Forum >> 147

Tibe01-08-2014 21:36:07 // 53482
Mert szerintem nem férek hozzá, csak a lámpatest kivételével, de majd holnap megnézem.
Alfa GT-Csaba01-08-2014 21:33:47 // 53481
nekem osram van benne !Miért kéne lökháritot bontani?
Tibe01-08-2014 21:30:46 // 53480
Még egy kérdés, mind1 milyen mákájú H7-es izzót veszek bele? Vagy esetleg van amit nem szeret az olasz csődör? :)
Tibe01-08-2014 21:28:17 // 53479
Jaja igazad van, úgyis le kell bontani a lökhárítót is hogy ki lehessen cserélni akkor már legyen meg mindkettő.
Alfa GT-Csaba01-08-2014 21:21:00 // 53478
szerintem jobban jársz ha mind kettőt cseréled!
Tibe01-08-2014 21:18:33 // 53477
Üdv, kiégett a bal oldali első tompított izzóm, érdemes ilyenkor mindkét oldalit egyszerre cserélni? Még a gyári izzó volt benne 8 éves :P Hamarosan a másik oldali is meg fogja adni magát szerintem.
MACSAPU01-08-2014 20:23:24 // 53476
köszi a segítséget!!!!!!!!!
Hetfield01-08-2014 17:59:16 // 53475
7,6 litert a 120-as benzines?
Piritu - 1.000.00031-07-2014 22:07:14 // 53474
Semennyit, mert amikor át kell váltania átkapcsol és elhallat. (valahol 4-5000 1/min között).
Csabo2231-07-2014 22:01:03 // 53473
Múltkor elment előttem egy 146-os. dizel hangja volt. aztán láttam a csomiajtón, h TS, meg nem is füstölt semmit. szal ott már nem csak inditásnál volt szar a hangja, hanem folyamatosan :D
Amellett ilyen állapotban nemtom mennyit veszit a működőképességéből.
Mirrmurr31-07-2014 19:36:24 // 53472
Nagyon nehéz normális állapotút találni. Van aki meg egészen extrém áron akarja eladni..Mint például ez..Na, ilyesi állapotút krsnék, csak kicsit olcsóbban. Ennyi pénzért már Selespeedes Gtből is szépet kapni..
Alfa GT-Csaba31-07-2014 17:41:55 // 53471
semmi csak szar a hangja,de pár másodperc múlva elmúlik.
VaMpGeCO31-07-2014 14:20:28 // 53470
Ezzel nincs baj :P
msd31-07-2014 11:01:56 // 53469
Ciki a csajok előtt.
VaMpGeCO31-07-2014 11:00:55 // 53468
Hali. Mi hátrány származik abból, ha induláskor a vezmódosító nyekereg?
Fater (Norbi)31-07-2014 10:10:21 // 53467
Szia.

Mi kinti (német) származású kocsit vettünk tavaly és most motorgenegál lett belőle. A motorolajat jól elégette (3 db katalizátor van benne), így nem volt füstőlés ami feltünt volna használat közben. Sajnos az előző tulajt a német (nem alfa) szervizben átverték és az olajcsere helyett, csak rátöltöttek a használt motorolajra..., ennek következtében a dugattyú vállasodott és a henger falát is megkarcolta. Az eredeti motorból a blokk, a szelepek és a hengerfej maradt meg a többi új lett.

Amire figyeljél az a motor olajfogyasztása legyen, diagnosztika az elektromos rendszereknek, futómű. Így is cserélni kell rajta majd néhány dolgot, ha biztosra szeretnél menni és hosszútávra tervezel.

A miénk 120 lovas benzines és a fogyasztás lábfüggő, de 7,6 liter körül eszik 100-on normál vidéki használat mellett.
Alfa GT-Csaba31-07-2014 06:30:47 // 53466
Nekem Manky csinálta .Nem okádja a kormot ,jól fogyaszt nagyon, és megy is becsületesen !Ő számolgatott ki mindent!Van 1-2 chipmester akinek van 1 progija és azt telepiti minden kocsira,tök mindegy hogy kormol ,zabál,csak a pénzt látja a dologban ,a lelkiismeretesség meg a picsába sincs!És ha azt veszem hogy a Manky chip egy novitec box árának 1/3-a akkor egyértelmű melyik éri meg jobban!Az meg egy másik érv a box felé hogy kivehető,de ki az aki kiveszi ha sokkal jobban megy a kocsi vele,és nem adja el az autót!?
