Te mindent ilyen pesszimistán élsz meg?
Hurrá-hurrá, jön a kis károsanyagos Panda!!!
Miért hurrá?
Mert így az Alfába tényleg be lehet tenni egy hiperturbó V6-ot, vagy egy V8-at is, mert a kis Pandából eladnak 20000-et és a vaddisznó V8-at STATISZTIKAILAG "tisztává" varázsolják.
Vagy csak én vagyok javíthatatlan optimista? :)
Forum >> A jövő Alfái
TarP14-09-2007 10:04:43 // 4842
mesa13-09-2007 23:46:25 // 4841
ja, csak ne valami levedlett FIAT, GM vagy VM motori legyen :)
GTPeti13-09-2007 23:28:17 // 4840
És majd ha az Alfa mutat be egy új motort, akkor te is fellélegezhetsz. Mert lesz ilyen... ;)
mesa13-09-2007 21:48:23 // 4839
Fejlesztés:
A FIAT bezzeg nyomul ezerrel. Frankfurtban most mutatták be a 2 (!) hengeres, 900 ccm-es turbós Multiair közvetlen befecskendezős motorjukat, ami 80 lóerős, és gyíkfingnyi a károsanyag kibocsájátása (ebben is van stop-and-start funkció).
Ja és a kocsi (Panda) amibe beépítették az már eleve súlycsükkentéssel lett tervezve., környezetkímélő olajmentes textíliákkal, újrahasznosított Pirelli gumákkal stb.
A FIAT bezzeg nyomul ezerrel. Frankfurtban most mutatták be a 2 (!) hengeres, 900 ccm-es turbós Multiair közvetlen befecskendezős motorjukat, ami 80 lóerős, és gyíkfingnyi a károsanyag kibocsájátása (ebben is van stop-and-start funkció).
Ja és a kocsi (Panda) amibe beépítették az már eleve súlycsükkentéssel lett tervezve., környezetkímélő olajmentes textíliákkal, újrahasznosított Pirelli gumákkal stb.
Ferko13-09-2007 19:40:47 // 4838
Olvastam az Autómagazinban a törésteszttel kapcsolatos cikket. Hát az nem volt gyenge. A padlólemez szépen meghajlott! Pffff :-))
Satti13-09-2007 17:27:17 // 4837
Ez egy nagy rakás xar, az eleje ráadásul a Thesisről van koppintva!
Zool13-09-2007 17:20:21 // 4836
Ami már bérköltségigényes azt úgyis elvtte a Fiat lengyelpországba. A beszállítük pedig jórészt átköltöztek K-európába, kevesen maradtak meg a régi helyen. Új gyártósor, olcsóbb és hasonlóan képzett, de sztrájkot nem ismerő alkalmazottak, és mindössze párszáz km-re a fő piacoktól (ez kb Fro-Németo-Austria-Svájc-É-olaszo, ezek a legsűrűbben lakott és leggazdagabb egybefüggő piacok alkotják (pár kivételle Svájcra) ). Kína valamivel olcsóbb, de van serébe vám, és pár ezer km-es szállítás ami egy laptopnál kevásbé releváns, de egy autóbnál már említésre méltó tétel...
Zool13-09-2007 17:15:53 // 4835
http://www.youtube.com/watch?v=M89J5aAIbjA
Amúgy a németeknél kapható, és nem igazán olcsóbb, mint egy 159.
Amúgy a németeknél kapható, és nem igazán olcsóbb, mint egy 159.
Zool13-09-2007 17:13:39 // 4834
Azért van külömbség, ha az autót az EU-ban gyártják vagy ha pl Svájcban. A rovert az menthette volna meg, ha részben áthozzák a gyártás kelet-európába. A behozatalnál tdomásom szerint az összérték számít, azaz ha az autó többsége pl kínai lakatrészekből áll, de olaszországban szerwelik össze az nem segít rajta. Így vagy úgy vámot fognak kiszabni. Hogy mennyire jó vagy nem jó üzlet EUn kívülről autót behozni íme egy cikk a főoldalról:
http://www.alfaamore.hu/magazin/import
http://www.alfaamore.hu/magazin/import
zolee14513-09-2007 17:08:14 // 4833
Végülis igaz, hiszen most az olasz Alfákért a magyar vevő nem fizet vámot, bezzeg a kínaiért fizetne.:D
A magyarországon gyártott Audi TT-t is csak 40 országba hordták szét, gondolom azért, mert az Audi szereti ha üzletileg sikertelen egy típusa.:DDD
Nem vagyok egy vámszakértő (sem), de gondolom, hogy a vámolásnál nem számít, hogy az autó abból az országból származik-e ahol az adott céget alapították.
Aztán a kiviteli vám is töredéke a behozatali vámnak, +áfa, +regadó meg mittudomén, vagyis az autó árát két dolog határozza meg: a gyártási költséget a gyártás helye, a járulékos költségeket az eladás helye. Szerintem, de ez egy félkókler hülye véleménye, szóval várom a megoldást.:D
Ui.: pl a Rovert az angliai bérek nyírták/nyírják ki. Érdekes csapdába kerültek: az angol melós nem dolgozik szaré-húgyé', viszont lázad, ha külföldre akarják vinni a gyártást. Ha külföldre viszik nem lesz munkája, ha belföldön gyártanak nem lesz gazdaságos a gyártás, becsődöl a gyár és nem lesz munkája. A végeredmény ugyanaz, viszont úgy fest, hogy a csődöt könnyebb nekik beadni, mint a gazdaságos gyártás szükségességét.:D
A magyarországon gyártott Audi TT-t is csak 40 országba hordták szét, gondolom azért, mert az Audi szereti ha üzletileg sikertelen egy típusa.:DDD
Nem vagyok egy vámszakértő (sem), de gondolom, hogy a vámolásnál nem számít, hogy az autó abból az országból származik-e ahol az adott céget alapították.
