Forum >> Off-os verdák, tapasztalatok...

Satti27-03-2009 10:44:39 // 13593
Merciből nekem igazán az a régi Gullwing, ami tetszik, abban már nagyon komoly kompresszoros motor volt, nagyjából 300 lóerővel, az egy nagyon komoly gép, bár egy szép példány belőle, most nagyjából 100 ezer euro.
Ferko27-03-2009 10:42:03 // 13592
Vagy egy régi imprezza!:-)
Mulder27-03-2009 10:39:32 // 13591
Én tuti rohannék egy EVO VI-ot venni:) Az még az igazi "bunkó" forma:) Szép régi alfák, Nasareti, és épülne egy duplakereklámpás Bömös:)
Satti27-03-2009 10:37:33 // 13590
Nem is tudom, azért sztem ne essünk túlzásba, mert ha 1 deci olaj elfogy 1000 km-en, az szinte semmi, és így jön ki az 1 liter a 10000km-re. Sztem ennyit bármelyik autó megeszik, ez teljesen természetes!
Ferko27-03-2009 10:37:12 // 13589
Egyet értek Veled!:-)
Én is 10.000-ként cserélem az olajat. Most fog vizsgára menni a dög. Az előző olajcsere óta mentem vele 6-7ezrt. Szerintem nem is fogom kivárni az a 3ezret. Lecseréltetem most.:-)
Ferko27-03-2009 10:33:55 // 13588
Mér nem vettél 159-et?:-DDDD

Én a mernyók megbízhatóságáról semmit nem tudok, de külsőleg bejön az E. Aztán lehet, hogy szívnék vele, de egy kottó 5-össel meg kit érdekelne.:-)
Ferke27-03-2009 10:31:45 // 13587
Ez igaz, de ez egy öszötönös reagálás arra, hoyg az off-ok (korábban a németautók, mostanság a japánok, főleg a toyota) túl vannak misztifikálva.
Sosem fogom megérteni sem a dicsérgetést, sem a retkelést azoktól, akiknek közük nincs az autóhoz, csak vezetik.
Szerintem onnantól lehet obejektív véleménnyel valaki, ha napi szinten szereli vagy ezt, vagy azt, vagy mindekettőt.
Az, hogy használom, és bedöglik-e valami, vagy nem döglik be valami, nem mérvadó, mert ehhez látni kell, hogy mi, miért döglött be, mit kóklányoltak előtte rajta, volt-e cserélve, hogyan volt cserélve, mit raktak be a gyári helyett, stb....
Szóval ezért nem ér egy ft-ot sem a népítélet.:)))
Ferke27-03-2009 10:25:52 // 13586
Azért megjegyezném, hogy rögtön felgyújtanám a jtd-t, ha 10ezer alatt 1 deci is hiányozna, nem hogy 1 liter!:))))
Könyörgöm, ne egy már az olajat egy pár éves autó.:( Asszonynak mondanám, hogy figyi, vigyál magaddal olajat, és az ovi meg a vásárlás között töltsél már bele, mert kééne.
Én röhejesnek tartom ezt az olajfogyást. Ha 1 liter elfogy 10ezer alatt, akkor ott valami gond van. Legyen szó bármilyen autóról is.
AlfaBoy27-03-2009 10:20:57 // 13585
Egyetérek veled Satti-bácsi :-)
Én nagyon szeretem az Alfát, ehhez nem fér kértség... de azért lássuk be, hogy ezek az autók sem tökéletesek és igenis van más gyártó is, aki jó autót tud csinálni.
Persze azért a vezetési élményt, amit egy Alfa nyújt, azt nem adja vissza egyetlen másik márka sem, ez tuti! (Najó, talán a Ferrári :-P)
AlfaBoy27-03-2009 10:17:48 // 13584
Nos, ha már itt tartunk akkor én is elmondom, hogy nagyon nem tetszik az új SuperB... Meg az 5-ös bömös sem, főleg a belseje... A mercikről meg csak annyit, hogy nagyon. de nagyon nem felelnek meg a régi hírnévnek, hogy jók és megbízhatók... Több baj van velük, mint egy ladával :-D
Én is végigjártam ezt a kategóriát elejétől végéig, mikor vettem a vasat, és ezért kötöttem ki a négy karikásnál... :-D
AlfaBoy27-03-2009 10:14:52 // 13583
Nos ami azt illeti ez azért nagymértékben függ attól is, hogy ki hogy használja ezt a bizonyos motort...
Az én ódimban is a 2.0-ás pödötödi van, a 141 lovas, de egy deka olajat nem fogyaszt (ezt azért most én is lekopogtam...), igaz még csak 8000-et mentem vele (két hónap alatt), de nem volt semmiféle olajfogyasztási gondom még vele. Viszont nekem az mindig is fontos volt, hogy az autóim mindig megkapják a nekik járó jókat, gondolok itt az olajra, meg mindenféle kopó alkatrészt rendszeres cseréjére. Ez azért nagyon sokat jelent szerintem egy autó életében, ezért is tartom mindig nagyon fontosnak, hogy leinformáljam az autót fullra, mielőtt megveszem (ha használtautóról beszélünk).
Alfácskám is mindig megkapja 10 ezernél a friss olajat (pedig 20 ezres az intervallum), zódi meg 15 ezrenként fogja kapni ( a gyári 30 helyett). Nekem ennyit megér, hogy rendben legyenek...
Persze azért vannak olyanok akik cumiznak rendesen, többen is panaszkodtak már az ismerősi körömből a 2.0-ás motorra, de rövid beszélgetés után kiderült, hogy például az egyik mér 50 ezret ment vele olajcsere nélkül, a másik meg sosem cserélt még olaj, levegő, meg üzemanyagszűrőt, és már 150 ezer fölött ment az autóval... Így nem csoda, hogy szétmennek szegények. :-)
Ferko27-03-2009 10:07:13 // 13582
Jaja, van aki elvakul; más topicban is!:-DDDDDDDD Hehhehehhheeeeee!:-DDDD

