Forum >> Milyen a jó olaj?
Béci Ɨ|ѯ03-03-2014 11:37:21 // 5554
Itt nézted már?
biroatt03-03-2014 11:34:30 // 5553
Elérkeztem az olaj cseréhez de sajnos Kecskeméten sehol sem találok selenia 10w60at. Valaki tud segíteni a beszerzésében? :)
Attika0101-03-2014 12:24:29 // 5552
Soha nem is lesz "egyetértés" ebben a témában........... :) Ez már nem eszmecsere, hanem "erő fitoktatás". Mindegy milyenek a tapasztalataid az autóddal, és mit szeretnél megosztani a Car-társakkal, az kell hogy a vége legyen, hogy a Te autódban egy szar motor van, és cseréld le az olajadat! :)) Mindegy is.............
NinaZoli15601-03-2014 11:10:13 // 5551
Sziasztok!
NAgy ut elott allunk es elotte olajat akarunk cserelni. (UK-HUN --> HUN-UK =5000km)
Sokat gondolkodtam rajta, hogy mi lenne a jo valasztas. Pro es kontra a Selenia es tarsai mellett. A kocsi egy 1.6 TS 2001-es evjarat.
Az ilyen kocsival rendelkezok tapasztalatat szeretnem megkerdezni, hogy ki mit hasznal? Selenia eleg draga, de megvennem, ha tuti, hogy az a jo. Viszont olyat is olvastam itt a forumon, hogy nem valt be a Selenia sot, karokat is okozott valami miatt... :(
Nem szeretnem, ha valahol europaban beadna a kulcsot, mert ugye egyhuzamban menni fogunk kb 2000km-t, max 15-20 perc pisi-kaki szunettel. :)
Illetve meg egy kerdes: Honnan ismerem fel a hamis olajat? Itt Angliaban az internetes vasarlas olyan termeszetes, mint meginni egy pohar vizet. Viszont egyik forumtarsunk azt mondta, hogy igy nagyobb az esely ra, hogy hamis olajat kapunk...nem tudom.
NAgy ut elott allunk es elotte olajat akarunk cserelni. (UK-HUN --> HUN-UK =5000km)
Sokat gondolkodtam rajta, hogy mi lenne a jo valasztas. Pro es kontra a Selenia es tarsai mellett. A kocsi egy 1.6 TS 2001-es evjarat.
Az ilyen kocsival rendelkezok tapasztalatat szeretnem megkerdezni, hogy ki mit hasznal? Selenia eleg draga, de megvennem, ha tuti, hogy az a jo. Viszont olyat is olvastam itt a forumon, hogy nem valt be a Selenia sot, karokat is okozott valami miatt... :(
Nem szeretnem, ha valahol europaban beadna a kulcsot, mert ugye egyhuzamban menni fogunk kb 2000km-t, max 15-20 perc pisi-kaki szunettel. :)
Illetve meg egy kerdes: Honnan ismerem fel a hamis olajat? Itt Angliaban az internetes vasarlas olyan termeszetes, mint meginni egy pohar vizet. Viszont egyik forumtarsunk azt mondta, hogy igy nagyobb az esely ra, hogy hamis olajat kapunk...nem tudom.
mreni17-01-2014 17:07:12 // 5550
nem csak pályán használom,sőt...de mindegy is,nem értünk egyet ebben a témában.
dev16617-01-2014 16:08:37 // 5549
Magas futású motorra és normál használati körülményekre értettem. ha pályán használod nap mint nap és gyorsan belecsavarodik az a 15ekm, akkor tényleg nem érdemes sűrűbben cserélni, ezt aláírom. viszont nem ez a jellemző. Ha sokat áll az autó, városban is hajtják és gyakran indul hidegen, akkor eleve nagyobb a kopás és bizonyos olajban lévő adalékok idő előtt lebomlanak, átalakulnak, több a szennyeződés is és ugyan maga a szintetikus alapolaj hibátlan a teljes keverék minőségi jellemzői romlanak (ezt nem én találtam ki), ezért egy idősebb motornál én nem spórolnék azon, hogy túlhordom az olajat. Ásványi és félszint olajnál még rosszabb a helyzet, mert ott maga az alapolaj is öregszik.
