Forum >> Transaxle syncro
Robi18-03-2007 13:13:51 // 3706
Így van, amit én raktam össze, azzal semmi baj nem volt. Rajtad kívül eddig senkinek nem volt baja a munkámmal, vagy csak erősen titkolják.
ell18-03-2007 12:59:35 // 3705
itt a "közellenség" tutomal az elsőkardántagodat kompletten cseréltük egy gyári bontotra ami érd. akkor még nem volt fellazulva egyébként mintha robert rakta volna ösze azt a kardánt.vagy roszul emlékszem?
egyébként mi a bajod a kormányal??????ha van akkor mi a faszé nem szolsz?!
Norbika18-03-2007 12:54:47 // 3704
Mondjuk a 158 dolcsi/hardy egy kicsit húzós,de nagyon tetszik az ötlet.Gyakorlatilag örörkéletűvé teszi a hardyt,nem?Mert elszakadni így nem tud szerintem.Ezt gyárilag így kellene szerelni.Bár gondolom,nagyobbat is üt egy motorfék-padlógáznál,lehet,hogy a csapágy látja kárát.Vagy nem?
Gábor(figi75)18-03-2007 10:09:30 // 3703
Oh,ez a megoldás gyerekek nagyon ügyes,nem hülyék ezek az amcsik!:-)
AZONNAL SZERETNÉK RENDELNI A HARDYKRA,MIKOR LESSZ??? :-O
Ali7618-03-2007 09:08:10 // 3702
Robi18-03-2007 08:55:29 // 3701
Ötletes. Kíváncsian várom a tapasztalataidat. :)
Ali7618-03-2007 08:52:28 // 3700
pontosan, illetve csak egy bizonyos kereten belül hagyja tekeredni. Olyan, mintha egy tokban lenne. Képzeld el, hogy mész 80km/óval és kettesben hirtelen ráengeded a motorféket a kanyar bejáratánál, ettől egy pillanatra blokkolnak a hátsókerekek -hardyk hatalmasat kapnak forgásiránnyal ellentétesen- majd ugyanebben a pillanatban padlógázt is nyomsz, hogy keresztben kijöjjön a kanyarból az autó, ekkor pedig frogásiránnyal megegyezően kap brutálisat.
Robi18-03-2007 08:43:03 // 3699
Mi a célja? Nem hagyja kitérni a hardy-t?
Ali7618-03-2007 08:35:22 // 3698
Robi18-03-2007 08:28:33 // 3697
Érdekes ez a megoldás. Próbáltál már ilyet?
Robi18-03-2007 08:25:46 // 3696
Azt, hogy a közellenség nem húzta meg rendesen a középső csillagon a 30-as anyát, szerintem ne ródd fel a kardánnak.
Ali7618-03-2007 08:22:47 // 3695
Wickey17-03-2007 21:57:37 // 3694
Banyek, a 2.5V6 1500-6000 között szinte végig 190Nm, vagy afölötti.
Ez érdekes.
Ki kéne próbálni. Keresni kell két sebességfokozatot amiben 1500RPM-mel kábé hasonló sebességgel megy a 2.5V6 meg a 2.0TD (TD:2, V6:3 vagy TD:3 V6:4), és padló. Papíron egyformán kéne menniük.
Wickey17-03-2007 21:51:34 // 3693
Csak ilyen csirke a dízel? Aszittem simán megvan 210-220 Nm.
Jó, az is csak kábé 10-20% a benzineshez képest.
Na mindegy.
Azt mondom hogy szinte minden nyomatékra érzékeny. Ezért van az pl. hogy röhögve elviselik a benzines motortuningot a váltók meg a kuplungok, ugyanis ott tipikusan nem túlzottan nő meg a forgatónyomaték. Ellenben egy dízelnél, ahol a tyűning az hogy kitekerik a füstcsavart és lehegesztik a wastegate-t, na, ott pikkpakk megugrik 2-3000rpm körül a forgatónyomaték értéke, aszt' az nem tesz jót egy 250Nm-re tervezett kuplungnak, ha hirtelen a gyári 180-190-200 helyett kap 250-260-at.
Gábor(figi75)17-03-2007 21:19:20 // 3692
Most 180 vagy 190 Nm a 2.0 TD asszem!:-O
Szóval asztat mondod néköm,hogy a dizel hamarabb szétrángatja a kardánt? :-/
A kuplung hasonlóképp? :-O
Wickey17-03-2007 21:14:20 // 3691
ja, igen, a csúszó kuplungodról jut eszembe: a kuplungot is forgatónyomatékra méretezik.
Wickey17-03-2007 21:13:42 // 3690
maradjunk annyiban hogy gondosan.
Mellesleg a TS 145-150 LE, és 180Nm. A dízeled szerintem ennél többet tud nyomatékban. Az alkatrészeket meg nem a nagy teljesítmény szaggatja szét hanem a nagy nyomaték. Váltót is nyomatékra méreteznek, kardánt, féltengelyt is, stb. Teljesítményre egyedül a fékeket és a futóműveket méretezik.
