Forum >> Gumi, felni, futómű

Erhard 242 (Pure Energy)09-12-2007 15:22:40 // 7109
A balesetek 80%-ka lakotterületen belül, az első 15 percben történik....
Erhard 242 (Pure Energy)09-12-2007 15:21:25 // 7108
A biztosítók többsége jövőre nézni fogja, hogy az ügyfele által okozott balesetet mennyire befolyásolt a téligumi hiánya s ha a szakértő egyértelműen befolyásoló tényezőként értékeli, a biztosító nem fizet...
Liquid09-12-2007 14:18:32 // 7107
na ez meg a másik: úgysem megyek télen, meg csak a városban megyek, meg hasonlók. Könyörgeöm, a téligumi nem csak a hóba kell!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
megfeleleő hidegben nem tapad a nyári, és lehet okoskodni, akkor sem tapad, ha baromira nem vagy hétvégisofőr. Ferséjenzi?
Liquid09-12-2007 14:15:20 // 7106
ezt jól összefoglaltad. Azt még kifelejtetted, hogy hogy biztonságiöv sem kell mert ki tudják támasztani magukat. :)
HátvédRomeo09-12-2007 13:08:41 // 7105
Részemről most OFF a téma!!!
HátvédRomeo09-12-2007 13:07:43 // 7104
Én annyira télen nem merészkedek ki 100egynéhány kilóméter távolságra, főleg mikor szántják a havat.
De azt is elő kéne írni, akkor hogy a f@szagyerekek meg is tudják venni. sejted mire gondolok?! Na de nem akarok Amore szabályzatba ütközni ezért ezt nem feszegetem. így inkább maradok a városba télen autóval. Ha nagyon muszály akkor merészkedek ki, a relatíve jól fogó nyáriaimmal, hóban és hagyatkozok a f@szagyerek prófin tolom neki stílusomra.
Na de mind1. Azért ne személyeskedjünk. A hobbi nem arra való.
HátvédRomeo09-12-2007 12:53:30 // 7103
Pirelli gumikat én nagyon szeretem. Írtó jók nyáriba, télibe hallomásból tudom áldják. Csak városi használatba még a jól emlékszem számára 2100-as nyári is elég jól fog télen, a többi nyárihoz képest.
Ferko09-12-2007 10:46:40 // 7102
Csupán életet menthet, de az mellékes.
Ferke09-12-2007 10:45:31 // 7101
Persze, mert a magyar általában csak a látszatra ad (tisztelet a kivételnek). A téligumi meg ugye nem annyira látványos-felvágós dolog..:))
Ferko09-12-2007 10:20:53 // 7100
Nagyon jól látod a dolgokat. Teljesen egyetértek veled. Majmoljuk a Nyugatot, de amiben kellene abban nem változtatunk. :-(
Ferke09-12-2007 09:08:19 // 7099
Komolyan ki vagyok én is akadva ezen a gondolkodásmódon. Egyszerűen félek, komolyan rettegek ettől az "Én tudok vezetni, nekem nem kell téligumi" stílustól.
Az igazi faxagyerekeknek gyerekülés sem kell az autóba, mert hát ők olyan faszán vezetnek, hogy arra sincs semmi szükség...
Persze akkor mély kuss van, amikor a nyavajás nyári gumi miatt meghal valaki, mert a faxák valahjogy mégsem voltak olyan faxák, hogy a fizikával dacoljanak....komolyan kötelezővé tenném a téligumit.
Kimondottan az ostoba magyar gondolkodásmód miatt...ezzel párhuzamosan vezetném be azt, hogy bűncselekménynek számít, ha egy terhes nő cigizik.
Ez kb ugyanolyan. Egy németnek nem kell elmondani, hogy te barom, tegyél fel téligumit, mert az kell. A magyarnak elő kell írni, hogy hogyan éljen biztonságban...egyszerűen primitívebbek vagyunk, ez van...:(((
Ferke09-12-2007 07:05:18 // 7098
Azért a helyedbrn kipróbálnék mondjuk 1-2 fokban, hó nélkül egy pirelli pzerot, rögtön utána egy sottozerot. Kiváncsi lennék, hogy hogyan tudnál megállni ugyanúgy a nyárival, mint a télivel...kb sehogy, mert fékezhetnél akárhogy, 2x akkora lenne a táv...de ha csak 1 zebrányival lenne több, már az is gáz...
HátvédRomeo09-12-2007 03:03:54 // 7097
Gumi ügyben is úszok az árral szemben. :))
De hát ez így jó nekem. :))
HátvédRomeo09-12-2007 01:41:07 // 7096
Egy száraznak látszó út is csúszhat lesipuskás modón. Főleg ilyen -2 +2 között.
az a baj sok "sofőrrel" hogy télen ha van hó, jég ha nincs a követési távolságot nem tartják be. Van aki meg ,megy előtted azt jajj meg kell állni azt satuzik. Tükörbe ,meg hajat igazítani néz bele, olykor és nem a forgalom miatt. Ez itt a főbaj olykor.
HátvédRomeo09-12-2007 01:36:17 // 7095
Én tudok rajzolni. Megtanítsalak?
HátvédRomeo09-12-2007 01:35:01 // 7094
OLvasd végig rendesen az erről írt hozzászólásaimat!!!
Én meg nem vagyok vasárnapi sofőr. Fater meg végkép nem.
Liquid08-12-2007 22:51:15 // 7093
mindenki ezzel jön, hogy 40 évig vezetett téligumi nélkül, és sose volt gond. No igen, de 50Le volt a segge alatt nem 150 és óránként 2 kocsival találkozott nem 200-zal.
Azonkívül azt igazán tudnod kellene hogy a közlekedés qrvára nem kiszámítható. Mert ha besatuzik előtted valaki, akkor hiába számítgatod qrva okosan a fékutat, nyárigumival belemész, télivel meg megállsz.
Pont az ilyen "30éve vezetek balesetmentesen" hétvégisofőrök szokták a legnagyobb gázt okozni, ha valami hirtelen megváltozik.
Marek08-12-2007 22:47:22 // 7092
Ha jég van még a lánctalpasok is megcsúsznak, tök mindegy milyen gumi van fent!

