Forum >> A jövő Alfái

LeZo10-07-2009 10:21:34 // 10542
Még egy ici-pici szösszenet tőlem.

És ezúton kérem az Alfával járó műszaki mérnők "kollegákat" formáljanak véleményt arról hogy melyik motornak jobb a hatásfoka, a dízelnek, vagy a benzinesnek.
A hagyományos belsőégésű motorok erőátvitele dugattyús, hajtókaros, forgattyús-tengelyes kialakítású, ezért bonyolult, hűtést és olajkenést igényel. Jelentős a csúszó súrlódásból adódó energiaveszteség. A belsőégésű motorok hatásfoka lényegesen romlik a névleges teljesítményük alatt járatva, illetve a káros anyag kibocsátásuk is jelentősebb részterhelésnél.
Tehát ha valami magasabb fordulaton forog akkor effektiv nagyobb surlódási veszteséget kell pótolni viszont jobb a hatásfok. Tehát egy magas fordlulaton üzemelő benzin erőgép már kezd jó hatásfokkal bírni, ellenben ha nem pörgetem nem olyan sok piszkot termel (most mind1, hogy az gáz, por, bármmi...), egy alacsony fordulaton fogó dízel viszont alacsonyabb fordulaton kevesebb surlódási veszteséggel küzd ugyanazon teljesítmény eléréséhez.
Talán ebből adódik, hogy a környezetünket működtető gépek - teherjárművek, hajók, ipari munkaeszközök dízel üzembe járnak vagy a katonai szállítójárművek, tankok közt is jelentős a dízelüzem.
Nézhetjük onnan is, hogy mit könnyebb előállítani, minek kisebb a költsége, a benzinnek, vagy a dízelolajnak?....

Tényleg jó dolog a hibrid hajtás, de senki se gondol utána hogy ahhoz kell háttér is, hogy az autó akkumulátorokkal működjön, és igen is elég durva hulladék a megmaradt aksi. Nem értek hozzá, de olcsóbb lenne minden dizel autóba részecskeszürőt alkotni (nem a ami kurva drága cuccokat) és nem pedig akkumulátorokat felhalmozni, mert az akkumulátorok egyik tipusa se barátságos hulladék.

Jah...kitalálta a BMW a hidrogén üzemű motort, jópár éve létezik és a hatásfoka megelőzi magasan az összes eddigi belső égésű motorét. Hogy miért nincs köztudatban? Mert Tömeges méretben hidrogént nem könnyű tárolni, tankoló rendszert kiépíteni. És egy teljesen agyament gondolat... ha a hidrogén elég akkor általános iskolai anyagból is tudjuk hogy víz keletkezik Nincs károsanyag, hurrá..valóban nulla! Ellenben mi kell hozzá? Oxigén! Na és ne mondják hogy abból végtelen a készlet, na meg ha minden autó hidrogén üzembe jár, akkor az utak mellett kis csatornák lesznek?:)
Nem fogom offolni a topicot szóval a témában én itt nem szólok többet hozzá.
GEORGE10-07-2009 10:18:42 // 10541
és akkor most mi van? Zúzassuk be a diesel mocikat???

ha tudják az Euro 3-at 4-et 5-öt akkor nincs velük baj.
Szerintem kb annyira veszélyes, mint hogy Halásztelken elütne egy villamos, vagy rám esne egy utasszállító repülő.....

A diesel mocis autók döntő többségének úgy van irányítva a kipufogója, hogy a földre áramoljon az "anyag"
GEORGE10-07-2009 10:12:05 // 10540
A Tököli Fiatos talin az "ívről leseső, orr nehéz vezethetetlen" 156 2,4 mjet-el az aszfalt rallyn abszolút 2. lettem, az összes induló közül!
Az első egy épített verseny Bravo volt


01:22:453 evvel a köridővel lettem második elöttem a Bravo nem egészen 2mp volt gyorsabb.
De az egy versenygép volt nem utcai verda.
Az utánam következő több mint 4mp felül voltak.

jó szar a 2,4 mocival a 156 igaz?
GEORGE10-07-2009 10:02:26 // 10539
Koma te nem vezettél még 156-ot 2,4 mjet-el mert ha igen nem írnál olyant hogy leesik az ívről.
Budáról Pestre a lágymányosira fordulva 80-al hibátlanul fordul! Pedig nem gyenge kanyar!
Ha igaz lenne amit írnál akkor nem tudnék vele úgy fordulni.....
Aztán a Rábaringi oválon is gyönyörűen íven haladt 180-al a szalagkorlát mellett és még sorolhatnám.

