Forum >> A jövő Alfái

Zool29-09-2007 11:37:42 // 4992
Csak pár mrgyjegyzés 159 témában.

1. A magyar helyzet picit sajátos mert
a) az alfák ára picit magas itthon. Ez elsősorban a kereskedők feleőssége, igaz sok márknál van hasonló helyzet, átugrik az ember Ausztriába és már jobban jár ha pl Lexus vagy Jag kell. Szerintem az Alfa esetében picit messzebbre kell menni, de nem véletlenül baromi erős a márka a benelux államokban. A város tele van 159esekkel, és a déli nyaralóhelyükre igyekvő hollandok között is akadt 159 szép számmal.
b) a magyarok értékrendje néha picit fura. Egyrészt a szakújsgírók az írott és audiovizuális médiába szeretnek népszerű közhelyekkel ökörködni, amik nem rikán több évtizede elavutak. A 90es évek elején ugyanezek a "szakik" ugráltak, hogy a japán autók NEM megbízhatók. Akik hallgattak rájuk, meg is szívták, ha vették a gagyi Astra F et, mer' az német (kac kac). Egyébbéként meglepően sokat láttam a nyáron Bpen is. A délinél kis szakaszokal 3 parkolt, eddig ez a rekord. És azért ne felejtsük hogy az árérzékeny autópark nagy része használtimport, a 7-10 milás újautók még keeseknek elérhetőek.

2. A 159 ről konkrétabban

a) A 159 nem a 156 utóda, hanem inkább a 166é, ha szinték vagyunk.A 156nál 20 centivel hosszabb, aki PONT olyat akar, mint a 156 volt, az lassan már nem talál utódod az egész prémium piacon. Egyetlen ilyen méretű prémium közép (ill lassan már alsóközép) maradt, a volvo S40. Kész. 10 éve midnenki ekkora autót gyártott (Saab900, 3as, első A4, 156), vették is őket, hogy ki vite el a fejlesztést minden márkáná ilyen irányba, nem tudom, de én sem bánnám, ha jönne egy új 156 méretű lépcsőshátú. De ettől még nem kell mindenáron rossz irányba vinni a véleményeket.

A 159 nagy, nagyobb mint a 3as, így nehezebb is kész. A külömbség így sem tragikus, érdekes hogy nem veszik elő az A4 1.6 os 14mp es gyrsulású változatait vagy a 316i-t, pedig közel sem úgy mennek, mint egy 1.8 159.