Nekem az a SuperB egyáltalán nem jön be. A hátsó lámpája olyan rönős, az eleje olyan semmi. Még az előző SuperB nézett ki valahogy, de ezzel a lökössel meg lámpával ez nagyon nem bejövős.

Ha nálam beüten a lottó 5-ös, akkor a sok sok Alfa mellett szerintem bepróbálnék egy új E mernyót. A BMW-ben nekem az az 5-ös tetszik, amelyiknek még a régi lámpája volt, nem ez a húzott szemű, és ha égett a helyzetjelző, akkor négy karikát láttál az orrán. Sajna nem tudom, hogy melyik típus, de nekemaz az 5-ös tetszik.:-) Az X6 nem jön be.
Aston Martin bejövős szinté, meg a Maseratti is.:-)
Satti27-03-2009 09:56:27 // 13581
Egy az tény, ha most hírtelen beütne nálam a lottó főnyeremény, akkor is vennék Alfát, vmi komolyat, de azonnal vennék még olyan off-ot is, ami nagyon teccik, mint pl. a BMW X6, vagy nagyon sok pénznél egy Aston Martin-t, mert sztem nagyon király gép.
Satti27-03-2009 09:54:29 // 13580
Mindent értek, nem is igazán neked szántam, ez egy általános reagálás volt a részemről, mert azért valljuk be őszintén, nem egyszer van rá példa, hogy itt az oldalon néha elvakultan van fikázva, ami nem Alfa, vagy egyből a hibája van keresve az adott autónak, de szerencsére ez nem annyira általános.
Ferko27-03-2009 09:48:30 // 13579
Én csak a véleményemet modntam el. Ettől még nem lesz senki sem kevesebb a szememben, mert másik autó tetszik neki. Ő dolga.
Nekem is tetszik nem egy off. Pl az új e osztályos merci nekem bejön. Eddig nem tetszettek a mernyók, de ez szerintem naon odabusz; pláne a korábbi évek modelljeihez képest.
Mulder27-03-2009 09:42:32 // 13578
kb.....:) Annó a Butor Robi 1.6 Saxoja volt 240+-ban :)
Super 1600:).......elég gyengusz:)
Satti27-03-2009 09:40:59 // 13577
Tul.képpen 10 ezren az 1 liter az nem sok, annyit bármelyik autó elfogyaszt, persze ez nagyban függ attól is, hogy milyen körülmények között, hogy van hajtva. Az új VW konszern autókban elméáletileg már csak a common rail diesel motornak kell lenni, azzal nincs gond, a PDTDI-kel voltak problémák, bár ott sem mindegyikkel. Ez pont olyan, mint a TS motor, van akinek semmi gondja vele sosem, másnak, meg mindig van vmi problémája és szidja.
Megmondom őszintén én tiszteletben tartom azt, hogy másnak mi tetszik, nem lehet egyforma az ízlés.
Ferko27-03-2009 09:26:48 // 13576
Képzeljétek!
A cégünk vett egy új Skoda SuperB-t. Fehér színű, 2.0 dízel, 140LE, 320Nm.
No ettől ez egész cég magáhony nyúlt, patakokban folyt a kéjváladék, hogy micsoda gyönyörű autó.:-DDDDDDDD
El voltak ájulva a "ha akarom 5 ajtós, ha akarom 4 ajtós" forradalmian új csomagtartó ajtóról. Az autómagazinban erről szólt amúgy a cikk fele, a többi dolognak már nem nagyon jutott hely a cikkban!:-DDD

