Forum >> 156

Sityu04-08-2011 08:45:54 // 122292
Azért az 1.4 12V-ről a szelepfedelet lekapni és az olajzófuratokat/csöveket szétkapni és kipucolni nem volt egy óra :) Nem szivesen mondom, de egy fokkal könyebb szerelni a fiatokat...
Ferke03-08-2011 23:17:21 // 122291
Jaja, az a csavar egy kicsit melós, de lejön az, persze nem árt, ha jól fel van szerszámozva az emberfia:)
Egyébként ha már bravo-t említettél: pont a bravo-n is ilyen szemét dolog még az olajteknő csavarja, bal hátul a féltengely felett 2 torx csavar...nagyon ocsmány meló leszedni, és kiforgatni onnan...
Sityu03-08-2011 20:32:29 // 122290
Igen, az odaragadós tömítéssel én is most találkoztam :) Igaz nem az enyémen, a tesóm kocsiját is csináltam a hétvégén (brava).. Az enyémen gondoltam összekötöm egy olajteknő leszedés/takarítással, 175000-el a háta mögött már úgy éreztem illik. Gondoltam.. :D Egy nem végig garázsban tartott 10 éves autóról ledobni egy darabon a kipufogót csak úgy? Nem tudom mit gondoltam... Fura egyébként, hogy egy csavar kivételével az olajteknő összes csavarjához oda lehet férni.. Jó, akkor a leömlőt akasszuk le és hátha enged annyit. Az összes csavar kijön, kivéve egyet, amit nem lehet a klímától.... nó koment. Aztán végül nem lett kitakarítva :|
Ferke03-08-2011 18:02:44 // 122289
Nem annyira nehéz, de kézzel nem biztos, hogy le tudod szedni.
Ne csavarhúzózz, mert tiszta olaj lesz minden.
Olajszűrőt az olaj leeresztése után szedd le.
Felrakás előtt olajozd be a szűrő gumitömítését, nézd meg, hogy az előző gumi nem ragadt-e fel a konzolra, és a konzolt tisztítsd jól le.
Ja, és mikor az olajszűrőt leszeded, onnan is fog folyni 1-2 deci olaj, már csak ezért se csavarhúzózzál szerintem...
Abarai03-08-2011 15:34:10 // 122288
Összezavarodtam kipufogóügyben. Nézegettem több helyen is, hogy milyen dob kellene az autómra, és hol Twin Sparkra valót, hol a V6-ét írják JTS-re. Melyik a tuti?
szasza(SW)03-08-2011 15:26:11 // 122287
Én kb a közepén nyomtam át.Nagyrészt üreges ,különben nem tudna hol folyni benne az olaj.A bemenet és kimenet kicsit nehézkes,de erre való a kalapács:)Előtte azért leengedtem a többi olajat:)
NeoEx4803-08-2011 15:01:15 // 122286
És a szűrő az üreges belül? Vagy hogy szúrod át rajta a csavarhúzót? (illetve, hol? :) ).
fony7202-08-2011 22:46:58 // 122285
Én is csatlakozom az előttem szólóhoz. Mindig is magam cseréltem az olajat, a csőfogó mindig bevált. Biztos van otthon. Az öreg filternek már úgyis kakukk. Régebben öreg ékszíjjal is szoktam leszedni. Hurkot csavartam rá, amit a szűrőre tettem. Aztán jól megfeszítettem, hogy kapaszkodjon rajta és mindkét kezemmel feszesen tartva az egyikkel kezdem húzni, a másikkal meg csak annyira feszítek ellent, hogy épp elég legyen a szűrő elfordításához. Mondjuk ez olajos szűrőn nem nagyon működik.
szasza(SW)02-08-2011 22:45:11 // 122284
Annak a szűrőnek már nem fáj.Csavarhúzó meg csak van kéznél:)
GTPeti02-08-2011 22:43:25 // 122283
Kifinomult megoldás az utóbbi. :))
szasza(SW)02-08-2011 22:37:24 // 122282
Egy csőfogóval is le tudod szedni vagy franciakulccsal.A legegyszerűbb átnyomni egy csavarhúzót és kész:)
Frank156Rosso02-08-2011 22:35:21 // 122281
a láncos az elég hardcore :D ennyire nehéz lecsavarni, hogy ilyen szerszám kell hozzá? :S
Frank156Rosso02-08-2011 22:30:43 // 122279
Cartársak, az előbb említett olajszűrő leszedő szerszámnak ez is megfelel? vagy hogy kellene annak kinézni? :D
Hardy02-08-2011 22:29:04 // 122278
Na valoszinuleg ezert fogod te kicserelni ;-)
Liquid02-08-2011 21:56:39 // 122277
akkor nem vert át (nagyon) anno a győri szerelő aki cserélte :)
Liquid02-08-2011 21:54:54 // 122276
ez tört el nálam, mikor 24 órája volt meg a gép :(
maga az alkatrész párezer ft, csak szopós kicserélni
Csöri02-08-2011 21:48:01 // 122275
Felülről nem férni hozzá, és alulról sem egyszerű cserélni.
GTPeti02-08-2011 21:32:04 // 122274
Faudi-fej

