Forum >> Off-os verdák, tapasztalatok...

SzJ18-07-2007 08:36:02 // 4143
Itt van ai index-es Tempra fórum elérhetősége:

http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9069473&la=69091335
HátvédRomeo18-07-2007 04:30:52 // 4142
Mittom én motortérben valahol. Annyi drót van ott elhúzva hogy az ablak is működjön
:-)
HátvédRomeo18-07-2007 04:28:04 // 4141
Ha van Indexes Fórum regisztrációd. Akkor tudsz beszélni a FIAT Funokkal.
kando.16-07-2007 16:00:01 // 4140
A vezérlőelektronika dobozába meg a táp, egy piros és fekete vezeték, a föld jó de a piroson nincs a 12V rajta, a kábel meg felkúszik valahova a műszerfal mögé, majd lejön egy nagy köteggel a biztitáblába.

No igen, gyanúsan hasonló a kasztniforma, talán elektromosan is lehetnek közös pontok, oké körbenézek.

(Interneten is kerestem, de pl a Fiat kluboldalon csak regisztrált tagok léphetnek be, értelemszerűen, de nem tudom Nekik van-e esetleg rajzuk..)
Ferke16-07-2007 15:18:49 // 4139
Földelés??? Milyen földelésre gondolsz??
Ferke16-07-2007 15:18:11 // 4138
A 155 1.9 td moci koppra megegyezik a a tempra, tipo mocival, a 155-tempra kasztni meg ugye eleve tesók. Tehát sztem a 155 topicban lesz talán megoldás!:))
HátvédRomeo16-07-2007 15:06:44 // 4137
Figyi az interneten egyszer véletlen beleszaladtam ilyen rajzokba Temprákról. Keresőbe üsd be a márkát típust azt valami webcímet csak kidob.

Ablak nem kap áramot? Hát lehet relé, biztosíték, drót megtörés, bár ezt biztos megnézted már. Talán földelés, bár az jelét adja rendesen.
kando.16-07-2007 07:44:36 // 4136
Nincs valakinek rajza Tempra TD-hez ? Mármint villamos rajz, vagy tipp, hogy az ablakemelő elektrnika miért nem kap tápot ? Vagy honnan kellene tápot kapnia ? :)
Zsolt15515-07-2007 19:06:21 // 4135
"...Szerintük abból áll a 8 óra, hogy pláza bébiknek olajat cserélnek, meg levegőszűrőt, meg max. izzót. Azt 50 gurigát elkérnek 1 órás melóért anyaggal együtt. ..."

Sajnos tényleg csak "azt" a munkát szeretik. Amikor gondolkodni kell a hiba okán, akkor jönnek a gondok.
Xixo15-07-2007 18:57:46 // 4134
Risztekpa!! :))
Wickey15-07-2007 15:01:22 // 4133
Nem véletlenül volna elvileg a része a BÜ vizsga a jogosítvány megszerzéséhez vezető rögös útnak.
De addig, amíg az átlag parasztnak a "mi kopik a fék használatakor" kérdésre csak a "gumi", meg a "fékpedál" válasz jut eszébe, addig mit akarunk? :)
HátvédRomeo15-07-2007 14:36:46 // 4132
Szisztok!

Wickey! Nem találok szavakat erre. Ez kb, mint mi felénk egy két márkaszervíz.
Mikor főtengelycsapágyas lett a verdám azt még váltót is akartak cserélni. Na akkor gurultam ki a szervízből.
Tudnám mi a faszér dolgoznak ilyenek az autószerelő szakmában?! Nekem meg gyerekkori álmom volt, azt a hülye osztályfőnököm megtorpedózta, hogy ne lehessek.