Félreértés elkerülése végett én nem állítom, h minden használt autó tekergetve volt, de az a tapasztalatom, h sokkal jobb abból az előfeltételezésből kiindulni, h az óraállás nem valós (főleg egy kényelmes és takarékos autónál) és ha van hihető és ellenőrizhető sztori az eladó részéről, akkor elgondolkodok rajta, h hátha igaz. Szervízkönyv, számlák - gyakran ezek is hamisak, túl nagy jelentőséget nem érdemes tulajdonítani nekik
A valós km állást sosem fogod megtudni a fes/mes párossal (az odometer paraméter semmit nem jelent, nézz utána a mes fórumán, ha nem hiszed), de ha ügyesen manipulálták az ECU-kat, akkor mással sem. Vannak tekergetésre utaló jelek, de biztosan sosem lehet tudni, mikor és mennyivel tekerték vissza. Ezért merik megtenni a mai napig a nepperek.
Félreértés elkerülése végett én nem állítom, h minden használt autó tekergetve volt, de az a tapasztalatom, h sokkal jobb abból az előfeltételezésből kiindulni, h az óraállás nem valós (főleg egy kényelmes és takarékos autónál) és ha van hihető és ellenőrizhető sztori az eladó részéről, akkor elgondolkodok rajta, h hátha igaz. Szervízkönyv, számlák - gyakran ezek is hamisak, túl nagy jelentőséget nem érdemes tulajdonítani nekik
A valós km állást sosem fogod megtudni a fes/mes párossal (az odometer paraméter semmit nem jelent, nézz utána a mes fórumán, ha nem hiszed), de ha ügyesen manipulálták az ECU-kat, akkor mással sem. Vannak tekergetésre utaló jelek, de biztosan sosem lehet tudni, mikor és mennyivel tekerték vissza. Ezért merik megtenni a mai napig a nepperek.
mreni17-01-2014 15:42:20 // 5548
miért érthetetlen számodra a 15ezres csereperiódus??
legyen 15ezer egy olajcsere amit 8ezrenként(saját példámat véve 2havonta) cserélsz,az autó értékéhez képet,qrva sokat kidobsz az ablakon úgy,hogy igazából sok előnye nincs a dolognak.
Én is 10-15 között cserélem ahogy épp időm van...
Egyébként nem az órájában van ennyi,komp-ból kiolvasott adat..
legyen 15ezer egy olajcsere amit 8ezrenként(saját példámat véve 2havonta) cserélsz,az autó értékéhez képet,qrva sokat kidobsz az ablakon úgy,hogy igazából sok előnye nincs a dolognak.
Én is 10-15 között cserélem ahogy épp időm van...
Egyébként nem az órájában van ennyi,komp-ból kiolvasott adat..
dev16617-01-2014 10:11:02 // 5547
A JTD-k jellemzően nem csipegetik az olajat még magas futásnál sem (kivéve, ha kaptak egy kis rossz olajat vagy hidegen gyilkolják őket), de ezt nem az bizonyítja, hogy a nívópálcán ugyanott van a szint, mint az olajcsere után. A gázolaj szép lassan felhigíthatja az olajat egy kopottabb motornál és akár még több olajad is lehet, mint volt :)
Ha a gyűrűk állapotára vagy kíváncsi, akkor inkább a kartergázt nézd meg járó motornál, mennyire erősen fúj ki és mennyire sűrű. Ez sem egy tudományos értékű teszt, de a kompressziómérésnél egyszerűbb és olcsóbb módszer.
A 15-18e-es periódus számomra érthetetlen. Ha az órában 300e van, akkor akár már többször is visszatekerhették (persze nem feltétlenül, csak ez a jellemző) és egy ilyen korú motor igazán megérdemli a 8e-es periódust.
Ha a gyűrűk állapotára vagy kíváncsi, akkor inkább a kartergázt nézd meg járó motornál, mennyire erősen fúj ki és mennyire sűrű. Ez sem egy tudományos értékű teszt, de a kompressziómérésnél egyszerűbb és olcsóbb módszer.
