Forum >> Mo-i utak helyzete: elegem van!

Azmo11-01-2005 12:30:24 // 96
a jó édes ***** anyját basszus, milyen faszságot hord ez össze? mert nyáron készül? mé bazzeg, Ausztriában télen a -10ben csinálják?????????? Ott mégis jó? Fúú de felrugom, de felrugom, csak eccer jöjjön szembe....
Kazes☻11-01-2005 12:26:05 // 95
Persze ezért is mi vagyunk a hibásak,mert a mi kedvünkért készűl nyáron,amikor állítólag nincs akkora forgalom és nem okoz akkora torlódást a Bp-ieknek.
Kazes☻11-01-2005 12:24:17 // 94
Már a híradók is erről beszélnek,de Demszky tagad! Azért rosszak az utak,mert nyáron túl nagy melegben készülnek-mondja Ő.
silversurfer09-01-2005 20:44:04 // 93
Szerintem ezek a kátyuk a rendőrök szempontjából kíválóak arra, hogy ne száguldozzanak az autók hanem mindenhol a városban egységesen csak 30-al lehessen menni (sajnos). Én Zuglóban lakok és pl. a Thökölire és a Nagy Lajosra rá se merek menni, viszont a legdurvább kátyu amivel találkoztam az Hungárián volt ahogy lejövök a hídról a lámpa után a legkülső sávban - szerencsére nem lett semmi baja az autónak de elég nagyot szólt. Amikor visszamnetem és megnéztem kiderült, hogy nem is kátyu volt hanem egy jó két négyzteméternyi területen úgy 4-5cm-el lejjebb volt az út és valami téglaszerűség van az alján -> ez azért szerintem elég gáz egy ilyen úton. Minden úthibához tábla kéne, de ha inkább fát ültetnénk akkor Budapesten sikeresen tudnánk pótolni egy kisebb kivágott Braziliai őserdőt.
Paco08-01-2005 22:24:37 // 92
Jártam arra nem egyszer.
BeeGee08-01-2005 21:37:34 // 91
Mikor megelőznek és rádbasznak egy zacskó követ, baszhatod a követési távolságot. Jégből kijön pikk pakk.. Javaslom tégy egy túrát arra egy olyan kocsival, amit nem sajnátsz és tartsd be a táblákat, követési távolságokat. Így is lesz nyoma a kocsin.. Azt aláírom, hogy környezetbarátabb, mint a só.
András bácsi08-01-2005 19:45:47 // 89
Nem tudom mennyire ismeritek Gánt felől Zámoly irányába (Szfehérvár) vezető utat. Mióta Orbán Viktor familiája felfuttatta a kőbányát, a szinte tökéletes utat úgy tönkrebaszták a követ szállító kamionok, hogy szabályos, egymással párhuzamos nyomvályúban kell gépészkedni. Szárazon még hagyján, de esőben, hóban elég érdekes mutatvány, főleg az előzés. Egy idegen autós könnyen az út mellett találhatja magát, ha úgy megy, ahogy a hasonló jellegű útviszonyok között megszokta. Úgy látszik, hogy eddig senkinek sem fájt még az út tönkretétele, vagy egyszerűen elkenték az ügyet.
Punisher08-01-2005 17:49:20 // 88
Nem tudom, hogy megírtam-e már, de úgy jártam, hogy belehajtottam egy kijelöletlen útfelbontásba, és összetörtek a 17"-s TSW kerekeim. Bepereltem őket, egy évig pereskedtünk, nyertem, fizettek 480.000 Ft-t. Megvetemm az új kerekeimet, 2. héten előzés közben, 140-el átmentem egy útgyűrődésen, azaz egy keresztbordán. Ez ugyebár a szembejövő sávban volt, és a szembejövő menetirány autói ellepították, vagyis ők felhajtottak és leugrattak róla, én pedig ennek az éknek a magas oldalának mentem. Kb. akkora volt, mint egy közepes járdaszegély. Agyban hajlott el a vadonatúj kerekem. Nem voltam ideges! Egy év pereskedés pedig már elvette a kedvemet attól. hogy lépéseket tegyek.
