Hát sajnálom,hogy mostanában nem igen van jókedved a Motogp futamok alatt!
Vagy még sem sajnálom :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))
GO YAMAHA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Forum >> 2 keréken is szép az élet
vale 4628-08-2009 12:21:07 // 6745
vale 4628-08-2009 12:18:47 // 6744
5920 hsz. és a vigyor a végén GUNYOSNAK látszik!
vale 4628-08-2009 12:17:18 // 6743
Gondoltam,hogy írsz! Amúgy ha vennéd a fáradtságot és megnéznéd,hogy az elején senki nem bizonygatott semmit csak HSFAT kollégával beszélgettünk a honda motorról teljesen véletlenül és kedves pártfogoltad mesa szólt közbe lekezelően! De ha már itt tartunk kinek van kedve olyan oldalon beszélgetni ahol mindig azt hallja az ember "friss tag vagy úgy beszélj ahogyan mi akarjuk"? előbb utóbb nem csak nekem lesz ez a véleményem! Az,hogy mesaval vitatkoztuk az egy dolog.Nem sértettem meg egy alfást sem azzal,hogy találtam kifogásolni valót egy alfa motoron! Azért van az oldal,hogy véleményt nyílvánitsunk!Vagy nem? Nem külömbözhet a véleményünk! Nézz utánna légyszives,hogy a vita honnan indult hamár alapító tag vagy! Amúgy a Ferrari,Lamborghini sem Alfa azokról büntetés nélkül lehet beszélni! Igaz,hogy a Ferrari majdnem de mégsem!Ez így nem igen korrekt vagy mégis?
vale 4628-08-2009 12:07:29 // 6742
Nem bizonyítási kényszer ha már itt tartunk! Én HSFAT kollégával beszéltem te meg közbe böffentettél! Ha jól tudom illik megkérdezni közbeszólhatok e a beszélgetésbe vagy esetleg köszönök és utánna fűzök,hozzá véleményt!
vale 4628-08-2009 12:05:35 // 6741
Bocs 83 ban nem motorbiciklinél csinált szelepváltásosat!
vale 4628-08-2009 12:04:51 // 6740
Köszönöm,hogy van aki nem elfogultan itélkezik felettem!
mesa28-08-2009 11:51:32 // 6739
Grandonak már épp reagálni akartam egy kis Suzukis múltidézéssel, kísérteties a hasonlóság! :))))
Egyébként korrekt amit megfogalmaztál !!!
Én csak annyit tennék hozzá, vastag betűkkel: hogy nekünk egyáltalán nincs miért szégyenkeznünk a technikai innováció terén (sem) !
Egyébként korrekt amit megfogalmaztál !!!
Én csak annyit tennék hozzá, vastag betűkkel: hogy nekünk egyáltalán nincs miért szégyenkeznünk a technikai innováció terén (sem) !
Tommi28-08-2009 11:32:57 // 6738
Vale!
Semmi gond azzal, hogy szereted a Hondát (is). De ha már egy Alfa Romeo rajongói oldalon vagyunk, nem feltétlenül szerencsés, ha ezt ennyire hangoztatod, az ide járó emberek nem azért jönnek, hogy ilyeneket olvassanak. Ha a Hondát akarod dícsérni, menj egy Honda fórumra. Itt az Alfa miatt vagyunk.
És ezt nem kioktatásnak szánom, hanem egyszerűen etikai és illemi dolognak tartom, hogy ha ide jöttem, akkor azért írogatok, mert érdekel/szeretem az Alfát és ami azzal kapcsolatos. Továbbá tiszteletben tartom, hogy ha egy adott közösségbe jövök, ahol még viszonylag új ember vagyok, akkor én alkalmazkodom és fogadom el a szabályokat, hiszen azért jöttem, mert érdekel, ami itt zajlik és én is azt szeretem, amit itt a többi ember.
U.I.:
Kérdezz meg pár régi tagot perdix155 kolléga történetéről :)))
Semmi gond azzal, hogy szereted a Hondát (is). De ha már egy Alfa Romeo rajongói oldalon vagyunk, nem feltétlenül szerencsés, ha ezt ennyire hangoztatod, az ide járó emberek nem azért jönnek, hogy ilyeneket olvassanak. Ha a Hondát akarod dícsérni, menj egy Honda fórumra. Itt az Alfa miatt vagyunk.