A 15-18e-es periódus számomra érthetetlen. Ha az órában 300e van, akkor akár már többször is visszatekerhették (persze nem feltétlenül, csak ez a jellemző) és egy ilyen korú motor igazán megérdemli a 8e-es periódust.
Attika0117-01-2014 00:33:53 // 5546
Tehát csak jó, mert bebarnul. :) Változik a színe, dolgozik az olaj. De nem szurkot engedek le belőle! Volt már ez vita, mint a termosztát és társai.................... Kinek így, kinek úgy. Csoda motort még nem láttam. Tény, hogy az enyémmel meg vagyok elégedve.
Tuningman17-01-2014 00:10:35 // 5545
Ezt azért magad sem gondolod komolyan:)
"Meg nem eszik egy cseppet sem, és nem hogy nem kormos mikor leeresztem, hanem világos (áttetsző) barna"
Ha ez így van akkor az olaj egyik legfontosabb tulajdonsága nincs jelen, a korom megkötése.
Ebben az esetben a motor belső részeire rakódik le olajsarat képezve.
Dízel motoroknál alap dolog, hogy az olaj minél több kormot képes legyen felvenni és olajcsere alkalmával eltávolítani a motorból.
Nincs olyan olaj ami kibírna 20 ezer km-t, viszkozitás és minőség romlás ( fáradás ) nélkül. Szóval az ilyen hosszú periódusok nem tesznek jót a motornak.
Inkább javasolnám a 10 körüli cserét.
Csoda motorokra nem értendő:D
"Meg nem eszik egy cseppet sem, és nem hogy nem kormos mikor leeresztem, hanem világos (áttetsző) barna"
Ha ez így van akkor az olaj egyik legfontosabb tulajdonsága nincs jelen, a korom megkötése.
Ebben az esetben a motor belső részeire rakódik le olajsarat képezve.
Dízel motoroknál alap dolog, hogy az olaj minél több kormot képes legyen felvenni és olajcsere alkalmával eltávolítani a motorból.
Nincs olyan olaj ami kibírna 20 ezer km-t, viszkozitás és minőség romlás ( fáradás ) nélkül. Szóval az ilyen hosszú periódusok nem tesznek jót a motornak.
Inkább javasolnám a 10 körüli cserét.
Csoda motorokra nem értendő:D
Tuningman16-01-2014 23:55:44 // 5544
Azért jobb az ára ha tudod hol kell keresni:)
mreni14-01-2014 21:37:17 // 5543
de nem is egy kategória....
Liquid14-01-2014 20:56:43 // 5542
visszatérő kérdés, találsz pár10 oldalt ezügyben ha visszaolvasol, a konklúzió kb. az hogy azt teszel bele amit nem szégyellsz, de a jónak ára van, ergo nem lesz feltétlenül olcsóbb mint a Selénia...
0Balazs14-01-2014 18:58:52 // 5541
Lehet, hogy tényleg egy ilyen szett kellene :)
Mr. Z14-01-2014 18:40:29 // 5540
Xado se olcsóbb mint a Selénia
mreni14-01-2014 18:26:38 // 5539
Xado,Mobil1 Liqui Moly
hering*dani14-01-2014 18:05:40 // 5538
http://www.alfaamore.hu/hirek/elaforg
itt olvashatsz bövebben és vannak olajcsere szettek is!!
itt olvashatsz bövebben és vannak olajcsere szettek is!!
0Balazs14-01-2014 17:44:56 // 5537
Hali!
Bevált webshopot keresnék, akiknél kis eséllyel fordul csak elő hamis olaj!
Valamint érdekelne, hogy aki nem Seléniát rak a JTDm-be, az konkrétan mit?! Kicsit drágállom.
Bevált webshopot keresnék, akiknél kis eséllyel fordul csak elő hamis olaj!
Valamint érdekelne, hogy aki nem Seléniát rak a JTDm-be, az konkrétan mit?! Kicsit drágállom.
Attika0114-01-2014 11:27:20 // 5536
Igen, 20 az előírt. Mikor hogy engedi időm, vagy mikor hogy tudom megoldani. Marad a gyári olaj........ :))
Bomi14-01-2014 11:15:51 // 5535
Hát igen ...:) szerintem is hülyeség amit írt .