Csabo2230-07-2014 22:50:38 // 53465
Na ezaz. az egyénre és/vagy autóra készült remap lenne a legtutibb, de az nyilván nem annyiba kerül, mint egy ilyen novitec izé.
az már csak hab a tortán, hogy lassan minden 2. utcasarkon csinálnak már chiptuningot. bizonyára mindannyian magasan képzett és felkészült szakértők :)
Alfa GT-Csaba30-07-2014 22:12:49 // 53464
Nem kell boxal foglalkozni,egy jó progi kell ami nem csak az üzemanyag nyomással foglalkozik hanem a turbó és a befecskendezési idővel stb,és ha nem taposod neki minden nap reggeltől estig ,hanem a pluszt akkor veszed igénybe amikor arra szükség van ,és oda figyelsz az olaj minőségére és csere periódusokra akkor nagyon sok évig és sok km-ig semmi gondod nem lesz vele!Azt sem kell elfelejteni hogy minden motor elkopik egyszer és nem biztos hogy a többlet miatt következik be idő előtt!
Piritu - 1.000.00030-07-2014 22:11:59 // 53463
Nem badarság. A gyár minden eshetőségre készíti fel az autót, a mérnököknek ez a feladata.
Mindig van tartalék a motorban. Mint írtam, többen vannak itt is tuninggal megtett már 100e km feletti futásteljesítménnyel. Magam 5x ezret mentem boxal az 1,9 mjettel (alap 150LE volt), semmi baja sem lett, pedig már 200e felett jár.
A Novitec-et pont ezért lehet nyugodtan használni. Sok autóban, sok-sok km-t tettek már meg vele, van tapasztalat.
Piritu - 1.000.00030-07-2014 22:06:09 // 53462
Általában nem a motorral van gond, hanem a járulékos elemek (kuplung, váltó, féltengely) nem bírják a megnövelt nyomatékot. A hajtáslánc egy adott nyomatékra van tervezve. Jó példa z 1,9 mjet 150LE-s motor. A 156-ban 305 Nm-t tud gyárilag, mert a hajtáslánc ezt bírja tartósan, a 159-ben 320 Nm-t tud, mert ott más a többi elem.
Piritu - 1.000.00030-07-2014 22:02:46 // 53461
2003-óta vagyok itt az Amorén, még senki sem említette, hogy tönkrement volna a motorja egy ilyen mértékű tuningtól.
Piritu - 1.000.00030-07-2014 22:01:14 // 53460
Igen! Sokan használják itt az Amorén is gond nélkül. Van aki 100e km felett jár vele.
Csabo2230-07-2014 21:55:20 // 53459
Akkor ezek szerint a tömegével gyártott univerzális tuningboxok azok tutifaszák. És a gyárban alkalmazott mérnökök meg nem értenek a munkájukhoz. Ezt gondoljátok már át légyszives mielőtt badarságokat beszéltek.
A 140 lóhoz hozzáadott +20at is úgy vállalnám be, h tudom csökken az élettartama. De akkor se egy mezei (akár novitec) tuningboxot raknék be, hanem vagy squadra-t, vagy egyéni remap-et.
Alfa GT-Csaba30-07-2014 21:49:43 // 53458
gt-be is gyártottak 150és 170 lovast ugyan azzal a motorral,akkor ezek szerint semmi baja nem lesz a + 20 le-től!Nekem 4 éve van benne box-chipp folyamatosan ,és most már több mint 180 le és könnyedén birja!
Csabo2230-07-2014 21:46:28 // 53457
Mondjuk ha a 120 lovas multijethez ad 20 lovat, az még sztem belefér. A 140-hez hozzáadott 30 sztem már sok. Én egy +20-ban annál a motornál is kiegyeznék. a 170 helyett meg 200, na azt már hagyjuk...
mgeri7630-07-2014 21:40:36 // 53456
Pöckölessel csak ovatosan. A legtöbb motor többet tud mint amit a gyari vezerlö kihoz belölle. Nem is veletlenül. Szoval ne csodalkozz ha a + 20 paci hamarabb kirugja a blokk oldalat :)
Csabo2230-07-2014 14:20:25 // 53455
Nem macerás, inkább költséges
Csabo2230-07-2014 14:18:14 // 53454
Itt is árultak ilyet az adok-veszekben. sztem túlzás ekkora tuning a nagyobb terhelésnek kitett alkatrészek cseréje nélkül.
