Forum >> KRESZ
Kazes☻03-10-2018 19:04:42 // 1465
Én már voltam olyan helyzetben... eszembe se jutott így közlekedni! Reméljük ezt az illetőt azóta már kiemelték a közúti forgalomból.
RomeoOne03-10-2018 18:28:50 // 1464
Lehet a terhes felesége volt az anyósülésen, akinél megindult a szülés és a kórházba sietett :D
Erhard 242 (Pure Energy)17-08-2018 13:08:19 // 1462
szerencsére az én sem de annál sokkal szebb :DDD
Kazes☻17-08-2018 12:46:36 // 1461
Húúú... az nagy kedvencem... de mégsem lettem Popey! ;)
Erhard 242 (Pure Energy)17-08-2018 12:01:07 // 1460
egyél spenótot és megnyugszol :DDD
Kazes☻17-08-2018 11:11:10 // 1459
Amúgy meg ilyen esethány van... : /
Kazes☻17-08-2018 10:55:42 // 1458
Ez így van... viszont ugyanekkor felteheted a kérdést, hogy hány autóst kellene megtanítani (pedig van jogsija), hány motorost kellene megtanítani (pedig van jogsija) stb. és hány gyalogost... olyat is, aki egy perccel előtte szállt ki a kocsijából, ugye... és máris szalad át a tilosban, még úgy is, hogy tőle pár méterre van zebra lámpával, akár...
Motoros.
Pont tegnapelőtt Székesfehérváron a hetesen kifelé jövet a kétsávos út belső sávjában haladtam, előttem egy speeder mocis srác, előtte egy kisbusz... a jobb oldalon meg személyautók. Szépen haladunk, ahogy a forgalom engedi, de a mocis láthatóan nagyon szeretne menni és próbálja magát túrni a jobbosba, de még nem tudta az ott haladóktól. Nyilván ezt észlelte a kisbuszos (bár a motoron az index nem működött) és ráerősített, majd index jobbra és elkezdett húzódni... misem kellett jobban, erre a motoros minden jelzés nélkül (merthogy már lemaradtak a jobbosban) az épp lehúzódó kisbusz mellett kivágta magát jobbra és üvöltő kipuffal elhúzott... páran azért anyáztunk szegénykére...
Mondjuk nem sokkal előtte, meg úgy jött ki elém egy faszi egy mellék utcából, mintha STOP táblám lett volna...
A gyalogosokat már nem is sorolom, vagy épp a taxisokat, vagy épp a pékeket...
stb, stb, stb...
Motoros.
Pont tegnapelőtt Székesfehérváron a hetesen kifelé jövet a kétsávos út belső sávjában haladtam, előttem egy speeder mocis srác, előtte egy kisbusz... a jobb oldalon meg személyautók. Szépen haladunk, ahogy a forgalom engedi, de a mocis láthatóan nagyon szeretne menni és próbálja magát túrni a jobbosba, de még nem tudta az ott haladóktól. Nyilván ezt észlelte a kisbuszos (bár a motoron az index nem működött) és ráerősített, majd index jobbra és elkezdett húzódni... misem kellett jobban, erre a motoros minden jelzés nélkül (merthogy már lemaradtak a jobbosban) az épp lehúzódó kisbusz mellett kivágta magát jobbra és üvöltő kipuffal elhúzott... páran azért anyáztunk szegénykére...
Mondjuk nem sokkal előtte, meg úgy jött ki elém egy faszi egy mellék utcából, mintha STOP táblám lett volna...
A gyalogosokat már nem is sorolom, vagy épp a taxisokat, vagy épp a pékeket...
stb, stb, stb...
Zsolt15517-08-2018 10:35:39 // 1457
Nem akar senkiből senki ... Viszont Te is tudod, hogy a kerékpár járműnek minősül, de mégis a nagytöbbség mindenféle előképzettség nélkül - sajnos - vesz részt vele forgalomban. Nagyrészük még fogalmatlan is. De ezért elvárnák, hogy minél több kiváltságot megkapjanak.
