, ahol a gumi felületén egy vegyes súrlódási állapot alakul ki. A gumi egyes részecskéinek az úthoz viszonyított sebessége a kontakt ponton 0, más részek csúszási súrlódásban vannak. Közben kopik a gumi, tehát gumi részecskék válnak le a futófelületről.
Ezek miatt pl számít a gumi szélesség és a tapadó felület (ami egy ellipszis kontúrján belüli foltokból áll össze).
A gumi deformálódik. Nincs olyan hogy nem, ez a funkciója. Hogy kevésbé deformálódik azáltal hogy kopik a mintából az lehetne egy állítás, de ez sem mond semmit a tapadásról. MENNYIVEL deformálódik kevésbé?
El lehet vitatkozni azon a szinten, hogy "de nem", meg "de igen". Le lehet modellezni, hogy a felkeménydő gumianyag eredményez e kisebb deformációt, vagy a lekopó minta. "Izomérzetre" azért gyanús, hogy az előbbi. Az is megérne egy modellt, hogy a fogyó minta miatti csökkenő abszolút deformáció (met a modulus ugyanaz marad :-)) pl. mekkora guminyomás változtattással kompenzálható. Ha engedek egy tizedet pl.?
A másik út, a jóval egyszerűbb, ha hiszünk a tapasztalatnak. A gumik felkeményednek, ezáltal romlik a tapadásuk. Az ujj műszernek is nyugodtan lehet hinni, az emberi szervezetnek sok olyan műszere van, amit technikailag elég nehéz felülmúlni. Épp egy olyan képfeldolgozási problémán dolgozok, amit szemre 1 másodperc alatt bárki megbízhatóan megold. Szoftverre kódolni meg egy szívás.
GabCsi25-11-2015 10:52:56 // 18710
225/45R17 a 159-re nem a legjobb :)
Abarai25-11-2015 09:06:57 // 18709
Például az Alpin 5 marketing blablája mindjárt háromszor. :)
Halesz25-11-2015 03:58:32 // 18708
Azért elég sok hasznos infó van benne :P ;)
Xixo25-11-2015 02:34:43 // 18707
A cikknél lemaradt az ( x )
;)
;)
Xixo24-11-2015 22:48:07 // 18705
Én sem hittem, amíg sík terepen se tudtam elindulni az 5éves gumival, amin még volt kb 6,5-7mm minta... :)
Liquid24-11-2015 22:15:02 // 18704
Az attól függ hogy miként, hol, hogyan és mennyit megy.
Nálam pl. 2 fontos dolog van, a fék és a gumi. Mivel nem megyek nagyon sokat, de kellően dinamikusan, másoknál a szempontok is máshogy alakulnak.
Amúgy meg messze nincs kétszeres ár...
A Barum pl. igen csak nem az olcsó kategória, inkább a közép.
A Panda méretében 11-12 körül kezdődik az értelemes gumi, és 15-16 a prémium.
Az Alfánál 17-ben kb. 29 és 39. Nincsenek olyan nagy különbségek.
Persze extrém méretekben már el tud tolódni.
Nálam pl. 2 fontos dolog van, a fék és a gumi. Mivel nem megyek nagyon sokat, de kellően dinamikusan, másoknál a szempontok is máshogy alakulnak.
Amúgy meg messze nincs kétszeres ár...
A Barum pl. igen csak nem az olcsó kategória, inkább a közép.
A Panda méretében 11-12 körül kezdődik az értelemes gumi, és 15-16 a prémium.
Az Alfánál 17-ben kb. 29 és 39. Nincsenek olyan nagy különbségek.
Persze extrém méretekben már el tud tolódni.
.......................24-11-2015 22:04:30 // 18703
A javallatod hogy max 5évig süsse a nap és csere az méltányolandó,
Mivel biztonságosabb így
De azt hogy fizessen valaki fölöslegesen Conti dupla árat a barum vagy matadorhoz kképest az már nem
Mivel biztonságosabb így
De azt hogy fizessen valaki fölöslegesen Conti dupla árat a barum vagy matadorhoz kképest az már nem
Liquid24-11-2015 22:00:08 // 18702
érdekes módon az összes többinél ami lekopott 3-4 éven belül, nem tapasztaltam ilyet.