Amúgy azt sose fogom megérteni, hogy aki még csak hallott valamiről, de még sose ült benne, ráadásul nem is vezette, hogy írhat ilyen emeletes baromságot.

A te írásodból egy dolog jön csak le rühelled a dieselt, bár magad sem tudod, hogy miért...
Az meg végkép fokozza utálatod, hogy egyre jobbak és olyan fejlődésen mentek keresztül, hogy némelyik verziót komoly benzinmotorokkal sem lehet elverni....
TarP10-07-2009 09:46:54 // 10538
Jól beszélsz (írsz).

Én a Hibrides totalcar teszthez írtam be, hogy ok, x g/100km a károsanyag kibocsátás, de vegyük hozzá, hogy (jó esetben) 200000km után megy a 150kg, azaz 150000g-nyi akksi a Dunába... ami extra károsanyag. +az elektromotorok...

Miért nem írja elő a törvény, hogy erről is tájékoztassuk a sznob vevőt?

Én azt az elvet vallm, hogy amikor nem muszáj, nem kell használni az autót. Ez az igazi környezetvédelem, ha a belvárosban sétál-metrózik... az ember, külvárosban bicózik, ha teheti... autó pedig a nagy távolságokra kell.

Bár a V6-ot egyelőre nem akarom lecserélni, mégis úgy gondolom kisebb pusztítást végzek vele, ha megtartom és redukáltan használom, mintha bedobom a bontóba és 1400kg károsanyagként végzi, én meg veszek egy új hibridet, ami 1600kg károsanyag garanciával :)
LeZo10-07-2009 09:15:22 // 10537
mesa: első körben intézdd el, hogy az összes mozdony, teherautó, kamion, munkagép, traktor, hajómotor NE DIZEL legyen....és akkor majd lesz értelme beszélgetni arról hogy benzines, vagy dízel, vagy bármmi....
OFF : rohadtul off lesz:)


nem a személyautók károsanyag mennyisége a sok, hanem az utakon fellelhető teherautók, buszokból származó korom mennyisége.

Mellesleg ne hidd hogy ezt azért írom, mert hogy én is traktorral járok. Azért van dízel, mert sokat megyünk autóval városon kívül és nagytávot elkerregni 5-6-7 literekkel jobb mint 9-12-vel.... Egyrészt jobban bírom, másrészt a kevesbb elégettt üzemanyag kevesebb kitermelés, kevesebb károsanyag (még ha van benne káros bőven)

Volt idő mikor kitalálták hogy az Orbit szájrákot okoz...., vagy hogy a mikrohullám micsda csapás az agynak....

és csak egy egész partaszti ésszel megálldott gondolat a vllanymotorról mint alernatív megoldástról... van köztünk jópár MÉRNÖK ember, ők jól el tudnál magyarázni Neked, hogy ha nagy hírtelen mindenki villamos üzemre állna át, az ugye rengeteg akkumulátort kívánna. Hát ha van valami aki rohadt káros lesz a környezetre az a villanyautó korszak mert se az akkumulátor gyártástechnológiája, sem pedig az elhasznált elemek, aksik tárolása, újrafeldolgozása mindennek nevezhető csak nagyon zöldnek nem.