lorinnyu08-01-2005 15:30:51 // 87
ez a kép nagyon jó!
ystuc08-01-2005 13:06:37 // 86
Vagyis így...
ystuc08-01-2005 13:05:25 // 85
És íme, a szomorú jövő. Ez vár ránk... [img1]
ystuc08-01-2005 13:04:08 // 84
No comment
ystuc08-01-2005 12:52:15 // 83
Nem olvastam az előzményeket, ezért bocsi, ha volt már téma. De elég nagy viccnek tartom, hogy tegnap a híradóban arról beszéltek, hogy már most nagyon sok a kátyú, és nem győzik foltozni. Kérdem én, ha még igazán hideg sem volt, akkor mitől fagytak szét az utak? Hiszen ez a tél mindennek mondható, csak fagyosnak nem. Amúgy ezzel az államérdek dologgal én nem értek egyet. Az államnak szerintem inkább az az érdeke, hogy az EU-n belül is jó minősítést kapjon. Ilyen minőségű utakkal ezt sosem fogjuk elérni. Szerintem...
count M08-01-2005 12:31:13 // 82
Szerintem meg a dolgok gyakran sokkal egyszerűbbek mint amekkora elméleteket gyártanak mögé. :) Nem a megfelelő referenciáról volt szó (ez egyértelmű is persze) hanem hogy nem éri meg nekik rendesen megcsinálni... Szerintem nem kell a para a nyilvános fórumtól, nem lesnek Rád mesterlövészek a szomszédos padlásról. De ha nem szeretnél erről itt beszélni, akkor örülnék neki hogyha emilben leírnád és elküldenéd: countm@mindustry.hu mert érdekel a dolog. Előre szólók, ha nem győznek meg az alátámasztó részleteid, vitatkozni fogok. :))) Köszi! r.cM
András bácsi08-01-2005 10:46:46 // 81
Szerintem túlzottan leegyszerűsíted a dolgot. Aszfaltozási munkát csak megfelelő referenciájú alvállalkozó végezhet. Nem velük van a baj, Punisher jól látja a dolgot. Nyilvános fórumon sajnos nem mondhatok alátámasztó részleteket, talán majd egyszer személyesen...
count M07-01-2005 18:06:45 // 80
Na, azt hiszem, most kanyarodtunk el vmi nagyon téves irányba... A jó úthálózat ugyanúgy államérdek, sőt, igazából ez az állam (mint egész) érdeke. Azt hiszem a jó utak mellett kiépülő ipari parkok, szolgáltató intézmények, a tranzitforgalom, a megközelíthető és így feljődő települések nagyságrendekkel nagyobb bevételt hozhatnak mint pár alkatrészárus meg szervízes műhelye... Az utak szarok, nem erről van a vita, de nem a parlamenti-maffiás-láthatatlan feketeruhás emberekre kéne mindent kenni... Azt, hogy hogyan kell felépíteni egy utat, mindenki aki érintett a dologban, tudja. A gond az, hogy nagy cégek kapnak csak ilyen jellegű melókat, ők persze dolgozni nem akarnak, tehát alvállalkozókat bérelnek fel, jóval kevesebb pénzért. A munka persze nekik is büdös, újabb alvállakozók jönnek be a képbe és így tovább, végül egész kis cégek végzik el a munkát, nem ritkán úgy, hogy nekik még ráfizetéses is lenne a dolog, ha: nem spórolnának ott ahol tudnak. Így nem kerül bele annyi anyag, nincs meg a megfelelő rétegrend, stb. Ennyire egyszerű a dolog, semmi x-akta. r.cM
Kazes☻07-01-2005 17:46:11 // 79
Szerintem még a maffia is benne van kormányszinten,ott csücsülnek a parlamentben és eleve rossz utakat gyártanak,gyártatnak.Amit végre elkészítenek azt álltalában rövid idő múlva javítani kell!!! Beszakad,megsüllyed,megreped,stb,stb,stb.! Jó pénz az biztos és állandó munka!
