Forum >> Milyen a jó olaj?
Azzurro29-11-2013 11:29:48 // 5354
Akkor nem te nem használnál Selénian kívül mást?
Imyx29-11-2013 11:16:03 // 5353
A Selénia 10w60, és a Castrol 10w60 mindenben nem egyezik (specifikáció), úgy emlékszem. Viszont a Seléniának van "saját" adalékanyaga, ami más olajban nem tud meglenni, ugye. Kérdés, ennek hiányát a motor mennyire hiányolja, egy Castrol esetében? De ettől még sokan használják, illetve használtam én is.
Az a baj, hogy igazából nem tudjuk, hogy ártunk-e a motornak azzal, hogy nem gyári olajat használunk. 30-50 ezer kilóméternél lehet nem jelentkezik probléma más olajjal, de mi van 100 ezer kilóméter után? Ezt sokan nem tudjuk meg sose, mert nem mindenki megy ennyit egy Alfaval. Viszont azt sem tudjuk, hogy a mostani Selénia valójában milyen minőségű igazából a Petronastol? Reggeltől-estig lehetne ezt még folytatni. Én is olajcsere előtt állok, gondolkodtam a Castrolon, a Valvoline VR1-en, Liqui Molly-n, Xado-n. Végülis a Selénia mellett döntöttem, mert ez a gyári olaj, én szeretnék bízni benne, hogy jobban védi a motort, mint más olaj, de fentebb leírtam, hogy vannak kételyeim. 6 liter 5000 ft-al volt drágább, mint a Castrol. Éves szinten szerintem ez nem sok. Viszont ha fogyasztja a motor az olajat, akkor az utántöltés fényében már valóban nem mindegy, hogy mennyibe kerül 1 liter.
Az a baj, hogy igazából nem tudjuk, hogy ártunk-e a motornak azzal, hogy nem gyári olajat használunk. 30-50 ezer kilóméternél lehet nem jelentkezik probléma más olajjal, de mi van 100 ezer kilóméter után? Ezt sokan nem tudjuk meg sose, mert nem mindenki megy ennyit egy Alfaval. Viszont azt sem tudjuk, hogy a mostani Selénia valójában milyen minőségű igazából a Petronastol? Reggeltől-estig lehetne ezt még folytatni. Én is olajcsere előtt állok, gondolkodtam a Castrolon, a Valvoline VR1-en, Liqui Molly-n, Xado-n. Végülis a Selénia mellett döntöttem, mert ez a gyári olaj, én szeretnék bízni benne, hogy jobban védi a motort, mint más olaj, de fentebb leírtam, hogy vannak kételyeim. 6 liter 5000 ft-al volt drágább, mint a Castrol. Éves szinten szerintem ez nem sok. Viszont ha fogyasztja a motor az olajat, akkor az utántöltés fényében már valóban nem mindegy, hogy mennyibe kerül 1 liter.
Azzurro29-11-2013 09:21:07 // 5352
Igen ez így. árban nagyon drága a Selénia sajnos. Most én is azért keresgélek, kérem mások tapasztalatait, hogy mit is merjek használni a Jtd-be. A Ts-be viszont én kizárólag csak Selénia-t használtam én is. Mivel én már egyszer porul jártam a más olajjal. Ezt a szerelő is megmondta. Mikor megvettem a 145-et, nem selénia-val jártam, hanem legtöbbször Castrol Magnatec, Agip, Shell, Rowe, talán ezeken kívül nem volt benne más.
Le is cserélgettem 7-8km-ént, de hiába a főtengelycsapágy megadta magát. Pedig mindig próbáltam maximumon tartani az olaj szintet.
Le is cserélgettem 7-8km-ént, de hiába a főtengelycsapágy megadta magát. Pedig mindig próbáltam maximumon tartani az olaj szintet.
Kareszka198429-11-2013 08:59:50 // 5351
igen, benzines. jelenleg racing van benne, de ha az edge hozza ugyanazokat a parametereket, lehet beprobalkoznek vele, arban is maskepp nezne ki a dolog
Azzurro29-11-2013 08:48:32 // 5350
Most olvastam a Xado után, elég jónak tűnik. Legalább is a leírások alapján. :-)) De már vettem olajat Mobil1 5W 40 .
