Forum >> Transaxle syncro
Willy30-05-2006 21:06:00 // 1906
Zöldkártya friss, műszaki 2007. 04-ig van rajta. 1985-ös. Valós kilóméter: passz. A kasztni egy 2.5 V6 kasztnija és abba rakták bele a 2.4 TD motort (legalábbis alvázszám alapján ezt derítettem ki). Átlagfogyasztás 7 liter körül. Országút 6-6,5 l, város 8 liter körül (hozzáteszem, hogy én finoman közlekedek). Youngtimer biztosítás nincs (azt se tudom mi az). A nevemen van, azt nem tudom, hogy hányadik tulajdonos vagyok. 2005. áprilistól van nálam.
Sajnálnám szegényt ha elvinné valaki, mert már igen sok mindent kapott tőlem, de ha itteni taghoz kerülne annak jobban örülnék.
Norbika30-05-2006 17:07:45 // 1905
Ha jól látom,hirdeted a totalcaron is.
Norbika30-05-2006 16:59:48 // 1904
Vagy cserealapom van,ha érdekel.VW Santana 1.6D.
Norbika30-05-2006 16:54:39 // 1903
Zöldkártya,műszaki,évjárat,valós kilóméter,átlagfogyasztás,legkisebb-legnagyobb fogyasztás,youngtimer biztosítás van-e,hanyadik tulaj vagy,neveden van-e,és mióta a tiéd,motorszám,alvázszám.Egyenlőre ennyi.Előre jelzem,csak érdeklődöm,pénzem még nincs rá sajnos!Ha lenne,valószínűleg megvenném:)(ha jó az autó)
Willy30-05-2006 14:32:26 // 1902
200-ért adom.
A karosszéria nagyjából jó. A motor is jó állapotban van. Kompresszió még nem lett rajta mérve, bár én is kiváncsi lennék rá.
Az első futóműre kell költeni valamennyit, a hátsó rendben van. Váltó jó. Kardán nem olyan rég lett megcsinálva. Fék is most lett megcsinálva (kapott egy brutál fékszervódobot).
Elektromos szempontból majdnem minden működik rajta.
Most terveztem a motortartó bakok és az önindító cseréjét. Ezek az alkatrészek már meg is vannak hozzá.
Mit szeretnél még róla tudni?
Norbika30-05-2006 13:57:50 // 1901
A te felnid meg így néz ki jól,ahogy most van,jó,hogy nem az egész van polírozva,így van benne kontraszt,jobban illik az autóhoz+kiemeli,hogy kétrészes a felni,ami exkuzív.
Norbika30-05-2006 13:55:46 // 1900
Valszeg inkább fényezés lesz.A kéttónusú fény a felnin kicsit olyan klasszikus,nekem tetszik:))
ingegnere30-05-2006 13:48:47 // 1899
Az a sok küllő megnyomorítana.....:-(
Szerintem a kéttónusú szín praktikusabb, arról nem is beszélve, ha Campagnolod van , és az magnézium, nem tudom mennyire síma a felülete, fogyan viselkedik polír hatására, mennyire hamar mattul....
Szerintem fény, vagy később más felni.
A küllőimet, pedig nekem csak 5 van, már én sem políroznám.:-)
Norbika30-05-2006 13:45:40 // 1898
Én arra gondoltam,hogy a Campagnolo felnijeimet rendberakatom,és fekete-ezüst kombinációval fújatom,vagy fújom le.Egy nem tetszik,hogy csak 14'-esek,de végülis meglehet szokni,nincs komolyabb felnire most keret.A fényező azt mondta,hogy majd ragasztgathatom egy teljes napon át,mire jó lessz.Az sok küllő....nyamnyam.Egyedül azért tetszik.Nos,ezt a felnit felpolírozni gyakorlatilag esélytelen szerintem,pedig lehet,hogy unalmas téli napokon megcsinálnám.
Norbika30-05-2006 13:41:18 // 1896
Willy,a tiéd mennyibe kerül,ha esetleg megvenném?És mit tudsz róla mondani?
