Bezzeg a sok balfasz nem ért a lopáshoz-csaláshoz-hazudozáshoz... :( :(
Sóhernorbi is mennyire jól megél a "szénhidrátmentes kenyér"-ből!
Zsenik basszus, zsenik.
Bár nekem jutott volna eszembe mondjuk 12 évesen, hogy mennyivel könnyebb lopni! Kezdhettem volna kiflivel, mostsnra simán sikkaszthatnék heti 100 misit...
Hamarabb jut eszembe... Tököm se járt volna ennyit iskolába. Aztán már lehetne aranyozott bentlim.
Az is vw, illene hozzám.
Jaja irigy vagyok :D
Forum >> Off-os verdák, tapasztalatok...
VKG231!!! (156+75)28-09-2015 10:55:15 // 23243
Zsolt15528-09-2015 10:30:37 // 23242
Kreatívan, ügyesen, okosan lopott, csalt és hazudott, mint a VW mérnökei.
.......................28-09-2015 10:25:15 // 23241
Mi köze ehhez a Lajcsinak?
Zsolt15528-09-2015 10:05:17 // 23240
Mint Lagzi Lajcsi? :-)
.......................28-09-2015 07:13:23 // 23239
Lejáratták?
Az én szememben sokat nőttek a Bosch os VW es mérnökök
Kreatívak ,ügyesek,okosak
Az én szememben sokat nőttek a Bosch os VW es mérnökök
Kreatívak ,ügyesek,okosak
Zsolt15528-09-2015 06:52:28 // 23238
Nincs kizárva az összeesküvés elmélet az ügyben. Egy erős Európa nem mindenkinek érdeke. De a VW magának kereste a bajt., mert csak azt lehet megbuktatni aki csalt. A tanulmányt két éve ismerik(!) és nem tettek semmit, hogy kijavítsák azt amit el...tak. A furcsa az egészben, hogy rögtön mindent bevallottak és nem kezdtek el maszatolni, mint a BMW.
De több pénzt azért el tudtak kérni az autóikért ezen időszak alatt is, mert környezetbarátnak hazudták azokat. Megérdemlik a sorsukat.
De több pénzt azért el tudtak kérni az autóikért ezen időszak alatt is, mert környezetbarátnak hazudták azokat. Megérdemlik a sorsukat.
Haddel28-09-2015 06:05:49 // 23237
Poénos akar lenni,de inkább f@szkalap..
GTPeti28-09-2015 01:39:29 // 23236
Az hagyján, hogy ez az olvasói levél témába vág, de még minket is kóstolgat... :/
Xixo27-09-2015 23:45:55 // 23235
Bakker, ilyenekért eddig a fécbúkra kellett menni... :)
GTPeti27-09-2015 23:17:09 // 23234
Hamár OFF: 3D-tévé: Nekem a kedvencem a görbített változat. Gondolom olyan kamerával is veszik fel hozzá a filmeket, amiben görbe szenzor van... Ahh.
Amit te láttál szemüvegnélküli tévé, az görbe volt?
Amit te láttál szemüvegnélküli tévé, az görbe volt?
Marklar15527-09-2015 23:15:48 // 23233
Szerintem meg eddig is tudták, hogy szinte betarthatatlan az a norma.
Amúgy mi van, ha (összeesküvés elmélet) simán kiakarják csinálni a németeket.!? + európát.
Elárasztották egy halom emberrel őket, meg is lett most már az eredménye.Majd mikor meg van a saját bajuk így is,bedobják ezt a kormos sztorit... ?
Amúgy mi van, ha (összeesküvés elmélet) simán kiakarják csinálni a németeket.!? + európát.
Elárasztották egy halom emberrel őket, meg is lett most már az eredménye.Majd mikor meg van a saját bajuk így is,bedobják ezt a kormos sztorit... ?
GTPeti27-09-2015 23:08:01 // 23232
Ezért mondom én, hogy teljesen fel van fújva az egész. A helyes reakció szerintem az lenne, hogy megvárják az új szoftvert, letesztelik, jóváhagyják, csinálnak egy update-t az autókon és legközelebb ennek a trükknek a tudatában tesztelik az autókat. Ennyi.
De most úgy állítják be a dolgot, hogy ezek miatt a VW-k miatt jön a sudden death... Micsoda egy bürokrata baromság.
De most úgy állítják be a dolgot, hogy ezek miatt a VW-k miatt jön a sudden death... Micsoda egy bürokrata baromság.