Azzurro29-11-2013 08:31:44 // 5349
Állitolag ha benzinesbe öntöd akkor igen. Mivel aTs eléggé kényes az olajra.:-)
Kareszka198429-11-2013 08:07:37 // 5348
Selenia Racing 10W-60 kontra Castrol Edge 10W-60? van valami kulonbseg?
Tuningman29-11-2013 02:16:41 // 5347
Xado 5W-40 SM/CF-et nagyon tudom ajánlani:)
Azzurro27-11-2013 10:19:20 // 5346
166 2.4 JTD-be milyen olajat ajánlatos még bele önteni a Selénia-t nem tekintve??
kisradics09-11-2013 09:17:44 // 5345
esetleg van itt valaki aki vállalna felújítást? (nem órabérben mért munkadíjban és nem rajtam szeretne meggazdagodni) a környékemen? :)
kisradics09-11-2013 09:16:17 // 5344
Teljesen jogos. Egyenlőre, marad az utánatöltögetés olcsóbb olajból, majd ha rosszabb lesz akkor vagy felújítás, vagy motorcsere...
[k i z z o]09-11-2013 09:04:53 // 5343
A motorolaj fogyasztás nem normális jelenség. Az ilyen mérvű nem.
- költség (főleg ha jó olajjal jár, de egy idő után jó a szar is, mert nem önti bele...)
- környezetnek nem túl jó (ez nem mindig motiváló)
- motornak abszolút nem jó (ez motiváló kell legyen egy szűk körnek)
- illúzióromboló (városban használt olajfaló kigyorsítása körgyűrűn, a látvány megfizethetetlen, sajnos)
- a megszüntetésére tett kísérletek sikertelensége miatt még inkább elfogadottá válik
De ezt kérdezzük meg azoktól akiknek eszi az olajat. Normális?
- költség (főleg ha jó olajjal jár, de egy idő után jó a szar is, mert nem önti bele...)
- környezetnek nem túl jó (ez nem mindig motiváló)
- motornak abszolút nem jó (ez motiváló kell legyen egy szűk körnek)
- illúzióromboló (városban használt olajfaló kigyorsítása körgyűrűn, a látvány megfizethetetlen, sajnos)
- a megszüntetésére tett kísérletek sikertelensége miatt még inkább elfogadottá válik
De ezt kérdezzük meg azoktól akiknek eszi az olajat. Normális?
Dante08-11-2013 18:02:28 // 5342
Eddig én is csak 2x800 km-t pályáztam vele, az sajnos tény hogy sokat forog 140 felett. De elvileg egy 10w60as olajnak pont ez lenne a lényege, hogy órákig bírja akár egy versenypályán a tartós 5-6ezres fordulatot. Akkor pályán simán bírnia kell a tartós 4000 körüli fordulatot.
Viszont a JTS könnyedén elbírna egy hosszabb 5.-et vagy egy 6.at is, kár hogy ilyennel nem szerelték.
Viszont a JTS könnyedén elbírna egy hosszabb 5.-et vagy egy 6.at is, kár hogy ilyennel nem szerelték.
.......................08-11-2013 12:27:50 // 5341
a katalizátorban elég a motoroloaj is,
ezért csak hidegen füstöl,a pályán soasem fog
a TS motorok eszik az olajat és?
utánaöntesz és kész
(Volt egy Mazda 626 om az is evett 1 lietrt 1000km en,mindig öntögettem,
aztán meguntam ,és szétszedettem a motort,hengerfely felújítás,gyürüzés,
jobb lett ,kb a felére visszament az olajfogyasztás,
DE TÖKÈLETES SOSE lett)
a Motorolajfogyasztás NORMÀLIS jelenség,csak oda kell figyelni a szintre
ezért csak hidegen füstöl,a pályán soasem fog
a TS motorok eszik az olajat és?
