Forum >> Milyen a jó olaj?
Kareszka198412-07-2010 11:30:31 // 3854
utánnaérdeklődtem ma, nagykerből, átszámítva forintra, 870 forint/liter áron tudok hozzájutni ValvolineMaxlife 10w-40-hez :) na asszem a héten olajcsere lesz :P:)
Dozer12-07-2010 08:31:06 // 3853
Castrol Magnatec 10w40 kontra Motul 300V Le Mans 20w60 első tapasztalat.
Alacsony fordulaton tötymörgős, bejáratós 1000 km után párszor gázt megnyomós de nem kinyírós Castrolos használat után megkapta a vas az új olajat. A különbség:
Először is a szaga... vagyis illata... A Castrolnak az az olajszag amit nem akarsz érezni a garázsban :DDD A Motul édeskés, érdekes... (gondoltam is, hogy "tuti málnaszörpöt kell ebbe önteni?? :O" :))) )
Az első pár száz kilométer után az olajnyomás így alakul:
(Műszerfalon található műszerek alapján, szóval nem pontos max egymáshoz képest érdekes)
Rendesen felmelegítve 100 C -os olajhőmérsékletnél:
Castrol
Alapjárat ~800 rpm - 1,5 bar
2500 rpm - 3,4 bar
4000 rpm - 4,3 bar
Motul
Alapjárat ~800 rpm - 1,9 bar
2500 rpm - 4,1 bar
4000 rpm - 4,9 bar
Egyéb észrevétel: A motor nehezebben melegszik, kb ugyanolyan használat mellett 5-10 fokkal alacsonyabb az olaj hőmérséklete.
Plusz egy nagyon érdekes dolgot tapasztaltam. A hűtővíz (belső óra szerinti) ~ 95-96 fokánál kapcsolt eddig a hűtőventillátor. Most valamiért 90-91 foknál már teker... istenbiz' nem kötöttem át semmit, egyenlőre nekem is X akta.
Megnézem ha lesz kis időm, hogy a műszerfal kijelzője, és a hűtőventillátor kapcsolója a hűtőkör mely részéről kapja az adatot, és kikövetkeztetem mit jelent ez a változás. (Ha valaki tudja fejből ne fogja vissza magát :)))
Alacsony fordulaton tötymörgős, bejáratós 1000 km után párszor gázt megnyomós de nem kinyírós Castrolos használat után megkapta a vas az új olajat. A különbség:
Először is a szaga... vagyis illata... A Castrolnak az az olajszag amit nem akarsz érezni a garázsban :DDD A Motul édeskés, érdekes... (gondoltam is, hogy "tuti málnaszörpöt kell ebbe önteni?? :O" :))) )
Az első pár száz kilométer után az olajnyomás így alakul:
(Műszerfalon található műszerek alapján, szóval nem pontos max egymáshoz képest érdekes)
Rendesen felmelegítve 100 C -os olajhőmérsékletnél:
Castrol
Alapjárat ~800 rpm - 1,5 bar
2500 rpm - 3,4 bar
4000 rpm - 4,3 bar
Motul
Alapjárat ~800 rpm - 1,9 bar
2500 rpm - 4,1 bar
4000 rpm - 4,9 bar
Egyéb észrevétel: A motor nehezebben melegszik, kb ugyanolyan használat mellett 5-10 fokkal alacsonyabb az olaj hőmérséklete.
Plusz egy nagyon érdekes dolgot tapasztaltam. A hűtővíz (belső óra szerinti) ~ 95-96 fokánál kapcsolt eddig a hűtőventillátor. Most valamiért 90-91 foknál már teker... istenbiz' nem kötöttem át semmit, egyenlőre nekem is X akta.
Megnézem ha lesz kis időm, hogy a műszerfal kijelzője, és a hűtőventillátor kapcsolója a hűtőkör mely részéről kapja az adatot, és kikövetkeztetem mit jelent ez a változás. (Ha valaki tudja fejből ne fogja vissza magát :)))
Azzurro09-07-2010 12:29:04 // 3852
Akkor azt kell használni!:-)))Ha neked bevélt, és az árával is meg vagy elégedve, teljesen felesleges próbálkozni másikkal.:-))
Fighter09-07-2010 11:43:32 // 3851
Városon kívül nem szoktam 3000 alatt váltani, viszont elôzéskor, besoroláskor vagy csak a magam örömére van hogy 5-6 ezerig huzatom :-) Amúgy a Q8 is teljesen szintetikus olaj és úgy tudom a minôsítése jobb mint a Racingé.
