Forum >> A jövő Alfái

Atesz198705-10-2011 19:22:39 // 18742
Én kijelöltem a kitakart szöveget, úgy olvasható volt. :)
Grando05-10-2011 19:06:22 // 18741
Azt a qrva felugró átlátszó reklámablakot hogy lehet bezárni? Nem találom az X-et. :DD
Vagy ez vmi újfajta, becsukhatatlan verzió, ami csak a hirdetett xarság megnézésével kapcsolható ki? ://
tipoatti05-10-2011 18:41:57 // 18740
Innentől felejtős bármilyen össze hasonlítgatás a Mercikkel, Bömösökkel, Audikkal...
Abarai05-10-2011 15:58:32 // 18738
Hajrá. Bárcsak el tudnám hinni, de hát annyi mindent ígértek már az elmúlt pár évben...
kbk05-10-2011 13:12:37 // 18736
Talán, de ha a mostani, átcímkézett Chrysler-Lanciák hozzák meg a lóvét egy teljesen új olasz Lanciához, vagy Alfához, akkor azt hiszem ez az a bizonyos béka, amit le kell tudni nyelni :)
Totti (NagyVad)05-10-2011 13:06:58 // 18735
De ettől függetlenül röhej amit csinálnak!
Totti (NagyVad)05-10-2011 12:59:31 // 18733
Az a Chrysler Thesis inkább Chrysler Thema volt nem ? :-)))
Giorgio05-10-2011 11:51:33 // 18732
BeeGee05-10-2011 11:21:51 // 18731
Félek, hogy ezt a Fiat égisze alatt nem tudják megcsinálni..
Kazes☻05-10-2011 11:19:26 // 18730
Valszeg az már nem fér bele és az arany középutat keresik, hogy megmaradhasson. Különben tudjuk a variációkat vagy bezár, vagy esetleg vw, tehát inkább csak keressék azt az arany utat. :)
mesa05-10-2011 11:14:43 // 18729
Tömegmodellek piacán akar talpra állni tömegmodellekkel
Ezt mondom én is, hogy nem kéne erőltetni, ami nem megy :) Gyártsanak csak 40-50-80 ezer autót egy évben, de annak mindegyike olyan legyen, ami után vágyakoznak a többi autó gazdái
Erhard 242 (Pure Energy)05-10-2011 10:58:40 // 18728
"El kell fogadnom, hogy ma már egy 1.8T jobb motor, mint a régi V6."
majd ha azok is elmennek 200e-et gond nélkül akkor lesz igaz az állítás de amíg csak idén 2db HF tömítést vittek 1.4TB-re addig....
BeeGee05-10-2011 10:53:18 // 18727
Az Alfa sajna mára nem réteg gyártó lett, hanem lecsúszott gyártó. Tömegmodellek piacán akar talpra állni tömegmodellekkel, csak éppen nem fogy annyira, mint szeretné(n)k.
Amit a Lanciával tesznek, az szörnyű, ne is mondd.. Chrysler Thesisben ültem, gusztustalan amerikai förmedvény, a régi ahhoz képest műalkotás.
TarP05-10-2011 10:44:37 // 18726
Hali, pár éve, amikor a 300-as mercik 200 ló alatt/körül voltak, mindenki aszt mondta, hogy egy 2.0V6TB 204lóval az túl kicsi, pár év után tönkremegy biztosan...

Most azt látom, hogy 15 évesen még gyönyörűen megy, szép a hangja és mai szemmel nagy motornak számít, mert az 1.4T közelíti performanciában.
Micsinájjak? Fikázzam az 1.4T-t?

Nem. El kell fogadnom, hogy ma már egy 1.8T jobb motor, mint a régi V6.
És azt is, hogy újonnan nem tudok megvenni egy V6-ot...

De ha az 1.8T 300 ló tud lenni, túrólyuk minimalizálva, fogyasztás emberi léptéken tartva..., akkor lehet, hogy fölösleges is a V6.
mesa05-10-2011 08:46:09 // 18725
Igen de olyan réteg gyártó, aki olyan kis számú gyártással operál, mint az AR, épp hogy nem kellene a presztizst mellőzni, mert egy újabb érv a döntés mellett
300C-ből átcímkézett Lancianak mennyi a presztizse? Nulla. Hasonlítsd össze egy Thesis-szel, Broáf.

