Forum >> A jövő Alfái
GTVili10-07-2009 14:07:01 // 10592
A kétütemű a rulez!!! ;-D ÍUtcai Aprilia 125ccm/36le.........288le/liter......a versenysportban olyantájt 45le-sek voltak a 125-ösök....
TarP10-07-2009 14:04:29 // 10591
Nem. Tisztán gondolkodok.
Ha állandóan töltgetni kell, akkor meg minek bele a benzinmotor, ami úgysem viszi el rendesen a kocsit? Elég égő egy igy kinéző autóval 40km/h-s sebességgel bénázni a leállósávban nem??? :)
Ha állandóan töltgetni kell, akkor meg minek bele a benzinmotor, ami úgysem viszi el rendesen a kocsit? Elég égő egy igy kinéző autóval 40km/h-s sebességgel bénázni a leállósávban nem??? :)
TarP10-07-2009 14:01:00 // 10589
Az égéshez nem köppcenti kell, hanem benzin, meg levegő.
Ha két turbó nyomja a levegőt, akkor már csak befecskendező rendszer kell, meg időzítés, arra meg ott van a Multiair rendszer, szóval a 235ló teljesen hihető.
Ezt a lojjerő/liter versenyt a Bimota vitte túlzásba, valami 210le/1000ccm-et hoztak ki egy motorból, de a motorbicikli többet evett, mint az én V6TB-m!!!
A nagy okosság az lenne, ha az 1750MultiAir kb 100-110 lóerő leadásához nem kérne pl 7 liternél több benzint. 235-höz már lehet, hogy 18 liter kell, de azt meg csak havonta eccer, 5 másodpercig alkalmazod.
Ha két turbó nyomja a levegőt, akkor már csak befecskendező rendszer kell, meg időzítés, arra meg ott van a Multiair rendszer, szóval a 235ló teljesen hihető.
Ezt a lojjerő/liter versenyt a Bimota vitte túlzásba, valami 210le/1000ccm-et hoztak ki egy motorból, de a motorbicikli többet evett, mint az én V6TB-m!!!
A nagy okosság az lenne, ha az 1750MultiAir kb 100-110 lóerő leadásához nem kérne pl 7 liternél több benzint. 235-höz már lehet, hogy 18 liter kell, de azt meg csak havonta eccer, 5 másodpercig alkalmazod.
GTVili10-07-2009 14:00:48 // 10588
öööö....izé....vmit hallottam már óla....;-D
GTVili10-07-2009 13:57:14 // 10587
Atól függ......a tulaj szerint 6000 alatt nem csinál semmit. Ugyanaz mint a Totoya 1.8VVTi-je....1.8 192Le 7200/percnél.....de már kettesben sem tudsz vele gumit nyikkantani...mert annyira leesik a fordulat....
Ferko10-07-2009 13:56:43 // 10586
Akkor Te tood, mi az a motorfék:-D
Kau10-07-2009 13:56:20 // 10585
S2000 = 2000 köbcenti ;)
GTVili10-07-2009 13:54:41 // 10584
OFF
Én Skoda Fóbiámon 120e-nél SZABÁLYOZTATTAM a féktárcsákat...és ekkor kapott új betéteket is...de az eredeti is még legalább 30%-os volt.
Én Skoda Fóbiámon 120e-nél SZABÁLYOZTATTAM a féktárcsákat...és ekkor kapott új betéteket is...de az eredeti is még legalább 30%-os volt.
Ferko10-07-2009 13:54:24 // 10583
Sokba is került neki.
Kau10-07-2009 13:54:05 // 10582
Ez nem ördöngősség. Hadada 155-öse 2.0-ás és 400 lóerő. És járja vele az országot, versenyekről versenyekre. Tehát az a 265 ló nem olyan vészes, ha a megbízhatóságot nézzük. Teljesítményben pedig a turbó pótolja a köbcentiket.
Somez10-07-2009 13:52:42 // 10581
Az egy szívótól nem rossz...
Somez10-07-2009 13:51:07 // 10580
Igen, de a turbóhűtés fogalmát sem ismerte :-)
GTVili10-07-2009 13:50:59 // 10579
Majdnem....2literes.....237Le-s 7800/percnél...
Ferko10-07-2009 13:49:56 // 10578
5-ször cserélt a két év alatt fékbetétet és egyszer már féktárcsákat is.
Hátöööizééééé................szerintem ez vezetési stílustól függ inkább, nem pedig műszaki dolgoktól. Van aki nem ismeri például a motorfék fogalmát, hanem jó 500 méteren kersztül fékez.:-)
Hátöööizééééé................szerintem ez vezetési stílustól függ inkább, nem pedig műszaki dolgoktól. Van aki nem ismeri például a motorfék fogalmát, hanem jó 500 méteren kersztül fékez.:-)
mesa10-07-2009 13:48:26 // 10576
Na ez a baj, hogy úgy gondolkodol, mint a japók! :)))
A villanymotor hatásfoka sokkal jobb mint a robbanómotoré, nyomatéka pedig több tízszerese.
Ez egy Plug In car, azaz, otthon töltikézed a garázsban. (A robbanómoci csak arra az esetre van, ha lemerülne az akksi készleted,és mindenképp haladni akarsz)
Statisztikailag ki van mutatva, hogy a legtöbb ember < 60 Km-t autózik egy nap. Annál többet is kibír pusztán akkumulátorokról.