.......................27-09-2015 18:20:08 // 23231
euro kipufogó gáz normák
Ha lehet hinni az adatoknak
Érdekes hogy a haszongépjárművek megengedett NOx értéke több mint 10szer annyi mint személyautóknál
Ha lehet hinni az adatoknak
Érdekes hogy a haszongépjárművek megengedett NOx értéke több mint 10szer annyi mint személyautóknál
Piritu - 1.000.00027-09-2015 17:46:10 // 23230
Betilthatják a VW csoporthoz tartozó autók közlekedését? :-OO
Kazes☻25-09-2015 17:04:25 // 23229
"Azóta sincs ilyen a médiamárktban (meg sehol), mert még eladható a régi. " - És még milyen sokáig így is lesz... sok ilyen dolog van, főleg az elektronikai, szórakoztató elektronikai vonalon, de ezt ti (Petya+Gyuri) biztos jobban tudjátok, mint én. :)
Kazes☻25-09-2015 17:00:14 // 23228
Az egyszer használatos autók verzió nem rossz, csak épp úgy kéne alakítani a rendszert... nem újdonság!
Az ilyesféle egyezményeknek meg nem sok értelmük van, pl.
-addig amíg pont a legnagyobb szennyezők nincsenek benne,
-addig amíg az egyes fel nem használt szennyezési értéket egymásközt adják - veszik az országok...
Persze rengeteg ilyen van, mint pl. miért hallnak még éhen emberek a földkerekén...
Amúgy minden oké, L&P! :)
Az ilyesféle egyezményeknek meg nem sok értelmük van, pl.
-addig amíg pont a legnagyobb szennyezők nincsenek benne,
-addig amíg az egyes fel nem használt szennyezési értéket egymásközt adják - veszik az országok...
Persze rengeteg ilyen van, mint pl. miért hallnak még éhen emberek a földkerekén...
Amúgy minden oké, L&P! :)
WarbiRunner (Gyuri)25-09-2015 16:49:01 // 23227
Szerintem amit írsz, nagyon beleillik a képbe. Kitiltják a dízeleket. A VW szándékosan fut aknára....merthogy így is fordíthatjuk ugye, hiába a befolyás, hagyták az értelmetlen határértékeket.
A csúcs/új technológiákról jó tudni, hogy évekkel a bevezetésük előtt már termék érettek. Csak és kizárólag azon múlik a megjelenésük, hogy mikor fektetnek bele pénzt, illetve mikor jön el az a pont, amikor már meglevő technológiák nem ütik meg a vásárlók ingerküszöbét.
A 3d tévét tudom példaként hozni. 2012-ben szembesültem ezzel, amikor itthon baromira örültem a csodás elemes szemüveges 3d tévémnek. Aztán leesett az állam, amikor a saját szememmel láttam olyat, amit akkor nem akartam elhinni. Egy tévé, ami úgy volt 3d, hogy semmi nem kellett hozzá. Egy űrhajó forgott a képen, és bármerre mentem a képernyő előtt, tökéletes 3d-ben láttam mintha a képernyő előtt forogna. Azóta sincs ilyen a médiamárktban (meg sehol), mert még eladható a régi.
A gyártó kezében ott a know-how jog, a technológia, ha majd megéri kapható lesz.
A hibrid ugyanez a sztori...
A csúcs/új technológiákról jó tudni, hogy évekkel a bevezetésük előtt már termék érettek. Csak és kizárólag azon múlik a megjelenésük, hogy mikor fektetnek bele pénzt, illetve mikor jön el az a pont, amikor már meglevő technológiák nem ütik meg a vásárlók ingerküszöbét.
A 3d tévét tudom példaként hozni. 2012-ben szembesültem ezzel, amikor itthon baromira örültem a csodás elemes szemüveges 3d tévémnek. Aztán leesett az állam, amikor a saját szememmel láttam olyat, amit akkor nem akartam elhinni. Egy tévé, ami úgy volt 3d, hogy semmi nem kellett hozzá. Egy űrhajó forgott a képen, és bármerre mentem a képernyő előtt, tökéletes 3d-ben láttam mintha a képernyő előtt forogna. Azóta sincs ilyen a médiamárktban (meg sehol), mert még eladható a régi.
A gyártó kezében ott a know-how jog, a technológia, ha majd megéri kapható lesz.
A hibrid ugyanez a sztori...
GTPeti25-09-2015 15:59:21 // 23226
De jókat írtok. :) (Látszik, hgoy ez a piros fejlécű oldal, na. :)
Én egy kicsit máshonnan közelíteném meg a kérdést. Múltkor Münchenben "kalandoztam", régebben Stuttgartban. Látva az autógyártók csili-vili épületkomplexumait, nem csodálom a mostani állapotot. Nem, nem a károsanyagra gondolok. Hanem a lassan egyszerhasználatos autókra, amiket nem éri meg javíttatni. És EBBEN aztán elől járnak ezek a gyártók. Felmerül a kérdés, hogy miért jutottuk a W124 után ide. Ekkora eszeveszett aparátussal dolgozó cégeket? 16 milliós éves fizetést (euróban) és 50 milliós végkielégítést? És egyáltalán, ki mondja, hogy évi húszmillió autót kéne gyártani? Miért?
