Forum >> Off-os verdák, tapasztalatok...

Kazes☻14-03-2015 23:16:09 // 22943
Láttad a videót, nem?! Akkor láttad...


És azért, mert BMW.
Liquid14-03-2015 22:58:42 // 22942
áthágott pár szabályt, de nem volt tahó szerintem se, ezt megcsináltam volna adott esetben én is
.......................14-03-2015 22:02:07 // 22941
Nem csinált semmit a bmw s ,mégcsak nem is abba a sávba kanyarodott
Mit basztatnak a rendőrök mindenkit?
És ezt miért kell ide posztolni?
hg6idn08-03-2015 22:17:07 // 22939
15 év , 230 eKm, az utóbbi időben túl sokba került, a fenntartás, karosszériáig nem jutottam el. A pontot egy padkázás utáni lötyögő, zörgő kormánymű tette fel. Erre az autómra költöttem talán a legtöbbet, de kedvenc volt a 1.2 16V. Habár ellenségemnek sem kívánom a fűtő radiátor cserét ( 2x csináltam :( )
.......................08-03-2015 20:23:20 // 22938
Mi baja volt a Puntonak?
hg6idn08-03-2015 19:45:02 // 22937
Hétvégén meglett párom Punto II-jének utódja: Chevrolet Kalos 1,4 8V. (jól felszeret, szép belső, külső állapotú, 2005))
1998-óta az első nem olasz autó a családban :), megtetszett neki: helyes piros, legalább a design olasz, net szerint egyszerű mint a faék:)

Hazafelé én vezettem, még ilyen érzelem nélküli tárgyat, pedig nem tartom csúnyának, amire szánva van arra jó lesz.
Párom a első néhány kilométer után vissza szerezte magának az Alfámat, s megjegyezte, 2-3 év és ismét olasz autót szeretne magának, (gazdaságilag született ez kis kirándulás a távol keleti autók irányába)
Zsolt15507-03-2015 06:09:25 // 22936
Szoktam látni és sajnos a karosszériája sincs valami túl jó állapotban. :-(
Marklar15506-03-2015 23:15:01 // 22935
Jahh. Amúgy Ronnie régi gépe az. ;)
Marklar15506-03-2015 23:13:49 // 22934
Vitte is.
Liquid06-03-2015 08:31:07 // 22933
igen tudom hogy volt neked is, és alapvetően abból indulsz ki máig, de mintha az nem lett volna teljesen gyári....

Miért bánt az téged / titeket, ha valaki leírja hogy neki pedig nincs baja a saját TS-ével? Ez ördögtől való lenne? Mert pl. nekem se volt, meg ismerek sok embert akinél különböző korú TS köszöni szépen jól van.

Tudom mi a válasz: biztos szét fog hullani egy héten belül...

Erről van szó, nem műszaki hozzá- vagy hozzá- nem-értésről. Semmi köze ennek a műsuzaki végzettséghez.
VKG231!!! (156+75)06-03-2015 07:18:49 // 22932
A 8V!!!! :))) :P
Zsolt15506-03-2015 06:14:49 // 22931
A gumisnak?
Marklar15506-03-2015 06:05:42 // 22930
ha minden OK, akkor a srác viszi a fehérhez. ;)
Marklar15506-03-2015 06:05:09 // 22929
Van. Csak nem ismerjük. :P :D
Zsolt15506-03-2015 06:01:24 // 22928
Már csak egy autó kell, amibe be lehet szerelni. :-)
Zsolt15506-03-2015 05:58:53 // 22927
Szerinted van olyan motortípus - főleg amelyik kényes az olajcsere-periódusra, az olaj minőségére és érzékeny hidegen a magas fordulatszámon történő használatra - amelyik közel 20 éves használat után nem romlik el? :-)
Marklar15506-03-2015 05:54:26 // 22926
Csak megemlítem, hogy az egyik 55 egy idősebb úré. Rendszeresen szervizelte, írta. Eladta s kb 200km után az új tulajnál. (De ügye ki tudja)
A másik egy srácé Érden. Ott is szíj és olaj csere után lett a story. :) Még jó, hogy vissza került az a fekete. ;)
Marklar15506-03-2015 05:43:11 // 22925
Vagy Alfacityn egy box sátor. :D
Marklar15506-03-2015 05:40:24 // 22924
...s életbe lép (idővel) az első eset. :D :P
Zsolt15506-03-2015 05:02:53 // 22923
Aztán van egy harmadik ember:
- akinek van TS 16V, használja és szereti. :D :P
Zsolt15506-03-2015 04:59:11 // 22922
Ha csak a 155-t nézzük, akkor a legfiatalabb TS16V is már lassan 18(!) éves. Itt már minden előfordulhat. Egy szép állapotú 155 TS16V is max.500.e.Ft.
A komplett vezérlés csere vezérlésmódosítóval együtt 100.e.Ft. körül van. Nagyon sokan ezt az összeget nem tudták, vagy nem kívánták rááldozni az autóra.
Ha pedig nem költenek egy motorra, akkor ne csodálkozzon senki, ha az közel 20 éves használat után "megdöglik".
Szerintem ilyen feltételek mellett is sokat kibírtak ezek a motorok.
Piritu - 1.000.00006-03-2015 00:12:29 // 22921
Nagyon kellene mar az a TS topik :-))
VKG231!!! (156+75)05-03-2015 23:54:46 // 22920
Nem gondolom azt, hogy a 0-100-as "igen releváns" adatnak köze van a megbízhatósághoz. :) Kizárólag ezt említettem.