Aztán a kiviteli vám is töredéke a behozatali vámnak, +áfa, +regadó meg mittudomén, vagyis az autó árát két dolog határozza meg: a gyártási költséget a gyártás helye, a járulékos költségeket az eladás helye. Szerintem, de ez egy félkókler hülye véleménye, szóval várom a megoldást.:D
Ui.: pl a Rovert az angliai bérek nyírták/nyírják ki. Érdekes csapdába kerültek: az angol melós nem dolgozik szaré-húgyé', viszont lázad, ha külföldre akarják vinni a gyártást. Ha külföldre viszik nem lesz munkája, ha belföldön gyártanak nem lesz gazdaságos a gyártás, becsődöl a gyár és nem lesz munkája. A végeredmény ugyanaz, viszont úgy fest, hogy a csődöt könnyebb nekik beadni, mint a gazdaságos gyártás szükségességét.:D
Satti13-09-2007 17:08:05 // 4832
Ezt pont tegnap beszélték a fiúk a slágerrádióban reggel, hogy ebben az autóüban a légzsk helyett a motor jön be a vezető arcába, és tul.képpen a hátsó ülésig xarrágyűrődik az autó!:-)
Zool13-09-2007 17:01:25 // 4831
http://www.brillianceauto.com/brands/bmw.html
Zool13-09-2007 16:59:43 // 4830
Volt aki igen. A Brilliance (ami egyébbként a BMW kínai leányvállalata! ) már partra szállt európában, és egyből újraértelmezte az egycsillagos töréstesztet....
mesa13-09-2007 16:54:31 // 4829
Pedig arra tippeltem volna, hogy a kihagyhatatlan ár / teljesítmény viszony miatt lesz aki elgondolkodik rajta :DDD
Zool13-09-2007 16:50:11 // 4828
Megint jönnek a félkókler hülyeségekkel, mint az Alfa-bömö házasságnál. Könyörgöm, itt nem arról van szó, hogy az Alfa átteszi a gyártását kínába (akkor kezdhet vámot fizetni, ez jól ki van találva), hanem arról, hogy komolyan be akar lépni a kínai piacra, amihez ott kell gyártania a KÍNÁBAN ELADOTT AUTÓKAT, ugyanis ezek nem engednek be olyan márkát, amely nem helyez át gyártást. A Maserati és szenved a büntetővámoktól, de nekik még nem érn meg gyárat alapítani. Amit lehetett azt már az európai gyártóhelyek beszállítói is kihelyeztek kínába, több már biztos nem fog átmenni, főleg ha egyszer feljön a jüan egy rendesebb árfolyamra (kb mint ahogy a japánok jártak a jennel a 90es évek elején/közepén). NEM FOGUNK KÍNAI ALFÁKON JÁRNI mert nem éri meg a Fiatnak sem. Annyi mindössze hogy a kínaiak kinai gyártású Alfákat vehetnek olasz helyett...
mesa13-09-2007 16:45:53 // 4827
ja látom 345 ... lehetett volna stílszerűbb a mérete is :) 420
Halesz13-09-2007 16:45:16 // 4826
Nem éppen arra gondoltam, azt nyilvánvalóan én fogom először tesztelni :)
Na de félre a tréfát, elég jól írsz, beszélhetnénk erről :)
Na de félre a tréfát, elég jól írsz, beszélhetnénk erről :)
mesa13-09-2007 16:43:21 // 4825
Egyébként mekkora a mérete ???
GTPeti13-09-2007 16:39:24 // 4824
zolee, remekül összefoglaltad!!
(Én azért remélem, hogy az európai piacra kizárólag olaszországi Alfák kerülnek.)
(Én azért remélem, hogy az európai piacra kizárólag olaszországi Alfák kerülnek.)
mesa13-09-2007 16:36:30 // 4823
De genya vagy, itten állandóan ajnározod a Béjemvét! :))
zolee14513-09-2007 16:30:38 // 4822
Kicsit (nem is kicsit) OFF, de egy példa a reklámra: BMW M3 Challenge
Ingyenes játék. (Most töltöm, nem tudom milyen) A lényeg, hogy benne van az új M3 teljes színválasztéka (külső-belső), és ki is lehet próbálni. Nem kell sokat gondolkodni, hogy rájöjjön az ember, ez tulajdonképpen egy autó-konfigurátor, csak utána be is ülhetsz.:)
Ingyenes játék. (Most töltöm, nem tudom milyen) A lényeg, hogy benne van az új M3 teljes színválasztéka (külső-belső), és ki is lehet próbálni. Nem kell sokat gondolkodni, hogy rájöjjön az ember, ez tulajdonképpen egy autó-konfigurátor, csak utána be is ülhetsz.:)
zolee14513-09-2007 16:24:49 // 4821
Állandóan írok...legalábbis ritka az amikor 1-2 sornál megállok.:DDD
Amúgy egy 8C tesztet írnék. Beszélni kéne a FAM illetékeseivel, hogy sürgősen támasszanak le egyet a házunk elé.:)))
Amúgy egy 8C tesztet írnék. Beszélni kéne a FAM illetékeseivel, hogy sürgősen támasszanak le egyet a házunk elé.:)))
BeeGee13-09-2007 16:23:45 // 4820
Élvezet?
Inkább megyek egy kört egy zöld ezeröcsivel mint számítógép szimulátorral játszak..
Inkább megyek egy kört egy zöld ezeröcsivel mint számítógép szimulátorral játszak..
Halesz13-09-2007 16:18:09 // 4818
Mondd csak, Te nem akarsz cikkeket írni az amoréra? :)
iAntenna13-09-2007 16:13:38 // 4817
ezt a BMW fikázást meg hagyjuk már, egyrészt kezd unalmas lenni, másrészt jogtalanul szidod.
iAntenna13-09-2007 16:12:49 // 4816
szépnek szép, de minden 159re jut 10-10 minden márkából. Ez egy top menedzsernek nem elfogadható. Neki villantani kell ha elmegy egy tárgyalásra. Úgy ahogy az Audi/VW felnőt arra a szerepre hogy akár bizniszmenek imidzse is elférjen benne úgy az Alfa is megérett rá. Na az Alfa nem a külsővel hanem a felszereltséggel.