Punisher07-01-2005 17:35:36 // 78
Azt elfelejtettem, hogy államérdek a rossz úthálózat. Jobban kopnak a gumik, a futómű alkatrészek, és jobban használódik az egész autó. Az alaktrészekből ÁFA kerül a kincstárba, az árrésből adó, az autójavítók munkája szintén adóbevétel, tehát a rossz utak közvetve pénzt fialnak az államnak. Leegyszerűsítve ez azt jelenti, hogy a rossz út egyfajta adónem.
Punisher07-01-2005 17:30:38 // 77
Azért jó a foltozás, mert gyakorlatilag ellenőrizhetetlen. Így több pénzt lehet ellopni.
Kazes☻07-01-2005 17:27:57 // 76
Az idén úgy néz ki minden szlalom versenyen indulhatok,úgy megtanultam már szlalomozni ezen a k.jó Soroksárin.Nem mintha a többi jobb lenne,de most ezen járok a legtöbbet.
András bácsi05-01-2005 19:38:52 // 75
Csak egy megjegyzést teszek a magyarországi állapothoz: a mi megyénkben tavaly kb. 70 milliója volt a közútkezelőnek útkarbantartásra. Ez kb. 15 km hosszú kétsávos út teljes felületi zárására elég melegaszfalttal. A foltozás nem ér semmit, az csak tüneti kezelés. A mart aszfalt visszadolgozása max mellékutakra jó, ha nincs teherforgalom. A hozzáértő mérnökök szerint az átlagos főutak annak idején úgy lettek tervezve, hogy átlag 10 évente mindegyik teljes felületi zárással új felső aszfaltréteget kap. Ehhez képest megyei szinten lehetne 15km-t évente felújítani. Röhej. A Feri inkább ilyenekre gondolna, amikor 100milliókért vásárolt harckocsikat osztogat ingyen...
Punisher05-01-2005 17:11:17 // 74
Látom, újítják fel az utakat. Ott, ahol alig van forgalom, de valami áruházhoz vezet. Nálunk is felújítottak egy mellékutcát. Eredmény: fele annyi parkolóhely.
count M05-01-2005 16:56:26 // 73
Ez is több mint a semmi... Már csak ha persze tényleg. :) r.cM
Giorgio03-01-2005 14:38:56 // 72
Ez a kavicsfelverődéses téma igen fájóan érint. Mert a már vásárláskor az autón lévő kavicsnyomok körül szépen hajítja le a lakkot meg az első réteg festéket a carozzeria, pedig csak egyszer volt lemosva nagynyomásúval. Lassacskán fél tenyérnyi flekkek jelzik a hibákat. :-(
Azmo03-01-2005 13:54:43 // 71
persze, ezt én értem....csak hát nagyon nehét védekezni, ha a sok kretén ebben is akadályoz....
Paco03-01-2005 13:48:11 // 70
Ez ellen tényleg nem lehet mit tenni, hacsak! Hacsak nem nem hagyod magad megelőzni :-PPP Na jó, ez vicc volt. :o) Amúgy én sem kedvelem ezt a kavicsszórásos cuccot, de ha ez van akkor ezt kell szeretni, és nem a rendszert szidom, hanem megpróbálom ép bőrrel megúszni. Ezt pedig úgy lehet, hogy legalább én óvatos vagyok....
Azmo03-01-2005 13:39:37 // 69
öcsénél a pont....ez az hogy hiába jó eljárás, de ahhoz be kell tartani a kressz többi szabályát.....ami nem megy, mert agyalágyult köcsögök ülnek az autóba....lőném mind az árokba aki kárt tesz az én tulajdonomba! Egyből rend lenne az utakon!
Halesz03-01-2005 13:20:59 // 68
Paco: ez szép tanács, csak gondold el a szitut. Megy a kocsisor, és te megpróbálsz követési távolságot tartani, ráadásul a szükségesnél nagyobbat, hogy még véletlenül se pattanjanak fel azok a kövek... De a mögötted jövőt ez rohadtul nem érdekli, látja, hogy előtted ott az a rohadt nagy hely és szépen megelőz.... és azzal a lendülettel teleszórja az autódat kavicsokkal... Ez ellen sokat nem tudsz tenni...
