Forum >> Junior

Selmak13-08-2024 11:57:49 // 331
Ugyanaz a motor van mindekettőben, csak szoftveresen jobban engedi terhelni az erősebbet. Ennyi. Legjobb Tesla model 3 tudnak 15 kWh körül fogyasztani, az egy picit áramvonalasabb, ez meg egy ruhásszekrény légellenálásával rendelkezik.
pettinke11-08-2024 15:27:31 // 330
De miért az erősebbet hasonlítod a Peugeothoz, mikor abból az nincs? Ha 400 helyett 350-et tud, akkor is elég lesz itthonra, meg bevásárlónak, meg munkába járni.
Selmak11-08-2024 15:09:39 // 329
Az alap, az erősebb viszont 19 milla. A kombinált hatótávot villany autónál meg illik erősen fenntartással kezelni. 45 kWh egy SUV kasznival soha sem lesz elég 400 kmre, mert ahhoz 11 kWh/100 km fogyasztás kellene.
pettinke10-08-2024 18:09:08 // 328
Egyrészt 15 M az alap Core. Ugyanennyi a Pug 2008. Nem értem, amit írsz.

Másrészt 400 km a kombinált hatótáv, az országon belül elég.
Selmak10-08-2024 08:49:44 // 327
20 milla egy kis hatótávolságú villany PUG-ért, a hülyének is megéri. Ja nem.
Halesz17-07-2024 23:24:49 // 326
Ez egy városi elektromos autó. Milyen külső sáv? :) Az elektromos Mininél és a többinél is ezt mindig mindenhová odaírod? :)

Ott mész a Giuliáddal, a városban pedig ezzel.

Az a célközönség, aki megengedhet magának egy második vagy harmadik autót, ami már villanyautó, és szerintem sokan vannak olyanok, akik szívesen vettek volna villany Alfát is a meglévő benzinesük mellé, de eddig offos márkákat kellett keresgélniük.

Amúgy meg van hibrid is belőle.
WarbiRunner (Gyuri)17-07-2024 22:40:00 // 325
19 milláért 110-zel a külső sávban? Vagy 19 milláért autó anyunak. Lehet jó a vezethetőség, de ki a célközönség?
Halesz17-07-2024 20:40:55 // 324
Ha csak annyit elkönyvelhet, hogy a legjobban vezethető elsőkerekes villanyautó, már jó!
Én is csupa jót olvasok a vezethetőségéről, halálra dicsérik a legtöbb videóban!
Morfiusz Cédula12-07-2024 20:57:12 // 322
Renault 2008 helyett Peugeut 2008
Morfiusz Cédula12-07-2024 20:55:05 // 321
Úgy tűnik jók lesznek az új Alfák is. Több angol nyelvű tesztet is megnéztem, senki nem mondta, hogy ez a Renault 2008-hoz vagy az Avengerhez hasonlítana. Úgy látszik az egyen platformból is ki lehet hozni nagyon más végeredményeket.
Egy brit autós youtuber egyenesen azt mondta, hogy ez a legjobban vezethető villanyautó amit valaha vezetett, rögtön a Porsche Taycan után. Ami azért mégis egy teljesen másik kávéház.
Kazes☻10-05-2024 15:47:40 // 318
pl. ;)
Giuntini10-05-2024 14:01:48 // 317
Bocs, de ezt nem osztom veled!
Ha egy autó magasabbra van pozicionálva árban, teljesítményben, műszaki kvalitásaiban mint a testvérmodellek, akkor a belső térben, ahol éled az autót is legyen különb.
Ha mondjuk a Junior elektromos változata 2-3000 euroval többe kerül mint az Avenger, akkor az anyagok tapintásában, a minőségérzetben is legyen különb. Különben az egyszeri vásárló, aki nem Alfás, az olcsóbbat fogja választani. Mikor bemegy a szalonba és először beül az Avengerbe, majd a Juniorba, és megtapintja az anyagokat, meglátja a kijelzőt, és azt fogja mondani, a másik 2-3 ezer euróval olcsóbb, pedig ugyanaz. És nem fogja érdekelni az áthangolt kormányzás és a futómű. Ha a Stellantis érdekeit nézzük értem, de a vásárló érdekei ugyanannyira fontosak, mert a vásárló kezében van a döntés.
Még egy: a Junior vásárló közönsége nem az Alfásikból fog kikerülni.
RomeoOne10-05-2024 13:47:26 // 316
Megnéztem Imleda videóját is. Mit mondjak, neki például nem tenne jót a túlzott emancipáció/egyenjogúság/jóság szerinti megmérettetés, mert ha egy kopaszodó, köpcös 50-es fazon beszélne ennyi hülyeséget*, akkor a kutya sem lenne rá kíváncsi :D