Nekem sem eszi az olajat, bár én eddig 10 ezrenként cseréltem de lehet ,hogy átállok a 15 ezrenkénti cserére (gyárilag úgy tudom 20 ezer a csere intervallum)
Akkor marad a Selenia úgy tűnik? :)
Nekem sem eszi az olajat, bár én eddig 10 ezrenként cseréltem de lehet ,hogy átállok a 15 ezrenkénti cserére (gyárilag úgy tudom 20 ezer a csere intervallum)
Akkor marad a Selenia úgy tűnik? :)
Attika0114-01-2014 11:10:57 // 5534
Akkor az én 56-ba nagyon sz@r motor lehet................ 15-18 ezrenként cserélem az olajat, eddig csak Selenia-t kapott. Meg nem eszik egy cseppet sem, és nem hogy nem kormos mikor leeresztem, hanem világos (áttetsző) barna. 300-e felett van már a km-ek száma benne jócskán. Mi lehet a baja? :D
Grando14-01-2014 11:01:11 // 5533
Ki lehet ez a jóképességű hazudozó? :(
Bomi14-01-2014 10:48:16 // 5532
Sziasztok,
Ezt olvastam egy Totalcar-os népítéletben....szerintetek? :)
"Itt jegyezném meg, hogy olajból NEM SZABAD Seléniát bele önteni! Amióta a Petronas felvásárolta a Seléniát elég sok beállt motorról lehet hallani sajnos. Ami nekem és más nagyon sok kartársnak bevált az a Comma Diesel Lite 10W40."
1,9 JTD-mbe csak Selenia WR diesel 5W-40-t raktam amióta nála van....talán még Castrol-t mernék belerakni...ti hogy vagytok ezzel?
Ezt olvastam egy Totalcar-os népítéletben....szerintetek? :)
"Itt jegyezném meg, hogy olajból NEM SZABAD Seléniát bele önteni! Amióta a Petronas felvásárolta a Seléniát elég sok beállt motorról lehet hallani sajnos. Ami nekem és más nagyon sok kartársnak bevált az a Comma Diesel Lite 10W40."
1,9 JTD-mbe csak Selenia WR diesel 5W-40-t raktam amióta nála van....talán még Castrol-t mernék belerakni...ti hogy vagytok ezzel?
mreni13-01-2014 16:41:58 // 5531
igaz,végülis ha pl eltűnik a "szelephang" olajcsere után,nagy valószínűséggel nem a motorolajra vezethető vissza....
Attis13-01-2014 16:37:51 // 5530
Olaszországban már néhány éve ilyen címkéje van a motorolajnak. Általában miden nagyon szupermarketben van. Szerintem ezek az "általános" motorolajak, amit "minden" autóba ajánlanak.
Piritu - 1.000.00011-01-2014 22:37:51 // 5529
saját kép :-)
Erhard 242 (Pure Energy)11-01-2014 22:34:36 // 5528
ilyet még nem láttam lehet ez lesz az új címke
Hardy11-01-2014 22:30:54 // 5527
Selenia motorolaj. Csak mivel a petronas megvette gondolom raírtak a nevüket.
Piritu - 1.000.00011-01-2014 22:11:08 // 5526
hg6idn05-01-2014 21:03:03 // 5525
Köszi az infót!
Az idei tervben szerepel egy hengerfej ellenőrzés, felújítás. A revitalizálóval még várok, első, ha szükséges a mechanikai rendbetétel:)
Az idei tervben szerepel egy hengerfej ellenőrzés, felújítás. A revitalizálóval még várok, első, ha szükséges a mechanikai rendbetétel:)
Tuningman05-01-2014 19:49:19 // 5524
Jól tetted, hogy használtad a vitaflush-t.
Revitalizálót egyenlőre én nem ajánlanám, főleg ha lötty formájában van.
Az olaj tartalmaz fémkerámiát, úgyhogy revitalizál, persze kisebb mértékben mint a koncentrátum.
Várd meg amíg beáll az új olajfogyasztási érték, ez legalább 2 olajcsere és csak ezután használj revitalizálót és csak akkor ha meg vagy győződve róla, hogy a szelepszárszimmeringek hibátlanok.
