Szerintem meg igenis fizessék meg ha az embert "elzavarják" az otthonából.
Van rá keret, eleve úgyis számolnak4 Nem kell telhetettlennek lenni és minden pénzt "lenyelni"....
Forum >> Mo-i utak helyzete: elegem van!
GEORGE16-11-2007 02:35:02 // 1384
GEORGE16-11-2007 02:31:22 // 1383
Szerintem ez az ...a 18-20-at úgy állapitják meg, hogy egy ekkora telken egy ekkora ház újraépitéssel ennyiből jönne ki.
Amúgy gondolj bele, téged "elzavarnak" a telkedről házadból és adnak 12-öt. Hol épitesz ma 12-ből bármit is????
Amúgy gondolj bele, téged "elzavarnak" a telkedről házadból és adnak 12-öt. Hol épitesz ma 12-ből bármit is????
Xixo16-11-2007 02:29:29 // 1382
Akkor nem egyről beszélünk. Nem tom merre van ez a kecó, de meglepne, ha tényleg 20 millát érne. Persze én is bepróbálkoznék vele, de nem a végtelenségig....
GEORGE16-11-2007 01:58:33 // 1381
igen ez volt a Fókuszban...12 millát akarnak csak adni érte de vagy 3 becsüs is 18-20 milla közé mondja az ingatlan értékét.
Szóval nem értem az épitőket vagy azt akinek az lenne a dolga, hogy kifizesse az ijeneket.
Miért nem akarják megadni azt ami jár? nem 40 millát kér a nő! csak 18-at!
esetleg azt a 6 millát el akarja tenni magának....
Szóval nem értem az épitőket vagy azt akinek az lenne a dolga, hogy kifizesse az ijeneket.
Miért nem akarják megadni azt ami jár? nem 40 millát kér a nő! csak 18-at!
esetleg azt a 6 millát el akarja tenni magának....
Xixo16-11-2007 01:54:43 // 1380
Ez az az okos, aki a fókuszba is volt?? Nem is tudom már hányszorosával kérne többet a kecóért. Hogy dögölne meg az ilyen.....
Zsolt15515-11-2007 05:36:14 // 1379
Kazes☻15-10-2007 09:02:05 // 1377
Igen, igen, akkor ebben egyetértünk! Kezdeményezzünk népszavazást! :-)))
Zsolt15514-10-2007 10:32:00 // 1376
"... Én előírnám a 3 műszakot, sok helyen, üzemekben dolgoznak úgy, vagy szolgáltatók. Hamarabb készen lennének az utak, kisebb dugókkal, kisebb környezetszennyezéssel, talán kevesebb allergiással és asztmással a városokban.
..."
Ha nem is minden útszakaszon, de a főútvonalak javításánál én is előírnám!
A környezeti terhelésben nem csak káros anyag kibocsátás szerepel, hanem többek között a zaj, a fényterhelés, illetve a stressz okozta bántalmak. Ezek is jelentősen csökkennének!
..."
Ha nem is minden útszakaszon, de a főútvonalak javításánál én is előírnám!
A környezeti terhelésben nem csak káros anyag kibocsátás szerepel, hanem többek között a zaj, a fényterhelés, illetve a stressz okozta bántalmak. Ezek is jelentősen csökkennének!
Kazes☻13-10-2007 14:55:34 // 1375
Szerintem ezzel is csak hülyítik a népet. Én előírnám a 3 műszakot, sok helyen, üzemekben dolgoznak úgy, vagy szolgáltatók. Hamarabb készen lennének az utak, kisebb dugókkal, kisebb környezetszennyezéssel, talán kevesebb allergiással és asztmással a városokban.
Zsolt15513-10-2007 13:15:21 // 1374
"... Attól, hogy szűk a határidő nem kellene rosszabb minőségű utakat építeni (jobb országokban még éjjel is aszfaltoztak..., hogy a határidőt betartsák)!!! ..."