Az a bizonyos adat pedig a 2.4 multijeténél is jobb ugye. Ennyit gondoltam elmondani.

A 75 is 8.2-t tud, de ez a valóságban baromira nem számít, mert az egyik legjobb balansszal rendelkezik az Alfák között. Lehetne 80 lovas is, ha ilyen jó. Ahogy az NSX sem azért jó, mert százezer lóerős...

Egyszerűen baromira nem számítanak ezek az adatok, amiken lovagolsz.

Ha továbbra sem érted: engem nem nagyon izgat az, hogy milyen megbízható a TS vagy a JTS, mert egyelőre tuti nem lesz négyszelepes motorom. Nem nekem való, biztos puha vagyok véresre korbácsolni az autó hátát, mindegy. Előbb-utóbb muszáj lesz lépni de ameddig nem, addig felejtsük el ezt a nagy szöveget, mely szerint védem a TS-t, jó? :)

A kihegyezett szívómotor döglik. Ezzel mi a gond? Melyik autó volt 120 lovas 1.6-ból 95-ben? Nem túl sok, kivéve a Vteceket meg a hegyes franciákat talán.

Törvényszerűen megpusztul. Fiat konszern, költségcsökkentés... (És ez a baj fiatékkal, nem az, hogy ellopják az Alfa identitását... szerintem. )

De minden hozzászólásban megemlíteni...?! Minek? :)

Mintha nem tudnánk :) Leírjuk mindig, hogy az ég kék? :) Áhh... felesleges.
GEORGE05-03-2015 22:40:36 // 22919
Te is én is és úgy mindenki másként látunk-lát dolgokat. Mindenki másként tud fogalmazni, és ez sokunknak nem is megy jól a monitor mögött. /ezért is részesítem előnybe a személyes beszélgetéseket /
Nekem is volt TS 16V és nagyon nem érdekelt, hogy ki mit gondolt róla. Ép úgy, mint ahogy az sem érdekel, hogy a JTD-ről mit gondolnak és írnak egyesek. Egyikhez sincs közöm, nem az én munkámat minősítik egyik negatív írás se.