Egy biztos a 75-össel nyári gumival télen a kis hóban 3-bóól indulva is keresztben mentem 20-al, a télikkel viszont gond nélkül mentem 60-nal is, csúszás nélkül!

Az is igaz, hogy öt évvel ezelőtt csak képről ismertem a téligumit örültem, ha télre venni tudtam 2 jobb állapotú nyárit előre a kisfityóra...
Ferko08-12-2007 22:31:43 // 7091
Jeeeeee, az a tuti!:-DDDD
MIFI08-12-2007 20:19:06 // 7089
A fékút az tuti nem lehet azonos! Mint ahogy nyári gumik esetében sem! Pl Pirelli vs. debica! És mind2 nyári. A motorféket meg imádom:))) Nem birok betelni a hangjával:))
Ferko08-12-2007 20:12:55 // 7088
Persze, tudom én. Meg kell tanulni fékezni. Nem is szabad taposni a féket - hóban vagy jégen. De amikor nincs se hó se jég, csak 2-3 fok van kint, akkor - legalábbis én így tudom - a fékút nem ugyanaz nyári és téli gumma között. Márpedig, ha nincs se jég, se hó, akkor az emberek többsége - én is - tapossák a féket, hiszen száraz az út. Szerintem :-))
Grando08-12-2007 17:27:16 // 7087
Vazze öregem, rólad egy képregényt kéne csinálni!

A csodálatos Hátvéd-Man
Az utak királya, a fizika megcsúfolója, az átlagsofőrök védőangyala, a renitensek réme! :DDD ;))

