Forum >> Transaxle syncro
ingegnere04-05-2005 08:09:39 // 606
Első és legnehezebb feladat a GTV klímabox beszerzése.
Nekem valamikor tavaly sikerült egyet nyernem az e-Bay-en, Kaliforniában. A hazaút kicsit döcögős volt, de sikerült elintézni. Ha ez megvan, a többi cucc már sokkal könyebb, ugyanis azok kompatibilisek az Alfetta/GTV/75/90 modellekkel. Ezek a csövek, a szárító, a hűtő, a kompresszor. Valamint a kompresszor felfogató elemei a motorra. Nekem ez utóbbi még hiányzik, de majd elkezdem legyártatatni.
Nemrég még tudtam egy komplett rendszert asszem 90 környékén, de nem tudom mi lett vele.
Azt tudom tanácsolni, hogy figyeld az e-Bayt, néha fel-fel bukkan. Tavaly is volt egy komplett, ráadásul pont 2.0 Alfetta GTV-be való!
A motor kiszedéséhez olvasd el a manualt, Docky oldaláról letölthető aszt hiszem. De valóban, a menet a következő: kipuff leköt, kardán leköt, hátrahúz (ehhez persze le kell engedni a De-Diont), és onnantól már pikk-pakk kint van a motor. Ja, persze a hűtőt is szedd ki.
silversurfer03-05-2005 22:10:01 // 605
Szerintetek van esélye annak, hogy jobb tükröt szerezzek a GTV-re????
Magyarországon már kérdeztem sok embert és szervizeket néztem az
e-Bay-t (usa, angol, német, holland és olasz) és semmi.
Most ez azért jutott eszembe mert a háromnapos ünnenpen kimegyek a telkünkre (ott nincs semmi zavaró tényező) és helyre rakom az elektromos hibákat köztük a tükör joystick-ját és gondoltam ha szerzek tükröt akkor azt is fel tudom rakni melegében. De NINCS :-((((
(ma éppen a Bandit és a Berdóékat hivtam)
Norbika03-05-2005 19:47:12 // 604
Mégvalami.Aki vett már ki GTV-ből mocit,ossza meg velem a tapasztalatait,mert nekem az első motorkivétl kb 4 órán át tartott,jó,sok volt a berohadt csavar,na de akkor is.Kiszereltem mindent a motortérből,csak a motor maradt bennt.Lkötöttem körben a mocit,a kormányművet,mert beleakad a lendkerék.Aztán lekötöttem a kardánt elöl,de még mindíg nem jött ki.Lekötöttem hátul is nagy nehezen,szerintem nagy szívás,levettem a kardánt,a kipuffot(powered by bicepsz).Ja,a kardánnál a hardi úgy rá volt szorulva,hogy fél órán át pajszeroltam.Szóval tényleg szét kell bontani az egész autót alulról,vagy csak iszonyat béna vagyok,mert egy fél napom ráment,a verda darabokban van.
Norbika03-05-2005 19:24:30 // 603
Tudnál nekem mesélni a légkondis tervedről,mert nagyon érdekelne,hogyan is valósítható meg.Soha nem volt légkondis autóm,igazából nem is tudom,milyen elven működik,mi kell hozzá,stb.
ingegnere03-05-2005 16:07:51 // 602
Aha, akkor én is erre gondoltam hasított bőr kapcsán.
Ez nekem nem jön be. Tetőre el tudnám képzelni az anyagot, de ülésre más a vágyam.
ingegnere03-05-2005 16:06:37 // 601
Megmondom őszintén, nem figyeltem....:-)
Most nagyon halkan elárulok egy titkot. Nekem is rohad a doblemezem a motortér felé. Még nem mertem levenni a sárfogó lemezt, de ott is tuti rohad. Csak ha leveszem, kapok egy infarktust, és elkezdek azon agyalni.:-) Szóval nem bántom. Amit nem tudok, nem is fáj, nem? _:-)
De úgyis hosszú távra tervezünk, szóval nyugtasson, hogy időnk az van bőven! :-)
Eredetiség kapcsán, azt hiszem a 2 literehez is lehetett bőrt rendelni, de ennek utána kéne néznem. Amúgy meg mindegy, a plüss is isteni szép, pláne, hogy neked is recaro belsős a gép.
silversurfer03-05-2005 15:47:14 // 600
Szóval én nem arra a börre gondoltam amik mondjuk a német böhöm "autócsodák"-ban vannak hanem kb. olyan állapotú mint a bőröv.