Tegyük fel, hogy 50 Km-re levő moziba autókázol. Megnézed a filmet, meg kis hami, az legalább 2 óra. Annyi idő alatt a Li-Ion akksik 90%-ra feltöltődnek, és indulhatsz megint full áramról vissza
(kérdés, honnan kapsz áramot, mert ma még nem nagyon vannak dugóaljak a mélygarázsokban sem)
A villanymotor hatásfoka sokkal jobb mint a robbanómotoré, nyomatéka pedig több tízszerese.
Ez egy Plug In car, azaz, otthon töltikézed a garázsban. (A robbanómoci csak arra az esetre van, ha lemerülne az akksi készleted,és mindenképp haladni akarsz)
Statisztikailag ki van mutatva, hogy a legtöbb ember < 60 Km-t autózik egy nap. Annál többet is kibír pusztán akkumulátorokról.
Tegyük fel, hogy 50 Km-re levő moziba autókázol. Megnézed a filmet, meg kis hami, az legalább 2 óra. Annyi idő alatt a Li-Ion akksik 90%-ra feltöltődnek, és indulhatsz megint full áramról vissza
(kérdés, honnan kapsz áramot, mert ma még nem nagyon vannak dugóaljak a mélygarázsokban sem)
Somez10-07-2009 13:47:58 // 10575
Ha úgy méretezik az alkatrészeket, akkor nagyobb terhet is kibírnak. Lásd a Honda S2000 motorja, ami asszem 2.2-es és 240 lóerő, ráadásul vmi 10 000 feletti fordulatot tud.
Ferko10-07-2009 13:45:10 // 10574
Nézzük a jövő Alfa motorjait.
1.8 twin turbó 265 Le. (Benzines)
2.0 twin stage turbóval 220Le. (Dízel)
Azért ez érdekes lesz szerintem. Mármint a benyás 1.8 265 pacival. Nem vagyok egy nagy szaki, de eddigi pályafutásom alatt megtanultam, hogy a köbcenti az mindig köbcenti marad. Szóval egy 1.8-asból kisajtolnak többet, mint ami most van egy 3.0 V6-ban (pl 166). Kiváncsi vagyok, hogy menynire fog szuperálni meg menni.
A Moni autója 1.4 TJet Bravo. 120 paci, bőven jó. Szépen megy a kis dög, nem arról van szó, de 4000-4500 nál el el fogy a lendület. gyanígy az 1.6 TS (pedig az csak 200 plusz) sokkal dinamikusabbnak érződött. Az elején persze azt mondtam, hogy húúú bazz, ez jobban megy, mint a 146. De ez csak érzéki csalódás volt.:-)
1.8 twin turbó 265 Le. (Benzines)
2.0 twin stage turbóval 220Le. (Dízel)
Azért ez érdekes lesz szerintem. Mármint a benyás 1.8 265 pacival. Nem vagyok egy nagy szaki, de eddigi pályafutásom alatt megtanultam, hogy a köbcenti az mindig köbcenti marad. Szóval egy 1.8-asból kisajtolnak többet, mint ami most van egy 3.0 V6-ban (pl 166). Kiváncsi vagyok, hogy menynire fog szuperálni meg menni.
A Moni autója 1.4 TJet Bravo. 120 paci, bőven jó. Szépen megy a kis dög, nem arról van szó, de 4000-4500 nál el el fogy a lendület. gyanígy az 1.6 TS (pedig az csak 200 plusz) sokkal dinamikusabbnak érződött. Az elején persze azt mondtam, hogy húúú bazz, ez jobban megy, mint a 146. De ez csak érzéki csalódás volt.:-)
mesa10-07-2009 13:38:25 // 10573
Beülteted a kedvesed, aztán ráadod a Harley Davidson hangot és túráztatod kicsit :DDD
Lehet, hogy a jövő Alfáiba is ilyen lesz?! :)
Lehet, hogy a jövő Alfáiba is ilyen lesz?! :)
Somez10-07-2009 13:37:25 // 10572
Tényleg kár belemenni a dízel vs benzin témába. Már csak azért is, mert a szervizköltségeket sem tudjuk. Például az egyik cimborámmal kb egy időben vettünk kocsit. Ő egy 320d BMW-t vett, ami tol mint a gőzmozdony és tényleg élmény vele menni. Most meg mondja a haver, hogy fasza meg minden, meg 6 litert eszik. Csak egy gáz van vele, 5-ször cserélt a két év alatt fékbetétet és egyszer már féktárcsákat is. Ráadásul beszart a turbója, amire 400 ezret mondtok a szervizben. Végül 200 ezerért Touareg turbót vett bele, ami állítólag ugyanaz, csak más van ráírva :-)
A fenti írással nem azt akarom mondani, hogy a dízel jobb vagy rosszabb. Csak érzékeltetném, hogy a fogyin kívül ott vannak a javítás költségei is.
A fenti írással nem azt akarom mondani, hogy a dízel jobb vagy rosszabb. Csak érzékeltetném, hogy a fogyin kívül ott vannak a javítás költségei is.
TarP10-07-2009 13:33:17 // 10571
Értem én, csak nem értem. 800ccm, vagy 1.4 egy ilyen utót nem visz el.
Tehát azzal em érek semmit, ha a pici motorom folyamatosan ordítva tölti az akksikat, mert autópályán nem tud annyit tölteni, amennyit leadna egy váltón-kuplungon keresztül, tehát használhatatlan lenne hosszú utakra.