Ez olyan, mint amikor "hülyebiztossá" tették a konektorokat. Minket megtanítottak a szüleink, hogy nem dugunk bele semmit. Most meg meg jönnek jobbnál jobb ötletek, hogy ... Ahelyett, hogy megtanítanák a mai gyerekeket. Ilyen a kerékpározás is, előbb tanulni kellene, aztán résztvenni a forgalomban.☺
Ez olyan, mint amikor "hülyebiztossá" tették a konektorokat. Minket megtanítottak a szüleink, hogy nem dugunk bele semmit. Most meg meg jönnek jobbnál jobb ötletek, hogy ... Ahelyett, hogy megtanítanák a mai gyerekeket. Ilyen a kerékpározás is, előbb tanulni kellene, aztán résztvenni a forgalomban.☺
Liquid16-08-2018 16:42:16 // 1456
Persze, hogy az erősebbnek illik figyelnie a gyengébbre, de ez nem jogosítja fel a gyengébbet az agyatlankodásra és illene tudnia hol a helye.
Az ilyen nagy bicajos megmozdulásoknál teljesen egyértelmű, hogy vannak súrlódások.
Én is szoptam már fél órát egy szupermarket parkolójából kijutáskor, azért mert éppen kritikus tömegeztek, nyilván nem volt senki nyugodt.
Alapvetően az a véleményem, hogy a kétkerekezők azután kérhetnek számon bármit, ha már megtanulták legalább alapvetően betartani a szabályokat, amiket sajnos nem kötelező tanulniuk.
Az ilyen nagy bicajos megmozdulásoknál teljesen egyértelmű, hogy vannak súrlódások.
Én is szoptam már fél órát egy szupermarket parkolójából kijutáskor, azért mert éppen kritikus tömegeztek, nyilván nem volt senki nyugodt.
Alapvetően az a véleményem, hogy a kétkerekezők azután kérhetnek számon bármit, ha már megtanulták legalább alapvetően betartani a szabályokat, amiket sajnos nem kötelező tanulniuk.
Kazes☻16-08-2018 12:11:02 // 1455
Nagyon helyes, hogy ezt sulykolod... :)
Viszont én láttam már sokfélét... úgy 7 évet teherautóztam és '91-óta van jogsim, tehát vezettem már pár km-t, ami alatt csodákat lát az ember leginkább a csodálatos autósoktól.
Ezért ne csináljatok már Jézusból bohócot és nem kell mindent a másikra kenni, mintha ti a tökéletesség mintaképei lennétek, mint autósok. Különben meg nem ez volt a célom, pusztán csak ahogy a weboldal is teszi, a figyelem felhívás, mert ahogy te is írod, a gyalogos és kerékpáros, motoros a puhább testű, hisz nincs körülötte semmi plusz védelem. Hülyék mindenhol vannak, sajnos.
De sokat bicajoztam is, jártam versenyen is. Részt vettem teljesítmény túrán is, amit eléggé jeleztek is a kijelölt útvonalon, mégis a kedves autósok reakciója kritikán aluli volt... természetesen nem mindé, de jó sok duda volt, mutogatás, beszólás stb.
Tehát az erősebbnek nem terrorizálni kell a többit, hanem védeni, segíteni, ugye.
Tehát csak egyről beszélünk, csak kell egy kis vita itt... az sem baj! :)
Na, csak nekiálltam miattatok ennyit gépelni, mikor utálom! :D
L&P! ;)
Viszont én láttam már sokfélét... úgy 7 évet teherautóztam és '91-óta van jogsim, tehát vezettem már pár km-t, ami alatt csodákat lát az ember leginkább a csodálatos autósoktól.
