Forum >> Milyen a jó olaj?

Liquid13-06-2014 23:28:43 // 5654
"induljunk ki abból, hogy jobb olajra váltasz" hogy tudod definiálni ezt? milyen mérőszámmal? :)
Liquid13-06-2014 23:27:55 // 5653
a hengerfej állítólag olasz :)
GTPeti13-06-2014 23:19:10 // 5652
"A másik, állandóan változtatni az olaj fajtáját nem igazán tesz jót a motornak."
Ezt légyszi fejtsd ki egy kicsit. Mondjuk induljunk ki abból, hogy jobb olajra váltasz. Ez miért nem tesz jót? Nem kötözködöm, tényleg nem értem.
Tuningman13-06-2014 23:16:06 // 5651
"A Fiat a motorjait laboratóriumi körülmények között ezzel az olajjal kísérletezte ki, épp ezért úgy gondolom, ez a kenőanyag a legmegfelelőbb bele. "

Csak egy kérdés :)
1.9, 2.2 JTS és még lehetne sorolni. Mennyi köze van ehhez szerinted a Fiatnak?
Mégis ott ücsörögnek az Alfa géptetői alatt.
Nem az olajhoz gyártanak motort hanem inkább fordítva:)
Erhard 242 (Pure Energy)13-06-2014 08:32:45 // 5650
HPX és veterán autókba viszik leginkább..
Giuntini13-06-2014 07:51:26 // 5649
Én osztom Ofi cartárs véleményét (ami bizony szakértői). Nekem 91 óta csak olasz autóim voltak, és mindegyik VS majd később Seleniával ment. Mindig tökéletesen meg voltam elégedve velük, és olyan 96-97 tájékán amikor a Hegyalja valamilyen ok miatt rövid ideig szüneteltette a forgalmazását, én is kénytelen voltam más olajat bele rakni. Nem érzéki csalódás volt, tényleg nem úgy járt a motor. Szerintem, ha a motor az olajat eszi, az nem a kenőanyag hibája. Annak idején a Fiat gyártott egy HP nevű igen sűrű olajat, kimondottan a sokat futott nagyobb olajfogyasztású motorokhoz. A Fiat a motorjait laboratóriumi körülmények között ezzel az olajjal kísérletezte ki, épp ezért úgy gondolom, ez a kenőanyag a legmegfelelőbb bele. A másik, állandóan változtatni az olaj fajtáját nem igazán tesz jót a motornak.
Tuningman12-06-2014 22:53:55 // 5648
Igen, a múltkor én is kerestem de nem találtam :(
Régebbieken, 2-3éves gyártású flakonon még volt.
Erhard 242 (Pure Energy)12-06-2014 08:21:44 // 5647
az olaszok meg nem igazán raknak egyik olajukra sem gyártási dátumot....múltkor néztem se a selenia-an, se az agip-on se a tutela-n, se a fina-n...mi a tököm?
Tuningman12-06-2014 00:33:54 // 5646
Lehet ezt csűrni csavarni de a lényeg, hogy nem akarnak, legalábbis nem sokan akarnak az olajaikhoz Fiat minősítést. Sajnos.
Liquid11-06-2014 20:36:55 // 5645
igen, ez a közvetlen befecskendezés egyik mellékterméke
Piritu - 1.000.00011-06-2014 17:13:08 // 5644
TS-ről volt szó, azt azért nem sorolnám a "modern BENZIN motor " - kategóriába. (Azt hallottam, hogy ezeknél modern motoroknál igazából az a gond, hogy nem jár benzin a szívócsőben, ami mindezt leoldaná.)
Selmak11-06-2014 15:25:08 // 5643
Az olajcsipegetés se feltétlenül jó. Egy modern BENZIN motor szívócsövéből kibányászott korommenyiség

Liquid11-06-2014 08:30:45 // 5642
szinte mindegyik TS csipegeti bármelyik olajat, főleg ha kergetve van. Attól hogy egy másikat nem csipeget, még nem feltétlenül jobb a motornak
Selmak11-06-2014 08:25:06 // 5641
A Fiat minősítés az Fiat minősítés, nem egy Európai vagy Amerikai szabvány szerinti minősítés.
Nagy olajgyártók nem akarnak ilyen minősítésnek megfelelni, legfeljebb az autógyár teszteli és ajánlását adja az adott olajhoz.


Na ez ilyen formában nem igaz. A FIAT minősítések követelményei és tesztelési módszerei az olajgyártók rendelkezésére állnak. Ha akarnak FIAT minősítésű olajat akkor nekik kell megvásárolni a dokumentációt és a szerint minősíteni, a FIAT max monitoring szerűen teszteli az olajokat.
Mr. Z11-06-2014 07:58:50 // 5640
köszönöm szépen ki fogom próbálni olajcsere előtt , akarok olajdeklit is cserélni.
swan11-06-2014 07:33:12 // 5639
Akkor már kaptam választ vátóolajra is:) Ez lett volna a következő kérdés.