Ebben a nagy zöld világban oda kéne arra is figyelni, hogy ha valaki tisztára mossa ruháját, akkor szenyvizet is termel:)
Kompressz úr10-07-2009 09:11:31 // 10536


A felvétel az autóm kifpufogóját ábrázolja, ugyan kétéves a kép, de ma reggel is ugyanilyen felvételt tudtam volna csinálni...
mesa10-07-2009 09:05:14 // 10535
Hallottál már olyat, hogy ami szűr, az el is tömődik? :))
Kompressz úr10-07-2009 09:00:56 // 10534
A részecskeszűrőről hallottál már?
Maxwell10-07-2009 08:40:46 // 10533
A Milanos cikkből kimaradt néhány kép. Gondolom nem véletlenül, mert még a többinél is gyengébb minőségű. Minden esetre aki a kocsi elejét kifogásolja, annak érdemes megnézni. Szerintem oldalról egész jól mutat.
Nem tudom miért erőltetik agyon ezt az "alulról-előlről" fényképezést. Olyan lesz tőle a kocsi mintha körlámpája meg méteres magasságú rövid eleje lenne. Normális körülmények között olyan szögből soha nem látnánk. Max a szerelőaknába menet. :) Már a Mitonál is ezt csinálták. Nem értem...

Somez10-07-2009 08:31:34 // 10532
Én is azt mondom, hogy a dízel nehezebb orra nem vészes mindennapi használat során. Aki meg nem mindennapi használatot akar, annak nem ilyen autó kell.
Ferko09-07-2009 22:43:22 // 10531
LOL:-DDDDD
mesa09-07-2009 20:31:08 // 10530
Ez itt OFF-nak is tűnhet, de én bízom benne, hogy a jövő Alfáiban egyre kevesebb lesz a dízelüzemű!

"A dízelhajtású járművek által kibocsátott ultrafinom - 0,1 és 2,5 mikrométeres átmérő közé eső - részecskék megkülönböztetetten nagy veszélyt jelentenek az egészségre a többi közlekedési eredetű szennyező anyaghoz képest, mivel a legeldugottabb tüdőhólyagokba is eljutnak, és elősegítik, vagy jelentősen súlyosbítják az asztmát. A különösen veszélyeztetett korosztály közé tartoznak az idősek és a gyerekek. Bár a dízel gazdaságosabb üzemanyag, mint a benzin (kevesebbet kell égetni belőle azonos erőhatáshoz), eme környezetvédelmi előnyét teljesen semlegesíti a részecskék egészségkárosító hatása."

Ha alternatíva kell a benzin mellé, akkor a villanymotorra voksolok - úgy tizenöt év múlva! :)
mesa09-07-2009 20:03:35 // 10529
a 2.4 JTDm lehet kevesebbet fogyaszt, de csak egyenesben van pariban! Autópályán nem lehet 130-nál gyorsabban menni, ellenben megengedett sebességi határokon belül az orrnehéz, ívről leeső kocsival kínszenvedés az élet - és akkor még a seggzsibbasztásról nem is beszéltem, meg a büdös szagokról, idegesítő mormolásról... :P :DD
mesa09-07-2009 20:01:11 // 10528
Nem kell ahhoz megelőzz, hogy a dízeled rezonanciája elrontsa a zenei élvezetem :))
GEORGE09-07-2009 19:16:40 // 10527
2.0 = 2.4 elütöttem :-)
GEORGE09-07-2009 19:16:11 // 10526
Nem egyszer és nem egy 159 2,4 mjettel mentem már...és rögtön az én 156 2,4 Mjet-ből ültem át a TBi-be...hidd el nincs "óriási" különbség köztük.....

lehet nem könnyű a 159 nozija a 2,4 mjettel de ennek ellneére példásan fordul....

A mindennapokban bepig eltörpül az hogy nehezebb a 2,0-es moci mint a 1750TBi...
Somez09-07-2009 19:05:56 // 10525
Igen, ezt megértem. Ha tényleg ugyanaz a karakter, mint a dízel, ugyanazokkal a menettulajdonságokkal, akkor a kisebb fogyi miatt a dízel éri meg. De ehhez szerintem érdemes lenne úgy kipróbálni őket, hogy rögtön átszállsz egyikből a másikba. Mert a dízeleknél például probléma szokott lenni a nagyobb motortömeg és a kedvezőtlenebb súlyelosztás.