És ezt nem kioktatásnak szánom, hanem egyszerűen etikai és illemi dolognak tartom, hogy ha ide jöttem, akkor azért írogatok, mert érdekel/szeretem az Alfát és ami azzal kapcsolatos. Továbbá tiszteletben tartom, hogy ha egy adott közösségbe jövök, ahol még viszonylag új ember vagyok, akkor én alkalmazkodom és fogadom el a szabályokat, hiszen azért jöttem, mert érdekel, ami itt zajlik és én is azt szeretem, amit itt a többi ember.
U.I.:
Kérdezz meg pár régi tagot perdix155 kolléga történetéről :)))
mesa28-08-2009 11:32:12 // 6737
Nem izgulok, csak röhögök!! Mindig nevetséges a yappo-fanok örökös bizonyítási kényszere :)))
és hogy ON legyek
DUCATI FOREVER!!!
és hogy ON legyek
DUCATI FOREVER!!!
mesa28-08-2009 11:27:55 // 6735
OFF
Én is ismerek oylan embereket, akik mást szerettek volna venni, de az AR olcsó volt, így "az lett belőle".
Én is ismerek oylan embereket, akik mást szerettek volna venni, de az AR olcsó volt, így "az lett belőle".
mesa28-08-2009 11:25:44 // 6734
Bocsika, de az 1983-as Honda motorbiciklit nem nagyon említeném egy lapon az autók motorjával, ilyen alapon lehetne szó fűnyíróról, kerti kapáról, búvárszivattyúról - amikben a Honda otthonosan mozog :)))
De ha még arra is annyira büszke vagy, akkor is ott van még az Alfetta 1980-ból :P
Azt meg csak meg tudod ítélni, hogy a történelemben 1980 vagy 1983 volt-e előbb?!
:DDDDDDDDDD
De ha még arra is annyira büszke vagy, akkor is ott van még az Alfetta 1980-ból :P
Azt meg csak meg tudod ítélni, hogy a történelemben 1980 vagy 1983 volt-e előbb?!
:DDDDDDDDDD
BMW forever!!!!!!!!28-08-2009 11:24:38 // 6733
nem birom megállni.........azért a béka lámpás civic nem csúnya.persze nekem a 155 szebb de semmi baj a civic designjével.Ezt értem a 98 ig gyártottakra,meg a legujjabbra,a közötte levő elég kaki.Ja és ha a ccm/LE/stb ről beszélünk,ne feledkezzünk meg arról sem hogy pl a 155 ös 2.0 1340 ks saját tömegű vas.A Civic 1060kg ha jól emlékszem,és 10 LE vel erősebb is.Valamint a nem kevéssel eszik kevesebbet normál üzemmódban.
Ezt nem azért mondom mert fikázok,hanem mert van az alfán kivül is jó autó ám a világon.
Ezt az utolsó mondatot nem neked szántam,csak lusta vagyok külön-külön reagálni:-))))
Ezt nem azért mondom mert fikázok,hanem mert van az alfán kivül is jó autó ám a világon.
Ezt az utolsó mondatot nem neked szántam,csak lusta vagyok külön-külön reagálni:-))))
vale 4628-08-2009 11:24:23 // 6732
Szeretem az alfákat ha ez nekem szólt! Értsétek meg! Ezzel lezártam részemről! Amúgy Mesa van egy ismerősöm majd megmutatom neki az autód hangját lehet tud valami okosat mondani! Azért jó volt vitázni egyet és remélem nincs harag! Csá.
Grando28-08-2009 11:21:08 // 6731
Amúgy meg hajrá Alfa meg hajrá Amore, mi? ;))
(Végül csak az összes grafomán offos idetalál...)
(Végül csak az összes grafomán offos idetalál...)
vale 4628-08-2009 11:13:14 // 6730
Talma szeretne a Gp ben maradni minden áron! Azt mondta! Nem tudom,hogy értette?
Ha befizetik még egy évre vagy úgy,hogy befizetik mert megérdemli?