Ár. Ha nem a magyar hanem pl a német vagy a belga piacből indulunk ki. Egy hasonló menetdinamikájú és felsereltségű 3as és egy 159 között van 3-6e euró. Ez azért nem kevés. A német tesztekben mindig az alapárat írják ki, de az összehasonlított autó bőrüléses, navis, pohártatós (mert a Bömönél az is feláras!), (és ami pontokat is hoz) luxus sportülés. Ismerőseim akik eddig 3ast akartak, átalában szédelegve fodultak ki a szalonból, miután az áhított 318d vagy 320d bő 5-8e euróval az aapár felett kötött ki. Ezek többsége végül audit vagy volvót vett, az ilyen veveőket kell levadászni az Alfának, ez pedig elsősorban a marketing kérdése, mert az ár már nem rossz...
Tom1229-09-2007 11:36:27 // 4990
Mint a Toyota MR2-t emlegették, a "kisemberek Ferrarija".:-))
Atesz198729-09-2007 11:19:04 // 4989
:))) Így lehetne árulni a 145-öket a kereskedésekben: "145, a szegény ember Alfája." :DDD
iAntenna29-09-2007 11:11:23 // 4988
nem egészen a 11 éves Alfákra gondoltam... :D
Tom1229-09-2007 10:56:24 // 4987
Őket ezek nélkül észre sem vennék...:-)))
Tom1229-09-2007 10:55:24 // 4986
"Vaddisznók", nem?:-DD
Lehet, hogy neki nem suzukija volt.:-)
Atesz198729-09-2007 10:54:01 // 4985
Mi nagyképűek?!!!! jujjjjjj.... Akkor a suzukisok azok mik? Hiszen minden 2. szuzi hátulján ott vírit a "Bocsi", "Vazze!", "Ne erőlködj!", stb felirat. Egy alfás mikor tenne fel ilyet?????
Atesz198729-09-2007 10:52:21 // 4984
Király156 mesélte, hogy mikor Sztane kollegával mentek fel a bazilika lépcsőjén, jött szembe egy faszi, és hát a szűk hely láttán mondta, hogy "Sok jó ember kishelyen is elfér!" mire Sztane "De mi Alfás állatok vagyunk!". :DD
Tom1229-09-2007 10:49:23 // 4983
Azóta valahogy nem követem az ottani témákat..:-))
Tom1229-09-2007 10:48:26 // 4982
Neeem, akkor láttam, mikor ment a suzukisokkal a balhé...:-)
mesa29-09-2007 10:35:18 // 4981
Fú, remélem nem valami ex alfás írta ... :D
mesa29-09-2007 10:34:46 // 4980
Azért különálló országokat ne keverjünk egy államszövetség tagjával !
Azt azért 'mindenki' meg tudja mondani hol van az USA.
Tom1229-09-2007 10:34:22 // 4979
Akinek Alfája van, nem szegény, sőt különc és nagyképű, már a suzukis topicban is leírták.:-DD
Atesz198729-09-2007 10:28:47 // 4978
Ezekszerint Te sem vagy szegény. :P :)))
Tom1229-09-2007 10:19:02 // 4977
Mindenki biztos nem, de ott talán fordított lesz az arány, vagy túl optimoista vagyok? :-)
Georgee29-09-2007 10:16:01 // 4976
Miért,ha megkérdezed az Üllői úton,hogy hol van Arkansas állam,mindenki tudni fogja?
Georgee29-09-2007 10:13:43 // 4975
Vakvágányon van már jó régóta.A Fiat a Bravóval/ajól felszereltekre gondolok/ betölti azt a piaci rést amit eddig a kis-közepes Alfák uraltak.Hogyan?Faxa motorokkal,jó külsővel reális áron.
Sokat olvasom a Brit Bravo fórumot,nagyon sok Alfás áttért a Fiatra,pedig ők nem olyan árérzékenyek.
Tom1229-09-2007 10:12:26 // 4974
Nemrég hallottam a rádióban, hogy egy "teszt" szerint Magyarország, Szlovákia, stb nekik valami nagyon ismeretlen "balkáni", vagy "közel - keleti" ország, leglább is a nagy többségnek...:-))
iAntenna29-09-2007 10:07:16 // 4973
Hitler és a Eurotrip óta Berlint is :D Maffia óta meg Olaszországot is :D
Tom1229-09-2007 09:38:26 // 4972
"Ha különleges autót akartak akkor mindig európait vettek." így van, azzal lehet igazán villogni - persze, ha a sós víz meg nem ette, mire odaérne...:-)) Európából meg csak Párizst ismerik...:-DD
iAntenna29-09-2007 09:33:13 // 4971
A 147/156 már a tömeg felé nyitott. Nem tudom mi volt annak idején amikor a 145/146 volt még újautó, de a mostani modellek nagyon népszerűek. Ami azért jó mert az Alfa lassan levetközni látszik a rozsdásszar jelzőt, és ami az árat illeti, szerintem egy középkategóriás alfa sem drágább mint egy hasonló kategóriájú audi,bmw,vw vagy bármi más ami hasonlóan presztizs autó. Ne nézzük most a Kia, Dacia stb modelleket amik nyilván az olcsósztjó kategória.
Amerika meg szeritnem nagyon is piac EUnak. Ha különleges autót akartak akkor mindig európait vettek. Az Alfa meg szerintem soha nem is volt és nem is lesz a szegények autója.
Rájöttem hogy én ha veszek a mostani 146os mellé autót akkor az egy AR Montreal lesz. :D
Tom1229-09-2007 09:25:10 // 4970
Viszont! :-)
Vikking 31129-09-2007 09:21:27 // 4969
:DDD Na megyek most el a géptől :) Majd visszanézek :D Minden jót!
Tom1229-09-2007 09:19:35 // 4968
Majd rá fogom, ha nem jön be - de be fog..:-)))
Vikking 31129-09-2007 09:17:31 // 4967
Oké :) A próféta szóljon belőled :))))
Tom1229-09-2007 09:17:08 // 4966
Fog ott szerepelni dögös csoki csjszikkal még Spider is, csak idő kérdése...:-D
Vikking 31129-09-2007 09:14:52 // 4965
Hát lehet :) De azért a digó vas ott a Ferrari meg a Maserati meg a Lamborghini...
Vikking 31129-09-2007 09:13:06 // 4964
Na ja, de a fanatikusok sem tartják életben a Csalfát... Nézd meg, az autók átlagéletkora 10 év az amoren. Az meg nem az újautóvásárlók széles rétege :D Vagy nézd csak meg, hány 147-156ból villantanak vissza? Mondjuk 20%-ból... Tehát már ők sem fanatikusként vették az autót, és nem is váltak valszleg azzá... Arra akarok kilyukadni, hogy a rajongók tulajdonképpen "hiába" vannak, mert a nagy többség innen sem engedhet meg magának egy 9 milliós GT Q2-est vadcsiújan! Vagy egy 10 milliós 159-est... Vagy a többi. A használtautó meg sajnos tele van 2004 vagy újabb Alfákkal, tehát akik akkor vettek, azok is eladták, valamiért. Nézd meg, van vagy 50 159es ...
