Forum >> A jövő Alfái

Halesz10-10-2007 12:53:34 // 5242
Tegnap én is láttam :) iszonyúan jól néz ki basszus :)
Szunyi10-10-2007 12:37:07 // 5241
Aranyos! Még városinak én is bevállalnám! :-)
Atesz198710-10-2007 12:03:10 // 5240
Hm... Ha nem tudnám, hogy Fiat, hátulról Lanciánakmondanám. :) Nagyon aranyos kis gép, sokat el fognak adni belőle. :)
ImO08-10-2007 16:44:36 // 5239
Hmm... Egy ilyen az asszonynak, egy Junior/Milano nekem... :-)
mesa08-10-2007 11:25:58 // 5238
OFF

Tegnap találtam Budaörsön :

Belül nero bőrrel volt, piros cérnával varrva. Fain kis autó!

Egyébként nem is kicsi, akkora mint egy C3.
Kazes☻08-10-2007 10:33:23 // 5237
Igen. De én direkt az Aélfát tettem fel, hogy lássa a cartárs, hogy "mi" is rendelkezünk ilyesmivel, de, hogy melyik volt előbb?! Ki kiről koppintott esetleg? Mint ahogy jó pár más autó kinézetéért az olasz szabók a felelősek, ill. az ő korábbi formájukat csak átfaragták, módosították, de el nem mertek térni, hisz jól bejött.
mesa08-10-2007 09:33:43 // 5236
Kicsit gnómnak tűnik! Az eleje nem szép, SZVSZ.
Georgee07-10-2007 20:47:09 // 5235
Azt hiszem,lassan el kellene kezdeni gyűjteni a lóvét egy ilyen fáin 230 lovas 1.8 Tjetre.
ImO07-10-2007 20:18:42 // 5234
10 perccel ezelőtt még műxött a link...
Szóval... Milano
ImO07-10-2007 18:59:26 // 5233
Remélem a közeljövőben újra lesz Alfám, pl. ilyen:



Milano?
Cgo07-10-2007 15:59:37 // 5232
ilyen skicceket minden marka bedob neha, eleg gyakran a peugeut, de volt mar kia, skoda, ... de tenyleg nem lehet rossz jatszoautonak :)
Halesz07-10-2007 14:15:24 // 5231
Srácok, ha lesz ilyen Spider Duetto, akkor megvan a következő utáni autóm :)
zolee14507-10-2007 11:52:56 // 5230
Nem picit indult meg... és szerintem az elektronika találta meg az autó helyét.
Ha nincs elektronika akkor szerintem a sofőrpicsa nem fogja meg.

Persze a kisállat túléli, csak a BMW-s esik be az árokba a fák közé. Az Alfa meg a kisállatot nyírja ki, de a sofőr megmarad. Nagyon önző dolog, de a saját autóm engem védjen meg...ha már mindenképpen választani kell... mellesleg egy kis gázelvétel a 156-ossal, és lazán befordul. Ahogyan az RWD-vel, úgy az FWD-vel is meg kell tanulni közlekedni. Ha veszít a tapadásból az első kerék nem a gázadás a megoldás...

Amúgy meg 4wd, és el van intézve a probléma.:))
Zool07-10-2007 08:41:22 // 5229
Mert az ESP megfogja, de nem mutatják meg hogy mi lett volna ESP nélkül. És nem a pilóta fogta meg, ami viszont nem fer a többi hajtással szemben. Mintha azokhoz nem lenne ESP...

Ez E36os sztorit én régi ötössel láttam egyenesben (a 88-tól gyártótt Emittoménhány). A kolompár elkezdett májerkedni az M5 pálya felvezető útján (nedves úton), csinált két riszát jobra meg balra,aztán keresztbe állt, persze meglepődtek mind a kocsiban.
Zool07-10-2007 08:37:32 // 5228
Most nem nézem újra az AMet. de nem lehet hogy az automata váltós változatot tesztelték? A quattroportéből és a GS ből van automata is, a német honlap tanulsága szerint. (A Fifth Geares Tiff Needle elég rendesen szidta is a 4P szekvenciálisát, az automatát már szerették)

Watch:
http://www.youtube.com/watch?v=Ekfy9Bre1sA
Tom1207-10-2007 08:01:50 // 5227
...vagy még inkább ez:
Tom1207-10-2007 08:00:01 // 5226
...de legalább szokás szerint nem húzták le az olasz márkákat /Maserati, Ferrari, Alfa!/, szokatlan volt ez így Balázs szájából.:-))
Igaz, nem is volt mit, miért...
Azért szerintem nem "bicikli" ez a GT még a Veyron mellett sem...:-) Talán Veyron nem is kéne, szerintem túl "mű", vitrinbe való...:-)
zolee14507-10-2007 01:36:24 // 5225
Na most az a baj, hogy a driftet kevered a határon történő autózással, és a határ utáni megcsúszással.

