Forum >> Gumi, felni, futómű

Zséke09-04-2005 13:41:13 // 1109
Én arra gondoltam, hogy a régi kerék eladva, gumi nélkül,és csak felnit venni.A technomagnesionál már 30 eft tól gyönyörű kerekek vannak. Számolj mennyi munkadíjjat, és anyagköltséget takar egy peremezés festéssel.
Robi09-04-2005 13:32:22 // 1108
Mit szólnál az 1. és a 2. megoldáshoz együtt? A DCS féle gátló megakadályozná, hogy beverjen a futómű, ha pedig beülnek hátra, akkor a légrugóval emelsz egy picit a seggén a kocsinak. Szerintem így a legkorrektebb. Ha csak a légrugót tennéd be, akkor már egyszerűbb visszatenni hátra a régi rugókat, ugyanazt éred el vele.
ystuc09-04-2005 13:32:03 // 1107
GEORGE tudunk beszélni ICQ-n??????? Már rádköszöntem, csak nincs válasz!!!
ystuc09-04-2005 13:27:29 // 1106
Kárászy ugrott! Már a héten beszéltem velük, a 146-os gátlójával nem tudnak mit kezdeni!!!!!!!!!!!!!!!!!!! A felnicsere nem lenne a legolcsóbb, ugyanis vadonat újak, és nem szívesen válnék meg tőlük. Tom314 ti-jén történt peremezés. Szép is lett. Csak az a helyzet, hogy a kasztnim iszonyat jó állapotban van, így nem szívesen vágatnék ki belőle. Úgyhogy erősen gondolkozok az 1, és a 2 lehetőség között.
Robi09-04-2005 13:25:11 // 1105
Egyetértek George-dzsal, kemény rugókhoz mindenképpen kell a keményebb gátló is. Akár "hagyományos", akár oda-vissza dolgozó versenygátló, de mindenképpen jóval keményebb kell, mint a gyári.
GEORGE09-04-2005 13:22:06 // 1104
Hát azért megnézném, hogy a felnicsere ára hol olcsobb a sárvédőperemezés árától......gondold már végig mennyibe kerül 1db felni :-)
Robi09-04-2005 13:21:55 // 1103
Alapvetően az oldaná meg a problémát, ha a felni ET-je, és a teljes kerék átmérője nem térne el a gyáritól. Akkor akármilyen gátló lehetne alatta, nem érne be a kerék. De gyanítom, hogy Ystuc cartársnak esze ágában sincs lecserélni a felniit. Tehát marad az ív szélesítés, vagy a futómű átalakítása. Véleményem szerint nem szerencsés a kasztnit kókányolni, mert csak rohadni fog. Marad a futómű. Nincs kézenfekvőbb megoldás, mint a gátlót kicserélni egy oda-vissza dolgozó versenygátlóra. Ha nem jön be, vissza lehet tenni a régit, semmi következménye nincs. Persze biztos vagyok benne, hogy beválik, csak tisztában kell lenni azzal, hogy a kényelem rovására megy, mert kőkemény lesz a futómű.
GEORGE09-04-2005 13:20:08 // 1102
Sziasztok mint illetékes irom (146ti tulaj) Nekem ugye gyárilag feszesebb gátlók vannak a gép alatt mint mondjuk egy 1,6-os alatt spár centivel lejebb is fekszik asszem 3 cm. 7,5X16 ET35-ös felniken 205/45R16-os gumik vannak és NEKEM IS BELEÉR!! a fene megeszi:-( !! Ha ketten megyünk vele semmi gond, de ha már beül még valaki akkor beleér.....hiába ti. Most volt müszakin azt mondták a gátlók jók. Tapasztalat: a gyári normál gátlokat kikésziti az ültetőrugó. kettő garniturával jártam így a 155-el. A második garniturát elvittem a már emlegetett Kárászyhoz. Közepesen kemény gátlót készitettek belöle felújjítással Nm dokumentációval. 7 hónapot birt...no comment vissza mentem finoman elhajtottak pedig elötte fényezte magát a srác milyen jó lesz majd meglátom...... Csak tanács nem ész osztás, ha valaki ültet rugóval, akkor mindenképp rakasson bele keményebb, ugynevezett sport gátlókat. Piri ajánlott nekem egy céget aki tényleg baráti áron keményebbre készíti a már meglévő gátlokat. Egyébként azokat mondta akihez egy Alfás körökben ismert (de nem akarom megnevezni) tuningos csoport is hordja a gátlókat. Szóval ez a berugozás sajna nekem is még probléma.....de meg fogom oldani...