Érzésre a normál bőr és a plüss között van.
Lanciánál a neve Alcantra, én ott láttam/tapasztaltam először ilyet most így hirtelen nem tudom, hogy gyárilag raknak-e ilyet Alfába:
Érzésre a normál bőr és a plüss között van.
Lanciánál a neve Alcantra, én ott láttam/tapasztaltam először ilyet most így hirtelen nem tudom, hogy gyárilag raknak-e ilyet Alfába:
remete03-05-2005 15:41:45 // 599
"Sajnos az általam látott 116-osok közül kivétel nélkül rohadt az A oszlopa."
:-( Sajna egy helyen látszik is, te már láttad is az autót élőben, biztos észrevetted. Azt reméltem javítható valahogyan "lábon" is. Mindegy már készülök egy teljes üregvédelemre+alvázra is. Nem tudni mit csináltak ennek a gépnek a kasztnijával lakatosék, de látni, hogy gitt volt otthon bőven - ez is aggaszt kicsit. Én személy szerint nem volnék ellene a bőrnek (apám is nagyon rá akart beszélni), de a végső cél egy teljesen eredeti kinézetű GTV 2.0 lesz (persze idővel), mondjuk az ár is szempont volt valamelyest :-).
ingegnere03-05-2005 15:30:01 // 598
Hasított? én enm értek ehhez igazán, de a hasított bőr nem az, ami ilyen kis szőrös?
Vaj szerű, igen. Ilyesmi, mint a gyári:
Amit kinéztem az ilyen mustáros-vajas nappa, kombinálva feketével. Irtó szép, és nagyon megy a szürkéhez szerintem.
...még a pénz is meglenne rá, csak nősülök, és hát izé, azé az most mégiscsak fontosabb...:-)
Vaj szerű, igen. Ilyesmi, mint a gyári:
Amit kinéztem az ilyen mustáros-vajas nappa, kombinálva feketével. Irtó szép, és nagyon megy a szürkéhez szerintem.
...még a pénz is meglenne rá, csak nősülök, és hát izé, azé az most mégiscsak fontosabb...:-)
silversurfer03-05-2005 15:27:59 // 597
A doblemezt támogatnám én is 100%-ig mert a két első sárvédöm nagyon gázos, ha most megcsináltatom akkor azért jó volna már védeni utána is.
Egyébként én rothadást csak ezen a helyen találtam az autómon.
ingegnere03-05-2005 15:25:24 // 596
Bőre válogatja.
Egy olcsó, nevezzük helytelenül "rossz minőségű:-)" bőr lehet, hogy bepálaszt. Sőt, valószínű a jó minőségű is fel tud forrni úgy, hogy pirítja az ember fenekét.:-) "Rossz" alatt értem a durva bútorbőrt, ez autóba nem annyira kellemes, jó alatt pedig a finom nappa bőrt, aminek az erezete szinte alig látszik, puha a tapintása.
Engem az győzött meg, amikor beleültem egy ilyen forró napon fastcar autójába. És egy álom volt! Pihepuha, finom tapintású, és nem izzadtam bele.
Én mondjuk szereztem klímát a kocsiba, amit mihamarabb szertnék is bekötni. A V6 iszonyatosan felhevíti az utasteret, ezzel az új kipuffal (6 cső a padló alatt=nagyobb hőleadó felület) meg szinte átizzik a padló. Szóval a klímaprojekt egyre erősödik nálam. Én tehát a plüssbe is gond nélkül "bepálok", a bőr meg természetes, szellőzik, és frenetikus az illata! Ha télire össze tudok harácsolni annyi pénzt, én biza belevágok. De izlések és pofonok.:-)
silversurfer03-05-2005 15:22:29 // 595
Milyen börre gondoltál?
A vajszinü hasított bőr illene legjobban GTV-be, szerintem, de ez egyenlőre nagyon távoli...
ingegnere03-05-2005 15:17:50 // 594
Megkérdezek még pár embert, mert azt hiszem lenne jelentkező, aztán belefoghatunk.