Ha befizetik még egy évre vagy úgy,hogy befizetik mert megérdemli?
vale 4628-08-2009 11:10:23 // 6729
Szerinted nem értem? Csak húzom az agyát had bújja az oldalakat! Amúgy van egy régi 33 as om is ami felújjításra vár! Úgy,hogy nem múlt ki a szeretet! De a Hondát is ugyan úgy szeretem! Amúgy ő kezdte sértegetni a yapookat! Pedig nem ügyetlenek azok sem csak desing terén egy kicsit!
vale 4628-08-2009 11:06:44 // 6728
Jó sokáig keresgélted ezt a cikket! Nagyon izgulsz! De legyen igazad nem érdekel! Amúgy el ismerhetnéd,hogy az én hondám motorja jobb! Nem mondom a legszebb autóm a Gtv volt! Soha nem lesz még egy olyan szép! De ez meg jobb!
Tommi28-08-2009 11:03:46 // 6727
Ami a lényeg: a VTEC és a TS szelepvezérlése is változó (az most mindegy milyen szisztéma szerint). A kolléga arra próbált rávilágítani, hogy magát a változó szelepvezérlést az Alfa hozta újításként és a Honda csak később állt elő a saját verziójával. Teccikérteni? :)
Mint ahogy a dízelforradalmat is az Alfa indította el a JTD motorjával annak idején a 156-osban, de ez már egy másik történet :)
Mint ahogy a dízelforradalmat is az Alfa indította el a JTD motorjával annak idején a 156-osban, de ez már egy másik történet :)
vale 4628-08-2009 11:03:36 // 6726
Ja amúgy a Jts szerintem nem 1992 ben debütált?! Vagy igen? Milyen szabadalomról beszélsz ember? VTI motorok(mert én arról a szelepvezérlésről beszélek) 1992ben jöttek be (talán 91) De ha jól tudom a Jts meg 2002-2003 környékén? Bocs ha tévedek. De most akkor mi van volt már Jts 91 ben???
vale 4628-08-2009 10:59:15 // 6725
Csak mellékesen 1983 ban találta ki a vtec vezérlést a japán mérnök! Nem a ts féle szelepvezérlésről beszélek! Az egy nagy kalap sz@r! Nekem is volt benne részem! Ha már lúd legyen kövér! 1.6 Vti 161 gyári lóerő vs 2.0 ts 155 lóerő! Liter/teljesítmény arány! Melyiknél a jobb? És most lehet összeszedni az állakat!
mesa28-08-2009 10:35:29 // 6724
Ha már lúd és OFF, most csúnya csapást mérek a yappokra! ;-)
- 1960 FIAT:
Fiat was the first auto manufacturer to patent a functional automotive variable valve timing system which included variable lift. Developed by Giovanni Torazza in the late 1960s, the system used hydraulic pressure to vary the fulcrum of the cam followers. The hydraulic pressure changed according to engine speed and intake pressure. The typical opening variation was 37%.
- 1980 AR:
Alfa Romeo was the first manufacturer to use a variable valve timing system in production cars . The 1980 Alfa Romeo Spider 2.0 L had a mechanical VVT system in SPICA fuel injected cars sold in the United States. Later this was also used in the 1983 Alfetta 2.0 Quadrifoglio Oro models as well as other cars.
- 1983 Honda:
Honda's REV motorcycle engine employed on the Japanese market-only Honda CBR400F in 1983 provided a technology base for VTEC.
-1987 AR:
In 1987 the 2.0 L Alfa Romeo Twin Cam engine was redesigned to have now two spark plugs per cylinder, the engine was named as Twin Spark. With fuel injection and variable valve timing this engine produced 148 PS. This engine arguably founded modern engines of today as it was the first production engine to use variable valve timing.
-1989 Honda:
The next step was taken in 1989 by Honda with the VTEC system.
Magyarán:
a Honda mindig csak kullogott a fejlesztésekkel az olaszok után :))
A TS mocikban 87 óta benne van, a japánok késtek 2 évet :P
De ha az Alfetta QO-tól nézzük, akkor 9-et :)))
De azért szeressük azt a mocit is ;-)
ui: Ügyesek a yappók:, meg is vették a TS szabadalmat, miután az Alfa kikukázta a JTS miatt ;-)
- 1960 FIAT:
Fiat was the first auto manufacturer to patent a functional automotive variable valve timing system which included variable lift. Developed by Giovanni Torazza in the late 1960s, the system used hydraulic pressure to vary the fulcrum of the cam followers. The hydraulic pressure changed according to engine speed and intake pressure. The typical opening variation was 37%.
- 1980 AR:
Alfa Romeo was the first manufacturer to use a variable valve timing system in production cars . The 1980 Alfa Romeo Spider 2.0 L had a mechanical VVT system in SPICA fuel injected cars sold in the United States. Later this was also used in the 1983 Alfetta 2.0 Quadrifoglio Oro models as well as other cars.