GE-szem by csapágybolt
GTPeti02-08-2011 21:28:44 // 122273
Bocs, annó mégsem írtam róla...

Csak ennyit:

"Ehhez a lekvárkavarás dologhoz annyit tennék, hozzá, hogy a két váltóoldali bowdengömbfej közül megadta magát az egyik. (Leugrott a váltóbowden.) Mivel tökéletlen megoldásra nem adok ki egy vagyont, egy Faudi-fejjel oldottam meg a dolgot. Na azóta feleakkora a lekvározás, mint előtte volt...
(És mégcsak nem is GE-szemet tettem be! A raliautókban olyan van. Ha nagyon ráérek, lehet, hogy a másik olyan lesz.)"


Ha jól emlékszem egy M6 belső menetű Faudi-fej (ipari fém gömbfej) pont felmegy a váltóbowden menetes végére. Mivel a gömbfej egy menetes szárban végződik, le kell vágni (Dremel-lel) a váltó gömbfejét, fúrni egy lyukat, menetet metszeni bele és betekerni a gömbfejet. Innentől ha nem is örökélet+1 nap, de legalábbis bármikor egyszerűen cserélhető.
Hardy02-08-2011 21:12:47 // 122272
Igazabol jobban orulnek ha a Csöri valtozna, bar lehet nekem jut ez a megtisztelo feladat. Megnezem mit irtal....
GTPeti02-08-2011 21:07:28 // 122271
Ha már éppen váltózol, érdemes lenne a váltóoldali gömbfejeket is ellenőrizni. Régebben írtam erről egy posztot.
Hardy02-08-2011 21:04:48 // 122270
Az a baj hogy nem nagyon tudott. Sebessegbe se tudta rakni, csak hivott hogy nem megy az auto. Ezt mar en szedtem szet. Csak megakadtam mert nem ferek ala. Tul alacsony. Kar hogy a telephelyen nincsen akna.
_ÁRPÁD_02-08-2011 20:46:03 // 122269
Én mehetek holnap helyette? (LMM csere és egy vizit)
GTPeti02-08-2011 20:43:15 // 122268
Egy ős-Polo-t talán megállítanának emiatt, de egy Alfából még az autóépítés spílerei is kinézik, hogy gyárilag blendwaffés. :)
_ÁRPÁD_02-08-2011 20:40:42 // 122267
Majd gyorsan megyek hogy ne vegyék észre :-D
GTPeti02-08-2011 20:38:54 // 122266
"Németeknél sem szóltak még" Itt mondjuk vszínüleg nem is fognak. Odahaza viszont vigyázz!
Csöri02-08-2011 20:34:46 // 122265
A haverod nem jött.:-) Szerintem van itthon nekem.
Trombozis02-08-2011 20:22:47 // 122264
:-) Ma kézhez kaptam a törzskönyvet. Jujj! :-)
Piritu - 1.000.00002-08-2011 20:21:18 // 122263
Mérjétek meg, hogy a generátor mekkora feszültséggel tölt. Pár tized Volt többlet rendesen megrövidítheti az izzók élettartamát :-(
Piritu - 1.000.00002-08-2011 20:19:56 // 122262
Az alsó szinte új :-)
Hardy02-08-2011 20:08:23 // 122261
Köszi!
Raer, most ugyis kicsit nagyobbal járok. Bár a szine szinten rosso es szintén Olasz csak par tonnaval nehezebb.
András bácsi02-08-2011 19:48:49 // 122260
Típushiba. Szar a műanyag minősége.
Asszem van itthon még egy belőle: holnap meg tudom nézni, ha addig ráér.
Hardy02-08-2011 18:49:29 // 122259
Sziasztok!
Kéne nekem egy ilyen valami ami a képen van. Kölcsönadtam az autót és így kaptam vissza. Hogyan tudott eltörni nem tudom. Azt hittem az a kerek tört el a rúd végén de sajnos a ház amit 3 csavar fog. Ha van valakinek elfekvőben ne tartsa magába.
ALFI15602-08-2011 18:39:24 // 122258
xenonizo.hu nézted?Valamikor ott is van jó akció
ALFI15602-08-2011 18:37:10 // 122257
Kérdezz rá Erhardnál.
Tackry02-08-2011 18:30:16 // 122256
Forrást tudnál hozzá mondani, hol, kinél érdeklődjek, keresgéljek? :)
_ÁRPÁD_02-08-2011 18:17:19 // 122255
Ugrik a forgalmi???? fóliám nincsen... csak a xenon.....
Németeknél sem szóltak még....eddíg mindíg megúsztam a dolgokat
ALFI15602-08-2011 18:07:49 // 122254
Forgalmi ugrik.Az első fólia végett is.Most volt megint az M6-on nagy ellenőrzés.A mol kútra tereltek be mindenkit.
_ÁRPÁD_02-08-2011 18:04:49 // 122253
Nekem még nem szóltak :-) (kopp-kopp-kopp)
ALFI15602-08-2011 17:58:01 // 122252
Vegyél komplett szettet.Már ingyen is odaadják mert mindenki szedi ki mert büntetik.De az izzó párezernél nem lehet több.
NeoEx4802-08-2011 17:02:32 // 122251
Hú nem is tudtam hogy ilyen leszedő cucc kell hozzá. Remélem tényleg tescoban is kapni :) Ez akkor azért kell, mert annyira sima, és lehet hogy olajos/csúszós az olajszűrő, hogy kézzel nem lehet megtekerni?
De ezekszerint az újat elég kézzel behúzni szorosra.