Inkább hajtanék egy 1,4 Turbós benzinest egy 1 tonnás kis bódéban, mint egy másfél tonnás hodályt 300 lovas 1,8-assal. Persze ez a kérdés nem fenyeget mostanában, amikor hitelt egyáltalán nem éri meg felvenni, felesleges 5-10 millió KP meg nem áll rendelkezésre a megvalósításhoz :)
mesa05-10-2011 08:36:32 // 18724
Hahaha. Van kivétel, a 159 még mindig nem győzött meg, de most már nem is lesz erre ideje :))
kbk04-10-2011 23:34:23 // 18723
Jól látod a dolgod...lényegében annyi, hogy a fogyasztói társadalomnak nevezett jelenség a folyamatosan növekvő gazdasági modell miatt szükséges (nem vagyok közgazdász, ezek csak józan paraszti ésszel is felfogható dolgok). Mivel egyre nagyobb profit kell, és egyre többen vagyunk mi emberek is, így minden más számnak is növekedni kell, és ehhez valóban az szükséges, amit írtál, hogy az új autók gyártása pörögjön, de új autót eladni csak akkor lehet, ha van rá vevő, vevő meg csak akkor van rá, ha a régi autó szétesik, mert a népszaporulat nem elég erre közel sem.

Ez ugyanolyan nagy lufi, mint ami a bankszektorban kipukkant nemrég, csak ez az egész életre terjed ki, de hasonlóan nagyot, és csúnyát fog pukkanni ez is, előbb-utóbb. Namind1, ez már offtopic.

Mivel a rendszer ilyen, és nincs autógyár, amelyik megélhetne, ha nem követné, így jobb ha elfogadjuk, hogy ez így van, és kész. Ennél sokkal közvetlenebb dolgokkal is lehetne segíteni a tartósságon, és ezek olyan dolgok amik jobb helyeken működnek is.

Például, ki ne szeretné, ha svájci minőségű útjaink lennének? Lehet, h ritkábban kéne futóművet kukázni? :)
WarbiRunner (Gyuri)04-10-2011 22:41:44 // 18722
Áá, ne is mondd. Tudod mitől vagyok kész? Hogy egy a foszfát nevű gyerek egy elcseszett igénytelen monológért kitüntetést kapott. Mi a f.. van itt? Lassan South Park szinten igénytelennek kell lenni és kitüntetik az embert...Kicsinálom Keny-t, hátha kapok csillagot, 30 évesen nyugdíjat, vagy valami frankó verdát...hmm?...:-)
WarbiRunner (Gyuri)04-10-2011 22:34:53 // 18721
Én is dolgozok közben, olyan nemszeretem papírmunkát, ezért érek rá ennyire :-)
Csak még annyit a dologhoz, hogy azért nem lenne fizetőképes kereslet rá, mert a potenciális vevők nem erre vannak trenírozva. Ha évek, évtizedek óta a tartósság lenne az ÉRTÉK, akkor lenne kereslete. A mai fogyasztói mentalitással tényleg nem, csak az ilyen tévelyedettek mint én gondolkodnának el, és vennék elő a zsebszámolót, hogy lehet mégis megéri..:-))De hagyjuk az OFF-ot tényleg :-))
Kazes☻04-10-2011 21:57:59 // 18720
És más lépték. :)
Erhard 242 (Pure Energy)04-10-2011 21:40:10 // 18719
kamiont ne vegyünk egy lapon az autógyártással teljesen más tészta ez mind az árát, a szervizköltségei tükrözik na meg max 90-nel megy és mennyit pörög :P
Abarai04-10-2011 21:29:12 // 18718
A kamionoknál nagyjából meg is oldották a tartósságot, de meg is fizettetik keményen. Hadd ne keressek számokat, de lehidaltam, amikor valahol az áraikról olvastam. Termelőeszközökkel meg is lehet tenni, mert egy cég jobb matekból, mint az átlagpista, aki a személyautók túlnyomó többségét megveszi. Egy mezei autónál nem járható az, hogy előre kell kifizetni a következő 15 év gondtalanságát, mert nem lenne rá fizetőképes kereslet.
Mondjuk írás közben végiggondoltam még egyszer... Talán tartós bérlettel vagy valami hasonló konstrukcióval meg lehetne oldani valahogy. Más kérdés, hogy gyarlók vagyunk, és szeretünk birtokolni valamit. Jó érzés, hogy nekem van Alfám, és nem másét használom.
Melóhelyen vagyok, szóval marhára ráérek, szívesen traccsolnék még akár erről is, de itt inkább abbahagyom az offot. :)
Föckös04-10-2011 21:28:40 // 18717
lóf t snasz.