utánaöntesz és kész
(Volt egy Mazda 626 om az is evett 1 lietrt 1000km en,mindig öntögettem,
aztán meguntam ,és szétszedettem a motort,hengerfely felújítás,gyürüzés,
jobb lett ,kb a felére visszament az olajfogyasztás,
DE TÖKÈLETES SOSE lett)
a Motorolajfogyasztás NORMÀLIS jelenség,csak oda kell figyelni a szintre
Liquid08-11-2013 11:48:06 // 5340
na az más, kolegámnak se volt szüksége olajcserére :)
166cobalt(NagyVad)08-11-2013 11:02:15 // 5339
Akkor nagy mákom van vele. Régen az 1.4 Ecotech astrámban 2 ezer kilométerenként frissült az olaj :D (3 liter) :D
dev16608-11-2013 10:27:03 // 5338
A JTD-k nem olyan kényesek az olajra, mint a TS/JTS páros és egyébként sem jellemző rájuk az olajfogyasztás még 400ekm körüli futásteljesítménynél sem. Ha nem kerül bele hamis/noname olaj, akkor JTD szinte örökéletű. Sajnos ez a JTS/TS párosról nem mondható el.
Liquid08-11-2013 10:05:10 // 5337
az enyém egyáltalán nem ette, pedig szerettem dinamikusan mozogni vele :)
Mulder08-11-2013 10:01:09 // 5336
Hát ja, de nekem se könnyű a lábam :D Most majd kíváncsi leszek, mit mutat, mert ezzel járunk dolgozni(míg nem lesz Yaris 1.0 :D ) napi 60km amolyan vegyes....fogyasztással már majdnem lementem 7 literre.
Ezelött azért az Alpok széle+10-ből 5e pálya elcsipegette :D
Ezelött azért az Alpok széle+10-ből 5e pálya elcsipegette :D
166cobalt(NagyVad)08-11-2013 09:17:53 // 5335
Hali! Nekem Liqui Moly 5-30-as + Liqui Molibdén diszulfát adalékkal egy gramm olaj nem fogy, pedig már 205 ezer körül van a vadban. Hozzáteszem: nehéz a lábam! :)
Liquid08-11-2013 07:59:51 // 5334
az egy kissé sok :) majdnem kétütemű
Liquid08-11-2013 07:59:22 // 5333
az nemrossz, de mondjuk lehetne kicsit kevesebb is :)
Imyx08-11-2013 06:58:12 // 5332
1liter max/ csereperiódus.....ezek szerint az nem rossz!? - nagyon jó :). Nekem 10e km alatt 5 litert is bevert a TS.
Mulder08-11-2013 00:16:23 // 5331
Ahogy olvsom nekem szerencsém van. Lassan alulról karmolom a 2 kilót de 20K-ból(amit kb.10 ezrenként ledobálok) 1liter max/ csereperiódus.....ezek szerint az nem rossz!?
GTPeti08-11-2013 00:12:15 // 5330
Én nem is szeretek pályázni vele, mert normál pályatempónál 4000-et forog. Ez zavar, emiatt lassabban megyek, így meg mindig arra a következtetésre jutok, hogy egy JTD sokkal jobb hosszú távokra. (De mivel a JTS-t pont nem arra vettem, így végülis nem zavar a dolog. Annyira.)
ChrisVaughn07-11-2013 23:49:16 // 5329
Pályán enyém is kajál rendesen, tartós 4200-as fordulatnál (racingből). Városban, vidéken pedig 0 az olajfogyás.
GTPeti07-11-2013 23:43:26 // 5328
JTS: A gőz a több kat. miatt és/vagy a sok kip. dob miatt van. Az enyém is csinálja. A kormot is, ez pedig a közv. bef. miatt, állítólag. Az olajfogy nálam nagyon erősen olajfüggő. A vacak 5W40-es Aralból fogyott valamennyi, a Racingből alig. Igazából pályán haladáskor fogyaszt, városban szinte semmit sem.
kisradics07-11-2013 19:47:02 // 5327
Köszi az ötleteket, hát szerintem marad így ahogy van, max ha súlyosabb lesz akkor motorcserét eszközölök a kocsiban. Bontóban van ismerősöm, és olcsóbban kijövök, ha veszek egy jómotort mint szerelővel szétrobbantatom a motort. :/ Kár lenne érte. Valvoline 10w40 viszonylag olcsó, kicserélem ami most van benne és azt töltögetem hozzá azzal elmegy ?