Itt megint a spórolás a fő szempont. Ha éjjel dolgoznának, akkor túlórát, pótlékot kellene fizetni a dolgozónak. Ami ismét költség. Inkább hetekig molyolnak egy szakaszon. :-(((
Itt megint a spórolás a fő szempont. Ha éjjel dolgoznának, akkor túlórát, pótlékot kellene fizetni a dolgozónak. Ami ismét költség. Inkább hetekig molyolnak egy szakaszon. :-(((
Zsolt15513-10-2007 13:08:27 // 1373
Azért egy 40 tonnás kamionnál, a tengelyterhelés 8 tonna. Még egy kerékre számolva sem kevés (3,3t).
Kazes☻12-10-2007 19:43:13 // 1372
Most a 6-oson valami Granit név van kiírva, ha jól emlékszem Osztrák cég.
Kazes☻12-10-2007 19:41:55 // 1371
Még nyár vége felé volt szó az autópálya építésről a Sláger rádióban a Bumerángban. Egy kamionsofőr beírt, visszahívták és az ember név nélkűl elmondta élő adásban, hogy a főnökeik utasítására hogyan lopták ki az 1 osztályú anyagokat, mit csináltak vele és mit, milyen szemét anyagokat raktak a helyére. :-P
csocsi12-10-2007 11:46:48 // 1370
Akkor miért beszélnek állandóan a minőségbiztosításról ha nem tartanak be semmit
:(((((
:(((((
csocsi12-10-2007 11:45:33 // 1369
Pedig szakember ugye lenne ezen dolgok megtervezéséhez. Csak valami miatt nem csinálják.
csocsi12-10-2007 11:44:12 // 1368
Esetleg ők csinálják meg nálunk is.
Fater (Norbi)12-10-2007 11:42:26 // 1367
Az a nagy helyzet, hogy az útépítés költsége sok mindent tartalmaz. Anno levezették, hogy a tényleges költségnek kb. 50%-a az amit az út építésére költenek.
A maradékból a kisajátítási díjat, terveket, és nem utolsó sorban az ügyvédi költségeket tartalmazza (ez utóbbi jelentős tétel, kb. 20-25%-a a teljes költségnek).
Attól, hogy szűk a határidő nem kellene rosszabb minőségű utakat építeni (jobb országokban még éjjel is aszfaltoztak..., hogy a határidőt betartsák)!!!
A magyar technológia jó, csak nem tartják be a kivitelezési szabályokat :(
Anno 1983-ban építették meg a Veszprém - Balatonfűzfő közötti 6 km-es szakaszt. Jelenleg jobb állapotban van, mint az 1997-ben átadott Bfűzfői elágazó- Pét szakasz, melyen mélyebb nyomványúk és hanyag foltozás található. Ha ez a kapitalizmus ára, akkor az út minősége szempontjából visszasírhatjuk a rendszerváltás előtti időket!!
Az oroszoknál idén nyáron láttam, hogy az autópálya (Moszkva- Vladimir Plosadj közötti szakasz) NEM volt 5 cm-nél vastagabb aszfalttal megáldva! Nem is volt rajta nyomvályú sehol....
A maradékból a kisajátítási díjat, terveket, és nem utolsó sorban az ügyvédi költségeket tartalmazza (ez utóbbi jelentős tétel, kb. 20-25%-a a teljes költségnek).
Attól, hogy szűk a határidő nem kellene rosszabb minőségű utakat építeni (jobb országokban még éjjel is aszfaltoztak..., hogy a határidőt betartsák)!!!
A magyar technológia jó, csak nem tartják be a kivitelezési szabályokat :(
Anno 1983-ban építették meg a Veszprém - Balatonfűzfő közötti 6 km-es szakaszt. Jelenleg jobb állapotban van, mint az 1997-ben átadott Bfűzfői elágazó- Pét szakasz, melyen mélyebb nyomványúk és hanyag foltozás található. Ha ez a kapitalizmus ára, akkor az út minősége szempontjából visszasírhatjuk a rendszerváltás előtti időket!!
