Forum >> 156
Mike.03-06-2009 10:41:00 // 95943
Vagy van ez a nagyszájú ronda celeb nő. Azt rácuppantani a nagy szájával a likra, és az a nagy tüdővel tutira kirántja az összes olajat! :-D
Erhard 242 (Pure Energy)03-06-2009 10:39:40 // 95942
azért ha úgy szívják hogy behorpad az olajteknő akkor nem sok gané marad ott :D
GEORGE03-06-2009 10:39:14 // 95941
Azért ez a hasonlat nagyon nagyon messze van az olajkiszívás témától...
Ferke03-06-2009 10:38:50 // 95940
Na de magamnek meg tudod mikor fogom szívogatni. Szépen megnézek egy f1 futamot, addig meg folydogáljon csak úgy magában. Nem kényelmesebb, mint ott jógázni rajta a kis berregővel?:))
Ferke03-06-2009 10:37:18 // 95939
Szerintem is kb így van.
GTPeti03-06-2009 10:34:16 // 95938
"Azt azért ne felejtsük el, hogy míg az olajleresztőn keresztül gravitációs úton távozik addig a leszívásnál szívja az olajat olyan felületek is betud szívni ami gravitációs úton ott maradna a teknő alján."
Hát éppen ez az. A leszívást szerintem nem úgy kell elképzelni, mintha te szívószállal az utolsó cseppig "kitakarítanád" a poharat. Eleve maximum addig a szintig működik a dolog, mint a leszívócső átmérője. Értsd: Inkább marad bent leszívással üledék+olaj, mint a gravitációs megoldásnál.
Mert NEM pásztázod végig a teknő alját a leszívócsővel!!!!
Szerintem.
Hát éppen ez az. A leszívást szerintem nem úgy kell elképzelni, mintha te szívószállal az utolsó cseppig "kitakarítanád" a poharat. Eleve maximum addig a szintig működik a dolog, mint a leszívócső átmérője. Értsd: Inkább marad bent leszívással üledék+olaj, mint a gravitációs megoldásnál.
Mert NEM pásztázod végig a teknő alját a leszívócsővel!!!!
Szerintem.
Mike.03-06-2009 10:32:44 // 95937
A hagyományos, alul leengedős általában megy mindenkinek otthon is. A felülről szívogatóst nem biztos, hogy mindenki megoldja sk. Szerintem nincs minden garázsban ilyen olajleszívó szivattyú.
Amúgy 2 ezerért leengedik a régi olajat, leszedik a szűrőt, így nem is állok neki magam. Ráadásul a használt olajjal sincs így gondom.
Amúgy 2 ezerért leengedik a régi olajat, leszedik a szűrőt, így nem is állok neki magam. Ráadásul a használt olajjal sincs így gondom.
GTPeti03-06-2009 10:27:38 // 95936
Ez aztán a hasonlat! Egy tippem van, mikor jutott eszedbe. :))))
GEORGE03-06-2009 10:26:52 // 95935
Egyik szervizben sem engedik 15 percen keresztül az olajat a hagyományos módon!
Az hogy te magadnak megcsinálod az más! De ha magadnak csinálod a szívogatással az megint más mint a szervizben :-)
Az hogy te magadnak megcsinálod az más! De ha magadnak csinálod a szívogatással az megint más mint a szervizben :-)
Ferke03-06-2009 10:07:43 // 95934
Az élettartam miatt egyébként nincs nagy jelentősége, hogy azt a kevés kis ganéjt is kitakarítsa az ember az olajteknőből, szóval ez csak hülye maximalista baromságnak mondható...annál inkább izgat, hogy lássam, hogy az olajteknőben mi van, ezáltal megnyugodjak, hogy még mindig okés...végül is van már benne 180k:)))
Ferke03-06-2009 10:05:19 // 95933
Ha a teknő marad, akkor kb 1-másfél óra, vagy akár több is. Hová siessek??:))
Értem én, hogy könnyebb, meg tisztább, gyorsabb, mint a hagyományos megoldás, de szerintem nem fog másfél órát egyetlen szerelő sem tökölni az autómmal, és 15percenként szívogatni.
Értem én, hogy könnyebb, meg tisztább, gyorsabb, mint a hagyományos megoldás, de szerintem nem fog másfél órát egyetlen szerelő sem tökölni az autómmal, és 15percenként szívogatni.