Ezért ne csináljatok már Jézusból bohócot és nem kell mindent a másikra kenni, mintha ti a tökéletesség mintaképei lennétek, mint autósok. Különben meg nem ez volt a célom, pusztán csak ahogy a weboldal is teszi, a figyelem felhívás, mert ahogy te is írod, a gyalogos és kerékpáros, motoros a puhább testű, hisz nincs körülötte semmi plusz védelem. Hülyék mindenhol vannak, sajnos.
De sokat bicajoztam is, jártam versenyen is. Részt vettem teljesítmény túrán is, amit eléggé jeleztek is a kijelölt útvonalon, mégis a kedves autósok reakciója kritikán aluli volt... természetesen nem mindé, de jó sok duda volt, mutogatás, beszólás stb.
Tehát az erősebbnek nem terrorizálni kell a többit, hanem védeni, segíteni, ugye.
Tehát csak egyről beszélünk, csak kell egy kis vita itt... az sem baj! :)
Na, csak nekiálltam miattatok ennyit gépelni, mikor utálom! :D
L&P! ;)
Kazes☻16-08-2018 12:00:22 // 1453
Ennyi! :D
Liquid16-08-2018 11:54:57 // 1452
Nem keménység, vagy érteni nemakarás kérdése, hanem a nyitott szemmel járásé :)
Mert ha nem vagy nagyon szemellenzős, akkor azt te is látod, hogy a biciklisek (főleg a nagyon vérbiciklisek) messze a legszabálytalanabban, és a legjobban "leszarom a többieket" - módon közlekedő résztvevői a forgalomnak, NAGY TISZTELET A KIVÉTELENK!
Hozzáteszem én is kellően rugalmasan kezelem a KRESZt , ha bicajozok akkor meg méginkább, de ezt úgy csinálom, hogy ne szívassak másokat vele.
Pl. nem rinyálok folyton, hogy figyeljenek, meg másfélméter meg ilyenek, ellenben lehúzódok a lehető legjobban az út szélére, min. leteszem a lábam, de inkább leszállok a zebránál, és nem megyek olyan úton ahol lehetne ugyan, de csak akadályoznék és van alternatív út. A tilosban járok, akkor meghúzom magam és igyekszem nem zavarni a szabályosan közlekedőket ésatöbbi, ésatöbbi.
Mert lehet keménykedni, de akkor is a bicajos a puhatestű...
Ezt sulykolom a gyerekekbe is.
Az a legnagyobb baj, hogy a bicajosok és a motorosok a vélt illetve valós jogaikat ismerik csak, a kötelezettségeiket már nem annyira.
Mert ha nem vagy nagyon szemellenzős, akkor azt te is látod, hogy a biciklisek (főleg a nagyon vérbiciklisek) messze a legszabálytalanabban, és a legjobban "leszarom a többieket" - módon közlekedő résztvevői a forgalomnak, NAGY TISZTELET A KIVÉTELENK!
Hozzáteszem én is kellően rugalmasan kezelem a KRESZt , ha bicajozok akkor meg méginkább, de ezt úgy csinálom, hogy ne szívassak másokat vele.
Pl. nem rinyálok folyton, hogy figyeljenek, meg másfélméter meg ilyenek, ellenben lehúzódok a lehető legjobban az út szélére, min. leteszem a lábam, de inkább leszállok a zebránál, és nem megyek olyan úton ahol lehetne ugyan, de csak akadályoznék és van alternatív út. A tilosban járok, akkor meghúzom magam és igyekszem nem zavarni a szabályosan közlekedőket ésatöbbi, ésatöbbi.
Mert lehet keménykedni, de akkor is a bicajos a puhatestű...
Ezt sulykolom a gyerekekbe is.
Az a legnagyobb baj, hogy a bicajosok és a motorosok a vélt illetve valós jogaikat ismerik csak, a kötelezettségeiket már nem annyira.