Tom1229-09-2007 09:10:47 // 4963
...de Európa + Amerika...? + Kína! Mínusz "keleti blokk" - talán majd egyszer...:-) Nem én találtam ki, ők érdeklődnek intenzíven az amerikai piac után. Mondjuk vásárlóerőben ott nincs hiány /Amerika/. Ja, japánt, meg hazait vesznek... A japánoknak sem volt "leányálom" a kezdet, de összejött.
Ja, a sok "saláta" klip /zene/ meg tele digó gépekkel /a "mercik" mellett persze:-)/, azért az sem rossz reklám, vagy legalább is "beégeti" a tudatalattiba, hogy egy olasz gép az "király"...:-)
Vikking 31129-09-2007 09:08:59 // 4962
Jó, az amerikai dologban lehet, hogy igazad van, de egy egész márka túlélését nem lehet 18 évesekre bízni (mert az alapján, amit mondasz, tulképpen ők is ebben bíznak, nemde?)... Európában meg hááát... Nem tudom, talán a 159-cel nyitott a piac az Alfa felé, egy kicsit. Arra gondolok, hogy a beígért megbízhatóság, meg törésteszt, meg ilyesmi dolgok talán moccantottak a hozzáálláson. És hátha pozitív irányba! Abból indultam el, hogy "kissé" durva a Junior alapára... Kissé NAGYON durva...
iAntenna29-09-2007 09:04:41 // 4961
ez addig igaz amig egy szürke "american dream" polgárt nézel. Viszont amint egy gazdagabb 18éves srácot nézünk aki egy woáááááo európai autót akar apucitól, ott az Alfa nagyon is esélyes. Pont azért mert nem tömeg autó. Amerika igenis piac. Eu meg inkább az olyanoknak akik nem nézik meg nagyon hogy mi az amit vesznek, hanem csak bemennek egy szalonba, vagy látnak egy plakátot. Az Alfa (szerintem) nem tud sok embert alhódítani a bmw,audi,vw,toyota közösségből mert nem nyújt sokkal kiemelkedőbbet. Sajnos. Maradnak az alfa rajongók! :D
Tom1229-09-2007 08:59:34 // 4960
"Annyiért már mergát, vgy bömmöst kap az ember, és azt is vesz" Sajnos az "átlagemberek" 95%-ának még mindig az a non plus ultra, pedig mennnyyyi jó autó van...
Vikking 31129-09-2007 08:58:24 // 4959
Hát nem igazán tudom... Amerika egy jobb esetben 120.000.000-ós piac (KB ennyi a férfi és az autóvásárló nők rétege, gyerekeket nem számítva). Míg európa legalább 150-180 milliós piac... Németország 30, Anglia 20, Olaszország 10, Franciaország 25, Spanyolország 10, meg a keleti államok meg minden ilyesmi... Szóval szerény véleményem szerint -mivel Európában már van valamicske presztízse az Alfának, amerikában meg nincsen- Európában arányaiban mérve ugyanannyi autót tudnak eladni, csakhogy az mondjuk 25%-kal nagyobb kereslet. Lenne. A 156-ból nem véletlenül fogyott annyi, amennyi... A 159-cel szerintem azt az utat kellett volna folytatni... És azért nagyon, de nagyon kevés európai márka lett sikeres a tengerentúlon... PL: merci, bmw, meg fosvágen. Nagyjából szerintem ennyi. Ami sikeres :D. Ott inkább sajátot meg japánt vesznek (legalábbis a józan paraszti ész ezt diktálja!)
Tom1229-09-2007 08:38:01 // 4958
Annyiért meg már használt Ferrari is van....-))
Tom1229-09-2007 08:36:40 // 4957
Azért írtam. Vagy a volt "szocik" kapnak valami "szociális kedvezményt" majd az árra.:-)))
Tom1229-09-2007 08:35:30 // 4956
Egyébként tegnap kicsit elgondolkodtam az Alfa jelenlegi "politikáján" és arra jutottam, hogy szinte minden erejükkel az amerikai piacra koncentrálnak... Oda kell a megszámlálhatatlan csillag a törésteszteken, nem baj, ha kicsit lomha, a desin-el nincs gond, mi kell még? Egy "szűk", a biztonság kárára könnyű "kisautó" rakéta gyorsulással nem olyan menő ott /TISZTELET A KIVÉTELNEK :-)/ - meg európában sem. Az alap meg van, aki majd száguldozni akar, vegye meg teherautó motorral, ami pl, a Viperben is van, de arra még várni kell...Le merném fogadni, hogy így lesz...:-)
Atesz198729-09-2007 08:34:53 // 4955
Annyiért már mergát, vgy bömmöst kap az ember, és azt is vesz... Ezzel a politkával nem mennek sokra.... :(
Vikking 31129-09-2007 08:32:35 // 4954
Csakhogy a gyár nem abból él meg sajna... :(((
Vikking 31129-09-2007 08:32:13 // 4953
MENNYIVEL?! Atyaég... Hát, nem tudom, hogy miért érzem azt, hogy az Alfa vakvágányon van ezzel a prémiumautót csinálunk marha drágán koncepcióval... :(((
De hiszen az drágább, mint a 159 1.8 dist. !!! Vagy legyen az alapmodellben turbós 180 lovas motor és legyen 1000 kiló, vagy nem tudom....
Tom1229-09-2007 08:28:01 // 4952
...majd pár évesen külföldről...
Georgee29-09-2007 08:19:21 // 4951
Hali,a 147 1.6 Dist. most az életcikklusa végén is 5.3milla.Az utódja legalább 1.5mvel drágább lesz ahogy olvastam.Mo.-n szinte a kutya sem fogja venni annyiért.
Vikking 31128-09-2007 21:13:30 // 4950
Hali! Én ugyan nem értek hozzá, de nem marha sok a 13000 font indulóárnak? 5 mill körül INDUL?!... Egy kisautó? A 147 most 4 mill (bár már modellidőszak vége, meg mittudomén, de nem tudom, volt az ilyen drága?)... Hiába jobb, újabb, stb... Nem véletlenül nem fogy a 159-es sem annyira, mint azt várták az alfások... Nem adnak annyi pénzt egy alfáért, inkább még egy millt vagy kettőt rádobnak és vesznek bmw-t... Ne legyen igazam...
mesa28-09-2007 19:27:43 // 4949
Márciusban lesz a Junior világpremierje, ez már biztos !
Cikk a képen (klikk)
zolee14527-09-2007 13:01:29 // 4948
"a digók nem képesek semmit kétszer ugyanúgy megcsinálni"