Ha a csúszáshatáron mégy, az RWD megcsúszik akkor:
1) gázelvétel = megpördülés, hiszen majdnem olyan, mintha kéziféket húznál
2) gázon állás = megpördülés, hiszen egy pillanattal előtte csúsztál meg, mitől tapadna be a kerék?
3) gázon állás, ellenkormány = ha Te vagy Michael Schumacher akkor megfogod az autót... sebességtől függően egy 2-3 stb méterrel kintebb lévő, nagyobb íven, addig érintő irányban oldalra csúszol, és az oldalazó hátsó kerék lassítja az autót.

Ha driftelsz akkor nem a csúszáshatáron autózol, hanem annál lényegesen kisebb sebességgel, és a kipörgő kerékkel készteted megcsúszásra az autót.

FWD megcsúszik:
1) gázelvétel = autó hátulja megindul, amit egyszerű földi halandó is szépen ellenkormánnyal, vagy kis gázzal tud korrigálni. Próbálgattam régebben egy felüljáróról lefelé jött egy szép hosszú ív (naponta közlekedtem ott). Amikor már elkezdte tolni a 145 az orrát akkor egy kicsit elvettem a gázt, és azonnal visszatalált az orra a helyes irányra. Ha mondjuk van Q2 akkor mindez gázadással is megy, de csak addig ameddig el nem forog az első kerék.

Normál földi halandónak az FWD a biztonságos, korrigálható. Az RWD nem az. Egyáltalán nem véletlen, hogy a BMW már a fene tudja mióta belerak mindenféle elektronikát az autóba.
Egyszer buszról láttam egy mókás esetet: középkorú anyu fehér E36-tal lámpától nagy gázzal elindult jobbra kisívben. Kocsi kitette a seggét, anyu ellenkormány, kerék betapad és azzal a lendülettel a kocsi elindult balra, és megállt a velünk párhuzamos balra nagyívben kanyarodó sávban....a mi haladási irányunkra merőlegesen. Ha valaki balra akar kanyarodni akkor anyu beledurran... persze miután az autó megállt még néhány mp görcsös kormányfogás, majd tolat, és elindult arra amerre akart. Mellesleg száraz út volt, egy darab nedves folttal, ami valaha esőként kezdett, majd tócsa lett belőle, és végül nedves foltként jelentette majdnem egy BMW halálát...

A télről jobb nem beszélni...hajtott keréken hólánc, ami FWD-nél kormányzást is jelent, RWD nél csak egyenesen tudsz jól menni.
Emlékszem a keresztapám arcára kiült halálfélelemre, amikor az Astrával vittem hóban. Nem hajtottam, nem ökörködtem...mentem ahogy szoktam. mellesleg ő akkoriban E36/325i tulaj volt... Hóban nem volt hozzászokva, hogy ilyen eszeveszett tempóban (30-40km/h) is be lehet venni biztonságosan a kanyarokat.:)
Poló07-10-2007 00:46:05 // 5224
Én úgy láttam a videón, hogy a bömbi fara picit megindult, de aztán megtalálta a helyét.
Zool07-10-2007 00:33:37 // 5223
Jó én lassan leállok, kezd késő lenni. Meg ez így értelmetlen. Ha láttam volna kitörő BMW fart a videón akkor megérteném. de így akkor is necces (csak megy körbekörbe a liba). Az alap igazságot amit írtál elfogadom, csak itt pont nem ezt mondják, hanem hogy az FWD és az AWD kitör, a bömö meg nem. Ami röhej, és ellentmond a fizika (de persze nem a marketing!) törvéyneinek.