Kiváncsi leszek majd, ha elkezdi csipkedni az olajat ez a moci, akkor mit szólnak majd. Mert én azt hallottam, hogy igencsak szereti az olajat ez a motor. Azt ondták, hogy 10.000 km-ként 1 liter az normális. Lesz az még több is!:-DDD
Axl Trans27-03-2009 07:27:25 // 13575
220 pónilovas, hö-hö.
Edyboy26-03-2009 23:42:18 // 13574
Bizony,ez a motor köszönőviszonyban sincs a gyárival :)
Edyboy26-03-2009 23:41:21 // 13573
Hát,igen a kecske és a káposzta esete :)
Tom1226-03-2009 23:24:36 // 13572
Az ő "kisördöge" tálán már csak legel itt - ott egy kis füvet...;-DDD
Tom1226-03-2009 23:22:55 // 13571
Ennek kb. annyi köze van az 1.3-as Swifthez, mint a 220 LE-nek.;-)
GEORGE26-03-2009 23:22:28 // 13570
Perdix ha látná :-)))))))))))))))))))))
Bár ez nagyon menne, de nagyon is inna...asszem még sem kéne neki :-)))
Edyboy26-03-2009 23:07:37 // 13569
Ma összefutottam ezzel az offos járművel :)
Most viszik a portugál rallyra :)
220 lovas aszongyák :)
Buksi26-03-2009 22:28:31 // 13568
Lenne pofájuk elkérni ennyi lóvét egy ilyen munkáért??
GEORGE26-03-2009 19:13:31 // 13567
Itt pesten 20-ért fújnak egy lökháritot ( 156 )

De ha óriási lenne az eltérés levinném paksra, ahol lazán megoldják szépen minőségiben és olcsóbban.
GTPeti26-03-2009 19:09:32 // 13566
Fémig csiszolni azért nem jó, mert arra kicsi az esély, hogy újragalvanizálják a felületet. (Talán, ha a "profik" 1%-a tudja, hogy van erre mód. És nem zink-sprayvel.)


Más.

Ez a BS4, igazából annyira nem tört össze.
(Persze a német gyártók parancsa, az parancs...)
Wickey26-03-2009 17:03:56 // 13565
Igazad van, közben utánakérdeztem, tényleg nem fémig szokás visszacsiszolni, hanem csak a gyári alapozóig, finompapírral, így csiszolásnyom sem lesz majd nagyon rajta. De ha véletlenül fémig van csiszolva az sem gáz, mert ugyanúgy le lehet alapozni majd fújni, mint ahogy a gyárban is tennék.
Erhard 242 (Pure Energy)26-03-2009 13:02:18 // 13564
mármint? ha kész lesz a főnököd lefotózod? :DDD
Axl Trans26-03-2009 12:55:51 // 13563
Mind1 én lexarom, a főnökömé:-) Ha kész jönnek a fotók.
Satti26-03-2009 11:59:58 // 13562
Nem nagyon tudok már semmin elcsodálkozni, főleg autókkal kapcsolatban...:-))
GTPeti26-03-2009 11:55:54 // 13561
"fémig visszacsiszolják"
Inkább legyen vastagabb a festékréted, de maradjon rajta a gyári felületkezelés. Szerintem.
(Ha egy ajtón nagyobb a rétegvastagság, az még nem világvége. Legalábbis számomra.)
Erhard 242 (Pure Energy)26-03-2009 11:49:53 // 13560
Elcsodálkoznál ha tudnád mennyi a festék ára a munkadíjhoz képest :/ mind1 nálunk ennyi egy elem és szépen festenek...
126-03-2009 11:43:52 // 13559
Elhiszem neked, csak ez nagyon ritka, sajnos :-(
Wickey26-03-2009 11:42:53 // 13558
Nem feltétlenül. Ha nem bontott ajtót tesznek fel, vagy bontottat, de fémig visszacsiszolják, egy ügyes fényező megfújja a gyári rétegvastagságra, tolerancián belülre.
Wickey26-03-2009 11:41:36 // 13557
Igencsak olcsó helyre jársz ha 15ért fújnak neked, errefele Budapesten már három éve se fújkáltak 15ért elemeket. A 20-25 közötti ár már reálisabb. Mondjuk esetleg egy csontra szétszedett üres ajtót ha te odaviszel hogy nesze, és csiszolgatni meg gittelgetni se kell sokat, akkor talán megkenik 15ből...