Norbika30-05-2006 13:40:29 // 1895
Mindegy,mert még bőven nem aktuális a dolog,csak eljátszottam a gondolattal,és úgy néz ki,hogy majd beszerzek egy TD-t.Da azért köszönöm a tippet.
ingegnere30-05-2006 11:45:12 // 1894
Elvileg, mivel tükörsíma a felület, nem tapad meg rajta a lakk.
Én csak wax-szal szoktam kenegetni, és ápolgatom esős időszak után.
Kétévente meg átfutok rajta.:-)
ingegnere30-05-2006 11:43:07 // 1893
Igen, ez a jelölt.:-)
Vikk7530-05-2006 10:42:22 // 1891
Hát ez benyás sajnos...
Norbika30-05-2006 10:40:36 // 1890
Akkor ne most próbáld ki a végsebességet,nehogy megelőzzön a futóműved:))))2.5V6,vagy 3.0V6?Végülis mindegy,van benne erő bőven!!!
Wickey29-05-2006 23:23:47 // 1889
Filmszakadás.
Ma beindult a gtv6. muhahaha.
két teszthét és kétezer tesztkilométer vár rám.
Utána majd elárulom milyen lett. Kíváncsi vagyok mi ment tönkre / hullott szét / rohadt el a közel egy év állás alatt.
Norbika29-05-2006 19:30:58 // 1888
Azért ez a felnipolírozás finom lehet,nem lenne jó polír után lelakkozni,és akkor nem fakul ki?Vagy nem lehet?
Norbika29-05-2006 19:29:37 // 1887
Ez a motor megy az ultrasudba,ugye?
Wickey29-05-2006 18:53:34 // 1886
Elnézést. Nem akartam ledízelezni azt a kiváló 1.6ost. Fáradt vagyok, nincs mese. :-)
Szóval benzinmotor, akkor szívórészről kap vákuumot a szervódob (az a nagy kerek izé ott bal oldalt). Keresd meg a csövet, és nézd meg, hogy
1. megvan-e egyáltalán, és nincs-e ledugózva
2. nincs-e rajta repedés.
Amúgy ezzel valszeg nem lesz gond, ha ugyanis itt a bibi, akkor itt egyből falsot is szívna a motor.
Másodszor: a fékszervó lehet kukás. Kéne egy cseredarab egy próba erejéig.
Wickey29-05-2006 18:50:23 // 1885
Dízel? Az jó.
A fékrásegítőt nézném meg első körben. A dízel nem szívómotor, szóval ebben a tekintetben is valamilyen kretén megoldásra szorul. Mindenesetre szervódobot cserélnék hátha lukas, valamint utánanéznék hogy generálódik-e egyáltalán vákuum (akárhogy is teszi azt).
Wickey29-05-2006 18:45:46 // 1884
Jóaz, ki kell csontozni belőle mindent ami felesleges, utána elvinni egy körre a lepusztított autót, te is elcsodálkoznál mennyivel komolyabbat menne :-)
Wickey29-05-2006 18:44:25 // 1883
2.4TD?
Akkor a 6-ost felejtsd el, abba 5 hengeres 2.5TD van. Rémálom az a motor ... papó régi autóját már volt szerencsém bütykölni. Dízel. Hatos. Fejbe kellett volna lőni azt a marhát aki kitalálta hogy toldják meg még egy hengerrel a 2.0TD-t...
remete29-05-2006 17:00:48 // 1882
Egy kis segítséget kérnék: egy barátom frissen vásárolt 75-jében nincs megelégedve a fékhatással (a már említett 1,6 karbis), szó mi szó, lehetne jobb is. Kissé lent fog, de nincs visszarúgás meg ilyenek, úgyhogy szerintem nem levegős. Jó erősen kell azért nyomni, hogy fogjék. A fékbetétek majdnem újak, az első tárcsák csak alig-alig vállasak, a hátsón 1-1,5 mm váll van. A főfékmunkahengert cserélhették, mert feltűnően tiszta, ugyanez áll a fékvezetékekre, ez utóbbiak emellett korrekt munkának tűnnek. Van tippetek milyen irányban érdemes elindulni?