Ha hiszed, ha nem, ez biza így van :)
Ha hiszed, ha nem, ez biza így van :)
.......................24-11-2015 21:51:36 // 18701
Az gondolom tiszta hogy a profilmélység csökkenéssel arányosan csökken a tapadás is
Mivel nem deformálódnak az egyedi.profil kockák,ergo nem kapadzkodik úgy meg
Tehát csökken a tapadás
És ezt egyetemi jegyzetben olvastam, BME original
De egy szó sincs benne keményedésről
Mivel nem deformálódnak az egyedi.profil kockák,ergo nem kapadzkodik úgy meg
Tehát csökken a tapadás
És ezt egyetemi jegyzetben olvastam, BME original
De egy szó sincs benne keményedésről
Liquid24-11-2015 21:44:30 // 18700
természetesen nem, de vastagon a kopásjelző felett. Sajna nem itthon vannak, hanem a feleségem nagyszüleinél, de amin tehetem lemérem, hogy tisztán lássunk :)
13e km-t mentünk a Pandával 5.5 év alatt, ennek a nyárigumis része amit ide tartozik :)
13e km-t mentünk a Pandával 5.5 év alatt, ennek a nyárigumis része amit ide tartozik :)
.......................24-11-2015 21:37:41 // 18699
A profilmélység 5 éves korában is 8mm er ugye?
GabCsi24-11-2015 21:18:59 // 18698
Maradjunk annyiban, hogy a teljes futófelület tartalmaz szilikát.
Liquid24-11-2015 21:17:10 // 18697
onnan veszem, hogy a Pandával nagyon keveset megyünk :)
Az első három szezonban tökéletes, a negyedikben már érezni hogy hamarabb csúszkál.
Pl. a Falnek 914-es nyárik szűk 5 évesek, eddig jók voltak, de idén nyáron már nedves úton állandóan kipörgő kerekekkel indultam a félelmetes 60 lóval :) Ahogy kezdett hűlni az idő, már szárazon is orrtolós lett. Ugyanezt tapasztaltam anno az UNO-n, és apám Fiestáján is. Tehát ha 3-4 szezon alatt nem kopok le, akkor kuka. Illetve nem kuka, mert tök jól el lehet adni, hiszem profilmélysége van, évjáratra se öreg...
Az Alfán nem éri meg ezt a kort egyik se :)
Az első három szezonban tökéletes, a negyedikben már érezni hogy hamarabb csúszkál.
Pl. a Falnek 914-es nyárik szűk 5 évesek, eddig jók voltak, de idén nyáron már nedves úton állandóan kipörgő kerekekkel indultam a félelmetes 60 lóval :) Ahogy kezdett hűlni az idő, már szárazon is orrtolós lett. Ugyanezt tapasztaltam anno az UNO-n, és apám Fiestáján is. Tehát ha 3-4 szezon alatt nem kopok le, akkor kuka. Illetve nem kuka, mert tök jól el lehet adni, hiszem profilmélysége van, évjáratra se öreg...
Az Alfán nem éri meg ezt a kort egyik se :)
Piritu - 1.000.00024-11-2015 21:02:00 // 18696
Ja, a nyáriakkal is ez volt a helyzet. Ami azért is érdekes, mert a pótkerék puha maradt a csomagtartóban. Azt nem érte a nap.
.......................24-11-2015 21:00:46 // 18695
Erről az a vicc jut eszembe
Doktor úr ugye van a faszban csont?
Doktor úr ugye van a faszban csont?
Piritu - 1.000.00024-11-2015 21:00:26 // 18694
Asszony OFF-járól levetett 5 éves, de még nem kopott télit és az újat egymás mellé téve, majd az ujjba beépített keménységmérővel megvizsgálva egyértelműen érezni lehetett a különbséget.