Robi09-04-2005 13:13:19 // 1101
Nem igazán értem, hogy miért hiszitek, hogy az oda-vissza dolgozó gátló kókányolás. Akkor már nagyobb gányolás, ha leülteted az autódat, mert azzal megváltoztatod a futóműgeometriát. A versenygátlóval nem.
Zséke09-04-2005 13:07:21 // 1100
Szerintem az 1 és a 2 lehetőség leves. Sufni,és faragás. A gyári gátlót nem lehet büntetlenül "mókúni". A KONI erre lett kitalálva, de nem óccsó. A peremezés meg olyan 90-es évek opeljait juttatja eszembe, és a létező legdrágább megoldás.További kérdés hogy jól állna ez a 146 nak? Fenicsere. A legolcsóbb, és legbiztosabb, és "kókánymentes". Szerintem.
Robi09-04-2005 12:47:39 // 1099
A 33P4, és a 75 Milano gátló is csak kirugózáskor dolgozik. Sok spenótot kell még ahhoz megegyél, hogy ezt karizomból meg tudd állapítani. :) Egyébként én is a Kárászy-t javasolnám, bár kétlem, hogy 7-8 ezer körül oda-vissza gátlót csinál.
Wickey09-04-2005 12:42:52 // 1098
Aha. Így már értem mit akar a DCS a gátlókkal. Az egyes pont attól még ugrik szerintem, mert... ...szerinted a gyári TI gátló ilyen? 146-ost ugyan még nem, de 33P4 meg 75milanó gátlót nyomkorásztam már, nem az a hű de easy dolog összenyomni berugózáskor sem. Ha viszont szemezel ezzel a ponttal, akkor a Kárászyékat kérdezd meg. Ők 7-8ezer körül dolgoznak per darab.
Robi09-04-2005 12:28:23 // 1097
Mi is a problémád az első megoldással? Szerintem teljesen korrket megoldás. Ystuc: Az utcai gátlók alapból csak kirugózáskor csillapítanak, összenyomni könnyű őket. Ha oda-vissza dolgozó gátlókat raksz az autó alá (ilyet használnak az autós sportokban), akkor nagyon vadállat lesz a gép, a problémád is megoldódik, viszont lesz helyette másik. Mégpedig az, hogy kegyetlenül fog rázni az autód. :)
ystuc09-04-2005 11:25:04 // 1096
A kiszélesítésre én is gondoltam, elvileg nyáron újra lesz fényezve az autó. (by Krisz33) És kisebb ET számú felnit sem akarok...
Halesz09-04-2005 11:18:35 // 1095
Komolyan lassan ott tartok, hogy kiszedetem a rugókat :) De ez sem jó út, mert már beleöltem 17 ezret a rugókba, 20 ezret a szerelésbe, ha még ki is vetetném, akkor már 50-60 ezer kidobott forintnál járnék.... És annyira jól néz ki így az autó, hogy egyszerűen sír érte, hogy így maradhasson :))))
Paco09-04-2005 11:11:17 // 1094
Nem lehet úgy megcsinálni. Viszont ez a korrekt megoldás. Igaz, a legdrágább is. :(
Halesz09-04-2005 10:57:35 // 1093
Aham, akkor itt a válasz a kérdésemre... :) De a gátlók bírják-e vajon a keményebb rugót?
Halesz09-04-2005 10:55:11 // 1092
Mivel ugyanez a problémám, íme a kérdésem: A 4. lehetőséget meg lehet úgy csinálni, hogy ne kelljen újra fényezni a sárvédőt?? (amúgy szerintem ebben az esetben is kell a keményebb gátló...)
Wickey09-04-2005 10:54:25 // 1091
1 és 3 szerintem felejtős. 1. Gátló bekötést nem piszkálunk. 3. Keményebb gátlótól ugyanúgy be fog rugózni egy nagyobb huplin, és ugyanúgy beleér. 2. érdekes alternatíva, és valóban jó is. De azér hát hogyismondjam... olvassunk tovább 4. teljesen jó megoldás, ezt favorizálnám a helyedben. Ez b@szik a legkevesebbet, nincs trükk a gátlóval, nincs lufi, semmi ták vagy kókány. Persze ez drága is, a peremezés 10/oldal, utána fújni is kell, az megintcsak 20/oldal körül van. De mekkérdem mennyiért csinálják meg neked.