Erhard 242 (Pure Energy)09-07-2010 11:19:12 // 3850
hali van Mannol 75w90 GL5 1540ft/L pl....
Azzurro09-07-2010 11:19:10 // 3849
Hogy érdemes e azt neked kell tudni, mivel ez attól is függ mennyire pörgeted a vasat.:-)))
De maga az olaj az biztosan jobb, csak egy Racing-ről van szó, na meg a gyári ajánlású Selénia-ról.
Igaz hogy pénzben egy kicsivel drágább, de biztosan jobb a Racing.:-)))Szerintem csak pénz függvénye, neked ér a annyit.:-))
De maga az olaj az biztosan jobb, csak egy Racing-ről van szó, na meg a gyári ajánlású Selénia-ról.
Igaz hogy pénzben egy kicsivel drágább, de biztosan jobb a Racing.:-)))Szerintem csak pénz függvénye, neked ér a annyit.:-))
Selmak09-07-2010 11:16:33 // 3848
Ha a Q8 eddig bevált akkor szvsz felesleges váltani.
Wickey09-07-2010 11:14:34 // 3847
nem indokolja semmi...
Fighter09-07-2010 11:06:16 // 3846
Sziasztok!
Szerintetek Selenia racing 10W60(2500ft/L) v. Q8 formula F1 10W50(1750FT/L)?
Nekem már harmadszorra is Q8 van benne és nincs gond, nem is eszi de érdemes-e a Racing-re váltani szerintetek?
Szerintetek Selenia racing 10W60(2500ft/L) v. Q8 formula F1 10W50(1750FT/L)?
Nekem már harmadszorra is Q8 van benne és nincs gond, nem is eszi de érdemes-e a Racing-re váltani szerintetek?
Azzurro09-07-2010 10:58:36 // 3845
Teljesen igazad van, mert én is hasonlóan jártam el.Amikor cserélni akartam az olajat, szétnéztem és árban szinte ugyan ott volt mint a gyári.:-)))Sajnos az Alfa ilyen, drága hozzá minden.De hát ez van, azért mi szeretjük. :-))))
Dozer09-07-2010 10:49:41 // 3844
Nemrég én is kerestem váltóolajat és szervóolajat. Sok márkát megnéztem, de ami a gyári Tutuela ajánlással egy szinten volt teljesítményben annak az árfekvése is hasonló. +/- pár száz Ft. -os eltérések vannak... szóval szerintem is Tutuela. :))
Kis spórolás, pár sörrel kevesebb és egy darabig nincs rá gond. ;)
Kis spórolás, pár sörrel kevesebb és egy darabig nincs rá gond. ;)
Azzurro09-07-2010 10:45:49 // 3843
Sajnos egy jó váltóolaj ennyibe kerül!Mindegy milyen márkáról van szó.Na meg ezt nem kell évente cserélgetned, mint a motor olajat.:-)))Én a gyári Tutela mellett voksolnék, és nem sajnálnám rá a többlet költséget.:-))
ALFI15608-07-2010 21:48:14 // 3842
Attól függ mi.
mizooo08-07-2010 21:01:06 // 3841
Értem hát ezen még agyalnom kell, de az tuti, hogy 4 rugót 1L olajért nem fogok kiadni :D...
Rolcho08-07-2010 20:03:46 // 3840
Érdekes, hogy nekem a leírás már Tutela Car Technyx-et javasol.
Leírás angolul: ITT a 321. oldalon.
A pdf-et feltettem ftp-re is, a 156 könyvtárba!
Leírás angolul: ITT a 321. oldalon.
A pdf-et feltettem ftp-re is, a 156 könyvtárba!
Selmak08-07-2010 19:46:48 // 3839
Passz. Katalógus 75W90 API GL5 ír a 156ra 146ra. A 146m motorterében a biléta is 75W90 API GL5 ír elő.
szasza(SW)08-07-2010 16:11:48 // 3838
A műanyagokon általában csak körmös zár van mint az üdítős kupakon.Az nem ellenfél ,9 évig kóláztam:)))
mizooo08-07-2010 16:05:42 // 3837
a Q8 az 75w90 az nem baj? a Tutelia 75w80.
mizooo08-07-2010 15:37:35 // 3835
Sziasztok, váltóolajat szeretnék az 56-ba, de a Tutela ZC 75 Synth kicsit drága nekem, mit ajánlotok helyete? olyen 2500 Ft/L környékén.