Egy ilyen autó akkor "értlemes", ha van egy 200 lovas motor benne, meg mellette kerekenként egy elektromotor, meg 200 kiló akksi. Akkor megint ott vagyunk, hogy minek ezt a soxart cipelni?
Tehát azzal em érek semmit, ha a pici motorom folyamatosan ordítva tölti az akksikat, mert autópályán nem tud annyit tölteni, amennyit leadna egy váltón-kuplungon keresztül, tehát használhatatlan lenne hosszú utakra.
Egy ilyen autó akkor "értlemes", ha van egy 200 lovas motor benne, meg mellette kerekenként egy elektromotor, meg 200 kiló akksi. Akkor megint ott vagyunk, hogy minek ezt a soxart cipelni?
mesa10-07-2009 13:32:55 // 10570
Fogalmam sincs! De az ötleted jó, szerintem beszélj a készítőkkel, hogy menüből lehessen választani V6 / V8 / V10 / V12 / W16 / S4T és SDI hangok közül :)))
Benőke10-07-2009 13:26:21 // 10569
Ez olyan mint A Vromm box vagy mi? Hogy választhatsz hogy épp milyen autó hangja jöjjön ki a hangszóróból? Pontiac GTO, Viper, Lambó, Ferka, Vagy valami V6 dög :D Mindezt valami kis autóra húzták rá. Talán még az origón is volt valami cikk ha jól emlékszem :D Vagy a TC -n?
Satti10-07-2009 13:24:11 // 10568
Egyébként csak úgy érdekesség képpen, levezetni most nem fogom, de utána lehet számolni, hogy pl. egy hosszabb utazásnál, mondjuk egy nyaralás, oda-vissza út 1800 km, nagyságrendileg össz. 15.000 Ft-ot lehet spórólni, ami nem tűnik kevésnek, de egyáltalán nem is sok, főleg ha azt nézzük, hogy az durván 55 euro, ami egy nyaraláűsnál elmegy bármi másra is, tehát nem számottevő összeg.
Satti10-07-2009 13:19:24 // 10567
Dieselt csak használtan szabad megvenni annak aki mindenképpen azt akar, mert érdekes módon a használt ára nem több, vagy csak minimálisan, mint a benzinesé.
Új autó esetében nem éri meg egyáltalán, vagy csak akkor, ha vki tényleg nagyon sokat megy és hosszú távra, min. 4-5 évre veszi meg az autót, évi 40-50 ezer km használat mellett.
Új autó esetében nem éri meg egyáltalán, vagy csak akkor, ha vki tényleg nagyon sokat megy és hosszú távra, min. 4-5 évre veszi meg az autót, évi 40-50 ezer km használat mellett.
mesa10-07-2009 13:17:36 // 10566
A Fisker Karma full elektromotoros hibrid. Pont mint a Volt, nem hiába a technológiájuk azonos licence-en alapul.
2008-ban még ezt írták:
The new technology uses a small gasoline engine that turns the generator, which charges the lithium ion battery pack - this engine is rumoured to be a 1.4-liter engine sourced from Volkswagen. Azóta olvastam, hogy valószínű 800 ccm-es mocit kap generátornak.
Egyébként vicces, de két üzemmód van, lopakodó és sport. A második üzemmódban a belső hangszóróiból benzinmotor hangját sugározza :DDD
2008-ban még ezt írták:
The new technology uses a small gasoline engine that turns the generator, which charges the lithium ion battery pack - this engine is rumoured to be a 1.4-liter engine sourced from Volkswagen. Azóta olvastam, hogy valószínű 800 ccm-es mocit kap generátornak.
Egyébként vicces, de két üzemmód van, lopakodó és sport. A második üzemmódban a belső hangszóróiból benzinmotor hangját sugározza :DDD
Kau10-07-2009 13:09:03 // 10565
Látom egy időben gondoltunk ugyanarra, csak én nem részleteztem ennyire :)
mesa10-07-2009 13:07:47 // 10564
ha valakinek a fogyasztás a fontos, az vegyen dízelt!
Aki pedig a benzines Alfát választja turbóval, az ne azt nézze, hogy mennyit eszik.
Igen, csak a dízel tulajoknak mindig van hajlamuk egy újabb "Várj, megmagyarázom miért vettem!" menetre! :))))
Aki pedig a benzines Alfát választja turbóval, az ne azt nézze, hogy mennyit eszik.
Igen, csak a dízel tulajoknak mindig van hajlamuk egy újabb "Várj, megmagyarázom miért vettem!" menetre! :))))
zolee14510-07-2009 13:00:44 // 10563
Még egy kis matek:
2.2 JTS alapára 9 635 000 HUF
2.4 JTDm alapára 10 500 000 HUF
Az 1750 TBI ára még nem ismert, de állítólag a kisebb motor miatt a 2.2 JTS-nél olcsóbb lesz. Az 1.9 JTS 8 040 000, de azért ennyire biztos nem, de egy 9 M szerintem megcélozható. Akkor van mondjuk 1,5 M a dízelhez képest.