Erhard 242 (Pure Energy)03-06-2009 10:04:14 // 95932
durva hasonlat ehhez a témához...mi lenne ha a nagydolgot nem a wc-én ha nem felülről szivattyús megoldással intéznénk :DDD
Ferke03-06-2009 10:02:55 // 95931
Persze, mert nem elterjedt. És nem is lesz az. Azért nem véletlen, hogy nem részesítik előnyben a szerelők.
Cgo03-06-2009 09:57:38 // 95930
azert Ferke olajtekno-leszerelos modszerenel semmi sem tokeletesebb, max a motor belso atmosasa higitoval :)
Ferke03-06-2009 09:57:22 // 95929
Mindegy, én átmosás nélkül mindkettőt félmegoldásnak tartom. Cégautóhoz jó így:)))
Ferke03-06-2009 09:56:38 // 95928
Nincs igazán jelentősége lefolyás tekintetében a viszkozitásnak.
Mike.03-06-2009 09:52:27 // 95927
Mint olvashatod nem csak én nem hallottam még ilyenről. :-)
GEORGE03-06-2009 09:51:22 // 95926
Mikor teszed vissza a leeresztő csavart 10 perc? 15 perc?
Nos kiszívod annyira hogy már nem tud többet olajat kiszívni, aztán 10 vagy 15 perc után amikor már a másik megoldásnál visszarakod a zárócsavart újból leszívod. Szóval letudsz szívni ugyanannyit hanem többet mint a leeresztőn, mert ne feledd nem gravitációs úton jön ki a szívásnál.
Nos kiszívod annyira hogy már nem tud többet olajat kiszívni, aztán 10 vagy 15 perc után amikor már a másik megoldásnál visszarakod a zárócsavart újból leszívod. Szóval letudsz szívni ugyanannyit hanem többet mint a leeresztőn, mert ne feledd nem gravitációs úton jön ki a szívásnál.
Cgo03-06-2009 09:50:22 // 95925
azert a szintetikus 5W40 eleg hamar lefolyik, nem mez az :)
ennek ellenere nekem is szimpatikusabb a leeresztes...
ennek ellenere nekem is szimpatikusabb a leeresztes...
GEORGE03-06-2009 09:45:28 // 95924
nem kell ehhez olyan kútakra járni, több szervízben is használják ezt a módszert...
GEORGE03-06-2009 09:44:08 // 95923
Igen újraszívatom, leszívom majd 10perc után kiszívom a maradékot.
Miért olyan nagy gond ez?
Miért olyan nagy gond ez?
GEORGE03-06-2009 09:42:56 // 95922
Még is úgy olvasom itt, hogy szinte mindenki ma szembesült, hogy létezik ilyen olajleszívás.
Azt azért ne felejtsük el, hogy míg az olajleresztőn keresztül gravitációs úton távozik addig a leszívásnál szívja az olajat olyan felületek is betud szívni ami gravitációs úton ott maradna a teknő alján.
Vegyünk egy olajteknőt, töltsünk bele mondjuk 4-5liter használtolajat, majd eresszük le. Fog látszódni, hogy meddig volt az olajszint. Utána evvel a szívóberendezéssel az odatapadt olajat eltudjuk távolítani. Úgyhogy korántsem olyan biztos, hogy a régi hagyományos olajcsere a jobb.
Azt azért ne felejtsük el, hogy míg az olajleresztőn keresztül gravitációs úton távozik addig a leszívásnál szívja az olajat olyan felületek is betud szívni ami gravitációs úton ott maradna a teknő alján.
Vegyünk egy olajteknőt, töltsünk bele mondjuk 4-5liter használtolajat, majd eresszük le. Fog látszódni, hogy meddig volt az olajszint. Utána evvel a szívóberendezéssel az odatapadt olajat eltudjuk távolítani. Úgyhogy korántsem olyan biztos, hogy a régi hagyományos olajcsere a jobb.
Ferke03-06-2009 09:40:47 // 95921
Még 1 kérdés: ha alul kifolyatod, akkor ugye hagyod kifolyni a járatokból, szivattyútól, mindenhonnan. Tehát nem 1 percig folyatod.
Ha felülről szívod, akkor 5 percenként újra rászívsz, hogy az olajteknőbe folyamatosan lefolyó olajat is kiszívd? Márpedig sok folyik még le akkor, hiszen meleg motornál kell ezt is csinálni, ergo fent van még egy csomó olaj, ami szép lassan jön le.