üdv, Gabi
üdv, Gabi
Selmak08-07-2010 06:21:53 // 3834
Feltéve ha nem biztonsági záras.
szasza(SW)07-07-2010 23:00:58 // 3833
Na meg a műanyagot simán ki lehet nyitni és visszazárni úgy hogy bontatlan legyen:)Ha sok a tescos olaj és el kel adni:)))
gamberini07-07-2010 23:00:28 // 3832
Én mindenképpen a Seléniára szavazok, szerintem a TS motorba csak ezt szabad tölteni. Nekem a Selénia Racing jött be. Viszont ha valaki nagyon kényes az autójára, a racing olajhoz min. a 98-as benzin dukál. Ezt a kombinációt szereti a legjobban az autó :)
Liquid07-07-2010 22:55:51 // 3831
dehogynem :)
csak 5x1850 (9250) > 8800.... :)
de az tény, hogy 5db 1L-es fém doboz jobban mutat a szekrény tetején mint egy 5L-es műanyag kanna
csak 5x1850 (9250) > 8800.... :)
de az tény, hogy 5db 1L-es fém doboz jobban mutat a szekrény tetején mint egy 5L-es műanyag kanna
szasza(SW)07-07-2010 22:47:24 // 3830
Nem mindegy hány kana megy a kukába?:))
GTPeti07-07-2010 22:43:48 // 3829
És még hozzájön, hogy a TS nem egy "hagyományos" motor. Sztem kényesebb az olajra (is), mint pl. egy 1.6-os Astra motor.
Liquid07-07-2010 22:43:08 // 3828
de nincs náluk 5L-es....
Liquid07-07-2010 22:41:17 // 3827
elég sokaknak van vele tapasztalata, mivel az a gyári ajánlás :) illetve pontosabban a 20K AR.
Én soha nem használtam mást, 10e km. alatt max. 1/2l fogy el, pedig soxor forog 5000körül vagy afelett, szerintem nem érdemes mással szórakozni, hacsak nem kapsz nagyon olcsón más, minőségben hasonló olajat
Én soha nem használtam mást, 10e km. alatt max. 1/2l fogy el, pedig soxor forog 5000körül vagy afelett, szerintem nem érdemes mással szórakozni, hacsak nem kapsz nagyon olcsón más, minőségben hasonló olajat
szasza(SW)07-07-2010 22:39:58 // 3826
És most már van pontgyűjtő akció náluk.Ami később még kedvezőbb ár lehet:)
szasza(SW)07-07-2010 22:34:41 // 3825
Itt! olcsóbb:)
GTPeti07-07-2010 22:30:44 // 3824
1értelmű: 20K.
Rolcho07-07-2010 22:10:37 // 3823
Nekem most MaxLife van bent, és meg vagyok vele elégedve. Bizonyára jó adalékokat tartalmaz, de a következő 20K for AR lesz. A napokban érkezett meg pontosan tőlük. Nem hiszem, hogy akár az egyik, akár a másik rossz lenne.
Kareszka198407-07-2010 21:17:53 // 3821
elég korrekt árak :)
Kareszka198407-07-2010 21:14:03 // 3820
Selénia20K és ValvolineMaxlife között vacillálok...
Most van egy olyan előérzetem, hogy egy vitalavina fog elindulni, de sebaj, mindenki véleménye építő jellegü lehet :)
Most van egy olyan előérzetem, hogy egy vitalavina fog elindulni, de sebaj, mindenki véleménye építő jellegü lehet :)
Hardy07-07-2010 21:08:44 // 3819
A racing jobb azt mondják. Jobb vele az olajnyomás. Itt elég olcsó:Selénia
Kareszka198407-07-2010 20:41:06 // 3818
valakinek van tapasztalata ezzel a Selénia20K olajjal? Mennyire megbízható? Mien árban mocorog egyáltalán literje? Ha jóltudom az én motoromba 4,5 lityi olja megy (1.6TS)
SzJ07-07-2010 18:37:52 // 3817
Az a Selenia 20K AR változata. A sima 20K az három rész szintetikus összetevőből áll.
Kareszka198407-07-2010 12:52:53 // 3816
köszi szépen :)
Dozer07-07-2010 12:50:11 // 3815
A Selenia 20K elvileg két szintetikus és egy ásványi összetevőn alapuló motorolaj. 10w-40. :)
vm07-07-2010 12:49:45 // 3814
10W-40, SL/CF, ACEA3
Kareszka198407-07-2010 12:47:50 // 3813
Selénia20K mien "karakterisztikájú" olaj? hányW-hanyas?