remete29-05-2006 16:55:20 // 1881
:-) pont mint a Hazárdmegye Lordjaiban...
ingegnere29-05-2006 10:51:13 // 1880
Sziasztok.;-)
A hétvégén én is ténykedtem. Romboló és építőmunkát is végeztem egyaránt. A rombolásnak a szegény Imola esett áldozatul. A kedélyborzolások elkerülése végett csak ezt a képet mutatom meg:
Gyakorlatilag 4 keréken áll az üres karosszéria a motorral, és mindez egy rövidke délelőtt alatt.
A hosszabb munka a GTV-vel volt. Az elmúlt 2 évben úgy bemattult a felnim, hogy eldöntöttem, újra polírozom a peremét. Meg is tettem azzal a külön finomsággal, hogy a kis csavarokat is felpolíroztem egyenként! Egy kerékben 20 imbuszcsavar van. :-) Sajnos csak a bal oldallal végeztem,mert este 8-ra már otthon kellett lennem. Az eredmény számomra több,mint kielégítő!
Csak sajnos még hátra van a másik oldal. Kissé időigényes.:-)
A hétvégén én is ténykedtem. Romboló és építőmunkát is végeztem egyaránt. A rombolásnak a szegény Imola esett áldozatul. A kedélyborzolások elkerülése végett csak ezt a képet mutatom meg:
Gyakorlatilag 4 keréken áll az üres karosszéria a motorral, és mindez egy rövidke délelőtt alatt.
A hosszabb munka a GTV-vel volt. Az elmúlt 2 évben úgy bemattult a felnim, hogy eldöntöttem, újra polírozom a peremét. Meg is tettem azzal a külön finomsággal, hogy a kis csavarokat is felpolíroztem egyenként! Egy kerékben 20 imbuszcsavar van. :-) Sajnos csak a bal oldallal végeztem,mert este 8-ra már otthon kellett lennem. Az eredmény számomra több,mint kielégítő!
Csak sajnos még hátra van a másik oldal. Kissé időigényes.:-)
Norbika28-05-2006 21:58:07 // 1879
Ma végre nekiálltam elmosogatni,felújítani a Webereket.Nem volt rossz móka,még sosem szedtem szét,dehát mindent elkell kezdeni.csak az egyiket csináltam meg,holnap majd a másik kerül sorra.Vettem felújítószettet,de a tömítéseken kívül nem volt benne semmi más,egy fúvóka sem,nem mintha kellene.Csináltam képeket is,ha jó lesz a kábelem,felteszem,igazából az állapot miatt volt érdekes a dolog,de majd a képek beszélnek helyettem inkább.Így elsőre ráérősen 4 órahossza volt mosogatással együtt+nincs kompresszorom itthon,úgyhogy külön mututvány volt minden zugot kitörölgetni,a fúvókákat szájjal kifújni,finom is a nitro:))))Végre ez is megvan,esős,unalmaa vasárnapokra tudom ajánlani.Holnap megrendelem a fékhez a cuccokat,ha minden jól megy összedobom azt is hamarosan.Kellenek:betétek,fékcsövek,karmantyúzni kell,első tárcsát szabályozni,hátsót tavaly megycsináltattam,fékfolyadék,fékcső hollandival egész végig az alján.A főfékhenger jó,csak nem lessz semmi gond.Féket akarok minél hamarabb.Na nem mintha zavarna,mikor feltolom az aknára,letolom az aknáról.Ma nekiugrottunk ahátsó fertályat befejezni,a pótkeréktertót körbevágtuk,kidobtuk,oda jön még lemez.+az alja jobb-hátul szintén lukas,az lessz holnapra.Jobb első taposó van még,alu-elöl még 3 kisebb folt,és lekell vakarni az egész alját,átnyálazni,és festhetünk végre.Meg nem zudnám mondani,hány lyukat foltoztunk,de azt tudom,hogy tavaly 9 nagyobb elemet cseréltünk.2 első sárvédő,2 ajtó,2 hátsó sárvédő,2 ajtóoszlop tokkal-vonóval+a "tetőablakot" behegesztettük,és a bevert hátfalat javítottuk.Akkutálcát csinálni kellett,mert nemnagyon volt,a motortérben volt asszem 4 folt,és megcsináltuk a bal első taposót.Két küszöb is felugrott,első,hátsó kerékjáratok foltozva.Ezeken az apróságokon kívül a karosszéria kiváló állapotú(muhaha)!!Tehát végülis jó vásárt csináltam ezzel a kasztnival.