Szóval sehogysenem szimpatikus ez a megoldás:)
Ha felülről szívod, akkor 5 percenként újra rászívsz, hogy az olajteknőbe folyamatosan lefolyó olajat is kiszívd? Márpedig sok folyik még le akkor, hiszen meleg motornál kell ezt is csinálni, ergo fent van még egy csomó olaj, ami szép lassan jön le.
Szóval sehogysenem szimpatikus ez a megoldás:)
Ferke03-06-2009 09:37:54 // 95920
A kutakon így lehet cserélni már a 90-es évek eleje óta...:)
András bácsi03-06-2009 09:36:04 // 95919
Jaja, nálunk a suliban már a 90-es évek elején volt leszívó.
Ferke03-06-2009 09:36:02 // 95918
Én is 10ezrenként cserélem a WR-t. Szegényebb nem leszek tőle, szinte csak belvárosi használat van, no pálya. Bár van +2 szett veztengelyem meg olajszivattyúm is, de lusta lennék a 156ost szerelgetni:))
Ferke03-06-2009 09:34:21 // 95917
Na, ilyeneket ne emlegessünk, hogy nem férünk a csavarhoz, meg hogy dombon cserélünk olajat, mert ez több, mint amatőr:))))
Lefele azért nagyobb az esélye, hogy kifolyik a ganéj, mintha szívnánk, bár az igaz, hogy simán kifolyatva is elég sok trutyi marad bent ahhoz képest, mintha át is mosnánk.
Ez nem új módszer, nincs mitől idegenkedni, a benzinkutakon 20 éve így csinálják:)))
Lefele azért nagyobb az esélye, hogy kifolyik a ganéj, mintha szívnánk, bár az igaz, hogy simán kifolyatva is elég sok trutyi marad bent ahhoz képest, mintha át is mosnánk.
Ez nem új módszer, nincs mitől idegenkedni, a benzinkutakon 20 éve így csinálják:)))
GEORGE03-06-2009 09:33:24 // 95916
Nyugodj meg nem lesz baja a mocinak ettől az olajcserétől.
Milyen olajat használsz? WR dieselt? Mert ha igen miért cseréled le 10ezrenként???
Milyen olajat használsz? WR dieselt? Mert ha igen miért cseréled le 10ezrenként???
Ferke03-06-2009 09:31:35 // 95915
Igazából mindenki úgy csinálja, ahogy akarja, meg ahogy jónak gondolja. Én csak a véleményemet írtam le, és biztos, hogy továbbra is átmosom a motort és kitakarítom az olajteknőt is, mert még egy darabig nem akarom eladni a vasat:)
GEORGE03-06-2009 09:30:58 // 95914
Nem osztom a véleményed, semmivel sem marad ott több "gané" mint amikor a leeresztőn keresztül ürítik.
Mi van azzal az a leengedéssel amikor emelővel megemelik hogy hozzáférjenek a leeresztőcsavarhoz mert nincs akna? Vagy ha nem vízszintes a műhely talaja...már akkor sem jön ki maradéktalanul az olaj meg a benne lévő "gané"
Inkább az látom, hogy idegenkedés van e újabb módszer miatt.
Mi van azzal az a leengedéssel amikor emelővel megemelik hogy hozzáférjenek a leeresztőcsavarhoz mert nincs akna? Vagy ha nem vízszintes a műhely talaja...már akkor sem jön ki maradéktalanul az olaj meg a benne lévő "gané"
Inkább az látom, hogy idegenkedés van e újabb módszer miatt.
GEORGE03-06-2009 09:26:03 // 95913
Mi távozik felfelé???
Látom nem nagyon vágod a dolgokat.....
A nívópálca helyére dugják le a csövét, ami az aljáról szívja el az olajat és azt ami leülepedett.
Ergo az olaj felfelé, a cső kivételével nem megy, emiatt pedig egyenértékű avval mint amikor a karter leesz tőjén távozna.
Szóval ez mitől rosszabb mint a hagyományos leeresztés?
Látom nem nagyon vágod a dolgokat.....
A nívópálca helyére dugják le a csövét, ami az aljáról szívja el az olajat és azt ami leülepedett.
Ergo az olaj felfelé, a cső kivételével nem megy, emiatt pedig egyenértékű avval mint amikor a karter leesz tőjén távozna.
Szóval ez mitől rosszabb mint a hagyományos leeresztés?
Mike.03-06-2009 09:24:52 // 95912
Szag az nálam nincs csak a teljesítménye nem olyan mint régen. Klímásnál is voltam , ő rögtön azt mondta nézzem meg a szűrőt. Kitakarítottam a nagyját és javult is de nem tökéletes.