Paco09-04-2005 10:29:20 // 1090
4. lehetőség: A sárvédőív ugynevezett "kiperemezése" Az ívet lakatossal kijjebb rakod fél-egy centit, és akkor nem fog beleérni a gumi széle. 5. lehetőség: ha elfér a rugótól akkor kisebb ET-jű felnit teszel fel.
ystuc09-04-2005 10:00:18 // 1089
Nekem is le lett ültetve a 146, ráadásul kisebb a felni ET száma a gyárinál és a hátsó kerék néha nekem is beleér. Ha ülnek hátul, akkor pedig méggyakrabban. Több lehetőség adódott, kíváncsi vagyok a véleményetekre. Tehát: 1. lehetőség: DCS tuning. Beszéltem Csabával, és azt mondta, hogy a hátsó gátlómat "két irányba dolgozóra" megtudja csinálni. Nem vágom teljesen, hogy ez mit jelent, de Csaba dolgait nézve nem lehet hülyeség. Az ára 12.000 Huf lenne darabonként. Ja, és garantálja, hogy megszűnik a problémám. 2. lehetőség: Mátyásföldön van egy fickó, aki "légrugót" szerel be. Vagyis a már meglévő rugóba belerak egy "lufit", aminek a keménységét én határozom meg. Vagyis van rajta szelep, és olyan keményre fújom, amilyenre akarom. Az egyik kollégámnak ilyen van már 3 éve és tökéletesen megvan vele elégedve. Pontos árat még nem tudok, mert hétfőn fogok beszélni a fickóval, de kb 15.000 Huf-ot mondtak az egészre. 3. lehetőség: Koni. Aminek darabja 30.000 Huf körül van... Szóval? Szerintetek?
Zséke09-04-2005 09:17:57 // 1088
Az eibach egész pontosan 85700.- a te gépedhez. A katalógusom 30mm ír rá.
Gábor16609-04-2005 07:21:34 // 1087
OK. Várom!
Gábor16609-04-2005 06:48:09 // 1086
Zseti: "Bocs hogy beleugatok" Erről szól a topic! :-) Enzo rugó volt a 164-esben. Nagyon nem voltam vele megelégedve. Már a beszerelés után látszott, hogy valami nem OK. Az eleje lement 6 cm-t, a hátulja kettőt. Orra bukott az autó. Végül a hátsóból még egy menetet vágni is kellett, hogy normálisan álljon. A rugó maga pedig nagyon "kultúrálatlan" volt.
Wickey08-04-2005 22:17:36 // 1085
Költs. Ha megéri akkor megéri. Nekem ezek vannak, tiszta király combó
Scott08-04-2005 20:53:55 // 1084
Sziasztok skacok ! Vettem alufelnit, amin voltak gumik, de nekem nem jó a méret, ezért jelképes összegért eladnám őket : Tehát 4 db Matador Aquilla MP41 86 V-s 205/50 15"-ös gumik kb. 5 mm mintával . 5ezer Ft-t kérnék a négyért :))
Leon08-04-2005 20:18:00 // 1083
Az ültetett keményített 166 nagyon disznó autó, nem kicsit morcosít a kinézetén. Az tény, hogy én csakis minőségi cuccból csinálnám meg, az autó elég nagy tömege miatt, meg akkor érezném magam biztonságban. Ez meg nemkicsit drága. Még nem tudtam nézni KONI-kat a gta-hoz, de ha értelmes áron lenne, akkor talán megjáccanám. Akit érdekel ez egy elég korrekt oldal, lehet csemegézni ITT Halesz! Nekem is beért, de csak ha ültek hátul. Ha simán egy emberrel is beér, akkor gáz. Szvsz meg lehet próbálni az elsőket felújittatni, de nem tudom meddig tart...
TáDé08-04-2005 19:43:31 // 1082
Ha kész lesz a 164 majd összefutunk és megnézheted hogy abban hogy viselkedik a futómű ... lesz egy kis okosság alatta ... ;)
TáDé08-04-2005 19:41:23 // 1081
SZVSZ az itthoni utakra nem szabad annyit ültetni ... max 20mm, de a futóművesem lebeszélt a 20 mm-ről is ...