Én sajnos a tények-tapasztalatok embere vagyok. Tisztában vagyok vele, hogy emiatt lesz még több konfliktusom, mint ahogy már volt is. De ha valami nem jó, egyszerűen nem tudom az ellenkezőjét elfogadni, vagy az ellenkezője mellett elmenni. Én ilyen vagyok. És ez nem a TS 16V-re van kihegyezve, hanem úgy általában mindenre. Az is sajnálatos és úgy látom sokszor kikapok miatta, hogy műszaki végzettségem van, és emiatt nehezem fogadom az olyanok "hozzáértését", aki mindezt soha nem tanulták...de valamiért kurvára értenek hozzá. / egyébként ma már mindenki autószerelő lett / Nekem ilyenkor kilóg a lóláb. Én sem okoskodom pl pénzügyi szakmákba, vagy nem osztom az észt cukrásznak, hogy mi a jó, vagy rossz, mert egyszerűen nem értek hozzá.
Marklar15505-03-2015 22:27:48 // 22918
Csak kibújt a szög a zsákból. :D
Marklar15505-03-2015 22:27:12 // 22917
Két féle ember létezik.
-akinek volt már 16V TS, s megjárta a "göröngyös" utat
-akinek még nem volt 16V TS, de nem is lesz. :D :P
Liquid05-03-2015 22:22:06 // 22916
figyi George, ha a másik felét nézzük a dolgoknak akkor te sem vagy ám sokkal különb :)
Én is kérdezhetném, hogy mért kell mindig szítani a feszkót ezzel a TS fikázással, még akkor is netán vannak mögötte tények...de attól még nem feltétlenül kellemes dolog annak a számára akinek a szive választottját a földbe döngölöd. Ezt most ne vedd teljesen magadra, mert nem csak neked szól.
Tegyük fel (erősen gondolatkísérlet) ha mondjuk lenne egy nem túl szép, de okos, jólelkű, szexbomba barátnőd és a cimboráid mindegy egyes találkozáskor bizonygatnák, hogy Ő aztán bizony csúnya, és nem engednének addig, amíg be nem vallod, hogy hát télleg nem olyan szép :)
GEORGE05-03-2015 22:09:15 // 22915
Komolyan kérdem és világos mellébeszélés nélküli választ várok arra, hogy: Miért fáj neked, hogy nem a legmegbízhatóbbak a TS 16V-k és a 2.0 JTS-ek??? Van valami közöd van a fejlesztésükhöz, hogy ennyire ugrasz rá, ha valaki megírja, hogy sose kéne neki? Meg, hogy hamar széthullanak.
Kérdezd már meg a Marklar barátomat, ma milyen motor döglött meg egy Alfában.....szinte minden hétre esik egy TS 16V halál.....és a JTS szorosan követi a TS 16V-t.


Egy barátomnak segítettem tavaly, a 2.0 JTS-be vez.tengelyt szerezni. Az Érdi bontóban 8db motorból legóztunk össze 2db használható vez.tengelyt! Egyszerűen félig vannak kopva a bütykök!

Sajnos az élet tartogat keserű pirulákat, de szerintem feleslegesen húzod fel rajta magad.
Te örülj és szeresd a 16V TS-ket és engem ez nem zavar, mint ahogy eddig se zavart. De ilyen módon elvárom, hogy cserébe te is elfogadd az én véleményem.

köszi, hogy elolvastad és válaszolsz rá.
Liquid05-03-2015 22:05:34 // 22914
na jó, megfogtál :) a garázs mellett x millám sincs most épp erre, de majd egyszer :D
GEORGE05-03-2015 21:59:16 // 22913
Soha nem írtam, hogynagyon fontos lenne a 0-100-as sprint. Sőt azon a véleményen vagyok, mint te, hogy az csak egy adat. A hétköznapokban ritkán van szűkség rá. Annál nagyobb szükség van a rugalmasságra. Nálam a rugalmasság a nyerő. Ezért is imádom a 156 2.4 Mjet 20V-t, mert nagyon komolyan nekiiramodik, és 156-on belül csak a GTA rugalmasabb nála.

De vissza kanyarodva a témához, úgy látom megint az a sablon ismétlődik, hogy senki se úgy olvassa, ahogy én írtam.
Továbbra is vallom, hogy az Alfa egy frankó autó, különlegesség is, mert nem nevezhető tucat autónak. Szeretem, kedvelem. / Ma is egy nagyon jót autóztam a 155-el mint egy 150km-en keresztül / és akár hányszor kiszálltam és otthagytam a parkolóban, mindig vissza néztem rá :-) Többek közt az Alfa szeretetem miatt is építem magamnak a 155-öt.
De ettől még vannak azok a szituk, ahol már nem képesek helytállni. Ha cipekedni kell rendszeresen, pl nem kimondottan nehéz, de ettől méretesebb tárgyakat is kell mozgatni, meg még sorolhatnám, sajnos az ilyenekre nem jó az Alfa. Kézben nem kívánok dolgokat vinni, kell egy erre a célra praktikusabb autó. Én sajnálom a legjobban, hogy erre nincs megfelelő kínálat az Olaszoknál. Úgy gondolom, hogy ha egy lelkes Alfa rajongó a 2 Alfája mellé OFF-ot vesz harmadik autónak az még nem akasztani való bűn :-) Főleg, hogy aki az Olaszok világában él, tudja, hogy minden van csak nem modell kínálat.