Bár hozzáteszem, ha orrnehéz a kocsi, azt úgyis csak azok veszik észre, akik hajtják a kanyarban ezerrel. Ilyet meg közúton ritkán csinál az ember.
GEORGE09-07-2009 18:07:49 // 10524
Nem igazán a lassúzásról van itt szó, hiszen a papírja szerint 7.8-alatt megfútja a 100-at.
Inkább azon megy a nyavajgás, hogy nem olyan karakterű a motor mint amit mindenki várt......
GEORGE09-07-2009 17:56:20 // 10523
Életemben nem mentem ilyen mocival, de ezt simán le tudnám utánozni :-)))
Buksi09-07-2009 17:50:15 // 10522
Szépen megfektette a gépet! :-DDDD
GEORGE09-07-2009 17:45:58 // 10521
Megigérem, hogy utcán nem foglak megelőzni :-)))))))
Maxwell09-07-2009 16:35:33 // 10520
Pláne, ha 2.4JTD és nem éred utol ugye? :DDD
Somez09-07-2009 16:15:36 // 10519
Én komolyan nem értem miért lassúzzátok a 159-es 1.8 TBi-t. Ez nem GTA változat, hanem csak egy sima limuzin, amin sportosabban megy az átlagnál. Sok embernek ennyi elég. Apám például idáig folyton S80-as Volvót akart venni, és amióta megvettem a 145-öt, már Alfákat is néz :-) Ő tuti nem venne 200 lóerő fölötti 159-est, mert nem az a száguldozós fajta. Neki simán jó lenne a mostani turbós edition, csak hát válság van és fogja a pénzt.
BeeGee09-07-2009 16:08:48 // 10518
Nem nagyon, pedig izgalmas kérdés.
GTVili09-07-2009 16:00:15 // 10517
...na most aztán tudom....;-)
mesa09-07-2009 15:57:13 // 10516
Én is szarul érzem maga, ha 10 méteren belül dízel autó van :)))
bilon09-07-2009 15:54:30 // 10515
"Lehet h lehagyod a 10 éves kocsiddal, mert akkor még nem volt divat a környezetvédelem és a bbiztonság.
Lehet h sokunknak nem számítanak ezek, de a mérnöknek muszáj vele szopnia, azért olyan, amilyen."

ez egyáltalán nem baj. engem érdekel, és foglalkozom vele. nem vagyok elvakult, de próbálok figyelni, és támogatok minden olyan ötletet, ami környezetvédelem, és balesetbiztonság...nem azért mert divat, hanem mert szeretek tiszta, jó levegőjű helyeken élni, sétálni, játszani...
nekem is dieselem van, és kicsit szarul is érzem magam, ha csöpög az olaj, meg kormol, meg miegymás...
:))))
mesa09-07-2009 15:45:09 // 10514
Mazda3-nál nehezebb lesz, szinte sejthető ...
GTVili09-07-2009 15:28:35 // 10513
Novitec...oszt' nesze neked elketronika......;-D Viccet félretéve....van vmi info a Milano várható tömegéről....? Nem mindegy hány kg-ot kell rángatnia a mocinak...
BeeGee09-07-2009 15:25:53 // 10512
Lehet h lehagyod a 10 éves kocsiddal, mert akkor még nem volt divat a környezetvédelem és a bbiztonság.
Lehet h sokunknak nem számítanak ezek, de a mérnöknek muszáj vele szopnia, azért olyan, amilyen. Régebben könnyebb dolguk volt.

Úgyhogy a mostani elektronikával nem mész semmire, mert a fent említettek miatt inkább csak fojtják a mocit, hogy Euro5ös legyen, mégis élvezhető. Valamennyire..
Ezt azért ne hagyd ki a tisztán látásból :)

Ja, és én is turbóst hajtok, és jó a fogyom :D
TarP09-07-2009 15:12:45 // 10511
A nagyon kis motor nem jó, mert nincs nyomaték. A nagy nem jó, mert sokat eszik.