Amúgy anyagban pont hogy lehet dupla annyit költeni, nem mindegy, milyen festéket és lakkot használsz, hogy csak két legdrágább tételt soroljam. Szerinted miért került nekem annyiba a fényezés a gtv-re amennyibe??

Az az ajtójavítás 28ért nekem is elég karcsúnak hangzik. Konkrétan egy igenbaráti ár.
A lemez élét helyretenni nem egy olyan egyszerű feladat.

Amúgy figyelhetnél satti apádra jobban, több autót látott már mint te meg én összesen. Szerintem is a bontott ajtó + telibefújni az igazán üdvözítő jelen esetben.
126-03-2009 11:40:50 // 13556
Elárulom neked Satti! Hogy ha márka szervízben festik, akkor sem lesz rajta eredeti festék vastagság! Tehát a vevő ugyan úgy észre fogja venni, és hiába fogod neki mutogatni a számlát a szervíz javításárol, nagyívben lexarja, mert akkor is törve volt! Ennyi.
Satti26-03-2009 11:39:37 // 13555
Festő és festő között is van külőnbség, nem is kicsi soxor. Mi például 2 külsős céggel is dolgoztatunk és az egyiknél sokkal szebben festenek, ráadásul, még kevesebbért is.
Satti26-03-2009 11:37:47 // 13554
Viszont majd egyszer eladásnál, mikor mérve lesz, akkor jön majd a vevő az okossággal, hogy össze volt tőrve, mert sok az érték. Persze a 314 ezer az sok az tény, de egy márkaszervíz az mindenhol drágább, még nyugaton is. Viszont ha van egy max. 2-3 éves S80-as, ami újban 10-12 millió Ft és történik vele ehy iylen eset, akkor az sztem csak úgy a korrekt, hogy új, gyári ajtó rá, egy igényes, szép festés és akkor észre sem lehet venni, hogy volt javítva. Persze ez már sokba fog kerülni, egy egy több milliós autóhoz képest, mégsem.
Satti26-03-2009 11:34:08 // 13553
Az nincs sajnos! :-)
GEORGE26-03-2009 10:48:58 // 13552
Figyú Satti, ha egy ajtót valaki 15ezerért fúj a másik meg 34ezerér abban hol a garancia, hogy aki 34-ért csinálja az dupla minőségben csinálja meg????

Elárulom, sehol.
Anyagban egyik sem költ többet, csak a munkadíjban van eltérés.

Amúgy a 15 a mai árakon a döntő többségnél egy elem fújás.
Axl Trans26-03-2009 10:46:33 // 13551
Mondjuk, délelőtt 11-kor, erős napsütésben, 20°.os szögből, fogsz látni valami eltérést. De maradt a zsebedben 280 ezer pénz. Hááááááááááááát.... (Nem vitaindítónak szántam!)
GEORGE26-03-2009 10:43:59 // 13550
Egy gyári ajtó a bontóból, plusz fény az még mindig messze elmarad a 300k-tól még ha a legdrágább helyre is viszi....
Rumi26-03-2009 10:41:07 // 13549
Satti Mester,
56sw diesel hasonlo aron nincs veletlenul? :P
Axl Trans26-03-2009 10:40:13 // 13548
Én fogom átvenni, majd lesz kép megint.
Satti26-03-2009 10:20:51 // 13547
Persze, mindent meg lehet olcsón festeni, de nem mindegy, hogy milyen a minőség.:-)
Viszont amit az előbb is mondtam, ez nem csak egy egyszerű festés, ha azt akarja a tulaj, hogy hibátlan legyen újra, akkor ajtócsere. Legalábbis saját, jó minőségű autón én nem kókányoltatnék.
Erhard 242 (Pure Energy)26-03-2009 10:06:09 // 13546
akkor drága felétek a festő :) erre felé 15e egy elem :P
Satti26-03-2009 10:03:11 // 13545
28 ezer azért egy kissé karcsú lenne sztem, mert csak az ajtó precíz újrafényezése többe kerül, meg igazából ilyen gyűrődésnél egy normális autón, már ki kell cserélni az ajtót, ami nem kevés pénz.
Satti26-03-2009 10:01:21 // 13544
Bármelyik hasonló drága autónak ekkora az értékvesztése, teljesen mindegy, hogy milyen gyártmány. Elég belegondolni mondjuk, hogy mennyi újonnan egy Brera 3.2 V6 és már 2-3 éves korára mekkorát bukik az árából. Sajnos ez van.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.