A katalógus adat nekem is csak tájékoztató adat, sokkal jobban szeretem a tapasztalati úton szerzett infókat. Nos mint írtam lejjebb, nem csak két kört autóztam Smax-al, meg C4 Grand Picasso-val. A papíron 140 lovas Smax, írott ECU-s volt. Bánat tudja hány lovas lett a beavatkozás után, de az tény, hogy becsületesen elkezdte szedni a "lábait" utána. Jó volt vele autózni. Meggyőző dinamikával indult neki. Persze nem ez lett a Fordok Ferrari-ja, de nem is lassult le az emelkedőkön az M6-on...Általános családi, hozd ide, vidd oda autónak tökéletes. Persze ezzel sem kell egyetérteni velem, mert ezt csak én gondolom így.

Aztán az is tetszik, hogy nagyon sokan " és itt most nem te rád gondolok Peti "még mindig nem hagytak fel az általánosításokkal és úgy nyilatkoznak egy-egy autóról, hogy még a hátsó ülésén sem ültek. Csak tudnám, akkor, hogy mire fel mond róla az ilyen ember bármit is.
Marklar15505-03-2015 21:52:26 // 22912
Csak a kifogás :D
Liquid05-03-2015 21:37:29 // 22911
nincs szabad garázsom :) hobbiautónak inkább egy GTV6-ra vagyok izgulva, csak sajna mire oda jutok már drágák lesznek :(
Marklar15505-03-2015 21:32:43 // 22910
Nem kell egy? Épp van :O :D
Liquid05-03-2015 21:04:38 // 22909
azok már nagyrészt hobbiautók... :)
Marklar15505-03-2015 20:58:01 // 22908
Láncos nem döglött a héten. ;)
Liquid05-03-2015 20:49:42 // 22907
persze, az életkoruk és a km pl, ha más épp nincs:)
Igen a láncos sokkal jobb, meg az Uaz 80 lovas 2.4-ese is :D
Marklar15505-03-2015 20:38:07 // 22906
Csak úgy megemlíteném, hogy egy héten belül 2db 2,0 16V 155 M halálról van tudomásom. :( Valami van a levegőben. :/
VKG231!!! (156+75)05-03-2015 18:54:26 // 22905
És a 147 lóerős 28 éves 75 Twin Spark pedig 8.2 alatt. Az általad megvetett és gyűlölt 156 2.0 JTS szintén. Menő mi?
Xixo05-03-2015 18:33:36 // 22904
Sajnos a Fiatnak sincs szinte semmivel nagyobb választéka, mint az Alfának. A sima 500 ok, az 500 klónok nem jönnek be, talán majd az X, de élőben még nem láttam, Panda klassz, Grandét imádtam, de már 9éves, Freemont -nem Fiat, Qubo-Doblo jó lehet annak, akinek ilyen kell, előző még ki is néz valahogy. A Lancia meg már meghalt. Mondjuk nekem a Mito bejön, de ha azt nézem, hogy kb egy árban fut a GT-k utolsó évjárataival... hát nem biztos, hogy azt vennék.
No nem mintha mostanában az autócsere lehetősége fenyegetne. :)
Poló05-03-2015 06:36:53 // 22903
Ezek a számok amiket írsz, gyerekkoromban mérvadóak voltak az autóskártyában. A valóságban csak iránymutatások. Mint ahogy korábban írta valaki, az egyik autónál 100 előtt bököd a 3-ast, a másiknál 100 után, máris más képet kapsz. Az egyik gyár behazudik 1-2 tizedet, a másik nem.
A fogyasztást is katalógusadat szerint nézed? Erről remek cikkek vannak a totalcaron.
A katalógusadat szerinti gyorsulást milyen gumimérettel nézik? Maradjunk a 156 esetében, szerelték 185/65 R15, 195/60 R15, 205/60 R15, 205/55 R16 és 215/45 R17 mérettel. 15 colnál maradva, lehetett kapni acélfelnivel és alufelnivel. A két kerék súlya nem ugyanannyi. A nehezebb keréknél ugye több a veszteség, több energia megy el arra, hogy körbefordítsa a motor a kereket és kevesebb marad a gyorsulásra. A gumiméret szélességnél a szélesebb kerék jobban tapad rajtnál, de ha megvan a tapadás, akkor már több energia veszik el, mint a keskenyebbnél. És akkor még ott van a kerék külső átmérője.