Revitalizálót egyenlőre én nem ajánlanám, főleg ha lötty formájában van.
Az olaj tartalmaz fémkerámiát, úgyhogy revitalizál, persze kisebb mértékben mint a koncentrátum.
Várd meg amíg beáll az új olajfogyasztási érték, ez legalább 2 olajcsere és csak ezután használj revitalizálót és csak akkor ha meg vagy győződve róla, hogy a szelepszárszimmeringek hibátlanok.
dev16605-01-2014 17:14:10 // 5523
Én sem vagyok tribológus, de kikérdeztem egyet a témáról és utána is olvastam.
Az általános szakvélemény szerint, sem a szerelő, sem a tulaj nem tudja eldönteni, h jobb-e az egyik olaj a másiknál. Általában olyan közhelyek szoktak elhangzani, hogy halkabb lett a motor egy jobb olajjal (a hanglenyelés sokadik tervezési szempont egy olajnál. Egy "hangosabb" olaj nem feltétlenül rosszabb, éppen lehet jobb is). A másik tévhit, hogy sokan az alapján ítélik meg az olaj minőségét dízel autóban, hogy milyen gyorsan feketedik be. Ha teljesen tiszta marad az olaj több száz km után is dízelben az bizony rossz ómen. Minél gyorsabban feketedik be, annál jobb az olaj szennyeződésmegkötő képessége. Márpedig belül minden dízel kormos, koszos, még egy alig futott is. A gyenge szennyeződésmegkötő képesség pedig a hamis olajok jellegzetessége.
Mindezek miatt a legjobb, ha a gyári előírásnak megfelelő olajat használjuk, mindegy melyik gyártótól, ha az eredeti és teljesíti a gyári követelményeket. Persze ettől még a top márkák között is vannak jobb és rosszabb olajok, de hogy az adott motornak, adott futásteljesítmény, adott használati körülmények mellett melyik a legjobb azt magas költségek árán hosszadalmas tesztek során lehetne kideríteni laborkörülmények között. Magyarul senki nem tudja.
Az általános szakvélemény szerint, sem a szerelő, sem a tulaj nem tudja eldönteni, h jobb-e az egyik olaj a másiknál. Általában olyan közhelyek szoktak elhangzani, hogy halkabb lett a motor egy jobb olajjal (a hanglenyelés sokadik tervezési szempont egy olajnál. Egy "hangosabb" olaj nem feltétlenül rosszabb, éppen lehet jobb is). A másik tévhit, hogy sokan az alapján ítélik meg az olaj minőségét dízel autóban, hogy milyen gyorsan feketedik be. Ha teljesen tiszta marad az olaj több száz km után is dízelben az bizony rossz ómen. Minél gyorsabban feketedik be, annál jobb az olaj szennyeződésmegkötő képessége. Márpedig belül minden dízel kormos, koszos, még egy alig futott is. A gyenge szennyeződésmegkötő képesség pedig a hamis olajok jellegzetessége.
Mindezek miatt a legjobb, ha a gyári előírásnak megfelelő olajat használjuk, mindegy melyik gyártótól, ha az eredeti és teljesíti a gyári követelményeket. Persze ettől még a top márkák között is vannak jobb és rosszabb olajok, de hogy az adott motornak, adott futásteljesítmény, adott használati körülmények mellett melyik a legjobb azt magas költségek árán hosszadalmas tesztek során lehetne kideríteni laborkörülmények között. Magyarul senki nem tudja.
dev16605-01-2014 16:54:13 // 5522
Az első és legfontosabb szempont, ha ne kerüljön hamis olaj az autóba. Éppen elég rémtörténetet lehet olvasni itt is máshol is az idő előtt összezuhant motorokról (JTD is), amikor a tulaj webes rendeléssel akart spórolni pár ezer ft-t és végül több százezres kár lett egy egyszerű olajcseréből. Általában nem ilyen súlyosak a tünetek és csak sokára derül ki, hogy hamis olaj volt az autóban. Lesimulnak a vez.tengelyek, aztán hajtókacsapágyas lesz, stb. Ha az ember találomra választja meg, hol veszi az olajat, nagyobb az esélye annak, hogy hamisat kap, mint hogy igazit. Keletebbre még rosszabb a helyzet. Sokszor még maga a kereskedő sem tudja, h hamis olajat árul, miközben gy komplett iparág épül a hamisításra. A hamis olajok pedig kivétel nélkül ártanak a motornak (nem megfelelő viszkozitás, oda nem illő anyagok, fémtörmelékek, stb), ha szerencsénk van csak lassan. Webes rendelés, gyanúsan alacsony ár, bontott csomagolás - ezeket messziről kerülöm, de többnyire ez sem elég.