Az oroszoknál idén nyáron láttam, hogy az autópálya (Moszkva- Vladimir Plosadj közötti szakasz) NEM volt 5 cm-nél vastagabb aszfalttal megáldva! Nem is volt rajta nyomvályú sehol....
Poló12-10-2007 11:27:54 // 1366
Egy időben kiszállításon dolgoztam a munkahelyemen. A kamionos jött, leponyvázott, targoncás felrakta a motorokat úgy, ahogy a rakodási utasításban benne volt, sofőr visszaponyvázott és elment. Nem méregették az autót, hogy melyik tengelyen mekkora a terhelés. Szóval itt a fuvaros és a sofőr szerintem nem büntethető jogosan.
Csak a feladó, aki a rakodási utasítást készítette.A műszakvezető, akinek még érettségije sem volt. Neki kellett kiszámolnia, hogy mit hova kell tenni.
Csak a feladó, aki a rakodási utasítást készítette.A műszakvezető, akinek még érettségije sem volt. Neki kellett kiszámolnia, hogy mit hova kell tenni.
Bálint3312-10-2007 11:17:46 // 1365
Az útépítő megrendelésre dolgozik és annyiból kell kihoznia a munkát, amennyi van rá. Tudod mi sem tudunk szarból várat építeni, pedig néha ez a feladat... (mint azt már régebben leírtam, az ilyen-olyan okokból irreálisan szűk határidők miatt is sok probléma adódik) Ez persze nem jelenti azt, hogy az útépítő cégek nem sárosak a dologban, de azért úgy gondolom, hogy a probléma egy kissé árnyaltabb annál, mint ahogy azt itt néhányan leírjátok...
A kamionoknál meg nyilván igaz, hogy ha nagyobb az utat érő (kg/m2) terhelés akkor az az útnak rosszabb...
Amennyiben a közúti teherszállítást tényleg vissza akarjuk szorítani, meg kell nézni, hogy mi nyújthat alternatívát. (de ténylegesen működő alternatívát)
Itt ugyebár 2 dolog jöhet számításba: a vasút és a vizi közlekedés, de szvsz hazánkban egyik sem áll jobban mint a közuti közlekedés...
Itt léphet be az állam részéről az ún. "Push and Pull" módszer, azaz a fejleszteni kívánt területeket, segíteni (előnyben részesíteni pl. adókban, dotációban, vonzóvá tenni az érintettek számára) a leépíteni kívánt területet pedig visszahúzni, gátolni. Mindezt oly módon kell tenni, hogy a felhasználó számára egyértelmű üzenet legyen, hogy a másikat neki jobban megéri használni...
Sajnos azonban tudatos és ésszerű közl.politikára nem számíthatunk mindaddig, amig nem szakemberek ülnek a minisztériumban (biztos van az is, node, hogy egy orvos legyen a közl. miniszter...)
Szvsz.
A kamionoknál meg nyilván igaz, hogy ha nagyobb az utat érő (kg/m2) terhelés akkor az az útnak rosszabb...
Amennyiben a közúti teherszállítást tényleg vissza akarjuk szorítani, meg kell nézni, hogy mi nyújthat alternatívát. (de ténylegesen működő alternatívát)
Itt ugyebár 2 dolog jöhet számításba: a vasút és a vizi közlekedés, de szvsz hazánkban egyik sem áll jobban mint a közuti közlekedés...
Itt léphet be az állam részéről az ún. "Push and Pull" módszer, azaz a fejleszteni kívánt területeket, segíteni (előnyben részesíteni pl. adókban, dotációban, vonzóvá tenni az érintettek számára) a leépíteni kívánt területet pedig visszahúzni, gátolni. Mindezt oly módon kell tenni, hogy a felhasználó számára egyértelmű üzenet legyen, hogy a másikat neki jobban megéri használni...
