Forum >> 156

Kristyon11-01-2015 13:18:16 // 147640
Az a pici ventillátor, gyújtásra folyamatosan megy, az jó, annak úgy kell működnie ;) A tobbi része passz…
kerekesim11-01-2015 12:27:28 // 147639
Egyik pillanatról a másikra megszűnt az autóban a fűtés, szellőzés vezérlése. Amikor gondol egyet bekapcsol magától, de van, hogy egy-két napig nem csinál semmit. Ebben a párás időben ez különösen kellemes... A kapcsoló mögötti érzékelő pici ventillátora gyújtásra azonnal beindul, ez nem tudom jó, vagy rossz? Van esetleg valakinek ötlete ez ügyben?
Dante10-01-2015 11:35:03 // 147638
Az izzó pöcke felfele kell hogy álljon. Első próbálkozásra tényleg el lehet vele játszani, de azért annyira nem vészes egy művelet az izzócsere, pedig aztán nekem nem nőgyógyász ujjaim vannak :) Viszont találkoztam már néhány olcsó izzóval aminek konkrétan nem ott volt az izzószál ahol kellene, hogy legyen. ebben az esetben tényleg csak egy nagy paca lesz a vetítési kép, bármit csinálsz vele.
JulesTS10-01-2015 10:48:33 // 147637
Nekem is ilyen volt. Két napon belül kiégett mindkét izzó. Cseréltem és hiába kerültek a helyére pöckök, nem álltak jól az izzók (egyik sem). Az volt az érdekes, hogy amikor vettem ki a régi izzókat, úgy kellett erővel kiszakítani a helyükről, valószínűleg megolvadhatott a foglalat és nem lehetett visszaerőszakolni az új izzót a régi pozíciójába. Nekem ráadásul az állító mechanizmus is el volt fáradva, meg a plexi is bemattulva, így inkább vettem két új Tyc lámpatestet...
aranytl10-01-2015 09:37:02 // 147636
Én lefényképeztem mobillal az izzó helyét, azon meg tudod nézni hogy áll az izzó. Utána igazgatni kell, újra fotózni, amíg jó nem lesz. Nekem harmadikra sikerült.
Végső ellenőrzés a világítási kép ellenőrzése, másik fényszóró letakarva, kb 5m-re a faltól, vagy garázsajtótól. Ha előtte jó volt, addig kell igazítani az izzó, hogy újra jó legyen. Minimális lehet az eltérés, ez esetben a csavarral kell a fényszórót állítani.
GTPeti09-01-2015 15:01:17 // 147635
Pedig 99%, hogy nem jól vannak bent az izzók (vagy az egyik). Most hirtelen nem tudom, merre kell állnia az izzó pöckének, mert nincs a közelemben halogén fényszóró.

A xenonnál még nagyobb szívás az izzócsere, pedig a szándék megvolt, hogy simán cserélhető legyen...
(Az a legnagyobb gond, hogy az izzó nem marad a helyén, amíg rátekered a biztosítógyűrűt. 8 napon túl gyógyuló sérüléseket szereztem mindkét kezemen és úgy sem jött össze. Aztán kiderült az a típushiba, amit a legutóbbi blogposztban írtam. Magyarul nem is az izzó volt a hibás.)
Abarai09-01-2015 14:22:14 // 147634
Tompított izzókat cseréltem, és össze-vissza világítanak. A faceliftes 156-ban is volt ilyen bajom, ott sikerült fordítva betenni egy izzót - kivettem, megfordítottam, visszatettem, jó lett. Ebben viszont akárhogy forgatom, nem lesz jó. Mi a trükkje?