Pl. szegény Csikósnak nagyon kell vágnia a témát, mert esztétikai élményt nem nyújt :DDD

De persze még mindig nagyon szép és beülhetne a Giulia jobbegyre :DDD (Imelda, nem Csikós :D )

*2:11: ...nem gondoltok rosszra, ha Renault modellt véltek felfedezni az autó első lámpatestén, ugyanis az autó az e-CMP platformra épül..."
Mi van? Mert melyik Renault épül még erre? :DDD

De van még sok ínyencség a videóban, csak ez tetszett a legjobban :D
Tommi10-05-2024 13:26:41 // 315
"az Alfának, akárhogy is a legkisebb modell, nem kéne lemenni a PSA szintjére anyagminőségben"

Hanem? :)

A versenytársak mit kínálnak és mennyiért? Lehetne bele minőségibb anyagokat rakni, de akkor már nem ennyibe kerülne... Nyilván konszernen belül nem fognak külön az Alfa kedvéért beszerezni valami "extra" anyagokat ahelyett, hogy levennék a polcról azt, ami amúgy is kéznél van és használják más modellekben is, mert nem érné meg. De ha mégis és emiatt x euroval drágább lenne, akkor meg az lenne a baj :)
Tommi10-05-2024 13:23:04 // 314
A feleségemnek 500 X Sportja van, ami kb hasonló méret. A kislányunk 5 éves és neki gyereküléssel teljesen jó a hátsó sor :) Nekem a 180 centimmel már kicsit szűkös, de szerintem ezt az autót (ahogy az többször is elhangzott több helyen) másodiknak fogják venni, anyának meg teljesen jó egyedül gyerekkel.
zümi16607-05-2024 11:03:24 // 313
Ezt adom, a Tonale kívülről szebb, a Junior belülről. Kivéve amit említettél, a Tonaleba szépen követi a kijelző az árnyékoló ívét.
No meg a térérzet, a Tonale tényleg ötszemélyes, hátul kényelmesen elfér a három majdnem felnőtt gyerek.
A kopogós műanyagok nekem sem tetszenek, reméljük lesz olyan csomag vagy felszereltségi szint, amiben igényesebb megoldással találkozunk, nyilván az plussz pénzbe fog kerülni, de legalább meglesz a választás lehetősége.
Giuntini07-05-2024 09:44:07 // 312
Nekem az a problémám, hogy az Alfának, akárhogy is a legkisebb modell, nem kéne lemenni a PSA szintjére anyagminőségben.
Formatervileg a Junior belseje nekem sokkal jobban bejön mint a Tonale. Viszont miért lenne különb a minőségben a többinél, ha a költségek csökkentése Tavares elsőrendű szempontja.
Én csak az Avangerről tudok nyilatkozni ebből a szempintból, kiábrándító. A Junior sem lehet különb, ugyanazok az anyagok.
Giuntini07-05-2024 09:28:50 // 311
Nekem most a fő problémám a belső lett. Eddig nekem bejött nagyon, formatervileg nincs is bajom. Viszont az gáz, hogy a canocchiale-ba csak betettek egy téglalap alakú kijelzőt. Ezt nem lehetett látni a képeken és ez gagyiság. A másik, ugyanaz a kemény és kopogós műanyag mint az Avangerben. Ez szégyen, ez már a teljes gagyisítás. A legopcsóbb MiTo-ban is a műszerfala is puha volt. Ez szégyen a prémium szegmensben.
zümi16607-05-2024 08:36:33 // 310
Nekem is az elejével van bajom, a lámpák-scudetto-embléma trió, pont ami annyira meghatározó egy Alfa design-jában, s ütősnek kellene lennie, eléggé kommerszre sikeredett, mintha nem lenne fontos a hagyományt, az örökséget tovább vinni.
A belső viszont nagyon el van találva, kiemelném elöl a lègbeömlőket, korábban a halálcsillag is mekkora ötlet volt, most 19-re lapot húzták, s bejött, nagyon faxa ez is. Az viszont elég gáz, hogy hátul nincs, nem is értem hogy ezt hogy gondolták ezen a szinten.
Piritu - 1.000.00006-05-2024 22:06:25 // 309
A Junior a legkisebb Alfa SUV, nem hinném hogy túl sok hely van hátul. Tedi körül se maradt túl sok hely, nem véletlenül említi hogy jó helyen van kikönnyítve az üléstámla.
carver06-05-2024 21:51:23 // 308
miután nálunk...
carver06-05-2024 21:50:02 // 307
Nekem összességében az első lámpatestek azok amik szerintem nem illenek egy Alfához (a motorizációt már kitárgyaltuk abba most nem mennék bele), minden mással meg tudok barátkozni, sőt tetszik. De azt vétek volt ilyen jellegtelenre faragni (Németországba szakadt cartársankak: 08-15).