Zséke08-04-2005 17:57:24 // 1080
Bocs hogy beleugatok, de ENZO rugó a 166-os hoz 30e ft. A 4 db ,és 40mm ültet.
Gábor16608-04-2005 10:44:49 // 1079
Bilstein csillpítót akartam írni. Bocs.
Gábor16608-04-2005 10:44:20 // 1078
Gyuri: Puha rugó már van az autómban. A sportcsomagos 166 rugó készlete 110 eFt. Az Eibach kb. 65 eFt. Az Eibach csillapító darabja kb. 60 eFt. Ez barátok között is min. 300. Ez a mi sok! :-((
Don Gombóc08-04-2005 10:26:24 // 1077
Az első rugóra 13800-at ír az ePER a hátsóra nincs ára, de szerintem az sem igen lehet drágább.
Gábor16608-04-2005 10:20:21 // 1076
Gyuri: Nem is kicsit!
Don Gombóc08-04-2005 10:10:25 // 1075
A rugó szerintem még nem nyúlt meg, bár a fene tudja ha Berlini volt a kocsi ráadásul kelet berlini akkor elképzelhető, ismerve az ottani állapotokat. A Cacho faterjáé ültetve is van??
Gábor16608-04-2005 10:06:41 // 1074
Gyuri: Abban igazad van, hogy az új gumi határait próbálom kitapasztalni, de nem megy. :-)) Ez jó. Már kilincsen fordulok (pl. autópálya feljáró), iletve elpattog, körforgalom. De ha ilyeneket csinál az autó azt ÚÚÚTÁÁLOM! Ez rossz.
Don Gombóc08-04-2005 09:59:27 // 1073
Szerintem bele vetted az agyadba ezt a lengéscsillapító dolgot, és ezek a dolgok csak azért jelentkeznek mert ahogy ismerlek határon autózol. Leigazoltatlak az AUTODELTÁHOZ!!
Gábor16608-04-2005 09:52:56 // 1072
Gomboc: Ezt nem értem. Fejtsd ki részletesebben.
Don Gombóc08-04-2005 09:46:38 // 1071
Gabi te már hergeled magadat.
Gábor16608-04-2005 09:44:32 // 1070
Ollah: Cacho oldalán nézd meg a 166-ost! Szivem szerint Bilstein B8 Sprint gátlókat és Eibach rugót tennék be, de a pénztárcám, valamint a magyar utak mást mond. Tegnap viszont egy körgorgalomban a hátulja 10-15 cm-t elugrott. Szerintem részben a rossz szilent, résznen a fáradt lengéscsillapító miatt.
Ollah08-04-2005 09:39:15 // 1069
Ültetett, keményített 166? Na az nem lenne kicsi... :)))
Ollah08-04-2005 09:35:27 // 1068
Megalomán. :))) Versenyezzünk, kinek jön meg előbb a kereke. :PPP Vagy később...? :DDD
Ollah08-04-2005 09:33:59 // 1067
Feltűnt, de úgy örültem, hogy végre jelentkezett a fockó. :))))))))))))) Nem F1, hanem F1 mintázatú (áuf ungáris: koppintás) a gumma. De má' mind1. :)
Don Gombóc08-04-2005 09:24:09 // 1066
Halihó!! ma nézek rá mert a hétvégére igérte és hát az van. Majd megírom ha kész lett.
Gábor16608-04-2005 09:06:54 // 1065
Gmboc: Hali! Autó?
Don Gombóc08-04-2005 09:03:26 // 1064
Jó reggelt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
GEORGE08-04-2005 09:00:10 // 1063
Ird át, összefoglalobb lenne :-)
GEORGE08-04-2005 08:58:55 // 1062
Halesz! Kérdez rá PIRI-re ő tud egy céget aki átalkitja illetve le is gyártja a gátlókat. Korrekt árakat mondott nekem. Üdv:GEORGE146ti
Paco08-04-2005 08:56:15 // 1061
Közöm van hozzá ? :-P
Gábor16608-04-2005 07:30:37 // 1060
mx: A felmiméret azonos ET, és váltóméret gumi esetén semmit nem változtat a futómű geometrián. Tehát nem kell módodítanod. Persze egy futómű beállítás soha nem árt! Eddig a tények. Személyes vélemény: 10 mm-er kisebb ET belefér. A 20 mm nyomtáv növekedés még jól is jön.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.