Sanos az általam látott 116-osok közül kivétel nélkül rohadt az A oszlopa. Az enyém is rohad, tudom, de még -kopp-kopp, nem ázik. Az a baj, hogy ilyeneket nem lehet, érdemes kijavítani, csak akkor ha az autó miszlikbe van szedve. Az meg szerintem még várhat kicsit.:-)
Az ár, amit kialkudtál nagyon kecsegtető! Arra a műveletre is kíváncsi leszek.:-)
Norbika03-05-2005 14:38:57 // 593
Nekem a kárpit alá a "jó" minőségű,10 éves utángyártott napfénytetőnél ázott szét az egész kasztni,az ajtóoszlopokat is megette a rozsda,de az első doblemezem érdekes módon nem volt átrohadva.Az alján,a taposólemez is gyenge pont,ha nincs lekezelve.Szerintem csapasd meg slaggal az alját,persze miután kiszedted a kárpitot.Az is lehet,hogy a szélvédő kéderénél lesz a hiba.
Norbika03-05-2005 14:33:59 // 592
A bőr biztos szép,de nem meleg az pl.egy ilyen napon,mint ez(29 árnyékban)?Nekem is az álmom a bőr,de nagyon sokan lebeszéltek róla,mert ugye nincs légkondi az autóban.Bár az biztos,hogy nem koszolódik be.Mi erről a véleményed?Érdemes,ha van keret bőröztetni?
remete03-05-2005 12:54:16 // 591
Köszönöm a gyors választ mindenkinek! Ing: köszi a tippet, de sikerült az árat 140k-ra leszorítani, az eredetit nagyon megközelítő plüssökkel és műbörrel. Az "A" oszlopnál a víz belülről támad a doblemez felöl? Ajajajajj! Én mindenképpen benne lennék egy közös sárfogó rendelésben - beszéljük meg a részleteket és rákkenroll!
Más: találtam egy embert, aki alfasud javítási könyvet (könyveket? - a szám nem volt egyértelmű) árusít. Tervezem a megszerzését a motyinak. Majd jelzek, hogy mi van.
ingegnere03-05-2005 08:07:33 // 590
Remete
A beázás nagy valószínűséggel az A oszlop felől jön. Jobbik esetben a szélvédő alsó sarkán keresztül, roszabb esetben a kerék maga veri be a vizet a doblemezen, első oszlopon át. Ott sajnos mindegyik rohad.:-(
Hiába a belső doblemez, az sajnos nem elég hatékony. Viszont erre is van megoldás,
http://www.lokari.de/en/innenkotfluegel.php
Kéne rendelnünk párat közösen, nem gondoljátok?
Kárpit. Szerintem az ár reális.
Viszont gondold meg, nem akarsz-e inkább bőrt. Itt Gödöllőn az alábbi helyen 200e-ből bebőrözik a GTV-t!
http://www.bormuhely.hu/auto.html
Kértem tőlük is árajánlatot, í színválaszték elég széles, de ez mondjuk a bőrözés alsó határa. A köv ajánlat 300e-ről szólt és nálam az lesz a nyerő, ha egyszer eljutok oda.....
silversurfer02-05-2005 20:36:34 // 589
Érdekes módon én még bent sose találtam vizet, mondjuk a karosszériám csak a két első sárvédőnél gázos, viszont az ablakoknál lenne helye a beázásnak.
Nekem amikor egy ismerős azt mondta, hogy kb. 200K körül lenne a belső rész, de aztán gondolkodtam az egészen és valószinüleg ez lesz az utolsó lépes mert viszonylag jó állapotú...
Norbika02-05-2005 20:07:21 // 588
Szerintem 180 reális lehet,de ragaszkodj a gyárival tökéletesen megegyező kárpithoz szerintem,párját ritkítaná!Amikor bontottam a gép belselyét,nekem is csurom víz volt a szigetelés.Nem máshonnan folyik be,abban biztos lehetsz,sajnos a szigetelés anyaga kiváló nedvszívő anyag lehet,szerintem évekig képes rohadni,a gumiszőnyeg alatt,mivel nincs hova kifolyni a víznek,ami összegyűlt,csak párologni tud,de az igen lassú folyamat.Az én szigetelésemet alig tudtam letépni a taposólemezről,alatta vastag moharéteg fogadott.Szép.
Wickey02-05-2005 19:46:23 // 587
Elsőre korrektnek tűnik.
A színhelyesben a gyári mintás szövet is benne foglaltatik? Vagy csak nagyjából egyszínű szövetet kap?
Nézz meg referencia munkát tőle, ha elégedett vagy, hajrá.