Erre a románok is képesek voltak...állítólag a szalag elején lévő Dacia alkatrészei nem voltak jók a szalag végén lévő ugyanolyan típusba.:DDD
count M27-09-2007 12:50:59 // 4947
OFF:
Tudom, meg a Mitsubishi is, meg az össze japó-nindzsá modell. :) Pont ez különbözteti meg az Alfát ezektől (többek között), hogy a digók nem képesek semmit kétszer ugyanúgy megcsinálni. :D
mesa26-09-2007 23:51:05 // 4946
eléggé ki volt dolgozva = működőképes demoautó
eléggé ki volt dolgozva # végleges tömegtermelésre felkészítve
.-)

Különben is, költséghatékony megoldás a 145 elektromos ablakemelő alkalmazása. :-))
OFF
Nézd meg a Honda/Toyota/Suzuki modelleket, mindben ugyanaz az elektromos ablakemelő kapcsoló immár 20 éve. Kiforrott, filléres cucc. Ilyenre nem pazarolnak időt, energiát.
zolee14526-09-2007 21:09:52 // 4945
Tényleg szép...igazából már csak azzal lehetne javítani rajta, ha lenne teteje.:)))
Ferko26-09-2007 20:53:09 // 4944
Wow! :-D
Ez Gyűűnyűűrűűűűűű! :-)
Ferko26-09-2007 20:51:06 // 4943
Köszi szépen! :-)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.