Zsolt15516-08-2018 11:42:47 // 1451
Ezzel nincs is semmi gond. 🤔☺
Erhard 242 (Pure Energy)16-08-2018 10:16:52 // 1450
legalább ezt a fingot sem reszeljük tovább :DDD
Kazes☻16-08-2018 09:40:49 // 1449
Ez olyan magaslatokba (vagy mélységekbe) visz, ahova én már nem követlek...
Erhard 242 (Pure Energy)16-08-2018 09:33:26 // 1448
tudod mi a hasonlóság a spenót és az anális szex között, ha túl sokat erőltetik megutálod ...
Kazes☻16-08-2018 09:17:01 // 1447
Csak mert kemények vagytok, mint a kádszéle... és mert nincs kedvem sokat gépelni, hiszen úgysem akartok belőle semmit sem megérteni. :)
Viszont hosszú idő óta eddig ez az első dolog, amiben nem értünk teljesen egyet. : /
Viszont hosszú idő óta eddig ez az első dolog, amiben nem értünk teljesen egyet. : /
Zsolt15516-08-2018 09:03:34 // 1446
Nem kell hajlongani, a kerékpátosok tipikusan: nekem, nekem, nekem, meg egy kicsit nekem. Kell a kerèkpátút, de aztán mindenféle szabályokkal (KRESZ) nehogy belekontárkodjanak, hogy használjam is.
Ahogy írták is, akkor ha Ő szorítja be magát, akkor lesz@rja a "másfélmétert". De ha Őt előzik, akkor jönnek példabeszédekkel. 😒
Ahogy írták is, akkor ha Ő szorítja be magát, akkor lesz@rja a "másfélmétert". De ha Őt előzik, akkor jönnek példabeszédekkel. 😒
Kazes☻15-08-2018 22:03:20 // 1445
Kazes☻14-08-2018 21:40:47 // 1444
Zsolt15514-08-2018 11:55:55 // 1443
Bocs a hibákért, de telefonról ...
Zsolt15514-08-2018 11:55:09 // 1442
Persze ha van hely, akkor próbal helyet hagyni az ember. De NINCS ilyen Kresz szabaly.
A masik, hogy a kerékparos csak a külső sávban tekerhet és balra bekanyarodás előtt sorolhatna be, de ugy ezt és a kötelező sebességhatárokat, a jobbkézszabályt, a behajtást az egyirányú utcába sem tudják vagy akarják betartani a kerekesek.
Ugyan úgy járművel vesznek részt a forgalomban, mint más. Nekik nagyobb a latószögük, jobban tudnak reagálni a forgalom ritmusára mint egy gépjárművezető, de mégis a másikat akarják belekényszeríteni veszélyes szituációba és akarnak kikövetelni dolgokat. 😐
A masik, hogy a kerékparos csak a külső sávban tekerhet és balra bekanyarodás előtt sorolhatna be, de ugy ezt és a kötelező sebességhatárokat, a jobbkézszabályt, a behajtást az egyirányú utcába sem tudják vagy akarják betartani a kerekesek.
Ugyan úgy járművel vesznek részt a forgalomban, mint más. Nekik nagyobb a latószögük, jobban tudnak reagálni a forgalom ritmusára mint egy gépjárművezető, de mégis a másikat akarják belekényszeríteni veszélyes szituációba és akarnak kikövetelni dolgokat. 😐
Piritu - 1.000.00014-08-2018 10:53:09 // 1441
ez kb olyan, mint a vigyázzunk a motorosokra plakát :-)
Erhard 242 (Pure Energy)14-08-2018 10:28:05 // 1440
érdekes, mikor kerülgetik az autókat 10cm-re nem pörög le semmilyen film nekik jó is a kettős mérce :DDD
Liquid14-08-2018 10:03:24 // 1439
Gondolom mindig csuklós famércével kéne közlekedni :)
Kazes☻14-08-2018 00:13:49 // 1438
Zsolt15516-07-2018 20:58:12 // 1437
Kerékpárosoknak! Ha Te nem látod a vezetőt, akkor Ő sem lát téged.