Csak saccolok, de mondjuk nem tesztautó és tesztkörök, hanem átlagos használat mellett egyen a dízel 5 literrel kevesebbet. Most a kereső gázolaj árra 268-273 Ft-ig írkál, legyen 270 HUF. 5*270=1350 Csak az üzemanyagot tekintve ennyivel kerül kevesebbe 100 km a 2,4 JTDm tulajának mint az 1750 TBI tulajának. (Közben emlékeztetnék, hogy ezek becsült ár alapján becsült dolgok, csak az arányok érzékeltetésére.)
1 500 000 / 1 350 = Nagyon sok egyesből álló tört szám (1111,111....) kerekítve *100-zal = ~ 111 000 Km. Ennyit kell menni, hogy egy dízel behozza fogyasztásban azt az árkülönbözetet amit kifizet a leendő tulajdonos a vásárlásnál.
Szóval a dolog nem annyira egyszerű, hogy a dízel kevesebbet eszik vagyis olcsóbb.:)
De mégegyszer, a TBI várható ára csak egy sacc, az alapján amit mondtak, hogy a kedvezőbb adóbesorolás miatt olcsóbb lesz mint a 2.2 JTS. Az is csak becsült adat, hogy 5 literrel kevesebbet eszik a mindennapos használatban a dízel, lehet több vagy kevesebb is.
2.2 JTS alapára 9 635 000 HUF
2.4 JTDm alapára 10 500 000 HUF
Az 1750 TBI ára még nem ismert, de állítólag a kisebb motor miatt a 2.2 JTS-nél olcsóbb lesz. Az 1.9 JTS 8 040 000, de azért ennyire biztos nem, de egy 9 M szerintem megcélozható. Akkor van mondjuk 1,5 M a dízelhez képest.
Csak saccolok, de mondjuk nem tesztautó és tesztkörök, hanem átlagos használat mellett egyen a dízel 5 literrel kevesebbet. Most a kereső gázolaj árra 268-273 Ft-ig írkál, legyen 270 HUF. 5*270=1350 Csak az üzemanyagot tekintve ennyivel kerül kevesebbe 100 km a 2,4 JTDm tulajának mint az 1750 TBI tulajának. (Közben emlékeztetnék, hogy ezek becsült ár alapján becsült dolgok, csak az arányok érzékeltetésére.)
1 500 000 / 1 350 = Nagyon sok egyesből álló tört szám (1111,111....) kerekítve *100-zal = ~ 111 000 Km. Ennyit kell menni, hogy egy dízel behozza fogyasztásban azt az árkülönbözetet amit kifizet a leendő tulajdonos a vásárlásnál.
Szóval a dolog nem annyira egyszerű, hogy a dízel kevesebbet eszik vagyis olcsóbb.:)
De mégegyszer, a TBI várható ára csak egy sacc, az alapján amit mondtak, hogy a kedvezőbb adóbesorolás miatt olcsóbb lesz mint a 2.2 JTS. Az is csak becsült adat, hogy 5 literrel kevesebbet eszik a mindennapos használatban a dízel, lehet több vagy kevesebb is.
Kau10-07-2009 12:59:16 // 10562
Látom egy kicsit átalakult a topik a dízel vs. benzines vitába.
Ez már annyiszor fölösleges volt... Tudja mindenki, hogy a dízel kevesebbet eszik, de az ára magasabb a benzinestől és ez csak hosszabb távon jön vissza. De ebbe megint ne menjünk bele.
A teljesítményről. Tény, hogy sokat fejlődött a dízel, az elmúlt évtizedben. De attól nem jelenti azt, hogy most már jobb, mint egy benzines! Jobb a fogyasztása.
A benzineseket temetni pedig hülyeség. Amíg hallani az ilyen Multiair és egyéb szép szavakat...
Nézzük a jövő Alfa motorjait.
1.8 twin turbó 265 Le. (Benzines)
2.0 twin stage turbóval 220Le. (Dízel)
Hát van még hova fejlődni...
És ha a teljesítményről beszélünk, nem nagyon látni a versenyautók között se dízelt...
Gyorsulási versenyeken 1 kategória dízel, 7 kategória benzines...
Mindezt azért írtam, hogyha valakinek a fogyasztás a fontos, az vegyen dízelt! Aki pedig a benzines Alfát választja turbóval, az ne azt nézze, hogy mennyit eszik.
Ez már annyiszor fölösleges volt... Tudja mindenki, hogy a dízel kevesebbet eszik, de az ára magasabb a benzinestől és ez csak hosszabb távon jön vissza. De ebbe megint ne menjünk bele.
A teljesítményről. Tény, hogy sokat fejlődött a dízel, az elmúlt évtizedben. De attól nem jelenti azt, hogy most már jobb, mint egy benzines! Jobb a fogyasztása.
A benzineseket temetni pedig hülyeség. Amíg hallani az ilyen Multiair és egyéb szép szavakat...
Nézzük a jövő Alfa motorjait.
1.8 twin turbó 265 Le. (Benzines)
2.0 twin stage turbóval 220Le. (Dízel)
Hát van még hova fejlődni...
És ha a teljesítményről beszélünk, nem nagyon látni a versenyautók között se dízelt...
Gyorsulási versenyeken 1 kategória dízel, 7 kategória benzines...
Mindezt azért írtam, hogyha valakinek a fogyasztás a fontos, az vegyen dízelt! Aki pedig a benzines Alfát választja turbóval, az ne azt nézze, hogy mennyit eszik.