A barátom talált a YT-n egy remek (magyar nyelvű) filmet a fejlődésről. Abban pont ezt a dolgot fejtegetik. Amíg ennek a mesterséges növekedéshajhászásnak nem szabnak határt, addig egyre rosszabb lesz.
Vissza a károsanyag témához. Én már hónapokkal ezelőtt írtam, hogy itt nincs vaami rendben. A német nagyvárosokból ki akarják tíltani a dízeleket? Merthogy ott sok a finompor? Na persze. Inkább arról van szó, hogy azoknak akik ott laknak általában van pénzük és szépen új autót vetetnek velük.
A VW kapcsán én azt nem értem, hogy ha mindenhova elér a kezük (legalábbis Európában), akkor miért nem lobbiztak ki értelmesebb határértékeket? Vagy igazából betarthatóak a mostaniak is, csak úgy gondolták, hogy pl. eliminálják az AdBlue-t amíg lehet, mert egy másik SW olcsóbb?
Ja és van itt még valami... A benzinesek többet fogyasztanak. Plusz Mo-n kívül kb. mindenhol drágább a benzin, mint a gázolaj. Vagyis a kormányok is abban érdekeltek hogy inkább a drágább üzemanyagot vegyék, ráadásul többet is, mert az jelent adóbevételt.
Az, hogy pont a BMW tesz úgy, hogy nekik teher a dízelek gyártása, az szerintem nagyon álságos. Pont ők beszélnek, akik a németek közül a legjobb dízelmotorokat gyártják? Nem mellesleg többet adnak el belőlük, mint benzinesből. Valahogy nem tudom elhinni, hogy maguk ellenségei lennének. Azt meg pláne, hogy hirtelen a főprofiljuk az alpesilevegő-gyártás lenne... Főleg, hogy a személyautók a Föld károsanyagkibocsájtásának csak egy töredékét adják. Nekik igazából (a folyamatos optimalizálás mellett) azt is kéne hanoztatniuk, hogy ne csak őket szorongassák, van az autókon kívül még súlyos légszennyezési forrás.
Végezetül: Amerika konkrétan nem írta alá a Kiotói egyezményt. Ehhez többet nem is fűnék...
Én egy kicsit máshonnan közelíteném meg a kérdést. Múltkor Münchenben "kalandoztam", régebben Stuttgartban. Látva az autógyártók csili-vili épületkomplexumait, nem csodálom a mostani állapotot. Nem, nem a károsanyagra gondolok. Hanem a lassan egyszerhasználatos autókra, amiket nem éri meg javíttatni. És EBBEN aztán elől járnak ezek a gyártók. Felmerül a kérdés, hogy miért jutottuk a W124 után ide. Ekkora eszeveszett aparátussal dolgozó cégeket? 16 milliós éves fizetést (euróban) és 50 milliós végkielégítést? És egyáltalán, ki mondja, hogy évi húszmillió autót kéne gyártani? Miért?
A barátom talált a YT-n egy remek (magyar nyelvű) filmet a fejlődésről. Abban pont ezt a dolgot fejtegetik. Amíg ennek a mesterséges növekedéshajhászásnak nem szabnak határt, addig egyre rosszabb lesz.
Vissza a károsanyag témához. Én már hónapokkal ezelőtt írtam, hogy itt nincs vaami rendben. A német nagyvárosokból ki akarják tíltani a dízeleket? Merthogy ott sok a finompor? Na persze. Inkább arról van szó, hogy azoknak akik ott laknak általában van pénzük és szépen új autót vetetnek velük.
A VW kapcsán én azt nem értem, hogy ha mindenhova elér a kezük (legalábbis Európában), akkor miért nem lobbiztak ki értelmesebb határértékeket? Vagy igazából betarthatóak a mostaniak is, csak úgy gondolták, hogy pl. eliminálják az AdBlue-t amíg lehet, mert egy másik SW olcsóbb?
Ja és van itt még valami... A benzinesek többet fogyasztanak. Plusz Mo-n kívül kb. mindenhol drágább a benzin, mint a gázolaj. Vagyis a kormányok is abban érdekeltek hogy inkább a drágább üzemanyagot vegyék, ráadásul többet is, mert az jelent adóbevételt.