Versenypályán, vagy olyan úton aminek minden prcikáját ismered hátráyn az ESP, de ha nem pályaversenyre veszel autót, sokszor fog jó szolgálatot tenni.
mesa07-10-2007 00:32:22 // 5222
OFF
az Autómániában is simán 'leautomatázták' a Maseratit :(
ON
mesa07-10-2007 00:26:54 // 5221
Figyi. Neked nem való móka az RWD, mert nem érted! :)
Vegyél AWD-t sok elektronikával, az a rád szabott .-)
mesa07-10-2007 00:23:31 // 5220
Szóval, visszatérve felesleges belekötni, hogy most be volt-e kapcsolva az ESP a Bömbin vagy sem! Így tudták megoldani a forgatást.

Az alap igazságon azonban nem változtat. Nem én találtam ki, hanem általánosan ismert tény, hogy az RWD a hátsóját forgatja ki jobban (túlkormányzott), az RWD meg az elejét kevésbé (alulkormányzott)
Ez szimpla fizika.
Az ESP-t vagy vegyétek mindegyikben konstansnak, vagy mindegyikből felejtsétek el. Akkor egymáshoz viszonyítva továbbra is ott marad az alap igazság, ami fizika.

De aki nem hiszi, nézzen sok WTCC-t, ahol orrhajtásos autókat a kanyargós részeken megeszik a hátsókerekesek, egyszerűen az alap igazság miatt. (Sajnos:( )
Zool07-10-2007 00:23:06 // 5219
Figyi, az üzenet pont nem ez volt. Pint azért írtam, hogy sokfélét vezettem, de rövid ideig, tehát nem sikerült úgy összebarátkozni velük, hogy minden porcikájukat ismerjem. Pl a 320d-t vezettm többször is, és szerintem nem lehet száraz aszfalton ESPvel megfaroltatni. Vezettem Lexus is-t, és pl a 159 sokkal élvezetesebb volt nála. Egyszerűen nem éreztem semmit abból, hogy RWD-t vezetek. A kormányzás meg horror az ISnél. Kilinccsel előre ok, de mi van ha nincs helyed a kilincsknek (il a hátsó keréknek) a külső íven? Ha be kéne venned a kanyart csúszkálás nélkül, vagy a farát odavágod valaminek? Vagy mint az említett példában, kanyarban sort utolérsz, és azért tör ki a fara? Ott sem lehet kilincselni. Ha nem szándékos a drift, akkor hogyan zabolázod meg az RWD-t? Erre próbálok már egy ideje választ kapni...
mesa07-10-2007 00:16:39 // 5218
Mondjuk tök értelmetlen a példa de rímel arra amit mondtam :)
Mondok másik értelmetlen, de igaz példát!
Van egy kanyar, amit jól megismerve, begyakorolva a csúszáshatáron beveszed 120-szal. Veszel egy ESP-s kocsit,beveszed 120-szal? Nem.
Mert a kocsit az elektronika lelassítja 110-re, ahol neki biztonságos :P
:DD
Zool07-10-2007 00:11:33 // 5217
Bocsi, FWD. Diszlexia Lurez! :)
Zool07-10-2007 00:10:35 // 5216
Ha nem is ilyen extrém de volt egy olyan kanyar ami meglepett az A5tel, én is csodálkotam, hogy bevettem. Sem azelej sem a fara nem tört ki, simán lelassított, és mindektten túléltük. Viszont most már értem hogy miértvárnak sokan a 3.0 V6 JTDre anniyra. A 3.0 TDi hangja gyönyörű...
mesa07-10-2007 00:10:12 // 5215
Mi az az FWS ?
mesa07-10-2007 00:08:41 // 5214
Nem bazze, csak te vezethetsz ilyet, mert te isteni jó pilóta vagy! :P
Képzeld, öt évig RWD autóval jártam. Akkoriban azt se tudtál mi az az ESP. És kérdésedre igen, szinte csak keresztbe kilinccsel előre.
Zool07-10-2007 00:07:09 // 5213
Ez extrém példa, de mondjuk, ha egy 100as kanyart 120szal veszel be, akkor már sokat hoz az ESP. Ha pont a határon lennél, (mint a belinkelt videóban ahol fokozatosan érik (érnék el) el a határt), ott az ESP életet menthet. Nem is sikerült bemutatni a piruettet a 328ivel. Egy értelmes részrehajlástól mentes riportban először bemutatták volna a 328i-t ESP nélkül, és egyben azt is, hogy hogyan lehet megfogni, majd ugyanezt ESPvel, ezzel személtetve a rendszer előnyét (Akkor még új lehetett, mivel az első A4 szerepel benne).
mesa07-10-2007 00:05:08 // 5212
Megnéztem, bár engem nem érdekel a 159-es, és nem is értem hogy kerültünk most ide ...
De szerintem ez szimplán csak egy zrika, mert eleve olyan komolytalan állításokon alapszik, mint hogy "the best italian restaurant in London" :))))
Figy! Nem kell komolyan venni. Nem fikázzák, csak zrika. (Ellenben tényleg röhejes a szivargyújtó elhelyezése :D)