Robi03-01-2005 13:14:27 // 67
Szerintem máshol keresendő a probléma. A mai autók hátsó túlnyúlása egyre kisebb, és már a sárfogó gumi se kötelező. Ennek köszönhetően úgy verik fel a kavicsokat, hogy csak úgy pattognak a szélvédőmön. Egyszer egy G asztma felvert egy bazi nagy kavicsot az előző autóm szélvédőjére az M3-ason, akkorát csattant, hogy azt hittem, bejön a szélvédő. Lett is szép nagy lyuk. Ilyenkor elvileg az ő biztosítója kellene kifizesse a kárt, de sajnos lehetetlen bizonyítani, hogy ő verte be a szélvédőmet. Félreállítottam, de persze semmire nem jutottam vele, nem is számítottam másra. Viszont van egy ellentétes sztorim is. Apám kocsijára felvert egy kavicsot egy teherautó, erre ő félreállította, és csodák csodája, adott betétlapot.
Paco03-01-2005 13:01:10 // 66
A hóra teszik. És onnan is kipattan egy kettő. Illetve az út szélére is kigyúlik egy vékony sáv, és ott nem tapossák bele az autók. Nem véletlenül van ott az út elején a tábla, hogy vigyázat kőfelverődés. Nem akarok senkit sem bántani, de egyszerűen be kell tartani a követési távolságot.
Azmo03-01-2005 11:34:39 // 65
de akkor hóra,jégre tegyék, hogy bele is menjen, de úgy hogy pattanjon a világvégébe is, gondolom akkor sima aszfalton lehetett, amin még nem volt semmi cucc....
Paco03-01-2005 11:32:42 // 64
Nem. Csak arrafelé ismerik a környezetvédelem fogalmát is. A Tátra egészében természetvédekmi terület, és tilos a sózás. Ez már 15 éve is így volt, és ma is így van. Ezért zúzottkövet szórnak le a jégre-hóra ami belefagy, és szép érdes jól tapadó felületet ad. Tavasszal meg az olvadás után egyszerűen összesöprik, és teherautóra rakják a kőzuzalékot.
Robi03-01-2005 11:32:40 // 63
Amikor arra jártam, akkor még salakkal szórtak. Szerintem az a tuti, nem mar, nem lő, viszont marha jól tapad a jégen.
Azmo03-01-2005 10:01:49 // 62
az fasza, és ezt hogy gondolták?? kaviccsal? ezeknek elgurult a bogyójuk:(
Kau02-01-2005 01:03:53 // 61

Senki ne aggódjon! Pesten már készülnek az utak!
BeeGee30-12-2004 16:07:26 // 60
Na most itt kidühöngöm magam! Szlovákiába többet nem megyek. Leglábbis télen, ezzel a kocsival tuti. IQ bajnok, aki kitalálta hogy a havat ne sózzák, hanem "kavicsozzák". Tegnap átmentem a Tátrán, és vagy 20 kis lyuk lett a lökösön a kib... kavicsok miatt, amit a kamikaze helyiek felcsaptak rám, miközbe 70en szálguldanak a jégen. Utálom!!! Egyébként a Tátra brutális látvány élőben...