Egyébként tény hogy külsőleg a 159 nem akkora lépés mint pl a 147, vagy 145...
Egyébként tény hogy külsőleg a 159 nem akkora lépés mint pl a 147, vagy 145...
mesa13-09-2007 16:09:00 // 4815
Lexus, Saab, Volvo, A4, 3er BMW, C klasse ezek közül melyik kifejezetten csúnya ? :)
Szeinrtem pont oda illik a 159 is. Sőt, talán kicsit fakóbb egy-kettőnél.
(Ó mit kapok ezért)
Szeinrtem pont oda illik a 159 is. Sőt, talán kicsit fakóbb egy-kettőnél.
(Ó mit kapok ezért)
mesa13-09-2007 15:59:40 // 4814
Há' végül is... lehet! :)
iAntenna13-09-2007 15:53:49 // 4813
bakker! ki mondta hogy németes? Pont itt a lényeg hogy azért vennék mert szebb mint a kategória társai és nem tömeg autó. Az meg hogy a márka jelenlegi rajongói vennének új alfát? Nem hiszem hogy erre épít az AR. Ők egyik kis része a vásárló tömegnek akiknek annyira nem kell bizonyítania hiszen ők alfa buzik és úgyis megveszik.
count M13-09-2007 15:43:55 // 4812
Köszönjük az összefoglalót, most egy évre bezár a topik. :P :D
zolee14513-09-2007 15:36:01 // 4811
Szerintem érezhető volt a mondatból a mondat befejezése is, vagyis, hogy "azt a kocsit nehéz egy sima gázelvétellel megfogni mint pl egy elsőkerekes gépet".
:)
:)
zolee14513-09-2007 15:33:47 // 4810
Visszaolvastam kicsit. Érdekes kis vita.:)
Akkor egyszerre írok mindenre, mindenki válogassa ki melyik rész szól az ő hsz-ére.:D
Fejlesztés: nyilván fejleszt az AR. Ez nem kérdés. A 159 úgy ahogy van fejlesztés. Futómű, kasztni (merevség, törésteszt, forma). Ez fejlesztés, de nem erre gondoltam.
Amit hiányolok azok a tanulmányautók. Nem a Brera formatanulmányra gondolok, amiből majd lesz a széria, vagy mondjuk a 8C, 8C spider. Olyanokra gondolok mint a lentebb linkelt Honda. Vagy mondjuk a BMW, Opel, Lexus (így hirtelen ezek ugrottak be) hasonló autói. Ezeket hiányolom, amiben látnánk a jövőt. Az, hogy modellváltás van, és a kor színvonalára hozzák az adott típust az egy dolog.
Az AR mondhatni élen járt a fejlesztésben, és élenjárt az új dolgok szériagyártásba vitelében (ez most hülye mondat lett:D). Várnám, hogy az AR mit tesz ha elfogy az olaj? Megállunk az út szélén és bámuljuk a Hondásokat?:)))
159: ezerszer kitárgyaltuk, nincs ezen mit beszélni. A 159 egy olyan autó, amiben minden olyan dolog benne van ami alfás, és minden olyan is ami eddig hiányzott az Alfákból. Nem hiszem, hogy van olyan alfás (legyen az bármilyen régi Alfa-fan) aki visszasírja a rozsdát, a megbízhatatlanságot, az ijesztő töréstesztet. Ugyanakkor megmaradt az egyedien szép formaterv, a sportos futómű, a kiváló fékek, és úgy egyáltalán az autó egyedisége.
Ami fájó pont, hogy mindenben a kategóri élversenyzőinek a színvonalán áll, egyedül a gyorsulás, és a végsebesség tekintetében marad el tőlük. Nem hiszem, hogy van olyan alfás aki ezzel meg tud barátkozni. Nem véletlenül fogyókúrázik a 159/Brera/Spider.:)
V8: Biztos, hogy nem a legkeresettebb motor lenne a 159-ben, ugyanakkor muszáj meglépni. Az egyik ok az USA, a másik pedig a konkurencia. Hogy lehetne a 159 konkurenciája a 3 németből bármelyiknek, amikor a csúcsmodellünk náluk középkategória? Ez így nem megy. Olyan ez mint amikor a hondásokat szivatjuk a fórumokon, hogy mit akarnak a sornéggyel? Mindezt úgy, hogy a legtöbbünknek azért nincs véhatja.:)
RWD: versenypályán, versenyzőknek a legjobb köridő eléréséhez az a megfelelő választás. Minden más esetben megfelelő súlyelosztással és megfelelő futóművel jobb az FWD (lásd 159, veri a 3-ast a futómű teszten, pedig a 3-assal is mindig szerepel a BMW, hogy 50-50% stb). 200LE fölött pedig a torsen difis 4WD - szerintem - a legjobb.
Ár: szintén ezerszer kitárgyaltuk már a német, és az olasz árpolitikát. A BMW 3-as belépő modellje olcsóbb mint az AR159, de olyan is. Full fapad, nem is méltó a névre. Az AR alapból belerak egy csomó mindent, így nincs is igazi belépő modellje, ugyanakkor az alap géppel sem égeti magát a vásárló a szomszéd előtt. Emlékszem milyen jókat nevettünk a haverokkal, amikor Árpád barátom 316-osán (E46) kérdezgettem, hogy mi az a kis tekerő ott hátul az elektromos ablakemelő gombjának a helyén, mert régen láttam már ilyet autóban.:D
Persze ettől még a szakértőnémetbérencújságíró azt fogja írni, hogy jobb a 3-as, mint a 159-es, és még olcsóbb is. Ettől függetlenül ezen a ponton (vagyis az AR hozzáállásán ehhez a kérdéshez) nem változtatnék, ugyanakkor célirányos reklámokkal felhívnám erre a jelenségre a figyelmet.