6UR2005-11-2013 10:07:12 // 5326
Ja amúgy le van írva minden a blogomban. ;-)
6UR2005-11-2013 10:04:34 // 5325
Nem is írtam h ahhoz van köze de tény és való h azóta nem gőzöl mióta rendbe lett rakva (es nem fogyott a viz sem) Gyűrűzve lett mert a hónolás ill a hengerfal rendben volt hál istennek+a hengerfej lett rendbe téve (szelepek vezetők szimeringek) ja és csapágyso.
Dante05-11-2013 09:28:53 // 5324
Ha hideg időben fehér gőz árad a kipuffból, annak nem igazán van köze az olajfogyasztáshoz. Az enyém is úgy gőzöl reggel mint valami gőzmozdony, de a motorolaj mondhatni hogy nem fogy, pedig JTS-ről van szó (~5000 km-t mentem eddig olajacsere óta, 0.5 litert kellett eddig rátöltenem hogy újra max. szinten legyen). Ja és a kipuff vége
nekem is kormos... Nem brutálisan, de az.
Viszont előző autóm igazi olajzabáló volt, tempósabb haladáskor benyelte 1000km-en az 1 litert, de ha annál alapjáraton pöfögve hátramentél és vettél egy szippantást a kipuff környékéről szószerint érezni lehetett az elégetett/elégetlen olaj szagát, még LPG üzemmódban is.
nekem is kormos... Nem brutálisan, de az.
Viszont előző autóm igazi olajzabáló volt, tempósabb haladáskor benyelte 1000km-en az 1 litert, de ha annál alapjáraton pöfögve hátramentél és vettél egy szippantást a kipuff környékéről szószerint érezni lehetett az elégetett/elégetlen olaj szagát, még LPG üzemmódban is.
kisradics05-11-2013 07:13:16 // 5323
a kipuff vege kormos igen meg ahogy írtad,hogy gozolt hidegebb idoben. hat ezis. Gondoltam hogy bontas lesz a vege, ilyenkor mit kell cserelni? Gyűrűket? neked mennyiből jött ki ?
6UR2004-11-2013 12:42:27 // 5322
Nekem sem füstölt egyszer sem csak gőzölt mint az állat mikor hidegebb idő volt. A kipufogó viszont elég kormos volt és be is kapta azt a 6-7 dl olajat 1000 km en. Ez a füstölés dolog ilyen... Kérdeztem én is sokmindenkit és azt mondták annak látszani kéne rajta de nem látszott. Bontás lett a vége azóta jó!
Imyx04-11-2013 11:18:00 // 5321
Szerintem határeset ez a mennyiség, viszont jobb nem lesz, illetve növekedni fog idővel. Lassan tegyél félre a motorra, meg kell majd bontani.
Városban, autóúton, kevesebbet kell fogyasztania, mint autópályán. A kipufogó csövén láthatod az olajfogyasztást. Ha kormos, fekete, akkor terhelésen füstölnie kell valamennyire (tükörből nem fogod látni).
Írtad, hogy nem füstöl, akkor a kipuff is tiszta kell legyen, majd nézd meg. Mert akkor nem biztos, hogy megeszi, lehet, hogy elfolyik valahol, bár azt szerintem észrevennéd .
Városban, autóúton, kevesebbet kell fogyasztania, mint autópályán. A kipufogó csövén láthatod az olajfogyasztást. Ha kormos, fekete, akkor terhelésen füstölnie kell valamennyire (tükörből nem fogod látni).
Írtad, hogy nem füstöl, akkor a kipuff is tiszta kell legyen, majd nézd meg. Mert akkor nem biztos, hogy megeszi, lehet, hogy elfolyik valahol, bár azt szerintem észrevennéd .
Tuningman04-11-2013 02:29:53 // 5320
Mi az a rosszabb specifikáció?
Egy lényeges dolog van a viszkozitási értéken kívül, hogy legyen GI 5, azaz tartalmazzon EP adalékot.
Majd minden hajtómű olaj megfelel ami tudja a fent leírtakat.
Ha esetleg elfogyna a ZC75 készlet akkor tuti Xadot raknék bele. Most még:))
Egy lényeges dolog van a viszkozitási értéken kívül, hogy legyen GI 5, azaz tartalmazzon EP adalékot.
Majd minden hajtómű olaj megfelel ami tudja a fent leírtakat.