nekem nem kell az új xar, nem hallagatok gépzenét sem, jobban szeretem amit hangszerrel csinált ember.
Kazes☻04-10-2011 21:28:06 // 18716
Helyes, helyes! :)



vágynék is rá :)
GTPeti04-10-2011 21:26:02 // 18715
Az egynyolcas Giulietták megint kezdenek divatba jönni! :)
Kazes☻04-10-2011 21:24:26 // 18714
Én is szeretem, az enyém is 1.8, bár nem egy mai darab. :)
WarbiRunner (Gyuri)04-10-2011 21:18:48 // 18713
Ezzel csak annyit akartam megfogalmazni, hogy nem feltétlenül kell arányosságot vonni az adottt kis köbcentiből kipréselt nagy lóerő és az élettartam közt, mert ez nagyban függ a gyártó szándékától. Az Alfa nem követheti el azt a hibát, hogy nem építi elég tartósra ezt a bizonyos motort. A "szarolaszrozsdaboglyaúgyisszéthulliklerobban" sztereotípia legyőzésén fáradoznak, de egy kis blamázs is elég hogy a nagyközönség meghozza az ítéletet: "na ugye".
A másik oldalról nem feltétlenül lenne az olyan rossz a vásárlónak, ha drágábban ,de tartósat kapna. Csak nem erről szól a világ. Fogyasztásra ösztönöznek, szeretnék, hogy mihamarabb ráunj a használati tárgyaidra, dobd el, vegyél újat. Ebbe nem fér bele a tartós, megbízható termék. Egyre inkább nem fér bele a tartós design sem, vagyis az olyan formák, amik nem avulnak. Egyre rövidebb távúak a divatirányzatok, aktuális stílusok.
Hogy hozzak egy példát, hogy hol éri meg: gondolj egy kamionra. Sokkal iparibb megvalósítása a mai járműtechnikának mint egy autó.
Plusz ha belegondolok én tök jól ellennék egy szép dizájnú Alfával 15 évig, főleg ha nem kell hozzá se nyúlni, csak olaj, szűrők, fék. Ha belegondolsz évi 1 millát megér, annyit szerintem a többség vételárral együtt bőven költ autóra. Csak ugye akkor nem lenne használtautó piac, alkatrész biznisz, és nem kellene ilyen tempóban fejleszteni, vagyis az újautó piac is csak cammogna.
Nem járnánk Euro6-nál, de nem is lenne ekkora környezeti terhelés az autógyártás, merthogy kevesebb készülne, ami eleve gyártás szempontból kevesebb energia és kibocsájtás. Kevesebb hulladék keletkezne. No persze munkahelyek is szűnnének meg szép számmal, így a mai mesterségesen fenntartott "jólét" nem engedi meg az ilyen szemléletet. Jó messzire kanyarodtam, de lényegében ezzel tartjuk fenn ezt a fura gazdasági rendszert, hogy megyünk a divat után és gyártjuk a szemetet...
Öreg autóval járni snassz, mert annak kell lennie.
Abarai04-10-2011 19:07:03 // 18712
"Nem hiszek én abban,. hogy nem lehet egy alkatrészt akár teljes élettertamra tervezni, legyen az akár kettőstömegű lendkerék. Nem akarják."