Utána kíváncsi vagyok a végeredményre, hervatag az én belsőm is :-(
ps. fa könyöklő engem is érdekelni fog, könyöklő felület centis szivaccsal bőrözve ofkóz...
remete02-05-2005 17:45:47 // 585
Nyílt kérdések:
A hétvégén szétborítottam a gép belterét az alapokig (központizár meg riasztó kábelezés végett) és azt vettem észre, hogy a kárpit alatt elöl az utas és a vezetőoldal padlója (a tűzfalnál is az utas oldalán) vizes volt. A probléma előzménye, hogy néha észrevettem, hogy az utas oldalon a kárpitot védő gumiszőnyeg nedves. Azt hittem a radiátor szivárog, de kiderült, hogy semmi baja (a hűtőviz sem fogy). Mi lehet ennek az oka? Ha bejön a víz, akkor hol? Találkozott ilyesmivel már valaki? Ja, igen, szétszedés előtt lemostam az autót.
Más: voltam egy autókárpitosnál, aki körbenézve a gépet a következő árajánlatot adta a teljes belső felújításra (színhelyes anyagokkal): 180k - szerintetek át akar-e vágni, vagy ez egy korrekt ajánlat? A felújítás az alábbiakat tartalmazná: első ülések újraszivacsozása vázig és újrakárpitozása. Újrakárpitozása az oldalburkolatoknak (első és hátsó is), valamint a hátsó ülésnek és részben ni bőrözése a könyöklőknek. A tetőt rizzo megcsináltatta, tehát az nem játszik, a padlóról nem ejtett szót, de az egész jó állapotú amúgy is. A felújítás "közönséges" plüss és műbőr kombinációban történne (ahogy az eredeti is van). Megköszönném a segítséget, mert holnap tárgyalok a jóemberrel és nem tudom mi lehetne az alkupozícióm :-)). Előre is köszi mindenkinek!
ingegnere02-05-2005 17:20:23 // 584
Hajrá, hajrá! Nagyon kíváncsi vagyok.:-9
A kapcsolódat meg már előkotrom, lefotózom, megutatom, és aztán megbeszéljük.:-)
remete02-05-2005 16:27:26 // 583
Hali Ing' ! Készülnek a darabok, eddig amit tudok róluk:
1. cseresznye lesz (mer' jól megy a színe a meglévő fautánzatokhoz/ fákhoz)
2. lesz középen kis bemélyedés, hogy ott is meg lehessen fogni becsukáskor
3. a készítők egybehangzó rábeszélésére a könyöknél bőrözve lesz, hogy hosszabb (út)távon se szidjam őket - ja, üzenték, hogy nem balesetet csinálni faalkatrészes autóval ,mer' az veszélyes :-), mondtam nekik, hogy tudom :-), balesetet csinálni amúgy is veszélyes. Az egyik van kész háromnegyedig.
remete02-05-2005 16:22:02 // 582
Mindent bele! :-D
silversurfer02-05-2005 12:52:05 // 581
Köszi mindenkinek a tanácsot,
akkor azthiszem megpróbálom elölről aztán ha nem megy akkor
hátulról :-)))
ingegnere02-05-2005 08:47:15 // 580
Gári kipufogó annak, aki kérdezte:
www.cisam.hu
Elérhető, és GYÁRI! Nekem 30k körül volt a középdob V6-ra.
Ha valaki spécit akar, ask Kicsifijjú.
ingegnere02-05-2005 08:45:36 // 579
Adam,
Gratulálok a krómpajzsodhoz! Az autód napról napra szebb!
Ha egyszer meglátogatsz, túrunk neked még hiányzó elemeket.
ingegnere02-05-2005 08:43:52 // 578
GTV-sek!
Aki nőgyógyászkodik izzócsere kapcsán, monnyon le! :-)
A képen is látható bal felső csavart (ez nem vesz részt az állításban, csak rögzít) kicsavarni, lámpatestet kibuktatni, izzót cserélni.:-) Az, hogy a képen más lámpatest van, ne zavarjon meg senkit, a gumihátú ugyanezzel a szisztémával működik.
Aki nőgyógyászkodik izzócsere kapcsán, monnyon le! :-)
A képen is látható bal felső csavart (ez nem vesz részt az állításban, csak rögzít) kicsavarni, lámpatestet kibuktatni, izzót cserélni.:-) Az, hogy a képen más lámpatest van, ne zavarjon meg senkit, a gumihátú ugyanezzel a szisztémával működik.