Az általam linkelt műsor sem fikázza az Alfát, épp az volt kéznél a másik két középkategóriás mellett, hogy meglegyen az FWD autó is.

Szerintem te túlreagálod a valós hiányosságok feltárásait. :)
Poló07-10-2007 00:02:35 // 5211
A bömbinek látszik, hogy kitör a fara egy picit, de az ESP korrigálja. Az Alfa elkezdi tolni az elejét, de nincs ESP. Az ódi meg ki tudja mit csinál.
Zool07-10-2007 00:02:30 // 5210
Csak egy kérdés, milyen gyakran vezetsz RWD-t? Én csak ritkán, és erősen vátltakozó autókat. Voltál már olyen helyzetben, hogy kitört egy RWDnek a fara? Főleg úgy hogy nem lett volna helyed ellenkormányozni?
Poló06-10-2007 23:59:36 // 5209
A legegyszerűbb felhozni egy hülye példát. Adott egy kanyar, amit 30-cal tudsz bevenni. Lecseréled az autódat egy olyanra, amiben van ESP. Mész a kanyar felé 120-szal. Befogod venni? Nem.
Zool06-10-2007 23:58:54 // 5208
De a Fifth Geares (és nem Top Geares szerintem, vagy kegalábis mostanában már nem ők csinálják a TG-t, ez a csaj meg a Fith gearben van azóta) csaj azért nyomhajta a gázt, mert az ESP nem hagyja hogy kitrjön. Ha elveszed agázt, a hátsót megfogja a motorfék evlileg. Ha tovább nyomod a gázt, tovább pördül a fara, Ez az RWD alapszabálya, ezért volat rgen halálosak a Ferrarik főleg amatőrök kezében...
Zool06-10-2007 23:54:17 // 5207
Mesa. De az általad belinkelt videóban pont nerről vam szó. Szerinted miért nem tör ki egyáltalán a 328? Mert lefékezi az ESP. De ezt nem mondják, csak azt mutatják, hogy az FWD és az AWD kitör, az RWD meg nem és ezért az RWD milyen király. Pedig itt az ESP miatt nem tör ki az RWD. Ha addig gyorsítasz amíg kitör az FWS orra, akkor addig kellett volna gyorsítani az RWD is amíg annak itör a fara. De ezt nem tették meg. EZért demagóg és ostoba ez a teszt, és szeritnem különösen veszélyes, mert pont a témával komolyan nem foglakzókat vezeti vakvágányra...
mesa06-10-2007 23:54:14 // 5206
Erről sincs értelme vitázni. Hátsókerekes autónál nem szabad elvennia lábad a gázról (ezt még a TopGear-es csaj is elmondja), hanem állni kell a gázon végig.
Ha te egy BMW-ben ilyen szituban elvetted a gázt, már rosszul cselekedtél. Azt ugyanis csak az elsőkerekes autók szeretik.


Még valami: ha egy FWD autó nagy sebességgel hirtelen balra kanyarodik, a terhelés a jobb első kerékre kerül, és az ívbelső kereket kezdi el pörgetni, ami alig érintkezik a talajjal, nem tapad, tehát nem is húzza a kocsi orrát abba az irányba, egyenesen fut tovább. Pont ez van a filmen. (és ez volt a nagy nyomoruk a Totalcaros srácoknak az új Civic TypeR-rel is)

Ez alap igazság, ezen még ez ESP sem segít, mert csak annyit tud tenni, hogy az elpörgő kereket lefékezi. Nem nagy segítség. Lassulás után válik csak megfelelően kormányozhatóvá.