Ezeket a szerelőket szánalmas egész életembe nyaralnék embereknek tartom, akiknek büdös mindenféle munka. Szerintük abból áll a 8 óra, hogy pláza bébiknek olajat cserélnek, meg levegőszűrőt, meg max. izzót. Azt 50 gurigát elkérnek 1 órás melóért anyaggal együtt. Ennek szemtanuja voltam. Hülye meg kifizeti.
Liquid15-07-2007 13:03:58 // 4131
Hát ez nagyon szép!
csocsi15-07-2007 11:19:34 // 4130
Ilyet még nem is láttam én. Először körbejártuk és csak utána jutott eszembe a fényképezés :)))
csocsi15-07-2007 11:18:56 // 4129
Meg is bámultuk a barátommal :)))))
A belseje is nagyon igényes volt.
Robert-jtd15-07-2007 11:11:50 // 4128
Ez már aszem oldtimer kategória!-de amúgy jó állapotban van a trabicsek:)
RB15-07-2007 11:10:05 // 4127
Ez nagyon szép!
csocsi15-07-2007 11:04:45 // 4126


Ezt Zalaegerszegen fotóztam. Világos bőrüléssel volt ellátva.
Satti13-07-2007 20:30:07 // 4125
Nagyon jó írás!!:-))
Wickey13-07-2007 20:18:21 // 4124
Satti13-07-2007 13:09:02 // 4123
Közeledik az Abarth-offenzíva: kémfotók a sportos Fiatokról Klikk
Xixo12-07-2007 16:08:13 // 4122
Biztos! AZ olaszoknál 15200 ejró a leggyengébb felszereltséggel.

Itthon pedig 2,99. Persze tényleg lehet különbség az extrákban, de azért elég nagy a különbség...
Kompressz úr12-07-2007 15:54:41 // 4121
A két árhoz tartozó felszereltséget is tudni kellene ahhoz, hogy véleményt lehessen mondani...
Ferko12-07-2007 15:51:38 // 4120
Ez tutkó? Az azért majd 800 ropi! :-)
Egyébként az lehet a válasz, hogy Magyarország egy német autó centrikus ország. Nem veszik az olasz autókat annyian. Nyilván itt lejjebb engedik az árakat, hogy minnél több ember tudja megvenni, és ezáltal jobben megismerhessék. Olaszban meg mégiscsak otthoni autó. Ők tisztában vannak vele, hogy jó a gép! :-) Talán ez lehet az ok, de lehet, hogy tévedek. :-)
Xixo12-07-2007 14:48:34 // 4119
Szerintetek az hogy lehet, hogy az olaszoknál a Grande 1,4T 15200 eurótól indul, itthon meg csak 2,99 mill???
pedrito11-07-2007 14:03:03 // 4118
A régire gondoltam. :-)
Wickey11-07-2007 09:32:08 // 4117
Szintén. Asszem 55 lóerős vagy ilyesmi.
Nekem az azért tetszett, amikor 10 liter benzinnel felszaladt Sopronból Budapestre :-)
Pesterzsébet - Vác távon naponta odavissza elkért 5 litert a 105-110km-re.
Ha csak város, rengeteg dugóval, akkor nyammantott 6 fölött picivel. (A 156ost épp tegnap teszteltem hasonló körülmények között: 8 liter a tötymörgésben).
Zsolt15511-07-2007 07:24:33 // 4116
Egy nagyon korrekt cikk az új FIAT Cinqecento-ról.
Zsolt15510-07-2007 19:05:48 // 4115
Nem tudom, hogy Te melyik típust használtad, de nekünk az 599cm3-s turbós változat volt. Az viszont a méretéhez képest egy kicsit iszákos volt. De az igaz, hogy nagyon ment.
Marklar15509-07-2007 22:24:09 // 4114
Szerínted a 903ccm es 127es FIAT motor mihez illeszkedett? :)))
A váltó maradt a trabié, egy 6-7cm széles aluminium közdarabbal...
WarbiRunner (Gyuri)09-07-2007 22:18:33 // 4113
A gonosz anyagiak miatt. 50-ért volt komplett 115 lovas motor váltóval, befecsivel a bontóban. Ft/lóerő arányban verhetetlen volt. Nem illeszkedett az 1.1 Trabi "VW systemjéhez", teljesen át kellett faragni, viszont így van benne egy stabil, nyomatékos jól húzható motor. Amit tud, az elképesztő. Lényegében irányíthatatlan :-)
Marklar15509-07-2007 22:15:03 // 4112
Nahh.
Épp ma akadt a kezembe egy 06.27. ei Helyi Téma nevü újság.
Majdnem 1 oldalas cikk van a Smartról.
Csak a lényeget:
2003-2006 ban 3,9milliárd (???) Eurónyi veszteséget okozott a DaimlerChryslernek.
Az MB tavalyi rekord profitját 2,4milliárd eurora csökkentette.
2005ben 1,2milliárd eurot költöttek a Fortwo II-es fejlesztésére.