Gábor(figi75)17-03-2007 20:45:39 // 3689
Gondolom a nagy kardánról beszéltél,mert a kicsi az gebaszosan alulméretezett teherbírásban,ha a dizellel szétdudtam rángatni,eltudom képzelni mit kaphatna 1-TS től!:-/
Igaz én nem nagyon bírom ki,hogy ne drifteljek a kanyarokban nagyon tetszik,de akkor is 3 év alatt 3x kelett baszkurálni!:-/
Most nagyon kíváncsi vagyok meddig bírja,gondosan lett felrakva és"szakember"csinálta!:-)
Wickey17-03-2007 20:08:01 // 3688
pörgés és driftelés se keni falhoz úgy 30-40ezer km-ig. (Najó, nem 30-40ezer versenykilométerre gondolok, hanem 30-40ezer km állatmód közlekedésre és havonta egy-egy karikára a parkolóban).
Norbika17-03-2007 17:48:34 // 3687
Árban is horror sajnos,az biztos.De az enyém kb 15 éve volt generálozva,még a fater csináltatta meg,mert rázott,mint az istennyila.Igaz,hogy vagy 4 évet állt a fa alatt,de 11-et akkoris kibírt.Ha én is tízévente ráköltök egy százast,hát legyen.Persze nem kell mindíg a parkolóban pörögni,meg driftelni,mert azt gondolom díjazza.Sok rosszat hallottam a felújított kardánokról,hardykról.De a fater sosem szidta,igaz nem is egy Tóth Jani:-))
Gábor(figi75)17-03-2007 17:15:18 // 3686
Nos ez ilyen,össze vissza vannak az árak,ahány helyen kérdeztem mindenütt mást mondta!:-/
A kardán a horrorom,ha rá gondolok rosszat álmodom!:-)
Norbika17-03-2007 15:58:55 // 3685
Bocsi,tőled vettem.Utólag is köszi.Szerintem ha majd egyszer ez tönkre megy,akkor nagykardános lessz a masina,azt mondták,érdemes lett volna átalakítani,de mostmár mindegy.Kíváncsi leszek mennyit fog bírni.
prooF_7517-03-2007 15:51:38 // 3684
Mr.Mr.-nek én adtam két nagyhardyt, nem tudom mit csinált vele, de azok újak voltak, kérd rajta számon:)
Egyébként meteorban mintha pont csak hátsó hardy lenne az árlistában 10k-ért, persze lehet hogy raktáron már az sincs...
Wickey17-03-2007 14:33:24 // 3683
nyugtass meg hogy kiskardánhoz volt ez az utolsó. Nagykardánhoz azért még van pár új hardynk, ugye?
Robi17-03-2007 11:52:23 // 3682
Olyan 20 körül volt, és tudtommal az utolsó. Ha jól emléxem, a nagykovácsi haverommal küldtem el. :) Örülök, hogy ilyen szépen alakul a gép.
Norbika17-03-2007 11:26:53 // 3681
A kardános csak a hátsót nem tudta beszerezni,úgyhogy azt úgyemlékszem Wickey kolléga ismerőse hozta nekem,már rég volt.Azthiszem 20 ropi volt a hátsó.
prooF_7516-03-2007 22:34:02 // 3680
Akkor már a nehezén túl vagy. Ez nagyszerű, jó érzés lehet látni, hogy alakul a molekula:) Engem is nagyon fel tud dobni mikor valami javításra kerül, és látom hogy egyre jobb lesz a gép.
Egy kérdés: a kardánban gondolom cserélted a hardykat. honnan szerezted be őket és mennyiért?
Robi16-03-2007 21:51:19 // 3679
"A többit nem én találtam ki hanem a "haverod"!:-)"
Tudod, kinek a haverja... >:-|
:P
Robi16-03-2007 21:49:40 // 3678
Ne izgulj, még régen, egy gyengébb pillanatomban én is vettem tőle 2 db atomrozsdás lemezfelnit 10 ezer Ft-ért. Nem mi vagyunk az elsők, és szerintem az utolsók se... :)
Gábor(figi75)16-03-2007 21:14:24 // 3677
Nem hisztizek,csak az üzletben nem biztos,hogy jól jár az ember! :-/
Tudod az egyik jól jár,a másik csak úgy érzi,hogy jól járt!!!:-)))
Norbika16-03-2007 20:42:23 // 3676
Norbika16-03-2007 20:24:39 // 3675
Az enyém is hasonló állapotban volt,mikor beütött az agybaj,hogy megcsinálom.
prooF_7516-03-2007 18:45:15 // 3674
89000-ret biztosan nem ér meg (persze kinek mennyit), de tényleg már a képekből is kiderül hogy egy romhalmaz az egész, gondolom alulról is agyon van rohadva a kasztnija. Úgy kell kezdeni, hogy örülhet ha 20-ért elviszitek tőle:))
martin-i16-03-2007 18:40:05 // 3673
nekem nagyon bejön ez a régi kasztni... és ezek az amerikai változatra jellemző dolgok külön kincsek! :) Pénzem kb. nekem is ugyanennyi lenne rá :-) még gyűjtök, vagy 1xűen elhozom :-))))
Ali7616-03-2007 17:26:49 // 3672
5000- rel beszálok a megvételébe, nekem kb annyit megér a 2 első indexe búra nélkül:)
Wickey16-03-2007 16:25:07 // 3671
Kellett? Kellett. Kifizetted? Kifizetted. Akkor meg ne hisztizz. :-)))
Wickey16-03-2007 16:23:54 // 3670
De. Ilyeneket viszont húszezerér' szoktunk venni.