Sajnos azonban tudatos és ésszerű közl.politikára nem számíthatunk mindaddig, amig nem szakemberek ülnek a minisztériumban (biztos van az is, node, hogy egy orvos legyen a közl. miniszter...)
Szvsz.
Bálint3312-10-2007 10:51:09 // 1364
Ennél mégtöbbről van szó. Nagyon sokszor elvállalnak veszteséges munkát is, csak hogy munkát tudjanak adni az embereiknek (így még mindig kisebb a veszteség, mint ha áll minden)
Gegee12-10-2007 10:43:36 // 1363
Talán nem csak megkérdezni kellene, hanem mutassák meg, hogy csinálják!!!
Biztos vagyok benne, hogy sokat lehetne tanulni. De az olaszok nem csak a mediterrán tályakon csinálnak jó utakat! Hanem az alpokban is. Svájcról ne is beszéljünk. Majdnem mindig hó + jég uralkodik és mégis tökéletesek az utjaik. Mi csináljuk szarul ebben biztos vagyok..
Biztos vagyok benne, hogy sokat lehetne tanulni. De az olaszok nem csak a mediterrán tályakon csinálnak jó utakat! Hanem az alpokban is. Svájcról ne is beszéljünk. Majdnem mindig hó + jég uralkodik és mégis tökéletesek az utjaik. Mi csináljuk szarul ebben biztos vagyok..
Vili12-10-2007 10:26:23 // 1362
Ebben is van igazság nem kevés!!!!!
Viszont Brescia-Miláno közt most bövitik a pályát újra aszfaltozták,pedig arra felé kicsit többet és jobban süt a nap.Tán megkéne kérdezni vajon miből van ez az aszfalt?!
Viszont Brescia-Miláno közt most bövitik a pályát újra aszfaltozták,pedig arra felé kicsit többet és jobban süt a nap.Tán megkéne kérdezni vajon miből van ez az aszfalt?!
Fater (Norbi)12-10-2007 10:03:49 // 1361
Elméletileg egy kamion annyi kárt okoz egy áthahadása során, mint 1000 autó együttesen...
Mo-on az alap nem jó, miért nem tudnak 5cm-rel vastagabb beton alapot tenni és kevesebb aszfaltot? A beton nem nyomvályúsodik, csak az aszfalt és megfolyik az utóbbi nyáron...
Mo-on az alap nem jó, miért nem tudnak 5cm-rel vastagabb beton alapot tenni és kevesebb aszfaltot? A beton nem nyomvályúsodik, csak az aszfalt és megfolyik az utóbbi nyáron...
Kazes☻12-10-2007 09:58:51 // 1360
Na ez az! És télen még xarabb. :-/
Kazes☻12-10-2007 09:58:05 // 1359
Igen. Bár a túlsúlyos autókat sebesség maximumon felvezetőautó vezeti és valóban sokkerekesek így eloszlik a súly, de ez nem kamion, vagy teherautó és nem megy 100km-es sebességgel sem! :-P
Gegee12-10-2007 09:25:26 // 1358
Főleg a kamionok okozta nyomvályú rohadt veszélyes. Főleg mikor esik az eső. 10 cm vastagon áll benne a víz! De a kamionok akkor is mennek mint a vadbarom, és úgy telibetesz vízzel, hogy az ablaktörlő nem bírja el. Jééé nem látok semmit. Na ez a mi 7-es főutunk. Ha elkészül az autópálya Balatonkeresztúrig akkor inkább azon járok, még ha csak Zalakarosig kell csak mennem, nem érdekel. Inkább veszek egy éves matricát, mint karambolózzak vagy meghalljak vagy mittom én.......
HátvédRomeo12-10-2007 03:23:59 // 1357
Ruminak abban igaza van, hogy amilyen alapot építenek a magyar utaknak, azt meg lehet Baxni. Pár hónap, azt gyűrődik is.