Az, hogy pont a BMW tesz úgy, hogy nekik teher a dízelek gyártása, az szerintem nagyon álságos. Pont ők beszélnek, akik a németek közül a legjobb dízelmotorokat gyártják? Nem mellesleg többet adnak el belőlük, mint benzinesből. Valahogy nem tudom elhinni, hogy maguk ellenségei lennének. Azt meg pláne, hogy hirtelen a főprofiljuk az alpesilevegő-gyártás lenne... Főleg, hogy a személyautók a Föld károsanyagkibocsájtásának csak egy töredékét adják. Nekik igazából (a folyamatos optimalizálás mellett) azt is kéne hanoztatniuk, hogy ne csak őket szorongassák, van az autókon kívül még súlyos légszennyezési forrás.
Végezetül: Amerika konkrétan nem írta alá a Kiotói egyezményt. Ehhez többet nem is fűnék...
Erhard 242 (Pure Energy)25-09-2015 13:24:15 // 23225
ezzel jár az ismerősöm 10-12L-et eszik városban, pályán többet kér :)))
Kazes☻25-09-2015 12:45:08 // 23224
Az még hagyján, hogy előállítják... de mint eddig is tökéletesen megmutatkozott, hogy az utóéletével nemigen számolnak! Tehát lesz majd sok-sok tonna veszélyes hulladék pluszba...
A nylonok zacsik (műanyagok) és műszaki berendezések újrahasznosítása sem túl régi, és nem is elég 'ütőképes' jelenleg sem... :(
Amúgy a dízellel is sok gond van... dermedés, tárolás, kezelés, stb...
Különben meg egyszerű... térhajlítás! :)
A nylonok zacsik (műanyagok) és műszaki berendezések újrahasznosítása sem túl régi, és nem is elég 'ütőképes' jelenleg sem... :(
Amúgy a dízellel is sok gond van... dermedés, tárolás, kezelés, stb...
Különben meg egyszerű... térhajlítás! :)
WarbiRunner (Gyuri)25-09-2015 12:39:58 // 23223
Hehe..még ugyan hamar. Mondom én, hogy elő van ez készítve. Dízel kuka, Jöhetnek a hibridek, már ott van a tarsolyban, csak rá kell vezetni az embereket, hogy kell nekik. És kelleni fog, efelől nincs kétségem.
Vajon miért létezik egyáltalán a teljesíthetetlen EU norma? Pont erre megy ki a játék, a dízelnek áldozzon le, az már nem akkora üzlet. Környezetvédelem...hol gondolja azt bárki is komolyan az autóiparban? Fölösleges pörögni rajta, senki le se sz..ja. Viszont ha ma is adagolós dízelek lennének, abban mi az üzlet? Környezetvédelmileg indokolhatóbb egy meglévő technológia végsőkig fenntartása, mint mindíg újak fejlesztése.
Viszont az gazdasági öngyilkosság.
Amíg ez a fogyasztói rendszer működik, addig környezetvédelemről álmodni lehet, valóság sose lesz.
Vajon miért létezik egyáltalán a teljesíthetetlen EU norma? Pont erre megy ki a játék, a dízelnek áldozzon le, az már nem akkora üzlet. Környezetvédelem...hol gondolja azt bárki is komolyan az autóiparban? Fölösleges pörögni rajta, senki le se sz..ja. Viszont ha ma is adagolós dízelek lennének, abban mi az üzlet? Környezetvédelmileg indokolhatóbb egy meglévő technológia végsőkig fenntartása, mint mindíg újak fejlesztése.
Viszont az gazdasági öngyilkosság.
Amíg ez a fogyasztói rendszer működik, addig környezetvédelemről álmodni lehet, valóság sose lesz.
David | Centocinquantanove25-09-2015 12:39:02 // 23222
Kell bele a nagy motor is, mert mivan, ha 100-200km után lemerül az akksi...
Ciki lenne egy luxusautónál, ha se előre, se hátra... Egy 1.4-est meg mégse tehetnek bele :D
Ciki lenne egy luxusautónál, ha se előre, se hátra... Egy 1.4-est meg mégse tehetnek bele :D
Béci Ɨ|ѯ25-09-2015 12:15:36 // 23221
Én a hibridektől akkor kapok idegbajt, mikor a Lexusra rá van írva, hogy 400h - egy négy literes benzinmotor meg mellé egy nagyobb akkucsomag és az már környezetkímélő - könyörgöm...
Dévid25-09-2015 11:41:23 // 23220
Megújuló energiaforrásokkal meg lehetne oldani, csak ez nem holnap lesz elérhető, kellene hozzá pár év. Tudod, a kereslet majd generál kínálatot.
Engem jelenleg még nem érint, mert egyelőre benzinben gondolkozom.
Remélem hamarosan kell valami használós, melóba járós (az 1,5 km helyett 35 km-re költöznék a munkahelyemtől). Már ki is néztem egy kismackót erre a célra. :)
Engem jelenleg még nem érint, mert egyelőre benzinben gondolkozom.