Ehhez kapcsolódóan visszakanyarodnék a kínai gyártáshoz: ha a dolog hoz némi megtakarítást (nyilván hoz, hiszen ezért viszik oda/oda is a gyártást) és ez több fejlesztést eredményez, és nem megy a minőség rovására (miért menne? Nem az a lényeg ki gyárt, hanem az, hogy ki ellenőriz, szóval Toyota minőség-ellenőröket követelek az AR gyárakba) akkor hajrá, irány Kína!:)
Regényírás OFF.:D
Akkor egyszerre írok mindenre, mindenki válogassa ki melyik rész szól az ő hsz-ére.:D
Fejlesztés: nyilván fejleszt az AR. Ez nem kérdés. A 159 úgy ahogy van fejlesztés. Futómű, kasztni (merevség, törésteszt, forma). Ez fejlesztés, de nem erre gondoltam.
Amit hiányolok azok a tanulmányautók. Nem a Brera formatanulmányra gondolok, amiből majd lesz a széria, vagy mondjuk a 8C, 8C spider. Olyanokra gondolok mint a lentebb linkelt Honda. Vagy mondjuk a BMW, Opel, Lexus (így hirtelen ezek ugrottak be) hasonló autói. Ezeket hiányolom, amiben látnánk a jövőt. Az, hogy modellváltás van, és a kor színvonalára hozzák az adott típust az egy dolog.
Az AR mondhatni élen járt a fejlesztésben, és élenjárt az új dolgok szériagyártásba vitelében (ez most hülye mondat lett:D). Várnám, hogy az AR mit tesz ha elfogy az olaj? Megállunk az út szélén és bámuljuk a Hondásokat?:)))
159: ezerszer kitárgyaltuk, nincs ezen mit beszélni. A 159 egy olyan autó, amiben minden olyan dolog benne van ami alfás, és minden olyan is ami eddig hiányzott az Alfákból. Nem hiszem, hogy van olyan alfás (legyen az bármilyen régi Alfa-fan) aki visszasírja a rozsdát, a megbízhatatlanságot, az ijesztő töréstesztet. Ugyanakkor megmaradt az egyedien szép formaterv, a sportos futómű, a kiváló fékek, és úgy egyáltalán az autó egyedisége.
Ami fájó pont, hogy mindenben a kategóri élversenyzőinek a színvonalán áll, egyedül a gyorsulás, és a végsebesség tekintetében marad el tőlük. Nem hiszem, hogy van olyan alfás aki ezzel meg tud barátkozni. Nem véletlenül fogyókúrázik a 159/Brera/Spider.:)
V8: Biztos, hogy nem a legkeresettebb motor lenne a 159-ben, ugyanakkor muszáj meglépni. Az egyik ok az USA, a másik pedig a konkurencia. Hogy lehetne a 159 konkurenciája a 3 németből bármelyiknek, amikor a csúcsmodellünk náluk középkategória? Ez így nem megy. Olyan ez mint amikor a hondásokat szivatjuk a fórumokon, hogy mit akarnak a sornéggyel? Mindezt úgy, hogy a legtöbbünknek azért nincs véhatja.:)
RWD: versenypályán, versenyzőknek a legjobb köridő eléréséhez az a megfelelő választás. Minden más esetben megfelelő súlyelosztással és megfelelő futóművel jobb az FWD (lásd 159, veri a 3-ast a futómű teszten, pedig a 3-assal is mindig szerepel a BMW, hogy 50-50% stb). 200LE fölött pedig a torsen difis 4WD - szerintem - a legjobb.
Ár: szintén ezerszer kitárgyaltuk már a német, és az olasz árpolitikát. A BMW 3-as belépő modellje olcsóbb mint az AR159, de olyan is. Full fapad, nem is méltó a névre. Az AR alapból belerak egy csomó mindent, így nincs is igazi belépő modellje, ugyanakkor az alap géppel sem égeti magát a vásárló a szomszéd előtt. Emlékszem milyen jókat nevettünk a haverokkal, amikor Árpád barátom 316-osán (E46) kérdezgettem, hogy mi az a kis tekerő ott hátul az elektromos ablakemelő gombjának a helyén, mert régen láttam már ilyet autóban.:D
Persze ettől még a szakértőnémetbérencújságíró azt fogja írni, hogy jobb a 3-as, mint a 159-es, és még olcsóbb is. Ettől függetlenül ezen a ponton (vagyis az AR hozzáállásán ehhez a kérdéshez) nem változtatnék, ugyanakkor célirányos reklámokkal felhívnám erre a jelenségre a figyelmet.
Ehhez kapcsolódóan visszakanyarodnék a kínai gyártáshoz: ha a dolog hoz némi megtakarítást (nyilván hoz, hiszen ezért viszik oda/oda is a gyártást) és ez több fejlesztést eredményez, és nem megy a minőség rovására (miért menne? Nem az a lényeg ki gyárt, hanem az, hogy ki ellenőriz, szóval Toyota minőség-ellenőröket követelek az AR gyárakba) akkor hajrá, irány Kína!:)
Regényírás OFF.:D
mesa13-09-2007 15:03:54 // 4809
Hátsókerekes autót nem is lehet megfogni gázelvétellel. Biztos csak rosszul írtad.
Ferko13-09-2007 14:16:58 // 4808
"Nem értik meg mennyi küzdés van azzal hogy az álmod valóra váljon."