Attie27-12-2004 09:42:16 // 59
Annyira nem, mint annak idején, de azért valamivel még mindig jobbak, mint az átlag :)
Tom27-12-2004 09:36:38 // 58
Ebben nincs igazad. Az Alfák már nincsenek annyira eleresztve lóerővel, mint annak ideján. ...sajnos :(
Azmo27-12-2004 09:36:01 // 57
höhöhö, ez jóó :) node az első paraszt autós átmenne rakjta, hidd el.... de tényleg nagyon jó ötlet! :D
Lobot26-12-2004 02:14:41 // 56
Azmo: Akkor ne tábla kihelyezésre kérjél engedélyt az önkormányzattól, hanem fa ültetésre. Némely kátyú úgyis van akkora, hogy egy facsemetét simán el lehetne benne ültetni. Erre szerintem simán megkapnád az engedélyt, és tuti, hogy mindenki felfigyelne rá. :-)))
Viktor8526-12-2004 01:00:02 // 55
A Budapesti utak minősége hosszú távon nem fog javulni (15év) !!!, mert nincs tervbe véve az utak minőségének javítása. A főútvonalak meg azért katasztrófálisak mert túl nagy tengelyterhelést kapnak: Mo-on a közúthálózat 10tonna tengelyterhelésre épült ki, és az EU-ban 11,5tonnára, de a kamionoknak Mo-on is át kell jönniük. Ráadásul egyes főútvonalak (főleg Dunántúlon) forgalmat nézve is jelentősen túl vannak terhelve. A kötelező biztosaításon elképzelhető hogy változtatnak, de akkor biztos drágább lesz. Az Útalapot 1999ben megszüntették. Azóta a kötelező biztosításból, az üzemanyagadóból befolyt pénz az állami költségvetésbe megy, és csak kis részre kerül vissza a közlekedésbe, azon bellül a közúthálózat-fejlesztésbe. Autópályára, meg elkerülő utakra csak azért van pénz mert az EU ad rá. Budapesti útakra azért nincs mert az is, mint minden település belső úthálózata önkormányzati tulajdon, így a településnek kell a saját költségvetéséből finaszíroznia az úthálózat építését-karbantartását.
Paco24-12-2004 22:01:32 // 54
Budapesten nincsenek is utak.....
Attie23-12-2004 19:27:47 // 53
Hát ha lóerő szerint sorolnának be, akkor az Alfások nagyot szívnának :)
Tom23-12-2004 19:15:28 // 52
Igazad van, nem eltörölni kellene, ha nem csak átreformálni. Legalább is valamit változtatni rajta, hogy ne azért fizessek, hogy ha majd nekimegyek valakinek, akkor abból a biztosító fizeti a kárt és még pluszba meg emeli a bonuszt. Inkább fizessek biztosítást azért, hogy ha vki nekem jön, akkor fizesse a javítást a saját, biztosítom és ne keljen futkározni össze vissza. A biztosító meg rendezze a másik biztosítójával, és úgy emeljék a mókus bonuszát. Ne legyen egyforma a biztosítás, szerintem inkább legyen a besorolása kategória szerint (alsó, közép, stb.) vagy lóerő szerint. Egy 2.0-es 15 éves autóért, mért kell ua. fizetni, mint egy 2.0 0 km-es E-s merciért? Az egyiket meglehet venni a másik egy eleme árából? Ez hogy van?
Azmo23-12-2004 15:06:57 // 51
a kátrányos lapáttal ütném a fejét, aki úgy ott meri hagyni!
Don Gombóc23-12-2004 14:57:33 // 50
A másik véglet meg tegnap ért, hogy olyan faszán befoltozták a huplit hogy pupli lett belőlle. Sikerült is átmennem rajta, utánna majdnem megálltam felnit vizsgálni. Na van még egy ilyen baró rész az M3 kivezetőn a Szentmihályi felett átívelő hídon mielőtt kezdtek lefelé gurulni a közelébe se menjetek a felező vonalnak, mert kurva púpos. Nekem meg volt.
Azmo23-12-2004 13:27:19 // 49
lehet eccer elmegyek a magyar aszfalt nevü céghez és megkérdezem árulnak-e aszfaltot magánembernek.....veszek keveset, pár helyen betömöm és utána gyűjtést rendezek, hogy ha már baszott az akinek mi már eccer fizettünk, megcsinálni, akkor dobjuk össze mégeccer és csináljuk magunk!
Cho Simba (TomQ4)23-12-2004 13:24:25 // 48
Még jó hogy nem estem el, 2 kamion is átment volna rajtam....
Azmo23-12-2004 13:23:29 // 47
én is tudok mutatni pár ilyet, eccerüen eltünik benne a kerék, nem hülyéskedek, tényleg.....csinálni kéne pár táblát, beleállítani a lyukba és ott állni!
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.