Remélem hamarosan kell valami használós, melóba járós (az 1,5 km helyett 35 km-re költöznék a munkahelyemtől). Már ki is néztem egy kismackót erre a célra. :)
Liquid25-09-2015 11:36:48 // 23219
amilyen gagyi a mérési ciklus, biztos, hogy más gyártók is fel tudják, vagy tudták ismerni mikor mérnek, volt már erről is cikkezés régebben
David | Centocinquantanove25-09-2015 11:34:59 // 23218
Hát ezaz.
Mire a hájbrid autónak előállítják csak a battery-t, addig legalább akkora környezetkárosítást visznek végbe, mint egy 6-8-10 éves dízel az egész életútja alatt.
És akkor még nem említettük, hogy mire megjön a feszkó otthon a konnektorba, hogy fel tudjad tölteni, addig mennyi minden van elégetve? Nem mind a szélkerékből meg napelemből jön ám.
Álszent dolog az egész... Nem mentesíteni akarom a VW-t, meg kellett próbálniuk amit meg is tettek, de legalább gusztustalan módon csinálták.
Mire a hájbrid autónak előállítják csak a battery-t, addig legalább akkora környezetkárosítást visznek végbe, mint egy 6-8-10 éves dízel az egész életútja alatt.
És akkor még nem említettük, hogy mire megjön a feszkó otthon a konnektorba, hogy fel tudjad tölteni, addig mennyi minden van elégetve? Nem mind a szélkerékből meg napelemből jön ám.
Álszent dolog az egész... Nem mentesíteni akarom a VW-t, meg kellett próbálniuk amit meg is tettek, de legalább gusztustalan módon csinálták.
Liquid25-09-2015 11:25:31 // 23217
naja, az egész jó alternatíva :)
Amúgy tele a tököm az ilyen zéróemissziós bullshittel, meg a fogyasztásmérésen is fullra töltött aksival indulnak a hibridek, persze hogy überkirály számok jönnek ki, de minden tanulmány azt mutatja, hogy ha az elektromos áram előállításának költségét hozzáadják, egyből nem olyan istenkirály, arról nem is beszélve, hogy az a jelenlegi ár. És ha sokkal több kell, nem biztos hogy jelen áron tud majd menni.
De nembaj, majd meglássuk.
Amúgy tele a tököm az ilyen zéróemissziós bullshittel, meg a fogyasztásmérésen is fullra töltött aksival indulnak a hibridek, persze hogy überkirály számok jönnek ki, de minden tanulmány azt mutatja, hogy ha az elektromos áram előállításának költségét hozzáadják, egyből nem olyan istenkirály, arról nem is beszélve, hogy az a jelenlegi ár. És ha sokkal több kell, nem biztos hogy jelen áron tud majd menni.
De nembaj, majd meglássuk.
Erhard 242 (Pure Energy)25-09-2015 11:22:14 // 23216
de jövő energiaforrása a lopott áram By Lajcsi :)))
Liquid25-09-2015 11:21:33 // 23215
persze van a konnektorban, csak ha az összes dízelt hirtelen bedugnád a konnektorban és felvennél velük mondjuk 2KW-ot, ami még nem is sok, behorpadna Paks...
Erhard 242 (Pure Energy)25-09-2015 11:21:22 // 23214
hát égetik a szenet, meg bővítik paksot...mert az nem a várost szennyezi közvetlen...
Dévid25-09-2015 11:17:45 // 23213
Van a konnektorban. Vagy tenni kell bele pedálokat, meg egy dinamót, azzal lehet áramot fejleszteni, az meg hajtaná a villanymotort. :)
Nem kunszt, általános iskolában már nekem is volt ilyen ötletem, de akkor nekem nem működött.
Nem kunszt, általános iskolában már nekem is volt ilyen ötletem, de akkor nekem nem működött.
Liquid25-09-2015 11:12:52 // 23212
így van, meg az is kérdés honan veszenek majd annyi vellanyt
Erhard 242 (Pure Energy)25-09-2015 11:02:52 // 23211
hibrid technológia is zsákutca szerintem, amennyibe kerül az akku hozzá az elég vicces...
Kazes☻25-09-2015 10:26:04 // 23210
A Mercedes máris lépett a VW-botrányra
A német vállalat hamarosan lecseréli a dízelmotorjait, a helyüket konnektorról tölthető hibrid rendszer veszi át.
Figyeljük...
A német vállalat hamarosan lecseréli a dízelmotorjait, a helyüket konnektorról tölthető hibrid rendszer veszi át.
Figyeljük...