Egy autónál hányszor autózod ki forgalomban a legjobb 0-100-at? A kanyarodás nem számít semmit? A fékerő? Ezer más dolog van egy autónál, ami fontosabb a 0-100-nál, ha racionálisan vesz autót az ember. Aki Alfát vesz, az nem vesz racionálisan autót :)

Én nem foglak lenézni, ha Fordot vagy bármi mást veszel, ami nem olasz. Ha én is pár év múlva szeretnék autót venni és az Alfának nincs szedán modellje abból az időből, akkor én is elpártolnék. A jelenlegi kínálatból a Giulietta és a MiTo nekem annyira nem jön be. Nincs velük gond, de ez a két kategória, amit ez a két autó képvisel, nekem nem jön be. Szedán párti vagyok. Esetleg kombi vagy SUV, hobbira coupé vagy cabrio. Lehet mondani, ott a Lancia Thema, de valahogy nem tetszik. A jelenlegi Fiatok sem. Én inkább a BMW-k fele nézelődnék.
GEORGE05-03-2015 01:55:59 // 22902
Ezek az egyterűek egyébként nem teherautók, méretük végett sem, meg a futóművük is inkább a személyautóké. . .a nagyobb motoros verziók némelyike lever pár átlag Alfát, ha neki kell iramodni a pályán :-) Bár igazából semmi meglepő nincs benne, mert a nagy teljesítmény az nagy teljesítmény. Meglepő dinamikával bírnak. Bár ezt is csak azok tudják, akik használnak ilyeneket.

A példánál maradva a 140 lovas Smax 10.2 alatt van százon, ép mint a 1.6-os 120 lovas 156-os Alfa.
A 2.2-es Smax 200 pacis 6 gangos automatával 8.8 alatt futja a 100-as sprintet úgy, hogy 1840kg-os a gép. Nem is rossz ugye?
Pl a 2.4-es szintén 200 lovas 159 SW 8.6 alatt tolja el magát 100-ig. A 159 meg 1750 kg. Tizedekről beszélünk különbségnek, elsőre én sem gondoltam volna, hogy ilyen pici árnyalatnyi különbségek vannak csak.
Szóval ezek a családi egyterűek inkább személyautók mint teherautók.
Azt hogy balfaszok vezetik, az nem az autó hibája. :)
GEORGE05-03-2015 01:04:23 // 22901
Sajnos a belsősávban való autókázás nem köthető márkához, sajnos találkozom Alfással is aki lovagolja 120-al a belsősávot, miközben a tőle jobbra eső sávok üresek.

Én ha OFF-ot vezetek azzal is Alfás tempót autózom :-)
WarbiRunner (Gyuri)04-03-2015 16:11:46 // 22900
Nincs itt félreértés, a 3. és 4. mondatot ha újra olvasod, értem a helyzetet. Ha az igény változik, venni kell megfelelőt. A környezetemben körülnézve viszont sokszor azt látom, hogy nem valós igények alapján vesznek batárt az emberek. Kell a 3 gyerekhez...hmm. Aztán kiderül, hogy évente egyszer ülnek be 5-en az autóba, és megy a kínlódás, hogy ki megy busszal dolgozni, vagy hogy logisztikázzák, hogy mindenki időben elérjen a dolgára.
És a másik, amit írtam, az élmény meg lehet évente 25e km-en, vagy 2500-on, csak rajtad múlik. Én megtehetem, hogy a 25e- t választom. Nem elvakultságból, csak mert jó :-) Taszítanak a modern autók, csak feszengek bennük, nem nekem valók. Majd...:-)
.......................04-03-2015 14:44:32 // 22899
a Kritika nem is a TE személyedet érinti részemröl,
még az Smax al sincs bajom,hosz csak egy tárgy

akikel az úton találkoztam és Smax ban ültek,
NO azokkal van a PROBLČMA

egyszerüen nem úgy viselkednek az úton ahogy egy teherautó méretü autóval kellene,
bár a forgalmiban személyautó van ,de ez nem jogosít fel senkit ,hogy órákon át menjen a legbelsö autópálya sávban pl.