Ellenben ha önzáró diffis lenne, ugyanebben az esetben a terhelt kerékre adná a nyomatékot, ami szépen befordítaná a kocsit az ívre, és elkerülhető a baleset.
Pont ezért fejlesztették ki, a jobb irányíthatóságért, amivel együtt miatt növekszik a kanyarsebesség.
Ha nem lenne költséges megoldás, valószínű minden elsőkerekes autóban széria lenne.
Zool06-10-2007 23:50:01 // 5205
Fifth gear 159 teszt

http://www.youtube.com/watch?v=o7jlEZfFx6k

Jellegzetes, ostoba szereotípiákkal próbálnak viccesek lenni, a váltóra vonatkzó megjegyzés pedig szerintem szánalmas...
mesa06-10-2007 23:44:02 // 5204
Ebben a tesztben 156-os szerepel. Nem tudom miről beszélsz.
mesa06-10-2007 23:41:49 // 5203
Többet nem vitázom veled!
Te vagy a marketingesek álma. Aki elhiszi, hogy az ESP-vel mnden megoldva, nem tör ki az autó! :P :))))

Fizika meg minek ?

Az ESP is csak anyit ér mint az NCAP törésteszt, 60 km/h sebességig reménykedhetsz utána megpusztulsz. Hidd el nekem, egy idő után már nincs kerék amit érdemes lenne fékeznie az ESP-nek

Ez a műsor tökéletesen alkalmas ara, hogy az alapigazgságot AWD,FWD,RWD esetében a különbséget az egyszerű halandókkal is megértesse.

Aki meg vitázik ezen három építési mód ismert viselkedési normáival, az Newtonnal vitázik. :D
Zool06-10-2007 23:38:34 // 5202
Na jó, te mit csinálsz, ha megondul a fara a bömödnek? Imádkozol? Nem mindig elég a gázelvétel, a visszakapvsoláshoz (fokozott motorfék hátul) pedig gyakran nincs elég idő. Régebben szokásos módja volt a bömö üygfelek elvesztésének az a helyzet, amikor a rendszerint lényegesen gyorsabban érkező bömös ráért a lassú sorra, és kanarban rendszerint elszállt. Sokan pereltek is, de a bömö ezeket rendszerint megúszta.
Zool06-10-2007 23:35:03 // 5201
FIgyi, a Tiff edlenek volt poája azt mondani, hogy a 159 váltüja meilyen szar a bmw mellett. A 3as váltója semmivel em jobb. A rükverc pedig egy tragédia (izomból tet be balra, kész röhej, semmi védő gyűrű vagy bármi). Az egész tesztből süt az a rosszindulat, mit normálisan csak a németektől szoktam látni. Vannak hátrányai a 159nek a 3assal sze,ben, de a váltó biztos nem az. A régebbi alfa váltók és a 159 között van egy kis külömbség...
Poló06-10-2007 23:34:12 // 5200
Megnéztem még párszor, lehet nem ment vele gyorsabban.
Zool06-10-2007 23:31:45 // 5199
ESP vel nem tolja az orrát egyik hajtás sem, mert az ESP lefékezi a kocsit. Ha túl gyprsan mész a köforgalom körül, mint a Fith gear pldjában, ESP nélkül az FWD kitolja az orrát, AWD viszonylag semegesen csúszik ki, RWD piruettezeik. ESPvel egyik sem tör ki, mert nem fog felgyorsulni annyira hogy kitörhessen. Hiába padlózól, mert az elektronika elveszi a gázt.


UI: ez az ökörködés nem az én műsorszámom, egy koléga kedvence a körbe driftelés körforalmakban (én mitfárer voltam ebben az esetben), elég nagy rutinal is rendlkezik, de 335d volt az első amivel kereszbe álltunk (nem is csinűlt aznap ilyet többet :) ). Pedig volt pár RWD amivel békésen meg lehetett csinálni, a 3.0 ikerturbós már túl erős volt, ott számít csak igazán az elektronika.
mesa06-10-2007 23:27:58 // 5198
Így igaz, na ezért ne kapcsolja ki senki az ESP-t egy BMW-ben, aki ilyen esetben a fékre lép a gáz helyett :)
mesa06-10-2007 23:25:17 // 5197
Azért nem gondolod, hogy direkt a 156-tal kétszer olyan gyorsan mentek ? :DD
Zool06-10-2007 23:23:49 // 5196
Elvileg a RWD autók előnye, hogy nincs hajtási befolyás a kormányon, de jelenleg az Alfának alig van olyan autója ahol ez érdemleges. Az A5 előtt pont egy 320d-t (még a 163LE)próbáltam ki a péntek délutánom tartalmas eltöltésére (elvileg egy 159 is lett volna a menüben, de az ország 4 alfa kereskedősjéből 3 túl jól ismer, a 4. meg épp eladta a tesztautóit, így lett aznap 320d).