.......................24-11-2015 20:59:33 // 18693
A egész abroncs réteges ,mint a torta
Így alakítják ki a jellemzőit,merevségét
És a végén összesütik az egészet amikor vulkanizálják nyomás alatt 200fokon
Így alakítják ki a jellemzőit,merevségét
És a végén összesütik az egészet amikor vulkanizálják nyomás alatt 200fokon
.......................24-11-2015 20:56:18 // 18692
Keménységmérő van az ujjadban:)
Én ebben nem hiszek
Én ebben nem hiszek
GabCsi24-11-2015 20:50:34 // 18691
Hogyan sütik rá a karkaszra a futófelületet úgy, hogy a gumikeverék felső része tartalmazzon csak bizonyos összetevőket?
Piritu - 1.000.00024-11-2015 20:44:22 // 18690
"Megmérted a keménységét ,vagy honnan veszed?" Egyszerű, belenyomod a körmöd a gumiba és érzed :-P
.......................24-11-2015 20:24:33 // 18689
3évesen kidobom,úgyis lekopik 4mm er alatt egyik téli se téli már
Ezt a keményedés életemben nem tapasztaltam
Megmérted a keménységét ,vagy honnan veszed?
Nem lehet hogy lekopott?
,a futófelület felső része szilikás csak általában
Ezt a keményedés életemben nem tapasztaltam
Megmérted a keménységét ,vagy honnan veszed?
Nem lehet hogy lekopott?
,a futófelület felső része szilikás csak általában
Liquid24-11-2015 20:14:31 // 18688
Apósnak van ilyen Matador a Mazdán, majd meg látjuk hogy muzsikál pár év múlva.
Az MP92 3 évesen betonkemény volt, a Kormoran szintén, és mindkettő fényévekre volt újban is a Contitól, szóval azért nem csak a névért kell fizetni.
Újan bármi lehet jó, sőt be is baxna ha még újban se lenne jó
Az MP92 3 évesen betonkemény volt, a Kormoran szintén, és mindkettő fényévekre volt újban is a Contitól, szóval azért nem csak a névért kell fizetni.
Újan bármi lehet jó, sőt be is baxna ha még újban se lenne jó
PistaFR24-11-2015 18:35:52 // 18687
A franciaországi autóm Michelin Primacy 3-a is made in Germany, szóval világméretű összeesküvést sejtek. Valaki megnézne egy "kínai" gumit? :)
Pityukoma24-11-2015 18:25:32 // 18686
Köszi, holnap megnézem élőben is.
.......................24-11-2015 17:59:54 // 18685
Csak egy kis story a Barumról
A 26 éves Barum pótkereket még tavaly felraktam a Favoritra
És simán jó
A 26 éves Barum pótkereket még tavaly felraktam a Favoritra
És simán jó
.......................24-11-2015 17:36:48 // 18684
Manapság a legjobbak a szovák márkák,a nagy német Continental megvette őket
Minőség conti szintű ,csak az ár kedvezőbb
Most vettem két Matador sibir snow t
Éés made in germany
Minőség conti szintű ,csak az ár kedvezőbb
Most vettem két Matador sibir snow t
Éés made in germany
Pityukoma24-11-2015 17:29:09 // 18683
Sziasztok:-)
A Barum-ról van tapasztalatotok? 225/50R17 téli lenne 159-re. Nem ismerem és kicsit tartok tőle.
A Barum-ról van tapasztalatotok? 225/50R17 téli lenne 159-re. Nem ismerem és kicsit tartok tőle.