Gábor(figi75)16-03-2007 15:24:45 // 3669
Oh,akkor lehet csak az maradt meg bennem,hogy kormány mélkül maradtam nállad!:-O
A többit nem én találtam ki hanem a "haverod"!:-)
Szóval sok volt érte a 10,legalább télen melegítette volna rám,kevesebbet kelett volna fűteni!;-)
martin-i16-03-2007 15:05:39 // 3668
Alfetta GTV 89,000 Ft
ezt láttátok már? ez nem USA változat? (lökhárító+index)
Robi16-03-2007 14:25:30 // 3667
Öregszel, barátom. Mutattam neked azt a kormányt, és azt is mondtam, hogy nem eladó.
Amit meg a közellenségtől vettél, azt nyilvánvaló, hogy én basztam össze. Ezt bizonyítja az is, hogy láttam egyszer. Sőt, anno még a Huba is ránézett egyszer, úgyhogy egyenesen totálkáros. Még szerencse, hogy a jóságos közellenség még időben (mielőtt mégegyszer rápillantottam volna) potom 10 ezer Ft-ért rádmelegítette. :)
Wickey16-03-2007 09:01:37 // 3666
komolyra ferdítve a témát: valami igenprofi műbútorasztalos az, aki nekünk kell, nemde? Van egy haverom az magyarázott valamit antik fa bútorok esztétikai felújításáról pár éve, beszélek vele. Az persze lehet hogy mond egy olyan árat amiből két új fakormányt vennénk, de megkérdezni ingyenvan :)
Wickey16-03-2007 08:58:47 // 3665
Srácok.
Ali végülis megmondta a frankót. Utána is jártam, és megtaláltam az ultimate megoldást. Íme. 2499 forint. Kapható az Önhöz legközelebb eső Homasitában. :-)))
Ali7616-03-2007 08:27:06 // 3664
10 ropi volt. A gyári tényleg érdekes feladat, mert az ugyebár műanyag, be kell vonni tapétával:))))) vagy nagy vastag frotír boritást rávarrni, persze úgy, hogy tudjon rajta csúszkálni körbe-körbe(ez a biztonság miatt fontos) :)) Jó akkor keressünk egy kormányost:)))
Wickey15-03-2007 22:39:46 // 3663
mint mindent arrafelé, nem tudtad? A vakolat is Robi miatt omlik. :-)
Fakormányom nekem is van. Bööböbö. Ja, és makulátlan. Be is hozom a garázsból is kirakom a falra :) Közvetlenül a piros V6 szelepfedelek alá. :)
Gábor(figi75)15-03-2007 21:25:43 // 3662
Neked van olyan,bezzeg mikor kérdeztem nem mondtad!!!:-O
Kénytelen voltam a"közellenségedtől" lehozatni 1-et!:-)
Jah,amit mellesleg "állítólag"te b@sztál össze!:-/
Norbika15-03-2007 19:18:34 // 3661
Engem meg az érdekelne,hogy a GTV gyári kormányéval érdemes-e foglalkozni?Fel tudják-e reális áron újítani,mert ha nem,inkább veszek bele majd újat,de fa lessz az is.
Robi15-03-2007 18:57:05 // 3660
Engem is érdekelne a téma. Van egy Raid fakormányom, de több rajta a repedés, mint a fa. :) Egyébként így képen szépnek tűnik a tied. Mi a gáz vele? Jahh, meg mennyit fizettél a javításért, ha lehetek indiszkrét?
Gábor(figi75)15-03-2007 12:47:24 // 3659
Bocs,de lentebb írtam én is érintett vagyok!:-)
Akkor mennyit hagytála mesternél? :-O
Ali7614-03-2007 23:19:18 // 3658
Ali7614-03-2007 23:12:00 // 3657
Nem tudom még ki fogja csinálni a kasztnit, de már jóideje nyitvatartom a szemem:) Lehet, hogy vidékre viszem, mert ott még dolgoznak igazán lelkiismeretes csókák, és ennek fejében nem akarják a gatyádat is elszedni, de áldozni akarok rá! Kösz az ötleteket, még végig se gondoltam igazán tényleg mennyi mindent kell átalakítani, hogy a legtökéletesebb legyen:) Referencia autónak épül, amolyan vizsgamunka magamnak:)
Hm..:))
Hm..:))
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
465
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?