Ha esetleg elfogyna a ZC75 készlet akkor tuti Xadot raknék bele. Most még:))
kisradics03-11-2013 17:32:45 // 5319
1000km 1-1,5 liter körül
VKG231!!! (156+75)03-11-2013 17:29:05 // 5318
Szelepszárszimmering tuti ki van ha hidegen kékel, de inkább más ott a baj...
XX03-11-2013 17:24:57 // 5317
nekem 1000km/5liter olaj.. Ez a csúnya nem a fél lityi:D
GTPeti03-11-2013 17:24:09 // 5316
OK, de most már légyszi írd le, hogy kb. mennyit is eszik.
kisradics03-11-2013 17:20:47 // 5315
Nem 200-al használom, az csak teszt volt hogy úgy füstöl-e. Teljesen normálisan használom, nem szoktam széthajtani, úgy írtam hogy fogyasztja az olajat :)
GTPeti03-11-2013 17:09:05 // 5314
200-nál még egy szinte új TS is eszik valamennyi olajat. Ld. német fórumok beszámolói. A 10W60 jó választás. Meglátod, ha nem hajtod annyira abból jóval kevesebb fogy. (Feltétel: még vmennyire jó állapotú a motorod, beleértve a szelepszárszimmeringeket is.)
kisradics03-11-2013 17:06:22 // 5313
Sziasztok!
156 1.8TS-m van. Májusban vettem, "friss olajjal". Mentem 1000km-t abból 500 autópálya és mondom ránézek az olajra. Hát a minimum alatt volt. Lecseréltem Senlénia 10w60 ra (ismerős) szerezte, azt is ugyanúgy csipegeti, mint a sima 10w40es Castrolt. Azt mondták másik fórumba hogy a Racinget nem fogja enni, Hát mégis. Pedig nincs semmi kék füstje az autónak, motorja csendes. Amikor beindítom egy kicsi kék füst jön de utána semmi. 200al autópályán mentem és mögöttem jöttek, úgysem volt semmi füst. Most tél előtt leszeretném cserélni, tudtok valamit ajánlani?
Köszi!
156 1.8TS-m van. Májusban vettem, "friss olajjal". Mentem 1000km-t abból 500 autópálya és mondom ránézek az olajra. Hát a minimum alatt volt. Lecseréltem Senlénia 10w60 ra (ismerős) szerezte, azt is ugyanúgy csipegeti, mint a sima 10w40es Castrolt. Azt mondták másik fórumba hogy a Racinget nem fogja enni, Hát mégis. Pedig nincs semmi kék füstje az autónak, motorja csendes. Amikor beindítom egy kicsi kék füst jön de utána semmi. 200al autópályán mentem és mögöttem jöttek, úgysem volt semmi füst. Most tél előtt leszeretném cserélni, tudtok valamit ajánlani?
Köszi!
Piritu - 1.000.00003-11-2013 16:56:36 // 5312
Mr. Z03-11-2013 15:38:57 // 5311
nálatok mennybe kerül?
GTPeti02-11-2013 18:20:49 // 5310
No meg itt van ez is: "Én vagy előbbit (vagy is a ZC75-öt) venném (ha még valahol kapható)" Vagyis egy szóval sem írtam, hogy nem kapható. ;)
GTPeti02-11-2013 18:13:36 // 5309
Nem azt írtam, hogy a készletek már elfogytak.
Erhard 242 (Pure Energy)02-11-2013 13:25:10 // 5308
nincs? akkor mit vittek a héten? az volt ráírva ZC75...
GTPeti02-11-2013 11:34:36 // 5307
Azt olvastam, hogy ZC75 már nincs, helyette van a rosszabb specifikációkkal rendelkező Technyx. Én vagy előbbit venném (ha még valahol kapható) vagy pl. Motul-t, ami hasonlóan jó specifikációjú. (Plusz adagolnék hozzá Xado-t, hagyományos, fecskendős EX120-at.)
Mr. Z02-11-2013 10:21:31 // 5306
TUTELA T. ZC75 SYNTH vagy Xado 80W-90 GL3/4/5 melyik jobb szerintetek az 1,9 TD váltóba?
ALFI15615-10-2013 19:40:31 // 5305
Ezt olvastátok már?
Szerintem azt,hogy melyik a hamis olaj sose tudja senki megmondani.
Szerintem azt,hogy melyik a hamis olaj sose tudja senki megmondani.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
544
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?