Mennyire igazad van! :-))
Mennyire igazad van! :-))
Zool13-09-2007 14:13:11 // 4807
Na igen, nem véletlen, hogy lasan csak automata ferrarik kaphatók. annak helyzetek amikor az ember már nem elég. A 335d pedig ilyen. Egy pillanat alatt keresztbe tudsz állni, és mivel sokaknak szokatanul hirtelen jön meg az erő, pillanat alatt túlléped a csúszatási határt. Azt a kocsit pedig nehéz egy sima gázelvétellel megfogni. Addig örülj, amig véd az elektronika. Bekacsolt ESPvel pedig a 159 bármikor veri az IS-t élvezetben (és a bömö sem jobb nála). Van amiben jobb az IS, de ebben a műsorszámban igazi alfa a 159....
mesa13-09-2007 14:07:48 // 4806
Nos, erre épp azt írtam volna neked, hogy az elektronikában is az a jó, ha ki lehet kapcsolni :)))
Ha a 8C-re van kereslet, hidd el lenne egy 420 lovas V8-as RWD / AWD 159-re is!!! :)
A csúcsmodelleket nem azért építik,hogy abból adják el a legtöbbet. Az évi 40 000 159-esből lenne mondjuk 1200. Az már nagyon jó arány!
Ha a 8C-re van kereslet, hidd el lenne egy 420 lovas V8-as RWD / AWD 159-re is!!! :)
A csúcsmodelleket nem azért építik,hogy abból adják el a legtöbbet. Az évi 40 000 159-esből lenne mondjuk 1200. Az már nagyon jó arány!
Zool13-09-2007 14:07:20 // 4805
A Lexus 90 előtt gyakorlatilag nem létezett, 95 előtt pedig kb két modellje volt egy tuningolt Camry meg egy S klasse konkurens. A 147 előtt volt A3 I ami nem volt méltó az ódi névre és utána jött ki az A3 II, ami már igen, sőt talán jobb is volt mint a 147.
Függetlenül attól, hogy te minek tartod, az E30 akkor sem prémium. Mi a fenétől lenne az? Az E36 rendben (fene ebbe a sok emulggátorba, már az autoindexről kell megnéznem, annyira bekavar a sok E). A bömö a cépa 7est követően kezdett el igazán prémium autókat csinálni, addig kb olyan próbálkozásiak voltak, mint most a Hyondai Sonata vagy a Kia opirus. Szerettek voéna vmi nagyot, de még nem merték igazán bevállalni. Azért 25 év előny is hatalmas a mostani próbálkozókkal szemben, de ne vigyük túlzásba a bömö mániát,. főleg ezen a honlapon :)
Függetlenül attól, hogy te minek tartod, az E30 akkor sem prémium. Mi a fenétől lenne az? Az E36 rendben (fene ebbe a sok emulggátorba, már az autoindexről kell megnéznem, annyira bekavar a sok E). A bömö a cépa 7est követően kezdett el igazán prémium autókat csinálni, addig kb olyan próbálkozásiak voltak, mint most a Hyondai Sonata vagy a Kia opirus. Szerettek voéna vmi nagyot, de még nem merték igazán bevállalni. Azért 25 év előny is hatalmas a mostani próbálkozókkal szemben, de ne vigyük túlzásba a bömö mániát,. főleg ezen a honlapon :)
mesa13-09-2007 14:03:25 // 4804
Mondtam én ollat, hogy nem szép ??? Akkor mit kell félre értelmezni ?
Én csak azt mondtam a 156 után nem egy nagy dobás. Mivel a 156 is szép autó, ezért nem mertek megint egy forradalmi autót tervezni. Ezért csalódás az elődök változásához képest.
De kérdezz meg egy kívűlállót, ha rámutatsz egy Giuggiaro orros 156-ra meg egy 159-re, azt hiszi majd hogy ugyanazt a kocsit mutogatod... Hidd el! :))
A Seat Ibizára is azt hitték, hogy Alfa Romeo ...
Meg azt gondolom Giuggiaro mester keze is elfáradt a sok távol-keleti bizbasz rajzolásától :)
Én csak azt mondtam a 156 után nem egy nagy dobás. Mivel a 156 is szép autó, ezért nem mertek megint egy forradalmi autót tervezni. Ezért csalódás az elődök változásához képest.
De kérdezz meg egy kívűlállót, ha rámutatsz egy Giuggiaro orros 156-ra meg egy 159-re, azt hiszi majd hogy ugyanazt a kocsit mutogatod... Hidd el! :))
A Seat Ibizára is azt hitték, hogy Alfa Romeo ...
Meg azt gondolom Giuggiaro mester keze is elfáradt a sok távol-keleti bizbasz rajzolásától :)
mesa13-09-2007 13:59:40 // 4803
a 147 volt az első AR kocsi jó ideje amire rásütötte a gyártó, hogy prémium (kompakt)
Nem emlékszem pontosan, hogy volt-e már A3 vagy sem. Így akár az is elképzelhető lenne
a méreteknek megint semmi köze a prémium (szub)kategóriába sorolásnál
és nem csak a középkategória nőtt meg, hanem minden kategória
a BMW, Lexus mindig prémium gyártó volt. 90 előtt is, ha csak így érted meg! :D
Nem emlékszem pontosan, hogy volt-e már A3 vagy sem. Így akár az is elképzelhető lenne
a méreteknek megint semmi köze a prémium (szub)kategóriába sorolásnál
és nem csak a középkategória nőtt meg, hanem minden kategória
a BMW, Lexus mindig prémium gyártó volt. 90 előtt is, ha csak így érted meg! :D
Zool13-09-2007 13:58:53 // 4802
hmmm, lássuk a motorkínálatot
318i - 159 1.8
320i - 1.9 JTS (vagy árban 2.2 JTS is belefér)
318d - 120LE JTD
320d - 150LE (oké, itt tényleg a 3as nyerne)
325i - na ez nincs
325d (ilyen nem létezik, ez egy lebutított 330d) - 2.4 JTD
330XI - 3.2 q4
Azért ez nem lebecsülendő. A legnagyobb piacokat mind lefedi, legyen az belépő flotta, vagy családi autópálya cirkáló.
Ami kimarad, az a kretén műmájer 316i (na ilyet sose!) meg az elmebeteg über M3, amire lássuk be, nem lene fizetőképes kereslet (meg elsőkeresnek minek). Esetleg a 325i (ami inkább amerikában fut) és a 335i és 335d, utóbbi állítólag készül.