Azt is el kell ismerni, h novitec-ék tudják a dolgukat.
A squadra tuning nekem szimpatikusabb, én inkább azon gondolkoznék. ott van több lépcsős remap.
Tommy_Angelo30-07-2014 08:51:21 // 53453
Ezzel van valakinek tapasztalata? Megéri? Biztonságos?Novitec
Ceki15529-07-2014 21:11:03 // 53452
THX az ara 2000 euro,egy kicsit ismerem a sracot aki arulja, remelem nem vag at es amit majd mond a verdarol az ugy is van.a vezerlesmodosito crereja maceras? a kuplungra en is gyanakodtam,nem tudom meg hogy csereltek-e mar?Majd a vallatasnal kiderul :) koszi az infokat
Csabo2229-07-2014 20:35:07 // 53451
A vezérlés cseréje alaphangon egy 50es. de inkább 55, feltéve, ha nagy kedvezményed van vmelyik alkatrész kereskedésben. szal nem árt vételkor tudni, h kell-e 1ből csinálni. ha 120 lovas verziót veszitek, és inditáskor dizelesen kerreg, akkor vezmód csere, ami szintén 40-45 körül van. ennyi km-nél már azért esélyes, h a különféle segédberendezések hamarosan meg fogják magukat adni, ha még nem voltak cserélve (pl öninditó szabadonfutója, generátor alkatrészei, ezek szijtárcsa csapágyai...), továbbá kuplung. de hát ezek olyanok, amiket más autónál is meg kell kukkantani, ha lehet, vagy számolni kell az esetleges cseréjükkel. az első futómű elég bonyolult, és nem túl tartós, főleg, ha nem vigyáznak rá és nagyobb felnivel van szerelve a kocsi.
sokan panaszkodnak olajfogyasztásra is, arra is ügyelj.
ha import gépet szemeltek ki, nézzetek alá rendesen, mert a kintiek sokkal jobban rozsdásodnak.
a minap néztem a hahu-s kinálatot. hát mit mondjak. a béka segge alatt vannak az áraik. persze nem véletlen, ami olcsó, arra használat közben lehet is locsolni a pénzt dögivel.
Szabolcs 15929-07-2014 20:33:52 // 53450
147 vs 159
Csabo2229-07-2014 20:25:32 // 53449
Ciao

Bal kéz felől a fényszóró magasság állitás környékén kell lennie egy "mode" gombnak. azzal be tudsz lépni a menübe, majd a nyilakkal ráállsz a time vagy date (de lehet egy menüpontban kell mind2-t állitani, nem emléxem) menüpontra, majd ismételt mode gombbal tudsz belépni, majd állitani az értéken. ha kész, menü off-ra böksz és ennyi
linzenbold29-07-2014 18:03:21 // 53448
Sziasztok! Meg tudja mondani nekem valaki, hogy a központi zár vezérlő merre található, illetve hogy néz ki? Ha jól sejtem oda érkezik a kulcsból a jel.
Köszi!
Üdv!
Ceki15529-07-2014 16:56:47 // 53447
Sziasztok.Paromnak keszulok 147 1,6 ts distinctive Alfat venni.197ezer km.rel.Arra kernelek benneteket,hogy irjatok meg,mi az amire nagyon figyeljek a vasarlasnal es hogy mennyibe is kerula fenntartasa,estleg valami gyari hibak...ilyesmi.155 om van,annak minden porcikajat ismerem raadasul az 8V lancos vezerlesu,szoval a 147 uj nekem.koszi
MACSAPU27-07-2014 19:31:39 // 53446
Helló Kedves Klubtagok!
Egy kis segítséget kérnék a most tulajdonomba került 147-es JTD [120] Óra beállításához,mert nem kaptam semmi gépkönyvet .Köszönöm előre.
CsillAlfa27-07-2014 17:10:00 // 53445
Tud-e valaki segíteni abban, hogy gyári üléshuzat v. trikó honnan szerezhető be? Előre is köszi az infót!
hering*dani27-07-2014 09:52:21 // 53444
Meg 3,2 GTA:))
Gegee25-07-2014 15:50:33 // 53443
2.0 TS, ami a 147est illeti.
Mirrmurr25-07-2014 15:33:06 // 53442
Érdeklődni szeretnék, hogy 147esben, vagy a Gtkben milyen motorváltozattól lehetett kérni selespeed váltóst? Mert kocsivásárlás előtt állunk, és Selespeedest szeretnénk.. Előre is köszi.
vik 159 sw AZ ALFÁTLAN :((((((24-07-2014 22:43:51 // 53441
köszi az infókat , átadom :)
Csabo2224-07-2014 20:29:27 // 53440
És a gyertyák is mások asszem
Csabo2224-07-2014 20:28:30 // 53439
Persze, h lehet, csak nem éri meg az eredmény a ráfordítást.