Nem tudnának eladni egy 5 milliós autót 15-ért vagy egy 15 millióst 50-ért. Lehetne, de nem érné meg se a gyártónak, se a vásárlónak.
kbk04-10-2011 19:00:34 // 18711
Ha jól tudom, mostmár egyik-másik bálnamercibe is sornégy kerül. Evvan.
Halesz04-10-2011 18:11:59 // 18710
Ráadásul nézzétek meg a BMW-t, ahol szintén sorra átállnak a 4 hengeres motorra... Persze azért a jó kis V8-asokat megtartják az M-esekbe...
Vinnie04-10-2011 16:59:31 // 18709
Engem mondjuk. :P :D

Mi van akkor, ha nem két literes? Az 1.8 szerinted csak szar lehet? :)

Nekem pl. van hagyománya az 1.8nak. Valahogy mindig is közelebb állt hozzám, mint egy 2 literes. Az ETCC 156os alfába is az 1.8ast rakták bele. Felfúrták 2 literesnek, mert ez könnyebb volt, mintha eleve a 2.0ást rakták volna bele. Volt benne fantázia régen is, meg most is úgy látom.

Ha a hagyományhoz meg a kultúrához ragaszkodunk csökönyösen, akkor elég szűk keretek közé szorulna fejlesztés. Fejlődni kell, meg alkalmazkodni is sajna a mai piaci trendekhez, amiben az is benne van, hogy az emberek nem nagyon akarnak 16 literes fogyasztást.
Kazes☻04-10-2011 11:22:42 // 18708
Engem izgatna igencsak. :)
Sőt, a 75 EVO is, pedig az még 'vérszegényebb' izomilag. :)))

Szvsz, jó lesz az. Ahogy egy szakitól hallottam: "Szép lesz, ha kész lesz!" :D
BeeGee04-10-2011 10:57:17 // 18707
Mesa, változnak az idők. Presztizsen kívül nem indokolja semmi sem a V6, V8at. Nekünk ez a normális S4 hétköznapi, V6 és felette luxus. Ami nekünk ma ciki, az az újabb generációnak trendi. Az unokádnak már az is luxus lesz, ha S4 motor van egy autóban. Vagy főbenjáró bűn lesz, nemtudom, de kb addig van megírva a mai motorok története..
Tedi04-10-2011 10:42:56 // 18706
Mesa úgy szokott működni, hogy amikor megtud valamit, akkor elküldi a francba az Alfát, aztán amikor kipróbálja, akkor az egekbe magasztalja :D Majd megkapja a hátsója alá ezt a 300 lovas 1.8-at, amit akkor mond, az a mérvadó :) Bocsi Mesa :)))
mesa04-10-2011 10:40:10 // 18705
Ha nem emeled ki bolddal, akkor is vágom, hogy 1.8T 300 lóerő, S4 :P
Nem kell félre érteni, pontosan azt kérdeztem,hogy ki az akit annyira izgat egy S4 1.8 motor 300 lóerővel? Még csak nem is két literes, mint a Mitsubishi, vagy kettőfeles, sorötös, mint más top sportos modell esetében.
Egyszerűen nincs hagyománya/kultúrája, főként úgy, hogy nagyobb modellekbe (Giulia, 300C) is állítólag ezt szánják!?

Számomra homály, hogy sikeres lehet e egy ilyen felpiszkált motor, a tartósságának kérdéséről nem is beszélve. Ekkora feltöltéshez lesz két csiga, miközben a hgazdaságosság miatt lesz 35 ezrenkénti olajcsere, bónusznak Start&Stop rendszerrel

