Forum >> 156

Zsolteen15-03-2016 19:20:01 // 150440
Tudom a lényegét de kistesómnak is alfa van és megvan halva a sziszegésért ( mondtam hogy vegyen inkább ifát). És gondoltam megkerdezem hogy milyen illene, en is haso lokat neztem de nem vagyok teljesen tisztában a beszerelessel, inkább abban kérnék segítséget
JulesTS15-03-2016 18:16:55 // 150439
Dízelnél semmi értelme. Aki ért hozzá csak mosolyogni fog rajtad...
Előbb olvasd el:
http://www.tuningaruhaz.hu/site/site_main.php?doit=faq&id_faq=9
Aztán ha tényleg azt akarod, hogy röhögjenek rajtad, akkor vegyél valami ilyesmit:
http://www.tuningaruhaz.hu/site/site_main.php?id_category=149
Zsolteen15-03-2016 17:40:52 // 150438
Milyen lefújó szelepet ajánlanátok 1.9 jtd be. Illetve hogy kell beszerelni? A szívócsőbe kell beintegrálni de a kis vákumcsövet honnan vigyem oda t elosztóval? A hűtő felett lévő nyomásátalakítótól? Ha igen melyik ágról ami megy tőle a turbóhoz vagy a másikra?
sty15-03-2016 14:47:55 // 150437
Hello,hasonló gondom van nekem is .Sajna leejtetem a kulcsot nekem a nyák lapnál engedett el egy forrasztás,1x sikerült megforrasztani de már akkor szóltak hogy nem lesz hosszú életű .Maga a vevő a csomagtérben található a jobb oldalt ott ahol a tanksapka nyitója is van a burkolat alatt,kb egy 10x10-es doboz 2 db 8-as csavar fogja a kasznihoz.Az nem tiszta még nekem hogy ez vezérli-e a központi zárat is vagy csak a csomagtér nyitót,erre még nem kaptam választ
artika7815-03-2016 13:51:30 // 150436
sziasztok ! van egy kis ámbár nagyon idegesítő problémám! nemrég elkezdte az autóm hogy bicskakulcson lévő gombokra nem akar reagálni!nem nyílik az ajtó és a csomagtér!
ellem csere volt már többször is de most már eljutottam odáig hogy egyszer sem nyitja ki ! merre lehet a vevő egysége mert "szerintem" ott lehet a bibi vagy esetleg valaki már találkozott hasonlóval esetleg egyszerű megoldás erre a problémára?
sty15-03-2016 09:49:31 // 150435
Na hátha tud nekem itt segíteni valaki.Olyan kérdésem volna hogy 156-nál a központi zár és a csomagtér nyitónak az az érzékelője vevője ugyanaz? Azt hiszem RF vevőnek nevezik ami a csomagtérben a jobb oldalt található a burkolat alatt. Konkrétan a problémám a bicskakulcsban az elektronikának a nyák lapja kuka.Volta aki azt javasolta hogy rakjak bele egy másik kulcs elektronikát meg cseréljem ki ezt az RF vevőt és jó lesz,ez tényleg igy van?
Arslan13-03-2016 23:19:14 // 150434
Persze, mindent lehet, annyit írtam, hogy gyártani nem gyárt senki. Nekem nem éri meg a plusz pénz még az átalakításra is, 20mm-ért, akkor már marad a gyári, nagyobb ültetéssel. Egy Novitec rugó szett 50 körül már elérhető. De valóban, ezt az opciót nem írtam :)
rbalint8813-03-2016 20:06:22 // 150433
bármilyen rövidített gátló jó kell legyen hozzá, Lindor vagy Katonáék is tuti megcsinálják és olyan keménységet kérsz hozzá, amilyet szeretnél. szóval a gyári gátlóval lehet simán "TI-síteni" a futóművet ;)
