Forum >> Gumi, felni, futómű

.......................07-02-2016 11:03:41 // 18813
valóban nincs
a gt V6
elöl -35 perc
hátul -1fok35perc
VV607-02-2016 10:41:39 // 18812
Ezek tényleg nagyon jó kis oldalak, viszont én csak annyit mondtam, hogy nincs -1,5 fok dőlés a GT hátsó tengelyén meg hogy tengelyenként 2 lengőkar van benne és a linkelt oldalon is pont kettőt számoltam :)
.......................07-02-2016 09:42:14 // 18809
pedig a Mito gyári kerékdőlése is 1 fok 20 perc
a Gt is kb. ennyi
és ha kanyaodsz és terhelődik a kerék akkor akár -2,5 fokig elmegy
és ez 25..30 %al növeli a tapadást kanyarban
VV607-02-2016 08:50:43 // 18808
1,5 fok mínusz?! Szerintem ott valami nincs rendben. Ha fogsz egy bmw-t és porig ülteted, akkor lesz rajta mínusz 1,5 fok. Nem ismerem a GT-t műszakilag, de egy ekkora dőlés szemmel jól látható és erőteljesen koptatná a gumik belső élét. Egy autógyártó sem ad ilyen beállítást. Az utakon sem láttam terpesztő GT-ket.
PistaFR06-02-2016 20:35:51 // 18807
A kerékdőlés csak akkor fix, ha az alsó és a felső kar párhuzamos, és azonos hosszúságú. Ezzel az a baj, hogy a nyomtávot változtatja, valamint a kaszni dőlése miatt jobb ha változik a dőlés negatív irányba berugózáskor.

A 4 kart reméljük a két oldalra egyszerre értette.
Liquid06-02-2016 20:02:22 // 18806
a kerékdőlésnek igencsak fixnek kéne lenni egy #-lengőkaros futóműnél, vagy nem? Ja és mitől 4? :)
VV606-02-2016 19:44:07 // 18805
4 lengőkaros első futómű? Érdekes...vagy úgy érted, hogy a két oldalon összesen?
.......................06-02-2016 12:50:03 // 18804
a futómű geometrián is sok múlik
a GT alapvetően kanyarvadász ,és tapad mint állat ,mert 1,,1,5 negatív kerékdőlése van elöl hátul alapbók,és terhelésre ez fokozódik a negatív irányba ,köszönhetően a 4 lengőkaros első futóműnek
DKori06-02-2016 11:55:18 // 18803
No majd meglátom...az minden esetre szimpatikus benne, hogy ez az MP47 ez friss, 2015-ös (így DOT számban se nagyon járhatok úgy vele, hogy sok éveset adnának el...), az ellátottsága biztosított és gyanítom jó darabig még marad a termékpalettán.

Én a GT-t Interstate (asszem Sport IXT-1) gumikkal vettem, ezt abszolút nem ismertem, nem tudtam miféle (azóta ahogy nézem ár alapján ~közép kategória lehet(ett)), de az tény, hogy a GT határozottan jobban teljesített esőben (pl.: észrevehetően később úszott fel), mint a Stilom a 225/45 R17-esekkel (azon volt/van Vredestein meg Hankook is), még megkopva is. Aztán, hogy ebből mennyi múlt a gumin és mennyi a két autó kaliber/súly (!) különbségén az (is) jó kérdés... :)
.......................06-02-2016 11:12:53 // 18802
Igen,már egy szezont futottak
Elégedett vagyok vele,azért is vettem matadort mindkettőre
Meg azért mert a Matadort szovákiában,és európa conti gyáraiban gyártják
És nem érte el a kínai gyártás még ezt a céget
Ja,és a matador 1905óta gyárt gumi termékeket ,nem ma kezték
DKori06-02-2016 10:31:05 // 18801
Most nézem a blogod...azt nem tudtam, hogy a Mito-ra is ilyet vettél (ráadásul pont ebben a méretben) és azon már használod is.
.......................05-02-2016 20:35:11 // 18800
fél éve vettem a mitora matador mp46 ot 215/45r17 ben
made in france
és tökéletes ,minőségi abroncs
DKori05-02-2016 19:56:23 // 18799
Én (is) most a Matador Mp47 (esetleg a Barum Bravuris 3 HM...de vhogy a Matador szimpatikusabb) és a Momo Outrun M3 közt lamentálok, én maradnék a gyári 215/45 R17 méretnél.

És valóban: jó lenne "időben" eldönteni...pont ez a bajom, hogy a Momo-ból most készlethiány van...ami már csak azért is elgondolkodtat mert mi van ha "gebasz van" (defekt stb. - igaz, eddig so se volt ilyen problémám, kopp-kopp, ne is legyen de az ördög sose alszik) és gyorsan pótolni kéne és (akkor is) várni kell esetleg...nem túl jó előjel. Pedig, ahogy utánajártam, szimpatikus(abb) lenne...de így most egy kicsit a Matador felé húzok a kettő közül, lehet az lesz a befutó.