mert nem lát MŔS töle ,
de ez az Smaxosokat nem nagyon érdekli,
és ettöl félek ,hogy ez a Sbatár mindenkit átformál aki vezeti
GEORGE04-03-2015 14:39:52 // 22898
Nekem tök jó lenne, de arra is gondolnom kell, mi van ha párom megy vele, ez neki már sok lenne a Bp-i parkolásoknál. Az arany középút az SMax, C4 Grand Picasso méretű családi vasak.... . .de majd még meglátjuk, van pár évem agyalni rajta
GEORGE04-03-2015 14:36:33 // 22897
Sajnos kihozza az emberből az állatot :-) Ígérni nem ígérek semmit, mert azt csak be kéne tartanom, de majd igyekszem. . . . . aztán ha nem sikerül majd banolsz :-)
GEORGE04-03-2015 14:32:17 // 22896
Gyuri, úgy érzem itt kicsi félre értés lesz izé van.
Az Alfa továbbra is Alfa marad nekem. Eddig se a csomagtartó vagy variálhatóság miatt voltak, vannak Alfáim. Mindig is egy különleges autó marad nekem az Alfa, ezért is építgetem a 155V6-ot.
De sajnos más célra is kell autó, amit már az Alfa nem tud lefedni-kielégíteni. Eddig meg tudtam "házon" belül oldani, azaz Fiat-kat is használtam.
Amúgy ha nagyon kukacos akarok lenni akkor pl egy Fiat Tempra/Marea majd, hogy nem 100%-ban Alfa 145-146-155....ugyan azt az érzést nyújtotta az 5 hengeres Mareával az autózás, mint a 155-el. Sőt teljesen egyformán is mentek, stb stb.
Sajnos itt már egyesek a Fiat-ra is köpködnek, de ez egy másik, hosszan tartóan elemezgethető téma lenne.
Szóval kell egy funkcionálisabb autó az Alfa mellé és megjegyezném külön, hogy nem helyette., Többek közt ezért is volt második autónakTempra SW-m, Scudo Combinato-m, meg két évig egy Mondeo kombi is befigyelt aztán Marea SW-m, majd most Stilo MW. De sajnos ez a sor meg fog szakadni, mert már a Fiat valamiért nem gyárt utódot..
Ha meg egyszer megszakad a sor, vagy akár hívjuk lehetőségnek, muszáj vagyok más irányba lépni. Nagyon örülők neki, hogy a szerencse úgy hozta, hogy nagyon sokat használhattam Ford Smax-ot, most meg egy Citroen C4 Grand Picasso-t. Ezért megtapasztalhattam, hogy a közhiedelemmel ellentétben milyen remek kis gépek ezek is! Persze nem tudják az Alfát helyettesíteni, mert nem is azért "születtek" de ettől még teljesen korrekt és vállalható autók a mindennapokra.

Aztán a fonal másik vége, hogy mert imádom és szeretem az Alfát, ettől még tudom, hogy hol a helye az autós világban! Nem szeretem az olyan elvakult embereket, akiknek minden jó, ha Alfa és más nem is léteik......

Remélem így érthetőbb, miért jutottam el a kezdetektől az Smax irányába.
Zsolt15503-03-2015 08:32:56 // 22895
Nem véletlenül hagyták meg változatlanul az 1,3-s CDTi motort. A cégnél van Comboban és Corsában is és nagyon jól bevált konstrukció. :-)
VKG231!!! (156+75)02-03-2015 17:12:28 // 22894
Üresen a vontatók gyárilag is zúznának, gondold el mit tud egy versenykamion a maga 1100 lóerejével meg sokezer nm-ével...
A durva az, hogy gyári rajtuk a fék. Igaz, hogy hűteni kell folyamatosan vízzel a verseny alatt, de akkor se semmi :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.