Forum >> Milyen a jó olaj?

Jani5502-07-2010 09:17:32 // 3804
Hali Mindenkinek!
Továbbra is az az érzésem, nagyon nagy tájékozatlanság van itt olajtéren! Csak dobálózik mindenki a számokkal, meg a W-kkel, nevetséges... és a gázpedálon keresztül érzik egyesek, hogy jó, vagy nem jó egy konkrét olaj... meg, hogy a szomszéd Józsi, aki egyébként kőműves...
Bár nem véletlenül van ennyi féle olaj van a piacon, ill. egyértelműen egy külön szakmáról beszélünk. Ezt tudomásul kell venni.
Hogy elsősorban nem a motorolaj folyóssága és az olajnyomás nagysága határozza meg a kenés milyenségét, hanem az olaj áramlásának mértéke, amit hígabb olaj használatával növelhetünk. És, hogy minimális legyen az esélye a tévedésünknek, mert igen nagy kárt okozhatunk a motornak, csak a gyártó által meghatározott minőségű motorolajat használjuk!
A tévhitek elkerülése és a tisztánlátás érdekében, álljon itt egy SZAKEMBER dolgozata, amit mindenkinek szíves figyelmébe ajánlok!
http://www.mazda-auto.hu/motorolaj-1-4-viszkozitas-0w-5w-10w-kenes-lubrikacio-suruseg.html és http://www.mazda-auto.hu/motorolaj-oil-viszkozitas-mazda-0w-5w-10w.html
Figyelmes Elolvasás után Értelmezni! És, ha ezek után úgy döntöttek egyesek, hogy szakemberre bízzák az olajválasztást és esetleg az olajcserét, már megérte.
Jani
GTPeti01-07-2010 18:58:40 // 3803
"Nem is nagy teljesitményre Valók!! Engem az érdekel hogy meik lehet ezek közül szerintetek a jóbb és miért?? Nem az hogy meiket használnátok."

Ilyen olajat én még a Fiatomba se töltenék. Igen, előítéletes vagyok. Vagy csak óvatos?
[k i z z o]01-07-2010 18:32:33 // 3802
A verseny 155 biztosan nem 10W40 -el ment.
Misi és Andi01-07-2010 13:23:58 // 3800
Nem az olajat!!!!:))
A bisztonságteknikai adatlapját!!!!
Misi és Andi01-07-2010 12:24:15 // 3798
Egy kicsit akadozik!:)
Pedig a gyártónak kötelessége lenne kérésre bárkinek kiadni.
Erhard 242 (Pure Energy)01-07-2010 11:31:37 // 3797
nehéz a Motul beszerzés? :)
Don Gombóc01-07-2010 11:29:50 // 3796
Van cimbim aki használt szűrt olajjal fűt, és egy rohadt csík füstöt sem látni, csak meleg vibrálását a levegőben. Talán még ha a co mérőt beledugnánk a kéménybe sem lenne nagyobb gáz mint a gázolaj égésekor. Leginkább arra gondolok, hogy a motorolaj az egyik, ha nem a legprofibb végtermék a lepárlás során, és talán az sem környezetszennyezőbb mint a többi olajfinimított termék.
KGBMAN01-07-2010 10:56:44 // 3795
A környezetbarát dologról annyit hogy az elégetett fa vagy használt olaj szintén marhára környezetbarát .:) Majd ha lesz pénzem napkollektorra és napelemre akkor jól megpakolom vele a lakhendit. Akkor eladhatom a stihl-t és nem kell a fát sem égetnem :)
KGBMAN01-07-2010 10:54:54 // 3794
Nekünk meg ott volt két hordó használt olaj ülepítve, szűrve.. Fater meg gyönyörűen megélezi a láncot ha kell... :)
És mivel olaj volt gazdagon így kapott utántöltést bőven :) Népi hasonlattal élve mondhatnám úgy is:
Tobb olaj mint fa.. legalábbis a ház körüli területre ez a szabály érvényes :) Messzebbre nem megyek, mert a yard még kiszúrja hogy balami berreg és az nem a szomszéd kiscsávó tereprobogója az, aminek nyomán a fák elfekszenek vízszintbe. :))))
Wickey01-07-2010 10:47:18 // 3793
de. :-P
Sztem olcsóbb rendes láncolajat venni és nem három üzemóránként láncot éleztetni mint fordítva. :-) Persze aki tud láncot élezni, és van egy hordó használt motorolajat, az nyilván azt fogja belelocsolni. :-) Én nem tudok, ráadásul adok a környezetvédelemre, a láncolaj környezetbarát(abb). Legalábbis a marketingszöveg szerint :-P
Wickey01-07-2010 10:45:35 // 3792
motorfűrész láncolajnak pont nem jók, mert egyrészt nem sokkal olcsóbbak, mint (nagyobb kiszerelésben) a Maki vagy Stihl olaj 1000-1200/liter áron, másrészt nem arra való, hamar lepörög a láncról és b@szhatod. Gépkölcsönzőkben érdemes pl. érdeklődni, ők kartonszám veszik a láncolajat és elég korrekt áron is tudják adni.
Dozer01-07-2010 10:43:45 // 3791
Akkor az ár válaszom perfekt volt.... :P
KGBMAN01-07-2010 10:43:21 // 3790
Na igen.. A STIHL láncolajzáshoz bármi jó :DDD Oda nem kell extra cucc :)
Misi és Andi01-07-2010 10:13:40 // 3789
Igen ezt lehet hogy Suziki vagy Trabi oldalon kellet volna kérdeznem!! :DD
Amugya bratyom is csak motrmosásra vette kösztes olajnak Vip Szar-t ahogy megfogalmaszta!:D
Hagyuk is a témát!!