(kár, hogy nem tudok rajzolni...)
HátvédRomeo08-12-2007 17:24:45 // 7086
Ez is benne van persze. Aztért írtam hgoy van egy pont ahol, tök mindegy melyik van fenn. Főleg teherautóknál. Ott a súly elindul.... aztán valami megfogja.
csocsi08-12-2007 17:19:44 // 7085
De akkor azok a "sofőrök" a saját bénaságuk miatt kerültek ilyen helyzetbe és nem a gumi miatt. Mert ugye nyárival is elkapartak volna.
HátvédRomeo08-12-2007 17:18:34 // 7084
Jaa a mostani teherautókba, kamionokba. A régi Csepel 740-ben meg 2 erős marok meg ball térd az EBD, jobb térd az ABS. :DD Kicsi ima, hogy álljon meg, aztán melegedőben meg jót röhögünk rajta :D
Wickey08-12-2007 17:12:29 // 7083
abs, ebd, vcd, asr a munkagépben,
nagy gáz kis szerencse halál vagy győzelem a gtv6ban :-)
HátvédRomeo08-12-2007 17:07:01 // 7082
Engem a Faterom tanított majdnem mindenre de a téli vezetési stlilusra 100%-ban Ő. Ő pedig 35 éve sofőr abból 25 évet dolgozott is és dolgozik most is sofőrként. "B"-"F"-ig mindent vezetett, veszéjes anyagoktól kezdve minden mocskot szállított. Kb 2,5 3 milló kilómétert taposott le ez idő alatt. A szakma pedig, elismeri Őt. A régi munkahelyénl Volán, aztán későbbi munkahelyén régi nevén ÁFOR-nál Ő volt a sofőrök példaképe. És piszokul belém nevelte hogy is van a kerekes jármű és a hozzátartozó tapasztalatok ennyi év távlatából. Ebből tartott el minket évtizedekig. Szóval én hiszek ennek a cikknek valamilyen szinten, mert én is tapasztaltam ezt azt 11 év alatt.
Én nem mondom, hogy a téli gumi felesleges dolog. Csak van egy pont ahol inkább nyári. Elég sok téli gumis verdát kirángattam a hóból életembe meg a jégről kisegéltem főleg a hóláncos szétpörgetem a belét fajta "sofőröket" OFF-okban.
Én abszolut nem mondom, hgoy nics igazad, de még1X van 1 pont ahol a téligumi oly mndegy hogy fent van e vagy nyári.
HátvédRomeo08-12-2007 16:55:52 // 7081
Rutin, rutin, régi sofőrös trükkök :-) Nekem nagy bajom sose volt nyári gumival télen. Ahol meg eltemeti magát ott a téli is. :))
Egy jó trükk. Télen meg kell tanulni fékezni. Meg megítélni, mikor kell a fékhez nyúlni és motorfékkel a fékútat kiszámítani. Sokan télen azért csattannak mert eszeveszettül tapossák a féket, orba szájba. A szakaszos, v. szaggatott nevén fékezésre volt, aki azt kérdezte Tőlem., hogy bizonyos kilóméterek után vagy hogy is kell ezt???!!
Grando08-12-2007 11:59:56 // 7080
Jó hogy mondod, mert délután megyünk le Budaörsre Krisztával ajándékbeszerzésre. Esetleg fél 2 - osany parkoló az aaaótó felőli részen? ;))
Charlie 16608-12-2007 11:56:03 // 7079
baszki, vagy menjél már vásárolni, (és dobd be a kocsiba a cuccot), vagy maradj ahol vagy és du megyek !!
Grando08-12-2007 11:53:30 // 7078
:))))
Grando08-12-2007 11:49:55 // 7077
A tudomány csodákra képes! :DDD
Charlie 16608-12-2007 11:34:52 // 7076
matekzseni !!!! :):):):)
csocsi08-12-2007 11:30:08 // 7075
Az első időben húzósabb, de utána elviselhető.
Nekem is 2 garnitúra van és nem is lesz olyan gépem amire nincs külön gumi.
Valamikor én is nyárival járkáltam, aztán rádöbbentem, hogy a téli csak jobb ilyenkor.
Grando08-12-2007 11:27:08 // 7074
Ezért is kéne szankcionálni nálunk is. Végső soron nem kerülne többe sem a két szett, hiszen felváltva használjuk őket. ;))
csocsi08-12-2007 11:13:50 // 7073
Főleg aki kissé járatlan az ilyen dolgokban. De enélkül is elég sokan nyárigumival járkálnak.
Grando08-12-2007 11:12:25 // 7072
Teljesen egyetértek. ;))
Csak ekkora faxságot olvasva kinyílt a bicska a zsebemben. Nehogy némely cartársak is bedőljenek... ;)))
Charlie 16608-12-2007 11:01:42 // 7071
Ehhh, ezen ne rágódj. Mondj nekem kishazánkban 100% ig hiteles újságírót (Tisztelet a.k.)
Szerinted? Én már semmit nem hiszek el kvázi teliben.
Grando08-12-2007 10:59:55 // 7070
Igen, ez lehet a kulcs! Támad a karosszérialobbi! (Vagy csak egy feltűnni vágyó blogger?) :DDD
Csak az a baj, hogy egy csomó - hogy is fogalmazzak - alultájékozott elhiszi, és esetleg az én gépemet töri rommá. :((
"Az amerikaiak is megmondták a II. világháború után, hogy Alaszkában -40 fokban mindegy, hogy milyen gumival megyünk" - felkiáltással. Esetleg hozzáteszi: "30 éve vezetek, és még nem okoztam balesetet..." :DDD
Charlie 16608-12-2007 10:49:14 // 7069
ne legyé' gonosz :):) lehet hogy részesedése van egy frankó karosszérialakatosműhelyben. Úgy már érthető, nem ?:):):)
Grando08-12-2007 09:40:34 // 7068
Jópofa ez a cikk - legyen is bárki ez a "Hoppá apó" hivatásos kötekedő.
Kár, hogy ferdít.
Hivatkozik ugye az amerikaiak kísérleteire. 1952-54-ből! Az testvérek között is idestova fél évszázad.
Elismeri, hogy a téli gumit "+5 és –2 fok között lehetett nagyobb biztonsággal használni". Aztán hozzáteszi: "A –2 fok alatti hőmérsékletben az összetevők tapadási jellemzői 1:4 arányban romlottak a hagyományos gumival szemben." - Nyilván, hiszen a nyári gumi tapadásának teszem azt 0,2-ről 0,1-re bekövetkező romlása kisebb arányú, mint a téli gumi 0,8-ról mondjuk 0,4-re történő romlása. Ezzel kapcsolatban kitér még arra is, hogy a téli jobban kopik. Naná, hiszen lágyabb.