Ha meg "egy sávval" feljebb nézem, akkor Hankook (tudom szosza, ne kezd :) ..nekem a Stilon jó tapasztalatom volt vele - azaz van, mert megvan még az autó...), Falken vagy Uniroyal közt nézelődnék...én spec "ettől feljebb" nem feltétlen mennék, az elején említett kategóriától lejjebb meg már nem lenne bizodalmam...nekem :)

(ez is csak egy vélemény..nem vitaindító)
VV605-02-2016 14:30:39 // 18798
Belepofáznék én is...használtam új Linglongot 5 évig: nem volt vele semmi baj, ellenben 8 használt Pirelliből 3 is szálszakadásos lett, Barumból 4 újból kettő, 1 Kléber egyszerűen kidurrant. Csak a GoodYearban és Michelinben nem csalódtam eddig, mindegy hogy új volt vagy használt.
Meg persze abban a félmillióban, amit nem próbáltam:)
Liquid05-02-2016 13:22:59 // 18797
hnehéz elhinni olyan nagyot lehet vele spórolni...
tirex05-02-2016 12:43:26 // 18796
Én világéletemben használt gumikkal jártam. Soha nem volt problémám. Összeszámolhatnám mennyit spóroltam, szerintem kijönne belőle egy alfa ára.
emGéza05-02-2016 12:35:38 // 18795
Kínai vs. használt gumi . Itt a kínaira szavaznék , csak mert új .
.......................05-02-2016 12:30:48 // 18794
annyival nem olcsóbb hogy megérné kockáztatni
emGéza05-02-2016 12:18:55 // 18793
Én is az Uniroyal-al szemezgetek .

Csak gondoltam , hogy adok egy esély a kínai guminak . Persze csak az ára kecsegtető !
De , ha 2 év múlva leromlik az állapota ,zúg-búg és vennem kell másikat , akkor már nem is olyan jó . Persze ez csak feltételezés ! Provokálásra sem alkalmas , mert csak
feltételezés ! :-DDD

És igen , a kis szürke 147 kapja .
Liquid05-02-2016 12:04:58 // 18792
egyértelműen Uniroyal, a másik kető más kategória.
Ez a RainSport3 jó cucc, vizesen és szárazon is tapad nagyon.
De ez a méret a 147-re lesz ugye? :)
emGéza05-02-2016 12:01:35 // 18791
Már vettem 4 új téli Semperitet , (2-3000 Km/tél). Lemezfelni+dísztárcsa a 147-es téli
divatja . Kaptam is érte , hogy nem alufelni . Hiába érveltem : ... hát új gumi !
Így , kell a nyári gumi és az alu a kis 47-es alá .
Nyárit meg az esztétika és az ár/érték alapján választom . A tárolás megoldott és
4-5 évre a gumi kérdés is . :-D
Az ár miatt a Nankangot venném , de .
.......................05-02-2016 11:54:40 // 18790
ezek közül egyértelműen a Uniroyal a befutó
A ,a legjobb vizes tapadású

a többi felejtős mert kínai
.......................05-02-2016 11:41:10 // 18789
5000km re én négy évszakost vennék
egy csomó nyűgöt megspórolsz a kerékcserélgetéssel ,meg a centirozgatással
másrészt nem kell tárolni se

a mostani 4évszakosak vannak olyan jók hogy bitzonságos télen is
emGéza05-02-2016 11:08:41 // 18788
Végre ,lassan eljön az idő a nyári guminak ! :-D
A két befutó :Nankang vs. Uniroyal
Federal ezen is gondolkodtam , de hangos , így elvetve .
Esetleg valakinek , valami tapasztalat e kettőről ?
(Szezononként max.5000 Km és 4-5 szezonra tervezve,normál használattal)
.......................05-02-2016 08:38:02 // 18787
most vegyél ,mert jön a jó idő és fellökik az árat
J-Imi05-02-2016 05:42:56 // 18786
Köszi a tippeket, nézelődök még, szezonig még biztos lesz kihagyhatatlan ajánlat :)
pe-Ti04-02-2016 14:57:19 // 18785
Itt szétnéztél már? Az utóbbi pár évben már csak tőlük rendelek, korrektek, pontosak, friss gumikat adnak.
.......................04-02-2016 13:46:54 // 18784
vagy egy jó Falkent

de KOREAIT NE ,mert mindet kínában vagy magyarországon gyártják,és nulla a minőség
.......................04-02-2016 13:42:25 // 18783
én egy Matadort vennék a helyedben a 156 ra
17eFt ért már van 22 45 17 ben
matador
.......................04-02-2016 13:37:12 // 18782
igazából egyiket se amit felsoroltál
ha ez a vredestein mintája akkor az meg zúgni fog mint a repülő
.......................04-02-2016 13:32:54 // 18781
a Hankook Ventus V12 EVO t egyáltalán nem ajánlom
nekem szétrepedt az egyik
a másik meg szálszakadásos lett
pedig újként vettem osztrákban
és soha nem álltam padkára se
Hankook egy lom kínai gumi
J-Imi04-02-2016 12:35:54 // 18780
Üdv!