A HEJES VÁLASZ: AZ ÖSSZES UGYANAZ AZ OLAJ
Dozer01-07-2010 10:00:41 // 3788
Köszi :) Már várom... meg a kicsike is várja mert szomjazza a friss vért (meg a fordulatszámot... eddig bejáratás címén nem igenforgattam még) :DDD

Visszatérve az áruházláncos olajokra, ha nem az alfába kell rakni hanem kerti kis csettegő barkácsolt traktor, motorfűrész láncolajzás etc :P
Akkor egyértelműen semmi más nem számít kizárólag az ára... ergo a legolcsóbbat venném.
Misi és Andi01-07-2010 09:53:00 // 3787
GT Peti:
Nem is nagy teljesitményre Valók!! Engem az érdekel hogy meik lehet ezek közül szerintetek a jóbb és miért?? Nem az hogy meiket használnátok.

Dózer:
A castrolé elé öszecsapott és nagy az intrrvalluma 1%-5% ( filmképző)
A motult az 5. hejről próbálom beszerezni (de elöb - utobb meglesz!) :)
Egyik sem jelent jót!

Er Hard 242:
Azért irtam hogy "(ált Alfa használatra)" :)
Tudom mi a kölömbség!:)


Egyépként én Selenia 20K Alfa Romeo 10W40 et teszek bele.
Ha az Alfa Romeót meggyőzte akor engem nem kell.
+ Ha jol tudom (nem biztos) a gyári verseny 155-ös is azzal ment.
+ A pénztárcámnak is vannak korlátai. :(
Erhard 242 (Pure Energy)01-07-2010 07:24:07 // 3786
azért van némi különbség egy Alfa és egy Golf általános használata között :P
Dozer01-07-2010 06:46:28 // 3785
Hmm nekem most 800-900 körüli alapjárat van ... de ne kérdezd meg, hogy ez mit jelent :D Az biztos, hogy a "bubu" megvan a kipuffvégnél :DDD

Kiderül a Castrol - Motul párharc végeredménye, ha Misi megkapja Motuléktól is az adatlapot :)))
Wickey01-07-2010 01:30:52 // 3784
mentem én a gtv-vel selenia HPX-el télen, az 20W50, hát mit mondjak, majd' beszart az önindító, mire kettőt fordított a főtengelyen, majd beállt jéghidegen a "stabil" 600as alapjárat, ami két-három városi km után 1000-re majd melegen 1200-ra nőtt. :)
GTPeti30-06-2010 21:06:34 // 3783
"MAXX, NEW TECH, TOP DRIVE, VIP CAR, WINNY"

Köszönjük, hogy a teljesség igényével felsoroltad a kerülendő olajokat. :)
BL30-06-2010 18:20:08 // 3782
Szerintem válaszd a Castrolt. A 16v Turbo motorosok (Coupe, Integrale, Q4) többsége 10w-60as olajjal jár ha sportosabb módban is használják a gépet. Én is váltani fogok arra a következő cserénél.
Dozer30-06-2010 12:51:19 // 3781
Ez már OFF :D Maradjunk a topicnál olajtémában.

Amúgy én is szeretem amikor keskenyedik az arcuk :DDD
Misi és Andi30-06-2010 12:42:08 // 3780
Kis majom bmv nem tom mien szégyelte máirn!
Lazánn ereszkedünk 130 al a 4-esen oszt leakar tón!!
rá ba**ott ott vút a tesom is
ar155 2.5 v6/ ar164 2.5 td vs bmv ???
Szerinted?
Dozer30-06-2010 12:26:47 // 3779
Jah újgazdag béjemvéseket etetni :DDDDDD
Dozer30-06-2010 12:24:14 // 3778
Úúúúú a generált ne is mondd... ezt az autót darabokra szedni nem mókás :(
Komolyan mondom a motorról sallangok vezetékek le - kardán le - bölcső le - motor váltóstól osztóművestől ki (persze lefelé), majd a maradék sallang le, motor szét - majd alkatrészvadászat - gépműhely és ismét ugyanez vissza az minimum 60 szál ősz haj.
És mivel az is az olajkörön van csak a turbó javítása 80k (ha nincs teljesen offon).
A többit meg nem adom össze, mert megőszül a maradék is :DDD

Szóval inkább olaj aranyárban és két sörözős - kajálós bulival kevesebb 10k kilométerenként mint még egyszer ez a procedúra ;)
Misi és Andi30-06-2010 12:20:34 // 3777
Nem használom egyik alábbi olajat sem csak mi forgalmazzu és a véleményetek érdekel tudom én is hogy gyengébb minőségüek!
Dozernek nem gyorsulásra csak ált használatra kell az olaj( ált. Alfa használatra):)
Dozer30-06-2010 12:16:12 // 3776
Jó ár :DDD Postát te állod? :P

Nem olcsó de szegény q4 kergetőzéskor meleg picit... azt tudom, hogy az ismerősömék ezt használják az EVO -ban... meg az otthoni Nissan GTR -ben.
Az enyém nincs olyan erős mint ez a kettő, de olaj az kell.