Béci Ɨ|ѯ25-09-2015 10:12:02 // 23209
Igaz amit írsz, a diesel autók aránya nagyon alacsony az USA-ban. Viszont a kialakult botrány az egész márka presztízsét rombolja. Főleg Amerikában, ahol tudjuk, hogy néha igen egyszerű az emberek gondolkodása: húú a VW hazudik, a BMW hazudik, akkor olyat nem veszünk! A furcsa az a történetben, hogy miért pont most? Ahogy előttem is írták a VW elleni vizsgálat már két éves, miért csak most hozták nyilvánosságra?
Abban is teljesen igazad van, hogy mindenki tudta, hogy nem teljesítik az előírt normákat. Mint csak külső szemlélő sem értettem, hogy hogy a francban kapnak zöld kártyát a PDTDI-s VW-k, amikből dől a füst állandóan. És a mostani vizsgálat sem erre vonatkozott, mert nem a korom kibocsátás volt magas, hanem a nitrogén-oxid. Mikor bevezették a részecskeszűrőket, akkor sem figyelt rá oda senki - pedig jelent meg nem egy tanulmány róla - hogy az csak a látható részecskéket szűri meg, a nem átható, ún. PM részecskék aránya a kipufogó gázban még magasabb lett, ami egyébként sokkal károsabb az egészségre.
A benzines autóknál is hasonló a helyzet, azok sem teljesítenek semmilyen gyár által közölt adatot normál utcai használat mellett. Sem a kis feltöltött motorok, sem pl. a Mazda mindenki által istenített skyactive motorjai sem. Arról nem is beszélve, amit Te is írtál, hogy gyakorlatilag kezdenek egyszer használatos termékek lenni.
Kíváncsian várom, hogy mi lesz az egészből, mert nekem személy szerint nagyon nem tetszik az az irány amit most az autóipar képvisel. Ha csak a környezetvédelmet nézem, ez az eszement káros anyag kibocsátási mizéria nem ér semmit, ha 2-3 év használat után cserélni kell a fél motort. Az alkatrészek előállítása nagyobb környezet terheléssel jár, mint ha magasabb kibocsátást engednének, de tovább lenne használható egy egység. Az én szememben sokkal nagyobb környezetvédő az, aki 10 éves használt autóval jár, mint aki a legmodernebb hibrid izével.
Abban is teljesen igazad van, hogy mindenki tudta, hogy nem teljesítik az előírt normákat. Mint csak külső szemlélő sem értettem, hogy hogy a francban kapnak zöld kártyát a PDTDI-s VW-k, amikből dől a füst állandóan. És a mostani vizsgálat sem erre vonatkozott, mert nem a korom kibocsátás volt magas, hanem a nitrogén-oxid. Mikor bevezették a részecskeszűrőket, akkor sem figyelt rá oda senki - pedig jelent meg nem egy tanulmány róla - hogy az csak a látható részecskéket szűri meg, a nem átható, ún. PM részecskék aránya a kipufogó gázban még magasabb lett, ami egyébként sokkal károsabb az egészségre.
A benzines autóknál is hasonló a helyzet, azok sem teljesítenek semmilyen gyár által közölt adatot normál utcai használat mellett. Sem a kis feltöltött motorok, sem pl. a Mazda mindenki által istenített skyactive motorjai sem. Arról nem is beszélve, amit Te is írtál, hogy gyakorlatilag kezdenek egyszer használatos termékek lenni.
Kíváncsian várom, hogy mi lesz az egészből, mert nekem személy szerint nagyon nem tetszik az az irány amit most az autóipar képvisel. Ha csak a környezetvédelmet nézem, ez az eszement káros anyag kibocsátási mizéria nem ér semmit, ha 2-3 év használat után cserélni kell a fél motort. Az alkatrészek előállítása nagyobb környezet terheléssel jár, mint ha magasabb kibocsátást engednének, de tovább lenne használható egy egység. Az én szememben sokkal nagyobb környezetvédő az, aki 10 éves használt autóval jár, mint aki a legmodernebb hibrid izével.
WarbiRunner (Gyuri)25-09-2015 09:46:31 // 23208
Ez érdekes kérdés, mert az amcsiknál nagyon kevés dízel személyautó fut. Nem hiszem hogy a piacukat védik, mert nagyon nincs mitől dízel fronton. Mivel egy nyilvánvaló dolog "derült ki", nem tudhatjuk, hogy ki és miért pukkantotta a lufit.
Ha összesküvés elméletet akarnék gyártani, akkor Európában keresném az ügy indítóját.
A dízelek szigorodó euro normáit nem lehet betartani. Egyre jobban nem lehet. Fejlesztik őket ezerrel, hogy így-úgy teljesüljenek a normák, de ez csak a felszín.
Ahhoz hogy egy iparág fejlődjön, és sok pénz legyen benne az kell, hogy a régi termékek elavuljanak, presztízsüket vesszék, az emberek újat akarjanak.