Míndezek ellenére idén már nyereséget remélnek.
Biztató léehet, hogy jövőre az USAban is árúlni fogják...


Van egy árlista is:
A legolcsóbb.
999ccm es 3hengeres 61le (nem turbo, vagy nem emeli ki) 2.882M ft
Pure felszereltségben.
A legdrágább.
999ccm 3 hengeres Turbo 84le 4,475Mft
Passion felszereltségben.
Van még a középső Pulse felszereltség is.
A 0,8 as cdi td 3,3M-4,516M ig van írva.
Boccsi, de nincs kedvem bemásolni a cikket:)
Marklar15509-07-2007 22:02:30 // 4111
Van 1-2h VHS em a 97 es taliról. Volt ott egy anyós ülésen kersztbe rakott 1000-es vagy nagyobb motorkerékpár motorral szerelt 4x4, 4 kerék kormányzásos Trabi...:)
Ha már 2lityist farag bele akkor mér nem a 150 pacist??? 1,8T???
Vagy a Daihatsu gtti mociját?
Vagy az 1,3 Tie jét.
Gondolom az 1,1 es ről van szó az meg ügye WV vonalon gondolkozott.?
WarbiRunner (Gyuri)09-07-2007 21:41:32 // 4110
Ja..de Trabiból is van már durvább utcai gép. Aki nekem az 1.6 mocit berakta, a tesója Trabijába befaragta a VW 2.0 blokkját váltóstul (115Le ha jól tudom), hengerenkénti befecskendezőstül cakk pakk. Hát az valami kegyetlen...És kívülről semmi, de semmi nem látszik, olyan, mit egy mezei ültetett alufelnis Trabi. Minden éppen befért.
Satti09-07-2007 15:49:56 // 4109
A régi igazi bogár,az igen,volt nekem is több is,de az újnak köze sincs hozzá,és az már tényleg drága,akárcsak a Mini.
pedrito09-07-2007 11:09:39 // 4108
Város, vagy városkörnyéki használatra a legtökéletesebb választás a kisautó. Én így mondanám. Az, hogy ez smart, vagy valami más márka, azt mindenki maga dönti el (főleg az ár-érték arány tükrében). Valamiért azonban több a nem smart márkájú kisautó a városokban és környékén.
Szerintem mindketten mást értünk nagyon sikeresnek, ezért "vitázunk". Számomra a nagyon sikeres autó pl. a bogár.
Satti09-07-2007 10:56:30 // 4107
Nem tudom mennyire sikeres,vagy nem,de az talán jelent vmit,hogy változatlan formában,pici facelift-tel,már gyártották,8 éve,és most némi modernizálás után,de az alapformát megtartva,jött ki az újabb változat.Amennyiben ennyire veszteséges lenne az egész,akkor gondolom nem gyártanák ennyi ideig,és az új változat,nem a régiből kiindulva készűl.Ezeket az érdekes fogyasztási adatokat meg soxor olyanok állítják,akik nem használtak egyáltalán,vagy tartósan ilyen kisautót.Ez pont olyan,mikor az Alfáról is sokan mondanak mindenféle "okosakat",pedig lővésük sincsen róla.Amúgy meg van akinek tetszik,nagyon sok embernek,és van akinek nem,ennyi,megvenni nem kötelező.Az tény,hogy városi és város kőrnyéki használatra a legtőkéletesebb választás 1 vagy 2 embernek.
pedrito09-07-2007 10:47:04 // 4106
Gondolom tapasztaltad, hogy azért a valóságban hosszabb, mint szélesebb. :-) A parkolás esetében belvárosról volt szó és ott fel vannak festve a helyek. Ott csak bunkó mód lehet könnyebben parkolni. Úgy általában biztos, hogy könnyebb, ezt aláírom. :-)
pedrito09-07-2007 10:40:55 // 4105
Ez az egész smart "vita" onnan indult, hogy valaki azt mondta, hogy nagyon sikeres a smart. Szerintem az általad fikázott alsóközéposztály és középosztály vásárlásai nélkül nem lehet annyit eladni, hogy nagyon sikeres legyen. Szerintem akik elfogultak, azok mondják, hogy sikeres. Sem az eddig eladott darabszám, sem a gyár veszteséges mivolta nem erre utal. Akárhogy izzadnak smarték, addig nem lesz nagyon sikeres a mikrójuk, amíg nem csökkentik az árát. :-)