A túlsúly viszont nem jó dolog, ha tetemes, mert balesetveszélyes lehet. Bizonytalanabb a nagyverda + fékút is hosszabb lesz.
A túlsúly viszont nem jó dolog, ha tetemes, mert balesetveszélyes lehet. Bizonytalanabb a nagyverda + fékút is hosszabb lesz.
GEORGE12-10-2007 02:30:10 // 1356
A végén kiderül, hogy jót tesz az útnak a túlsúlyos kamion :-))))
De komolyan ha csak ilyen utat tudtok ill tudnak épiteni a derék magyar útépítők akkor lassan a személyautókra is kell súlykorlátozást bevezetni........
Szerintem és mint nem hozzá értő mondom a kamionok jobban terhelik és "gyürik" az utatakat mint kisebb társaik...és ha túlsúlyos az még ront ezen a helyzeten..szerintem.
De komolyan ha csak ilyen utat tudtok ill tudnak épiteni a derék magyar útépítők akkor lassan a személyautókra is kell súlykorlátozást bevezetni........
Szerintem és mint nem hozzá értő mondom a kamionok jobban terhelik és "gyürik" az utatakat mint kisebb társaik...és ha túlsúlyos az még ront ezen a helyzeten..szerintem.
csocsi11-10-2007 22:28:19 // 1355
Magadra vállalod? :DDDDDDDDDDDDDDDd
Rumi11-10-2007 17:15:17 // 1354
az utakat nem a kamionok teszik tonkre, hanem meg az utepitok az epites soran mikor szar alapot epitenek. hiaba nez ki csini vilin az uj atadott frissen aszfaltozott utszakasz, szart sem er, ha nem mennenek tulsullyal ugyanugy szetmenne, max egy picit kesobb. egyebkent meg ha a par tonna + sulyt visszaosztod a kamion osszes kerekere, nem olyan veszes mar a dolog.
az utakat hidakat epuleteket eleg nagy toleranciaval tervezik, nem ezen a par szaz kilon mulik
az utakat hidakat epuleteket eleg nagy toleranciaval tervezik, nem ezen a par szaz kilon mulik
Rumi11-10-2007 17:09:18 // 1353
mikor az M6ost epitettuk, hetente jottek merlegelni. (persze volt ismeros a Fejer megyei KPM-nel, igy ha odaszoltam nekik hogy az a mi kamionunk amit epp megallitottak, nem bantottak ;) )
egyebkent meg 2004 elejen hoztak asszem azt a torvenyt, hogy ha tulsulyos kamiont fognak, nem csak a fuvarost buntetik, hanem a feladot is, meg a sofort is. igy mindharom fel egyuttes akarata szukseges a tulsulyhoz.
a tulzott tulsuly amugysem minden korulmeny kozott kifizetodo, mert terepkorulmenyektol fuggoen kisse igenybe veszi a szerkezetet
egyebkent meg 2004 elejen hoztak asszem azt a torvenyt, hogy ha tulsulyos kamiont fognak, nem csak a fuvarost buntetik, hanem a feladot is, meg a sofort is. igy mindharom fel egyuttes akarata szukseges a tulsulyhoz.
a tulzott tulsuly amugysem minden korulmeny kozott kifizetodo, mert terepkorulmenyektol fuggoen kisse igenybe veszi a szerkezetet
Rumi11-10-2007 16:54:00 // 1352
Ha Irorszagot Europahoz sorolom, marpedig pusztan foldrajzilag mar altalanosban is 1est kaptam volna ha nem igy teszek, akkor "azt kell sajnos mondanom hogy tevedsz! tevedsz! (csak nehogy osszverezz..." :D ) ;)
Zsolt15511-10-2007 15:43:43 // 1351
Hihetetlen, de még mindig szegecselik a Váci útat.
Igaz, jó munkához idő kell.
Igaz, jó munkához idő kell.
Kazes☻10-10-2007 21:06:40 // 1350
Sajnos! Itt is (ez ügyben) a fejétől bűzlik a hal.