Erre most azt fogod modani, hogy ezen párosításokban a bömö rendre veri a 159est. Csakhogy!, Általában olyan árakon, amért akár kettővel nagyobb 159est is vehetsz. A 318d áráért (megfelelő csomagokkal ) németoban simán kijön egy 150LE JTD distinctive.
A kormányzásra visszatérve meg pontosan arra gondoltam amit az elején írtál: közvetlen, érzékeny, átviszi az útfelületből a visszajelzéseket. Ebben jobb mint az alap bömö, és sokkal jobb mint a feláras elekronikus 3as kormány. Az IS-t pedig fényévekkel veri. Megjegyzem, a hátsókerék kis előny, de elektronikával amúgy sem fogod megtapasztalni, az erősebb mociknál pedig addig élsz, amíg nem tapasztalod meg. Mi már fordultunk meg körforgalomban kikapcsolt elektronikával 3assal....
318i - 159 1.8
320i - 1.9 JTS (vagy árban 2.2 JTS is belefér)
318d - 120LE JTD
320d - 150LE (oké, itt tényleg a 3as nyerne)
325i - na ez nincs
325d (ilyen nem létezik, ez egy lebutított 330d) - 2.4 JTD
330XI - 3.2 q4
Azért ez nem lebecsülendő. A legnagyobb piacokat mind lefedi, legyen az belépő flotta, vagy családi autópálya cirkáló.
Ami kimarad, az a kretén műmájer 316i (na ilyet sose!) meg az elmebeteg über M3, amire lássuk be, nem lene fizetőképes kereslet (meg elsőkeresnek minek). Esetleg a 325i (ami inkább amerikában fut) és a 335i és 335d, utóbbi állítólag készül.
Erre most azt fogod modani, hogy ezen párosításokban a bömö rendre veri a 159est. Csakhogy!, Általában olyan árakon, amért akár kettővel nagyobb 159est is vehetsz. A 318d áráért (megfelelő csomagokkal ) németoban simán kijön egy 150LE JTD distinctive.
A kormányzásra visszatérve meg pontosan arra gondoltam amit az elején írtál: közvetlen, érzékeny, átviszi az útfelületből a visszajelzéseket. Ebben jobb mint az alap bömö, és sokkal jobb mint a feláras elekronikus 3as kormány. Az IS-t pedig fényévekkel veri. Megjegyzem, a hátsókerék kis előny, de elektronikával amúgy sem fogod megtapasztalni, az erősebb mociknál pedig addig élsz, amíg nem tapasztalod meg. Mi már fordultunk meg körforgalomban kikapcsolt elektronikával 3assal....
TarP13-09-2007 13:50:46 // 4801
Neked csalódás a 159, szerintem pedig az egyik legjobb, ha nem A LEGJOBB megjelenésű limuzin a jelen mezőnyben (3, C, A4, IS... 93...).
Az egyik legjobb fékkel, az egyik legjobb futóművel.
Volt egy kis tömegprobláűmája, amin javítottak.
És most kezdenek belőle igen jól kinéző gépeket csinálni, pl TI...
A motorpaletta pl 2.4MJET-je szerintem 210 lóval már egész ütőképes.
A kisebb motorokal természetesen nem sportos, de ezt meg kell érteni, sportos limót nehéz építeni, de lehet, hogy most nem ez volt a cél.
Személyeskedés ON : Tényleg ne pesszimistázzá má mindenkit agyon he!
Az egyik legjobb fékkel, az egyik legjobb futóművel.
Volt egy kis tömegprobláűmája, amin javítottak.
És most kezdenek belőle igen jól kinéző gépeket csinálni, pl TI...
A motorpaletta pl 2.4MJET-je szerintem 210 lóval már egész ütőképes.
A kisebb motorokal természetesen nem sportos, de ezt meg kell érteni, sportos limót nehéz építeni, de lehet, hogy most nem ez volt a cél.
Személyeskedés ON : Tényleg ne pesszimistázzá má mindenkit agyon he!
Zool13-09-2007 13:47:19 // 4800
helyesb: alkateriűk - alkategóriák
Zool13-09-2007 13:38:02 // 4799
A szubkategóriában egyet értünk. A 90es évek másdk felét úgy éretm, hogy akkor kezdtek egyrészt a németek egymásra hangolni (előtte pl a 88as 5 ösnek nem volt precíz ellenfele ódiban amíg a 100as ki nem jött ). A 91es E36 volt az egyik legelső prémium közép, amihez az első A4 később csatlakozott (az utsó 80 csak egy komoly facelifttel volt egyáltalán együtt említhető velük). Úgy 95re alakult ki a németek hasonló modellpalettája középtől luxusig, amihez többen előbb-később csatlakoztak. Az Alfa Lexus vagy a Volvo próbálkozáasi határozottan a németek kategóriába ágyazódtak be, de az nem jelenette, hogy rosszabbak lettek volna.
Igaz, elkülönített (ahogy írtad) alkateriűk nem voltak 90 előtt, mert a németelnek sem volt belevaló modelljük. Az E30 minden volt csak középkat nem. A merci megfelelője (190es) mindenben más volt az ódi meg szintén külön úton járt. Ezek összehangolása révén lett külön alszegmens mondjuk kb 95re.
A 147 ha nem is az első prémium alsóközép, a szerintem a belső konkurencia miatt vssazfogott kicsit gyemgus A3 miatt lehet legalább az első konzekvens prémium alsóközép, amit nemfogtak vissza az anyamárkánál. Ilyen autót az audi csak az A3 IIvel készített, amjdnem egyszerre az 1essel.
Az alsóközepesek megjelenésével pedig felhízlalták a közepeseket. Az IS, a 3as a 159 a 93 mind jelentősen megnőttek ( és persze meghíztak) az elődjükhöz képest...