Azt hogy ne tépjem a végén az olajleeresztőt úgy értitek, hogy véletlenül se csavarjam túl visszacsavarásnál? Szorosra, aztán megállj gondolom.

Ilyen réz alátétet honnan lehet szerezni hozzá? Ha a régit teszem vissza az gond?
Ferke02-08-2011 16:17:16 // 122250
Kézzel le nem szeded az olajszűrőt. Menj be egy tescoba, vagy auchan, esetleg homasita, és vegyél egy 500ft-os olajszűrő leszedőt.
Hobbi célra megfelel az is.
Az olajleeresztőt meg ne tépd a végén, és jobban jársz, ha új réz alátétet teszel alá majd.
Tom8502-08-2011 15:38:53 // 122249
Sziasztok!
Tudja esetleg valaki, hogy mitől lehet, hogy az anyósülésben lévő nyomásérzékelőszenzor hibát jelez, ha egy testesebb ember belehuppan? Kigyullad a légzsáklámpa, a hibakód simán törölhető, de ha megint beül 1 nehezebb ember ismét hibát dob!
Tackry02-08-2011 14:54:47 // 122248
A 156-osomba kellene nekem egy xenon izzó. Ki tud jó áron? :) Csak mert attól az ártól, amit az előbb mondott nekem a villamosságis, attól hanyatt vágtam magam.:)
Sityu02-08-2011 14:33:05 // 122247
A leeresztő csavart ne tépd el, és ha tudod az alátétet cseréld. ;) A szűrőt levenni egy átszúrt csavarhúzóval is lehet, bár elég brutality, de utánna úgyis hulladék... Meghúzni csak kézzel kell nem túl szorosra. Kezed nagyon ne égetsd meg és utánna nézegess alá nem e csöppen.
András bácsi02-08-2011 14:07:30 // 122246
Ha valakit érdekel: tettem fel a vaterára két db első ajtót egy ft-ról indított licitre. Ha lejár, akkor vashulladék lesz.
NeoEx4802-08-2011 13:50:40 // 122245
Sziasztok,
Olajcseréhez készülődök, amit magam tervezek elvégezni. Még nem csináltam ilyet korábban, nem tűnik annyira bonyolultnak, egy dolog miatt írok. A gépkönyvben az van írva, hogy az olajszűrőt valamilyen "speciális szerszámmal" kell kicsavarni. Ebből mennyi igaz? Nekem úgy tűnik hogy csak simán kézzel kell ki/be csavarni.
Ja és bármilyen hasznos tippet/tapasztalatot szívesen fogadok olajcserével kapcsolatban :) köszi
Dévid02-08-2011 12:57:34 // 122244
Várható volt, mert idén már majdnem 3 hónapot tudtam használni. :)
osee_selespeed02-08-2011 12:50:29 // 122243
Részvét.... Épp most olvasom, hogy újra meggyűlt a bajod.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.