Zsolt15510-10-2007 16:20:04 // 1349
"... Talán onnan kellene kezdeni, hogy a rendőrök rendes fizut vigyenek haza, ugyanakkor szigorúan ellenőrizzék őket is, így talán pár fuvarengedély is repülne és a többiek talán jobban vigyáznának a sajátjukra, tisztulna a szakma, mindkét oldalon. ..."
Nem csak ott. A Felügyeletnél is a közutasok 80-90e.Ft-ot keresnek.
Szerintem nagyon jól tudják ezeket az állapotokat fent is, csak nekik pont az érdekük, hogy így is maradjon, mert az Ő ügyeik is rejtve maradnak, illetve így működnek csak igazán.
Nem csak ott. A Felügyeletnél is a közutasok 80-90e.Ft-ot keresnek.
Szerintem nagyon jól tudják ezeket az állapotokat fent is, csak nekik pont az érdekük, hogy így is maradjon, mert az Ő ügyeik is rejtve maradnak, illetve így működnek csak igazán.
Zsolt15510-10-2007 16:11:37 // 1348
"... a megbízók lenyomják az árakat és mindíg akad, aki bevállalja a megélhetéséért. ..."
Szó szerint így van. Vetkőzik mindenki ahol tud, hogy sokszor egyáltalán bevétele legyen. Ez viszont tényleg nem jó!
A kicsik előbb-utóbb meghalnak, vagy egyáltalán nem tudnak előre jutni egy bizonyos szint után, a multik pedig híznak.
Szó szerint így van. Vetkőzik mindenki ahol tud, hogy sokszor egyáltalán bevétele legyen. Ez viszont tényleg nem jó!
A kicsik előbb-utóbb meghalnak, vagy egyáltalán nem tudnak előre jutni egy bizonyos szint után, a multik pedig híznak.
GEORGE10-10-2007 11:57:37 // 1347
Ne má csocsi, hol írtam hogy nem bizok?
Miért baj, hogy "csak" szóltam? :-(
Miért baj, hogy "csak" szóltam? :-(
GEORGE10-10-2007 11:46:59 // 1345
Csak szóltam, hogy majd ne a vezetőségnek kelljen szólnia......
Vili10-10-2007 11:46:46 // 1344
Az lehetetlen,hisz Alfája van:-))
csocsi10-10-2007 11:44:19 // 1343
Ezek szerint nem bíztál meg bennünk.
GEORGE10-10-2007 11:43:55 // 1342
Na igen.....no comment.......
GEORGE10-10-2007 11:43:33 // 1341
Még nem, de pár hsz és már az lett volna!
Sajnos indulat világban élünk :-(
Sajnos indulat világban élünk :-(
Vili10-10-2007 11:41:46 // 1340
Szép egy ország ez na!!
Azt mondom bűnöző és már politikus is:-))
Eszünkbe sem jut ilyen dolgokról csevegni.........
Azt mondom bűnöző és már politikus is:-))
Eszünkbe sem jut ilyen dolgokról csevegni.........
csocsi10-10-2007 11:37:33 // 1339
Szerintem ebben még semmi politika nem volt.
GEORGE10-10-2007 11:35:27 // 1338
Skacok a politikát majd hagyjuk ki, tudjátok mentes az Amore ettől......
csocsi10-10-2007 11:34:54 // 1337
Amíg nincs teljeskörű felelőségre vonás addig a helyzet sem változik semmit :((((((
Vili10-10-2007 11:32:03 // 1336
Így van és fent kellene kezdeni!
Bűnözök csalók mindig lesznek,de amíg ugyanezekből áll a vezetés addig nincs mit várni!
Bűnözök csalók mindig lesznek,de amíg ugyanezekből áll a vezetés addig nincs mit várni!
GEORGE10-10-2007 11:29:05 // 1335
Hát igen ott meg van épitve az út....
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
510
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?