- 1983 Honda:
Honda's REV motorcycle engine employed on the Japanese market-only Honda CBR400F in 1983 provided a technology base for VTEC.
-1987 AR:
In 1987 the 2.0 L Alfa Romeo Twin Cam engine was redesigned to have now two spark plugs per cylinder, the engine was named as Twin Spark. With fuel injection and variable valve timing this engine produced 148 PS. This engine arguably founded modern engines of today as it was the first production engine to use variable valve timing.
-1989 Honda:
The next step was taken in 1989 by Honda with the VTEC system.
Magyarán:
a Honda mindig csak kullogott a fejlesztésekkel az olaszok után :))
A TS mocikban 87 óta benne van, a japánok késtek 2 évet :P
De ha az Alfetta QO-tól nézzük, akkor 9-et :)))
De azért szeressük azt a mocit is ;-)
ui: Ügyesek a yappók:, meg is vették a TS szabadalmat, miután az Alfa kikukázta a JTS miatt ;-)
Tommi28-08-2009 10:20:08 // 6723
OFF
A Twin Spark motorhoz csak egy apró adalék: az Alfa találta fel/fejlesztette ki és már 1909-ben megépítette az első duplagyertyás motorját, míg a többi gyár csak jóval később :)
De pl az amcsik által istenített HEMI (félgömb alakú) égéstér is az Alfa nevéhez fűződik, mindenki mást hosszú évekkel megelőzve csináltak ilyet először, csak ezt sokan elfelejtik/nem tudják és az amerikai gyárakhoz kötik.
ON
A Twin Spark motorhoz csak egy apró adalék: az Alfa találta fel/fejlesztette ki és már 1909-ben megépítette az első duplagyertyás motorját, míg a többi gyár csak jóval később :)
De pl az amcsik által istenített HEMI (félgömb alakú) égéstér is az Alfa nevéhez fűződik, mindenki mást hosszú évekkel megelőzve csináltak ilyet először, csak ezt sokan elfelejtik/nem tudják és az amerikai gyárakhoz kötik.
ON
mesa28-08-2009 10:18:19 // 6722
nem lekezelőnek szántam, hanem büszkének ;-)
vale 4628-08-2009 10:04:12 // 6721
Ok igazad van OFF! Tudom beülne ,de nem fog! Ha esetleg menni fog neki 2010ben a Moto gp-ben akkor nem megy a Forma 1 be! Amúgy olvsatam a szerelőműhelybe a problémádat! Mindjárt írok neked talán jobban viseled a dolgot!
vale 4628-08-2009 10:01:35 // 6720
vale 4628-08-2009 10:00:15 // 6719
Nem tudom,hogy miért kell egyszerre elő venni ezt a lekezelő hagsúlyt? "Legyünk képbe"!
mesa28-08-2009 09:56:10 // 6718
Na hagyjuk egymást, én márkahű vagyok: tehát teljesen más az életfilozófiánk!
Egyébként is OFF
Itt az lehet hír, hogy Rossi beülne a 3. Ferrariba ...
Egyébként is OFF
Itt az lehet hír, hogy Rossi beülne a 3. Ferrariba ...
vale 4628-08-2009 09:50:22 // 6717
Mert van egy és azzal járok! Legalább olvasd el miről beszéltem a kartársal utánna kóstólgass!!
mesa28-08-2009 09:47:30 // 6716
Akko' mé' nem azzal jársz ??? :P
vale 4628-08-2009 09:40:22 // 6715
Ki mondta,hogxy nem volt a Twin sparkba szelepvezérlés állíttás? De ha már itt tartunk a hondába sokkal ütősebb és ezt HSFAT is igazolni tudja! Mivel volt már Twin sparkom meg Vtim így merem állítani,hogy a Vti sokkal jobb motor!
mesa27-08-2009 11:31:50 // 6714
Twin Spark of korsz :))
De a Twins se volt rossz, csak az zenében ...
De a Twins se volt rossz, csak az zenében ...
mesa27-08-2009 10:55:23 // 6713
Mondjuk pont minden Twins Spark motorban van szelep(vezérlés)állítás!!!