Segítséget szeretnék kérni tőletek. Nyári gumi vásárlás előtt állok. A keret 30e Ft/db. Három választottam van eddig: Semperit Speed-Life 2, Vredestein Ultrac Vorti,illetve Hankook Ventus V12 EVO. Melyiket ajánljátok, van tapasztalat ezekről a gumikról?
Még egy kérdés felmerült, gyári 17-es GT felnim van, jelenleg 215/45-ös gumival. Ahogy néztem az árakat, a 225/45-ös gumik olcsóbbak, nagyobb a választék is. Gond nélkül feltehetem a 225-öset?

Előre is köszi.
GreenArrow21-01-2016 08:54:25 // 18779
Sziasztok!

Keresek 2002-es 156-oshoz mozgókúpos felnicsavart!

Ha valakinek van, ne tartsa magában!

Köszönöm!
Xixo16-01-2016 22:36:32 // 18778
Van egy jófajta felniszettem meg sok megtalált gumim párban amit eladnék. Részletek az Adok-veszek fül alatt. :)

erno156sw07-01-2016 04:18:46 // 18777
Nekem 2,3 bar-on van elöl-Hátul.
Kikkó06-01-2016 21:37:15 // 18776
A legkisebb gyári méret 7J x 16" ET 34 5 x 110 mm osztókörrel, 65mm-es középpel. Viszont ha nagyfékes 159-esed van (1750 TBi, 3.2 JTS 2.4 JTDm vagy Ti változat), akkor nem mennek rá a 16"-os felnik.
VV606-01-2016 20:41:58 // 18775
Mondjuk elöl 2,5 hátul meg 2,2.
Egyébként azért tág, mert rajtad áll, mennyire akarod felfújni, milyen sebességgel akarsz haladni, stb. Nagyobb tempó, nagyobb rakomány = nagyobb guminyomás
MMárk9106-01-2016 20:33:48 // 18774
Üdv mindenkinek azt szeretném kérdezni hogy r15 195/60 téli gumi ( 156 sw 1.9 jtd) milyen guminyomás ajánlott a gyári 2.2 és 2.5 közti érték kicsit tág.... ??
pe-Ti06-01-2016 20:13:35 // 18773
Ciao!
Rendelt már valaki gumit a gumik.hu-tól? Szállítási időt mennyire tartják? Rendes ÁFÁ-s számlát állítanak ki? Azért kérdezem mert látom német székhelyű cég és nekem fontos az itthon elfogadott számla mert biztosítós javításhoz kell.
Portgerm05-01-2016 12:38:23 // 18772
Sziasztok. Mit gondoltok a GT alá befér egy 18x8-as garnitúra ET20-al? A gumi 215/40 lenne. Szerintem hátul nem lehet gond, de az első kérdés, hogy elfordul-e. Valakinek valami tapsztalat? Köszi
Dévid05-01-2016 01:55:34 // 18771
Igen. Sokba fájt a karosszériamunka, és a felnik rendbetétele, felgumizása, plusz van mellé egy jó kis Cliom, azzal is kellett picit foglalkoznom.
Gyuri04-01-2016 21:20:34 // 18769
Hú bakker, most nézem, hogy válaszoltatok korábban, de madár vagyok..Vettem két gyárit, ha ezek kibírnak annyit mint az előző, már örülök. Még az eredetiek vannak benne.
Gyuri04-01-2016 20:28:31 // 18768
Sziasztok! Itthon sikerült megtalálnom a rejtélyes futómű zajt a GT-n, a jobbos stabrúd szilent lett oda. A cégnél neki fogok állni, azt már láttam, hogy rendesen bontani kell hozzá, de nagyjából mennyi idővel számolhatok? Bölcsőt leengedni, és a többi járulékos sallang..?! Előre is köszi
VV604-01-2016 19:58:33 // 18767
Ó-ó, és 9 hónapig tartott, mire megoldottad a vizsgát? :)
Dévid04-01-2016 10:26:18 // 18766
Elől még nem cseréltettem, hátul két éve, de abból 8-9 hónapot állt a garázsban, nem volt műszakija, mert többek közt a sportrugók és a korrózió miatt megbukott előműszakin.
erno156sw04-01-2016 06:07:16 // 18765
Nekem is ilyen volt. Hátsó gátlókat tavaly cseréltem (a gyári nivomatosról, amik 10 évet meg több, mint 150 ezer km-t mentek), elsőhöz még nem nyúltam, Elvileg még az is a gyári (most már 180 ezer fölött vagyok...) bár idén talán már azok is csereérettek lesznek....
VV604-01-2016 04:47:58 // 18764
Nem túl logikus, hogy elöl a kétszer-háromszor (fékezés) akkora terhelés alatt jó maradt, hátul meg elfáradt. Persze lehet, hogy elöl már korábban cserélve volt...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.