Adam01-05-2005 23:41:25 // 577
nekem mondjuk nincsen szivatóm...
remete01-05-2005 21:58:24 // 576
Az enyémen azok: töltés, szivató visszajelzője, "kézifék behúzva" visszajelzője, belső ventillátor.
remete01-05-2005 21:55:47 // 575
Csatlakozom Wickeyhez, azzal a megjegyzéssel, hogy ajánlatos az egészet kiszedni, mivel a gumiharangot visszatenni az igazi ....ás.
Wickey01-05-2005 18:42:50 // 574
előről csak az egészet tudod kiszedni. Azok állítócsavarok.
A mutatvány hátulról kezdődik amikoris lefeszegeted azt a gumibaszást. Szóval a bejárat arról van. Ne félj, ha elszakítod a gumit, adok másikat.
silversurfer01-05-2005 17:55:45 // 573
Nincs valakinek véletlenül elfekvőben egy akkutartó tálcája???
Mert nekem az a kengyel ami tartotta a helyén az akksit eltört kb. 100-120 körül, hatalmas csörgéssel kihullt az autóból, a tálca -meg mivel nem tartja semmi- hozzáért a generátorhoz és kicsit megolvadt...
A kengyelt az valószinuleg tudom pótolni, de a tálca nagyon gázos állapotban van, köszi...
silversurfer01-05-2005 17:51:37 // 572
Van egy hülye kérdésem: hogyan kell izzót cserélni a fényszóróban mert volt rajta egy gumi harang/kupola amit nem akartam letépni, gondolom valahogy le lehet szedni egyszerűen, de nem sikerült. Elölről is próbálkoztam de ott be van rohadva egy csavar.
silversurfer01-05-2005 17:46:49 // 571
Ja, tényleg nincs ezért nem világit :-)))
Nem tudom, hogy honnan rémlett, hogy van, mintha valaki autójában láttam volna...
AKI01-05-2005 16:53:36 // 570
Ha kérhetném a site-ra irjaokm mert nemnagyon nézegetem ezt a forumot sorry... és köszi!
AKI01-05-2005 16:52:55 // 569
Hülye kérdés tudom,de mi az a transaxel?
Robi30-04-2005 09:52:36 // 568
Ez igaz. De ha már az olajszivattyúnál sincs nyomás, akkor arról nem a csapágyak tehetnek. Ezért írtam, hogy ha a piros lámpa ég, az az igazi gáz, mert azt azt jelenti, hogy a főtengely végén, a csapágyak után nincs nyomás. Csak szar ügy, ha nincs piros lámpa. :)
silversurfer30-04-2005 09:35:49 // 567
Megnézem, de ahogy elgondolkoztam lehet, hogy igazad van :-))
Wickey29-04-2005 23:09:30 // 566
Idenézek amúgy reggel is, de készülj úgy, hogy 8-9 körül át kéne menni az emberhez reggel.
Wickey29-04-2005 22:39:54 // 565
hívj fel holnap reggel. Számom a reglapomon.
giovanni29-04-2005 21:48:35 // 564
Tudom hogy nagyon off vagyok de nagyon sos nem tuttok vmi helyet Budán ahol holnap azaz szombat reggel lehetne zöldkártyát csináltatni?
Adam29-04-2005 21:42:37 // 563
eléggé gyárinak néz ki... benzinszint-hőfok-olajnyomás műszerek mellett.
Nekem ott négy lámpa van:
-töltés
-olajnyomás
-a belső ventilátor visszajelzője
-és van még egy negyedik, amit soha nem látta, világítani.
Adam29-04-2005 21:20:00 // 561
meg kell mérni egy sima mehanikus műszerrel, és egyböl kiderül, hogy jó e a nyomásod.
Adam29-04-2005 21:18:41 // 560
az enyémben van piroslámpa.
Adam29-04-2005 21:17:31 // 559
Az alacsony olajnyomásnak az esetek nagyon nagy részében nem a szar olajszivattyú az oka, hanem a halódó csapágyak, amik elengedik az olajat.
Wickey29-04-2005 20:44:28 // 558
Aha, egyikőtöknek sem tűnt fel, hogy gtvben csak olajnyomás mérő műszer van, piroslámpa nincs? :-)))
Az én motromban benne van az olajnyomás lámpa és az olajnyomás műszer jeladó is, ha nem leszek lusta fabrikálok neki egy piros led-et ha kitalálok valami esztétikus megoldást rá.
silversurfer29-04-2005 13:14:19 // 557
A lámpa nem világit :-)))
Én is inkább a csere mellett lennék...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
3
Guests3
497
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?