hg6idn05-01-2014 15:56:58 // 5521
Ma jutottam el, hogy olajcsere után rá kellet töltenem, minimum fölött volt 3-4 mm-el az olaj. A maximumról 1300 Km megtétele után fogyott el (kb fele autópálya 2 személy, 120-130 Km tempó, némi téligumis sebesség túllépéssel :). Érzetre mintha kevesebbet fogyasztana Xado 10W60-ból, mint a Selenia Racingból. Remélem 5e Km-után is ezt mondhatom.
Olajcsere előtt a Xado motormosóját használtam, revitalizáló lötty majd következő lépés lehet.
Olajcsere előtt a Xado motormosóját használtam, revitalizáló lötty majd következő lépés lehet.
Azzurro12-12-2013 06:09:35 // 5520
Teljes mértékbe igazat adok az írtakra. Szerintem is jó a Lipui-Moly és én ez mellett maradok. Jó ár- jó minöség. :-)
VKG231!!! (156+75)11-12-2013 11:17:34 // 5519
Hát igen, ezt mi földi halandók sosem tudhatjuk meg...
Pedig érdekes lenne megfigyelni, hogy esetleg többen vásárolnák-e a gyártó drága termékeit (ha azokban kevesebb az újrahasznosított), vagy pont, hogy ugyanannyi van a drágákban, mint az olcsókban...
Pedig érdekes lenne megfigyelni, hogy esetleg többen vásárolnák-e a gyártó drága termékeit (ha azokban kevesebb az újrahasznosított), vagy pont, hogy ugyanannyi van a drágákban, mint az olcsókban...
Liquid11-12-2013 11:11:19 // 5518
ez így van szerintem is...
arra lennék kíváncsi, bár valszeg erősen titkos, hogy mely típusú olajokban mekkora az újrahasznosított alapanyag %-a, ugyanazon cégnél
arra lennék kíváncsi, bár valszeg erősen titkos, hogy mely típusú olajokban mekkora az újrahasznosított alapanyag %-a, ugyanazon cégnél
VKG231!!! (156+75)11-12-2013 10:41:39 // 5517
Szerintem sem egyszerű ennyire :) Illetve - habár nem tájékozódtam a pontos értékekről - valószínűleg azért ennél több újrhasznosítottról van szó.
Persze változatlanul azt mondom, hogy 8.000-res olajcsere, nívópálca figyelés, motor melegítés-hűtés 3-3 perc és nagyjából mindegy, milyen olaj van benne, ha az az általánosan elfogadott "jó" minőségűbe belefér.
Ennek ellenére én a Liquit ajánlom, mert nem drága, és jók is vele a tapasztalatok. És nem csak az enyémek.
Az meg, hogy mindig van itt, aki csak azért is ellent mond a másik véleményének, akármit is ír, már megszokott ugyebár ;) (Nem rád gondolok Liquid! :) )
Persze változatlanul azt mondom, hogy 8.000-res olajcsere, nívópálca figyelés, motor melegítés-hűtés 3-3 perc és nagyjából mindegy, milyen olaj van benne, ha az az általánosan elfogadott "jó" minőségűbe belefér.
Ennek ellenére én a Liquit ajánlom, mert nem drága, és jók is vele a tapasztalatok. És nem csak az enyémek.
Az meg, hogy mindig van itt, aki csak azért is ellent mond a másik véleményének, akármit is ír, már megszokott ugyebár ;) (Nem rád gondolok Liquid! :) )
Liquid11-12-2013 10:28:02 // 5516
így van, de ha X litert állítanak elő ahhoz x/1000 L fáradtat kell újrahasznosítani, akkor egy ezrelék lesz a benne az újrahasznosított, ha sarkítunk akkor minden literben 1cm3 van, ez pedig az előállított mennyisőgtől tök független.