Piritu - 1.000.00001-06-2018 13:08:05 // 1436
Kazes☻23-05-2018 16:39:27 // 1435
Liquid02-04-2018 21:50:28 // 1434
ez jogos, láthatósági mellény sincs rajta, de sztem nincs csengője se :)
Erhard 242 (Pure Energy)02-04-2018 21:47:06 // 1433
Szia segítek én is, hol a hátsó lámpa meg a prizma a kerékről én sem autózom pl rendszám nélkül... Ennél okosabb képpel is kampányolhatnának :)))
Liquid02-04-2018 21:18:14 // 1432
így van, és nem lenne rossz ha lenne fogalmuk a KRESZ-ről, és nem derogálna nekik azt betartani.
Liquid02-04-2018 21:17:34 // 1431
ha mindenki 1.5-2 m-t tartva előzné a bicikliseket (akiknek néha igencsak derogál az útszélére húzódni), megbénulna a forgalom. Most is van egy csomó idióta, aki képtelen megelőzni egy bringást és képes hosszan menni utána 22.4-gyel sok 100m-en keresztül, szép kocsisort generálva maga mögött.
Mielőtt le lennék ugatva hozzáteszem, hogy biciklizek naponta és igyekszem értelmesen közlekedni.
Mielőtt le lennék ugatva hozzáteszem, hogy biciklizek naponta és igyekszem értelmesen közlekedni.
Zsolt15502-04-2018 21:07:22 // 1430
Az is elvárható lenne a kerékpárosoktól, hogy a KRESZ szabályaiknak megfelelő járművel és a szabályok betartásával vegyenek részt a forgalomban. Szerintem.
Zsolt15502-04-2018 21:05:10 // 1429
KRESZ 34§
(1)
d) az előzés során a megelőzendő jármű mellett megfelelő oldaltávolságot lehet tartani;
A KRESZ tehát konkrét, centiméterben, vagy méterben meghatározott értékeket a biztonságos oldaltávolság tekintetében nem jelöl meg (a minimális értéket sem), ezáltal a szabályozás szubjektív megítélésre ad lehetőséget.
Ezért nagyon megtévesztő és félreérthető ez a kép, mert ilyen szabály nem létezik!
Maximum egy ajánlás van, miszerint kívánatosnak a legalább a 1,5-2 méteres oldaltávolságot tartják.
(1)
d) az előzés során a megelőzendő jármű mellett megfelelő oldaltávolságot lehet tartani;
A KRESZ tehát konkrét, centiméterben, vagy méterben meghatározott értékeket a biztonságos oldaltávolság tekintetében nem jelöl meg (a minimális értéket sem), ezáltal a szabályozás szubjektív megítélésre ad lehetőséget.
Ezért nagyon megtévesztő és félreérthető ez a kép, mert ilyen szabály nem létezik!
Maximum egy ajánlás van, miszerint kívánatosnak a legalább a 1,5-2 méteres oldaltávolságot tartják.
Kazes☻29-03-2018 21:43:51 // 1428
Kazes☻13-03-2018 16:22:08 // 1427
Tocke20-02-2018 12:14:48 // 1425
Persze az emberélet a legfontosabb, a gyalogost nem védi semmi csak a kressz, az meg utólag ugye kevés. Pont ezért kellene vmit kitalálni, hogy az autós ne legyen ennyire kiszolgáltatva, röviden: vagy látja-vagy nem. Elüti vagy nem.
Zolibácsi20-02-2018 11:53:51 // 1424
31-esen szoktam autokazni este anyóshoz mostanában és nem elég hogy botrány szar az út minősége, de a xenon sem segít hogy lassak, ha esik az eső még rosszabb a helyzet. Azt már meg sem említem hogy minden 3. Autós vakit. Konkrétan az utak fényvisszaverő képességével látom a problémát illetve a rendes fel festést.