Az eddigi alfáimba és fiatjaimba nekem sem volt soha selénia (Valvolnie, castrol, ...stb). Mivel TS motor esetében állandóan az olajfogyasztás a téma meg hogy csak seléniát bele ezért gondoltam egyet és azt tettem bele. De nekem is csipegeti ezért szertnék váltani. Több olyan hozzászólást is olvastam, hogy egyik olajat csipegetei (ez sokszor a seléniáriol szol) a másikat meg nem.
Tuningman11-06-2014 00:01:31 // 5638
"HA ez alapján szertnék olajat venni akkor a selénián kívül nem felel meg semmi. "
Na hát itt a lényeg :)
Nem tudom megmondani, mennyi Alfa, Fiat, stb. motor megy Selénia nélkül de sok, lehet, hogy több mint ami Seléniával megy de még egyik sem állt meg mert jobb minőségű olajat kapott :)
Ez az olaj kérdés mindig vitatott volt és valószínű, hogy az is marad.
A Fiat minősítés az Fiat minősítés, nem egy Európai vagy Amerikai szabvány szerinti minősítés.
Nagy olajgyártók nem akarnak ilyen minősítésnek megfelelni, legfeljebb az autógyár teszteli és ajánlását adja az adott olajhoz.
Ez nem nagyon érdeke a Fiat csoportnak mivel van saját olajuk. De ettől függetlenül léteznek ilyen ajánlások is.
Amire Ofi hivatkozott mint váltó olaj az viszont már más eset de az nem is Selénia hanem Tutela ami abszolút jó minőségű, ott érdemes betartani a gyári ajánlást.
Én is Tutelát használok minden olasz hajtóműbe :)
vespa verde10-06-2014 14:07:34 // 5637
Szia, én a 156 1.6 TS-be (1998) jó darabig Seleniát tettem, szerethette is mert kajálta rendesen. Aztán körülnéztem itt is, máshol is és egy jó hónap után a Fuchs mellett döntöttem (saját kitermelés és gyártás, olaj ellátás autótól a nehézgépekig) másrészt mivel ez tél előtt volt, a hideg oldalt levittem kicsit és 5W40-et vettem bele, hogy ne kelljen erőlködnie indításkor a korosodó hideg motornak.
Az eredmény: kb. fele annyi olajat eszik mint előtte, nem füstöl és hidegen kiválóan indul. Bár ez utóbbival eddig sem volt gond. Így megmaradtam ennél és most nyáron is ilyen van benne. Eddig bejött :)
Donald10-06-2014 13:04:23 // 5636
en nem hasznalok motormosot. Olcsobb olajjal mostam ki. Feltöltöttem azzal hajtottam kb 50-100 km, majd leengedtem, szüröcsere es feltöltöttem Selenia-val
Ofi10-06-2014 12:50:29 // 5635
Nem baj ha nem ismered ezeket a dolgokat, szerintem én sem értek a te szakterületedhez. Nem szoktam ide írni mert nincs kedvem belekeveredni az itt folyó olaj vitába. Minden olajtársaság folyamatosan felyleszti a kenőanyagokat és nem biztos, hogy a neve is megváltozik. Az Alfa 20K jelenlegi mínősítése API SL/CF, ezért nem egyezik neked a 156 és a 147 gépkönyvben a mínősítés.
Volt egy esetünk, igaz sebességváltó esetén. A márkaszervizből hívtak fel minket, hogy milyen olaj kell egy Fiat Qubo sebességváltóba. Megadtuk nekik az olaj nevét amíre vissza jeleztek, hogy a másik olaj ami nekik van polcon ugyanaz a mínősítése és ezért belerakták de ragadt és zajos a váltó. Lényeg az, hogy mi továbbra is erősködtünk és erre kicserélték. A csere után rendbe jött a váltó, megyszünt a váltó ragadása és a zaj is, pedig a két olaj minden Nemzetközi mínősítése megegyezett csak a Fiat referencia szám vége volt különböző. A két olajban eltérő adalékokat alkalmaznak.
swan10-06-2014 07:58:55 // 5634
Most le lettem tudatlanozva :) Amivel semmi baj tényleg nem tiszta nekem ez a kérdéskör azért tudakozódom ittten. Azért vagyok kiváncsi a te és Tuningman véleményére is mert ugye ti ezzel foglakoztok. Nekem logikailag nem világos a következő: Ha megnézem 156-om gépkönyvét (16TS 2001) abban 10W-40 ACEA A3 és API SJ van mint olaj. Természetesen 20K-val mint ajánlással. A most vett 147-nek (1,6TS 2002) a gépkönyvében 10W-40 ACEA A3 és API SL van plusz a fiat9.55535-g2 is szerepel. HA ez alapján szertnék olajat venni akkor a selénién kívül nem felel meg semmi. Ezt józan paraszti ésszel nehezen tudom elhinni. De pont azért jár itt a szám hogy győzzön meg valaki :)
Ez a fiat minősítés enniyre vudu vagy pedig csak azt jelenti, hogy sok nagy olajgyártó nem áldozott pénzt ezen minősítés megszerzésére_?
Ofi08-06-2014 23:57:41 // 5633
Az API és az ACEA minősítések nem mindig takarják az olaj minőségét. Az csak a tudatlanságot takarja, ha valaki azt mondja, hogy minden olaj aminek megegyezik az API és az ACEA minősítése az ugyan olyan, bármelyik használható.
swan08-06-2014 10:31:00 // 5632
köszi :)
Tuningman06-06-2014 23:33:18 // 5631
A Vitaflush ( Xado motormosó ) egy igen kiváló, szerintem a legjobb belső motormosó amit valaha kifejlesztettek :)
Nem tartalmaz oldószereket mint más mosók, így nem károsítja a motort és a többivel ellentétben nem plakkokban szedi le a felégett kokszot, olajsarat, így nem tömíti el az olajjáratokat és az olajpumpa szívócsonkján lévő szűrőt sem :)
Betöltés után akár 1000 km-t is lehet vele menni ami nem semmi :)
Én általában 150-200km-t teszek meg vele olajcsere előtt, kb. ennyi kell, hogy rendesen átmossa a motort.
A hidrotőkéknek kimondottan jót tesz, szépen tisztán tartja őket :)
Tuningman06-06-2014 23:24:26 // 5630
Ezt jól látod, a többi csak parasztvakítás :)
Mr. Z06-06-2014 11:34:46 // 5628
Xado motor mosójáról mi a véleményetek ?
swan06-06-2014 08:53:21 // 5627
Köszi mindenkinek.