Már csak az eredeti kérdés marad, miszerint télre nem vágom tönkre vele a gépet? :S
Erhard 242 (Pure Energy)30-06-2010 12:11:49 // 3775
nem utcai használatra való...menj egy gyorsulásra a VIP olajjal és garantált generálod lesz :P
Misi és Andi30-06-2010 12:09:15 // 3774
ha jol számilom kb 5 cser drágb egy generálnál.
Misi és Andi30-06-2010 12:06:05 // 3773
Hoppá mi!!!!?
Dozer30-06-2010 11:55:12 // 3771
Szóval szerinted is lehet azzal a Motullal gond télen? :)
Amúgy jár rá valami pofás alfás kedvezmény? :DDD
Dozer30-06-2010 11:54:07 // 3770
Köszi!
Remélem nem csak hülyén fogok nézni az adatokra :)))) :DD
Misi és Andi30-06-2010 11:52:26 // 3769
e szerint a termék csak szintetkkus bázisolaj max 5% filmképzővel
de ha megjön a másik is egyszerre átküldöm e-mailba!
Erhard 242 (Pure Energy)30-06-2010 11:51:52 // 3768
van a seleniának 10w50 sport olaja az is jó és nem is drága...
Dozer30-06-2010 11:48:27 // 3767
Éppen a hidegindítás és a 20w problémáján meditálunk :D Nem ártana ha télen is lenne rendes védelem indításkor :P
Erhard 242 (Pure Energy)30-06-2010 11:47:53 // 3766
Motul? az egyik legjobb olaj ha nem a legjobb...
Misi és Andi30-06-2010 11:46:39 // 3765
Igen ez az oldalukonn is így olvasható! De szerintedi is ennyire jó?
Erhard 242 (Pure Energy)30-06-2010 11:40:40 // 3764
Motul természetesen :P
"SAE 20W-60, DUPLA ÉSZTER TECHNOLÓGIÁS TELJESEN SZINTETIKUS MOTUL 300V Le Mans minden évszakban használható, teljesen szintetikus, észter bázisú, motorsportban használatos olaj turbófeltöltős vagy többszelepes versenymotorokhoz kifejlesztve. Lehet használni szériagyártású Otto és Diesel motoros jármüvekhez is. A versenysportban főleg hosszútávú versenyeknél ajánlatos. Veteránautó versenyeknél is megfelel?. * Dupla észter technológia : maximális filmstabilitás, optimális tapadókészség, nagy hőmérsékletszilárdság * A nagy nyomásálló képesség szélsőséges hőmérsékleti viszonyok mellett is kiváló kenésbiztonságot garantál. * A magas HTHS viszkozitás még magas hőmérsékleten is tökéletes kopásvédelmet nyújt. * Az észter bázis üzemi h?mérsékletet akár 10 oC-kal is csökkentheti a felső tartományokban, nagyon jó tapadási és csúszási tulajdonságokkal rendelkezik, valamint megbízható kopás elleni védelmet nyújt már a hidegindítás során. * Nincs kokszképződés, a korrózióvédelem kiemelkedő; egész évben használható. * A 20W-60-es viszkozitás stabil olajnyomást eredményez, szélsőséges üzemi körülmények között is javuló olajellátást biztosít és védelmet jelent az üzemanyag okozta felhígulással szemben. * Minimális párolgási veszteség, ezáltal csekély olajfogyasztás. * Teljesen nyírásstabil, nincs nyírási veszteség, állandó olajnyomás minden üzemi körülmények mellett. Szabvány: Meghaladja az ACEA & API követelményeket Referenciák: Larbre Competition, Le Mans 24H, FIA GTl"
Dozer30-06-2010 11:32:48 // 3763
Nem adják ki a boszorkánykonyhát a kis mocskok igaz? :DDDD
Misi és Andi30-06-2010 11:30:57 // 3762
c 10w60 mevan a másikra mé várni kell.
Dozer30-06-2010 11:21:52 // 3761
ErHard Te is beszállhatnál a másik eldöntendőbe is :))

Castrol Edge Sport 10w-60 vs. Motul 300V 20W-60

Én még mindig itt vagyok leakadva :P
Erhard 242 (Pure Energy)30-06-2010 11:12:45 // 3760
vedd meg és rájössz..
Misi és Andi30-06-2010 10:52:19 // 3757
ezt az árából gondolod?
Erhard 242 (Pure Energy)30-06-2010 10:48:33 // 3756
mert mindegyik újrahasznosított hulladék...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.