sty13-03-2016 18:01:38 // 150432
156 -ban hol találom az RF vevőt?
Arslan13-03-2016 14:57:03 // 150431
Ha jól tudom nem lesz semmilyen más gátló jó hozzá, mert a Ti rugó rövidebb, ehhez rövidebb szárú gátló kellene. Senki nem gyárt rövid száras gátlót tudtommal, gyári Ti-t szerezni meg állítólag olyan árban lenne, hogy nem éri meg. Hasonló cipőben vagyok, hátsó gátlókat kell lassan cserélnem, annyi a szerencsém, hogy van két normál elsőm. Így gondoltam veszek hozzá hátra két Monroe-t, az mégsem noname, de az ára is barátságos, meg Novitecnek van 40mm rugója. Úgy tudom az összes ültető rugó a normál, hosszú szárashoz passzol.
nagyT13-03-2016 11:03:25 // 150430
Szereztem gyári TI rugókat a kocsim alá.Ez ugyebár lejjebb engedi majd a gépemet kicsit,de venni akarok alá keményebb gátlókat. Kinek mi vált be eddig aki ültette a kocsiját?
berobbantam12-03-2016 21:26:58 // 150429
Igenis :D.Amúgy a szerelőmmel is jó fél órát beszélgettünk erröl:) A gyári cseréje 120000-nél van.Utána meg csak 60.Hogy is van ez?:)Ő is azt mondta 80-100 ezer vagy 5 év.Én úgy vagyok vele 4 év után alkalom adtán lecserélem.Ez lehet 4 év 2 hónap,de 4 év 10 hónap is.Ahogy épp kiadja.
Liquid12-03-2016 21:08:28 // 150428
Persze hogy túl van misztifikálva, értem én hogy biztonság, és a gumi öregszik...
Alapvetően én is biztonsági játékos vagyok, és szeretek mindent rendben tudni, mivel ki is facsarom az autókból azt amit tudnak, igen a Pandából is :) Viszont a felesleges dolgoknak se vagyok híve, és egy 1.9-es dízelen 4 év/ szűk 40e km után vezérléscsere, teljesen felesleges, punktum :D
Piritu - 1.000.00012-03-2016 21:07:20 // 150427
Ezért nem szabad komolyan venni, amit az ember a neten olvas. Anno a féltengely csukló kenőzsír témáját próbáltam körbejárni:
1. rész - 2. rész
az 1 részben jól látható, hogy a netes szakik véleményére mennyire lehet adni :-)
Liquid12-03-2016 21:02:51 // 150426
igen ez így van
berobbantam12-03-2016 21:01:28 // 150425
Minek-minek.Mert ez is túl van misztifikálva,mint a dizelt városba ne.Egyesek ezt is úgy festik le,hogy ha elmegyek vele a boltba tönkre fog menni.Komolyra fordítva a szíj miatt.Ez is csak gumi.Jobb a békesség.
Piritu - 1.000.00012-03-2016 21:01:17 // 150424
Ezekkel az öregedéses témákkal az a baj, hogy a gyári ajánláson kívül semmi konkrétumot sem találsz.
Piritu - 1.000.00012-03-2016 20:58:04 // 150423
Az év az más téma, ha lejárt km-től függetlenül csere.
Csak német könyvem van, a 16V-re ezt írja: "(*)Oder auch alle 3 Jahre für Verwendungen mit schwerer Belastung (kaltes – warmes Klima, Verwendung in der Stadt bei langem Stillstand im Leerlauf, Gebrauch auf besonders staubigen Straßen oder auf Straßen, die mit Sand und / oder Salz bestreut sind).
Oder auch alle 5 Jahre, unabhängig von der zurückgelegten Strecke."
Liquid12-03-2016 20:54:43 // 150422