A dízelek eljutottak oda, hogy nyilvánvalóan nem tudják a normákat már követni, mert azok egyszerűen hülyeséget írnak elő. Szerintem nem véletlenül. Az autógyárakkal közös összeesküvés ez. 15-20 éve még fenntartható, hosszú távon javítható dízelek készültek. Mára a technológia annyit bonyolódott, hogy nagyjából egytulajos autók készülnek, legalábbis anyagilag az első tulajdonos jár jól a dízelségével, az utána következők meg szívnak. Persze tudom mindjárt hoz valaki ellenpéldát, de nagyjából ez az igazság. Szándékosan pusztulásra ítélik a dízel technológiát. Az öreg dízelek kiöregszenek, a fiatalok fenntarthatatlanná válnak, most szépen megrombolják a presztízsüket.
Mert ugye senki nem gondolja azt, hogy ez jéé most derült ki? Szerintem titokban mindannyian tudtuk, vagy legalább sejthettük ezt, hogy az adatok max labor körülmények között állják meg a helyüket :-) És ugye azt sem gondoljuk, hogy ez pusztán szegény Föld bolygónk védelmében történik?
Az autógyárak csúcsra járatták a dízel ipart, korszak váltás kell, új termék, új fejleszteni való. Mostanra érett be pár olyan technológia (mindenféle hibridek), amiknek teret kell adni, hogy abból is 10-15 évig kaszáljon pár gyártó.
Szóval szerintem az európai autóipar saját maga robbantotta a lufit. Már a VW is felkészült hibrid ügyileg, a bömös pedig deklaráltan csak ezekre fókuszál. HOgy van e belső csatározás mögötte, hogy konkrétan a propelleres márka alágyújtott kicsit a VW-nek, technikai előnyét biztosítva az új korszakra, ezt nem tudhatjuk, de 99% biztos vagyok abban, hogy nem kell Németországon kívül keresgélni az okot.
Ha összesküvés elméletet akarnék gyártani, akkor Európában keresném az ügy indítóját.
A dízelek szigorodó euro normáit nem lehet betartani. Egyre jobban nem lehet. Fejlesztik őket ezerrel, hogy így-úgy teljesüljenek a normák, de ez csak a felszín.
Ahhoz hogy egy iparág fejlődjön, és sok pénz legyen benne az kell, hogy a régi termékek elavuljanak, presztízsüket vesszék, az emberek újat akarjanak.
A dízelek eljutottak oda, hogy nyilvánvalóan nem tudják a normákat már követni, mert azok egyszerűen hülyeséget írnak elő. Szerintem nem véletlenül. Az autógyárakkal közös összeesküvés ez. 15-20 éve még fenntartható, hosszú távon javítható dízelek készültek. Mára a technológia annyit bonyolódott, hogy nagyjából egytulajos autók készülnek, legalábbis anyagilag az első tulajdonos jár jól a dízelségével, az utána következők meg szívnak. Persze tudom mindjárt hoz valaki ellenpéldát, de nagyjából ez az igazság. Szándékosan pusztulásra ítélik a dízel technológiát. Az öreg dízelek kiöregszenek, a fiatalok fenntarthatatlanná válnak, most szépen megrombolják a presztízsüket.
Mert ugye senki nem gondolja azt, hogy ez jéé most derült ki? Szerintem titokban mindannyian tudtuk, vagy legalább sejthettük ezt, hogy az adatok max labor körülmények között állják meg a helyüket :-) És ugye azt sem gondoljuk, hogy ez pusztán szegény Föld bolygónk védelmében történik?
Az autógyárak csúcsra járatták a dízel ipart, korszak váltás kell, új termék, új fejleszteni való. Mostanra érett be pár olyan technológia (mindenféle hibridek), amiknek teret kell adni, hogy abból is 10-15 évig kaszáljon pár gyártó.
Szóval szerintem az európai autóipar saját maga robbantotta a lufit. Már a VW is felkészült hibrid ügyileg, a bömös pedig deklaráltan csak ezekre fókuszál. HOgy van e belső csatározás mögötte, hogy konkrétan a propelleres márka alágyújtott kicsit a VW-nek, technikai előnyét biztosítva az új korszakra, ezt nem tudhatjuk, de 99% biztos vagyok abban, hogy nem kell Németországon kívül keresgélni az okot.
DKori25-09-2015 09:22:05 // 23206
Igen, az 1.3 és 1.9 DDiS az MultiJet, illetve a (most már "régi") Vitarákba az 1.9 DDiS az DCi volt. Talán van vmi új 1.6 dízelük, az nem tudom, hogy Fiat vagy Opel származék-e.