Mike.03-06-2009 09:21:55 // 95911
Jól van, én nem járok ilyen exlusiv benzinkutakhoz. :-)))
Cgo03-06-2009 09:21:39 // 95910
felraktam a blogomba egy kepet rola
Cgo03-06-2009 09:21:11 // 95909
nem, a buzon kivul. budoszokni szaga volt bekapcsolaskor es kikapcsolaskor + ereztem, hogy keves a szellozes
GEORGE03-06-2009 09:19:40 // 95908
Én nem vettem le és nem nyílt ki.
Mitől is nyílna ki? :-o
Mitől is nyílna ki? :-o
GEORGE03-06-2009 09:18:06 // 95907
Még sose hallottál ilyenről??
Pedig nagyon sok benzinkúton egy ídőben ilyen berendezéssel cseréltek olajat.
Szerintem tökéletesen kiszívja.
Pedig nagyon sok benzinkúton egy ídőben ilyen berendezéssel cseréltek olajat.
Szerintem tökéletesen kiszívja.
Mike.03-06-2009 09:13:49 // 95906
Én nem értek hozzá és lehet, hogy tényleg ezzel is megoldható és jó is, de én még nem hallottam ilyen olajcseréről.
Mike.03-06-2009 09:11:20 // 95905
Az enyém is kb ilyen és szerintem ettől nem teljesen okés a klíma működése sem. Nálad nem volt gond a klímával?
Cgo03-06-2009 09:09:44 // 95904
szivesen meghallgatam Csori velemenyet is. Gondolom nem egy autonal csinalta es ha tovabb is csinalja, nem hiszem, hogy annyira rossz lehet.
Cgo03-06-2009 09:08:08 // 95903
ertem. viszont ha abbol indulsz ki, hogy a durva "koszt" megfogja a szuro es leallitas utan 3-4 perccel mar szivtuk ki (tehat fel volt "keveredve" - nem volt ideje leullepedni), ill. vegigtapogatta az aljat a csovel, hogy mindent kiszivjon, teljesen elmeletileg mindent ki kellett hogy szivjon. a kovetkezo dolog, hogy minden 10e utan cserelek (bar most picit csuszott), igy elmeletileg a kovetkezo 10000 csak akkor jon, mikor gyarilag lett volna olajcsere, igy nem veszithetek semmit, sot. rosszul gondolom?
Cgo03-06-2009 09:04:24 // 95902
inkabb 2 szezon alatt ;)
Ferke03-06-2009 09:02:25 // 95901
Ez 1 szezon alatt lett ilyen? Durva...
Ferke03-06-2009 09:01:31 // 95900
Ami az olajteknődben van pl. Én át szoktam mosni gagyi olajjal a régi olajszűrővel, járatva 10-15 percig. Majd azt leeresztem, és akkor cserélem az olajszűrőt + általában a szelepfedelet is lekapom, és az ott maradt olajat is leszívom. Ezután jöhet az új olaj. Ha kicsit több időm van, akkor az olajteknőt is leveszem...látnod kéne, hogy a mosóolaj után is még mi van az olajteknőben....rosszul lennél.
Ferke03-06-2009 08:59:08 // 95899
Mi az hogy sok olajat sikerül így kiszedni???:)))) Többet, mintha leeresztenéd alul?:))) hihetetlen elképesztő egy megoldás ez... :(((
Cgo03-06-2009 08:55:10 // 95898
nagyon igenyes. tetszesrol nem irok semmit, mert nagyon megutalnal :)
Cgo03-06-2009 08:52:47 // 95897
milyen ganej lehet a motorban, ami alul kicsurog, felulrol meg nem?
Cgo03-06-2009 08:51:50 // 95896
Ferke03-06-2009 08:48:36 // 95895
Én biztos nem hagynám így, tuti cserélném legjobb esetben is 4-5ezer múlva. Ez igazi kóklányolás a javából. Az összes ganéj ott maradt a motorban, így kb semmit nem ér az olajcsere..:(((
Skodra03-06-2009 08:44:23 // 95894
Szia! A pirosat bevittem egy kereskedésbe,kifizette a srác kp,igaz jóval az ára alatt,de nem akartam elszalasztani a dieselt.Anélkül viszont nem tudtam volna megvenni a másikat,azóta is ott áll a kereskedésben,látom minden nap,nem kapkodnak érte pedig nagyon ár alatt árulják szerintem!
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
686
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?