Forum >> Oldtimer, youngtimer

Inner Circle06-04-2005 16:51:37 // 69
"Arról híres az az ember, hogy majd megrendeli a digóktól a zsír új váltót. Az max összerakott váltó. " Naná hogy összerakott. Tudod ez olyan, mint hogy a "telitankolva" sem azt jelenti, hogy a csomagtartó is csurig van töltve :DDD A te váltód valami egyedi eset lehet, én rengeteg rendesen összerakott váltót láttam már, jó párat használtam is, és ilyen hibája egynek sem volt. Ja és viríccsá lóvét! :D
ystuc06-04-2005 16:16:02 // 68
A tulajdoni viszonyokról annyit tudni, hogy a név megvqan, meg az utca. De házszám még nincs. Ez még egy kör lesz. A száma pedig titkos.
Robi06-04-2005 14:40:40 // 67
"4 villanynyílászáró szerintem minden 90-esben volt" Az enyém hátul tekerős. :( Én is kiborultam a StreetRacing matricán, meg a ventillátoron. :) "...aszongya új váltó..." Aha, persze, hogyne. Arról híres az az ember, hogy majd megrendeli a digóktól a zsír új váltót. Az max összerakott váltó. De az sem jelent semmit, az én váltóm 1-2 hónapja lett összerakva, és már most elhasalt, letörtek az egyes fokozat kapcsolókörmei.
Robi06-04-2005 14:35:51 // 66
Vonóhorgot nem fikázni, az enyémen is volt, és vissza is fogom rakni, ha szükség lesz rá! :)
Inner Circle06-04-2005 13:11:14 // 65
4 villanynyílászáró szerintem minden 90-esben volt :D Az a Streetracing matrica... ehh, a szívem szakad meg... A tulajdonviszonyokról tucc valamit? Különben egy haverom eladná a saját 90-esét. 2.0 injektoros, aszongya új váltó (kupplung miatt 2 hetet használt), kasztni kihegesztve, full alvázvédelem, szinlentek újak, teljes fékrendszer új. A kaszni esztétikája nagyjából ennek a szintjén van... Itt megnézheted: www.gerda.hu/download/alfa90.zip Nem hiszem hogy nagyon horror lenne az ár. Most Nyíregyházán van az autó.
silversurfer06-04-2005 12:47:24 // 64
Egész jó :-))) de azért a vonóhorog és az a belső ventillátor durva ;-)
ystuc05-04-2005 22:51:56 // 63
Akarom mondani ablak. :-)
ystuc05-04-2005 22:51:01 // 62
Na, itt a 90-es. Kicsit rozsdás, kicsit horpadt. De van benne 4 elektronyos balak. :-)

Inner Circle04-04-2005 21:39:28 // 61
Igaz. A kései Ti kivitelek voltak dupla kereklámpásak. Hogy a Ti az erős motoron kívül mit jelent (ha egyáltalán jelent valamit) a felszereltség tekintetében, azt meg ne kérdezd tőlem :-) Tim oldalán gondolom megtalálod a választ.
bb1804-04-2005 19:30:40 // 60
egy idevágó kérdés : az én alfám is dupla kereklámpás volt,és kétoldali gyári tükrös. a paulovics ( a bontós ) azt mondta, hogy a kereklámpás valmi extra felszerelésű, de a szögleteslámpás az alap. igaz ez?
Inner Circle31-03-2005 12:18:17 // 59
Ahogy a tesitanárom szokta mondani: "Gratulálok, fiam! Nyert egy vízilovat!" :DDD
Scott30-03-2005 19:22:07 // 58
IC ! Azért fordítsunk pontosabban : " My Milano badges are as original " Ott az "as" szócska, tehát ez sem eredeti, de olyan mint az eredeti :))
Viktor8530-03-2005 12:49:30 // 57
Hi! Tata-agostyáni bontóban 1500Ft 1db jó állapotú, de használt embléma ("új" fajta)
silversurfer30-03-2005 12:38:19 // 56
Mikorra tervezed egyébként az alkatrészrendelést?
silversurfer30-03-2005 12:37:16 // 55
Ez jó hir nagyon, 3darabra nekem is szükségem lenne. Egyébként a Milánós embléma tetszik a legjobban, az se baj, hogyha csak ilyen van viszont az autón nem lesz túl autentikus :-)) A belinkelt oldalon se láttam olyat ami nekünk kéne...