Példálózik a skandinávokkal. Ahol ezek szerint előírás(!) a téli gumi használata. (Persze a cikkíró ravaszul megfordította a dolgot, úgy írja le, mintha a téli gumit nem előírnák, hanem engedélyeznék.) Egyébként akkor a "déli hülyékhez" a németek is hozzátartoznak, mert náluk is előírás a téli gumi - ha azt az időjárási körülmények indokolják. Ha gebax van - azaz baleset, vagy a forgalom akadályozása - akkor kemény pénzbüntetés is jár. Értsd: ha télen nyári gumival okozol balestet, akkor külön bünti, ha nyáron téli gumival, akkor is külön bünti. (Ezt is ügyesen elferdítette a titokzatos cikkíró).

Zagyválja még a hólánc témakört is: "Ők a hóláncot jobban szorgalmazzák" Na de minél jobban? Nem a téli guminál, hanem a délebbre fekvő országok szabályozásánál jobban. - Ügyes csúsztatás.

Na persze az utolsó részben már könnyebben tetten érhető az egész cikket érintő ferdítés szándéka: "A magyar média szalagcímeken hozza ha a szerencsétlenül járt autós netán nyári gumival balesetet szenved. Ám arról nem esik szó, hogy tavasszal a megháromszorozódik a téli gumival elszenvedett balesetek száma" - Ezek szerint télen a nyári gumival esünk seggre - képletesen szólva -, melegebb időben pedig a télivel. Itt végre igazat ír.

És amit teljesen kihagyott: a téli gumi mikro-profilja, ami a tapadást segíti kiegészítőleg az elindulásnál és a fékezésnél, illetve az újabbakon (méhsejt forma) az oldalirányú tapadást is. Egyáltalán nem elhanyagolható tényező.

Egyébként nem is baxta volna föl az agyamat ez a "cikk", ha nem vettem volna észre már anno a 164-essel, és most a 166-ossal, is hogy a nyári gumin szánkózok a hideg idő beálltával, a télivel meg nem, legalábbis sokkal kevésbé.
Úgyhogy én meg azt javaslom mindenkinek, hogy fel a téligumikkal! Tavasszal meg le velük!
Ferko08-12-2007 08:49:43 // 7067
Na azért nem mindegy a dolog szerintem. Mert okés, hogy van ez a cikk, de azért nem szabad elfelejteni azt a hőmérsékleti intervallumot, amikor a téli gumma sokkal jobban tapad, nem merevedik meg, mint a nyári, és ezáltal a fékút is rövidebb. MI van, ha a télivel megálnál ott, ahol a nyárival már nem Hátvéd koma? :-)
W.08-12-2007 08:44:55 // 7066
Nem semmi tapasztalatod lehet akkor.......irigyellek..... Én azért felteszem a 190LE-re azokat a szar téliket... Mellesleg épp tegnap tapasztaltam ( már ha elfogadod az én közel 21 éves tapasztalataimat ) olyat , ami alátámasztja a cikkben írt egyes részleteket: a téliguma +6-foknál csúszik! ( alig bírtam bevenni egy majd derékszögű kanyart 70-nel)......:))))
Ferko08-12-2007 08:41:59 // 7065
Vannak még csodák ezek szerint!:-)))
MIFI08-12-2007 08:40:46 // 7064
És akkor csak felénk van téliguma az autón? Mert ez nagyon úgy néz ki....
W.08-12-2007 08:39:33 // 7063
Ki az a Hoppa apó? Valami eddig ismeretlen nyárigumigyár ügynöke?? :))
Putyesz08-12-2007 08:05:33 // 7062
elgondolkodtató......
csocsi08-12-2007 06:04:15 // 7061
Ez kicsit ellent mond a nálunk megszokott dolgokkal :))))
HátvédRomeo08-12-2007 01:22:37 // 7060
Na látjátok nekem az életbe sose volt téli gumim. És röhögve csapattam el anno vajszínű Sudommal, a Paddzserók meleltt télen, akik meg beásva, jégen pörögve szitkozódtak.
A jó bevált sofőr trükk, amit mindenki tud vagy kéne tudni. 1 be pörög, mint barom, hát rakok 2-öt azt onnét indulok. Tutkón sima liba indulás. Sőt volt hogy enyhe lejtőn 3-ból indultam jégen el. És a kuplungom se égett meg.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.