Zebra mellett villany oszlop takarasabol kiugró ön gyilkosokat sem értem.
Zebra mellett villany oszlop takarasabol kiugró ön gyilkosokat sem értem.
Liquid20-02-2018 10:53:32 // 1423
Így van, ráadásul igen rossz irányba mozognak a dolgok. A fiatalabbak a mindent kizáró hatalmas fülessel, a telefonjukat figyelve droid módon úgy mennek át az úton, hogy szerintem a szirénázó mentőt se vennék észre. Már csak hab a tortán az útvoszonyokat semmibevevők, akik azt hiszik havas/vizes úton is ugyanúgy meg lehet állni.
Tocke20-02-2018 10:37:41 // 1422
Mindannyian vezetünk. Tudjuk ugye, hogy milyen az, amikor reggel-sötétben-esőben közlekedsz a városban, a szembejövők fényszórói vakítanak és te vedd észre időben a zebránál teljes feketében álldogáló, telefonját buzuló yx-t. LEHETETLEN.
Zsolt15520-02-2018 07:49:49 // 1421
Mondjuk az is tény, hogy feleslegesen van nagyon sok gyalogátkelőhely kialakítva. Az Önkormányzatok forrás hiányában és az esélyegyenlőség jegyében csak úgy tudja megoldani, hogy a mozgáskorlátozottaknak ne kelljen akkora kerülőt tenniük, ha például az aluljárók fölé gyalogátkelőhelyet is telepítenek. Viszont egy adott útszakaszon egy bizonyos forgalom növekedés után már kerülni kellene az úgynevezett szintbeli kereszteződések kialakítását. Mert az így folyamatos torlódásokat gerjeszt, balesetveszélyes és általában a gyalogosok húzzák a rövidebbet.
Mint a vasúti átjárok esetében. A vasúti közlekedés is csak akkor fog gyorsulni, ha azok számát is lecsökkentik vagy megszüntetik.
Mint a vasúti átjárok esetében. A vasúti közlekedés is csak akkor fog gyorsulni, ha azok számát is lecsökkentik vagy megszüntetik.
Zsolt15520-02-2018 05:59:59 // 1420
Először is nem az autósokat mentegetném, de ...
Valóban van olyan ....t, aki még esőben sem hajlandó a gyalogost átengedni, de nem egyszer látni a másik végletet is, amikor a gyalogosnak van piros és az autós áttereli az úton azzal, hogy a számára zöldjelzésnél megáll, a gyalogos pedig besétál a zöldjelzésen a belsősávban érkező autó elé.
Sajnos a médiában előszeretettel hangoztatják, hogy a gyalogosnak mindig elsőbbsége van a gyalogátkelőhelyen. Ez úgy ment át a köztudatba, hogy körültekintés nélkül is bármikor le lehet lépni az úttestre. Pedig rájuk is érvényes a KRESZ. 1308hsz. Ezt nap mint nap tapasztalni.
Valóban van olyan ....t, aki még esőben sem hajlandó a gyalogost átengedni, de nem egyszer látni a másik végletet is, amikor a gyalogosnak van piros és az autós áttereli az úton azzal, hogy a számára zöldjelzésnél megáll, a gyalogos pedig besétál a zöldjelzésen a belsősávban érkező autó elé.
Sajnos a médiában előszeretettel hangoztatják, hogy a gyalogosnak mindig elsőbbsége van a gyalogátkelőhelyen. Ez úgy ment át a köztudatba, hogy körültekintés nélkül is bármikor le lehet lépni az úttestre. Pedig rájuk is érvényes a KRESZ. 1308hsz. Ezt nap mint nap tapasztalni.
Kazes☻19-02-2018 22:56:06 // 1419
Kazes☻15-02-2018 22:20:51 // 1417
AZ a síp egész jó...! :)
Willy15-02-2018 22:18:02 // 1416
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
560
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?