A régi izzókkal jó volt.
GTPeti09-01-2015 12:08:26 // 147633
JTS-ben szerintem nincs, egy benzines elég hamar bemelegszik.
Alfa166JTD09-01-2015 08:34:58 // 147632
Középső konzolban a pollenszűrő környékén.
Pisti130009-01-2015 06:21:23 // 147631
Helyileg hol van ez a radiátor? Hogy néz ki? 2.0 JTS-ben is lehet vagy csak diesel?
Alfa166JTD09-01-2015 00:04:04 // 147630
Kapcsolási rajzot hol tudok szerezni facelifteshez? Esetleg neked van e?
159 Indigo Gray 2.4 Monster08-01-2015 22:44:03 // 147629
És hol lehet szerezni ilyen "radiátort "? Nagy hasznát venném én is
Hardy08-01-2015 22:37:02 // 147628
Igazabol mindig mukodok es azonnak bekapcsol ha a hofok feljebb van allitva mint a kulso homerseklet es a motor is hideg. Azt hiszem meg is fagynek ha csak a motorra tamaszkodnek mert nehezen melegszik. Igy viszont mar par szaz meter utan nyomja a meleget. Meg kene nezni a kapcsolasi rajzot honnan kap aramot. Gondolom valami relén keresztul. Lehet ott a baj.
Alfa166JTD08-01-2015 22:28:14 // 147627
A radiátor esetében arra az egységre gondolok, amit te is írsz. Valamiért nem jut ki oda feszültség. Arra gondolok a működése esetén, hogy a hőfokszabályzód hány fokra van állítva, illetve esetleg megfigyelted e, azt a külső hőmérsékletet, ahol már működik?
Hardy08-01-2015 21:49:37 // 147626
Radiátor? Ez egy elektromos szerkezet ami a radiator elé van berakva. Ha bekapcsolom a futést akkor rasegít . Par meteren belul mar meleg jon a szellozokon.
Alfa166JTD08-01-2015 21:23:21 // 147625
És milyen működés közben?
Úgy értem, hogy hideg motornál is már meleget fúj?
Az enyémben is benne van gyárilag, a radiátor le lett tesztelve, az jó. Nem is kell semilyen gombkombináció a klímavezérlőn? Mondjuk kifejezetten csak a párátlantásra indul el esetleg.
Hardy08-01-2015 20:53:31 // 147624
Sehogy. Ha van akkor magatol műkodik. Nekem is olyan van.
Alfa166JTD08-01-2015 18:02:39 // 147623
Sziasztok!

Ismét feltenném a kérdést.
Faceliftes 1.9 JTD 16V esetében van egy kiegészítő elektromos fűtés a levegőrendszerben. Hogy lehet bekapcsolni, vagy aktiválni?
Köszi.
Szabeee08-01-2015 16:43:00 // 147622
az a helyzet, hogy a piros, ami benne van Cinol.... ezt adta az előző tulaj. munkahelyen viszont Paraflu-t használunk ;) szóval a beszerzéssel nem lenne gondom, csak azért kérdeztem, mert szerettem volna tudni, hogy nem okozok-e kárt ezzel....
GTPeti08-01-2015 16:24:56 // 147621
A cuccok keveredését az eltérő színűekre értettem. Ugyanolyan színűek természetesen keverhetőek, mert az alapjuk ugyanaz, csak a minimális adalékolásuk eltérő.
GTPeti08-01-2015 16:06:48 // 147620
Ha a Paraflu is piros, akkor mehet bele. Ha nem, akkor ne válts vissza a zöldre. (A márka szinte mindegy, csak jó minőségű legyen!*) Ha mégis, akkor át kell mosni az egész rendszert desztillált vízzel, mert nem szerencsés, ha ezek a cuccok keverednek.

*: Mint ahogy olajból sem csak a Selénia a jó, fagyállóból sem elengedhetetlen a Paraflu. Semmi speciális nincs az autóinkban, ami ezt megkövetelné...
Én a 156-ban amúgy BASD Glysantin G48-at használok, a GTV-ben (mivel az egyik szervíz pirosra váltott) pedig a piros változatát.
Szabeee08-01-2015 15:30:57 // 147619
2.4 20V M-Jethez jo hutofolyadek a paraflu, ugye? Mert az elozo tulaj piros cinolt ontott bele, viszont ha lehet, szeretnem lecserélni paraflura
Jozso5307-01-2015 08:09:40 // 147618
Tisztelt Márkatársak !
Egy kis infó kéne.Adott egy 156-os 2001-es 1.6TS.Hibakod olvasásnál P0115-os kodot adott.Ez vizhőfok jeladó hiba.A jelado 4 érintkezős de csak 3 vezeték(fehér,sárga,zöld)van a kábel kötegben.Az utas térben a vizhőfok müszer rendben méri a vizhőfokot.Inditás után azonnal indul hütőventillátor ezért lehuztam rola Kod törlés után ujbol vissza jön hibajelzés.
Programmal olvasva -40 fokot mér s meleg motornál is ezt mérem s gondolom ezért is inditja ventillátort, mert az ECU ugy értelmezi hogy valami nem jó.
A kérdésem főleg jeladora vonatkozna hogy itt mi lehet hiba főleg a vezetékszám és az érintkezőszám eltérésében.
Válaszaitokat előre is köszönöm.
byfx06-01-2015 22:18:10 // 147617
Gaz Gold lengescsillapito+rugo -t hasznal valaki? Velemenyekre lennek kivancsi, koszi!
Alfa GT-Csaba06-01-2015 21:34:37 // 147616
ha leért az ablak nyomd a gombot tovább 10 mp-ig vagy ha felhúztad akkor fölfelé 10mp-ig ,lehet megjavul,gt-nél beszokott válni
swan06-01-2015 21:13:14 // 147615
Váltó felől nem férsz hozzá, hacsak nincs kiszerelve a motor :) Kicsit bontani kell futóművet, hogy ki tudd húzni.
swan06-01-2015 21:03:30 // 147614
A km óránál és a ford mérőnél nem nagy kunszt kicserélni. Hátom csavar ki, óra ki, és izzó csere. Óránként 3 izzó van. A középkonzol nagyobb szívás :) A klímavezérlő már én is ledre cseréltem :)
swan06-01-2015 20:52:39 // 147613
Az üvegvezető sínt szilokonnal befújva az segít. Nálam ez gyakran megoldja a gondot.
osee_selespeed06-01-2015 20:22:29 // 147612
Rosszabb esetben a bowdent a helyére tenni, ha szét sodródott, csere... :| Nagy hidegben vigyázni kell, pikk-pakk gallyra mehet a szerkezet.
FireAlfa06-01-2015 19:45:59 // 147611
Üdv. Még mindig eladó az autóm, hogy ha valaki 156 JTD-t keresne és jó állapotban lévőt.

Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD Facelift
pdudas06-01-2015 19:20:54 // 147610
Udv!

Ma reggel eleg huvos volt, ablakra is rafagyott valami.
A gond nem ez, hanem a jobb oldali ablak. Leeresztettem, majd utana kb centis lepesekben sikerult feleroltetnem.

Mit tegyek? Gondolom ajtokarpit le, emelo mechanika megzsiroz (olajoz).
Netan az uveget vezeto sint is fujjam be valamivel?
Bazsa14506-01-2015 17:42:02 // 147609
Köszi az infót.
Most tzoli155 156-át nézegettem.
Olyat keresek most igazából amin van legalább egy év műszaki és jó esetben egy végig nem kell nagyon hozzá nyúlni.
Tudom ezt alfánál sosem lehet előre borítékolni :)
De nem akarom elkapkodni most a vételt többek közt azért sem mert nem szeretném Z-t sűrűn látogatni szerelés ügyben :)
JulesTS06-01-2015 12:55:31 // 147608
Szia! Aránylag új vagyok itt, de fél évig kerestem mire megtaláltam a számomra megfelelő 156-ost. Amit sikerült leszűrnöm ez alatt:
A futómű a legtöbbnél el volt fáradva, ez alkualapnak jól jöhet...
Karosszéria vizsgálathoz nézd át GTPeti rozsdablogját:
Rozsda hot-spot-ok
Azt tapasztaltam, hogy amelyiken kisebb rozsdafoltok megjelentek, azoknál alaposabb vizsgálat után, kiderült, hogy nagyon rozsdásak (ha nem is azonnal, de pár éven belül zsebbenyúlósabb karosszériamunkát igényelnek...).
Bár a dízelek is szimpatikusak, de szerintem az 1.8TS az egyik legjobb választás. Majdnem olyan erős mint a 2.0, de nincs benne kiegyensúlyozó tengely és elfogadható a fogyasztása is.
Nálam a befutó egy makulátlan karosszériájú, szilent cserére érett, kb 100Le-s 1.8TS lett. A hiányzó 44 lovat a légszűrő, szívócső, kipufogó rendberakásával és a lambdaszonda, hőmérséklet jeladó, alapjáratállítómotor/fojtószelepszenzor és a termosztát cserével visszatereltem a ménesbe. Még tavasszal lesz vezérlésmódosító csere, utána jöhet a futómű...
Én olyat keresnék aminek a karosszériája rendben van, a többi meg javítható...
Zolika15505-01-2015 19:22:26 // 147607
Sziasztok.

Ha valaki tudna egy kis infóval szolgálni róla, azt megköszönném!