Ezért jó a középút 1750ccm, mert ott már megvana szükséges nyomaték alacsony fordulaton, és a turbó miatt tartható ez a nyomaték 5000-ig, ahol pedig megvan a 200ló, Multiair-rel lesz ez 235 is! Ami már elegendő egy átlag autó rugalmas mozgatásához.

Ezért leszek nagyon kíváncsi erre a MultiAir rendszerre, mert nekem tetszik a technika mögötte.
Satti09-07-2009 15:09:54 // 10510
Basszus, de durva.:-)) A vadiúj szép motort jól elintézte a srác.:-)
zolee14509-07-2009 14:50:14 // 10509
Négy henger lefektetve? Annak kb ilyesmi hangja van: link

:D
dundun09-07-2009 14:47:05 // 10508
10-10L Relatív mennyire tolod neki ez a kérdés?

Ha nem lépsz rá neked is elmegy 9-ből gondolom ahogy nekem is, viszont ha tolod lessz az 15-is:)) De akkor legalább megy!!
Viszont it van az 1.4-es turó motor ahogy többen is írták kb ugyanannyit fogyaszt mit fent említett autók viszont nem megy fele ennyire sem, de cserébe legalább kicsi:)

Lehet hogy nem kéne erőltetni a kismotor dolgot alán még időt kéne adni a mérnököknek hogy jól kitalálják a dolgot!
TarP09-07-2009 14:34:41 // 10507
Mi számít kis fogyinak? 10-11 liter az jó? :)
dundun09-07-2009 14:29:30 // 10506
Ez jóóó!

Az egyik füstöl, a másik sokat eszik, túrós de lassú, van ám probléma:)

De komolyan még is mit várt bárki mis egy 1.4-es motortól?? még ha turbó is,
Kis ccm kis élvezet, és ez még dieselre is igaz!
Ahhoz hogy jól haladjon pedig üzemanyag kell és sok kell ez törvényszerű.
Aztán 1.8 tb hümm jól hangzik 200le, a gyári adatok szerint mégsem éri el oly hamar a 100kmh mint az én 10-éves (szarolaszbenzinzabálóm)
Lehet nem urósitani kéne a motorokat? eddig akárkit kérdeztem túros motorral hajtott alfa tulajokat egyikk sem nyilatkozott kis fogyasztáról!

Mi lenne ha tételezzük fel az új Alfába tennének egy Vmotort nem mennének 1355kg felé és mondjuk legalább 2500ccm lenne?

Lenne hangja! A mostani elektronikával könnyen ki lehetne hozni 240Le-t.!
(Nem füstölne:)

Nos?
Somez09-07-2009 14:04:37 // 10505
Elhiszem neked, mert én sajnos nem értek hozzá. Csak azt tapasztaltam idáig, hogy a legtöbb előttem haladó dízelből nagy fekete korom távozik, amikor láthatóan nagyobb gázzal gyorsítani kezd. Peugeot-t és BMW-t is láttam már így. Alfát sajnos nem, mert abból ritkán megy előttem dízel.
Maxwell09-07-2009 13:51:56 // 10504
Füstölés tekintetében azért nem szabad összehasonlítani egy JTD-t azokkal jürgenekkel, amiket említettél. Az enyémben nincs részecske szűrő, mert a legalapabb JTD-m van, amit valaha Alfába építettek, de nem füstöl úgy mint az új német dízelek. Nem megy annyira jól az biztos, de nem füstöl!
(olyasmit hallottam, hogy valami kormolás érzékelő van benne és inkább visszavesz a naftából, ha kell)
mesa09-07-2009 11:30:33 // 10501
... és beköszönt az Audi-korszak az Alfánál :

MiTo 120 HP, ködlámpák helyén vakdugóval :(
iAntenna09-07-2009 08:22:14 // 10500
négy henger lefektetve, ha szép hang kell! :)
Somez08-07-2009 23:07:40 // 10499
Nekem a lefújószelep hangja tetszik :DD
G-MANN🍀08-07-2009 20:43:33 // 10498
csak egy szubjektív vélemény:
5 hengernek nagyon betyár hangja van, én most ezt tapasztalom.... :-)))))) nekem nagyon bejön :-)))) bár Csöri GTA hangja is nagyon tutttti! :-)))
szóval, ha választani lehet 5, vagy 6 henger :-)))
mesa08-07-2009 15:13:47 // 10497
Figyelmetlenség, írhattam volna a Mareat is
GEORGE08-07-2009 15:03:06 // 10496
Ime a MiTo írásom, sorry akit zavar.