Liquid25-09-2015 09:15:27 // 23205
suzukiban milyen japó dízel van? tudtommal az 1.3-as illetve 1.9 VM dízelt használják
David | Centocinquantanove25-09-2015 09:05:54 // 23204
Igen de pl. itt van kis hazánkban a Suzuki gyár, ahol swiftekbe, SX4-be ,meg még egy pár modellbe tesznek dejzel szíveket rendesen.
Ezek a motorok egyenes a felkelő nap országából jönnek. Mondjuk számokat nem tudok, hogy ezek száma mennyire jelentős vagy éppen jelentéktelen...
Ezek a motorok egyenes a felkelő nap országából jönnek. Mondjuk számokat nem tudok, hogy ezek száma mennyire jelentős vagy éppen jelentéktelen...
Béci Ɨ|ѯ24-09-2015 19:15:01 // 23203
Igaz, azt el is felejtettem. :-)
Meg van most valami ügy a nyomógombos indítással. Asszem abban a Chrysler van kipécézve...
Meg van most valami ügy a nyomógombos indítással. Asszem abban a Chrysler van kipécézve...
Zsolt15524-09-2015 17:00:09 // 23202
Mondjuk őket nem olyan régen macerálták, a "beragadó" gázpedál miatt.
GTPeti24-09-2015 15:52:01 // 23201
Mióta a Fiat megvette a Chryslert, azóta nem számít amerikai gyártónak. Ezért is bírságolták szénné a Fiat-ot is... :(
A többivel egyetértek. Szerintem is a helyzetbehozásról (és talán Európa gyengítéséről) is szól ez a történet.
A többivel egyetértek. Szerintem is a helyzetbehozásról (és talán Európa gyengítéséről) is szól ez a történet.
Béci Ɨ|ѯ24-09-2015 15:24:40 // 23200
Bizony... A Mitsubishi-ben is PDTDI-k voltak, ráadásul pont a kérdéses szériából.
A Fordokban meg PSA HDI-k vannak. A Mazda ha jól tudom ugyanakkor nem csak simán berakta a HDI-ket, hanem talán az egyik összeszerelési fáizstól már japánban készültek. Talán ezért is jobbak, mint a Peugeot-okban, Citroenekben és a Fordokban. De lehet, hogy ez csak legenda.
A Fordokban meg PSA HDI-k vannak. A Mazda ha jól tudom ugyanakkor nem csak simán berakta a HDI-ket, hanem talán az egyik összeszerelési fáizstól már japánban készültek. Talán ezért is jobbak, mint a Peugeot-okban, Citroenekben és a Fordokban. De lehet, hogy ez csak legenda.
Zsolt15524-09-2015 15:16:41 // 23199
Nincs kizárva, hogy az lehet mögötte, mert állítólag 2013-s a vizsgálat.
Zsolt15524-09-2015 15:15:49 // 23198
A Nissan a Renault-tól, Toyota a BMW-től, a Mazda Ford-tól kapta a dízel motorokat. Igaz a Toyotának van sajátja is a D4d. De kiderül majd.
Béci Ɨ|ѯ24-09-2015 15:12:48 // 23197
Hát olasz diesel nem nagyon van az USA-ban. Max. a Chryslerekben, de van egy érzésem, hogy az egész mögött az amerikai autóipar helyzetbehozása áll, így azt nem fogják b@sztatni.
A következők már feltehetőleg a japánok lesznek...
A következők már feltehetőleg a japánok lesznek...
David | Centocinquantanove24-09-2015 15:03:28 // 23196
Na és a japánok? Őket se hagyjuk ki...
Zsolt15524-09-2015 14:39:00 // 23195
Mondjuk kérdés, hogy a francia és az olasz autók vizsgálata után mi fog kiderülni.
Alfás Theo24-09-2015 14:35:41 // 23194
Pont 4 éve műszakiztattam szfváron az NKH-nál a behozott kocsimat.
Jött egy flotta dacia MPV. Cég vette 6 db-ot egyszerre, első forgalomba helyezés miatt volt ott a márkakereskedésből hozták mindet a kereskedő emberei. A 6 kocsiból 1 /egy/ darab felelt meg a gyári környezetvédelmi mérésnek. A többi benzinest visszaküldték "javításra" a kereskedői szervizbe, mert nagyon nem hozták a gyár által kiadott értékeket!
Dobtam egy hátast rajta.
Jött egy flotta dacia MPV. Cég vette 6 db-ot egyszerre, első forgalomba helyezés miatt volt ott a márkakereskedésből hozták mindet a kereskedő emberei. A 6 kocsiból 1 /egy/ darab felelt meg a gyári környezetvédelmi mérésnek. A többi benzinest visszaküldték "javításra" a kereskedői szervizbe, mert nagyon nem hozták a gyár által kiadott értékeket!
Dobtam egy hátast rajta.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
438
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?