Norbika28-05-2006 21:34:23 // 1878
Vagy 6-os kell,vagy 90,75,mindegy,a élnyeg,hogy 2.4 TD kell belőle,mert olyan még nem volt nálam,a 6-os azért tetszik,mert nem láttam belőle sokat,ami azt illeti csak egyet.De az pénzfüggvénye.
martin-i28-05-2006 20:30:06 // 1876
martin-i28-05-2006 20:28:29 // 1875
Ha már Alfa 6, akkor milyen lehetett ez a motorja: "A motorja egy teljesen új fejlesztésű 2492 cm3 hengerűrtartalmú V6-os aggregát volt, ami 5600-as fordulatszámon 158 lóerőt teljesített. Hat karburátor táplálta és ékszíjjal hajtott vezérműtengelyek szabályozták a hengerenkénti két szelepet."
Ezt alakították később injektorossá a GTV6-ban? OKTASSATOK KI! :)
ezenkívül eszembe jutott, hogy régi álmom még mindig egy Alfa 6 Coupe (1x láttam) mondjuk egy ilyen 2,5V6-al!!!
Vikk7528-05-2006 20:20:03 // 1874
Lehet tudok majd egy 6-ost ha érdekel.
prooF_7528-05-2006 16:33:04 // 1873
Mármint Alfa 6-ost?? Én inkább egy 75-öst ajánlok, abba fér rendesen cucc (mármint a nem-v6osba, mert annak kisebb a csomitartója), meg ahhoz még lehet elég könnyen alkatrészt találni.
Norbika28-05-2006 12:11:24 // 1872
Szivesen.Igen,lehet szilent,azt ha kicseréled,sokáig nem lessz vele gond.
martin-i28-05-2006 11:45:52 // 1871
lengéscsill. biztos nem, nem rég lettek cserélve, nem búg, hanem nyöszörög, szilent az lehet. amúgy kicsit búg nagyobb sebességnél de az szerintem az ersően kopott gumik és a izmosan patkázott felni miatt is van aminek a pereméből hiányzik 1-2 darab itt-ott :(
köszi!
Norbika28-05-2006 11:39:40 // 1870
Ha a rugó elfárad,először "megül",alacsonyabb lessz a hátulja,aztán szépen eltörik.Úgyhogy azt észrevetted volna.A lengéscsillapító is tud nyikorogni,meg mindenféle cicergő hangot adni,azt is nézd meg.A dedionnál igazából más nem nagyon tud hangot adni,ha szilent gond lenne,az kopog,a csapágy búg,a lengéscsillapító nyüszög,a féltengelynek semmi baja szerintem,legalábbis ezek nagyon sokat bírnak.Szálszakadt jobb hátsó?
martin-i28-05-2006 10:39:18 // 1869
az lehet hogy a hátsó rugók fáradtak el? inkább zötykölődéseknél, meg elindulásoknál ad hangot... ki tudja.
Norbika28-05-2006 10:19:30 // 1868
Ma megyek a lakatoshoz,megnézni,hogy mi a helyzet a GTV-vel:)))Összeírom mi kell az első futóhoz,aztán azokat beszerzem,és megyek rozsdát vakarni!!A rozsdának befellegzett.