Picit kikérdeztem az bömös eladót, hogy miben lenne jobb a bömö, ő olyasmikkel jött hogy pl hajtási befolyásokól mentes kormányzás, kisebb fordulókör. De komoly érvet nem tudott felhozni. Amúgy nem is kellett. Lehet froclizni a bömöt, de azt meg kell hagyni, hogy nagyon jó a 3as, rendes utastér, használható csomagtér, 2-3 é után rendes extracsomagok. És a most bevezettt dízelk miatt az Aláfnak is lépnie kell az árakban (részben meg is tette, 159 Progi bőr xenon csomag 26e euró). Jelenleg ott tartunk, hogy a 150LE JTD az új 318dvel van pariban (+pár le, de + 50-100kg is). Amiben viszont nagyot lépett előre a 3as, az a biztonság. ESP nélkül a régi bömök HALÁLOSAK, amint vmi gikszer van. Amit a fifth geares csajszi bemutatott, (hirtelen kitérés), az egy durva pörgéssel végződött volna ESP nélkül.

Ha elsőkerekesben besokalsz, elég a fékre lépni, és a kitörö orrot ívre teszi a fékezés miatt az orra nehezedő töbletsúly (ahogy előre bólint az autó). A RWDvel sokalsz be, akkor a hátsója tör ki. Ráfékezel, mi történik? A súly még előbbre kerül, a fara még jobban repül. Kész a piruett. ESP nélkül a 328 nem átmegy a plüssállatok között, hanem egy szexi piruettel mindet elsöpri... Ennyit a reklámról...
Poló06-10-2007 23:19:19 // 5195
Szerintem a 156-tal is be lehetett volna venni, csak lehet, hogy azzal éppen gyorsabban mentek. Ahhoz, hogy így eltolja az orrát egy kanyarban, ahhoz vagy el kell forgatni a kerekeket, vagy nagyon gyorsan kell menni. Szerintem...
mesa06-10-2007 23:10:49 // 5194
Szerintem nem arról szól és teljesen igazat adok nekik.
Töklketesen bemutatták mi a különbség a három építési mód között

Extrém helyzetben az FWD kocsik ESP-vel is ugyanúgy az orrukat tolják, az RWD kocsik meg a farukat csapják ki. Az ESP csak a vezetőnek próbál segíteni, a fizikát nem tudja meghazudtolni.

Ha megnézed a lassításban az Alfa elforgó kerekeit és tehetetlenségét, akkor beláthatod, hogy ugyanúgy elütötte volna bármilyen ESP-vel a kisállatot, csak legfeljebb lassabb tempóban!
Ellenben ha Q2 lett volna önzáró diffivel, valószínű kikerüli.

ui: aki nem tud RWD autót vezetni, az minek kapcsolja ki az elektronikát ? :P :D
Zool06-10-2007 23:04:21 // 5193
Vagy mind a 3at ESPvel kellene bemutatni, vagy egyiket sem. Így az egész fizetett BMW reklán. szándékos részrehajlással.
Nagyon off, de a linkhez kapcsolódik, pénteken elvittem egy körre egy új audit (A5 quattro 3.0TDI), és azt mondom hogy fényévekkel jbb élmény volt, mint a hasonló 3asok amit vezettem. Iszonyatosan jól feküdte az utat, nem hülye ökörkdésre való, mint a legtöbb hátsókerekes, egyszerűen élvezets vezetés. 90%ban kanyargós erdei országutakon mentem, én azt mondom, a quattro hajtás még mindig a legjobb. Elvileg a 159esben is TORSEN van, lehet hogy pici átgondolom még a következő autóra vonatkozó elképzeléseimet, a 2.4 q4 elvileg hasonló szinvonalt ígér...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.