Üdv
Zoli
Boss 2.405-01-2015 17:32:19 // 147606
Köszi!
Gondoltam végre egyszer megkérdezi már valaki!! Mármint én. :-) :-)
Bazsa14505-01-2015 17:00:54 // 147604
Üdv Urak.Tavaszi terv ezen típus beszerzése s mivel nem ismerem olyan jól gondoltam érdeklödök nálatok a típusról :)
Minden véleményt szívesen meghallgatok :)
Azt is ha valaki azt mondja ez is csak alfa :) , de biztos vannnak ennek is típus gyenge pontjai. Jah bocsi olyan egy alfának nincsen :).
2 alfám már volt tehát sok meglepi csak nem érhet :)
Köszi előre is.
Ákos9104-01-2015 20:10:19 // 147603
Sziasztok!
Az mitől van, hogy használom az ablakmosót és utána nem áll le az ablaktörlő csak akkor ha megállítom az autót? Nem mindig csinálja, valamikor jó.
Hakesh04-01-2015 19:02:17 // 147602
Üdv! Nekem is elfogyasztott az autó 2 akksit, míg a villanyászok rá nem jöttek, hogy az utólag beszerelt riasztó és a vele együtt bekerült automata ablakfelhúzós elektronika eszi le az akkut. Azt mondták, hogy a relé nem old ki mindig, mikor az az ablakok teljesen felhúzódnak, ezért folyamatosan tolná, vagy valami ilyesmi.
Vissza állítottak mindent gyári állapotra, azóta megszűnt a probléma. Esetleg érdemes lenne neked is megnézetni, az utólag belepakolt elektronikát...
Remélem tudtam segíteni.
kerekesim04-01-2015 14:08:43 // 147601
Sziasztok. Sürgősen szükségem lenne egy első szélvédőre, valamint valakire aki kicseréli.
Runner / Red-Devil04-01-2015 11:35:47 // 147600
Én motor cserérére gyanakszom...kizárólag,hogy ebben a mociban 341000km van.
Szabeee04-01-2015 10:08:01 // 147599
minden JTD kapott coolert, lehet neked egy ritka széria van, 2.4JTD 10V, 150LE teljesítménnyel
159 Indigo Gray 2.4 Monster04-01-2015 09:12:10 // 147598
Minden JTD van Cooler szerintem
Vili04-01-2015 08:28:36 // 147597
Ird be az eper-be az alvázszámod kiad minden fontos infot
Runner / Red-Devil04-01-2015 07:58:46 // 147596
Hmm úgy tűnik megint sikerült egy "kakukk-tojás" autót vennem... 156sw 2.4jtd vagy mjtd esetleg jtdm? Annyi félét olvastam,hogy már teljesen homály van 😓 Valaki infozna hogyan is van ez? Szóval: a vas forgalmi szerint 2002 októberi (október 30),2.4 motorral,viszont nincs sem motorszám sem motorkod a forgalmiban de ezt vizsgán sem keresték. Teljesítménynek forgalmiban 110kw van írva. Viszont van gyári cooler rajta,ez elvileg csak a 178 lovason van nem? De az ugye már 6-os váltós lenne,ez viszont 5-ös. A turbó is változó geos,ami megint nem a 110kw motor tartozéka. Műszakin a co-s mérésnél srác elég furcsán nézett rám,kérdezte meg piszkáltattam? Így át sem engedhette volna,de "megegyeztűnk" végül. Előző tulaj valamit gagyogott,hogy 200 ló fölött de nem nagyon értettem miről hadovál (észak osztrák halandzsa nyelven) Hogyan lehetne pontosítani miféle motorom van? A motor borító műanyag sem olyan mint amiket itt látok :O
Kócosw04-01-2015 07:32:37 // 147595
Tudom csak fel nem foghatom.... :)
Dévid04-01-2015 01:32:38 // 147594
Gyere, tudod hol lakom!
GTPeti03-01-2015 19:45:50 // 147593
Cartárs, ezt a kérdést kb. hetente szokták feltenni. :)
-> Gondolom a Google is lassan megtalálná a választ.

A sorrend Gyári, TRW, Lemförder.
Alfa GT-Csaba03-01-2015 19:41:28 // 147592
Szia.Próbáld a TRW-t Ezt a sok utángyártott gagyit el kell felejteni!
Boss 2.403-01-2015 19:23:23 // 147591
Sziasztok

ALFA 156 2.4 JTD-m van.129 Kw-os 177 Le. 2004-es kiadású.
MILYEN MÁRKÁJÚ LENGŐKART VÁSÁROLJAK?
Mert már nagyon unom, hogy 15000 km-enként cserélni kell őket a kopogásuk kiatt.
Nincs egy nyugott évem .Vagy az alsók valamelyikét,vagy a felsők valamelyikét kell cserélnem.
Valami tipp? Gyárit próbáljak?

Hálás köszönet.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.