Norbika28-05-2006 10:17:23 // 1867
Az egész elfogadható,csak az a baj,hogy általában ezek is olyan állapotban kerülnek eladásra,hogy foglakozni kell vele,ha nem a fél autót kikell cserélni,nekem meg egy lótifuti téliautónak kellene,de ahogy ismerem magam,úgyis nekiállnék szépítgetni.Már 150-200 körül vannak a jobb állapotúak.Mivel a GTV amolyan hétvégi strandjárat lesz,elképzelhető,hogy nézek egyet a hétköznapokra.Vagy 6-ost,az mégnagyobb.
Robi28-05-2006 02:42:13 // 1866
Általában a 180-at bármilyen körülmények között hozza.
A fogyasztása nagyon változó, országúton 7-8 liter, városban 8-10. Persze én rúgom neki, ami a csövön kifér, lehet, hogy normális embernek kevesebbet enne. :)
Norbika27-05-2006 21:55:26 // 1865
Biztos kerékcsapágybúgás.Kuka,kb20K és megvan.
martin-i27-05-2006 21:16:10 // 1864
ma különös hangokat hallottam jobb hátulról a futómű környékéről... elég furi, holnap kicsit alánézek hátha látok vmit vagy egy kcsit megnyomorgatom, hogy honnan jöhet a hang.+a kormányom holtjátéka vészesen kezd nőni..:( ez van
Norbika27-05-2006 21:11:54 // 1862
Valszeg VR6-ot hajtott a kis diszkópatkány,de ha egyszer megtalálom a saját autómban ülve,hazakergetem az biztos!
remete27-05-2006 21:09:44 // 1861
Na, majd ha összeáll a turbós vasad, rakhatnak a jürgenwágenbe amit akarnak... :-D Kívánom, hogy fuss vele akkor össze egy elhagyott egyenesben :-)
Norbika27-05-2006 20:22:53 // 1860
Robi,neked mennyit megy végsebességre a 2.4TD?Megmondom miért,lehet,hogy téliautónak esetleg jövőre vennék egyet.Fogysztásra mit lehet kihozni belőle?
Norbika27-05-2006 20:20:53 // 1859
A múlthéten bevallom férfiasan asszonyka kicsi peugeotjával túrtam,lejtőn lefele padlóztam óra szerint 150(muhaha)(1000ccm/50LE)és egy hármas góóóf nem tudom mivel mennt,de nagyon megalázott,saccra 220-230-at mennt,persze csak így szemre,úgy levillogott,mint a szart,150-ről gyorsult olyat,hogy csak lestem,GTV-vel sem fogtam volna meg,gyanítom,hogy nem gyári volt,mert azért ez nem megszokott.A peugeotnak meg majd kiesett a szeme,de néha ki kell kormolni:)))
Wickey27-05-2006 20:19:37 // 1858
olajról jut eszembe, robi te marharépa, nem elugattam, hogy nem kell annyi olaj a dízelbe, a francnak borítottad max nívó fölé?
Max. nívó felett van még mindig... gondoltam 3ezer km alatt csak elcsipegeti azt a plusz egy mm olajat, de nem. Egy tized grammot nem hajlandó enni... Utálom az új autókat olyan undorítóan hibátlanok. :-P
remete27-05-2006 17:34:42 // 1857
Csatlakoznék a "letolásinapló"-hoz: az én áldozatom egy Volvo S80 4x4 volt a 6-oson Kakasd előtt. Éjszaka hoztuk haza barátom frissen vásárolt karbis 1,6-os (!) 75-ösét. A tempó úgy 160 körüli volt, a Volvós úgy 150-el szüttyögött elöttem. Tisztesség kedvéért, akik "legyőztek" útközben: Audi A6, meg valami b@szomnagy Honda, de az olyan gyorsan jött, hogy nem tudtam megnézni rendesen. Igaz, hogy a 75 evett is némi olajat a mutatvány alatt, de amúgy meg se érezte a dolgot - nekem ezután senki se "fűnyírózzon", mennek ezek a kis 1,6-osok is rendesen!
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
6
Guests6
506
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?