Ha odaálmodtak volna egy baby Tonale lámpatestet higgyétek el teljesen más lett volna az általános reakció, az egész autó karakterét alapjában változtatta volna meg!

És mégegy amitől nagyon tartok, hogy a hátsó üléssor nagyon szűk. Haleszék videójából pont nem ez derül ki, de mindenhol máshol ezt látom, és miután náluk a legkisebb még egy darabig velünk utazik, (iskola, délutáni logisztika, kutyaiskola meg ezeregy hasonló helyijárat), ez fontos szempont...
Halesz04-05-2024 19:32:43 // 306
Én nem is féltem tőle.
Kócosw04-05-2024 19:31:50 // 305
meg fogom...de magamat ismerem azért,de Halesszal mar megvitattam privatban 🤣
RomeoOne04-05-2024 19:06:43 // 304
Én mit magyarázzak? Látod, meg kell nézni :DDD
Kócosw04-05-2024 17:09:01 // 303
engem továbbra se győzött meg ,bocs... még ha személyesen jössz el és magyarázod el se 🤣
RomeoOne04-05-2024 15:49:09 // 302
Mondtam én, hogy jó lesz ez, már az elejétől. Lásd 2. és 6. hsz. :D
Legközelebb forduljatok nyugodtan hozzám tanácsért :DDD
Kazes☻03-05-2024 22:03:23 // 301
Hajrá, hajrá...! :D
Simán lehet, hogy a teslások már erre gyúrtak! XD
Halesz03-05-2024 21:15:45 // 300
Az nekem is nagyon tetszett. Cserébe viszont a cannocchiale-ban lévő digitális kijelző széleit igazán letakarhatták volna úgy, hogy le legyen kerekítve... :( ezt sajnálom nagyon.
De akkor is jobb a kijelzője, mint a legtöbb unalmas elektromos autónak.
Piritu - 1.000.00003-05-2024 21:05:25 // 299
:-)
Végre meg lehet nézni mindent - köszönet!

Amikor megláttam belül hogy az a "tablet" nem csak oda van biggyesztve hanem rendesen be van építve nagyon megörültem hogy mégis van fantáziája az Alfa tervezőknek :-)
Halesz03-05-2024 20:40:30 // 298
Piritunak (és mindenki másnak, akit érdekel) hoztunk egy videót, ami nincs elforgatva! :) Viszont alaposan körbeforgattuk, majd körbejártuk a Juniort!

Kicsit dicsekednék. Magyarországról Csikóst és Imeldát vitték ki az április 10-ei bemutatóra, erre a statikus bemutatóra pedig csak minket hívtak meg. Igyekeztünk alaposan megmutatni Nektek az autót.

Alfa Romeo Junior - Látnod kell, hogy elhidd!

Lesz majd még pár részletvideó az Alfa Amore TikTok-csatornáján is, érdemes bekövetni minket. Előre is bocs, ott vertikálisan toljuk a kontentet... :)))

Aztán majd valamikor nyáron tudjuk majd tesztelni is az autót - remélem.