Xixo23-11-2015 18:45:28 // 18682
Találtam ma végre Pirellit 185/55r15ösben, 1évest, soksok mintával. Az mán csak jó lesz neki. :)
Dévid23-11-2015 18:24:03 // 18681
Nálam is ez lesz, leesik az első hó, viszem a barátnőt gyakorolni zárt pályára. :)
WarbiRunner (Gyuri)23-11-2015 14:11:59 // 18680
Hát ööö nem tudom. Én főleg télre az asszony autóján nem viccelem el a téligumit, bár tény, hogy nem a nyomaték miatt. Ésszel megy ő is, de olyan féktávokat vesz meg követési távolságokat tart néha, hogy én az anyós ülésben már rég taposom jobb lábbal a padlót. :-)
A leesik az első hó, ketten elmegyünk gyakorolni gyerkőcök nélkül az tuti. Pont azt a magabiztos korszakát éli, hogy jópár éve vezet, azt hiszi hogy megy ez már, de km még nincs sok a lábában. A napi ingázás, boltbamenős méterek, de semmilyen váratlan szitura nincs felkészülve. Mint amúgy a sofőrök túlnyomó többsége...
A leesik az első hó, ketten elmegyünk gyakorolni gyerkőcök nélkül az tuti. Pont azt a magabiztos korszakát éli, hogy jópár éve vezet, azt hiszi hogy megy ez már, de km még nincs sok a lábában. A napi ingázás, boltbamenős méterek, de semmilyen váratlan szitura nincs felkészülve. Mint amúgy a sofőrök túlnyomó többsége...
Kazes☻23-11-2015 08:02:47 // 18679
Ja, nálatok olyan is van?! :)
Kazes☻22-11-2015 23:49:26 // 18677
Neki mégjobb kell, mert ha megcsúszik és ... berezel...?! :)
Xixo22-11-2015 23:19:59 // 18676
Asszony hajtaná, szal az nem akkora gond. :)
WarbiRunner (Gyuri)22-11-2015 23:03:08 // 18675
Attól én is félnék. Még benzinesre hagyján, de traktor nyomatékhoz kevés lesz. :-)
Zsombor22-11-2015 22:13:28 // 18674
Kedves Márkatársak! Most màr tényleg itt a tél! Legfőbb ideje feltenni a téli gumikat, különösen, ha azok gyári felnire szerelt, egy szezont futott márkás abroncsok :)
Eladó 4db, 60695011 cikkszámú Alfa felnire szerelt, 1 szezont futott Goodyear UG 8 téli gumi, összesen 160.000 pénzért. A felni 159, Brera, Giulietta típusokra szerelhető fel. Előbbi kettőnek gyári felnije. A gumi szintén gyári méret. A gumi külön fix áron 80.000,-Ft, a felni külön fix áron 120.000,-Ft.
Pontos adatokért ld. a hirdetést:
http://www.autoalkatresz.hu/auto-gumifelni_egyben/goodyear-ultragrip-8-teli-225-50-r17-98-v-tl-2014-gyari-alufelni-17x7-5-1411667
Eladó 4db, 60695011 cikkszámú Alfa felnire szerelt, 1 szezont futott Goodyear UG 8 téli gumi, összesen 160.000 pénzért. A felni 159, Brera, Giulietta típusokra szerelhető fel. Előbbi kettőnek gyári felnije. A gumi szintén gyári méret. A gumi külön fix áron 80.000,-Ft, a felni külön fix áron 120.000,-Ft.
Pontos adatokért ld. a hirdetést:
http://www.autoalkatresz.hu/auto-gumifelni_egyben/goodyear-ultragrip-8-teli-225-50-r17-98-v-tl-2014-gyari-alufelni-17x7-5-1411667
Xixo22-11-2015 21:59:52 // 18673
Háát, ha 3 szezon alatt kukáznom kéne egy zsír új Contit, akkor lehet tökön szúrnám magam... annyi pénzért egy picit többet várna az ember...
Igaz én is dobtam már ki 5 éves fuldát, mert annyira kemény volt. De pl ezek a falkenek egész jól bírják, tavaly még simán elment itt a hegyen is vele a kisautó a hóban.
Csak még mindig félek átrakni a 45re a 165-öst.
Igaz én is dobtam már ki 5 éves fuldát, mert annyira kemény volt. De pl ezek a falkenek egész jól bírják, tavaly még simán elment itt a hegyen is vele a kisautó a hóban.