TarP10-07-2009 12:39:09 // 10561
Te, aKarmáról én mindenféle cikkben azt olvastam, hogy 2.0Turbó benzinmotor van benne plusz az elektromotor, ami konnektorról tölthető.
Ez még a zsákutca kategória, de abban igazad van, hogy ez élvezhető autó és sokáig elkocog elektromos árammal...
Ez még a zsákutca kategória, de abban igazad van, hogy ez élvezhető autó és sokáig elkocog elektromos árammal...
Benőke10-07-2009 12:38:19 // 10560
Akkor jönne a fogyi :D
Benőke10-07-2009 12:37:29 // 10559
Azért nem átverés. Inkább szárny próbálgatás. A Nagy tömegnek ez a megfizethető jelenleg. Az új Prius az mondjuk már nem annyira :) A Régebbi igen és a Honda is...
dundun10-07-2009 12:36:21 // 10558
na ja igen ebbe a hibába sok dieseles kolléga belesik,
ha én is tennék az enyémre egy turbót hol nenne a 2,4 mjet voooááááá:):)
És én még akkor sem füstölnék:):):):)
ha én is tennék az enyémre egy turbót hol nenne a 2,4 mjet voooááááá:):)
És én még akkor sem füstölnék:):):):)
mesa10-07-2009 12:34:57 // 10557
Vagy pont ugyanilyen hybrid a Fisker Karma !!!
Egy villanymotor van benne 1000+ Nm nyomatékkal, és egy 0.8L-es benyás motor töltésre, ha(!) kell
Én ezért írtam 15 év múlva a villanymotort. A diesel zsákutca, mellékszál, nem alternatíva a teljesítményfokozásban! :))
Az akksikat pedig kapacitátorral kell helyettesíteni, az nem tartalmaz savat.
Egy ilyen villanymotor az én jövőbeli Alfámban is susoghatna!!! Nincs is szebb a "lopakodó üzemmódnál" :)))))
Egy villanymotor van benne 1000+ Nm nyomatékkal, és egy 0.8L-es benyás motor töltésre, ha(!) kell
Én ezért írtam 15 év múlva a villanymotort. A diesel zsákutca, mellékszál, nem alternatíva a teljesítményfokozásban! :))
Az akksikat pedig kapacitátorral kell helyettesíteni, az nem tartalmaz savat.
Egy ilyen villanymotor az én jövőbeli Alfámban is susoghatna!!! Nincs is szebb a "lopakodó üzemmódnál" :)))))
mesa10-07-2009 12:27:26 // 10556
Hybrid alatt ne a japán kamu verdákat gondoljátok (pl. Lexus, Honda), mert az kész átverés!!!!
Egy normális hibridben elektro motor van, és robbanómotor csak -legvégső esetben - akkor kapcsol be, hogy feltöltse az akksit
Lásd: Chevy Volt
Egy normális hibridben elektro motor van, és robbanómotor csak -legvégső esetben - akkor kapcsol be, hogy feltöltse az akksit
Lásd: Chevy Volt
mesa10-07-2009 12:24:58 // 10555
te nem vezettél még 156-ot 2,4 mjet-el mert ha igen nem írnál olyant hogy leesik az ívről.
Ugyanakkor teljesítményű benzineshez képest értettem, nem tudtam, hogy meg kell magyarázni, azt hittem ez alap ismeret errefelé! ;) Vagy mégis megpróbálod megmagyarázni, hogy a rosszabb súlyelosztású autód akkor is jobban fordul ? :)))))
A te írásodból egy dolog jön csak le rühelled a dieselt, bár magad sem tudod, hogy miért...
Pedig leírtam: büdös, káros, ráadásul ráz, és sokat kell kavarni a váltóval, mert szűk a használható tartomány
De mielőtt azt hinnéd, nem ültem még kemény gázolajos autóban, elmondom gyorsan, hogy a kollégám lett tavaly ezüstérmes dízel utcai kategóriában, 1200 kg-os mindennapi használatban levő 500+ Nm-es géppel, aminek a 2.4 JTDm is csak egy huncut mulatság
Az meg végkép fokozza utálatod, hogy egyre jobbak és olyan fejlődésen mentek keresztül, hogy némelyik verziót komoly benzinmotorokkal sem lehet elverni....
Szóval, már magad is beleesel abba a hibába, hogy a turbódízelt ugyanakkora lökettérfogatú, de szívó benzines motorhoz hasonlítod
Matekozzunk egy kicsit, nem lesz nehéz!
-2.0 TD (lesz) 170 pacis, ergo 85 lóerő / liter a teljesítmény aránya (kb a tiednek is)
-2.0 TB Mitsu 280 pacis, ergo 140 lóerő / liter a teljesítmény aránya
85 a 140-hez. Ha most járnak majdnem a felénél, akkor tényleg hatalmasat léptek előre Többet nem is fecsérlem az időt :)))
Tudod GEORGE, a végén már magad is elhiszed, amit mondasz!
De én emlékszem, amikor TI-vel jártál, nem így gondolkodtál. :o
Ugyanakkor teljesítményű benzineshez képest értettem, nem tudtam, hogy meg kell magyarázni, azt hittem ez alap ismeret errefelé! ;) Vagy mégis megpróbálod megmagyarázni, hogy a rosszabb súlyelosztású autód akkor is jobban fordul ? :)))))
A te írásodból egy dolog jön csak le rühelled a dieselt, bár magad sem tudod, hogy miért...