Kareszka198424-07-2014 20:09:01 // 53438
120-ban van vezmodosito...olajszintre figyelni! :)
vik 159 sw AZ ALFÁTLAN :((((((24-07-2014 19:50:58 // 53437
Sziasztok
Most vett az egyik barátom egy 105 lovas ECO 147-t .
Mi lehet a külömbség a 105 és a 120 LE között (csak program ) ?
Lehet modositani 120LE-re ?
mgeri7620-07-2014 20:57:03 // 53436
Szakszerü kezeles? Hmmm... Na igen. Ma kiszereltem egy a kaszni es az elsö bölcsö köze betepett kabelmaradvanyt... Valoszinüleg a bal elsö ABS kabel maradvanya lehetett ami a szakszerü szereles maradvanya. Szakszerü javitas? Akkor lehet ott kellene kezdenem hogy veszek egy uj kabelköteget a motorba es a kaszniba szintugy. A szakszerü szerelesnek köszönhetöen amit örököltem sajnos mar nem eleg csak "alkatreszeket cserelnem" es azert nem art a költsegvetest is szem elött tartani. Szoval marad a javitas es bizony, ha kell csati le, kabel forraszt. Persze ha gyari allapotot akarsz visszaallitani akkor nem ez a legmegfelelöbb kezeles :) de müködik es az a lenyeg.
A csatlakozok ellenallasa amugy meg 0 ohm .
Csatlakozo cserenel a csati mindket vegen forrasztani kell a kabeleket ami 2X akkora hibalehetöseg es sajnos az uj csati is tartogathat tovabbi hibalehetösegeket. Bontott kizart, az ujj? Na az meg mennyi lehet es honnan???
Ha hozajutsz esetleg egy gyarihoz akkor megprobalhatod a kabeleket beleszerelni : vezetek blankolas, tüskebe pereseles, csatibahuzas... Aztan ima. Szerintem erdemes belenezni milye tech. van hasznalva a csatikba :)
Szoval ha tutira akarsz menni akkor kabelt kabellel összekötö csati hibanal inkabb valtsd ki forrasztassal es maris nyugodtabban mehetsz sörözni ;)
Amugy a hiba meglett : Motorvezerlö csere a csatlakozo serülese miatt
Csabo2220-07-2014 16:17:05 // 53435
Azért a csati levágása, és a huzalok összeforrasztása sem éppen gyári technológiának megfelelő javitási mód ;)
Ha folytatod a megkezdett "szakszerű" kezelést, akkor ne csodálkozz, h mindig lesz vmi baja a gépnek. Én igy max az utcasarkon levő sörfőzdéig mernék elmenni vele, távolabb nem :)
A csati kiiktatásával elképzelhető, h a rendszernek más lett pl az ellenállása, ami hibák tömegéhez vezet(het). Nem akarok ötleteket adni, biztos jobban értesz hozzá, de ha a kicserélt alaktrész tutibiztos, h jó, akkor a vele összefüggésben levőket kéne sorban ellenőrizni.
mgeri7620-07-2014 14:46:53 // 53434
valami olyasmi van, hogy hidegen indul az auto, melegen nem. Allando hibaüzenetnek megkapom hogy az A jelü fötengelyhejzeterzekelönel hiba van. Az erzekelö mar uj, a csatlakozot kicsereltem a kabelen, es mar vegigbontottam a kabelt hogy nincs e benne valami següles, szakadas ami neha összeer, neha meg nem.
na es eddig bagy 3 csatit kelett szetbontani es javitani mert valami barbar allat ugy huzigalta szet, hogy sok erintkezö serült. Pl : A motor jobb felsö sarkanal van egy szeles csati ami annyira serült volt, hogy egyszerüen megszüntettem. Csati levag, kabelek összeforraszt...
Szoval van rajta hibalehetöseg rendesen :(
---19-07-2014 10:52:55 // 53433
Na de mi történt?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.