Ja, most olvastam, hogy az új 84 LE-s smart 9 l körül eszik városban...
Wickey09-07-2007 06:24:09 // 4104
Irányjelzővel nekünk is voltak problémáink. 10 méter drót, és egy új, típusidegen indexrelé (nemtommármilyen, valami jófajta, ötszázforintos kommunista gyártmány, talán Lada?) felhasználásával átkábeleződött a cucc, azóta makulátlan :-PPP Feljavítottuk itt-ott orosz alkatrészekkel a német technikát :-DD
Wickey09-07-2007 06:21:35 // 4103
nekem 5 litert evett napi 2x55km-es etapon, 25km város 30km autóút odavissza.
Épp azon anyáztam, hogy a 22 literes tartállyal csak négy napot tudok bemenni dolgozni, a munkahetet nem bírta ki :-)
Marklar15508-07-2007 22:05:52 // 4102
Randa volt a Camarro a Lacetti mellett? :-PPP
GEORGE08-07-2007 20:30:58 // 4101
Kis motor, "erölködik" ha nyomod neki ergo iszik is .-)
Zsolt15508-07-2007 17:29:06 // 4100
Mi is akkor voltunk ott utoljára. Azt követően a III. kerületbe vittük egy magán Smart szervizbe. Olcsóbb is volt, meg a hozzáállása is jó volt a tulajnak.
Satti08-07-2007 17:15:22 // 4099
A márkaszervízek mind gusztustalanok,ezeket a dolgokat sokkal ólcsóbban meg lehet oldani.Olaszból is sok mindent lehet hozni a smarthoz bontottan,mert európában ott van a legtöbb.
Zsolt15508-07-2007 17:05:16 // 4098
Egy hónappal a garancia lejárta után egyszer csak nem működött jobbra az irányjelző. A saját szervizünkben nem tudták megjavítani, ezért elvittük a Kárpát utcába. Közölték, hogy az egyik computer halt meg, és az összes javítási költség 160e.Ft lesz. Kértünk méltányossági javítást, de elutasították.
Satti08-07-2007 17:04:54 // 4097
Az egyik haver a városban smarrttal jár,és általában 5-6 literrel jár el vele,mondjuk nem nyomja neki.
Zsolt15508-07-2007 16:59:38 // 4096
Pedig annyit fogyasztott. Igaz én élveztem a gyorsulását, és nyomtam is neki. Ha az idősebb kolléga vezette, aki a Corsát is 40-nél felváltja ötödikbe, nála fogyasztott picivel 7 liter alatt. A motorban 40.000km volt.
Zsolt15508-07-2007 16:55:51 // 4095
Menni az biztos, hogy jól megy. Intelligens automata váltója van, és nagyon jól tud gyorsulni. Tapasztalatból mondom, hogy sokan meglepődnek rajta mennyire megy. Viszont kemény a rugózása, ami a pesti utakon nem szerencsés dolog. Könnyű lefejelni benne a tetőt.
Satti08-07-2007 16:53:55 // 4094
Akkor ott vmi el volt állítva,mert annyit sehogy nem ehetne,vagy már a motorja volt ki.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.