Várjuk a kommenteket a YouTube-on!
Piritu - 1.000.00003-05-2024 17:26:14 // 297
Ha direkt van elcseszve akkor persze király és legalább ezer like-ot és kb ugyanannyi megosztást érdemel :-DD

Lehet hogy a Tesla nagy kijelzője is ezért forgatható hogy függőlegesen az ilyen videókat is lehessen rajta nézni? :-DD
Kazes☻03-05-2024 13:27:30 // 296
Ez csak egy ú.n. short... ez direkte ilyen! :D
Piritu - 1.000.00002-05-2024 21:25:22 // 295
Valaki szólhatna ezeknek a x-y-z generációs videósoknak hogy el kéne fordítani azt a telót vízszintesre mert úgy ráfér amit videóznak!
Kazes☻02-05-2024 20:44:00 // 294
RomeoOne24-04-2024 12:54:14 // 293
A német piacot már kicsit komolyabban veszik, az egész aktuális és úgy tűnik, hogy betartotta Imparato az ígéretét, 30k eur alatt indul a kis hibrid:
RomeoOne24-04-2024 12:46:59 // 292
Vicces, hogy még az alfaromeo.hu-n mindig hatalmas betűvel, MILANO-ként hirdetik a modellt a főoldalon. Konfigurátorben természetesen még mindig nincs benne és árlista sincs. Csak a szokásos :D
Piritu - 1.000.00019-04-2024 21:47:46 // 291
Giuntini19-04-2024 20:04:25 // 290
Azért most kimondtad a frankót! A Junior Tavares autója!
A másik, mindenki kerülhet olyan élethelyzetbe, hogy felülbírálja korábbi döntéseit. Én is azt mondtam,főleg miután vezettem a Ferrari 360 Spidert, F1 váltóval, hogy többé nekem nem kell kéziváltós autó. Aztán az élet mást hozott, és megis lett kézi váltós autóm az automata mellett, gazdaságossági, használhatósági szempontokból és nem bántam meg.
carver19-04-2024 19:23:32 // 289
Észrevettétek Imparatonak a testbeszédét amikor az új Stelvióról meg Giuliáról beszélt - vagy csak azt látom amit látni akarok?

Nekem az jön le, hogy persze szép, szeretjük mer a mi kutyánk kölyke, de lássuk be ez arról szól hogy pénzt akarunk csinálni vele, nade a Stelvió, meg a Giulia, olyan tervek vannak az asztalomon hogy behu-ha!

Valahogy úgy érzem a beszélgetést többször megnézve hogy ez a Junior nekik sem a szerelemgyerekük, Mesonero-Romanoson sem látszott úgy a lekesedés mint amikor a Stradaléról beszélt.
carver19-04-2024 18:54:58 // 288
mármint természetesen a kéziben cserélsz hosszabb idő után olajat és olcsóbb a javítása...
carver19-04-2024 18:53:46 // 287
biztos drágább egy automata fenntartása hosszú távon, hosszabb idő után cserélsz benne olajat, az egyszerűbb konstrukció olcsóbb jvítást jelent bármilyen hiba esetén. Ez a része egyértelmű, de ennél nincs több érv a kézi mellett. Nem azért jobb a Mito váltója városra mint egy Giulia kategóriájú autóé mert kézi, hanem mert az áttételezése városra van kitalálva, a Giuliáé meg országútra.

A Jazzünk ugyanúgy gyorsul városban mint a legtöbb középkategóriás autó csak 150-nél elfogy mert 5 sebességes és rövidek az áttételek, a Giluia meg 11-11,5et fogyaszt ha csak dugóban állok vele.