Íme a vitát elindító hsz-em...
Muti meg benne hol írtam hogy szar?????

Közel 700km két nap alatt egy MiTo 1,4 Tjet-el........
Ha egyszóval kéne összefoglalni akkor azt mondanám, hogy egy JÁTÉKSZER....
Az 1,4-es turyos moci egész jól mozgatja a kis Alfát.
5.5-6 ezer felett viszont már csak a hangja nő, a teljesítmény rendesen lekonyul.....
A MiTo jól irányítható, és ami a legfontosabb végre komoly féket kapott egy Alfa! Nagyon jól adagolható a fék. Becsületesen lassítja le a MiTot ha kell :-)

Igazából én csak a fogyasztását kifogásolom.
110-el haladva tempomattal 6.-ban 7,8-9 liter közt fogyaszt...
140-elhaladva 10-11 litert iszik
160-nal haladva 11-14 közt javarészt 12,2-t iszik a kis turbos moci....

Szerintem ezek az adatok igen csak nem nevezhetőek kis fogyasztásnak...az hogy a városban dugóban araszolva 1-2-öt kihuzatgatva megissza a 13-14 litert az még rendben is lenne, na de a autópályás fogyi az nagyon sok.
Ezekből a benzinadagokból simán megél egy 2,5V6-os 156-os! és az jobban is szalad a Mito-tól......
Talán páran emlékleztek mikor itt nekm estek hpogy le mertem "szólni" a beharangozott új benzin mocikat. Sokan állitották itt, hogy vége a diesel korszaknak jönnek a modern kifogyasztású de erő benzin motorok.....kár hogy nekem lett igazam, és sajna nem lett kifogyasztású a kis benzines turbó és igazából nem is olyan erős....

Willy 146ti-vel "birkoztatuk" meg a MiTo-t. a 146ti 150 lovas szívó moci 2 literes188Nm-el, a MiTo1,4 Turbos és 155 lovas 230Nm-el és bizony ép hogy "legyűrte" a MiTo a 146ti-t.....

Ragozhatnám még, de felesleges.
Szóval az Alfa a MiTo-val egy fürge kis sportos gépet alkotott, ami elsősorban fiatalok ill Anyuci rohanga autójának tökéletesen megfelel. Felszereltsége bőséges kidolgozása kimondottan jó, és egész szemrevaló is a "jószág"....
vagy írhatnám, hogy tökéletes 2. autónak is... ... ... .
.

Benőke ebben elég sok jót írok a MiTo-ról és csak annyi a mínusz, hogy nagy tempóval tempomatos haladáskor sokat iszik.
Szerintem itt nincs semmi olyan fikázás a részemről amiről te írsz.
GEORGE08-07-2009 14:48:26 // 10495
Evvel nem vagy egyedül :-)
GEORGE08-07-2009 14:40:54 // 10494
nem tudom miért hagyod ki a 145-146-155-ket a felsorolásból...
GEORGE08-07-2009 14:36:26 // 10493
Vissza olvastam a 159-ről írtakat és szerintem nem csak szidásból áll.

arról nem nyilatkoztál, hogy mi a véleményed Haleszék 1750 TBi írásáról....

Nem egy 159 diesel után mentem már és nem tudom azt írni hogy füstölnének!
Főleg nem tudom alátámasztani ezt a mondatod : "ökológiai kataszrófa ami kialakul mögötte egy egy gyorsításkor."

Ez már inkább rágalom mint valóság.
Igazi diesel utáló írás...

De hagyjuk is mert nem akarlak meggyőzni, te nyugodtan hidd, hogy füstölnek ha ettől jobban alszol.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.