4 év után? minek?
Ráadásul pont egy dízelnél, ahol még fordulatszám sincs, tök felesleges, de természetsen: te tudod :)
A Pandán azért cseréltettem vezérlést 50e km-nél (1.2 8V), mert már elmúlt 10 éves...
berobbantam12-03-2016 20:51:07 // 150421
Nem gondolnám,hogy az SKF Dayco páros gagyi lenne vezérlés terén.Esetemben nem is annyira a kilóméter mint inkább a kor játszik.Azon őrültek közé tartozok akik néha még évi 10000-et sem mennek,mégis diesel a vas.4 év után azonban le fogom dobni a vezérlést és ujra beteszem a mostani gagyi párost :)
Piritu - 1.000.00012-03-2016 20:41:33 // 150420
Sose volt 80ezer a gyári ajánlás. Ennyit a netes adatokról...
JulesTS12-03-2016 20:34:12 // 150419
A vezerles csere 3 ev vagy 60ekm (a gyar 80ekm-rol vitte le ennyire, mert szakadtak a szijak). De angol forumon olvastam olyat is, hogy a markaszervizek 50ekm-t ajanlanak, mert megesik, hogy a 60ekm-t sem birta ki...
Szoval a helyedben cserelnem: szij, feszito gorgo, vezeto gorgo, vizpumpa, meg a balansz is...
Hosszbordas szijat csak akkor cserelnem, ha az allapota rossz.
Piritu - 1.000.00012-03-2016 20:07:31 // 150418
A TS motorokra eredetileg 120ezer volt az ajánlás, ezt felezte a gyár. Ennél sűrűbben teljesen felesleges cserélni. Többször is megtettem anno a TS-el a 120 ezret is, gond a 127 ezret futott görgővel volt csak.
Dieselnél is felesleges 40-nél cserélni. Bár ha sok pénzed van és szeretsz gagyi cuccokat beépíteni akkor érdemes :-)
berobbantam12-03-2016 19:44:02 // 150417
Szia
Vezérlésnél sose cserélünk csak szíjat.Feszítőgörgő,ha van vezető görgő,és ha a vízpumpát is az hajtja akkor azt is.Meg nem árt akkor már új fagyállóval feltölteni.Egyébként itt a fórumon olvastam a multkor,hogy 3 év vagy 30000 km.Én ennyire azért nem sűríteném.Nekem olajkályha van.Én a 4 év vagy 40000 km-t célzom meg.Az offos benyással is ezt tartom és semmi gond vele.
Béci Ɨ|ѯ12-03-2016 17:15:47 // 150416
Atom!! :-)
Zsolteen12-03-2016 16:15:25 // 150415
Hello! Régóta fennt álló gond hogy a fűtés szabályzás halott.tehát nem bírom állítani hogy ablakra, lábra vagy bárhova. Szétszedem naggyábol hogy mi a szitu. Kapcsolo jo mert az utolso álláson mukodik hogy bekapcsolja az ablakfűtést stb. Ha leállítom akkor elmegy valami alap állásba a lammela majd ha beinditom kapcsolok egy ventilátort es beáll egy bizonyos helyre. Tehát a középső nagy beömlőn fúj és a ket szélsőn de onnan nem bírom el állítani sehova. Tehát mi lehet a halott kapcsolo a vezérlő panelon vagy az állító motor? Vagy valami más?
pdudas12-03-2016 14:57:50 // 150414
En is pont ezert gondolkodom a cseren. 143e-nel 1200 Euroba fajt az elozo tulajnak a mutatvany. Igaz, hogy mindent mintaszeruen csereltek(alfa szervizes szamla alapjan), szoval akar meg jol is jarhattam vele. Szelepek, osszes szij, szimmeringek, vezerles, v-belt, balansz szij, osszes tomites, motortarto, folyadekok, stb...