Igaz, elkülönített (ahogy írtad) alkateriűk nem voltak 90 előtt, mert a németelnek sem volt belevaló modelljük. Az E30 minden volt csak középkat nem. A merci megfelelője (190es) mindenben más volt az ódi meg szintén külön úton járt. Ezek összehangolása révén lett külön alszegmens mondjuk kb 95re.
A 147 ha nem is az első prémium alsóközép, a szerintem a belső konkurencia miatt vssazfogott kicsit gyemgus A3 miatt lehet legalább az első konzekvens prémium alsóközép, amit nemfogtak vissza az anyamárkánál. Ilyen autót az audi csak az A3 IIvel készített, amjdnem egyszerre az 1essel.
Az alsóközepesek megjelenésével pedig felhízlalták a közepeseket. Az IS, a 3as a 159 a 93 mind jelentősen megnőttek ( és persze meghíztak) az elődjükhöz képest...
mesa13-09-2007 13:30:01 // 4798
Széles motorpaletta
:DDD
:DDD
mesa13-09-2007 13:28:01 // 4797
Te tök másként látod a dolgokat, mint az itteni alfások, nem tudom észre veszed-e4 :))
Nekem a 159 egy picit csalódás! Ha csak 75-től nézzük: 75,155,156,159
Mindegyik tök más volt az előzőhöz képest, kivéve a mostanit. Az már csak egy utánérzés. Olyan mint amikor kihoz egy új A4-est az Audi. minth acsak facelift lenne!
A 75 tök modern, emelkedő öv vonalú ék forma autó volt, a végigfutó műanyag csíkkal, forradalmi!
A 155 abszolute élekkel szabdalt formája ellent mondott minden akkori trendnek (Gondolj bele milyen gömbölyű unalmas kocsikat csináltak akkor, Vectra Primera stb.)
A 156 volt ami visszahozta a függőleges pajzsot, ketté osztva a lökhárítót. A rejtett hátsó kilincseket a mai japánok szeretettel másolják
A 166 pedig szintén egy nagyon jó irányt hozott elő. Ott ugyanis alkalmazták azt a homorú domborítást, amit Chris Bangle fejlesztett tovább! Hogy mást nem mondjak, a KIA meg az Audi (Valter da Silvával!) is ma már homorú domborításokkal tartítha az autóit!
Szerintem a 166 mind a mai napig gyönyörű! ;)
A többi OFFoshoz nem tudok hozzászólni, de nekem is a baseball sapka Saabok tetszettek! Ronda, de finom! Főleg sötét barnában! :)))
Nekem a 159 egy picit csalódás! Ha csak 75-től nézzük: 75,155,156,159
Mindegyik tök más volt az előzőhöz képest, kivéve a mostanit. Az már csak egy utánérzés. Olyan mint amikor kihoz egy új A4-est az Audi. minth acsak facelift lenne!
A 75 tök modern, emelkedő öv vonalú ék forma autó volt, a végigfutó műanyag csíkkal, forradalmi!
A 155 abszolute élekkel szabdalt formája ellent mondott minden akkori trendnek (Gondolj bele milyen gömbölyű unalmas kocsikat csináltak akkor, Vectra Primera stb.)
A 156 volt ami visszahozta a függőleges pajzsot, ketté osztva a lökhárítót. A rejtett hátsó kilincseket a mai japánok szeretettel másolják
A 166 pedig szintén egy nagyon jó irányt hozott elő. Ott ugyanis alkalmazták azt a homorú domborítást, amit Chris Bangle fejlesztett tovább! Hogy mást nem mondjak, a KIA meg az Audi (Valter da Silvával!) is ma már homorú domborításokkal tartítha az autóit!
Szerintem a 166 mind a mai napig gyönyörű! ;)
A többi OFFoshoz nem tudok hozzászólni, de nekem is a baseball sapka Saabok tetszettek! Ronda, de finom! Főleg sötét barnában! :)))
Zool13-09-2007 13:23:56 // 4796
És még egy apróság, lexarom hogy hány djíat nyer a bömö az M3as mocival, ha a 2.0benzinese gynegébb, mint az alfa 1.9 JTSe. A C Klasse 2.2 dízelje egy nulla, 10-30%-kal gynegébb mint a konkkurencia (akár Alfa akár VW akár bömö). A Lexus IS dízelje olyan megoldásokat tartalmaz (pl váltó), amit egy Avensisből is kinéznék, ráadásul nincs választék (nem kell individual, de azért lenne egy alapvető választék). Az A4 4 csillagos, és vannak egyébb hiányosságai (az új meg embertelen nagy lett). A Saab93 szintén jó járgány, de kb semmiben sem jobb mint a 159, csak pár dologban rosszabb hasonló ár mellett.
Aki driftelős hobbiautót keres 10 év múlvára, az csalódik a 159ben, de akik most új autót keresnek nagyon jó ajánlatot kapnak az Alfától. Széles motorpaletta és felszereltség (szarok a V8ra, van bővel benya és dízel versenyképes áron), versenyképes áron. A belga akciókban bőrős xenonos felnis 159esek 30e euró körül, ugyanez bömöben 45e min. Jó anyagok, ha az összeszerelést rendbe tennék a legjobb elsőkerekes prémiumközép ajánlat lenne...
Aki driftelős hobbiautót keres 10 év múlvára, az csalódik a 159ben, de akik most új autót keresnek nagyon jó ajánlatot kapnak az Alfától. Széles motorpaletta és felszereltség (szarok a V8ra, van bővel benya és dízel versenyképes áron), versenyképes áron. A belga akciókban bőrős xenonos felnis 159esek 30e euró körül, ugyanez bömöben 45e min. Jó anyagok, ha az összeszerelést rendbe tennék a legjobb elsőkerekes prémiumközép ajánlat lenne...
mesa13-09-2007 13:17:23 // 4795
Akkor valamit megint tisztázzunk!
"prémium kategória " az csak egy szubkategória kategóriákon belül!
pl.