Pedig leírtam: büdös, káros, ráadásul ráz, és sokat kell kavarni a váltóval, mert szűk a használható tartomány
De mielőtt azt hinnéd, nem ültem még kemény gázolajos autóban, elmondom gyorsan, hogy a kollégám lett tavaly ezüstérmes dízel utcai kategóriában, 1200 kg-os mindennapi használatban levő 500+ Nm-es géppel, aminek a 2.4 JTDm is csak egy huncut mulatság
Az meg végkép fokozza utálatod, hogy egyre jobbak és olyan fejlődésen mentek keresztül, hogy némelyik verziót komoly benzinmotorokkal sem lehet elverni....
Szóval, már magad is beleesel abba a hibába, hogy a turbódízelt ugyanakkora lökettérfogatú, de szívó benzines motorhoz hasonlítod
Matekozzunk egy kicsit, nem lesz nehéz!
-2.0 TD (lesz) 170 pacis, ergo 85 lóerő / liter a teljesítmény aránya (kb a tiednek is)
-2.0 TB Mitsu 280 pacis, ergo 140 lóerő / liter a teljesítmény aránya
85 a 140-hez. Ha most járnak majdnem a felénél, akkor tényleg hatalmasat léptek előre Többet nem is fecsérlem az időt :)))
Tudod GEORGE, a végén már magad is elhiszed, amit mondasz!
De én emlékszem, amikor TI-vel jártál, nem így gondolkodtál. :o
TarP10-07-2009 12:08:40 // 10554
Jól látod, az akksi nem jó irány. Ezért kell Hidrogén formájában tárolni az energiát.
Az nem fárad el :)
Persze vesélyes, de hát a benzin is az....
Egy autó tetején lévő napelem sajnos elég kevés. Ennek úgy kellene kinézni, hogy az épületek teteje alapvetően nem cserépből/palából... lenne, hanem napelemből és a megtermelt energia a garázsban hidrogénné konvertálódna. az autód meg mentesen a sok fölös lomtól csak azt tartalmazná, amire a kölekedéshez szükség van.
Ezért írtam, hogy a hibrid ótók szerintem nem lesznek jövőállóak.
Az nem fárad el :)
Persze vesélyes, de hát a benzin is az....
Egy autó tetején lévő napelem sajnos elég kevés. Ennek úgy kellene kinézni, hogy az épületek teteje alapvetően nem cserépből/palából... lenne, hanem napelemből és a megtermelt energia a garázsban hidrogénné konvertálódna. az autód meg mentesen a sok fölös lomtól csak azt tartalmazná, amire a kölekedéshez szükség van.
Ezért írtam, hogy a hibrid ótók szerintem nem lesznek jövőállóak.
Benőke10-07-2009 11:41:31 // 10553
Jelenleg elektrolizissel bontják a vizet, de nem rég olvastam h napfény segítségével is sikerült már vizet bontani.
Benőke10-07-2009 11:38:13 // 10552
Szar világ lesz az a dizeleseknek. Nem leszn kit Szidni :P
:D
:D
Somez10-07-2009 11:35:38 // 10551
A hidrogénes autóknál úgy tudom az is probléma, hogy a vizet elektrolízissel bontják szét hidrogénra és oxigénra. Ehhez mint a nevéből is adódik, áram kell. Áramot pedig jelenleg fosszilis tüzelőanyagokkal működő erőművekből nyerünk javarészt.
Ugyanez van a villanyautóknál, ott is az áram amivel feltöltöd az akksit az erőműben keletkezik, azt meg szénnel, olajjal, stb fűtöd. Persze vannak vízi erőművek, meg atomerőművek is, de kevés és ez utóbbinak tudjuk a káros hatását is.
Szerintem a megoldás a napenergia hasznosítása lehet. Csak az áramot nem igazán tudjuk eltárolni, mert az akksik is elvesztik a töltősüket egy idő után. Ha ha belegondolsz, hogy mondjuk a kocsid tetejébe épített napelemmel már "ingyen" működhetne a klíma. Vagy ne adj isten parkol a hibrid autód és a napelem feltölti az akksiját parkolás közben. Ezek mind mind olyan ügyességek, melyekkel jelentősen le lehetne szorítani egy autó fogyasztását.
Korábban egy cikkben azt olvastam, hogy a károsanyag kibocsátásnak csak kb 10-15%-áért felelős a közlekedés. A többit a gyárak és erőművek okozzák.
Ugyanez van a villanyautóknál, ott is az áram amivel feltöltöd az akksit az erőműben keletkezik, azt meg szénnel, olajjal, stb fűtöd. Persze vannak vízi erőművek, meg atomerőművek is, de kevés és ez utóbbinak tudjuk a káros hatását is.
Szerintem a megoldás a napenergia hasznosítása lehet. Csak az áramot nem igazán tudjuk eltárolni, mert az akksik is elvesztik a töltősüket egy idő után. Ha ha belegondolsz, hogy mondjuk a kocsid tetejébe épített napelemmel már "ingyen" működhetne a klíma. Vagy ne adj isten parkol a hibrid autód és a napelem feltölti az akksiját parkolás közben. Ezek mind mind olyan ügyességek, melyekkel jelentősen le lehetne szorítani egy autó fogyasztását.
Korábban egy cikkben azt olvastam, hogy a károsanyag kibocsátásnak csak kb 10-15%-áért felelős a közlekedés. A többit a gyárak és erőművek okozzák.