Csak még mindig félek átrakni a 45re a 165-öst.
WarbiRunner (Gyuri)22-11-2015 20:56:01 // 18672
Használt télinél nagy a lutri. Új korukban általában egész jól teljesítenek, aztán különbözőképp öregszenek. Márkán belül is. Amit én vettem 7 v. 8 éve Conti WinterContact gumik (méhsejt mintás TS800) még mindig jól teljesítenek a TD-n, nem érződik, hogy romlanának a tulajdonságai. Apum egy későbbi szériás WinterContactra ruházott be, ami újonnan brutálisan jó volt, vezettem, próbáltam. 3 szezon alatt úgy felkeményedett, hogy hiába volt még rajta minta, ki kellett lökni.
Xixo22-11-2015 20:25:05 // 18671
[img5][img5]Autóváltás miatt eladó Falken Eurowinter HS449 165/65R14 téli gumi 4x98-as acélfelnin, 6,5-7mm-es mintázattal 35e ft.-ért.
Csere lehetséges téli gumira a következő méretekben: 185/60r14, 185/65r14, 185/55r15, 185/60r15, 195/50r15, 195/55r15.
Budaörsön és környékén tudom átadni, postaköltség előreutalása után futár megoldható!
.........
Csere lehetséges téli gumira a következő méretekben: 185/60r14, 185/65r14, 185/55r15, 185/60r15, 195/50r15, 195/55r15.
Budaörsön és környékén tudom átadni, postaköltség előreutalása után futár megoldható!
.........
Xixo22-11-2015 16:55:07 // 18670
Vagy merjek venni használtat? Bakker a trabant óta nem volt soha használt gumim... félek azért tőle. Vagy nem kell?
DKori22-11-2015 13:44:55 // 18669
Szia!
Nem igazán nyerő...átmérőben nagyon kicsi rá, 195-ös méretben inkább a 195/60 R15 való oda, ez meg két számmal peresebb.
Nem igazán nyerő...átmérőben nagyon kicsi rá, 195-ös méretben inkább a 195/60 R15 való oda, ez meg két számmal peresebb.
Yoco9022-11-2015 11:37:58 // 18668
Sziasztok!
Lenne egy kérdésem. Megtaláltam a régi 155.ösöm téligumiait, Nagyon jó állapotban vannak.(195/50x15) Feltudom e rakni a 156-os ra. A jelenlegi 185/65x15.
Előre is köszi.
Lenne egy kérdésem. Megtaláltam a régi 155.ösöm téligumiait, Nagyon jó állapotban vannak.(195/50x15) Feltudom e rakni a 156-os ra. A jelenlegi 185/65x15.
Előre is köszi.
Xixo21-11-2015 12:30:28 // 18667
Szintén a megkérdőjelezhető tesztek ezt gyengébbnek írták a falkennél. (vizes, havas tapadást néztem elsősorban) Aztán ki tudja egyrészt, hogy igazak-e másrészt, hogy én észreveszem-e ezeket az apró különbségeket a normálnál is óvatosabb közlekedés mellett!?
Xixo21-11-2015 12:26:55 // 18666
Falken van most a kispunton és jól teszi a dolgát, azért is merült fel megint.
Meg a tesztek alapján az tűnik jobbnak, csak kár hogy már nem nagyon merek hinni az adacnak...
Meg a tesztek alapján az tűnik jobbnak, csak kár hogy már nem nagyon merek hinni az adacnak...
Public Enemy21-11-2015 11:05:30 // 18665
Ezek közül szerintem a Yokohama a legjobb választás.
Ugyanez a minta van nekem "V" seb. indexxel 225/45x17-ben a GTA-n. :-))
Ugyanez a minta van nekem "V" seb. indexxel 225/45x17-ben a GTA-n. :-))
Liquid21-11-2015 10:10:11 // 18664
HS437-em volt a 156-on, teljesen jó volt. A Conti jobb az tény :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
517
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?