Inner Circle30-03-2005 11:28:56 // 54
Hahó, jelvény iránt éreklődők! Az angol srác azt írta nekem, hogy "My Milano badges are as original. Plastic with metal ring L12.50 we also have metal badges see http://www.ebspares.co.uk/news8.htm" Vagyis nem szaros másolatokat hanem király, zsír eredeti jelvényeket lehet nyúlni, darabját kb. 4500-ért, ami szerintem ingyen van!!! (Egy mostani jelvény is 3k, nem?) Én biztos rendelek vagy hármat :-) Mondjuk a "Milano badge"-t még tisztázni kell, mert asszem a Milano feliratos egy kicsit régebbi, mint ami nekünk kell. A Spider hátsó ülést illetően is oszlik a köd: "My car was a German export and all the 1600 J I have seen (x5) do not have a rear seat. The only 1300 J I have seen (x1)does have a rear seat!" Szóval az 1300-hoz volt hátsó ülés, az 1600-hoz meg nem. És akkor Cgo infója is passzol. Giovanni meg hülye volt, mint mindig :-)
ystuc29-03-2005 21:59:51 // 53
Akkor erre még alszok egy párat, aztán döntök. Minden esetre nagyon vonz a dolog...
Andorka29-03-2005 21:56:45 // 52
Egy cimborámnak a fócvágen bogara nosztalgiautónak van minősítve. Nincs mellette semmi más autója, tehát neki nem kell "rendes" GKFB-t fizetnie. Ahhoz hogy nosztalgiás legyen a verda, meg elég két fényképet küldeni a Mozaik utcába meg valami formanyomtatványt. És 25 év talán az autó korhatára, nem 15 év. (nem a tömeggyártás befejezése, hanem az adott autó forgalmijában szereplő dátum)
Scott29-03-2005 21:26:53 // 51
Számításaim szerint egy komolyabb felújításra kb 1 millát nyugodtan lehet számolni. Mondjuk annyiból azért már nagyon szépen össze lehet rakni egy gépet :)
silversurfer29-03-2005 21:01:34 // 50
Szia A 90-est ötféle motorral gyártották (ismereteim szerint): 1.8 -> kb. 120 ló 2.0 -> ez ha minden igaz volt karbis és injektoros is 128 ló körül 2.0V6 -> ez elég extra de csak kb. 135 lovas 2.5V6 -> a kommersz kb. 160 lovas 2.4TD -> kb. 110 ló -> ez lehet a "tiéd" Elég ritka a 90-es az egyik haveromék lakása előtt is áll egy. A csávó akié csak a régi autókat szerti és ilyeneket szerez és felújitja őket, az elöző "műve" egy állólámpás Merci volt és nagyon jól megcsinálta. Részemről úgy néz ki, hogy egy régi autó rendbehozatala/felújitása kerül annyiba mintha vettem volna egy újat de ez igy szórakozatatóbb ;-)))
ystuc29-03-2005 18:44:47 // 49
Vagyis vegyek egy tökéletes állapotban lévő öreg autót... Ühüm... És olyat hol találok óccsóért? :-) Bár még nem néztem meg minden porcikáját, ránézésre egyben van. Lehet, hogy motorhibás... Amúgy 2,4-es moci van benne. De nem vagyok képben, hogy benyás, vagy diesel??
Attie29-03-2005 11:15:26 // 48
Milyen motor van benne?
Inner Circle29-03-2005 11:13:17 // 47
Noch etwas: a topiknyitóban nyavalyogtam, hogy nem tudom, lenne-e hátsó ülés a Spideremben, és felhoztam bizonyítékként az 1972-es 1.3 Junior modellemet. Na, ez bukott, mert megnéztem közelebbről és az 1980 utáni ajtókárpitokat formázta bele a művész, úgyhogy valszeg ennyit értett az autó többi alkatrészéhez is... az XX kromoszóma kicsit furcsán nézett, mikor nagy lelkesedéssel mutogattam az 1:43-as modell belső terében a félcentis kartámaszt, hogy nézd csak, ezt csak a Series 2a-ba tették, ez meg egy Series 2! Óvatosan és meggyőződés nélkül megkérdezte, hogy "Aha. És akkor mi van?" :DDDD
Inner Circle29-03-2005 11:09:20 // 46
Ha belefogsz egy régi autó felújításába, akkor S E M M I K É P P E N ne vegyél romot, akármilyen olcsón adják!!! Ingyen se! (Na jó, úgy igen! :-) ) Szánd rá az időt és keress egy jó restaurációs alapot. Ne legyen szétrohadva, ne legyen a múltjában totálra törés, minél kevesebb házi kókányolás, minél több eredeti darab legyen meg hozzá. Az első kettő alapkövetelmény, a második kettővel az ősz hajszálaid számát csökkentheted. Ja és legyen minél jobb állapotban, persze :-)
Inner Circle29-03-2005 11:07:08 // 45
Well? Ez egy 1982-es Alfasud Ti 1.5. Itt van: http://alfasud.alfisti.net/ase11.htm
Inner Circle29-03-2005 11:02:12 // 44
Lehet, a katalógusban dupla kereklámpás Ti volt, ha volt kockalámpás, akkor lehet hogy arra tettek jobb tükröt... bár nekem gyanús kicsit hogy azok végig kereklámpások voltak és ez már valami balesetben vesztette el a kerek szemeit... no meg az, hogy egy ugyanolyan tükör van rajta a jobb oldalon, nem jelenti hogy a gyárban tették fel rá :-)
ystuc28-03-2005 22:39:17 // 43
Barátnőmék háza elötti parkolóban áll egy 90-es Alfa. Régen ott van már, a gumik is leengedtek. Szerintetek érdemes lenne belevágni egy ilyen projectbe? Megkeresni a tulajt, biznicelni vele... A 90-es nekem mindig nagyon tetszett. Csak igazából helyem nincs rá... Mégsem hozhatom fel a 2. emeletre. Telken meg nincs garázs... Pedig de jó lenne egy olyen akciót összehozni... Lehet, hogy nem volt túl összeszedett ez a pár mondat... :-)
Viktor8526-03-2005 17:38:38 // 41
ThX az infot!