Sokkal hamarabb volt mint a Hondákban
Azért legyünk kicsit képbe! :)))))
Sokkal hamarabb volt mint a Hondákban
Azért legyünk kicsit képbe! :)))))
BMW forever!!!!!!!!26-08-2009 12:51:49 // 6712
De.Mondom,csak a futómű miatt adtam el.A fogyasztása az jó volt,meg jól is ment,de a futómű javitás az drága:-))))
vale 4626-08-2009 12:22:37 // 6711
Évi 6000km megszkott,utvonal, kívülről ismer minden lyuk talán meguszom!Még utoljára egy kérdés aztán nincs több honda:nem hiányzik a V-tec vti szelepváltás?
Tommi26-08-2009 11:39:17 // 6710
Köszi az infot, akkor én emlékeztem rosszul :)
BMW forever!!!!!!!!26-08-2009 11:29:13 // 6709
Némi felszínes ismeretem van a motorokról:-)))))
BMW forever!!!!!!!!26-08-2009 11:25:39 // 6708
Amig pesten laktam addig nekem sem volt,de amint egy kicsit is rosszabb minőségű uton használtam,bár pesten is szar de mondjuk annál egy kicsit szarabbnál,nekem már évente kellett felujitani.3 év után meguntam.De ettől eltekintve jó autó.
vale 4626-08-2009 10:57:25 // 6707
vale 4626-08-2009 10:39:55 // 6706
A családi autó most egy vti nkem nincs gond a futóművel.
Blade26-08-2009 10:37:53 // 6705
Igen, jol emlékeztél:) Az FZR 1000-en volt először akkor még ötszelepes blokkon, de ma is használják az R1-en csak már nem exup a neve:)
mesa26-08-2009 09:33:21 // 6704
a marketing, ugye! :)))
Egyébként ilyen sztrítrészer hondások tizenezezért szereznek ilyet a kipufogójukba és potméterrel variálhatját az átmérőt - persze csak a folytás növekszik, tehát értelme nem sok van :)
Egyébként ilyen sztrítrészer hondások tizenezezért szereznek ilyet a kipufogójukba és potméterrel variálhatját az átmérőt - persze csak a folytás növekszik, tehát értelme nem sok van :)
BMW forever!!!!!!!!26-08-2009 09:15:06 // 6703
Akkor jól emlékeztem:-))Viszont ami szar benne hogy eszméletlen csörgő hangja van,ezért szedtem szét a kipufogót,mert azt hittem hogy vmi baja van,de később kiedrült hogy ez a normális.Egyébként egy roppant egyszerű találmány,csak jól hangzik hogy Exup:-))
mesa26-08-2009 09:07:09 // 6702
az EXUP nem szelepvezérlés :))
EXhaust Ultimate Power valve fantázianév. Ahogy HSFAT említette: kipufogóban egy folytószelep. Lényege, hogy alacsonyabb fordulatszámokon a kiáramló kipufogógázok kavargását csökkenti azáltal, hogy szűkíti a járat átmérőt és ezáltal egyenletesebb nyomatékleadást biztosít.
EXhaust Ultimate Power valve fantázianév. Ahogy HSFAT említette: kipufogóban egy folytószelep. Lényege, hogy alacsonyabb fordulatszámokon a kiáramló kipufogógázok kavargását csökkenti azáltal, hogy szűkíti a járat átmérőt és ezáltal egyenletesebb nyomatékleadást biztosít.
Satti26-08-2009 08:15:32 // 6701
BMW forever!!!!!!!!26-08-2009 07:34:14 // 6700
Semmi baj a Vtec Hondával,pláne ha VTI is(nekem volt)csak a futóműve egy sapka szart nem ér,de ettől eltekintve teljesen jó autó:-))
Tommi26-08-2009 00:52:48 // 6699
Lehet Neked van igazad, nekem úgy rémlik, hogy egy spéci szelepvezérlési mód, mint pl a VTEC a Hondánál - és ezúton kérek mindenkitől elnézést, de jobb példa nem jutott eszembe :)
De majd jönnek a szakik és megmondják a tutit :)
De majd jönnek a szakik és megmondják a tutit :)
BMW forever!!!!!!!!25-08-2009 20:10:33 // 6696
Lehet hogy rosszul tudom,de az Exup az egy kipufogószelep.Persze nem vagyok már biztos benne,de amikor FZR-em volt akkor szétszedtem egyszer,és ugy rémlik hogy az kipufogó szelep.Ha tévedtem akkor nem szóltam:-))
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
483
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?