Most már csak az a kérdésem van, hogy a fiat 9.55535-G2 minősítéssel foglalkozzak vagy ne? Mert józan paraszti ésszel úgy gondolom ha API és ACEA minősítés megfelel akkro az elég
Tuningman05-06-2014 23:31:12 // 5626
10W-40 mehet bele nyugodtan csak a 2.0 TS-nél van 10W-60-as előírás.
Kicsit túl van misztifikálva itt ez az egész olaj kérdés sajna :(
Jó minőségű olajat használj de ez nem jelenti feltétlen, hogy a gépkönyvben kell azt keresni, viszont a gyári viszkozitási előírást érdemes betartani.
Piritu - 1.000.00005-06-2014 21:18:20 // 5625
Ez egy 2010-es 147-es könyve:
Liquid05-06-2014 21:03:05 // 5624
én nem tudok róla hogy változott volna a gyári ajánlás a TS-hez, alapból 10W40 20KAR, illetve a 10W60 Racing
Piritu - 1.000.00005-06-2014 20:42:27 // 5623
Az 5W40 a kormoshoz lesz :-)
swan05-06-2014 19:40:04 // 5622
köszi megnézem
swan05-06-2014 19:39:46 // 5621
A 156ban nem láttam de majd megnézem. Ellenben a 147 utasításban benne van de csak a 2TSnel és az is 5w-40 ha jól emlékszem. De majd holnap jól átnézem :)
Dante05-06-2014 18:22:33 // 5620
Talán ez is hiteles forrásnak minősül: klatty
Piritu - 1.000.00005-06-2014 18:06:39 // 5619
A 10W60-at már a te autód használati utasításában is ajánlják sportosabb használat esetén. Az új ajánlást meg az újabb autók könyvében, vagy a márkaszervizben lehet megtudni. (Vagy itt az Amorén.)
swan05-06-2014 17:31:25 // 5618
Ebben kb ugyanúgy gondolkodunk. Engem most az zavart meg, hogy ha e szerint a fiat minősítés szerint keresek olajat akkor szinte csak a 20K jó. Amit nehezen hiszek el :) Meg gondoltam most kipróbálok egy nem selénát mert a 156-os azt eszi

Másrészt meg érdekelne ez a változó gyári ajánlás, hogy ezt hol lehet megnézni. Vagy honnan lehet tudni.
Liquid05-06-2014 15:16:16 // 5617
én mindig a gyári ajánlást vagyis a 20KAR-t tettem bele, nem volt vele gondom, nem látom értelmét ettől eltérni. Természetesen bármilyen értelmes minőségű 10W40-et belerakhatsz, vagy esetleg 10W60-at, de ha nem nyomod ki a szemét folyamatosan, akkor szerintem felesleges. Az olajszint (max-on minidig) és a 10-15000-renkénti csere lényegesebb.
swan05-06-2014 14:58:26 // 5616
Kicsit elkeverdtem az olajok között! Remélem itt sok nálam jobban képben lévő kolléga van aki segít átlátni :) Most került a csalába egy 147 1,6TS

1. Ha jól emlékszem GTPetitől láttam először, hogy a TS-be a gyári ajánlás már nem 10W40 Selénia 20K hanem más. Nekem csak gépkönyveim vannak abban meg ez van. A neten nem találtam eddig meg hol van ez leírva. Hol lehet ezt megtalálni mezei halandónak?