Dozer07-07-2010 11:21:00 // 3812
Nah eldőlt... Motul 300V Le Mans 20w60 lesz és kész :)) Télen ha megyek vele majd inkább tovább melengetem :)
MIFI03-07-2010 17:48:19 // 3811
Nekem is hasonlót tudott a felújítás előtt 1000rpm 0.7 4000rpm 2.2bar.
raga02-07-2010 14:19:29 // 3810
Na szóval ekkor: 2008-10-30 17:05:43.
raga02-07-2010 14:17:18 // 3809
Ezt én már ezen topic 10. hozzászólásában belinkeltem 2008-ban.
:)
:)
Dozer02-07-2010 14:14:25 // 3808
Lehet csak az én véleményem, de egy felújított motor sosem lesz már a gyári. Lehet hasonló, lehet jó de nem ugyanolyan.
Az olajnyomás témakört sajnos sokszor körüljártam sajnos, egy biztos, hogy az 1000 rpm - 0.5 bar és 4000 rpm 2.2 bar -os nyomást a gyár által ajánlott viszkozitású és minőségű olajjal a felújítás előtt produkálta a motorom.
Arról csak annyit, hogy a blogomban a képek... nézd meg, és láthatod, hogy az olyan látvány amitől mélyérzésű férfiember sírva fakadhat..
Most bőven a duplája, főleg alapjárat közelében.
Persze mindenki maga dönti el, én inkább nem szeretnék olyan értékeket látni mégegyszer mint régen :))
Az olajnyomás témakört sajnos sokszor körüljártam sajnos, egy biztos, hogy az 1000 rpm - 0.5 bar és 4000 rpm 2.2 bar -os nyomást a gyár által ajánlott viszkozitású és minőségű olajjal a felújítás előtt produkálta a motorom.
Arról csak annyit, hogy a blogomban a képek... nézd meg, és láthatod, hogy az olyan látvány amitől mélyérzésű férfiember sírva fakadhat..
Most bőven a duplája, főleg alapjárat közelében.
Persze mindenki maga dönti el, én inkább nem szeretnék olyan értékeket látni mégegyszer mint régen :))
Jani5502-07-2010 13:40:58 // 3807
Ha van technikai ismereted, lehetőséged, szerelj be egy jó(!) olajnyomásmérőt a rendszerbe. De ne fakadj sírva!!!, ...ha nem az általad várt eredményt tudod leolvasni, főleg, miután megjegyezted, "a gyári illesztéseket el lehet felejteni :("
(véleményem szerint, akkor nem is volt felújítás)
Végül, nekem aztán végképp mindegy, ki milyen olajat vásárol és önt a (saját tulajdonú) motorba, mindenki saját döntése és felelőssége...
(véleményem szerint, akkor nem is volt felújítás)
Végül, nekem aztán végképp mindegy, ki milyen olajat vásárol és önt a (saját tulajdonú) motorba, mindenki saját döntése és felelőssége...
Dozer02-07-2010 09:49:47 // 3806
Ezt én már elolvastam....
Az a helyzet, hogy kiragadok egy gondolatot...
Az írás szerint 4000 rpm -nél 4x0,7 = 2,8 bar legyen az optimális olajnyomás...
Sírva is fakadnék, ha a felújított motorom ezt produkálná...
(a gyári 100 C - 4000-rpm - minimum 4 bar olajnyomás ajánlással szemben)
A másik, hogy mint mondtam a motor felújított, és nem gyári új szóval a gyári illesztéseket el lehet felejteni. :(
Minőségileg pedig a gyári előírásokat bőven túlteljesítő olajat fogok választani.
Az a helyzet, hogy kiragadok egy gondolatot...
Az írás szerint 4000 rpm -nél 4x0,7 = 2,8 bar legyen az optimális olajnyomás...
Sírva is fakadnék, ha a felújított motorom ezt produkálná...
(a gyári 100 C - 4000-rpm - minimum 4 bar olajnyomás ajánlással szemben)
A másik, hogy mint mondtam a motor felújított, és nem gyári új szóval a gyári illesztéseket el lehet felejteni. :(
Minőségileg pedig a gyári előírásokat bőven túlteljesítő olajat fogok választani.
pb_02-07-2010 09:46:23 // 3805
Azért az áramlás mértéke függ néhány dologtól.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
3
Guests3
436
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?