Nem tudom...
WarbiRunner (Gyuri)03-10-2011 23:14:39 // 18704
Én úgy mondanám, hogy az eldobható autó nem elsősorban a downsizing következménye, hanem a "tervezett avulás"-é. Már most. Nem hiszek én abban,. hogy nem lehet egy alkatrészt akár teljes élettertamra tervezni, legyen az akár kettőstömegű lendkerék. Nem akarják. És ez másképp hangzik. Persze így olcsóbb is...de valyon létezik az a drága autó amiben mégis mindent élettartamra terveztek, és minimális a szervízköltsége? Én nem tudok róla. Sőt. Minél felsőb kategória egy autó, annál borsosabb a szervízszámla is. Vagy én látom rosszul? :-)
Mindíg felrémlenek azok a beszélgetések úgy 10 éve, amikor a CR dízelek elkezdtek bejönni. Ment ám ezerrel a kétkedés, valyon meddig bírják ezek a nagynyomású rendszerek. Ma már tudjuk, hogy sokáig.
Minden a tervezésen és az alkalmazott anyagokon múlik. Lehet, hogy nem fél millió km-re lesznek hitelesítve, de annyit kibír majd mint egy 1.6 HDI. Vagy most szabadítsam magamra a poklot? Mint egy 1.6TS...:-)
Mellesleg az igények növekednek, az emberek a ződséges merci "kattogós" dízelének élettartamát és fogyasztását várják, 2-3 szoros teljesítmény és nyomaték mellett. ja és persze bárányfelhőket fingorásszon. Ez olyan mint amikor a mesterember kiírja, hogy "olcsón, gyorsan, jót". A fentiekből KETTŐT lehet választani :-)
GTPeti03-10-2011 22:37:10 // 18703
Remélem azért a downsizingnek nem az "eldobható autó" lesz a következménye...
WarbiRunner (Gyuri)03-10-2011 22:01:38 // 18702
Ez ütősen hangzik, és végre meglépnek egy olyat, aminek lehet értelme, és más még talán ebben a formában nem csinálta. Lesz egy 1.8-as blokk, ami 200 tól 300 lóig lefedi a palettát. Mármint gondolom, hogy ugyanazon a blokkon alapul.
Nézzük csak meg pl. a BMW konfigurátorát! Van kétliteres benzin és kétliteres dízel. Nem lepődnék meg, ha sokmindenben közös blokkról lenne szó még a 2ccm különbség ellenére is. Az nagyobb darabszámra esélyes kategóriát lefedik ezzel 116Le tól 245Le-ig. 200 lótól párhuzamosan indul a 3 liter benzin és 3 liter dízel ezek mennek 300 ló fölé (326 ló a teteje benzinessel). Efölött igazából tökmindegy, nem nagydarabszám kategória.
A Fiat ezzel a lépéssel elöl járna a dowsizingban, legalábbis benyás oldalról. 1.4-gyel lefedné 75(?) lótól-170 lóig benzinessel, onnan pedig 300 lóig 1.8-cal. Tekintve, hogy a Fiat kis autókban menő, ez így bejöhet. A dízel oldalát nem látom a dolognak, mert ehhez igazából egy 1.8 MultiAir dízel sorozat passzolna szépen, akár 100 lótól mondjuk legalább 220-ig. A 300-at nem merem direktben leírni, bár az Olaszokból kinézem..:-) A többi motort meg ki a kukába (jó, a kéthengeres izé maradhat ha már ennyit dolgoztak rajta :-)). Kis darabszámú csúcsgépekbe mag hadd szaladjanak a Pentastar motorok. Benzines oldalról máris ott loholnának a BMW nyakán.
kbk03-10-2011 21:22:03 // 18701
Mi az, hogy senkinek? Neked is csupa sornégyed volt/van eddig, nem? Meg elég sokan vagyunk még így ezzel szvsz...
Vinnie03-10-2011 21:00:25 // 18700
Tényleg nem nagy kunszt... :D

1.8liter - 300Le

Most itt mi a gondod? A WRCben is sornégyes az 1.6os. Ha nem kell senkinek sem, akkor miért az minden márkánál a legnagyobb darabszámban eladott modell benzinesben? Az 1.8-as sornégyes, nem elég?
mesa03-10-2011 20:16:50 // 18699
Nem nagy kunszt ma már 300 lóerő
De kérdés, hogy kell-e bárkinek is egy sornégyes? Ma már a WRC-k is csak 1.6-osak.
KGBMAN03-10-2011 19:49:18 // 18698
Az amcsik is kezdenek kisebb motorban gondolkodni. Bele sem merek gondolni, hogy mit tudna ez a moci mondjuk egy arányaiban növelt V6 változatban. Arra még a benzingőztől elvakult amcsik sem panaszkodhatnának. :)
joe7503-10-2011 19:44:07 // 18697
Amcsi piacra V6, V8 kéne......persze nekem bejönne egy 300 LE-s 1,8 T, de én nem vok amcsi..:)

_________________________
I added cool smileys to this message... if you don't see them go to: http://e.exps.me
Vinnie03-10-2011 18:47:12 // 18696
Benzines.
Gergő03-10-2011 18:45:33 // 18695
És dízel?:O
Vinnie03-10-2011 18:30:43 // 18694
1.8 turbó 300 paci.
Vinnie03-10-2011 18:28:13 // 18693
Valami készül...

Azért ez már nem rossz. :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.