Kicsifijjú25-03-2005 14:52:14 // 40
Sziasztok! Kicsit off,de mégsem: szerveződőfélben van egy youmgtimer (márkafüggetlen) találkozó 2005.04.10-ére Gödöllőre (a helyet Ingegnere kolléga biztosítja). Részletek nemsokára a www.youngtimer.hu weboldalon (most készül a térkép és a programleírás). Addig is az indexes youngtimer topikban lehet jelentkezni (Alfából is van már pár darab).
Halesz25-03-2005 01:05:58 // 39
Most ez legyen a névjegyen, hogy ???? Mi is volt a beceneved????
Inner Circle24-03-2005 23:25:36 // 38
Megnéztem az Alfasud katalógusaimat, egyik képen sincs jobb tükör, még a faceliftes Ti-n sem, pedig gondolom, az volt a csúcsmodell. De ugye Luigi munkamorálját tekintetbe véve, sosem lehet tudni :D
Kazes☻24-03-2005 23:21:14 // 37
Hááááát! Mond meg hogyan kell kiejteni és rendben van. ;-)))
Szilárd24-03-2005 23:17:26 // 36
Miért neked nem??:))))
Halesz24-03-2005 23:15:27 // 35
Neked tetszik ez a "becenév"? :)
Viktor8524-03-2005 22:45:46 // 34
HI! Nem tudom, hogy ehhez a topichoz tartozik-e, de a Sudot szerelték gyárilag jobbos visszapillantótükörrel? ( SC kivitel '82)
silversurfer22-03-2005 21:42:35 // 33
Okés. Ha majd a rendelés státuszába jutsz akkor szólj feltétlenül légyszives (még azért körbenézek a honlapon én is alaposabban). Ha jófajta az embléma akkor tényleg kéne három (egy pót sosem árt mert nem egyszer hallottam, hogy ellopták letépték stb. az emblémát). Köszi szépen a segitséget
Inner Circle22-03-2005 18:45:52 // 32
Én, ha rendelek, akkor egy 20kg-s csomagot fogok rendelni, annak a költsége 70 font, de elég sok embléma belefér :-) Ha nem is 55, de 35-40 centis emblémám volt, ameddig oda nem adtam egy haveromnak a szülinapjára... SPeti terjesztette őket, ha jól emlékszem. Még néhányra bármikor vevő lennék... Wickey autója már "pótoltan" jött. Nekem van néhány ilyen emblémám, de egyik se valami szép állapotú. Viszont kicsit kockázatos a dolog, mert az Alfa gyárt ilyen emblémát, néhány éve vettem újat, riccambi csomagolásban, és az eredeti, korhű, finoman kidolgozott fémkarimással ellentétben ez egy ocsmány műanyagdarab volt. Ha rendelünk akkor erre előbb rákérdezek.
silversurfer22-03-2005 16:52:34 // 31
Ja, én is 55mm-esre gondoltam (de azért egy 55cm-es jól nézne ki a lakásban:-)))))))))) Ha többen rendelünk az emberkétől akkor nem olcsóbb a postaköltség??? Mert ha igen akkor szerintem többünkenek is kéne ilyen embléma (Wickey-nek szinte biztos mert neki kicsi van hátul és az elsőt egy naggyal pótolta) és szerintem ez a 12,5 font elfogadható ár (3-at biztos rendelnék magamnak).