2. A 147-es gépkönyvében van egy fiat minősítés 9.55535-G2 ami a már meglévő 156 esetében még nem szerepel. Ellenben ha olajat fiat minősítés alapján keresek akkor szinte csak a seléniát dobja fel. Pontosabban feldob pár másik olajat is de azoknak nem -g2 a végződése hanem -s2. Most akkor mi van? Itt is igaz az, hogy ahogy haladok az ABC-be úgy lesz jobb? tehát G2-nél jobb az S2. Ezért mehet bele.

3. Egyáltalán foglakozzak ezzel a fiat minősítéssel? VAgy ez csak lehúzás, hogy kénytelen legyél seléniát venni?Ha visszanéztem a hozzászólásokat az általatok belinkelt sok olajnak sincs fiat minősítése.
Tuningman14-05-2014 23:32:45 // 5615
Bocsi és köszi , javítottam :)
Júniusban frissités lesz akkor kiugranak majd az ilyen csontvázak de remélem nincs már több :)
Azzurro14-05-2014 19:41:21 // 5614
Top tec 4100 jobban biztam en is, de ezt sem talaltam rossznak ( Leichtlauf hc7 5w 40 ). Meg 4e km-er es ismet csere. 10e km utan mindig cserelem.
GTPeti14-05-2014 19:09:16 // 5613
Ez az ajánlás dolog már téma volt német fórumokon. A Synthoilnál azért nem forszírozzák azok megújítását, mert az olcsóbban előállítható olajokból akarnak inkább eladni. Bocsánat, ha félreérthetően fogalmaztam: az olajok, amiket írtál semmiképpen sem rosszak. A Synthoil után a második választás egy nem DPF-s autóba 5W40 és Liqui Moly esetén a TopTec 4100.
[k i z z o]14-05-2014 18:45:38 // 5612
A xado webshop 20%-al van alattad, az ajánlott váltóolaj esetén, én arra értettem.
Azzurro14-05-2014 17:59:01 // 5611
En ezt raktam most a vasba, de nincs vele gond. Maradok ennel a markanal, esetleg legkozelebb megkerdezem a szintetikus. Ha lesz polcon akkor azt veszek. De volt mar benne Liqui Moly Top tec 4100 5w 40 . Ez is hc technologiaju de neki van Fiat ajanlasa is. Csak nem volt akkor mikor nekem kellett volna, ezert a masikra voksoltam.
Mr. Z14-05-2014 06:30:09 // 5610
köszi a váltó olajat megrendelem, de a GULf kicsit húzós :) akkor marad a Selénia
Tuningman13-05-2014 23:15:44 // 5609
Ezt nem igazán értem :(
Nálam még tavalyi árakon lehet vásárolni, mondjuk már nem sokáig és ha figyelmesebben elolvasod a webáruház "Használati utasítását" akkor ott még találsz -5% kedvezményt is :) Mi ez ha nem versenyképes? :)
Észterbázisú csúcsolajat sem fogsz olcsóbbért találni máshol, nálam a legjobb minőséget is megtalálod, gagyi olajnak lehet, hogy magas az ára de csak azért, hogy ösztönzően hasson a jobb minőség felé:)
Tuningman13-05-2014 23:07:19 // 5608
-15 alatt nem volna vele gond :)
Gyári előírás a 10W-40 ennél a motornál, végtére is egy TD-ről van szó.
Amúgy egy észterbázisú fullszint 10W-40-et nem igazán lehet űberelni egy átlag 5W-vel.
Mondjuk árban jóval olcsóbb az 5W de nálam most a minőségen volt a hangsúly :)
GTPeti13-05-2014 22:00:57 // 5607
Szerintem megéri a plusz páreFt-ot egy fullszint.
Azzurro13-05-2014 21:36:28 // 5606
Miert is van messzi? Azert mert az egyik Hc tecnologiaju a masik meg szintetikus? A tavolsag a ket olaj kozott azert nem olyan tavoli.Egy 10 ev feletti autoba szerintem tokeletes hc tecnologiaju is.
GTPeti13-05-2014 20:55:04 // 5605
Viszont nagyon messze van a Liqui Moly igazán jó 5W40-es olajától, ami Synthoil 5W40 névre hallgat. Drágább, de jobb.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.