Ha nagyon akarod akkor átteszed a Giu-t D-be, vagy M-be, magas fordulatszámon tartod és megy mint a vadászrepülő akármilyen helyzetben, csak éppen nagyobb lesz a fodulóköre, szélesebb, hosszabb mint a Mito stb. Nem a város az ő vedászterülete... De ez nem a kéziváltó miatt van, pont a dugóban állás ami miatt a legjobban örülük az automatának és nem az országúton éreztem nélkülözhetetlennek. De ott is marhára megszerettem, és most már nem vágyom vissza, a váltófüllel mindent mindent IS megoldok. 500-ból egy olyan helyzet van amire azt mondanám, hogy kézzel jobban megoldottam volna (ez nagyjából az amikor ugrani kéne, de bealszol, alacsony fodulaton van a motor és 2 vissza helyett a gázt nyomod - de ez sem az automata hibája :)

(mondjuk ha nemsokára túladunk a kis tűpontos japán kéziváltón és megszűnik a "küzdés a géppel" persze lehet hogy még hiányolni fogom :)
Liquid19-04-2024 17:43:08 // 286
Nagyon off kezd lenni :)
Szerintem senki se áll a pirosnál kinyomott kuplunggal. A féket nyomja majd mindenki, hogy minek azt nem tudom.
Ne az Aisin-t vedd alapul, van más is...
Nyilván drágább egy automata javítása, de nem ez volt a kérdés.
Mechanikailag mindent igénybe vesz a használat, hiszen ezek kopó alkatrészek.
Az I10-ünknek pl. nyekken a kuplungja, mikor felengedem (ha kicsit is határozottabban csinálom). 48e km bő 12 év. Szerintem újkorától ezt kapja.
Továbbra se látom miért bírná rosszabbul ezt egy automata?
Nem a váltó típusa miatt kelletlen a nagy dízel 159 városban, hanem azért mert nem oda való. Manuális váltóval még sokkal kelletlenebb. Tudom mert nagyon sokat araszoltam vele Bécsben.
Giuntini19-04-2024 17:09:47 // 285
Igen, de hasonlítsuk össze a költségeket egy automaváltó, mondjuk az Aisin nagyjavítását és egy Fiat C632-es kuplung szet cseréjét. Az automatát nem tudod kímélni, ha állsz a féket nyomod, az Aisin 2-3 mp után kiteszi "N"-be. A kézi váltó kuplungja viszont használatfüggő. Ha piros lámpánál nem tartod benyomva a kuplzngot és nem teszed sebességbe, mint ahogy nagyon sokan teszik, és csak sárgánál teszed egyesbe, nagyot kímélsz mindenen, főleg a kuplungon és a kinyomócsapágyon.
Minden megint típusfüggő, én a MiTo-ról beszélek, amelyik ezen a téren szenzációs a városban. Viszont ott a húgom Citroen C3-asa. Azzal borzalmas váltóval (nagy útakon jár) és kemény, nehéz kuplunggal egy Foodoras műszak végén leszakadna a bal lábam és a jobb karom.
Ki kell próbálni, nagyon kevés autó alkalmas a legkeményebb városi igénybevételre. Én nem hiszem, hogy a MiTo TCT váltója jobban bírná és költségkímélőbben ezt az irtózatos igénybevételt, mint amit én csinálok.a 6 sebességes kézi váltóval.
Liquid19-04-2024 16:30:40 // 284
Pontosítsunk: városban egy kisautó ideális, ha lehet akkor automatával
Hidd el a kuplung és a manuális váltó is megkapja a magáét :)
Giuntini19-04-2024 15:54:51 // 283
Én nem a Giuliat hasonlítottam össze, meg nem is akartam semmi felesleges összehasonlításokat tenni. Én is automata párti vagyok, a 2,4-et nem találom igazán megfelelőnek kézi váltóval. Én ilyen kategóriájú autót már én sem tudok elképzelni kézi váltóval.
Egy kicsit elbeszéltünk egymás mellett. Én azt mondtam, hogy városi használatban egy kis autó kézi váltóval ideális. Mozgékony, voltak akik megkérdezték, mit lehet kezdeni 78 lóval. A válaszom; nagyon sokat. Mozgékony jól kezelhető. Vajon mennyit kap az automata a rövid távú használatban, állandó leállítások mellett?
pettinke19-04-2024 12:19:45 // 282
A Giulia mindent tud amit hiányoltam, gyorsabb sokkal, és kézzel bele tudok nyúlni bármikor.

ezt ahogy mondod: én addig nem voltam automata-hívő, amíg a Giuliában meg nem tapasztaltam a füles ZF-et.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.