Benőke10-07-2009 11:27:14 // 10550
A MiTo topicban írta az egyik tulaj hogy 8,4 ből kijött hosszú távon.
A Turbós moci csak akkor eszik kevesebbet a hasonló teljesítményű autónál ha kimélőben mész vele, ha használod ugyan úgy kell a benzin bele hogy menjen.
A V6 -ot ne vegyük ide mert az már nyomatékból is tud menni. "Alacsony" fordulaton szépen siklik autópályán is
Az egyik jelenlegi kollégámnak van egy Off os V6 és 10 literes a nagy átlaga. Ha tolja neki akkor ez jelentősen meglódul.
A Turbós moci csak akkor eszik kevesebbet a hasonló teljesítményű autónál ha kimélőben mész vele, ha használod ugyan úgy kell a benzin bele hogy menjen.
A V6 -ot ne vegyük ide mert az már nyomatékból is tud menni. "Alacsony" fordulaton szépen siklik autópályán is
Az egyik jelenlegi kollégámnak van egy Off os V6 és 10 literes a nagy átlaga. Ha tolja neki akkor ez jelentősen meglódul.
TarP10-07-2009 11:24:19 // 10549
Ja, plusz infó: Az oxigént ne sajnáld, hiszen most is oxigénnel égeti el a motor a szénalapú üzemanyagot...
A Hidrogén esetén az a pozitívum is fennáll, hogy a végeredményül adódott víz újra bontható, tehát nem fogy el a körfolyamat alatt az egyik összetevő sem.
A Hidrogén esetén az a pozitívum is fennáll, hogy a végeredményül adódott víz újra bontható, tehát nem fogy el a körfolyamat alatt az egyik összetevő sem.
Benőke10-07-2009 11:21:13 // 10548
"arról nem nyilatkoztál, hogy mi a véleményed Haleszék 1750 TBi írásáról...."
Valóban kimaradt. Szerintem Objektívabb. :o)
Megemlítik a negatív és a pozitív tulajdonságokat is aztán annyi. Nem buzdítják az embereket Dizel autó vásárlására :)
"Igazi diesel utáló írás..."
Az hogy utállom erős. Nem szeretem, azt meg főlleg nem ha az orroma lá kormol.
Tudom részecske szűrő meg ha megtelik kiégeti az autó aztán jól van de ettől nem vagyok nyugodtabb. Ott vannak a Nitrogén Oxidok amik a Kompresszió emelkedésével növekednek a kipufogó gázban. Ez meg ugye Dizel miatt mindig is több lesz benne. kb 2x annyi. Pont annyival több mint ahányszor több a kompresszió a tádéban.
"De hagyjuk is mert nem akarlak meggyőzni, te nyugodtan hidd, hogy füstölnek ha ettől jobban alszol."
Nem alszok se jobban se rosszaban, de marha sok füstöl. Nem szoktam megállni és megkérdezni a tulajtól hogy mikori az autója és mért füstöl.
Ez max rátesz egy lapáttal hogy ne is vegyek dizelt. Tudom benzines is tud füstölni de akkor ott már gáz van :D
Valóban kimaradt. Szerintem Objektívabb. :o)
Megemlítik a negatív és a pozitív tulajdonságokat is aztán annyi. Nem buzdítják az embereket Dizel autó vásárlására :)
"Igazi diesel utáló írás..."
Az hogy utállom erős. Nem szeretem, azt meg főlleg nem ha az orroma lá kormol.
Tudom részecske szűrő meg ha megtelik kiégeti az autó aztán jól van de ettől nem vagyok nyugodtabb. Ott vannak a Nitrogén Oxidok amik a Kompresszió emelkedésével növekednek a kipufogó gázban. Ez meg ugye Dizel miatt mindig is több lesz benne. kb 2x annyi. Pont annyival több mint ahányszor több a kompresszió a tádéban.
"De hagyjuk is mert nem akarlak meggyőzni, te nyugodtan hidd, hogy füstölnek ha ettől jobban alszol."
Nem alszok se jobban se rosszaban, de marha sok füstöl. Nem szoktam megállni és megkérdezni a tulajtól hogy mikori az autója és mért füstöl.
Ez max rátesz egy lapáttal hogy ne is vegyek dizelt. Tudom benzines is tud füstölni de akkor ott már gáz van :D
TarP10-07-2009 11:15:30 // 10547
Nyugodtan OFF-ojjunk, végülis a jövő Alfái-ba belefér egy kis jövőlátás.
A diesel motorok hatásfoka már csak kémiai okból is jobb, mert ugyanaz a gázolajmenyiség pár százalékkal több kémiai energiával bír.
Az alacsony fordulat a következő nagy előny, hiszen a súrlódások miatt jobb a hatásfok, ahogy írtad.
A turbó a harmadik előny, ami a levegő nyomásával tovább javítja a nyomatékot és a hatásfokot is! (Benzinesnél az a gond, hogy csak bizonyos alacsony fordulaton javul a hatásfok, de a benzines túrótulajok nem szeretnek 2350-es fordulaton kocsikázni, hanem pörgetik, mer' az jó! :) )
Ezekkel együtt jelenleg a diesel a jobb hatásfokkal, kisebb fogyasztással bíró motor.