Persze ennyire biztosan enm egyszerű a dolog...:)
Persze ennyire biztosan enm egyszerű a dolog...:)
Azzurro11-12-2013 09:39:38 // 5515
Ez biztos így van! Főleg a Castrol és a Mobil. :-)))
VKG231!!! (156+75)11-12-2013 09:32:21 // 5514
Dede, erre gondoltam. Szerintem egy Castrol vagy Petronas vagy Mobil arányaiban sokkal több olajat ad el, mint a Liqui.
Azzurro11-12-2013 08:59:20 // 5513
Szerintem az L-Moly-val is nyugodtan forgathatod a vasat, nem lesz gond. Csak arra figyelj, ne hogy tiltásik nyomd. :-))) De a Mobil, Castrol, Motul, Xado-val is küldheted. Amí a csövön kifér. :-))))
Azzurro11-12-2013 08:54:07 // 5512
Én is raktam most bele adalékot, és nem azért mert rossz a motor. Csak szeretném kényeztetni egy kicsit. És még így sem került annyiba mint az említett Selénia. Amiről én nem írtam hogy szar olaj, hogy jobb lenne a L-Moly-nál. De mint már többször leírtam, az ára az elképesztően drága. És nem gondolom hogy annyival jobb. Nem szégyellem leírni, hogy ezért döntöttem hogy váltok.
Véleményeket kérdezve, tapasztalt Alfa dízelesek szavaira hivatkozva választottam.
Ha jól emlékszem ezeket ajánlották.: Castrol, Mobil, Motul, Xado, Liqui-Moly..
Véleményeket kérdezve, tapasztalt Alfa dízelesek szavaira hivatkozva választottam.
Ha jól emlékszem ezeket ajánlották.: Castrol, Mobil, Motul, Xado, Liqui-Moly..
Liquid11-12-2013 08:13:36 // 5511
a visszaforgatás nem az előállított mennyiséggel van arányban? Bár valószínűleg lehet ügyeskedni vele, legalábbis van pár magyar a managementben :)
Imyx11-12-2013 06:36:28 // 5510
Én két hete vettem a Bárdinál 6L 10w60 Seléniát, kedvezménnyel, 20e volt, a Liqui Molly 15 lett volna :). Nem is ez a lényeg, hanem melyikkel forgatod nyugodtabban a motort 6000 fölé ;-).
Tuningman11-12-2013 02:57:35 // 5509
Bocs de ezzel nem értek egyet.
Csak ha magamat nézem a saját autóimat, amiből van pár, azóta jók az autók és jók is maradnak amióta nincs bennük Selénia és igen csak hálásak a motorok érte:)
Ezzel természetesen nem akarok senkit megbántani vagy épp " leugatni".
Csak ha magamat nézem a saját autóimat, amiből van pár, azóta jók az autók és jók is maradnak amióta nincs bennük Selénia és igen csak hálásak a motorok érte:)
Ezzel természetesen nem akarok senkit megbántani vagy épp " leugatni".
Tuningman11-12-2013 02:46:47 // 5508
Mindenképp Motul volna a választásom de ez nem jelenti azt, hogy a LM ne volna jó.
Hozzám közelebb áll a Motul, jobb olajnak tartom de ez csak a saját véleményem.
Hozzám közelebb áll a Motul, jobb olajnak tartom de ez csak a saját véleményem.
VKG231!!! (156+75)11-12-2013 00:31:33 // 5507
Akkor egy adalék, 12.000 forintért vásárolom a Bárdinál az 5 liter 10W60-as L-M olajat :) Igaz, ugyanennyi lenne a ratying is... :D
pb_11-12-2013 00:25:06 // 5506
Az ár/minőség kérdéskörben 1 oldalon állunk, motor típusától függetlenül.)
Azzurro11-12-2013 00:15:19 // 5505
A Ts mas, ez te:-) ny. Abba en sem hasznaltam, csak Seleniat. De az nemis volt 16e forit. Ott nem volt ekkora kulonbseg mint a dizel verzional.Es hid el az emberek tobbsegenel az ar a mervado.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
412
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?