Inner Circle22-03-2005 09:59:49 // 30
Kösz, át fogom olvasni. A youngtimerek rajongóinak jó hír lehet, hogy az EU leghülyébb alakja, Günther Verhaugen kivételesen hasznos dolgot csinál, cseszegeti a cseh használtautó-import szabályokat... úgy fest, hogy ha külföldről nehezebb autót venned mint belföldről (ide tartozik a regadó is!), akkor az sérti az EU versenyszabályait! Ha a cseheket ezért elmeszelik, akkor itthon is változás várható! Nagyon drukkolok hogy összejöjjön... ha csak egy-két hét "joghézag" lesz, amíg kitalálnak valami új rablóadót, már azt is ki lehet használni, és nehéz százezrekről van szó!!!
Inner Circle22-03-2005 09:57:02 // 29
A veteránautósok külön kasztot alkotnak, valószínűleg eljátszottak ezzel, aztán továbbadják.
granturismo22-03-2005 08:48:12 // 28
Kicsit of?f de különösen az autó eredete azért érdekes. Kérdés, hogy hol volt eddig egy ilyen autó? http://www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?q1=Lancia&hirdeteskod=556896&submit=ugras&megjelenes=4&kategoria=&screenwidth=1024
zolee14521-03-2005 14:12:02 // 27
65000 EUR, nem gyenge, de csak egy GTA:)

A két autó nem ugyanaz, az egyik a mobile.de-n van a másik az allsportauto.com-on bár nem tudom hogy az utóbbi korabeli fotó-e vagy sem.
TtK21-03-2005 09:08:32 // 26
Nekem úgy tűnik, hogy a veterán minősítés egy valakinek jó igazán (á la ISO9000), a minősítőnek. És persze a tulajnak is ha be akar hozni egy szép öreg autót, mert másképp nem lehet. Egyébként itt a szabályzat, hogy hogyan történik a minősítés: http://www.veteranauto-motor.hu/anyag/V_TechnSz_jogi%20korr3.doc
Inner Circle21-03-2005 08:44:24 // 25
Először is Marvel rulez :-) Másodszor, gondolom 55 mm-es emblémára gondoltál, mert az 55 cm egy kicsit húzós lenne :-) A fickónál akit ajánlottam, 12,5 font egy embléma (nekem is kell, ezért megkérdeztem). Motoros jobb tükör elvileg annyira nem nagy ritkaság... Bandit Sashalmon próbáltad már? Harmadszor én szinte biztos vagyok benne, hogy a betöltött 30. naptári év a követelmény, vagyis most egy legkésőbb '74-es autó lehet veterán ('75 februári még nem). De a veterán minősítés nagy szopás és nem is igazán éri meg, mert lényegesen csak a biztosításon lehet spórolni, az pedig sokkal egyszerűbb, ha mint nosztalgia-autóra kötsz rá biztosítást. Asszem 15 évnél idősebb autóra lehet, ha van mellette egy 15 évnél fiatalabb autód, amire normál biztosítást fizetsz. Természetesen így olcsóbb, részleteket nem tudok, kérem kapcsojjaki.
Gordon20-03-2005 18:54:52 // 24
Az adott típus! Nem konkrétan a 911-es, mert azt még ma is gyártják, hanem a 911 egy bizonyos típusa! Mert ugye adott szériát most már nem gyártanak! Lásd 156-os felvarrt külső, vagy Spider-nél az 1980 évek elején a váltás!
silversurfer20-03-2005 14:03:43 // 23
Ez érdekes. Ezek szerint az a "szerencsétlen" akinek mondjuk egy '63 vagy '64-es (ha jól emlékszem azóta gyártják) Porsce 911-ese van az nem veteránautós???
Gordon20-03-2005 10:01:27 // 22
Én úgy tudom, hogy 25 év, de nem a kocsinak kell 25 évesnek lennie, hanem a típus gyártása 25 éve fejeződött be, így a kocsi minimum 25 éves kell legyen, vagy öregebb! Persze lehet hogy ez nem igaz!
silversurfer19-03-2005 16:32:42 // 21
Elméletileg hány éves kortól lehet veteránautónak nyilvánitattni az autót???? Ez milyen előnyökkel és hátrányokkal jár??? Én egyébként most koszorús 55cm-es emblémákat és motoros jobb tükröt keresek, megnéztem a linket is, majd irok is a fószernak hátha vannak ilyen cuccai mert egyelőre itthon és az e-bayen nem találtam ezeket...
Paco17-03-2005 08:37:46 // 20
....vagy gerappa :))))
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.