Az új benzines fejlesztések javítanak az arányon, de kb 20%-kal többet esznek még a szelepvezérlések, kisturbók... ellenére is. Ezen talán segít a MultiAir, kb 15%-ot mondanak...
A hibridek városi totyorgásnál tudnak némileg visszatermelni, de autópályán csak cipeled a sok kacatot... Én úgy látom sznoboknak nagy előny, de a valódi Bolygómentést nem ezek fogják megoldani.
Hidrogén, az igen. Ha majd elfogy a sok kőolaj, akkor hidd el, a sejkek Hidrogén gyárakat fognak építeni. A Hidrogén tényleg tiszta, de amíg van olcsóbban előállítható és drágábban eladható anyag, addig a profitcsentrikus világunk nem fog váltani.
Tárolás/szllítás megoldható lenne, illetve nagy előny, hogy a házadra felpattintott napelem, vagy szélkerék is tud majd hidrogént fejleszetni.
De abból a poliikusok, sejkek, managerek mikor fognak jól élni???
Na itt bukott el az ésszerűség...
A diesel motorok hatásfoka már csak kémiai okból is jobb, mert ugyanaz a gázolajmenyiség pár százalékkal több kémiai energiával bír.
Az alacsony fordulat a következő nagy előny, hiszen a súrlódások miatt jobb a hatásfok, ahogy írtad.
A turbó a harmadik előny, ami a levegő nyomásával tovább javítja a nyomatékot és a hatásfokot is! (Benzinesnél az a gond, hogy csak bizonyos alacsony fordulaton javul a hatásfok, de a benzines túrótulajok nem szeretnek 2350-es fordulaton kocsikázni, hanem pörgetik, mer' az jó! :) )
Ezekkel együtt jelenleg a diesel a jobb hatásfokkal, kisebb fogyasztással bíró motor.
Az új benzines fejlesztések javítanak az arányon, de kb 20%-kal többet esznek még a szelepvezérlések, kisturbók... ellenére is. Ezen talán segít a MultiAir, kb 15%-ot mondanak...
A hibridek városi totyorgásnál tudnak némileg visszatermelni, de autópályán csak cipeled a sok kacatot... Én úgy látom sznoboknak nagy előny, de a valódi Bolygómentést nem ezek fogják megoldani.
Hidrogén, az igen. Ha majd elfogy a sok kőolaj, akkor hidd el, a sejkek Hidrogén gyárakat fognak építeni. A Hidrogén tényleg tiszta, de amíg van olcsóbban előállítható és drágábban eladható anyag, addig a profitcsentrikus világunk nem fog váltani.
Tárolás/szllítás megoldható lenne, illetve nagy előny, hogy a házadra felpattintott napelem, vagy szélkerék is tud majd hidrogént fejleszetni.
De abból a poliikusok, sejkek, managerek mikor fognak jól élni???
Na itt bukott el az ésszerűség...
Benőke10-07-2009 11:10:07 // 10546
Nahh hát bocs de nem olvastam vissza a leges legelején. Aszem ezt erősen benéztem. :o( Sorry...
Bennem valamiért rossz szájízű hsz élt a mitóval kapcsolatban amit írtál.
(Lehet ez az utánna kialakult vitának köszönhető :D)
A 159 tbi nél is meg a MiTo nál is meg úgy általában a fogyasztásról sokat vitázol/vitáztok. Ami felesleges, mert ezek tesztautók. A benzines mindig is többet fog enni a Dizelnél.
Megkerestem az irásodat és utánna a vitákat és az egyik kollégának a leírást aki abszolútte konszolidált fogyasztásról számolt be. Így lesz ez a TBi nél is. Az hogy dieseles karakterű hát Benzinestől kicsit gáz de mivel hamar jön a töltő nyomás és 5,5k ig meg is van azért benzines az, illetve nem hiszem hogy a motor csak ennyit tudna, csak valamiért így csinálták meg a vezérlést így van programozva.
Fogyit sokat szidtad és szidod azóta is, de inkább azóta hogy Traktorod van :)
Bennem valamiért rossz szájízű hsz élt a mitóval kapcsolatban amit írtál.
(Lehet ez az utánna kialakult vitának köszönhető :D)
A 159 tbi nél is meg a MiTo nál is meg úgy általában a fogyasztásról sokat vitázol/vitáztok. Ami felesleges, mert ezek tesztautók. A benzines mindig is többet fog enni a Dizelnél.
Megkerestem az irásodat és utánna a vitákat és az egyik kollégának a leírást aki abszolútte konszolidált fogyasztásról számolt be. Így lesz ez a TBi nél is. Az hogy dieseles karakterű hát Benzinestől kicsit gáz de mivel hamar jön a töltő nyomás és 5,5k ig meg is van azért benzines az, illetve nem hiszem hogy a motor csak ennyit tudna, csak valamiért így csinálták meg a vezérlést így van programozva.
Fogyit sokat szidtad és szidod azóta is, de inkább azóta hogy Traktorod van :)
Kau10-07-2009 10:54:16 // 10545
Ez a felni szerintem nem illik hozzá. Meg tennék fel egy küszöb spoilert. :)
GEORGE10-07-2009 10:45:11 // 10544
Lassan kihalnak a benyás motorok :-))))))))))))))))))))))))))))))))))
Bati10-07-2009 10:37:16 // 10543
ez nagyon off de ........
az utobbi hozzászolások azért passzol
az utobbi hozzászolások azért passzol
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
523
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?