-mini (törpe) autó
-kis autó
-kompakt (alsó közép)
-közép
-felső közép
-luxus
-(szuper) sportkocsi
kategóriák vannak.
Az utolsó kettő kivételével bármelyikében lehet prémium szegmens!
Smart , Lancia Y, AR 147 (BMW 1, A klasse), AR159 (BMW 3, C klasse), BMW 5 (S kasse), Maybach (RR), Ferrari (AM)
(nem soroltam fel mindenkit, csak példák, illeszd a Lexust a megfelelő sorba, nem ismerem az aktuális típusjelzésüket)
A 147-est tituálta a gyár elsőként prémium kompaktnak!
A 155 (ami a kompakt Tipo padlóján van) az még középkategóriás volt, a 159 prémium középkategóriás, ezt nagyon helyesen mondod!
A BMW-k mindig prémium kategóriások voltak, ezt sajnos el kell fogadni! Aki nem az volt de felküzdötte magát az az Audi.
A kilencvenes évek felétől írott mondatod tök értelmetlen. Prémium (szub) kategória mindig is volt, amióta az autógyártás futószalagon termel. :))
Az pedig tök szujjjektív, hogy neked a kormányzása mennyire lett eltalálva! :)
De nem is tudom mire gondolsz ? Hogy mennyire közvetlen ? Vagy hogy milyen érzékeny, mennyit visz át az ótfelületből visszajelzés képpen ? Vagy pusztán arra gondolsz, hogy mennyire kezes, jól irányítható ? Mert akkor az leginkább a futóművön múlik! Azt azért nehéz elképzelni, hogy optimális útviszonyok mellett egy FWD autó jobban irányítható legyen mint egy (nem merevtengelyes ótvar) RWD (lásd WTCC!)
"prémium kategória " az csak egy szubkategória kategóriákon belül!
pl.
-mini (törpe) autó
-kis autó
-kompakt (alsó közép)
-közép
-felső közép
-luxus
-(szuper) sportkocsi
kategóriák vannak.
Az utolsó kettő kivételével bármelyikében lehet prémium szegmens!
Smart , Lancia Y, AR 147 (BMW 1, A klasse), AR159 (BMW 3, C klasse), BMW 5 (S kasse), Maybach (RR), Ferrari (AM)
(nem soroltam fel mindenkit, csak példák, illeszd a Lexust a megfelelő sorba, nem ismerem az aktuális típusjelzésüket)
A 147-est tituálta a gyár elsőként prémium kompaktnak!
A 155 (ami a kompakt Tipo padlóján van) az még középkategóriás volt, a 159 prémium középkategóriás, ezt nagyon helyesen mondod!
A BMW-k mindig prémium kategóriások voltak, ezt sajnos el kell fogadni! Aki nem az volt de felküzdötte magát az az Audi.
A kilencvenes évek felétől írott mondatod tök értelmetlen. Prémium (szub) kategória mindig is volt, amióta az autógyártás futószalagon termel. :))
Az pedig tök szujjjektív, hogy neked a kormányzása mennyire lett eltalálva! :)
De nem is tudom mire gondolsz ? Hogy mennyire közvetlen ? Vagy hogy milyen érzékeny, mennyit visz át az ótfelületből visszajelzés képpen ? Vagy pusztán arra gondolsz, hogy mennyire kezes, jól irányítható ? Mert akkor az leginkább a futóművön múlik! Azt azért nehéz elképzelni, hogy optimális útviszonyok mellett egy FWD autó jobban irányítható legyen mint egy (nem merevtengelyes ótvar) RWD (lásd WTCC!)
Zool13-09-2007 13:14:42 // 4794
Potenciális bizniszmen? Könyörgöm a márka nem a 10 éves hobbiautók rajongóiból él, hanem az újautóértékesítésből. Amúgy a 159 formája minden csak nem "németes". Ezt a szöveget a német piacra írt sajtóanyagok tartalmazták, nálunk meg persze a sok hülye birka fordítókkal irat újságot... A 159 hátsó egy modernizált 156 utánérzés, az első meg olyan orr ami egyrészt egy civilizált (tömegfogyasztásra alkalmas) Brera orr, másrésztr az ami a 156 facelift szeretett volna lenni, de a teljesen más eredeti orr által biztsított alapok miatt sosem lehetett. Az egész 159 egy harmónikus össz, újra egy Alfa ami formauilag egyben van, nem akar idióta részletekkel feltűni (mint a 166 I. ) és alapjában véve nem szenved komolya hiányosságoktól.
Azért nem furcsa, hogy az Alfa mellett az összes márka valami hasonló lépést tett mint amerre a 159-cel is lépett az Alfa? Ugyanez a baromság a Saab93mal olyanoktól akik egyrészt sosem vennének új autót, másrészt a 20 éves baseball sapka 900asokat akarják visszasíratni. Pedig a 93 minden dők egyik legjobb Saabja volt, és rendesen meg is állja a helyét a mezőnyben. Saab93, Lexus IS, új C klasse, a 159 nem lóg ki ebből a sorból lefelé...
Azért nem furcsa, hogy az Alfa mellett az összes márka valami hasonló lépést tett mint amerre a 159-cel is lépett az Alfa? Ugyanez a baromság a Saab93mal olyanoktól akik egyrészt sosem vennének új autót, másrészt a 20 éves baseball sapka 900asokat akarják visszasíratni. Pedig a 93 minden dők egyik legjobb Saabja volt, és rendesen meg is állja a helyét a mezőnyben. Saab93, Lexus IS, új C klasse, a 159 nem lóg ki ebből a sorból lefelé...
Vikking 31113-09-2007 12:35:07 // 4793
Tudom. Fáj a sípcsontom, mint a 'zállat. de te ezt honnan tudod? Kiszűrődik a hszeimből? :D(mielőtt elhinnéd, hogy komolyan nem értem, amit mondasz: értem, de nem kívánok reagálni rá. )
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
4
Guests4
576
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?