Most igazabol nem tudom csak a szij cseres-e (a feszitokkel) vagy teljes vezerles csere kell vizpumpaval es egyebekkel. Majd a szerelo tudja.

Igazabol a 2 ev alatt miota nalam van nem sokat kellett koltenem az autora - 1 gyujtotrafo, uj kipufogo, az elso tarcsak es betetek plusz kezifekkotel es egy hatso agycsapagy, meg egy termosztat. Es a szokasos dolgok (olaj, szurok, stb).

Igy most jo lenne rendbe tenni - bar messze nem beteg az auto. Csak idoszeru karbantartasrol van szo.
redbull9012-03-2016 12:06:04 // 150413
Vezérlést már cserélheted is le... 60 ezernél alfáknál minél hamarabb ne bízd senkire h az még jó... nekünk is így szakadt el a p*csába... h az még bírja az a szíj, okos szerelő..
Pár napra rá 300 ezer Ft mínusz, a szakadás annyiba került..:)
pdudas12-03-2016 08:31:28 // 150412
Sziasztok!

A 156 JTS-en milyen km/ido alapjan illik vezermuszijat cserelni?
143e Km-nel csereltek az elozo tulajnal 2012 Novemberben - most jarok 193e kilometernel.
(nagyobb felujitas volt akkor, osszes szij, osszes szelep, osszes szimmering stb...)

Jo lenne tudni mikor esedekes a kovetkezo - nem akarom kinyirni a motort egy vezermuszij szakadassal.

Az egyik gyujtotrafom szorakozik - 1500-2000 fordulat kozott berangat (padlozasnal ledadog). Negyes henger gyujtaskimaradas a hibakod. A trafo az, ha atrakom masik hengerre akkor vandorol a hiba. Van 2 hasznalt trafom, de azok se jobbak.

Bosch 0221604103 van benne - helyi alkatreszesnel van Beru/Bosch/NGK/Hoffer/Triscan/Intermotor/Lemark/Kerr Nelson markaju.
A kerdesem az lenne: erdemes csak a beteget cserelni, vagy esetleg egyszerre mind a negyet (hogy kesobb ne legyen gond)? Melyik az ami a Bosch mellett meg mukodik (a tapasztalataitok szerint)?

Ha mar trafo csere, akkor vele egyutt gyertya is, nem? Azok 140e kilometernel cserelodtek, NGK BKR6EKPA van benne. Idoszeru 4ev/50e km utan? Szep ozbarnak, nincs rajtuk lathato olaj/kosz.

Az elozo par hozzaszolas alapjan en is kerdeznek a legtomegmerorol: honnan tudni ha rossz? Mult heten vizsgazott az auto - itt 1 percig kell tartani a co/lambda/no szintet a zold zonakon belul. Nos a CO-t eleg nehezen tudta a vizsgaztato a zold savban tartani (max 0.2 volt kiirva) meg kellett talalnia azt a 2000-2500rpm koruli tartomanyt ahol ez siman megvolt. Alatta/folotte a CO nem volt jo (lambda es a harmadik parameter az viszonylag szeles savban jo volt). Lehet koze a legtomegmerohoz? Elozo tulaj csereltette, valamint adott egy CRC markaju tisztito spray-t, hogy ha kell fujjam le a legtomegmeroben levo 'szalat'. A legszuro kb 6 honapja volt cserelve, olaj es szurok szinten. Olajnak Selenia Racing van benne - ezt alig eszi (5000Km/fel liter). Igy +1 liter olajjal eljarok 2 olajcsere kozott (kb evente csereltetem 10-13e km-t megyek). Munka miatt nem volt idom szerelohoz menni vizsga elott, de vegulis gond nelkul atment (ezt a kis CO koruli jatekot kiveve). De erre a vizsgaztato azt mondta, hogy az Alfa mind ilyen - nehez jo helyet talalni a szenzornak amit a motorterben csiptet ra a motorra. Nem tudom az mit erzekel, azt csitetgette 2-3 helyre mire sikerult rendes merest produkalnia.

Szep napot!
ystuc11-03-2016 21:28:13 // 150411
Csüccs. :-)
Dévid11-03-2016 19:39:24 // 150410
TS-nél pölö az is, ha lomhább lesz.
Dévid11-03-2016 19:31:03 // 150409
Izopropil-alkohol (IP3) a megfelelő cucc hozzá. Én is azzal pucoltam.
doki8011-03-2016 18:59:53 // 150408
Sziasztok!

Honnan lehet tudni, hogy az autó légtömegmérője rossz? A dízel Kappámon egyszer javították, mert lomhán regált a gázra. Benzinesnél is ez a tünet?

Néhány napja mintha lomhább lenne az autó és kb. 2500-as fordulaton kis torpanást érzek. Visszajelző nem világít.

(Több autót - benzines, dízel - is használok felváltva, ezért nem figyeltem fel eddig a jelenségre).
Piritu - 1.000.00011-03-2016 15:53:02 // 150407
Alkohol a megfelelo tisztito szer. A fektisztito tul gyorsan parolog, megrepedhet tole a platina reteg.
JulesTS11-03-2016 15:20:41 // 150406
Ha fizikailag nem piszkálod a szálakat benne, akkor nem lesz rosszabb tőle. Van direkt légtömegmérő tisztító spray is, de gyakorlatilag ugyanaz mint a féktisztító, csak drágább.
Liquid11-03-2016 15:01:09 // 150405
én megcsináltam egyszer, jobb lett tőle. Azt mondják a hozzáértők, hogy valami kíméletesebb tisztító cuccal ajánlatosabb kezelni
turkish11-03-2016 14:40:06 // 150404
Légtömegmérő kiszerelése és féktisztítóval való tisztítása mennyire ajánlott mutatvány?
rain91x11-03-2016 13:52:11 // 150403
+1

Garázs alján mindig van 1-2 olajfolt, és olajos a motor alja, azt hittem a váltóból jön, de mivel ott fent is olajos ahol mondjátok, remélem hogy "csak" onnan jön.
tuckle11-03-2016 11:41:10 // 150402
Nekem is dettó ugyan ilyen tünetem van :(
156_eswé11-03-2016 10:01:16 // 150401
Sziasztok mesterek!
Tudom, hogy az előfordulhat, hogy a felső turbócső belül kicsit olajos, de egy pár napja azt vettem észre, hogy a fojtószelepnél rendesen csöpög. :o
Egyrészt, miért van ilyen sok olaj ott...? Gondolom, az intercooler is nyakig van.
Másrészt, hogy csöpöghet a csatlakozásnál, amikor a bilincs megvan húzva és a cső nincs kilyukadva...? ( gázadásnál a cső rendesen dagad és nem hallok sziszegést sem )

Előre is köszönöm a tanácsokat.
Az autó 156 SW 1,9jtd 8v ( 115Le )
VV610-03-2016 20:20:58 // 150400
Nekem van egy eladó, jó állapotban.
Inter156 (il mascalzone)10-03-2016 15:26:29 // 150399
Köszi az infót !
JulesTS09-03-2016 20:02:16 // 150398
Én Janó-nál csináltattam huszonezer forintért. Hangosságát/fojtását kérésednek megfelelően állítják be...
turkish09-03-2016 19:53:12 // 150397
Háromszor próbáltam /meleg motornál/, mindig lefulladt... Ez mit jelent? :( Utána mindig égve maradt a kis fúvóka lámpa, a következő indításig.
Inter156 (il mascalzone)09-03-2016 16:26:29 // 150396
Köszi! Rámegyek a kipufogó klinikára ,megnézem.
Mi most Valker -re várunk ,30000 E-ért .
Béci Ɨ|ѯ09-03-2016 15:36:53 // 150395
Én is csináltattam már a kipufogó klinikánál a Grande Puntómra és a 145-re is, azokra olyan 30 ezer volt. Jól dolgoznak. De állítólag a Pillman is jó. Voltam még a Dinamit - nál, azok is rendesek voltak, szépen dolgoznak nagyon.
Liquid09-03-2016 15:03:32 // 150394
Ha jól emlékszem akkor a kipufogóklinikától származott a dob amit a 156-ra vettem.
Helyi kipufogószervizes intézte, típusspecifikus dob volt, kellemes hanggal. 50e volt.
Inter156 (il mascalzone)09-03-2016 14:52:58 // 150393
Srácok tudnátok nekem segíteni abban,hogy hol tudnék utána nézni a hátsó kipufogó dobnak . Mármint hogy mennyibe kerül és hol lehetne beszerezni. A szerelőm már egy hónapja keményen dolgozik az ügyön,de nem haladunk előre :-)
Köszi
Béci Ɨ|ѯ09-03-2016 07:16:25 // 150392
Általában a TRW szokott a legtartósabb lenni. Ha a bádinál vagy az unixnál van kedvezményed, akkor rendeld onnan, vagy esetleg kérdezd meg Erhard - ot.
OGLIHAWK156SW08-03-2016 09:44:14 // 150391
Sziasztok. Lengőkar szett cserére került a sor:( tudnátok ajánlani ami árban is jó, de minősgeben is? milyen márkákat ajánlottok? Vagy hol érdemes venni? Unix-Bardinál vagy 46%-kedvezményem vagy neten rendeljek? Köszi előre is!
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.